abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215240295
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is het verschil tussen extreemrechts en radicaal rechts. Die eerste doet het met knokploegen. Die tweede binnen de democratie.
Ze hebben de politie en ME toch als knokploeg. Evt het leger.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:47:31 #177
236264 crew  capricia
pi_215240305
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:45 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
zijzelf kan ook nog het bijltje er bij neerleggen
Ik denk niet dat zij de persoon is die zelf weg gaat.
Dat zit niet in haar karakter. Eerder 'bord voor de kop'.

Maar ik laat me graag positief verrassen. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:49:18 #178
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215240319
quote:

[..]
Dat is het verschil tussen extreemrechts en radicaal rechts. Die eerste doet het met knokploegen. Die tweede binnen de democratie.
Of beweren dat tenminste. Overigens beweerde Hitler ook dat hij de macht wilde grijpen via democratische weg en hield tot 1945 vol, dat de Weimar Republiek nog steeds functioneerde, inclusief Rijksdag en Kabinet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:55:48 #179
236264 crew  capricia
pi_215240414
quote:
18s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of beweren dat tenminste. Overigens beweerde Hitler ook dat hij de macht wilde grijpen via democratische weg en hield tot 1945 vol, dat de Weimar Republiek nog steeds functioneerde, inclusief Rijksdag en Kabinet.
De PVV heeft geen knokploegen.
Hitler en Mussolini hadden die wel. Alle tegenstanders werden fysiek geïntimideerd en in elkaar geslagen, of naar een kamp afgevoerd. Al in de jaren 20 (Italië) en 30 (Duitsland).

De PVV probeert het via democratische weg. En daarom zijn ze wellicht radicaal rechts, maar nu zeker niet extreem rechts.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215240448
quote:
18s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of beweren dat tenminste. Overigens beweerde Hitler ook dat hij de macht wilde grijpen via democratische weg en hield tot 1945 vol
Gewoon onwaar, de laatste verkiezingen (1933) waren met knokploegen in straat en stembureaus. En vervolgens regeerde Hitler per volmacht, buiten de Reichstag om. Hij kwam er alleen af en toe langs om toegejuichtmte worden. Dat lijkt niet op wat Schoof of Wilders momenteel doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:01:41 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215240490
quote:

[..]
De politicologie zegt ook: het onderscheid vervaagt momenteel.

Neem zoiets als 'Vizier op Links'. Dat intimideerde en bedreigde wetenschappers. Ze moesten politiebescherming krijgen en ergens anders slapen.

Ik zeg: er zijn verbanden met de politiek. Met FvD en consorten. In appgroepjes en netwerkjes gaat dat rond.

Je ziet ze iig hier nooit tegen uit spreken, sterker, ze ruien de boel op. Nooit treedt een Wilders dempend op.

AIVD rapporten noemen uiteraard niemand specifiek maar wijzen ook wel op dit soort dingen (je kunt er op wachten dat er nu censuur gaat op treden). Itt de media berichtgeving zegt de AIVD ook dat extreem-rechts een groter gevaar is dan extreem-links (die ongeregeldheden veroorzaken maar niet de maatschappij ontwrichten).

De aan de NCTV verbonden onderzoeker Nikki Sterkenburg werd door Gideon van Meijeren en de PVV publiekelijk voor de bus gegooid. Ook die kreeg er last van. Van de analyses over extreem-rechts terrorisme, het kwam te dichtbij.

Wordt toch eens wakker allemaal!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:10:23 #182
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215240618
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Hitler en Mussolini hadden die wel. Alle tegenstanders werden fysiek geïntimideerd en in elkaar geslagen, of naar een kamp afgevoerd. Al in de jaren 20 (Italië) en 30 (Duitsland).

De PVV probeert het via democratische weg. En daarom zijn ze wellicht radicaal rechts, maar nu zeker niet extreem rechts.
De PVV is hoofdverantwoordelijke voor een klimaat waar een groot gedeelte van de politici bescherming nodig heeft (en journalisten zichzelf censureren - de internationale rapporten zijn hier duidelijk over). Ze schromen er niet voor om NCTV medewerkers frontaal voor de bus te gooien, met als gevolg dat hun achterban weer los gaat. Of een Jan Roos weer los gaat. Met als gevolg een onderduikadres.

De geschiedenis is nooit helemaal hetzelfde uiteraard maar het wordt echt tijd om alle naïviteit te stoppen. De academische vrijheid is al enorm gedaald en ga zo maar door. De PVV speelt daar een grote rol in, en nee, dat is momenteel niet bepaald de hoek van GroenLinks.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215240723
quote:

[..]

Tijden veranderen, hoeveel politici worden inmiddels bedreigd? Het is niet meer de knokploeg op straat, maar de online knokploeg die met hondenfluitjes de juiste kant op gemarcheerd wordt.

Vervolgens worden tegenstanders bedreigd, geïntimideerd en krijgen ze de meest aperte complotbagger over zich heen. Heeft nog voordelen ook: ze doen hetzelfde werk maar dan anoniem zodat je jezelf ervan kunt distantiëren, mocht het echt penibel worden dan gooi je er een halfslachtige veroordeling in.

Dus nee ik deel dat onderscheid niet helemaal. Niet als je met de oppositie omgaat zoals Wilders met bijvoorbeeld Kaag deed, dan ben je gewoon bewust je aanhang aan het opjutten iemand weg te intimideren. Nu met Halsema is het niet veel anders overigens.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:27:38 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215240965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:16 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Tijden veranderen, hoeveel politici worden inmiddels bedreigd? Het is niet meer de knokploeg op straat, maar de online knokploeg die met hondenfluitjes de juiste kant op gemarcheerd wordt.

Vervolgens worden tegenstanders bedreigd, geïntimideerd en krijgen ze de meest aperte complotbagger over zich heen. Heeft nog voordelen ook: ze doen hetzelfde werk maar dan anoniem zodat je jezelf ervan kunt distantiëren, mocht het echt penibel worden dan gooi je er een halfslachtige veroordeling in.

Dus nee ik deel dat onderscheid niet helemaal. Niet als je met de oppositie omgaat zoals Wilders met bijvoorbeeld Kaag deed, dan ben je gewoon bewust je aanhang aan het opjutten iemand weg te intimideren. Nu met Halsema is het niet veel anders overigens.
Als je aan de knoppen zit kun je er ook mee spelen wie bescherming krijgt en wie niet. Net zoals spelen met de stembureaus.

Even om te lachen voor het slapen gaan:
Motie van het lid Eerdmans over het instellen van een Nationaal Coördinator Wokebestrijding
https://www.tweedekamer.n(...)15662&did=2024D38040

Als de VVD hier vóór stemt dan is het feest. DeSantis in de polder.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:46:05 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215241355
Die online haters zijn echt allemaal ontiegelijke losers. Snap niet dat men daar bang van wordt.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:54:51 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215241448
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:46 schreef Hexagon het volgende:
Die online haters zijn echt allemaal ontiegelijke losers. Snap niet dat men daar bang van wordt.
Ik ben wel voor een progressieve internet-timeout toekennen aan lui die consequent anderen uitschelden. Zou de online-wereld een stuk gezelliger van worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:56:53 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215241477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben wel voor een progressieve internet-timeout toekennen aan lui die consequent anderen uitschelden. Zou de online-wereld een stuk gezelliger van worden.
Wat mij betreft worden er af en toe een paar uitgekozen om publiekelijk besmeurd en vernederd te worden.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:01:51 #188
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215241540
quote:
Als er stickers op je voordeur worden geplakt met 'Vizier op Links' dan snap ik dat heel goed. Fakkels voor je huis. Caroline die terreurboeren goedpraat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215241570
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Als je aan de knoppen zit kun je er ook mee spelen wie bescherming krijgt en wie niet. Net zoals spelen met de stembureaus.

Motie van het lid Eerdmans over het instellen van een Nationaal Coördinator Wokebestrijding

Dat was inderdaad wel een bijzondere, in het hele debat (zowel inbreng Kamer als antwoord van de minister) is het woord woke verder niet gevallen. Verder ook geen uitleg bij de motie en ook zonder enige uitleg werd de motie ontraden. Dit was wel een extreme variant van wat schieten uit de heup om straks stoer te doen op twitter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215241677
quote:
Tot er een totale gek met een fakkel complotleuzen voor je deur staat te schreeuwen, of er ineens een sticker op je deur zit van vizier op links dat je woning in de gaten wordt gehouden.

Bovendien: verschrikkelijke daden worden vaak gepleegd door ontiegelijke losers. Mohammed B was bijvoorbeeld een randfiguur die warrige betogen afstak, de gemiddelde IS uitreiziger was bepaald geen maatschappelijk succesverhaal. Bart van U, de moordenaar van Borst, was een waanzinnige die het had over een goddelijke opdracht.

Ik zou zeggen dat juist ontiegelijke losers gevaarlijk zijn.
pi_215241733
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is even op de trommel slaan --> aandacht krijgen, het wokespook weer oproepen. Ik denk niet dat VVD en NSC deze flauwekul van coördinator serieus nemen
pi_215241746
Dit vind ik wel een interessant iets om te volgen: het kabinet gaat een besluit nemen over de gaswinning onder de waddenzee

https://www.nrc.nl/nieuws(...)van-voorbij-a4869095

SodM en Unesco zijn tegen. Friesland is tegen. Maar Hermans lijkt voor, net als de VVD. Het kabinet wil meer gas winnen, om financiële gaten te dichten en minder afhankelijk te zijn van het buitenland. BBB en NSC zijn tegen gaswinning onder de waddenzee, VVD voor en PVV lijkt vrij meningloos.

In de Kamer lijkt de meerderheid tegen.
pi_215241763
En NSC wil via de crisis en herstelwet de gemeentes minder invloed geven bij de woningbouw: https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-doorbraak-forceren
pi_215241798
Toch heeft Agama gelijk.. ik wil ook zien of VVD niet meegaan met het opzij zetten van de Kamer.
Zijn ze zo stoer ?
Misschien de NSC wel, maar die zal zwaar verliezen met nieuwe verkiezingen...en zal NSC zo stoer zijn om dat te accepteren ?

Je kunt ook zeggen dat Agama ( net zoals Wilders) zich in een winnig mood wanen. Vandaar de coalitiepartners onderhuids tot niet stoer verklaren. Die winning mood zie je ook bij Faber met "ik ben beleid".
Mag van mij, die arrogantie ( vooral dóóórgaan) ... wie hoog wil gaan, kan diep vallen.
En als dictator Wilders weer een paar zetels wint bij nieuwe verkiezingen....kan er een tweede rechts kabinet komen met de PVV...en hoe stabiel zal dat zijn ?
Onderwijl blijven de VVD-kamerleden stil.... willen ze na nieuwe verkiezingen opnieuw met Wilders voetjevrijen?
Rationeel gezien... is dat dommig.
pi_215241858
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:51 schreef koemleit het volgende:

[..]

de"gewone man" stemt zovaak tegen z'n eigen belang, Links stemmen zou voor 95% van de PVV kiezers beter zijn voor zichzelf.
Maar ja, links zegt niet dat kopdoeken het land uit moeten, dus dan maar op Geert.
Ach, ik kan het wel begrijpen.

Het laatste jaar hebben de overige politici hun hoofd in het zand gestopt (pun intended). Wanneer je denkt dat alle PVV stemmers (extreem) rechts zijn dan kom je van een koude kermis thuis.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215241917
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 23:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, ik kan het wel begrijpen.

Het laatste jaar hebben de overige politici hun hoofd in het zand gestopt (pun intended). Wanneer je denkt dat alle PVV stemmers (extreem) rechts zijn dan kom je van een koude kermis thuis.
Het is andersom de kiezer steekt het hoofd in het zand. Echt elke partij erkent problemen met migratie ook de heel linkse partijen. Maar bijvoorbeeld bespreken van arbeidsmigratie is een big n- no voor de populaire rechtse partijen. Zelfs asielmigratie waar ongeveer volledige consensus over lijkt te zijn weten ze voorlopig nog helemaal niks op te presenteren. Ja een noodwet maar ze zouden net zo goed voor de woningmarkt een crisissituatie uit kunnen roepen zonder plan erachter doet het allemaal helemaal niks.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:03:41 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215241953
https://www.rtl.nl/nieuws(...)buitenlandse-tripjes

Mijn hemel, extreem-rechts wordt hier toch even witgewassen zeg.

Wat is dit voor Libelle fanreporting? Optimistisch, leuke kleding... niks over al die leugenachtige tweets en omvolkingstheorieën, de opdrachten aan haar zoon (met gemeenschapsgeld). Wat een leuke en hartelijke huisvrouw is het toch, vrouw van het volk.

Dit is in niets anders dan die teruggetrokken Klaver docu uit 2017 (zat extreem-rechts ook achter) of die Kaag documentaire waar zoveel om te doen was.

RTL zit in het complot?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215241958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 23:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is andersom de kiezer steekt het hoofd in het zand. Echt elke partij erkent problemen met migratie ook de heel linkse partijen.
Tja, wat moet ik daar nou op zeggen. Iets meer de social media van de linkse partijen in de gaten houden.

Wat je aan Agema aan de rechterzijde hebt, is er ook voldoende aan de linkerzijde.

Verder merk je ook dat wel dat mensen nu tegen elkaar worden uitgespeeld (nationaal en internationaal).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215242024
quote:

[..]

Ja en volgens die logica was Trump ook niet extreemrechts, maar die heeft wel een coup zitten orchestreren. Een hele matige, maar toch.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:32:02 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215242044
quote:

[..]
Die bestaan gewoon:

https://www.destentor.nl/(...)alarmeerd~abef8b97f/
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')