Oh ja, bij juffrouw Jetten scrol ik altijd snel door. Teveel gelul.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Deze user heeft het begrijpend lezen niet uitgevonden.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:25 schreef Pisces29 het volgende:
Oh @:rambodirk jouw posts zelf niet overigens.Wel de D66.
Verwarming vergeten lager te zetten?quote:
Kijk mij eens zon hebben postquote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonnetje erbij, helemaal top zo
Was hangt al buiten
Ow, hier in Nederland niet.quote:
Hier grijs, maar niet koud.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Hey hey hey..... guess what.
Hier is het ook zonnig!!!
[ afbeelding ]
Dat is wel gunstig. Mooi lopen naar Paradiso.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:59 schreef Pisces29 het volgende:
Zachte temperatuur voor het ADE weekend. Top.
Heeft hier geen zin zo klef is het, gatverdamme vandaag (en de nodige regenbuien)quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonnetje erbij, helemaal top zo
Was hangt al buiten
Dacht ik ook jaquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag is het lekkerder dan gisteren eigenlijk. Heerlijk zacht nou, half zonnetje en 21 graden.
Wel typisch voor oktober. Zijn hier al stoepen en fietspaden die vrijwel niet meer opdrogen de komende 5 maanden. Volgende week gaat de wintertijd in en begint het herfst halfjaar. 80% van de tijd grijze treurnis ohne ende.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heeft hier geen zin zo klef is het, gatverdamme vandaag (en de nodige regenbuien)
En tevens de laatste voor jullie voor 2024quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:00 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag was de 102e dag met 20 graden in De Bilt. Het is me wat. Een krappe 100 dagen met 20 graden van de ruim 350. Ik vind dat oprecht helemaal niet zoveel eigenlijk.
Even dimmen jijquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En tevens de laatste voor jullie voor 2024
[ afbeelding ]
Ik las het net ja. Bizar. Als je soms die neerslagaantallen ziet, pfff.. En wij al zeuren bij 25mm op een dag dat het mokerveel wasquote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
Achthonderd tweeėnveertig mm, g'dumme. In 48 uur
Zondvloed Frankrijk: snelweg en steden onder water! In La Croix de Bauzon al 842 mm.
De ongekend zware regenval, die dezer dagen delen met name het Franse Centraal Massief teistert is nog niet voorbij. In Mayres, gelegen in het departement Ardčche, is sinds dinsdagavond tot hedenavond 663 mm gevallen; op het meetpunt La Croix de Bauzon, van de organisatie Asso Infoclimat zelfs 842 mm. Krankzinnig! Ook in het zuidoosten van Frankrijk staan de hemelsluizen wagenwijd open. In Caussols, departement Alpes-Maritimes, is 220 mm gevallen; in het zuidwesten van Frankrijk (regio Nouvelle Aquitaine) hebben veel plaatsen inmiddels 100-130 mm te pakken. De astronomische regenval brengt ernstige overstromingen met zich mee. Zo staan delen van de snelweg A 47 ter hoogte van Givors onder water. Ronduit ernstig is de situatie in Annonay in de Ardčche.
Ongekend hoeveel berichten over immense hoeveelheden neerslag de laatste tijd. Zoveel overstromingen, leed en schade. Afgelopen 3/4 maand is het echt vaak raak, lees ik. Nu weer delen van Frankrijk met een zondvloed in een relatief klein gebied.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik las het net ja. Bizar. Als je soms die neerslagaantallen ziet, pfff.. En wij al zeuren bij 25mm op een dag dat het mokerveel was
Dat plaatst zo'n bericht dan wel weer even in het perspectief.
Wel zwaar, denk ik. Waar hang je zo'n machine aan?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier was het niks klammig. De was had ik in het begin van de middag al droog, heb nog een tweede machine opgehangen, ook droog. Genotsdagje in Limbabwe.
Maar voor mijn gevoel ook hier wel een toename van intense buien. Gelukkig nooit zo krachtig als op veel andere plaatsen tot op heden.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ongekend hoeveel berichten over immense hoeveelheden neerslag de laatste tijd. Zoveel overstromingen, leed en schade. Afgelopen 3/4 maand is het echt vaak raak, lees ik. Nu weer delen van Frankrijk met een zondvloed in een relatief klein gebied.
Ja, wat dat betreft komen wij in Nederland meestal relatief goed weg betreft extreem weer. Het valt hier meestal redelijk mee, gelukkig.
Privé-hijskraan, wie heeft het niet?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel zwaar, denk ik. Waar hang je zo'n machine aan?
Luchtvochtigheid van 98-100 momenteelquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:24 schreef heywoodu het volgende:
Wat voelt het supersmerig aan buiten nu
Keertje ademhalen en het voelt alsof je een liter water naar binnen zuigt.
Blijft bizar dat er mensen zijn die volhouden dat er niks aan de hand is en er niks aan het veranderen is ook. Elk jaar meer van dit soort berichten, maar niks aan het handje.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ongekend hoeveel berichten over immense hoeveelheden neerslag de laatste tijd. Zoveel overstromingen, leed en schade. Afgelopen 3/4 maand is het echt vaak raak, lees ik. Nu weer delen van Frankrijk met een zondvloed in een relatief klein gebied.
Ja, wat dat betreft komen wij in Nederland meestal relatief goed weg betreft extreem weer. Het valt hier meestal redelijk mee, gelukkig.
Ja, het regent niet, maar het water druipt van de deuren af buitenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Luchtvochtigheid van 98-100 momenteel
doe normaal, trollquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En tevens de laatste voor jullie voor 2024
[ afbeelding ]
Reageren dan weer genoeg mensen op o.a X dat men geen dammen af moet breken of beginnen over cloud seeding. Zo sneuquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijft bizar dat er mensen zijn die volhouden dat er niks aan de hand is en er niks aan het veranderen is ook. Elk jaar meer van dit soort berichten, maar niks aan het handje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |