SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
met -5, zon en 20 cm sneeuw ben ik in die periode dan net zo blijquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch wel een beetje bang dat we in november en december ongenadig hard worden afgestraft voor deze blijdschap.
Zal wel meevallen, zie ook het feit dat we al vier jaarwisselingen in de dubbele cijfers hebben gehad deze eeuw. Vorige eeuw nul.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch wel een beetje bang dat we in november en december ongenadig hard worden afgestraft voor deze blijdschap.
Hmm, is wel aan de lage kant. Ik zou alsnog zoveel mogelijk in de schaduw blijven als ik jou was.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:38 schreef Paul het volgende:
Net factor 50 ggekocht voor zekerheid voor vanmiddag/morgen/overmorgen
Tegen wat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:38 schreef Paul het volgende:
Net factor 50 ggekocht voor zekerheid voor vanmiddag/morgen/overmorgen
ik gaan morgen zonnen in Scheveningen, 30 graden denk ik welquote:
Wow, bijna 2, ja?! Geen uv straling, dus...quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die brandende Satanistisch hete UV index van 1.8 bij jullie. Duh.
Was meer een reactie op @THEFXRquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dat heeft mij dan ooit beschuldigd van trollgedrag![]()
Zoveel warmte komt er ook niet inquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was meer een reactie op @:THEFXR
Gemiddeld huis zpu ik gewoon de zonwarmte absorberen en niks openzetten.
Ja, hoor. Niks bijzonders aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is toch elk jaar wel dat het in oktober af en toe nog 20+ is. Als ik in mijn telefoon kijk zie ik allemaal buitenritjes zonder vestje rond deze tijd. Behalve vorig jaar. Toen begon de 9 maanden regen begin oktober.
Ligt eraan hoeveel raam je hebt. Maar allicht meer dan met 16 graden alles open zettenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zoveel warmte komt er ook niet in
Niks warm aanquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:50 schreef Paul het volgende:
Vannacht warm nachtje. Doe dekbed eraf denk ik.
oe daar was ik afgelopen zaterdag, bij crazy piano's, komt wel dichtbij zoquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:59 schreef Paul het volgende:
[..]
ik gaan morgen zonnen in Scheveningen, 30 graden denk ik wel
Korte broekquote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:25 schreef Frutsel het volgende:
Was fris op de fiets in korte broek bij 9 graad maar dat mag de pret niet drukken
ik heb die kutkomeet nog steeds niet gespotquote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd hoeveel zon we gaan zien vandaag..
Hoe hoog is de LV bij je in huis dan? Buiten nu 80% nog ofzo.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:08 schreef THEFXR het volgende:
ja, heb nu al het raam open om de LV te laten dalen.
22 voorspelt door de app
Aan het einde van de dag een keer ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt 20 graden vandaag, kom op joh![]()
Ik heb het tot 1 oktober vol gehouden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die niet standaard nog aan hebben
Lekker nu buiten jaquote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier schijnt het zonnetje al! Vanmorgen was het nog grijs. Blote voetjes.
tussen het saharazand doorquote:
quote:Wacht nog even met je auto wassen: er is saharazand onderweg
Vandaag lijkt het een mooie nazomerdag te worden met temperaturen boven de 20 graden, maar er komt een onverwachte boosdoener mee: Saharazand. Dit fijne stof, dat door de zuidelijke wind wordt aangevoerd, zorgt ervoor dat je auto straks onder een laagje zand komt te zitten, waarschuwt meteoroloog Jordi Huirne.
Hoewel de zon in de ochtend volop schijnt en de temperatuur snel oploopt, zal de lucht troebel blijven door het stof dat uit de Sahara wordt meegevoerd. Dit Saharazand is niet alleen zichtbaar in de lucht, maar kan zich ook als een dun laagje op je auto en ramen vastzetten.
Stel daarom het wassen van je auto nog even uit, want het Saharazand kan naarmate de dag vordert neerslaan. In de middag stijgt de temperatuur tot 23 graden in het zuiden, maar de zon voelt wat waterig aan door de sluier van zand en bewolking. Vanavond trekt er meer bewolking binnen en later wordt regen verwacht.
lv 65quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoe hoog is de LV bij je in huis dan? Buiten nu 80% nog ofzo.
quote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:41 schreef KingRoland het volgende:
Heb het nu al benauwd
Zweetdruppels in fucking oktober wtf
Was vanochtend op Europarcs hoofdkantoor in Amersfoort met de korte broek. Keken me wel raar aanquote:
Ja lach er maar om. Ik ga nu zonnebrand kopen want het begint steeds warmer te worden. Voelt alsof het 25+ is.quote:
Zonnebrand voor wat? Kats geen uv brandgevaarquote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:46 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja lach er maar om. Ik ga nu zonnebrand kopen want het begint steeds warmer te worden. Voelt alsof het 25+ is.
Hier warm bij mij en @MissHobjequote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:29 schreef Zorro het volgende:
Er was een dikke 20 graden beloofd, maar het is gewoon nog steeds stervenskoud. WAT IS DIT
Welk land zit je? Misschien naar Nederland terug komen? Hier geen hitte meer namelijkquote:
Braboland.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welk land zit je? Misschien naar Nederland terug komen? Hier geen hitte meer namelijk
Ja, valt wat tegen nu. Ochtend was perfect, nu meer grijs en flets zonnetje nog. Wolken waren wel voorspeld overigens voor deze regio.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het stom. Maar misschien komt het nog.
Over een paar uur begint het alweer af te koelen, we zitten in week 42.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, valt wat tegen nu. Ochtend was perfect, nu meer grijs en flets zonnetje nog. Wolken waren wel voorspeld overigens voor deze regio.
Komt elk jaar wel voor in oktober. Was zacht/mild, maar echt niet overdreven warm. Sommige overdrijven nogal of zitten gewoon te trollenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou nou poe poe jeetje mineetje
[ afbeelding ]
Warm was het wel, maar ook zeer teleurstellendquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:13 schreef Maver24 het volgende:
Wat een telleurstellende dag. Niks geen zon gezien en helemaal niet warm in rotterdam
Was inderdaad gewoon prima, jammer van de zon in de middag hier. Tot half 2 was echt perfect.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt elk jaar wel voor in oktober. Was zacht/mild, maar echt niet overdreven warm. Sommige overdrijven nogal of zitten gewoon te trollen
Zomeravonden? Avond begint nu pas. Het is zo donker en straks ook wel weer fris.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:49 schreef RamboDirk het volgende:
Jongens, dit is dus wat juffrouw Jetten heeft beschreven in de 1000 miljard nota, als iets wat je niet moet willen. Zomeravonden in oktober. Heerlijk aan de piepers gezeten op de veranda. Laag staand zonnetje in de ogen, zonnebril op. Warm briesje, prima dagje geworden nog. Fijn zat in de staart.
quote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:49 schreef RamboDirk het volgende:
Warm briesje, prima dagje geworden nog.
Oh ja, bij juffrouw Jetten scrol ik altijd snel door. Teveel gelul.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Deze user heeft het begrijpend lezen niet uitgevonden.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:25 schreef Pisces29 het volgende:
Oh @:rambodirk jouw posts zelf niet overigens.Wel de D66.
Verwarming vergeten lager te zetten?quote:
Kijk mij eens zon hebben postquote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonnetje erbij, helemaal top zo
Was hangt al buiten
Ow, hier in Nederland niet.quote:
Hier grijs, maar niet koud.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Hey hey hey..... guess what.
Hier is het ook zonnig!!!
[ afbeelding ]
Dat is wel gunstig. Mooi lopen naar Paradiso.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:59 schreef Pisces29 het volgende:
Zachte temperatuur voor het ADE weekend. Top.
Heeft hier geen zin zo klef is het, gatverdamme vandaag (en de nodige regenbuien)quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonnetje erbij, helemaal top zo
Was hangt al buiten
Dacht ik ook jaquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is het lekkerder dan gisteren eigenlijk. Heerlijk zacht nou, half zonnetje en 21 graden.
Wel typisch voor oktober. Zijn hier al stoepen en fietspaden die vrijwel niet meer opdrogen de komende 5 maanden. Volgende week gaat de wintertijd in en begint het herfst halfjaar. 80% van de tijd grijze treurnis ohne ende.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heeft hier geen zin zo klef is het, gatverdamme vandaag (en de nodige regenbuien)
En tevens de laatste voor jullie voor 2024quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:00 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag was de 102e dag met 20 graden in De Bilt. Het is me wat. Een krappe 100 dagen met 20 graden van de ruim 350. Ik vind dat oprecht helemaal niet zoveel eigenlijk.
Even dimmen jijquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En tevens de laatste voor jullie voor 2024
[ afbeelding ]
Ik las het net ja. Bizar. Als je soms die neerslagaantallen ziet, pfff.. En wij al zeuren bij 25mm op een dag dat het mokerveel wasquote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
Achthonderd tweeënveertig mm, g'dumme. In 48 uur
Zondvloed Frankrijk: snelweg en steden onder water! In La Croix de Bauzon al 842 mm.
De ongekend zware regenval, die dezer dagen delen met name het Franse Centraal Massief teistert is nog niet voorbij. In Mayres, gelegen in het departement Ardèche, is sinds dinsdagavond tot hedenavond 663 mm gevallen; op het meetpunt La Croix de Bauzon, van de organisatie Asso Infoclimat zelfs 842 mm. Krankzinnig! Ook in het zuidoosten van Frankrijk staan de hemelsluizen wagenwijd open. In Caussols, departement Alpes-Maritimes, is 220 mm gevallen; in het zuidwesten van Frankrijk (regio Nouvelle Aquitaine) hebben veel plaatsen inmiddels 100-130 mm te pakken. De astronomische regenval brengt ernstige overstromingen met zich mee. Zo staan delen van de snelweg A 47 ter hoogte van Givors onder water. Ronduit ernstig is de situatie in Annonay in de Ardèche.
Ongekend hoeveel berichten over immense hoeveelheden neerslag de laatste tijd. Zoveel overstromingen, leed en schade. Afgelopen 3/4 maand is het echt vaak raak, lees ik. Nu weer delen van Frankrijk met een zondvloed in een relatief klein gebied.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik las het net ja. Bizar. Als je soms die neerslagaantallen ziet, pfff.. En wij al zeuren bij 25mm op een dag dat het mokerveel was
Dat plaatst zo'n bericht dan wel weer even in het perspectief.
Wel zwaar, denk ik. Waar hang je zo'n machine aan?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier was het niks klammig. De was had ik in het begin van de middag al droog, heb nog een tweede machine opgehangen, ook droog. Genotsdagje in Limbabwe.
Maar voor mijn gevoel ook hier wel een toename van intense buien. Gelukkig nooit zo krachtig als op veel andere plaatsen tot op heden.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ongekend hoeveel berichten over immense hoeveelheden neerslag de laatste tijd. Zoveel overstromingen, leed en schade. Afgelopen 3/4 maand is het echt vaak raak, lees ik. Nu weer delen van Frankrijk met een zondvloed in een relatief klein gebied.
Ja, wat dat betreft komen wij in Nederland meestal relatief goed weg betreft extreem weer. Het valt hier meestal redelijk mee, gelukkig.
Privé-hijskraan, wie heeft het niet?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel zwaar, denk ik. Waar hang je zo'n machine aan?
Luchtvochtigheid van 98-100 momenteelquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:24 schreef heywoodu het volgende:
Wat voelt het supersmerig aan buiten nu
Keertje ademhalen en het voelt alsof je een liter water naar binnen zuigt.
Blijft bizar dat er mensen zijn die volhouden dat er niks aan de hand is en er niks aan het veranderen is ook. Elk jaar meer van dit soort berichten, maar niks aan het handje.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ongekend hoeveel berichten over immense hoeveelheden neerslag de laatste tijd. Zoveel overstromingen, leed en schade. Afgelopen 3/4 maand is het echt vaak raak, lees ik. Nu weer delen van Frankrijk met een zondvloed in een relatief klein gebied.
Ja, wat dat betreft komen wij in Nederland meestal relatief goed weg betreft extreem weer. Het valt hier meestal redelijk mee, gelukkig.
Ja, het regent niet, maar het water druipt van de deuren af buitenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid van 98-100 momenteel
doe normaal, trollquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En tevens de laatste voor jullie voor 2024
[ afbeelding ]
Reageren dan weer genoeg mensen op o.a X dat men geen dammen af moet breken of beginnen over cloud seeding. Zo sneuquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijft bizar dat er mensen zijn die volhouden dat er niks aan de hand is en er niks aan het veranderen is ook. Elk jaar meer van dit soort berichten, maar niks aan het handje.
Hier gelukkig hele ochtend al zon. Bijna 20 graden. Meer van zulke dagen graagquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt hier steeds donkerder door de nevel/mist.
quote:
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima vandaag zo. Soms wat zon
quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar opzich best prima, weekje 15-20 graden vanaf morgen
quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook wel weer overdreven. Is gewoon prima toch buiten?
Iets zegt mij dat je het weer de laatste tijd wel prima vindt?quote:
Dat is het dan ook, 15 tot max 20 graden, droog, vrij veel zon.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Iets zegt mij dat je het weer de laatste tijd wel prima vindt?
Ik zit op het randje van de bewolking en zonquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Hardnekkig grijs over het midden van het land..kun je ook mooi zien op de temperatuurkaart.
Daarom wonen we ook in Nederland en niet in Spanje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
Jammer dat het in Nederland nooit paar weken dit weer kan blijven in het herfst halfjaar
Geen zorgen maat. Ik heb de 1000 miljard nota van Juffrouw Jetten uitvoerig bestudeerd. Dit wordt een standaard oktobermaand, 18-22 graden en zonnetje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
Jammer dat het in Nederland nooit paar weken dit weer kan blijven in het herfst halfjaar
Misschien dit jaar? Komende tijd ziet er best goed uit toch, op een paar buitjes maandag en dinsdag na. Verder zonnig en rond 15, niks mis mee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
Komende week ziet er nog wel puik uit, ja. Qua temperatuur 14-16 graden is wel mooi. Hopelijk weinig bewolkingquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien dit jaar? Komende tijd ziet er best goed uit toch, op een paar buitjes maandag en dinsdag na. Verder zonnig en rond 15, niks mis mee.
Je moet er ook niet in gaan zitten hequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het maar matig allemaal. Gelukkig hoef ik vandaag niet te werken want in dat stomme moeras word je zo van alle kanten zeiknat
heb je gefaptquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Mja ik dacht even een boekje te gaan lezen in het park hier maar dat werkt dus nietplakt ook allemaal aan elkander.
Het zeikt flink jaquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 08:44 schreef Paul het volgende:
regen regen regen bij mijn en @:misshobje
Knmi.nl?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 08:45 schreef Rnie het volgende:
Ik word helemaal gek van uitgebreide commerciële sites als buienradar en buienalarm met veel functies wat mij, als ik even snel wil kijken of het gaat regenen ja of te nee, niet interesseert.![]()
Het liefst wil ik een open source app/website hebben die mij gewoon direct zonder poespas kan laten zien of het gaat regenen in mijn woonplaats.
Tips?
Niet bekend mee.quote:
Buienalarmquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 08:45 schreef Rnie het volgende:
Ik word helemaal gek van uitgebreide commerciële sites als buienradar en buienalarm met veel functies wat mij, als ik even snel wil kijken of het gaat regenen ja of te nee, niet interesseert.![]()
Het liefst wil ik een open source app/website hebben die mij gewoon direct zonder poespas kan laten zien of het gaat regenen in mijn woonplaats.
Tips?
Staat al een paar dagen regen ingetekend hoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:14 schreef PzKpfw het volgende:
Het zou godverdomme droog blijven dit weekend..
Voor jouw woonplaats misschien.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat al een paar dagen regen ingetekend hoor.
Geen idee waar je woont, maar voor oost (tot aan midden) Nederland is van zuid naar noord regen voorspeld al dagen terug.quote:
Je moet niet denken dat jouw situatie voor iedereen opgaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen idee waar je woont, maar voor oost (tot aan midden) Nederland is van zuid naar noord regen voorspeld al dagen terug.
Oke Hans. Weet ik veel waar je woont, er werd alleen regen voor een flink deel van het land verwacht. Dus zo vreemd is het niet dat er druppels vallen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je moet niet denken dat jouw situatie voor iedereen opgaat.
Ik weet toch echt wel beter welk weer er voor mijn woonplaats in de berichten stond dan jij.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oke Hans. Weet ik veel waar je woont, er werd alleen regen voor een flink deel van het land verwacht. Dus zo vreemd is het niet dat er druppels vallen.
Mer het verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik weet toch echt wel beter welk weer er voor mijn woonplaats in de berichten stond dan jij.
Ja is goed met je. Dan geef eens je regio waar je woont,anders is het idd slap lullen in de leegte.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik weet toch echt wel beter welk weer er voor mijn woonplaats in de berichten stond dan jij.
Gaat je geen reet aan, jij moet niet zo eigenwijs doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja is goed met je. Dan geef eens je regio waar je woont,anders is het idd slap lullen in de leegte.
Oke, je gaat lekker vandaag zeggen ouwe zeurpietquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gaat je geen reet aan, jij moet niet zo eigenwijs doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:31 schreef dick_laurent het volgende:
Sfeertje hier hoor.
[ afbeelding ]Prima weertje vandaag ja. Regelmatig zon, droog en 18 graden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
omg, klinkt als een saunaquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik lig gewoon onder mijn 4 seizoenen dons
Die hoge luchtvochtigheid zal de komende 6 maanden wel blijven, dus wen er maar aanquote:Op maandag 21 oktober 2024 05:46 schreef heywoodu het volgende:
90% luchtvochtigheid, alweer van dat lauwe kleffe weer
Ik moet zo weg, hier heb ik dus geen zin in
Mwah, meestal valt dat wel mee. Tijdje terug ook, week (of twee alweer?) geleden: weinig bewolking, dus het koelde lekker af en was 's ochtends normaal fris ipv lauw en klamquote:Op maandag 21 oktober 2024 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die hoge luchtvochtigheid zal de komende 6 maanden wel blijven, dus wen er maar aan
De luchtvochtigheid was toen evengoed hoog. Die blijft sowieso hoog in het herfst halfjaar. Het voelt alleen wat anders aan door de temperatuur. Ik heb dan toch liever 15-17 graden, dan onder de 10quote:Op maandag 21 oktober 2024 08:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, meestal valt dat wel mee. Tijdje terug ook, week (of twee alweer?) geleden: weinig bewolking, dus het koelde lekker af en was 's ochtends normaal fris ipv lauw en klam
Ik heb altijd liever niet klam dan wel klam, maar ieder z'n voorkeurquote:Op maandag 21 oktober 2024 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid was toen evengoed hoog. Die blijft sowieso hoog in het herfst halfjaar. Het voelt alleen wat anders aan door de temperatuur. Ik heb dan toch liever 15-17 graden, dan onder de 10
Het is tot nu toe echt een prima overgang naar de herfst ja. Oktober wordt een zeer zachte en stuk drogere maand dan vorig jaar.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is toch maar 1 grijze regendag nou? Morgen weer mooi. En door die temperatuur vind ik het niet eens zo erg, lijkt meer een zomerregenbuitje. Het waait niet. Ik kan hier goed mee leven.
Alles beter dan vorig jaar.
Gelukkig wel, ja! Hoe zachter en zonniger hoe beter natuurlijkquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is tot nu toe echt een prima overgang naar de herfst ja. Oktober wordt een zeer zachte en stuk drogere maand dan vorig jaar.
[ afbeelding ]
Hier niet. Alles zeiknat en vochtig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:13 schreef heywoodu het volgende:
Het probleem was wellicht toch niet alleen de luchtvochtigheid de afgelopen dagen. Die staat nu volgens het KNMI ook superhoog, maar het is een stuk helderder en wat frisser en het voelt gelijk véél minder klef allemaal
Ja bizar verschil he? Was ook super helder vanochtend vroeg, andere dagen was het heiig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:13 schreef heywoodu het volgende:
Het probleem was wellicht toch niet alleen de luchtvochtigheid de afgelopen dagen. Die staat nu volgens het KNMI ook superhoog, maar het is een stuk helderder en wat frisser en het voelt gelijk véél minder klef allemaal
Vanaf vrijdag weer regen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prachtig weer op komst komende dagen
Hoeveelheden regen lijken mee te gaan vallen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Vanaf vrijdag weer regen.
Maar goed, het is en blijft herfst.
Vrijdag waarschijnlijk wel idd. Zaterdag en zondag ook kans op regen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveelheden regen lijken mee te gaan vallen.
Klimaat krabbelt opquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:28 schreef Dven het volgende:
Hier al de gehele week godenweer en er komt voorlopig ook geen einde aan.
Strakblauwe luchten en maxima rond de 20°C en minima net boven het vriespunt.
En ook de vooruitzichten zijn goed, met kans op "normalere" temperaturen rond 12 graden overdag, maar wel veelal droog.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:38 schreef bloodymary1 het volgende:
We mogen echt niet klagen deze maand. Dat mag dan niet. Nu blauwe lucht, lekkere temperatuur.
Afgelopen zaterdag hebben we nog gebarbecued bij iemand. Tot 01.00 's nachts buiten gezeten, met een trui aan en een vuurschaal vol brandende houtjes. Was heerlijk!
Ja leukquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klimaat krabbelt opallemaal danzij het klimaatakkoord
Hoezo? Was geen grap. Was meer een opmerking van: zou het daardoor komen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja leukga lekker in F1 de clown uithangen
O, je was serieus?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo? Was geen grap. Was meer een opmerking van: zou het daardoor komen?
Nou ja het is wat we af en toe horen hè: is er een record aan regenval dan ligt het mogelijk aan klimaatverandering. Nu merken we dat die neerslag achterwege blijft, waar zou dat dan aan liggen? Toch de maatregelen? Wie zal het zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:02 schreef aloa het volgende:
[..]
O, je was serieus?
Hierbij mijn excuus dan.
Kan je dan uitleggen hoe het klimaat precies opkrabbelt?
Het is te hopen dat je grappig probeert te zijn nuquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou ja het is wat we af en toe horen hè: is er een record aan regenval dan ligt het mogelijk aan klimaatverandering. Nu merken we dat die neerslag achterwege blijft, waar zou dat dan aan liggen? Toch de maatregelen? Wie zal het zeggen.
Weer =/= klimaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou ja het is wat we af en toe horen hè: is er een record aan regenval dan ligt het mogelijk aan klimaatverandering. Nu merken we dat die neerslag achterwege blijft, waar zou dat dan aan liggen? Toch de maatregelen? Wie zal het zeggen.
Wat is hier grappig aan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is te hopen dat je grappig probeert te zijn nu
Staat het compleet los van elkaar?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer =/= klimaat.
Zoom uit en je ziet het.
Er is niks grappigs aan, dat is het puntquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is hier grappig aan?
[..]
Staat het compleet los van elkaar?
Verandering van klimaat zorgt voor verandering in weer. Maar als het een keer een maand of jaar wat meer of minder regent is dat niet direct aan klimaatverandering te wijten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is hier grappig aan?
[..]
Staat het compleet los van elkaar?
Ik zie voor hier vooral nog 14/15. Ook wel normaal. Beter dan 12.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En ook de vooruitzichten zijn goed, met kans op "normalere" temperaturen rond 12 graden overdag, maar wel veelal droog.
Hahahaha, dat geloof je toch zelf niet. Als zoiets al invloed heeft dan duurt dat tientallen jaren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ieder zo zijn eigen visiequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hahahaha, dat geloof je toch zelf niet. Als zoiets al invloed heeft dan duurt dat tientallen jaren.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie vooruitzichten van 15-19. En volgende week nog zon en 14. Lekker hoor. Nauwelijks regen, terwijl we vorig jaar om deze tijd al weggespoeld werden.
Handig om meerdere visies te hebben bij zo'n belangrijk onderwerp. De situatie is nu zo ver gekomen dat het niet meer terug te draaien is.quote:
dat is verplicht geworden, media is niet allemaal onafhankelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
Enige wat ik wel erg irritant vind is dat alle nieuwssites, of het nu in Nederland is of elders, bij ieder weerfenomeen het woord "klimaatverandering" erin smijten.
Ja, het is een ding, ik ben geen ontkenner. Maar het lijkt er tegenwoordig wel op dat het echt een mode-woord is om er maar bij elke weergerelateerde gebeurtenis te roepen, klimaatverandering.
Een maand lang heel veel regen > klimaatverandering
Een maand lang helemaal geen regen > klimaatverandering
Een maand lang meerdere stormen > klimaatverandering
Een maand lang bijna geen stormen en praktisch windstil > klimaatverandering
you get my point...
Het is wel een hip woord geworden, ja!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
Enige wat ik wel erg irritant vind is dat alle nieuwssites, of het nu in Nederland is of elders, bij ieder weerfenomeen het woord "klimaatverandering" erin smijten.
Ja, het is een ding, ik ben geen ontkenner. Maar het lijkt er tegenwoordig wel op dat het echt een mode-woord is om er maar bij elke weergerelateerde gebeurtenis te roepen, klimaatverandering.
Een maand lang heel veel regen > klimaatverandering
Een maand lang helemaal geen regen > klimaatverandering
Een maand lang meerdere stormen > klimaatverandering
Een maand lang bijna geen stormen en praktisch windstil > klimaatverandering
you get my point...
Te verwaarlozen dusquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Regenhoeveelheden de komende 10 dagen.
Goed bezigquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:02 schreef Haags het volgende:
De verwarming kan nog een weekje later aan begrijp ik. Lekker man.
Nu nog met gemak 20.5 graad in huis.
Vooral bij kranten als telegraaf, AD en meer van dat soort nieuws die het van dergelijke koppen moet hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is wel een hip woord geworden, ja!
Hij staat wel een stuk hoger en volgens mij ook minder duidelijk te zien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:45 schreef Maver24 het volgende:
Is die komeet nog te zien vanavond? Voorlopig zie ik niks
Hoe hoog is hoog. Moet ik dan echt recht omhoog kijkenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Hij staat wel een stuk hoger en volgens mij ook minder duidelijk te zien.
[ x ]
Ik gok iets van 60 graden ofzo?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoe hoog is hoog. Moet ik dan echt recht omhoog kijken
Winter is hier überhaupt nooit lang. 20'ers in maart is primaquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:36 schreef RamboDirk het volgende:
Dit jaar wordt een hele korte winter. 20'ers in maart.
GENOTquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:36 schreef RamboDirk het volgende:
Jep, van daadwerkelijk winter is hier überhaupt al nauwelijks meer sprake tegenwoordig. Drie dagen half-winter, vijf maanden herfst, zeven maanden warm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:36 schreef RamboDirk het volgende:
Het mag wel weer een keer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, van daadwerkelijk winter is hier überhaupt al nauwelijks meer sprake tegenwoordig. Drie dagen half-winter, vijf maanden herfst, zeven maanden warm.
Bewaarpost.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:36 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, van daadwerkelijk winter is hier überhaupt al nauwelijks meer sprake tegenwoordig. Drie dagen half-winter, vijf maanden herfst, zeven maanden warm.
Dit is ook gemaakt met een 8 sec sluitertijd. Ik weet het ook niet hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:19 schreef BlackLining het volgende:
Volgens mij is ie al lang niet meer zo helder dat je hem door de wolken heen ziet. Ik zie op de foto niet echt iets maar ik kan me voorstellen dat de compressie van Twitter niet helpt.
Ik kon hem zaterdag met een (8x42) verrekijker bij heldere hemel nog zien. Met het blote oog eigenlijk al niet meer.
7 maanden warmquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee dit is fake. Die cirkel heb je zelf gezet met paint.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:16 schreef Maver24 het volgende:
[ x ]
Ik plaats het maar even hier. Het is slecht te zien maar is dit nou die komeet. Zooitje fotos genomen maar bewolking kwam opzetten
Zo te zien wel, keek je richting het west-zuidwesten? Ik zie wel iets van een staart aan de (linker)bovenkant.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:16 schreef Maver24 het volgende:
[ x ]
Ik plaats het maar even hier. Het is slecht te zien maar is dit nou die komeet. Zooitje fotos genomen maar bewolking kwam opzetten
Vet lelijk em saai. Je ziet geen kontquote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vet lelijk em saai. Je ziet geen kont
Sfeervol inderdaad.quote:
Nee, buiten. De hele dagquote:
Dat scheelt wel. Ochtend weer eerder licht. Kunnen mensen zondag weer janken over een jetlagquote:
Fijn, mijn brugsmurf hoeft dan niet meer in het donker op pad.quote:
En 's avonds eerder donkerquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat scheelt wel. Ochtend weer eerder licht.
Nou, op zich is het juist erg logisch. Het is nu om ongeveer xx.xx uur donker. Als de klok dan een uur terug gaat, is het ook een uur eerder donker!quote:
Meer het blij zijn dat je nu in het donker thuis komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, op zich is het juist erg logisch. Het is nu om ongeveer xx.xx uur donker. Als de klok dan een uur terug gaat, is het ook een uur eerder donker!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Het is überhaupt lastig voor jou om blij te zijn, dus ik snap dat wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer het blij zijn dat je nu in het donker thuis komt.
Sommige mensen houden nu eenmaal van het donker. Vampieren bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer het blij zijn dat je nu in het donker thuis komt.
Fun fact, in 2026 schaft Spanje het sowieso af, is al bepaald door de regering. Enige waar ze nog niet over uit zijn is of ze permanente winter of zomertijd gaan aanhouden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:32 schreef Elan het volgende:
Winter en zomertijd moeten we afschaffen.
Wat een onnozel en kostbaar concept.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edgelord Elan enters the chat.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:32 schreef Elan het volgende:
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fun fact, in 2026 schaft Spanje het sowieso af, is al bepaald door de regering. Enige waar ze nog niet over uit zijn is of ze permanente winter of zomertijd gaan aanhouden.Ik heb echt 1000 keer liever dat de zon pas om 10:00 opkomt dan dat het om 16:00 alweer donker isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Hmm I dunno. 10:00 is wel echt laat hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb echt 1000 keer liever dat de zon pas om 10:00 opkomt dan dat het om 16:00 alweer donker is
Zoals het nu is wel het beste. Verzetten heeft meer voordelen. En boeie tijd. Tijd is verzonnen door de mensquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:32 schreef Elan het volgende:
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fun fact, in 2026 schaft Spanje het sowieso af, is al bepaald door de regering. Enige waar ze nog niet over uit zijn is of ze permanente winter of zomertijd gaan aanhouden.Dan krijgen we tijdsverschil als we naar Spanje vliegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
Welke voordelen dan? Half Nederland heeft twee keer per jaar een gebroken nacht, komt de productiviteit toch niet ten goede.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zoals het nu is wel het beste. Verzetten heeft meer voordelen. En boeie tijd. Tijd is verzonnen door de mens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |