Er keken 5 miljoen mensen naar.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Of Sonja Barend, waar feminisme bezig was met dat Timmerman toch heel fout woordgebruik was.
Gemaakt door een linkse komiek ja. Precies wat ik bedoel.quote:
Ah, zijn kijkcijfers een indicatie voor goede TV?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er keken 5 miljoen mensen naar.
Enig bewustzijn voor dat woorden zo zijn consequenties hebben is op zichzelf niet verkeerd. De rechterzijde weet dit ook maar al te goed ('death tax' is een klassieker).
Betere TV dan Vandaag Insidequote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, zijn kijkcijfers een indicatie voor goede TV?
Welk wereldbeeld? Dit fascisme bestond amper toen, niet in de omvang van 30% van het electoraat in ieder geval. Alles goed verder met de D66er?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:59 schreef KareldeStoute het volgende:
Gut, twee boomers die in de jaren zeventig zijn blijven hangen qua wereldbeeld met elkaar in discussie
Is het fokbeleid om linkjes naar sites die betaalmuren ontwijken te verwijderen?quote:
Dat de voordelen er nog niet zijn kan, maar negatief vind ik dit stuk allerminst. Geen echte klachten.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Hanca https://www.gemeente.nu/r(...)=0_01102024_Algemeen
Inderdaad. Wat mij betreft gaan de postbode nog maar 1 keer per 2 dagen of 2 keer per week door de wijk, is er in elk geval 1 sector waar het personeelstekort een beetje is opgelost.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het aantal partijen in de Kamer dat graag in de vorige eeuw blijft hangen is nogal groot. Iets met een afspiegeling van het electoraat.
Het klinkt heel erg Alex Jones, maar dit soort fratsen zijn gewoon onderdeel van het plan. Natuurlijk komen die bordjes er niet. Kijk alleen al hoe het hele gebeuren is ontstaan. Iedereen kijkt alsof ze water zien branden, maar zogenaamd heeft Faber deze gezien in Denemarken. Lol, vast.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:21 schreef Tijn het volgende:
De kamer wil geen Arbeit Macht Frei-bordjes in de AZCs, zoals Faber wil. Dat valt me dan weer mee: https://nos.nl/artikel/25(...)keerborden-bij-azc-s
[..]
Niet zo bijzonder hoor. PVV wil regeren per decreet. Als het op de crisiswet klapt hoopt Wilders de komende verkiezing te winnen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:27 schreef Tijn het volgende:
Ik hoorde Faber vanmiddag op de radio ook zeggen dat ze bezig blijft met die domme crisiswet, ondanks dat de Eerste Kamer het niet wil? Bijzonder weer.
Met de antisemiet Tommy Robinson bij de inhuldiging! Hij mocht al eens op Wilders zijn Tweede Kamer stoel plaatsnemen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder hoor. PVV wil regeren per decreet. Als het op de crisiswet klapt hoopt Wilders de komende verkiezing te winnen.
Daar lijkt het inderdaad wel op.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder hoor. PVV wil regeren per decreet. Als het op de crisiswet klapt hoopt Wilders de komende verkiezing te winnen.
Ik mag hopen dat VVD de deur richting PVV weer dichtgooit na deze show. Dan is een meerderheid met PVV vinden bijna niet mogelijk. Zeker niet omdat het zetelaantal dat hij nu heeft al lastig vast te houden is. Over het algemeen kost het opblazen van een kabinet zeker om zon dombo reden als ik wil alleen maar een vinger uitsteken als dat met crisiswetgeving is flink zetels.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op.
Al zie ik PVV nooit 76 zetels halen gelukkig.
Maar wellicht zullen er partijen als de VVD zo gek blijven om Wilders aan een meerderheid te helpen.
Alleen wat heeft het winnen van een verkiezing voor nut als je je eigen plannen daarna niet tot uitvoering wil brengen?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als ze na de verkiezing met bijvoorbeeld enkel BBB en FvD kunnen regeren is er meer mogelijk. Als ze 76 zetels halen is er meer mogelijk. Als ze enkel naar 50 zetels gaan maar geen coalitie mogelijk dan niet. Maar Wilders heeft Omtzigt hier toch ook voor kunnen overhalen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alleen wat heeft het winnen van een verkiezing voor nut als je je eigen plannen daarna niet tot uitvoering wil brengen?
Hoop het ook, dan kunnen ze tenminste zeggen dat ze het weer hebben geprobeerd en dat het ze weer slecht is bevallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat VVD de deur richting PVV weer dichtgooit na deze show. Dan is een meerderheid met PVV vinden bijna niet mogelijk. Zeker niet omdat het zetelaantal dat hij nu heeft al lastig vast te houden is. Over het algemeen kost het opblazen van een kabinet zeker om zon dombo reden als ik wil alleen maar een vinger uitsteken als dat met crisiswetgeving is flink zetels.
Als de PVV 45 zetels haalt dan kunnen ze buurten bij Kremlin-zusters BBB en FvD plus Ja21, SGP. Dan kijken of je de circa 20 zetels van de VVD via een congres mee krijgt; hun ledenaantal is net als bij de Britse Conservatieven behoorlijk vergrijst, geslonken en verrechtst (inclusief de wens om mensenrechten aan te vallen, zoals de EHCR). Best wel kans dat die dan gaan gedogen ofzo.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat VVD de deur richting PVV weer dichtgooit na deze show. Dan is een meerderheid met PVV vinden bijna niet mogelijk. Zeker niet omdat het zetelaantal dat hij nu heeft al lastig vast te houden is. Over het algemeen kost het opblazen van een kabinet zeker om zon dombo reden als ik wil alleen maar een vinger uitsteken als dat met crisiswetgeving is flink zetels.
Dat je door verkiezingen te winnen enkel je eigen plannen zou kunnen is een dusdanige utopie, dat het zelfs in een land als de VS waar de regeringspartij veel meer macht heeft dan de grootste coalitiepartij hier, niet kan. Zelfs al heeft de regeringspartij een meerderheid in zowel Senaat als Huis dan nog was het niet altijd mogelijk. Laat staan in een coalitieland.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alleen wat heeft het winnen van een verkiezing voor nut als je je eigen plannen daarna niet tot uitvoering wil brengen?
In dat geval zij God ons land genadig.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als ze na de verkiezing met bijvoorbeeld enkel BBB en FvD kunnen regeren is er meer mogelijk.
Hoe dan ook is het broodnodig om snel een deugdelijke partijwet in te voeren. Naar Duits model. Hoe BBB in elkaar steekt deugt ook van geen kant.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:
PVV heeft maar één kans om hierna snel nog eens te regeren: laten zien dat je een waardige partner bent waar goed mee valt samen te werken. Daar zijn ze bepaald niet goed mee begonnen, als het nu snel valt lijkt Wilders me voorlopig echt wel weer gedoemd tot oppositievoeren, iets waar zijn kiezers dan ook wel genoeg van krijgen. Wilders won afgelopen verkiezingen vooral omdat de kans dat hij ging regeren aanwezig was. Vergeet niet dat hij vlak daarvoor nog maar 4 zetels haalde in de Eerste Kamer en in 2019 in het EP zelfs naar 0 ging. Zo honkvast zijn zijn kiezers niet.
Denk je dan dat het enkel incompetentie is dat Wilders al heeft gezegd dat als de crisiswet er niet komt het kabinet waarschijnlijk valt. Zelfs beginners weten dat zodra je over het vallen van een kabinet begint er een timer op je coalitie zit.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat je door verkiezingen te winnen enkel je eigen plannen zou kunnen is een dusdanige utopie, dat het zelfs in een land als de VS waar de regeringspartij veel meer macht heeft dan de grootste coalitiepartij hier, niet kan. Zelfs al heeft de regeringspartij een meerderheid in zowel Senaat als Huis dan nog was het niet altijd mogelijk. Laat staan in een coalitieland.
Ik richtte me ook niet tot Wilders, maar tot de kiezer die dat maar eens moet beseffen en niet klakkeloos op Wilders of andere populisten moet stemmen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk je dan dat het enkel incompetentie is dat Wilders al heeft gezegd dat als de crisiswet er niet komt het kabinet waarschijnlijk valt. Zelfs beginners weten dat zodra je over het vallen van een kabinet begint er een timer op je coalitie zit.
Lijkt me erg naief hoor. Zelfs nu ze lang niet aan 76 zetels zitten zijn ze toch al vrij dicht bij het verkrijgen van die crisiswetgeving. Alleen de 3 zeteltjes van NSC houden dat nog tegen. Komt de crisiswetgeving er hebben ze in ieder geval wat maanden meer macht dan anders. Dan hebben ze echt kassa want dan hadden dus alle media en nay-sayers in de kamer ongelijk het kón wel. Dat zal zeker een boost in populariteit geven.
Komt het er niet, staan ze voorlopig op winst dus heeft de constante show ze zetels opgeleverd meer zetels meer macht. Zeker omdat het lang niet zeker is inderdaad dat de VVD er dan geen zin meer in heeft. Misschien willen ze ook best gedogen. Misschien kunnen ze met een rechtsere coalitie weer verdergaan met instituties uithollen of slopen. Tuurlijk kunnen deze plannen backfiren. Maar een beetje doorrommelen in de marge met deze coalitie kan dat ook.
Huh? Dat beweer ik dan ook niet. Misschien was het nauwkeuriger te zeggen de eigen uitonderhandelde plannen of te spreken over je eigen prioriteiten uit te voeren.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat je door verkiezingen te winnen enkel je eigen plannen zou kunnen is een dusdanige utopie, dat het zelfs in een land als de VS waar de regeringspartij veel meer macht heeft dan de grootste coalitiepartij hier, niet kan. Zelfs al heeft de regeringspartij een meerderheid in zowel Senaat als Huis dan nog was het niet altijd mogelijk. Laat staan in een coalitieland.
Willen regeren per decreet. Hopen dat de regering waar je deel van uitmaakt valt. Vind ik toch allemaal vrij bijzonder.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
En dan is de Nexit-lobby begonnen, lijkt mij zo. Linksom of rechtsom.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik richtte me ook niet tot Wilders, maar tot de kiezer die dat maar eens moet beseffen en niet klakkeloos op Wilders of andere populisten moet stemmen.
En crisiswetgeving kan er echt niet zomaar komen, zelfs al zijn beide Kamers volledig voor. Het moet juridisch getoetst worden en zolang we bij de EU zitten kan die er ook nog een faliekant een streep door trekken.
Volgens mij is het gewoon zo dat als ze in de tweede kamer een meerderheid ervoor hebben er een koninklijk besluit geslagen kan worden. Dan kunnen ze een paar weken of maanden zonder controle klooien.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik richtte me ook niet tot Wilders, maar tot de kiezer die dat maar eens moet beseffen en niet klakkeloos op Wilders of andere populisten moet stemmen.
En crisiswetgeving kan er echt niet zomaar komen, zelfs al zijn beide Kamers volledig voor. Het moet juridisch getoetst worden en zolang we bij de EU zitten kan die er ook nog een faliekant een streep door trekken.
Oh nee dat beweerde ik ook zeker niet over jou, ik bedoelde alleen dat er volgens mij wel mensen op de PVV stemden omdat ze dat wel dachten. Ik maak die gesprekken op de Frontpage ook mee. Van die lui die er daadwerkelijk vanuit gingen (en gaan) dat de PVV als alleenheerser aan de slag kon en het niet snappen en witheet worden nu dat natuurlijk uiteraard niet blijkt te kunnen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Huh? Dat beweer ik dan ook niet. Misschien was het nauwkeuriger te zeggen de eigen uitonderhandelde plannen of te spreken over je eigen prioriteiten uit te voeren.
Wat kijk je?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:13 schreef Puzzie het volgende:
Dit is gewoon gênant om naar te kijken met Schoof
Als ik het goed begrijp gaan ze flink bezuinigen bij de Ctivd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Hoe gaat Joost zijn negende partij heten? "We hebben een dictator nodig", zei hij twintig jaar geleden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:33 schreef StephanL het volgende:
Eerdmans
Jesse vertelt Dick Schoof hoe die moet regeren
Ligt het aan mij of is die stream extreem brak. Bijna niet te kijken zo.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Ik kijk op tv , die stream is idd kutquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is die stream extreem brak. Bijna niet te kijken zo.
Ja, de Motie van Wantrouwen. Als je als premier zonder meerderheid achter je zoiets doet, ben je weg.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
Een vraag, ik lees dat als Wilders MP is, dat ie zomaar een noodwet kan uitroepen, maar is dat dan zonder enige verantwoording of benodigde omschrijving? Of hebben we toch ergens nog een belangrijkje stop op eenlingen met anti-rechtsstaat neigingen/dromen?
Heeft altijd nog Ja21quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe gaat Joost zijn negende partij heten? "We hebben een dictator nodig", zei hij twintig jaar geleden.
Die kun je negeren. Geloof me, dat kan. De normen zijn met de jaren al wat opgerekt en dat begon met Verdonk in 2006.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de Motie van Wantrouwen. Als je als premier zonder meerderheid achter je zoiets doet, ben je weg.
Het is een onderbuik bespelende partijhoppende opportunist die als wethouder in Rotterdam ontzettend door de mand viel. Chef lege dozen werd hij genoemd.quote:
Er is geen bezwaar en beroep mogelijk tegen zo'n algemeen verbindende voorschriften, maar je kan als burger wel een civiele procedure starten op grond van onrechtmatige daad. Zie bijvoorbeeld Willem Engel en de avondklok als recent voorbeeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
Een vraag, ik lees dat als Wilders MP is, dat ie zomaar een noodwet kan uitroepen, maar is dat dan zonder enige verantwoording of benodigde omschrijving? Of hebben we toch ergens nog een belangrijkje stop op eenlingen met anti-rechtsstaat neigingen/dromen?
Dan laat je als Kamer de koning gewoon een nieuwe MP benoemen. Interimkabinetten zijn in het overzeese deel van het koninkrijk heel gebruikelijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die kun je negeren. Geloof me, dat kan. De normen zijn met de jaren al wat opgerekt en dat begon met Verdonk in 2006.
Dat kan. Wat ook kan is zogenaamde exceptieve toetsing. Als jij een boete (of terugkeerbesluit of wat voor besluit dan ook) krijgt op basis van die noodwet kun je in de procedure over dat besluit ook de verbindendheid van de regeling aan de orde stellen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Er is geen bezwaar en beroep mogelijk tegen zo'n algemeen verbindende voorschriften, maar je kan als burger wel een civiele procedure starten op grond van onrechtmatige daad. Zie bijvoorbeeld Willem Engel en de avondklok als recent voorbeeld.
Ja. En dan?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die kun je negeren. Geloof me, dat kan. De normen zijn met de jaren al wat opgerekt en dat begon met Verdonk in 2006.
Goede aanvullingquote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Wat ook kan is zogenaamde exceptieve toetsing. Als jij een boete (of terugkeerbesluit of wat voor besluit dan ook) krijgt op basis van die noodwet kun je in de procedure over dat besluit ook de verbindendheid van de regeling aan de orde stellen.
De Kamer formeert dan gewoon een interim-regering. Zat precedent voor in het Caraïbische deel van het koninkrijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dan?
Als de meerderheid in de kamer hem niet meer steunt, kan heeft aanblijven geen zin meer.
Dan komt er niets meer doorheen.
Dan ontbind je de Kamer. Die optie heb je. Staat zelfs in GW.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dan?
Als de meerderheid in de kamer hem niet meer steunt, kan heeft aanblijven geen zin meer.
Dan komt er niets meer doorheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |