Van die uitspraken zoals Agema vanochtend laten toch ook wel zien dat we van NSC niks over rechtsstatelijkheid hoeven verwachten. Schoof heeft het tenminste nog geadresseerd. Vanuit NSC kant blijft het doods stil.quote:
Dan zal NSC vóór het inroepen van die noodwet de boel moeten laten klappen om het tegen te houden toch?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Van die uitspraken zoals Agema vanochtend laten toch ook wel zien dat we van NSC niks over rechtsstatelijkheid hoeven verwachten. Schoof heeft het tenminste nog geadresseerd. Vanuit NSC kant blijft het doods stil.
Waarom? Dan zijn ze 17 zetels kwijt. Als ze het hadden willen laten klappen op de noodwet hebben ze dat al een maand geleden kunnen doen toch. Lijkt me dat je dan beter hoop op VVD kan vestigen. Maar die hebben ook geen enkele reden het erop te laten klappen ze krijgen toch precies het beleid dat ze willen. Daarbij zoveel last van de noodtoestand hebben die toch niet zolang ze aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dan zal NSC vóór het inroepen van die noodwet de boel moeten laten klappen om het tegen te houden toch?
Nee, ik vind het verschrikkelijk als de NOS zijn logo moet afplakken of als de persvrijheid belaagd wordt. Dat weet jij ook best, jij leeft alleen van provocatie. Vrij zielig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een deel is er wel van doordrongen maar zit in het complot (met RTL als grensgeval), of te bangig en schijterig om partijdig over te komen. Gegronde angst natuurlijk, vanwege de bezuinigingen en ervaring met intimidatie zodat de NOS zijn logos van de bus moest halen (alweer: democratische erosie, en de Hancas en nostratjes lijken dat wel oke te vinden). Jan Roos en Coldewijer kunnen je altijd doxen.
Dat is de realiteit. Dat lijkt niet op Hongarije.quote:De landelijke publieke omroep wordt daarom hervormd. Een brede taakopdracht en kwalitatief, onafhankelijk, verbindend en pluriform mediaaanbod zijn belangrijke uitgangspunten, evenals een sterke journalistieke functie. Digitale vindbaarheid, zichtbaarheid en herkenbaarheid worden versterkt; mogelijkheden van zogeheten ‘due prominence’ worden onderzocht. Beheersbaarheid, doelmatigheid en transparantie zijn relevant. Het aantal bestuurlijke spelers wordt fors verminderd. Een mogelijkheid is dat omroepen zich clusteren in een beperkt aantal omroephuizen, waarbij ook op het niveau van de omroepen aan de beheersbaarheid wordt gewerkt. Pluriformiteit wordt gewaarborgd. NPO en omroepen gaan gezamenlijk optrekken bij de uitvoering van de publieke taakopdracht. Verantwoordelijkheden en rollen binnen publieke omroep en mediatoezicht worden beter en duidelijker belegd. Het gaat dan zowel om de verhouding tussen NPO en omroepen en de verhouding tussen omroepen onderling, als om de omroepen zelf. Voor deze hervorming is het nodig de huidige concessie- en erkenningsperiode te verlengen.
Pluriformiteit van media
We passen de nationale regels voor het fusietoezicht aan, zodat de gevolgen voor de pluriformiteit van het media-aanbod in brede zin meegewogen worden bij de beoordeling van een fusie of overname van een of meer mediabedrijven. MEZ en MOCW gaan in gesprek met de ACM en het Commissariaat voor de Media over welke rolverdeling tussen de toezichthouders daarbij passend is, binnen de kaders van de Europese verordening mediavrijheid.
Dat 'moet' niet maar er worden bepaalde keuzes gemaakt daar. Welke ANP berichten ze wat mee doen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Waarom moet nu.nl een bericht over aanpak schulden negeren dan?
Ja, stel je voor dat de pers zijn werk zou doen en de mensen over de werkelijkheid zouden informeren...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Waarom moet nu.nl een bericht over aanpak schulden negeren dan?
Nouja we worden al doodgegooid met het nieuws over die noodwet. Dus een keer wat anders is ook prima. Het lijkt er meer op dat een rechts kabinet dat iets met schulden wil doen niet in je plaatje past.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat 'moet' niet maar er worden bepaalde keuzes gemaakt daar. Welke ANP berichten ze wat mee doen.
Wat een enorme simpelheid en domheid straalt nu.nl in zijn algemeenheid uit.
Vroeger was zoiets één van de vele berichten in de krant.
We missen een CNBC of The Guardian.
Alweer: ben jij echt zo goedgelovig en naïef? Het is echt onvoorstelbaar soms.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:24 schreef Hanca het volgende:
Dat is de realiteit. Dat lijkt niet op Hongarije.
Ik ben niet naïef, ik ga alleen af op feiten en niet op domme complottheorieën.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alweer: ben jij echt zo goedgelovig en naïef? Het is echt onvoorstelbaar soms.
Alleen als ze zelf opstapt.quote:
Dit is wat ik hierover zei:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
Niks aan de hand verder hoor, Hongarije is héél ver weg, want Hanca zwaait en wappert wel even met het coalitieakkoord. Peace in our time.
Het is nu nog geen Hongarije, dat het daarheen zou kunnen wegzakken als de PVV een jaar over 8 tot 10 aan de macht is klopt wel en dat heb ik dus ook erkend.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
De weg er naar toe begon met een mislukte staatsgreep, Mein Kampf en verkiezingen onder intimidatie van knokploegen. Als dat hier aan de hand is mag je naar de jaren 30 van de vorige eeuw kijken. Nu lijkt het meer op wat we deze eeuw in Oostenrijk al hebben gezien met de FPÖ en het zou kunnen uitlopen op wat er in Polen en Hongarije is gebeurd. Ernstig genoeg, zou ik zeggen. Maar geen nazisme.
Dat is het verschil tussen extreemrechts en radicaal rechts. Die eerste doet het met knokploegen. Die tweede binnen de democratie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is wat ik hierover zei:
[..]
Het is nu nog geen Hongarije, dat het daarheen zou kunnen wegzakken als de PVV een jaar over 8 tot 10 aan de macht is klopt wel en dat heb ik dus ook erkend.
Ja. Maar wie gaat haar dan wegsturen?quote:
Eens. En ik erken ook zeker wel dat radicaal rechts de boel flink kan slopen, zeker als ze een meerderheid in beide Kamers hebben. Het is alleen gelukkig nog niet zo ver en we hebben gelukkig naast de ministerraad ook de Tweede en Eerste Kamer, de Raad van State en andere rechters nog.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen extreemrechts en radicaal rechts. Die eerste doet het met knokploegen. Die tweede binnen de democratie.
Was dat niet precies de bedoeling, dan? Zoals Omtzigt na het hoofdlijnenakkoord zei: er staat feitelijk niks in de asielparagraaf wat haalbaar is.quote:
zijzelf kan ook nog het bijltje er bij neerleggenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Maar wie gaat haar dan wegsturen?
De PVV niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |