Zo snel mogelijk klappen en een nieuw cordon sanitaire rondom PVV.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:30 schreef TheVulture het volgende:
Maakt me niet uit wie het laat klappen, maar laat het in hemelsnaam snel voorbij zijn... dan maar 40-45 zetels voor Wilders (no pun intended), er is toch geen hond meer die met hem wil regeren tenzij Yesilgoz echt nog steeds niet snapt hoe het werkt.
Dit is nog veel erger dan ik voormogelijk had kunnen houden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:30 schreef TheVulture het volgende:
Maakt me niet uit wie het laat klappen, maar laat het in hemelsnaam snel voorbij zijn... dan maar 40-45 zetels voor Wilders (no pun intended), er is toch geen hond meer die met hem wil regeren tenzij Yesilgoz echt nog steeds niet snapt hoe het werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net als in de gemiddelde latijns-amerikaanse bananenrepubliek is het leger traditioneel eerder op de hand van autoritair-rechts (en het Koningshuis), mocht het erop aan komen. Geldt ook voor Trump bijvoorbeeld met 200+ generaals achter zich. Of de Duitse Bundeswehr waar de Verfassungsschutz continu moet op letten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:33 schreef Kowloon het volgende:
Hopelijk is er een generaal die nu denkt “En nou is het afgelopen!”, en met zijn manschappen oprukt naar het Catshuis.
er zijn veel te veel mensen die niet inzien hoe gevaarlijk dit is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:30 schreef TheVulture het volgende:
de VVD kan mooi weeer 4 jaar lang VVD beleid uitvoeren en voor de rest boeit het ze blijkbaar geen ene reet wat een PVV'er precies roept.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is zon uitspraak ook niet meer de zoveelste uitdaging van NSC. Die inderdaad te laf lijken om iets tegen de noodwetgeving te doen. Als ik NSC was zou ik het al opgeblazen hebben bij de algemene beschouwingen maar uiteraard ook over dit soort uitspraken direct gevolgd aan dat gedoe over ontslag Halsema. Zelfs VVD zou toch wel eens wat feller hiertegen mogen ageren? Ik bedoel het is letterlijk elke dag gezeik met PVV en hun uitspraken.
Dan hebben we het nog niet eens over het totaal uitblijven van enige prestatie door PVV.
Het was ook meer een wanhopige uiting van de wens om vanmiddag nog van dit kabinet verlost te kunnen zijn. Dan hoeft de aanstaande zaterdageditie van de krant er tenminste niet meer door te worden vervuild.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:38 schreef Klopkoek het volgende:
Net als in de gemiddelde latijns-amerikaanse bananenrepubliek is het leger traditioneel eerder op de hand van autoritair-rechts (en het Koningshuis), mocht het erop aan komen. Geldt ook voor Trump bijvoorbeeld met 200+ generaals achter zich. Of de Duitse Bundeswehr waar de Verfassungsschutz continu moet op letten.
Leuk detail: ten tijde van Bernhard zijn Lockheed affaire, het wegnemen van zijn uniform, waren er geruchten/vermoedens over een coup. Henk Vredeling sommeerde alle generaals op hun plaats te blijven.
Ja dit is precies het dilemma. Als de vicepremier van de grootste partij van Nederland zoiets roept kun je het bijna niet negeren. En tegelijkertijd is dat precies wat de PVV wil. Want straks is Schoof weer boos natuurlijk omdat het kabinet met één mond praat, en dan neemt Agema haar woorden weer een beetje terug, en dan komt de oppositie eroverheen en volgen de opiniestukken. En voor je het weet is het weer een week lang over asiel en de PVV gegaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, ik vind het lastig. Misschien is het handig om bepaalde dingen gewoon te negeren, maar dit soort uitspraken kun je toch ook niet zomaar laten passeren?
Het is dat Schoof zo’n houten Klaas is, maar de beste reactie zou misschien nog wel zijn om haar te kleineren en de focus te verleggen naar waar het pijn doet. Publiekelijk zeggen dat Agema een beetje dommig is en waarschijnlijk was afgeleid door dat hele gebeuren met het streekziekenhuis in Heerlen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:40 schreef tizitl2 het volgende:
Met alle respect, maar in dit soort situaties moet Schoof gewoon normeren.
Je hebt een minister die vooruitloopt op een beslissing die in het kabinet nog niet eens genomen is, op een ander beleidsterrein dan het hare en die tegelijkertijd de Kamer schoffeert. En dit is na die eerdere tweet niet de eerste keer bij Agema.
Schoof moet hier gewoon publiekelijk duidelijk gaan maken dat de grens is bereikt en dat het de volgende keer gewoon klaar is voor Agema.
Terugfluiten die hap en als ze zich niet ministerieel wil gedragen dan gaat ze maar lekker in de Kamer zitten.
dit is toch een soort van bedreiging? dit is toch gewoon machtsmisbruik? Dit moet toch gewoon reden zijn voor ontslag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:40 schreef tizitl2 het volgende:
Je hebt een minister die vooruitloopt op een beslissing die in het kabinet nog niet eens genomen is, op een ander beleidsterrein dan het hare en die tegelijkertijd de Kamer schoffeert. En dit is na die eerdere tweet niet de eerste keer bij Agema.
Schoof moet hier gewoon publiekelijk duidelijk gaan maken dat de grens is bereikt en dat het de volgende keer gewoon klaar is voor Agema.
Terugfluiten die hap en als ze zich niet ministerieel wil gedragen dan gaat ze maar lekker in de Kamer zitten.
Het probleem is dat Schoof geen enkele autoriteit heeft ten opzichte van Wilders, hetgeen al een paar keer pijnlijk duidelijk is geworden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:40 schreef tizitl2 het volgende:
Een béétje dommig?! Bij zo'n uitspraak kan ik alleen maar denken: "wat een oerdom en rancuneus wijf". En ik heb een enorme pesthekel aan het woord "wijf".quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:52 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is dat Schoof zo’n houten Klaas is, maar de beste reactie zou misschien nog wel zijn om haar te kleineren en de focus te verleggen naar waar het pijn doet. Publiekelijk zeggen dat Agema een beetje dommig is en waarschijnlijk was afgeleid door dat hele gebeuren met het streekziekenhuis in Heerlen.
Amenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een béétje dommig?! Bij zo'n uitspraak kan ik alleen maar denken: "wat een oerdom en rancuneus wijf". En ik heb een enorme pesthekel aan het woord "wijf".
Daarom had men Wilders gewoon premier moeten laten worden. Want alleen dan had je hem kunnen aanpakken en afrekenen op het beleid. Nu kan hij nog steeds in zijn rol van roeptoeterende oppositie leider zitten schreeuwen. Als het kabinet valt is het niet zijn schuld, wordt het een succes is het zijn verdienste. Wilders zit in de ideale positie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het probleem is dat Schoof geen enkele autoriteit heeft ten opzichte van Wilders, hetgeen al een paar keer pijnlijk duidelijk is geworden.
Ik zou als ik hem was hier nooit aan zijn begonnen, maar ik had me zeker niet als een schoothond laten behandelen.
Maar wel ten opzichte van Agema. Al is hij officieel "primus inter pares", het is wel degelijk mede zijn taak om het kabinet in toom te houden. Zoals met één mond spreken, je niet bemoeien met het beleidsterrein van een andere minister (al is die van jouw partij) en fatsoenlijke omgangsvormen hanteren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het probleem is dat Schoof geen enkele autoriteit heeft ten opzichte van Wilders, hetgeen al een paar keer pijnlijk duidelijk is geworden.
Ik zou als ik hem was hier nooit aan zijn begonnen, maar ik had me zeker niet als een schoothond laten behandelen.
Dat wil-ie helemaal niet, joh. Dan moet-ie iemand anders de leiding geven over de PVV-fractie in de tweede kamer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:04 schreef alopio het volgende:
[..]
Daarom had men Wilders gewoon premier moeten laten worden.
Om in die mindset te blijven, hoeft daar van mij ook geen 'piemel in'.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een béétje dommig?! Bij zo'n uitspraak kan ik alleen maar denken: "wat een oerdom en rancuneus wijf". En ik heb een enorme pesthekel aan het woord "wijf".
Maar dat kan toch alleen als je of geen reet van politiek snapt of graag de wereld ziet branden? Hij is het enige lid van de PVV en zijn partij is helemaal gevormd naar alleen zijn mening en de PVV zit gewoon in het kabinet. Ik zou het heel vreemd vinden als de PVV groter wordt als het nu klapt. Dan hebben we best wel veel domme mensen in Nederland, of gevaarlijke.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:04 schreef alopio het volgende:
Daarom had men Wilders gewoon premier moeten laten worden. Want alleen dan had je hem kunnen aanpakken en afrekenen op het beleid. Nu kan hij nog steeds in zijn rol van roeptoeterende oppositie leider zitten schreeuwen. Als het kabinet valt is het niet zijn schuld, wordt het een succes is het zijn verdienste. Wilders zit in de ideale positie.
Die heeft burn out bovenop burn out. Die zien we nooit meer terugquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:50 schreef Bugno3 het volgende:
Benieuwd hoe het met de burnout van Pietertje gaat. Dit kan echt niet meer.
Veel te gevaarlijk... kan alle etiquette en ongeschreven regels aan zijn laars lappen en de geschreven regels misbruiken (waaronder: ontbinden Kamer).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:04 schreef alopio het volgende:
[..]
Daarom had men Wilders gewoon premier moeten laten worden.
Ja maar autoriteit komt niet aanwaaien, die wordt gecreëerd. Gewoon stevig met gestrekt been er in gaan, doet Agema zelf tenslotte ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Iedereen die PVV stemt is dat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
Dan hebben we best wel veel domme mensen in Nederland, of gevaarlijke.
Ik denk dat het in het kader van de veranderende politieke cultuur goed zou zijn om al die uitzonderingen en noodprocedures eens tegen het licht te houden en een groot deel te schrappen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Veel te gevaarlijk... kan alle etiquette en ongeschreven regels aan zijn laars lappen en de geschreven regels misbruiken (waaronder: ontbinden Kamer).
Dat klopt, en juist daarom, dwing hem maar in die rol. Ze hadden gewoon moeten zeggen jij bent de grootste, jij wordt premier.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat wil-ie helemaal niet, joh. Dan moet-ie iemand anders de leiding geven over de PVV-fractie in de tweede kamer.
Vergis je niet in de domheid, onwetendheid en desinteresse van veel mensen en hoe ontvankelijk die zijn voor “redders des vaderlands” als Wildersquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar dat kan toch alleen als je of geen reet van politiek snapt of graag de wereld ziet branden? Hij is het enige lid van de PVV en zijn partij is helemaal gevormd naar alleen zijn mening en de PVV zit gewoon in het kabinet. Ik zou het heel vreemd vinden als de PVV groter wordt als het nu klapt. Dan hebben we best wel veel domme mensen in Nederland, of gevaarlijke.
Tja soms moet je iemand zijn masker aftrekken en het publiek laten zien hoe iemand echt is. Zet hem in de spotlights.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Veel te gevaarlijk... kan alle etiquette en ongeschreven regels aan zijn laars lappen en de geschreven regels misbruiken (waaronder: ontbinden Kamer).
En die mensen mogen ook stemmenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:29 schreef alopio het volgende:
[..]
Vergis je niet in de domheid, onwetendheid en desinteresse van veel mensen en hoe ontvankelijk die zijn voor “redders des vaderlands” als Wilders
Het lijkt dat de PVV maar één ding wil, ze willen dat het kabinet knapt zonder dat zij de stekker eruit trekken. Want deze lui willen niets, zijn veel te staatrechtelijk of wqt dan ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is zon uitspraak ook niet meer de zoveelste uitdaging van NSC. Die inderdaad te laf lijken om iets tegen de noodwetgeving te doen. Als ik NSC was zou ik het al opgeblazen hebben bij de algemene beschouwingen maar uiteraard ook over dit soort uitspraken direct gevolgd aan dat gedoe over ontslag Halsema. Zelfs VVD zou toch wel eens wat feller hiertegen mogen ageren? Ik bedoel het is letterlijk elke dag gezeik met PVV en hun uitspraken.
Dan hebben we het nog niet eens over het totaal uitblijven van enige prestatie door PVV.
Ik snap gewoon niet dat mensen zo kortzichtig zijn, dat ze niet zien dat zulke dingen ook makkelijk tegen ze kan werken. En dan is het natuurlijk hommeles, want dan raakt het hunzelf. Als er iets is waarbij je het niet fijn vindt dat het met jou zou of kan gebeuren, waarom zou je dat dan wel prima vinden bij een ander?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:29 schreef alopio het volgende:
[..]
Vergis je niet in de domheid, onwetendheid en desinteresse van veel mensen en hoe ontvankelijk die zijn voor “redders des vaderlands” als Wilders
Het is ook deels sneu, veel mensen lezen alleen nieuws op facebook oid en denken dat Wilders alles beter voor ze maakt. Verdiepen doen ze niet, en dat het dan slechter voor ze wordt zien ze niet,quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En die mensen mogen ook stemmen
Ik vind dat dat nu al het geval is. Het is een aanfluiting met de PVV of hij nu wel of geen MP is. Echt een schande in onze politieke geschiedenis. Niet alleen omdat men de rechtsstaat probeert te ondermijnen, maar ook het Twittergedrag tijdens zittingen, de uitspraken van de Vieze P, het gebrek aan wil om samen te werken en de uitspraak dat Halsema het land uit zou moeten. Ik dacht in de jaren 90 nog dat we zulke toestanden hier nooit zouden krijgen, want wij zijn allemaal opgevoed met de verhalen over WOII, waardoor je dit soort lui makkelijker kunt herkennen. Maar blijkbaar zijn we dat weer kwijt en dan mogen veel mensen zich de ogen uit de kop schamen en een reisje Auschwitz zou niet misstaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef alopio het volgende:
[..]
Tja soms moet je iemand zijn masker aftrekken en het publiek laten zien hoe iemand echt is. Zet hem in de spotlights.
Veel mensen zitten in hun eigen bubbel, willen alleen bevestiging van hun denkbeelden en de populisten spelen daar makkelijk op in.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:33 schreef alopio het volgende:
[..]
Het is ook deels sneu, veel mensen lezen alleen nieuws op facebook oid en denken dat Wilders alles beter voor ze maakt. Verdiepen doen ze niet, en dat het dan slechter voor ze wordt zien ze niet,
Zie ook Fok! NWS. Het verschil tussen max 100 reacties op een topic en deel 10 is de factor onderwerp migratiequote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:41 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Veel mensen zitten in hun eigen bubbel, willen alleen bevestiging van hun denkbeelden en de populisten spelen daar makkelijk op in.
De PVV doet wat het altijd doet, namelijk niets en dan iemand anders de schuld geven van de ellende. Naar believen asielzoekers, links of in dit geval de andere coalitiepartijen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het lijkt dat de PVV maar één ding wil, ze willen dat het kabinet knapt zonder dat zij de stekker eruit trekken. Want deze lui willen niets, zijn veel te staatrechtelijk of wqt dan ook.
Dit, er zijn mensen die de afgelopen jaren zo ongeveer op elke populistische trein zijn gesprongen: FvD, BBB en de PVV, en dan reken ik NSC in mindere mate ook nog wel mee...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:29 schreef alopio het volgende:
[..]
Waar denk je dan aan, qua andere spelregels?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De PVV doet wat het altijd doet, namelijk niets en dan iemand anders de schuld geven van de ellende. Naar believen asielzoekers, links of in dit geval de andere coalitiepartijen.
Iedere paar dagen zal een PVV-er iets doen dat telkens wat onverteerbaarder is voor de rest, totdat er op een gegeven moment iemand klaar mee is en de stekker eruit trekt. En dan valt het kabinet en kan Wilders weer lekker in de campagnestand gaan hangen en iedereen de schuld geven van de kabinetsval behalve zichzelf.
En dat is niet het ergste. Het ergste is dat iedereen er weer volle bak instinkt - niet alleen (een deel van) het electoraat, maar ook de andere politici. Ze lopen vol in het mes. Ze spelen het spel van Wilders, maar die is daar veel beter in. Dus wordt het tijd voor andere spelregels, maar ik zie op dit moment geen politicus die sterk genoeg is om dat te creëren. Misschien Jetten, of Bontenbal.
Het meest kansrijke actie waarbij PVV niet meer de grootste is, is eigenlijk als Jetten of Timmermans als een soort Melkert vs Fortuyn tegen Wilders in kan gaan en Bontenbal er vervolgens a la Balkenende met de zetels vandoor kan gaan. Alleen is het niet zo makkelijk om zo'n scenario te creëren en moet Yeşilgöz zich eigenlijk er nauwelijks mee bemoeien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De PVV doet wat het altijd doet, namelijk niets en dan iemand anders de schuld geven van de ellende. Naar believen asielzoekers, links of in dit geval de andere coalitiepartijen.
Iedere paar dagen zal een PVV-er iets doen dat telkens wat onverteerbaarder is voor de rest, totdat er op een gegeven moment iemand klaar mee is en de stekker eruit trekt. En dan valt het kabinet en kan Wilders weer lekker in de campagnestand gaan hangen en iedereen de schuld geven van de kabinetsval behalve zichzelf.
En dat is niet het ergste. Het ergste is dat iedereen er weer volle bak instinkt - niet alleen (een deel van) het electoraat, maar ook de andere politici. Ze lopen vol in het mes. Ze spelen het spel van Wilders, maar die is daar veel beter in. Dus wordt het tijd voor andere spelregels, maar ik zie op dit moment geen politicus die sterk genoeg is om dat te creëren. Misschien Jetten, of Bontenbal.
Ik vind het best vreemd dat het zo als gegeven zien wordt dat Wilders weer de grootste wordt. Ik denk dat het zo moet zijn dat je het Wilders niet moet gunnen dat het altijd maar over ophef gaat, reken hem massaal af op wat hij bereikt… Laat hem niet vol continu thuiswedstrijden spelen op het gebied van migratie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het meest kansrijke actie waarbij PVV niet meer de grootste is, is eigenlijk als Jetten of Timmermans als een soort Melkert vs Fortuyn tegen Wilders in kan gaan en Bontenbal er vervolgens a la Balkenende met de zetels vandoor kan gaan. Alleen is het niet zo makkelijk om zo'n scenario te creëren en moet Yeşilgöz zich eigenlijk er nauwelijks mee bemoeien.
Voor links/progressief zie ik weinig kansen om de grootste te worden, maar tweede achter de PVV zou genoeg kunnen zijn.
Tja, momenteel is dat gezien de peilingen en de stemming van de kiezers bij polls over onderwerpen gewoon de realiteit, helaas.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind het best vreemd dat het zo als gegeven zien wordt dat Wilders weer de grootste wordt.
Gaat je niet lukken, verbied het in Nederland en Gijs Rademakers gaat het in Luxemburg doen bij de RTL.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het lijkt me sowieso een goed idee om te stoppen met de peilingen hiervoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |