Willen regeren per decreet. Hopen dat de regering waar je deel van uitmaakt valt. Vind ik toch allemaal vrij bijzonder.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder hoor. PVV wil regeren per decreet. Als het op de crisiswet klapt hoopt Wilders de komende verkiezing te winnen.
En dan is de Nexit-lobby begonnen, lijkt mij zo. Linksom of rechtsom.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik richtte me ook niet tot Wilders, maar tot de kiezer die dat maar eens moet beseffen en niet klakkeloos op Wilders of andere populisten moet stemmen.
En crisiswetgeving kan er echt niet zomaar komen, zelfs al zijn beide Kamers volledig voor. Het moet juridisch getoetst worden en zolang we bij de EU zitten kan die er ook nog een faliekant een streep door trekken.
Volgens mij is het gewoon zo dat als ze in de tweede kamer een meerderheid ervoor hebben er een koninklijk besluit geslagen kan worden. Dan kunnen ze een paar weken of maanden zonder controle klooien.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik richtte me ook niet tot Wilders, maar tot de kiezer die dat maar eens moet beseffen en niet klakkeloos op Wilders of andere populisten moet stemmen.
En crisiswetgeving kan er echt niet zomaar komen, zelfs al zijn beide Kamers volledig voor. Het moet juridisch getoetst worden en zolang we bij de EU zitten kan die er ook nog een faliekant een streep door trekken.
Oh nee dat beweerde ik ook zeker niet over jou, ik bedoelde alleen dat er volgens mij wel mensen op de PVV stemden omdat ze dat wel dachten. Ik maak die gesprekken op de Frontpage ook mee. Van die lui die er daadwerkelijk vanuit gingen (en gaan) dat de PVV als alleenheerser aan de slag kon en het niet snappen en witheet worden nu dat natuurlijk uiteraard niet blijkt te kunnen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Huh? Dat beweer ik dan ook niet. Misschien was het nauwkeuriger te zeggen de eigen uitonderhandelde plannen of te spreken over je eigen prioriteiten uit te voeren.
Wat kijk je?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:13 schreef Puzzie het volgende:
Dit is gewoon gênant om naar te kijken met Schoof
Als ik het goed begrijp gaan ze flink bezuinigen bij de Ctivd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Hoe gaat Joost zijn negende partij heten?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:33 schreef StephanL het volgende:
Eerdmans![]()
Jesse vertelt Dick Schoof hoe die moet regeren![]()
Ligt het aan mij of is die stream extreem brak. Bijna niet te kijken zo.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Ik kijk op tv , die stream is idd kutquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is die stream extreem brak. Bijna niet te kijken zo.
Ja, de Motie van Wantrouwen. Als je als premier zonder meerderheid achter je zoiets doet, ben je weg.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
Een vraag, ik lees dat als Wilders MP is, dat ie zomaar een noodwet kan uitroepen, maar is dat dan zonder enige verantwoording of benodigde omschrijving? Of hebben we toch ergens nog een belangrijkje stop op eenlingen met anti-rechtsstaat neigingen/dromen?
Heeft altijd nog Ja21quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe gaat Joost zijn negende partij heten?"We hebben een dictator nodig", zei hij twintig jaar geleden.
Die kun je negeren. Geloof me, dat kan. De normen zijn met de jaren al wat opgerekt en dat begon met Verdonk in 2006.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de Motie van Wantrouwen. Als je als premier zonder meerderheid achter je zoiets doet, ben je weg.
Het is een onderbuik bespelende partijhoppende opportunist die als wethouder in Rotterdam ontzettend door de mand viel. Chef lege dozen werd hij genoemd.quote:
Er is geen bezwaar en beroep mogelijk tegen zo'n algemeen verbindende voorschriften, maar je kan als burger wel een civiele procedure starten op grond van onrechtmatige daad. Zie bijvoorbeeld Willem Engel en de avondklok als recent voorbeeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
Een vraag, ik lees dat als Wilders MP is, dat ie zomaar een noodwet kan uitroepen, maar is dat dan zonder enige verantwoording of benodigde omschrijving? Of hebben we toch ergens nog een belangrijkje stop op eenlingen met anti-rechtsstaat neigingen/dromen?
Dan laat je als Kamer de koning gewoon een nieuwe MP benoemen. Interimkabinetten zijn in het overzeese deel van het koninkrijk heel gebruikelijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die kun je negeren. Geloof me, dat kan. De normen zijn met de jaren al wat opgerekt en dat begon met Verdonk in 2006.
Dat kan. Wat ook kan is zogenaamde exceptieve toetsing. Als jij een boete (of terugkeerbesluit of wat voor besluit dan ook) krijgt op basis van die noodwet kun je in de procedure over dat besluit ook de verbindendheid van de regeling aan de orde stellen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Er is geen bezwaar en beroep mogelijk tegen zo'n algemeen verbindende voorschriften, maar je kan als burger wel een civiele procedure starten op grond van onrechtmatige daad. Zie bijvoorbeeld Willem Engel en de avondklok als recent voorbeeld.
Ja. En dan?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die kun je negeren. Geloof me, dat kan. De normen zijn met de jaren al wat opgerekt en dat begon met Verdonk in 2006.
Goede aanvullingquote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Wat ook kan is zogenaamde exceptieve toetsing. Als jij een boete (of terugkeerbesluit of wat voor besluit dan ook) krijgt op basis van die noodwet kun je in de procedure over dat besluit ook de verbindendheid van de regeling aan de orde stellen.
De Kamer formeert dan gewoon een interim-regering. Zat precedent voor in het Caraïbische deel van het koninkrijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dan?
Als de meerderheid in de kamer hem niet meer steunt, kan heeft aanblijven geen zin meer.
Dan komt er niets meer doorheen.
Dan ontbind je de Kamer. Die optie heb je. Staat zelfs in GW.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dan?
Als de meerderheid in de kamer hem niet meer steunt, kan heeft aanblijven geen zin meer.
Dan komt er niets meer doorheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |