abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215214650
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215214660
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 22:14 schreef damsco het volgende:

[..]
Verschrikkelijk. Ik krijg hier absoluut g een harde plasser van.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 00:57:45 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215215234
twitter

Bollah boos, ballenloos, lalalalalaaaa.

Je ballen, vingers of ogen kwijtraken is toch niet voldoende om als martelaar te worden gezien toch? Het is toch geen vrijkaartje 72 maagden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215215255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 00:57 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Je ballen, vingers of ogen kwijtraken is toch niet voldoende om als martelaar te worden gezien toch? Het is toch geen vrijkaartje 72 maagden?
Mogen die vrouwen nu wel legaal scheiden? Ze willen natuurlijk wel een man met ballen.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 01:08:41 #5
3928 Ulx
pi_215215265
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Mogen die vrouwen nu wel legaal scheiden? Ze willen natuurlijk wel een man met ballen.
Moeten ze niet als trans worden aangemerkt? Ze kochten zelf die piepers, dus je kunt het argument maken dat ze dit vrijwillig deden. Ook gezien het 'martelaar dit, martelaar dat ' gelul.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215215276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 01:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moeten ze niet als trans worden aangemerkt? Ze kochten zelf die piepers, dus je kunt het argument maken dat ze dit vrijwillig deden. Ook gezien het 'martelaar dit, martelaar dat ' gelul.
Geen idee, ik dacht trouwens dat ze die piepers kregen, de meesten kunnen hun werk niet meer uitvoeren en zijn thuis geen kloot meer waard…
Zijn ineens afhankelijk van hun vrouwen in alles.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 01:25:09 #7
3928 Ulx
pi_215215292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Geen idee, ik dacht trouwens dat ze die piepers kregen, de meesten kunnen hun werk niet meer uitvoeren en zijn thuis geen kloot meer waard…
Zijn ineens afhankelijk van hun vrouwen in alles.
Ze kregen die van hun werkgever, maar ze kozen zelf daar te gaan werken. En ze wisten van het gevaar.

Die lui zijn inderdaad nutteloos. Je hebt er geen donder meer aan. In Iran zijn ze ook niet populair wegens het afslachten van de demonstranten dus daar blijven is ook niet echt een dingetje. De kans lijkt me aanwezig dat een boze broer of vader wraak neemt als een dochter bij de protesten is opgepakt en nou ja, je weet wel. Dat dus. Die Hezbollahlui zijn dankzij Isral behoorlijk zichtbaar gemaakt.
pi_215216059
quote:
German reporter was arrested in Lebanon after giving live interview to Israeli TV from Beirut
https://www.timesofisrael(...)aeli-tv-from-beirut/

Germany’s Bild news site says that several of its journalists were arrested in Beirut and taken for questioning the day after Hezbollah leader Hassan Nasrallah’s assassination.

The outlet says correspondent Paul Ronzheimer and his team were taken from their hotel rooms, handcuffed and blindfolded, to an unknown location. While describing those who made the arrest as “unknown men,” Bild also adds that they are “said” to have been members of Lebanon’s military intelligence service.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215216088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 00:57 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Dat je hier een terroristische daad goed probeert net te zetten is echt smakeloos.
pi_215216093
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat je hier een terroristische daad goed probeert net te zetten is echt smakeloos.
Je hebt liever dat Israel bommen op hun hoofden dropt en zo het risico loopt onschuldige burgers te raken?
pi_215216103
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je hebt liever dat Israel bommen op hun hoofden dropt en zo het risico loopt onschuldige burgers te raken?
Aah wat een alternatief. Deze pager ontploffingen hebben naast hezbollah ook genoeg andere slachtoffers gemaakt.

Ik had er geen moeite mee gehad als het gerichte aanval was op alleen Hezbollah.

quote:
“You’re not supposed to booby-trap objects that civilians are likely to pick up and use, or objects generally associated with normal civilian use,” said Sarah Leah Whitson, a lawyer and director of the US-based rights group DAWN.

[ Bericht 25% gewijzigd door Chadi op 09-10-2024 09:17:53 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 09:19:08 #12
3928 Ulx
pi_215216146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Aah wat een alternatief. Deze pager ontploffingen hebben naast hezbollah ook genoeg andere slachtoffers gemaakt.
Gelul, 99% van de opgeblazenen waren medewerker van Hezbollah. Hezbollah maakt geen onderscheid in een politieke en terreurarm dus klaar. Verder was de lading overduidelijk niet zo hoog dat omstanders geraakt zouden kunnen worden tenzij het gewoon pechvogels waren zoals een paar kinderen en vrouwen die die pieper even naar papa brachten toen die afging. Nou ja, da's pech hebben. Ook voor de IDF want papa was het doelwit en die werd gemist.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 09:27:05 #13
3928 Ulx
pi_215216193
Ik zie ineens dit soort berichten opduiken.

twitter

Niet dat ik denk dat Hezbollah hun zin moet krijgen. De staakt-het-vuren trein is wat mij betreft al een tijd terug vertrokken. Onvoorwaardelijke overgave en complete ontmanteling lijkt me nu de enige manier voorwaarts. Het heeft geen zin om Iran tijd te geven hun proxy weer te herbouwen.
pi_215216203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gelul, 99% van de opgeblazenen waren medewerker van Hezbollah. Hezbollah maakt geen onderscheid in een politieke en terreurarm dus klaar. Verder was de lading overduidelijk niet zo hoog dat omstanders geraakt zouden kunnen worden tenzij het gewoon pechvogels waren zoals een paar kinderen en vrouwen die die pieper even naar papa brachten toen die afging. Nou ja, da's pech hebben. Ook voor de IDF want papa was het doelwit en die werd gemist.
Gelul je weet niet wat de cijfers zijn.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 09:32:26 #15
3928 Ulx
pi_215216229
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:12 schreef Chadi het volgende:
Deze pager ontploffingen hebben naast hezbollah ook genoeg andere slachtoffers gemaakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gelul je weet niet wat de cijfers zijn.
Ah ja, maar jij wel?
pi_215216271
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
Ah ja, maar jij wel?
Ik heb beelden gezien van ontploffende pages op markten, winkels. Er zijn meldingen gemaakt van kinderen die slachtoffer zijn geworden. Dus ja ik weet dat er burgers zijn omgekomen of geraakt . Je weet niet in welke ruimte de ontploffingen plaats gaan vinden en wie de slachtoffers worden van de acties. Dat alleen al is genoeg om het af te keuren.

Maar jij beweert dat 99% hezbollah was. Dan heb jij de cijfers toch? Ik noem geen enkele cijfer.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 09:43:04 #17
3928 Ulx
pi_215216319
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:38 schreef Chadi het volgende:
Ik heb beelden gezien van ontploffende pages op markten, winkels. Er zijn meldingen gemaakt van kinderen die slachtoffer zijn geworden.
Hoeveel? De teller staat bij mij op twee kinderen en drie volwassenen.

Op de 4000 ontploffingen is dat acceptabel.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 09:47:35 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215216348
Het is beter je vijanden de onderschatten natuurlijk maar jezus was dit dan het grote Hezbollah leger (1 van de grootste non-state legers van de wereld). _O- Het is gewoon hilarisch.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215216414
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:27 schreef Ulx het volgende:

[ x ]

Niet dat ik denk dat Hezbollah hun zin moet krijgen. De staakt-het-vuren trein is wat mij betreft al een tijd terug vertrokken. Onvoorwaardelijke overgave en complete ontmanteling lijkt me nu de enige manier voorwaarts. Het heeft geen zin om Iran tijd te geven hun proxy weer te herbouwen.
Ja, komt hier vandaan.

US and Arab states reportedly in talks with Iran for ceasefire on all war fronts
https://www.timesofisrael(...)e-on-all-war-fronts/
pi_215216415
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
Ah ja, maar jij wel?
Tuurlijk heeft hij die.

Via de twitterbrigade van hamas en hezballah.
Dat moet wel waar zijn :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215216420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

99,9% nogwel.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 10:00:05 #22
3928 Ulx
pi_215216426
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is beter je vijanden de onderschatten natuurlijk maar jezus was dit dan het grote Hezbollah leger (1 van de grootste non-state legers van de wereld). _O- Het is gewoon hilarisch.
Dit soort milities zijn niet gemaakt om het op te nemen tegen legers maar tegen burgers, politieagenten en af en toe een hinderlaag tegen soldaten. Maar dat is het dan wel. Verder hopen op een PR offensief dat de IDF zou hinderen in terugslaan en dan heb je je voordeel. Maar nu heeft Isral maling aan de publieke opinie en roeien ze Hezbollah helemaal uit. Vandaar het gegil van figuren als Chadi dat dat niet de bedoeling is.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 10:03:15 #23
3928 Ulx
pi_215216440
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:58 schreef Aether het volgende:

[..]
Ja, komt hier vandaan.

US and Arab states reportedly in talks with Iran for ceasefire on all war fronts
https://www.timesofisrael(...)e-on-all-war-fronts/
Israel accepteert niets anders dan complete ontmanteling van Hezbollah en Hamas. Saoedi-Arabi zal van de Houthi's af willen. Maar dat is einde Ayatollah regime.
pi_215216611
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja, ze worden nu aangepakt op manieren waar ze zich niet tegen kunnen wapenen. Terreur, gerichte aanslagen op het hoge- en middenkader, gerichte commando-acties tegen hun eigen "commando"-eenheden, luchtaanvallen op opslagplaatsen die voorheen onaantastbaar werden geacht, hun bevoorradingslijnen...

Ze zijn natuurlijk gent op, en voorbereid op, een aanvallend IDF met tanks, infanterie en artillerie en luchtondersteuning. Maar het lijkt erop dat Isral alles daaromheen aan het slopen is zodat dat het enige is dat overblijft; totaal afgesneden van het achterland, stuurloos, leiderloos en feitelijk nutteloos.
Intolerant voor intolerantie
pi_215217081
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:27 schreef Ulx het volgende:

[ x ]

Uiteraard. Daarom is het voorstel voor een staat-het-vuren, waar velen over reppen ook zo bespottelijk. Dan kunnen Hezbollah (en Hamas) zich weer herstructureren en herbewapenen en begint het hele spelletje over een jaar of twee weer opnieuw. Het in stand willen houden van deze terreurgroeperingen getuigt van een enorme naviteit of kwaadwillendheid jegens Isral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215217143
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat weet je pas als je de namen en rugnummers hebt. Jij zegt dat je ze hebt, aangezien je met een percentage komt.
pi_215217144
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uiteraard. Daarom is het voorstel voor een staat-het-vuren, waar velen over reppen ook zo bespottelijk. Dan kunnen Hezbollah (en Hamas) zich weer herstructureren en herbewapenen en begint het hele spelletje over een jaar of twee weer opnieuw. Het in stand willen houden van deze terreurgroeperingen getuigt van een enorme naviteit of kwaadwillendheid jegens Isral.
Wil je dit gezeik echt oplossen, dan zul je toch Iran in zijn geheel moeten uitschakelen. Zolang dat niet gebeurd is het alleen dweilen met de kraan open. En langdurige vrede zal er ook niet komen denk ik (hoop het ooit wel), daar is simpelweg gewoon teveel voor gebeurd.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 11:40:59 #28
3928 Ulx
pi_215217153
twitter

Onvoorwaardelijke overgave dus. In het 1949 trucje trappen ze in Isral niet meer. Da's heel verstandig en ook goed voor Libanon zelf.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 11:42:29 #29
3928 Ulx
pi_215217160
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:40 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Wil je dit gezeik echt oplossen, dan zul je toch Iran in zijn geheel moeten uitschakelen. Zolang dat niet gebeurd is het alleen dweilen met de kraan open. En langdurige vrede zal er ook niet komen denk ik (hoop het ooit wel), daar is simpelweg gewoon teveel voor gebeurd.
Vrede kan prima, kijk naar Egypte en Jordani.
pi_215217168
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:40 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Onvoorwaardelijke overgave dus. In het 1949 trucje trappen ze in Isral niet meer. Da's heel verstandig en ook goed voor Libanon zelf.
isral will helemaal geen vrede. Nooit gewild ook want dat betekent dat ze geen landje pik meer kunnen spelen.
pi_215217193
Hezbollah ligt dus op de rug, nog ff doorgaan en de doodsteek uitdelen Isral, dan kan daarna Hamas afgemaakt worden en de Houthi’s als bonus erbij pakken s.v.p.
pi_215217198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:40 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het is voornamelijk weer belangrijk dat de economische sancties op Iran wordt gezet. Die waren onder de Obama regering weggehaald omdat zij het idiote idee hadden om Iran een belangrijke speler in de regio te maken en via een niet-werkende 'nucleaire deal'. Op die manier bloeide de economie van Iran weer op en kon men dus ook weer meer investeren in zowel het eigen wapenarsenaal als dat van Hezbollah en Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215217204
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:40 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Gewoon doorgaan totdat Hezbollah volledig ontmanteld is. Idem met Hamas.

Hamas, Hezbollah, Iran, ze zitten allemaal in hun “find out” fase.
pi_215217207
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
isral will helemaal geen vrede. Nooit gewild ook want dat betekent dat ze geen landje pik meer kunnen spelen.
Hou toch eens op met zulke verzinsels.

Isral 'pikt' geen land en Isral heeft nota bene meermaals een staat aangeboden aan de Palestijnen.
pi_215217233
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Isral 'pikt' geen land en Isral heeft nota bene meermaals een staat aangeboden aan de Palestijnen.
Chadi is in full denial mode, vorige week zei hij nog dat Hezbollah niet verzwakt was.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 11:51:11 #36
3928 Ulx
pi_215217236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hezbollah ontmantelen was een VN resolutie. Neem het op met de veiligheidsraad.
pi_215217247
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je zal nu maar Iran zijn, dan schijt je toch 7 kleuren bagger als je al je proxy legertjes 1 voor 1 met het grootste gemak opgerold ziet worden.
pi_215217251
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Chadi is in full denial mode, vorige week zei hij nog dat Hezbollah niet verzwakt was.
Die arme jongen krijgt klap op klap, begrip svp. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 11:54:00 #39
3928 Ulx
pi_215217258
Libanon is trouwens bedacht tijdens Franse mandaat. Dat maakt dat land een koloniaal verzinsel volgens een bepaalde logica.

Waarom zijn er geen protesten tegen het bestaan van dat land?
pi_215217273
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat een gelul. isral kan niets bieden waar het niet eigenaar van is. israel is gebouwd op Palestina. De Palestijnen hebben israel erkent en daarmee hen een staat gegeven. Dat ten eerste. Ten tweede is het gewoon keer op keer bewezen dat ze landje pik spelen. Als ze echt Palestijnen ook zelfbestuur gunnen hadden ze delen niet ingepikt en daar niet op gebouwd. De intentie is meer dan duidelijk.
pi_215217276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh vertel wat stond er allemaal in die resolutie.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 12:00:25 #42
3928 Ulx
pi_215217306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Oh vertel wat stond er allemaal in die resolutie.
quote:
United Nations Security Council Resolution 1701 is a resolution that was intended to resolve the 2006 Lebanon War. The resolution calls for a full cessation of hostilities between Israel and Hezbollah, the withdrawal of Israeli forces from Lebanon to be replaced by Lebanese and United Nations Interim Force in Lebanon (UNIFIL) forces deploying to southern Lebanon, and the disarmament of armed groups including Hezbollah, with no armed forces other than UNIFIL and Lebanese military south of the Litani River, which flows about 29 km (18 mi) north of the border.
Hezbollah wordt nu ontwapend en kan vertrekken naar de afgesproken gebieden.

Het had na 2006 vast ook wel ook vreedzaam gekund had Hezbollah dat gewild.
pi_215217402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]

Die resolutie gaat over het gebied tussen de rivier en de grens. Die resolutie is door beide partijen zo vaak geschonden. isral gebruikt nu. UNIFIL als human shields door hun tanks tussen de gebouwen van de VN te plaatsen. Wat vind je daarvan?
pi_215217409
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]

Daarom moet de bron ook moet worden uitgeschakeld, het gezwel in Teheran, en tegelijkertijd komt de vrijheid voor het Iraanse volk.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:16:39 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215217425
terroristische aanval in Tel Aviv zojuist. 6 mensen gewond door een man die ging steken
pi_215217426
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat een gelul. isral kan niets bieden waar het niet eigenaar van is. israel is gebouwd op Palestina. De Palestijnen hebben israel erkent en daarmee hen een staat gegeven. Dat ten eerste. Ten tweede is het gewoon keer op keer bewezen dat ze landje pik spelen. Als ze echt Palestijnen ook zelfbestuur gunnen hadden ze delen niet ingepikt en daar niet op gebouwd. De intentie is meer dan duidelijk.
Dit is zo'n onzinnige discussie, geschiedvervalsing pur sang.

Isral is niet gebouwd op Palestina want dit is nooit een soeverein land geweest. 'Palestina' is een verwijzing naar een streek die vroeger Judea (Judean = Jood) heette en een staat/provincie in het Romeinse Rijk was.

Na de Bar Kochba-opstand, waar Joden tegen de Romeinen vochten en verloren, werden de meesten verdreven of als slaaf richting het Romeinse Rijk verscheept. Om de binding van dit gebied met het Jodendom te verwijderen, gaven de Romeinen dit gebied de naam Palestina-Syria.

Dat heeft dus verder niets te maken met Arabieren of moslims, iets wat Arabische moslims tegenwoordig beweren. Dat zij de inheemse bewoners van dit gebied zijn. Arabische moslims kwamen pas zeven eeuwen later in dit gebied vanuit het Oosten.

Daarnaast hebben de Arabieren (lees: Palestijnen) de staat Isral nooit erkend, zij begonnen nota bene een burgerloog tegen de Joden in deze regio nadat de plannen voor een Joodse staat concreet werden. En na de oprichting van Isral besloten alle omringende Arabische landen tezamen Isral aan te vallen. Beide oorlogen gestart door de Arabieren, werden gewonnen door de Joden en later Isral.

En ik heb het al eerder aangegeven: het Westen had toen keihard moeten ingrijpen en samen met Isral alle kwaadwillende Arabische moslims uit dit gebied moeten verdrijven. Dit is hun land niet, zij hebben hier niets te zoeken. Ga maar terug naar waar men vandaan komt: Saoedi-Arabi, Jemen, Syri, Irak en Jordani. Met deze oorlogs-en terreurzuchtige barbaren is niet te leven. Dat is de afgelopen 80 jaar wel gebleken.
pi_215217447
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
terroristische aanval in Tel Aviv zojuist. 6 mensen gewond door een man die ging steken
Ah, de religie van de vrede slaat weer toe.
pi_215217467
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is voornamelijk weer belangrijk dat de economische sancties op Iran wordt gezet. Die waren onder de Obama regering weggehaald omdat zij het idiote idee hadden om Iran een belangrijke speler in de regio te maken en via een niet-werkende 'nucleaire deal'. Op die manier bloeide de economie van Iran weer op en kon men dus ook weer meer investeren in zowel het eigen wapenarsenaal als dat van Hezbollah en Hamas.
Denk dat ecomomische sanctie's niet veel zullen uithalen met dat soort landen, ze zullen alleen nog meer gemotiveerd zijn. Wacht je langer is Iran doodleuk nummer zoveel met kernwapens, nou leuke gedachte zeg...
Vindt overigens wel dat de Palestijnen een eigen levensvatbare staat moeten krijgen, zonder inmenging van israel. Alleen dan zullen de gemoederen bedaren in het Midden Oosten en krijgen we mischien een permanente vrede in die regio.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:32:05 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215217544
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb beelden gezien van ontploffende pages op markten, winkels. Er zijn meldingen gemaakt van kinderen die slachtoffer zijn geworden. Dus ja ik weet dat er burgers zijn omgekomen of geraakt . Je weet niet in welke ruimte de ontploffingen plaats gaan vinden en wie de slachtoffers worden van de acties. Dat alleen al is genoeg om het af te keuren.

Maar jij beweert dat 99% hezbollah was. Dan heb jij de cijfers toch? Ik noem geen enkele cijfer.
Dan nog zijn de dragers van die specifiek uitgedeelde piepers zelf 100% verantwoordelijk voor daaruit voortvloeiende gevolgen van welke aard dan ook met dat al of niet onschuldige omstanders worden getroffen.

Wanneer iemand thuis een 'wapen' of 'communicatie' heeft, is die ook verantwoordelijk voor gevolgen wanneer dat ding hoe dan ook en door wie dan ook anders, wordt gebruikt. Wanneer je als eigenaar geen gevolgen wil hebben begin je allereerst door geen wapen of hier zo'n pieper te gebruiken, zelfs te willen hebbenen laat staan deel uit te maken van een terreurorganisatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215217591
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Hezbollah ligt dus op de rug, nog ff doorgaan en de doodsteek uitdelen Isral, dan kan daarna Hamas afgemaakt worden en de Houthi’s als bonus erbij pakken s.v.p.
Daarmee eindigt het nog niet, hoor.

Iran en Qatar. Dat is waar het eindigt.
pi_215217627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dan nog zijn de dragers van die specifiek uitgedeelde piepers zelf 100% verantwoordelijk voor daaruit voortvloeiende gevolgen van welke aard dan ook met dat al of niet onschuldige omstanders worden getroffen.
Dit is onzin natuurlijk. Iemand die een aanval pleegt moet altijd rekening houden met onschuldige omstanders. Helemaal in de 21e eeuw nu er zoveel precisiewapens zijn en er zoveel intel is zijn er geen excuses meer over.

quote:
Wanneer iemand thuis een 'wapen' of 'communicatie' heeft, is die ook verantwoordelijk voor gevolgen wanneer dat ding hoe dan ook en door wie dan ook anders, wordt gebruikt. Wanneer je als eigenaar geen gevolgen wil hebben begin je allereerst door geen wapen of hier zo'n pieper te gebruiken, zelfs te willen hebbenen laat staan deel uit te maken van een terreurorganisatie.
Jij denkt dat ze allemaal vrijwillig zo'n pieper dragen? Een deel moet gewoon anders hebben ze een probleem.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:50:15 #52
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215217717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit is onzin natuurlijk. Iemand die een aanval pleegt moet altijd rekening houden met onschuldige omstanders. Helemaal in de 21e eeuw nu er zoveel precisiewapens zijn en er zoveel intel is zijn er geen excuses meer over.
[..]
Jij denkt dat ze allemaal vrijwillig zo'n pieper dragen? Een deel moet gewoon anders hebben ze een probleem.
Die arme hezbollah terroristjes toch, ze moesten het wel dragen.
pi_215217811
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nog effe. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen bommen. Die verantwoordelijkheid kan je niet afschuiven
pi_215217835
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is zo'n onzinnige discussie, geschiedvervalsing pur sang.

Isral is niet gebouwd op Palestina want dit is nooit een soeverein land geweest. 'Palestina' is een verwijzing naar een streek die vroeger Judea (Judean = Jood) heette en een staat/provincie in het Romeinse Rijk was.

Na de Bar Kochba-opstand, waar Joden tegen de Romeinen vochten en verloren, werden de meesten verdreven of als slaaf richting het Romeinse Rijk verscheept. Om de binding van dit gebied met het Jodendom te verwijderen, gaven de Romeinen dit gebied de naam Palestina-Syria.

Dat heeft dus verder niets te maken met Arabieren of moslims, iets wat Arabische moslims tegenwoordig beweren. Dat zij de inheemse bewoners van dit gebied zijn. Arabische moslims kwamen pas zeven eeuwen later in dit gebied vanuit het Oosten.

Daarnaast hebben de Arabieren (lees: Palestijnen) de staat Isral nooit erkend, zij begonnen nota bene een burgerloog tegen de Joden in deze regio nadat de plannen voor een Joodse staat concreet werden. En na de oprichting van Isral besloten alle omringende Arabische landen tezamen Isral aan te vallen. Beide oorlogen gestart door de Arabieren, werden gewonnen door de Joden en later Isral.

En ik heb het al eerder aangegeven: het Westen had toen keihard moeten ingrijpen en samen met Isral alle kwaadwillende Arabische moslims uit dit gebied moeten verdrijven. Dit is hun land niet, zij hebben hier niets te zoeken. Ga maar terug naar waar men vandaan komt: Saoedi-Arabi, Jemen, Syri, Irak en Jordani. Met deze oorlogs-en terreurzuchtige barbaren is niet te leven. Dat is de afgelopen 80 jaar wel gebleken.
Palestina was onderdeel van groot Syri. Maar het maakt geen moer uit of ze erkend werden of niet. De inheemse bevolking wilde de instroom van joden uit Europa die een zionistische staat wilden stichten op hun huizen niet. Dat is wat er is gebeurd. Er zijn tegen hun wil in mensen daarheen gemigreerd uit Europa. Het is ze opgelegd. Hoe je het verder wil noemen doet er niet toe. Als je onrecht wil witwassen door er naampje aan te hangen moet je het vooral doen.
pi_215217848
quote:

[..]
[..]
Dat gaat nu eenmaal niet, in een oorlog zullen er altijd slachtoffers vallen. Daar is het een oorlog voor. De realiteit is dat er waarschijnlijk nooit een eliminatie op zo'n grote schaal tegen een terreurnetwerk, met zoveel precisie is uitgevoerd. Dit was een huzarenstukje. Dat er hier dan ook nog kritiek op is geeft blijk van andere motieven voor de verontwaardiging.
pi_215217876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:21 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Denk dat ecomomische sanctie's niet veel zullen uithalen met dat soort landen, ze zullen alleen nog meer gemotiveerd zijn. Wacht je langer is Iran doodleuk nummer zoveel met kernwapens, nou leuke gedachte zeg...
Vindt overigens wel dat de Palestijnen een eigen levensvatbare staat moeten krijgen, zonder inmenging van israel. Alleen dan zullen de gemoederen bedaren in het Midden Oosten en krijgen we mischien een permanente vrede in die regio.
Het blijkt van wel:

Bron
pi_215218099
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt van wel:

[ afbeelding ]

Bron
Ja dat snap ik, maar bedoelde meer zal hun vijandige houding daardoor veranderen?
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 15:17:33 #58
3928 Ulx
pi_215218860
quote:

[..]
[..]
Veel preciezer dan een pieper die een hezbollah lid bij zich heeft kan niet.
Uitsluiten dat iemand pech heeft ook niet.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:30:25 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215218950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Veel preciezer dan een pieper die een hezbollah lid bij zich heeft kan niet.
Uitsluiten dat iemand pech heeft ook niet.
Hezbollah die lukraak raketten de grens over schiet, daar hoor je die users zich niet kritisch over uitlaten. Vreemd!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215219488
Ik moet altijd wel smakelijk lachen om de jodenhaters en andere anti-Isralieten die zich geen houding kunnen geven met die pieperaanval. :D
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:52:21 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215219542
Weer een flinke rocket barrage zojuist lees ik op reddit/twitter. 300 raketten op 1 stad. Even afwachten op info.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:01:35 #62
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215219677
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een flinke rocket barrage zojuist lees ik op reddit/twitter. 300 raketten op 1 stad. Even afwachten op info.
Welke stad?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215219692
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
@Ronald-Koeman graag jouw strenge veroordeling hiervoor aangezien men zonder enige precisie raketten afvuurt anno 2024 !
pi_215219697
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:46 schreef Cuendillar het volgende:
Ik moet altijd wel smakelijk lachen om de jodenhaters en andere anti-Isralieten die zich geen houding kunnen geven met die pieperaanval. :D
Mooi h, gaat helemaal scheef in het koppie.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 17:10:48 #65
3928 Ulx
pi_215219765
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:46 schreef Cuendillar het volgende:
Er wordt wanhopig gezocht naar honderden dode kindjes met piepers in de luiers, maar helaas....
pi_215219816
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
@:Ronald-Koeman graag jouw strenge veroordeling hiervoor aangezien men zonder enige precisie raketten afvuurt anno 2024 !
Ik keur de raketten van Hezbollah ook af. Alleen zijn hun wapens een stuk zwakker en hun aanvallen een stuk minder in aantal en heeft Isral de bescherming van de Iron Dome. Over Isral hoeven we ons geen zorgen te maken, over Libanon wel.

pi_215220132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik keur de raketten van Hezbollah ook af. Alleen zijn hun wapens een stuk zwakker en hun aanvallen een stuk minder in aantal en heeft Isral de bescherming van de Iron Dome. Over Isral hoeven we ons geen zorgen te maken, over Libanon wel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is dat vpor argument? De wapens van hezbollah zijn zwakker en israel beschermt hun eigen burgers wel, dus laten we het maar toe dat ze duizenden raketten afschieten op uitsluitend burgerdoelen? Holy shitfuck.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 17:45:34 #68
3928 Ulx
pi_215220141
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh ja, het "je mag op ze schieten want ze hebben een kogelvrij vest" excuus.

Flikker toch op met je gelul.
pi_215220533
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:44 schreef Bensel het volgende:

[..]
Wat is dat vpor argument? De wapens van hezbollah zijn zwakker en israel beschermt hun eigen burgers wel, dus laten we het maar toe dat ze duizenden raketten afschieten op uitsluitend burgerdoelen? Holy shitfuck.
Dat volgt daar helemaal niet uit h. Altijd dat dus, dus, dus. Nee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215220642
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat volgt daar helemaal niet uit h. Altijd dat dus, dus, dus. Nee.
Dan moet je beter leren formuleren, want je zegt het feitelijk wel alsof dat daar uit volgt.

Anyway,

Ik denk dat israel ook in overleg zal zijn met een Azerbeidjan om de boel een beetje moeilijker te maken voor Iran.Zij staan na het nog steeds smeulende conflict met iran gesteunde Armenie niet heel positief tegenover Iran Ook al is het alleen het gebruik van vliegvelden, maar sturen van troepen naar de grens kan al voor redelijk wat issues zorgen voor Iran.
Twitch.tv/bensel15
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 18:45:00 #71
3928 Ulx
pi_215220696
Bovendien is het "Israel slaat veel harder terug dan we leuk vinden en dat is gemeen" gejengel dikke vette pech.

Als je een zacht ei bent moet je niet gaan matten. Zeker niet met een land dat veel sterker is.
pi_215220790
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:40 schreef Bensel het volgende:

[..]
Dan moet je beter leren formuleren, want je zegt het feitelijk wel alsof dat daar uit volgt.

Anyway,

Ik denk dat israel ook in overleg zal zijn met een Azerbeidjan om de boel een beetje moeilijker te maken voor Iran.Zij staan na het nog steeds smeulende conflict met iran gesteunde Armenie niet heel positief tegenover Iran Ook al is het alleen het gebruik van vliegvelden, maar sturen van troepen naar de grens kan al voor redelijk wat issues zorgen voor Iran.
Ik heb het niet geformuleerd hoor.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 19:11:30 #73
38496 Perrin
pi_215220926
Hezbollah stort ineen als een kaartenhuis lees ik.
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 19:22:24 #74
3928 Ulx
pi_215221018
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:11 schreef Perrin het volgende:
Hezbollah stort ineen als een kaartenhuis lees ik.[ x ]
Zou prettig zijn voor Libanese burgers.
pi_215221773
Netanyahu heeft Libanon en de Libanezen gedreigd om het land in Gaza te veranderen.
Zoals bekend heeft hij uit wraak Gaza grotendeels platgebombardeerd, vrijwel alle inwoners dakloos en ontheemd gemaakt, 42.000 onschuldige Gazanen omgebracht en 92.000 Gazanen ernstig gewond. Naast allerlei andere illegale verwoestingen, etc.
Dat hij Hezbollah bestrijdt is begrijpelijk omdat Hezbollah Israel aanvalt.
Dat kun je niet de hele Libanese bevolking aanrekenen, die heeft geen enkele macht over Hezbollah.
Ik vind deze zeer ernstige dreiging door dit oorlogszuchtige sujet, nu wel alle spuigaten uitlopen en ik vind dat er een spoedbijeenkomst van de Veiligheidsraad noodzakelijk is om deze zeer ernstige dreiging tegen volkomen onschuldige Libanezen en tegen het land als zodanig gewoon absurd, illegaal, inhumaan en buiten alle proporties.
Dit kan zo niet doorgaan. ,
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:32:34 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215221778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:11 schreef Perrin het volgende:
Hezbollah stort ineen als een kaartenhuis lees ik.[ x ]
twitter

Desondanks nog meer dan 150 raketten naar Haifa gelanceerd.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:33:35 #77
38496 Perrin
pi_215221785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Use 'em before you lose 'em, denk ik.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 20:42:25 #78
3928 Ulx
pi_215221841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Vast wel, maar krijgen ze nieuwe? De communicatie ligt in puin en we zien flink wat opslagplaatsen exploderen. En dat lijken gezien de hoeveelheid secundaire explosies niet de kleintjes te zijn. Dus de vraag is of dit vol te houden is.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:42:26 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215221842
quote:
9s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Use 'em before you lose 'em, denk ik.
Ik hoop het. Hezbollah heeft (mede) heel Libanon naar de schurft geholpen. Ze liggen nu even op apegapen maar het Libanese leger is niet van zins/bij machte hun eigen land schoon te vegen en Isral kan natuurlijk maar beperkt handelen.

Iran draait er de hand niet voor om om er middelen, expertise en manschappen bij te pompen. Dus er is nu een heel kort tijdskader om er korte metten mee te maken. Ik denk niet dat dat kan en ik denk dat ze binnen 5 jaar weer net zo sterk zijn.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:43:40 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215221854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vast wel, maar krijgen ze nieuwe? De communicatie ligt in puin en we zien flink wat opslagplaatsen exploderen. En dat lijken gezien de hoeveelheid secundaire explosies niet de kleintjes te zijn. Dus de vraag is of dit vol te houden is.
De vraag of het vol te houden is ligt, zolang het regime in Iran blijft zitten, aan de kant van Isral.
pi_215221859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:32 schreef Pegos het volgende:
Netanyahu heeft Libanon en de Libanezen gedreigd om het land in Gaza te veranderen.
Zoals bekend heeft hij uit wraak Gaza grotendeels platgebombardeerd, vrijwel alle inwoners dakloos en ontheemd gemaakt, 42.000 onschuldige Gazanen omgebracht en 92.000 Gazanen ernstig gewond. Naast allerlei andere illegale verwoestingen, etc.
Dat hij Hezbollah bestrijdt is begrijpelijk omdat Hezbollah Israel aanvalt.
Dat kun je niet de hele Libanese bevolking aanrekenen, die heeft geen enkele macht over Hezbollah.
Ik vind deze zeer ernstige dreiging door dit oorlogszuchtige sujet, nu wel alle spuigaten uitlopen en ik vind dat er een spoedbijeenkomst van de Veiligheidsraad noodzakelijk is om deze zeer ernstige dreiging tegen volkomen onschuldige Libanezen en tegen het land als zodanig gewoon absurd, illegaal, inhumaan en buiten alle proporties.
Dit kan zo niet doorgaan. ,
Nou 42.000 onschuldige Gazanen dat lijkt me niet te kloppen. Er zijn toch zeker 10.000 tot misschien zelfs 20.000 Hamas terroristen uitgeschakeld, en die doden zitten ook in die 42.000.

Ik vermoed dat de meeste hier geen idee hebben over het dreigement van Netanyahu waar jij het over hebt. Dus hierbij

En een beetje gekke opmerking van Bibi. IDF doet er in Gaza alles aan om de burgers volledig te ontzien en zijn er geen limieten op de noodhulp die Gaza wordt binnengelaten. De vele videobeelden van marktkramen vol met een halve meter dikke laag vers fruit staat ons alles goed op het netvlies.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 20:44:03 #82
3928 Ulx
pi_215221863
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:42 schreef Qarrad het volgende:
Iran draait er de hand niet voor om om er middelen, expertise en manschappen bij te pompen
Dat betwijfel ik. De berichten lijken toch eerder te wijzen op het bekende 'we willen een staakt-het-vuren'.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 20:47:27 #83
3928 Ulx
pi_215221895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De vraag of het vol te houden is ligt, zolang het regime in Iran blijft zitten, aan de kant van Isral.
Wat wil Iran nu nog gaan doen? Hun wapenvluchten worden door de Libanese regering geweigerd. Bovendien zal de IDF echt niet te beroerd zijn om vliegtuigen uit Iran neer te schieten. En Assad durft ook niets. Flikt hij wat krijgt hij een bom door het plafond gesmeten.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:49:49 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215221917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. De berichten lijken toch eerder te wijzen op het bekende 'we willen een staakt-het-vuren'.
Aan de oppervlakte zal Iran doen alsof ze ze opgeven en hun militaire atoomprogramma niet verder zullen ontwikkelen. Je hoeft echt geen groot militair strateeg te zijn om dat niet te geloven.

Hamas voerde twee jaar vredesbesprekingen terwijl ze 7 oktober voorbereidden.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:50:30 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215221922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wil Iran nu nog gaan doen? Hun wapenvluchten worden door de Libanese regering geweigerd. Bovendien zal de IDF echt niet te beroerd zijn om vliegtuigen uit Iran neer te schieten. En Assad durft ook niets. Flikt hij wat krijgt hij een bom door het plafond gesmeten.
Hee joh, ik help het je hopen.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 20:54:02 #86
3928 Ulx
pi_215221951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:49 schreef Qarrad het volgende:

Hamas voerde twee jaar vredesbesprekingen terwijl ze 7 oktober voorbereidden.
Ja, en nu wil men dat Isral weer een dealtje met die lui sluit want ja ze doen het echt niet nog een keertje hoor.

Gaat dus gewoon niet gebeuren.
pi_215222018
quote:

[..]
Als Ronald-Koeman 's ochtends wakker wordt en in de spiegel kijkt, dan ziet hij een hypocriet.
pi_215222046
quote:

[..]
Lekker zwart/wit. "Dus laten we het maar toe" nee natuurlijk niet. Maar wel proportioneel blijven in de tegenreactie.en je aan de regels houden ook als de tegenstander dat niet doet.
pi_215222181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als Ronald-Koeman 's ochtends wakker wordt en in de spiegel kijkt, dan ziet hij een hypocriet.
Bij jou is de wereld zwart/wit blijkbaar. Ook al in je post in het andere topic.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 21:48:05 #90
3928 Ulx
pi_215222411
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Lekker zwart/wit. "Dus laten we het maar toe" nee natuurlijk niet. Maar wel proportioneel blijven in de tegenreactie.en je aan de regels houden ook als de tegenstander dat niet doet.
Proportioneel in wat? De doelwitten die je kiest? Hezbollah schiet 9000 raketten op willekeurige burgerdoelen dus wat is dan proportioneel? 4500 raketten terugschieten op willekeurige burgerdoelen in Libanon en maar zien wat ze raken? Dat is de helft, lijkt me heel aardig van Isral. Of niet?
pi_215222534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Proportioneel in wat? De doelwitten die je kiest? Hezbollah schiet 9000 raketten op willekeurige burgerdoelen dus wat is dan proportioneel? 4500 raketten terugschieten op willekeurige burgerdoelen in Libanon en maar zien wat ze raken? Dat is de helft, lijkt me heel aardig van Isral. Of niet?
Je kan zelf toch wel een beetje aanvoelen wat proportioneel is en dat dat niet lijkt op wat je in bovenstaande grafieken ziet?
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2024 @ 22:46:46 #92
3928 Ulx
pi_215222756
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je kan zelf toch wel een beetje aanvoelen wat proportioneel is en dat dat niet lijkt op wat je in bovenstaande grafieken ziet?
Eigenlijk zou Isral Iron Dome moeten uitzetten zodat het weer eerlijk is? Bedoel je dat?
pi_215222828
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou 42.000 onschuldige Gazanen dat lijkt me niet te kloppen. Er zijn toch zeker 10.000 tot misschien zelfs 20.000 Hamas terroristen uitgeschakeld, en die doden zitten ook in die 42.000.

Ik vermoed dat de meeste hier geen idee hebben over het dreigement van Netanyahu waar jij het over hebt. Dus hierbij
[ afbeelding ]

En een beetje gekke opmerking van Bibi. IDF doet er in Gaza alles aan om de burgers volledig te ontzien en zijn er geen limieten op de noodhulp die Gaza wordt binnengelaten. De vele videobeelden van marktkramen vol met een halve meter dikke laag vers fruit staat ons alles goed op het netvlies.
Dit is inderdaad het bericht waarop ik reageer. Het is overigens momenteel op alle nieuwszenders te horen en te zien.
Dank voor het produceren van het bericht.
Wat die 42.000 onschuldige dodelijke burgerslachtoffers betreft.
Om de zaak te ontzenuwen zijn bijna alle namen en identificatie middelen van deze slachtoffers op internet bekend gemaakt.
Neem maar van mij aan dat er geen Hamas- of andere strijders, bij staan.
Die zijn heus wel zo leep om niet bekend te maken hoeveel en welke strijders gedood zijn.
De helft van de genoemde 42.000 slachtoffers zijn trouwens vrouwen en 15.000 kinderen. Verder zijn er ook heel wat oude van dagen bij.
Enfin, het komt Biden en andere belanghebbenden natuurlijk niet goed uit om het aantal slachtoffers als onschuldige burgerslachtoffers te erkennen. Dat kan ik ook nog wel begrijpen.
Dan is Amerika mede verantwoordelijk, aansprakelijk en mede schuldig aan deze burgerslachtpartij.
Dit idee zal hem waarschijnlijk vanuit Israel ingefluisterd zijn.
Bibi is een koosnaam voor het oorlogszuchtige stuk vreten. Ik zou hem tenminste nooit zo noemen.
Hij riep dat hij wraak zou nemen, en dat doet hij. Hij heeft half Gaza plat gebombardeerd, alle bestaansmiddelen, van de Gazanen, zoals de vissersvloot, de olijfboomgaarden, etc. vernietigd; vrijwel alle ziekenhuizen gebombardeerd, beschoten en sommige bezet, patinten zonder medische hulp weggestuurd, alle historische monumenten zonder enige noodzaak vernietigd, hij weigerde oorspronkelijk om water, voedsel, olie, medicijnen etc. het gebied in te laten gaan. hij zou de kaart van het Midden Oosten gaan veranderen, bijna 2 miljoen inwoners werden van hot naar her gestuurd omdat ze daar zogenaamd veilig zouden zijn, maar waar ze ook weer beschoten en gebombardeerd werden, inmiddels is 70% van alle gebouwen inclusief woongebouwen platgebombardeerd of zwaar beschadigd,
Netanyahu (c.s.) is bezig zijn niets en niemand ontziende wraak op grote schaal uit te oefenen in plaats van de Hamasstrijders en hun kompanen uit hun schuilplaatsen te halen. en de gegijzelden levend te bevrijden.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pegos op 09-10-2024 23:34:30 ]
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:11:53 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215222874
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Eigenlijk zou Isral Iron Dome moeten uitzetten zodat het weer eerlijk is? Bedoel je dat?
ja wat anders , moet Hezbollah Iran soms stoppen met raketten sturen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215222886
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat aan de regels houden doet Isral dus als enige wl door zo precies als mogelijk is terroristen te raken of hun opslagplekken. Dit is uiterst nette oorlogsvoering tegen een vijand die daar schijt aan heeft.
pi_215222902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Proportioneel, dan zou Isral nog veel verder moeten gaan dan wat ze nu doen. Dan zouden ze daadwerkelijk willekeurig raketten moeten gaan afvuren. Ik denk niet dat proportioneel is waar jij naartoe wil. Dat zou niet best zijn.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:49:51 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215223046
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Raar (be)denken, omdat Isral een stuk geweld kan afweren is haar aanvallen met terreur niet zo erg en hoeven "we" ons geen zorgen te maken. Ik vraag mij dan serieus af hoe dat in iemands hoofd werkt met iemand terroriseren die niet (gelijk) is dood te slaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215223802
Turkey’s navy begins evacuating its citizens from Beirut as Israel strikes Hezbollah
https://www.timesofisrael(...)l-strikes-hezbollah/
pi_215223875
quote:
IRGC commander suspected dead after Israeli airstrike in Damascus
An alleged Israeli airstrike near the Iranian embassy in Damascus is believed to have killed Mohammad Reza Fallahzadeh, deputy commander of Iran's Quds Force.

https://www.iranintl.com/en/202410096909
pi_215227078
Vermiste opperbevelhebber IRGC Qaani "leeft, kreeg hartaanval tijdens verhoor IN IRAN, krijgt binnenkort onderscheiding van Khamenei"
https://www.geenstijl.nl/(...)heiding-van-khamenei
pi_215227284
En Israel heeft zich voor de zoveelste keer weer eens schuldig gemaakt aan een misdaad door een VN-basis aan te vallen.
Zelfs beveiligingscamera's aanvallen? Ah, ze willen zeker niet dat de wereld ziet wat voor terroristen het zijn?

Faal
pi_215228065
quote:
UNIFIL statement (10 October)

Recent escalation along the Blue Line is causing widespread destruction of towns and villages in south Lebanon, while rockets continue to be launched towards Israel, including civilian areas. In the past days we have seen incursions from Israel into Lebanon in Naqoura and other areas. Israel Defense Forces (IDF) soldiers have clashed with Hizbullah elements on the ground in Lebanon.

UNIFIL’s Naqoura headquarters and nearby positions have been repeatedly hit.

This morning, two peacekeepers were injured after an IDF Merkava tank fired its weapon toward an observation tower at UNIFIL’s headquarters in Naqoura, directly hitting it and causing them to fall. The injuries are fortunately, this time, not serious, but they remain in hospital.

IDF soldiers also fired on UN position (UNP) 1-31 in Labbouneh, hitting the entrance to the bunker where peacekeepers were sheltering, and damaging vehicles and a communications system. An IDF drone was observed flying inside the UN position up to the bunker entrance.

Yesterday, IDF soldiers deliberately fired at and disabled the position’s perimeter-monitoring cameras. They also deliberately fired on UNP 1-32A in Ras Naqoura, where regular Tripartite meetings were held before the conflict began, damaging lighting and a relay station.

We remind the IDF and all actors of their obligations to ensure the safety and security of UN personnel and property and to respect the inviolability of UN premises at all times. UNIFIL peacekeepers are present in south Lebanon to support a return to stability under Security Council mandate. Any deliberate attack on peacekeepers is a grave violation of international humanitarian law and of Security Council resolution 1701.

We are following up with the IDF on these matters.
Israel gaat internationeel weer punten scoren.
pi_215229237
Target of major Israeli strike in central Beirut reportedly senior Hezbollah official
https://www.timesofisrael(...)-hezbollah-official/

Hebrew and Arabic media reports that the target of the IDF’s major airstrike this evening in central Beirut was Hezbollah’s Liaison and Coordination Unit chief Wafiq Safa.

twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2024 @ 20:19:39 #104
3928 Ulx
pi_215229568
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:27 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]
So what?
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2024 @ 20:30:30 #105
3928 Ulx
pi_215229677
twitter

Goed idee. Hadden ze veel eerder moeten doen. Had heel wat gedoe gescheeld. Ik zou die knakkers zelf overigens niet in het leger opnemen, tenminste, niet allemaal tegelijk. Maar als Hezbollah op die manier onschadelijk gemaakt kan worden is het uiteraard ook prima. Dat zullen ze dan natuurlijk wel echt moeten bewijzen, en wat bezoekjes van een paar Ierse UNIFIL soldaten zal niet voldoende zijn.

Het zou me niet eens verbazen als dat tot een vredeproces tussen Libanon en Isral zou leiden. Wel zuur voor de opgeblazen mannen natuurlijk. Blind, niet neuken, niet eens kunnen rukken wegens gebrek aan handen. En dan een paar weken later horen dat het voor niks was. Maar goed, ze zijn martelaar en dus maagden. Of is dat alleen als ze dood waren gegaan?
pi_215229737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:58 schreef bianconeri het volgende:
En Israel heeft zich voor de zoveelste keer weer eens schuldig gemaakt aan een misdaad door een VN-basis aan te vallen.
Zelfs beveiligingscamera's aanvallen? Ah, ze willen zeker niet dat de wereld ziet wat voor terroristen het zijn?

Faal
Isral mag dat, want oh oh we hebben zo erg geleden vroeger. Ik verwacht niet dat het een staartje gaat krijgen.

Maar dit moet wel tot op de bodem uitgezocht worden en berecht worden.
pi_215230439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:27 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]
Isral speelt dat spelletje helemaal niet meer. Al niet sinds 7 oktober 2023.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:49:46 #108
3928 Ulx
pi_215231431
twitter

Wat denken jullie? Doet de IDF dit bericht rondsturen zonder dat ze opnames van deze gesprekken hebben?
Ik dat deze communicatie best wel eens openbaar gemaakt zou kunnen worden als Isral daar de noodzaak van ziet.
pi_215235668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Wat denken jullie? Doet de IDF dit bericht rondsturen zonder dat ze opnames van deze gesprekken hebben?
Ik dat deze communicatie best wel eens openbaar gemaakt zou kunnen worden als Isral daar de noodzaak van ziet.
Ze kunnen tot die tijd natuurlijk altijd een poging wagen om aan deze gebeurtenissen een draai te geven.

Ondertussen opnieuw vandaag:
UN source says two UNIFIL peacekeepers again injured by IDF fire in southern Lebanon

Lef hebben ze zeker, met een opgezwollen middelvinger richting de VN.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:34:04 #110
3928 Ulx
pi_215237230
twitter

Hij heeft een goed punt. Isral vertrok in 2000 ook. En in 2006 bleven ze ook niet rondhangen zoals wel duidelijk is. En Libanon heeft zich uiteraard ook te houden aan VN resoluties die een einde maakte aan de IDF in dat land, of niet soms?
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:36:11 #111
3928 Ulx
pi_215237245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 14:40 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]
Ze kunnen tot die tijd natuurlijk altijd een poging wagen om aan deze gebeurtenissen een draai te geven.

Ondertussen opnieuw vandaag:
UN source says two UNIFIL peacekeepers again injured by IDF fire in southern Lebanon

Lef hebben ze zeker, met een opgezwollen middelvinger richting de VN.
Hoe gaat het met het ontwapenen van de milities door de VN? Na 2006 zouden ze dat tenslotte gaan doen. Lukt dat een beetje?
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:25:04 #112
3928 Ulx
pi_215237705
De onschuldige burger lijkt het een beetje zat te worden.

twitter
pi_215241968
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:11:35 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215241982
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 00:07 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Imminent dus eigenlijk. @Ali_boo
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 02:59:21 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215242290
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:30 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Goed idee. Hadden ze veel eerder moeten doen. Had heel wat gedoe gescheeld. Ik zou die knakkers zelf overigens niet in het leger opnemen, tenminste, niet allemaal tegelijk. Maar als Hezbollah op die manier onschadelijk gemaakt kan worden is het uiteraard ook prima. Dat zullen ze dan natuurlijk wel echt moeten bewijzen, en wat bezoekjes van een paar Ierse UNIFIL soldaten zal niet voldoende zijn.

Het zou me niet eens verbazen als dat tot een vredeproces tussen Libanon en Isral zou leiden. Wel zuur voor de opgeblazen mannen natuurlijk. Blind, niet neuken, niet eens kunnen rukken wegens gebrek aan handen. En dan een paar weken later horen dat het voor niks was. Maar goed, ze zijn martelaar en dus maagden. Of is dat alleen als ze dood waren gegaan?
kennelijk is inLibanon, nog steeds Libanon de baas

Libanon heeft ook al een vliegtuig vol met wapens teruggestuurd naar Iran, respect
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:55:37 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215243460
Laat UNIFIL gewoon een keer terug schieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:58:03 #117
284411 crew  heywoodu
pi_215243477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:55 schreef sp3c het volgende:
Laat UNIFIL gewoon een keer terug schieten
Dat lijkt me ook wel ja. Leuk en aardig dat Isral hun doelen heeft, maar als ze de VN beschieten mag de IDF ook wel gewoon wat bommen en granaten op hun pan krijgen hoor, flikker op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215245612
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 00:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Imminent dus eigenlijk. @:Ali_boo
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:15:28 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215245820
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook wel ja. Leuk en aardig dat Isral hun doelen heeft, maar als ze de VN beschieten mag de IDF ook wel gewoon wat bommen en granaten op hun pan krijgen hoor, flikker op.
Dan zou de clusterfuck wel compleet zijn dat uitgerekend degene die door de VN is aangesteld om te bufferen en dat niet doet alleen n van de partijen aanvalt en de ander zijn gang laat gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:22:15 #120
284411 crew  heywoodu
pi_215245868
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan zou de clusterfuck wel compleet zijn dat uitgerekend degene die door de VN is aangesteld om te bufferen en dat niet doet alleen n van de partijen aanvalt en de ander zijn gang laat gaan.
Ja, liever heb je die hele situatie niet natuurlijk, maar Isral dat de VN beschiet en er lekker mee weg komt lijkt me ook niet de bedoeling. Benieuwd wat er voor sancties gaan komen.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:23:54 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215245876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, liever heb je die hele situatie niet natuurlijk, maar Isral dat de VN beschiet en er lekker mee weg komt lijkt me ook niet de bedoeling. Benieuwd wat er voor sancties gaan komen.
Ja nee dat ben ik eens. Als er daar straks 4 partijen op elkaar schieten is het eind totaal zoek.
pi_215247084
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja nee dat ben ik eens. Als er daar straks 4 partijen op elkaar schieten is het eind totaal zoek.
UNIFIL moet gewoon terugschieten. Isral durft dat nooit te escaleren. Nu komen ze juist gewoon weg met zo'n dom leugentje.
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:22:49 #123
3928 Ulx
pi_215247636
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
UNIFIL moet gewoon terugschieten. Isral durft dat nooit te escaleren. Nu komen ze juist gewoon weg met zo'n dom leugentje.
Als dat binnen hun mogelijkheid lag hadden ze Hezbollah ook wel kunnen ontwapenen. Dat is tenslotte hun opdracht. Maar dat deden ze niet want redenen en Hezbollah zei dat ze dat niet zouden pikken en o jee burgeroorlog en blablabla.
En dan zouden die lui wel eventjes op de IDF gaan schieten? Good luck with that.
pi_215247655
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als dat binnen hun mogelijkheid lag hadden ze Hezbollah ook wel kunnen ontwapenen. Dat is tenslotte hun opdracht. Maar dat deden ze niet want redenen en Hezbollah zei dat ze dat niet zouden pikken en o jee burgeroorlog en blablabla.
En dan zouden die lui wel eventjes op de IDF gaan schieten? Good luck with that.
Het is een vredesmacht h. UNPROFOR had ook wel even de Serven er uit kunnen sodemieteren.

Nee, natuurlijk niet, maar ze kunnen zichzelf wel verdedigen.
pi_215247680
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:25 schreef Ulx het volgende:

[ x ]
Had liever gezien dat ze de imam een geweer geven en vragen of ie zelf gaat vechten.

Die laffe smerige honden altijd, anderen opjutten en zelf veilig zitten.
pi_215248023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:25 schreef Ulx het volgende:

[ x ]
Dit is wat er moet gebeuren. Dit. Het volk dat zegt, "goed verhaal, lekker kort, gaan we niks mee doen."
pi_215256040
twitter

twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215256065
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]

[ x ]

[ x ]
Dat UN moet daar weg want er komt oorlog.
Waarschijnlijk dat Isral daarom ook binnen viel, om dat vertrek af te dwingen.

quote:
De VN-vredesmacht UNIFIL meldde dat Isralische tanks vanochtend vroeg een poort hebben geramd bij een van hun posten in het grensdorp Ramyah.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215256096
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat UN moet daar weg want er komt oorlog.
Waarschijnlijk dat Isral daarom ook binnen viel, om dat vertrek af te dwingen.
[..]

Wie the fuck denken ze wel dat ze zijn :D
De Isralirs willen geen getuigen natuurlijk
pi_215256104
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik zou ook geen UN figuren willen zien daar, als er risico bestaat op "Friendly fire" bij zo een oorlog.
Weg die mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215256127
quote:

[..]
Niet als er een bunker vol Hamasratten onder die basis zit. Maar dat komt gelukkig nooit voor in die contreien.
pi_215256133
quote:

[..]
Zoveel zegt ook deze MO-deskundige:

quote:
Ook zouden de blauwhelmen volgens Isral "uren voor het incident" de opdracht hebben gekregen om hun toevlucht te zoeken in veilige ruimtes "en daar te blijven". Unifil maakt daar in de verklaring van vandaag geen melding van.

"Zeer opvallend", noemt Erwin van Veen, conflictonderzoeker bij Instituut Clingendael, die opdracht van Isral. "Omdat Isral daar om te beginnen niet over gaat, maar de Verenigde Naties in New York."

'Onwenselijke pottenkijkers'

Volgens Van Veen ziet Isral Unifil als onwenselijke 'pottenkijkers'. "Die Unifil-basissen doen eigenlijk niets meer en niets minder dan monitoren, met elektronische systemen, maar ook door patrouilles. Die brengen dan natuurlijk haarfijn in kaart wat Isral, en ook Hezbollah, aan het uitvoeren is en daar heeft Isral blijkbaar geen behoefte aan."

Dat Isral de posten "per ongeluk" heeft geraakt, sluit hij uit. Hij noemt dat de standaard eerste reactie van het Isralische leger als er iets fout gaat. "Maar het is in dit geval extreem onwaarschijnlijk."

"Het Isralische leger weet op de vierkante millimeter waar die posten zich bevinden, dat is allemaal afgekaart met Isral, en het is een zeer professioneel modern leger", vervolgt Van Veen. "Daarnaast schieten tanks niet zomaar per ongeluk observatietorens kapot. Dus ik denk dat we die uitleg wel met een korreltje zout kunnen nemen."
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zou ook geen UN figuren willen zien daar, als er risico bestaat op "Friendly fire" bij zo een oorlog.
Weg die mensen.
Jou verwijs ik ook graag naar de veel logischere uitleg van eerdergenoemde MO-expert. ;)
pi_215256154
twitter
pi_215256156
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:07 schreef havanagila het volgende:

[..]
Niet als er een bunker vol Hamasratten onder die basis zit. Maar dat komt gelukkig nooit voor in die contreien.
Tijdens de zomervakantie stampte mijn broertje het zandkasteel van ons neefje kaput. Huilen dat ie deed bij zijn mama. :o

Tante komt natuurlijk verhaal halen. Maar nadat ik uitlegde dat er een Hamas-hoofdkwartier onder zat was alles pais en vree. :Y
pi_215256167
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:08 schreef Drxx het volgende:
Jou verwijs ik ook graag naar de veel logischere uitleg van eerdergenoemde MO-expert.
Dit is echt tergend debiel deze tekst.

quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:08 schreef Drxx het volgende:
Die brengen dan natuurlijk haarfijn in kaart wat Isral, en ook Hezbollah, aan het uitvoeren is en daar heeft Isral blijkbaar geen behoefte aan."
Als zij haarfijn in de gaten hebben wat Hezbollah doet, en zij hebben afgesproken daar te zijn om vijandigheden tegen te houden, dan doen ze blijkbaar niet waar ze daarvoor zitten.

Dus WEGWEZEN.
Isral heeft een recht om zichzelf te beschermen, UNIFIL heeft dat bewezen niet kunnen bereiken, dus klaar, Isral heeft een recht om zichzelf te beschermen dus UNIFIL heeft het te slikken als Isral daar naar handelt.

En dan is het voor mij echt geen grote stap om te denken dat Isral die mensen liever oppakt dan betrekt in vijandigheden.
pi_215256190
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit is echt tergend debiel deze tekst.
[..]
Als zij haarfijn in de gaten hebben wat Hezbollah doet, en zij hebben afgesproken daar te zijn om vijandigheden tegen te houden, dan doen ze blijkbaar niet waar ze daarvoor zitten.

Dus WEGWEZEN.
Isral heeft een recht om zichzelf te beschermen, UNIFIL heeft dat bewezen niet kunnen bereiken, dus klaar, Isral heeft een recht om zichzelf te beschermen dus UNIFIL heeft het te slikken als Isral daar naar handelt.

En dan is het voor mij echt geen grote stap om te denken dat Isral die mensen liever oppakt dan betrekt in vijandigheden.
- Daar gaat Isral niet over.
- Je valt geen bondgenoten aan omdat je vindt dat ze te weinig doen.

Isral wil gewoon geen pottenkijkers.
pi_215256191
quote:
4s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:15 schreef Drxx het volgende:
Isral gaat niet over het recht om zichzelf te beschermen?
Wat denk je nou zelf?
quote:
Oh vallen ze bondgenoten aan dan?

quote:
Als je daar op de grond gevechten hebt zit UNIFIL daar niet echt lekker of wel?
pi_215256233
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Isral gaat niet over het recht om zichzelf te beschermen?
Wat denk je nou zelf?
Hoe is VN-soldaten aanvallen zelfverdediging?

quote:
[..]
Oh vallen ze bondgenoten aan dan?
Ja? De VN? Waar Isral n.b. zelf onderdeel van is? Hallo?

quote:
[..]
Als je daar op de grond gevechten hebt zit UNIFIL daar niet echt lekker of wel?
Niet als Isral steeds op ze schiet nee. |:(

Overigens, als Isral zich gerechtvaardigd voelt, waarom zei het leger dan eerst dat een eerdere aanval per ongeluk was en ze een grondig onderzoek zouden uitvoeren? Ze hadden toch ook gewoon kunnen zeggen dat het een gerechtvaardigde aanval is?
pi_215256236
quote:

[..]

Veel succes, iedereen heeft een mobieltje.
pi_215256250
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:22 schreef Drxx het volgende:

Welke VN-soldaten hebben ze aangevallen?
quote:
Niet als Isral steeds op ze schiet nee.
Ook niet als er vijanden omheen cirkelen.

quote:
Overigens, als Isral zich gerechtvaardigd voelt, waarom zei het leger dan eerst dat een eerdere aanval per ongeluk was en ze een grondig onderzoek zouden uitvoeren? Ze hadden toch ook gewoon kunnen zeggen dat het een gerechtvaardigde aanval is?
Wie weet was dat wel een fout, maar later hebben ze toch een een poort geramd met een tank?
Lijkt me wat als ze zeggen dat dat perongeluk ging.
pi_215256253
Meer beelden

twitter
pi_215256258
quote:

[..]
[..]
Ja? De VN? Waar Isral n.b. zelf onderdeel van is? Hallo?
[..]
Niet als Isral steeds op ze schiet nee. |:(

Heel simpel Israel wil die totaal niet werkende 'buffer'zone (waar Hezbollah vrij rondloopt en vrij hun raketten van afschiet) weghebben voor de veiligheid, dus proberen ze nu de VN weg te pesten. Dat geef je uiteraard niet toe.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 19:25:24 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215256260
Ja maar vallen ze UNIFIL aan of raken er UNIFILlers gewond bij Isralische aanvallen
pi_215256262
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:22 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja in Gaza ook. Isral aanhangers weten altijd wat krom is recht te lullen voor zichzelf.
pi_215256266
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja in Gaza ook. Isral aanhangers weten altijd wat krom is recht te lullen voor zichzelf.
Vandaar die duizenden filmpjes van mensen in Gaza die Hamas uitjoelen......Niet alsof je dan een executie cadeau krijgt. Hamas staat persvrijheid toe.
pi_215256271
quote:
Netanyahu calls for 'immediate' removal of UN peacekeepers in southern Lebanon
published at 11:52 British Summer Time
11:52 BST
Breaking
Israeli prime minister Benjamin Netanyahu has called on the UN chief Antonio Guterres to remove peacekeeping forces in southern Lebanon "immediately".

"Mr Secretary General, get the UNIFIL forces out of harm's way. It should be done right now, immediately," Netanyahu said in a video statement issued by his office.
Vervolgens rijden ze met een tank de poort binnen. Dat is wat er is gebeurt.
Dat kun je leuk een aanval noemen maar Isral is er niet op uit om die soldaten uit te schakelen, maar te verplaatsen.
pi_215256272
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:22 schreef havanagila het volgende:

[..]
Jij snapt natuurlijk ook wel dat filmpjes van willekeurige burgers (die toch allemaal Hamas/Hezbollah zijn) anders binnenkomt dan wanneer VN-soldaten uit landen als Frankrijk, Itali en Spanje ergens getuige van zijn.
pi_215256275
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:27 schreef Drxx het volgende:

[..]
Jij snapt natuurlijk ook wel dat filmpjes van willekeurige burgers (die toch allemaal Hamas/Hezbollah zijn) anders binnenkomt dan wanneer VN-soldaten uit landen als Frankrijk, Itali en Spanje ergens getuige van zijn.
Je had het over pottenkijkers, niet hoe iets aankomt en ander gelul.
pi_215256283
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke VN-soldaten hebben ze aangevallen?
Deze.

quote:
[..]
Wie weet was dat wel een fout, maar later hebben ze toch een een poort geramd met een tank?
Lijkt me wat als ze zeggen dat dat perongeluk ging.
Ja joh, de aanval een dag eerder was wel per ongeluk, maar de aanval een dag later was wel expres. ):O
pi_215256288
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Heel simpel Israel wil die totaal niet werkende 'buffer'zone (waar Hezbollah vrij rondloopt en vrij hun raketten van afschiet) weghebben voor de veiligheid, dus proberen ze nu de VN weg te pesten. Dat geef je uiteraard niet toe.
Dan doe je dat via de officile wegen i.p.v. rogue te gaan. Dat geef je uiteraard niet toe.
pi_215256299
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:30 schreef Drxx het volgende:

[..]
Deze.
[..]
Ja joh, de aanval een dag eerder was wel per ongeluk, maar de aanval een dag later was wel expres. ):O
Met een tank binnenrijden lijkt me wel expres ja?
Kansen op ongelukken zijn groot als je een grondoffensief gaat uitvoeren, logisch dat ze de UN weg willen hebben.
pi_215256305
twitter
pi_215256312
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:28 schreef havanagila het volgende:

[..]
Je had het over pottenkijkers, niet hoe iets aankomt en ander gelul.
Wtf? Jij zegt dat iedereen mobieltjes heeft als counter-argument op hetgeen waar Isral mee bezig is (VN-troepen wegpesten), en ik leg uit dat zulke filmpjes nooit als bewijs worden erkend door de relevante partijen (VS). Dat zit anders wanneer de getuigen VN-troepen zijn. Dit is echt geen hogere wiskunde of zo.
pi_215256328
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:33 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wtf? Jij zegt dat iedereen mobieltjes heeft als counter-argument op hetgeen waar Isral mee bezig is (VN-troepen wegpesten), en ik leg uit dat zulke filmpjes nooit als bewijs worden erkend door de relevante partijen (VS). Dat zit anders wanneer de getuigen VN-troepen zijn. Dit is echt geen hogere wiskunde of zo.
Neuh. ik zeg dat iedereen een mobieltje heeft omdat je claimt dat Isral pottenkijkers weg wil hebben, terwijl iedere burger een mobieltje heeft waar je mee kan filmen en uploaden.
pi_215256333
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat komt omdat de VN antisemitisch is. Misschien zit er in New York ook nog een Hamas-bunker onder hun hoofdkwartier.
pi_215256350
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:36 schreef havanagila het volgende:

[..]
Neuh. ik zeg dat iedereen een mobieltje heeft omdat je claimt dat Isral pottenkijkers weg wil hebben, terwijl iedere burger een mobieltje heeft waar je mee kan filmen en uploaden.
Waarvan akte. En ik bedoelde te zeggen dat een filmpje van Achmed Ali Muhammad Ibn Hussein (die overigens ook een Hamas-terrorist is) amper de aandacht krijgt t.o.v. getuigenissen van VN-soldaten uit Frankrijk, Itali en Spanje.
pi_215256368
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:39 schreef Drxx het volgende:

[..]
Waarvan akte. En ik bedoelde te zeggen dat een filmpje van Achmed Ali Muhammad Ibn Hussein (die overigens ook een Hamas-terrorist is) amper de aandacht krijgt t.o.v. getuigenissen van VN-soldaten uit Frankrijk, Itali en Spanje.
Klopt. Geen enkele Palestijn op tv het afgelopen jaar. In tegenstelling tot al die VN soldaten :')
  zondag 13 oktober 2024 @ 19:44:47 #158
16715 Mylene
*schatje*
pi_215256399
twitter
pi_215256423
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:41 schreef havanagila het volgende:

[..]
Klopt. Geen enkele Palestijn op tv het afgelopen jaar. In tegenstelling tot al die VN soldaten :')
"Erkend door de relevante partijen (VS)" zei ik toch daarvoor?

Dat filmpje van Achmed Ali Muhammad Ibn Hussein (die overigens ook een Hamas-terrorist is) zet men makkelijk weg zijnde een terroristische riedel. Dat gaat wat moeilijker met getuigenissen van VN-soldaten uit Frankrijk, Itali en Spanje.
pi_215256472
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:26 schreef havanagila het volgende:

[..]
Vandaar die duizenden filmpjes van mensen in Gaza die Hamas uitjoelen......Niet alsof je dan een executie cadeau krijgt. Hamas staat persvrijheid toe.
In tegenstelling tot de enige "democratie" heeft hamas wel persvrijheid.
pi_215256484
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Maak jezelf dat vooral wijs. Plek 157.
pi_215256504
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:54 schreef havanagila het volgende:

[..]
Maak jezelf dat vooral wijs. Plek 157.
Palestine has become the world’s most dangerous country for journalists: More than 100 reporters were killed in six months in Gaza by the Israel Defence Forces (IDF) since 7 October 2023
pi_215256508
twitter

twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 13 oktober 2024 @ 20:03:52 #164
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215256537
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:59 schreef Akathisia het volgende:
[ x ]
[ x ]
Genot.
Heel veel sambal
pi_215256538
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Palestine has become the world’s most dangerous country for journalists: More than 100 reporters were killed in six months in Gaza by the Israel Defence Forces (IDF) since 7 October 2023
Heb je de rest ook gelezen of kreeg je meteen een stijfje.

Dit is overigens wat amnesty er over te zeggen heeft. Met mooie quotes als:

quote:
Palestinian security officers routinely harassed protest organizers and dissidents with threatening phone calls and visits. On 18 June, Palestinian Preventive Security forces beat Abdel Majid Hassan, head of Birzeit University student council. They then detained him and fellow student Yahya Farah in Ramallah for a month. The students’ families reported that they were tortured.
pi_215256540
twitter
  zondag 13 oktober 2024 @ 20:04:53 #167
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215256545
Het enige wat Israel doet en kan doen zijn korte skirmishes in zuid libanon voor tiktok videos.

Treurig.
Heel veel sambal
  zondag 13 oktober 2024 @ 20:05:15 #168
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215256548
15 doden tot zo ver (schijnt)
Heel veel sambal
pi_215256551
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:04 schreef Nyamuk het volgende:
Het enige wat Israel doet en kan doen zijn korte skirmishes in zuid libanon voor tiktok videos.

Treurig.
Niet zo treurig als "genot" posten bij een post over massa's sterfgevallen.
pi_215256574
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
pi_215256584
Verrassing van de eeuw. Laat het ontkennen beginnen.
  Forum Admin zondag 13 oktober 2024 @ 20:11:00 #172
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215256596
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:04 schreef Nyamuk het volgende:

Treurig.
Wat is het nou, plegen ze genocide of zijn het lamlendige amateurs?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215256623
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:03 schreef havanagila het volgende:

[..]
Heb je de rest ook gelezen of kreeg je meteen een stijfje.

Dit is overigens wat amnesty er over te zeggen heeft. Met mooie quotes als:
[..]

In the West Bank, journalists are routinely harassed and attacked by both settlers and Israeli forces, but repression reached new heights with a wave of arrests after 7 October. Impunity for crimes committed against journalists is the rule.
pi_215256680
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
In the West Bank, journalists are routinely harassed and attacked by both settlers and Israeli forces, but repression reached new heights with a wave of arrests after 7 October. Impunity for crimes committed against journalists is the rule.
En wat heeft dat te maken met persvrijheid in door hamas onderdrukte gebieden?
pi_215257002
Gaan we de 100 halen?

twitter
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:06:29 #176
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215257047
twitter
Heel veel sambal
pi_215257055
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:19 schreef havanagila het volgende:

[..]
En wat heeft dat te maken met persvrijheid in door hamas onderdrukte gebieden?
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:26 schreef havanagila het volgende:

[..]
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:13:59 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215257090
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:01 schreef Ali_boo het volgende:
Gaan we de 100 halen?

[ x ]
Met zo’n aantal verwacht je ook 8 doden
The End Times are wild
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:14:58 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215257098
Je ziet wel dat drones een gelijkmaker zijn. High tech voor een consumentenprijs. Geen ingewikkeld ecosysteem nodig om het in te zetten..
The End Times are wild
pi_215257293
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Met zo’n aantal verwacht je ook 8 doden
Met dit soort beelden zou je het wel verwachten ja

twitter
pi_215257308
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ x ]
quote:
Our father, our king, avenge the spilled blood of your servants
Wut?
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:49:31 #182
64288 Bensel
Ladderzat
pi_215257365
Zou me niets verbazen als israel na deze aanslag vannacht los gaat. Waarschijnlijk hard op hezbollah, maar kan best zijn dat ze ook richting Iran gaan retallieren
Twitch.tv/bensel15
pi_215257389
Liever dit dan random steden. Aan beide kanten aub.

Of liever allemaal ff normaal doen daar.
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:56:11 #184
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215257424
quote:
9s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat is het nou, plegen ze genocide of zijn het lamlendige amateurs?
Volgens de ene kant genocide en volgens de andere kant zijn ze jezus op aarde
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:57:50 #185
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215257440
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ x ]
Gatver.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215257455
Isral is nog aardig rustig met Iran. Had die aanval eigenlijk al verwacht.
pi_215257483
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:00 schreef Discombobulate het volgende:
De explosies moeten nog zorgvuldig in de Ayatollah's anus worden geduwd denk ik?

Ben benieuwd wat voor wereldschokkends het gaat zijn dat die pagers kan overtreffen.
  zondag 13 oktober 2024 @ 23:44:21 #188
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215258007
quote:
Geef het tijd, eerst lobbyen bij de bondgenoten hoe ver ze mogen gaan
  zondag 13 oktober 2024 @ 23:53:23 #189
38496 Perrin
pi_215258057
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nog even wat extra luchtafweer neerzetten ook.
pi_215258062
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:52 schreef kurk_droog het volgende:
Liever dit dan random steden. Aan beide kanten aub.

We nemen het mee
pi_215258087
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:52 schreef kurk_droog het volgende:

Dank voor je bijdrage; ik zal mijn steentje proberen bij te dragen in die richting. ^O^
pi_215258172
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215258705
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat is niet waarom ze de tijd nemen. :D
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 10:22:53 #194
3928 Ulx
pi_215259615
Er gaan berichten rond dat de tweede man van IRGC/Quds nu het bevel heeft over Hezbollah. Dat betekent dat die organisatie onder het directe bevel van Teheran staat. En dus ook dat Iran dus toegeeft dat het dus geen Libanese verzetsorganisatie is maar onderdeel van hun eigen leger.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 10:30:48 #195
3928 Ulx
pi_215259658
twitter

Ze moeten UNIFIL als de sodemieter weghalen uit dat gebied. Ze dienen nu alleen maar als schild voor Iran/Hezbollah.
pi_215259671
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:30 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Ze moeten UNIFIL als de sodemieter weghalen uit dat gebied. Ze dienen nu alleen maar als schild voor Iran/Hezbollah.
Paar dagen geleden hebben ze twee militairen uit zo’n toren geschoten met een tank, bron agenda free tv.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 10:50:11 #197
3928 Ulx
pi_215259757
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Paar dagen geleden hebben ze twee militairen uit zo’n toren geschoten met een tank, bron agenda free tv.
Vorig jaar schoten Iraanse/Hezbollah troepen een Ierse UNIFIL soldaat dood. Shit happens.
pi_215259822
quote:
Kan niet zonder de volledige backing van Amerika. Joe Biden houdt de rem erop. Wil geen verdere escalatie zo aan het einde van zijn presidentschap.

Wacht maar tot Trump weer wint, die kijkt er anders tegenaan.
pi_215259849
quote:
[ x ]

UNWRA en UNIFIL = Hamas en Hezbollah en Hamas en Hezbollah = UNWRA en UNIFIL

volledig genfiltreerd.

De Nederlandse pers hoor je niet over, omdat er vele miljoenen richting die organisaties gaan, met als spilfiguur Sigrid Kaag. BuZa is overgenomen door antisemieten, net zoals de Nederlandse pers. Zo ging dat in de jaren '30 ook, de Duitsers hadden het heel gemakkelijk in Nederland. Idem voor islamisten nu.
pi_215259919
quote:
[ x ]

Er zijn al heel wat kansloze VN missies geweest, maar dit is toch wel de kers op de taart ja. Heb een beetje op wikipedia zitten lezen en schijnbaar was er in het verleden nog wel wat bravoure van we gaan tanks meenemen! en versterken! en de overheid terug laten keren! en Hezbollah niet ontwapenen. De fuck ben je daar aan het doen dan?
pi_215259993
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ben je dronken?
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 11:18:02 #202
3928 Ulx
pi_215259996
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:
De fuck ben je daar aan het doen dan?
Hezbollantonio Guiterres beschermen.

Als de VN UNIFIL weghaalt komen er heel wat meer vragen over zijn functioneren. Ik denk de VN baas hoopt op dode blauwhelmen zodat iedereen kwaad gaat wijzen naar de IDF, en dan valt zijn eigen falen minder op.
pi_215260024
quote:
[ x ]

De laatste keer zaten er IDF tanks en gebruikten ze UNIFIL als schild.
pi_215260028
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:18 schreef Ulx het volgende:
Hezbollantonio Guiterres beschermen.

Als de VN UNIFIL weghaalt komen er heel wat meer vragen over zijn functioneren. Ik denk de VN baas hoopt op dode blauwhelmen zodat iedereen kwaad gaat wijzen naar de IDF, en dan valt zijn eigen falen minder op.
Het ligt altijd aan een ander
pi_215260052
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het doel van de missie was Isral en Hezbollah uit zuid Libanon houden. Je kan toch wel stellen dat dat een totale mislukking is. Een mislukking die al 18 jaar lang duurt.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 12:15:07 #206
3928 Ulx
pi_215260363
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral was na 2006 geen partij in de ontwapening van Hezbollah. Dat was de taak van de VN en de Libanezen.
Dat die 1701 weigerden uit te voeren heeft consequenties.

Laat de VN maar uitleggen wat ze die 18 jaar deden.
pi_215260414
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Isral was na 2006 geen partij in de ontwapening van Hezbollah. Dat was de taak van de VN en de Libanezen.

Lijkt me terecht dat dit aangekaart wordt alleen het is toch geen goed excuus om er dan maar meerdere malen op te schieten.
pi_215260481
quote:

[..]

Dat is nooit de taak van de VN geweest. De taak van UNIFIL was de buffer de buffer houden . Dat hebben ze goed gedaan.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 12:34:40 #209
3928 Ulx
pi_215260550
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Lijkt me terecht dat dit aangekaart wordt alleen het is toch geen goed excuus om er dan maar meerdere malen op te schieten.
Er zijn Hezbollahposten op meters van VN posten. UNIFIL moet daar dus gewoon wegwezen of de bunker in. Iemand die vrijwillig dient als levend schild geniet geen bescherming in het oorlogsrecht. Of dat nou burgers zijn of VN troepen maakt niet uit.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 12:38:32 #210
3928 Ulx
pi_215260597
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is nooit de taak van de VN geweest. De taak van UNIFIL was de buffer de buffer houden . Dat hebben ze goed gedaan.
Hezbollah zou ontwapend worden volgens resoluties 1559(dacht ik) en 1701. Nu voert de IDF het uit.

UNIFIL en Libanon hadden het beter zelf kunnen doen. Dat klopt. Maar dat deden ze niet.
pi_215261052
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er zijn Hezbollahposten op meters van VN posten. UNIFIL moet daar dus gewoon wegwezen of de bunker in. Iemand die vrijwillig dient als levend schild geniet geen bescherming in het oorlogsrecht. Of dat nou burgers zijn of VN troepen maakt niet uit.
Met twee tanks toegang forceren tot een VN basis en daarmee de hoofdingang slopen lijkt toch verdomd veel op teken van intimidatie. Er hoeft maar een zenuwachtige soldaat aanwezig te zijn en er wordt gericht op elkaar geschoten. Is dat echt nodig? Het is toch niet zo dat de hele wereld tegen 'ze' is
pi_215261063
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ben je dronken?
Chadi of Homey? Beide misschien :o
pi_215261157
Lol hoe moet UNIFIL hezbollah ontwapen? Ze hebben totaal de vuurkracht en mankracht daar niet voor. _O- Of geloven we dat Hezbollah zijn wapens zal inleveren als ze het netjes vragen. 'Ja meneer de blauwhelm hier is mijn geweer, oow wil je nog even in mijn kelder kijken, ik heb nog een voorraadje raketjes.' :')
pi_215261373
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:42 schreef Doler12 het volgende:
Lol hoe moet UNIFIL hezbollah ontwapen? Ze hebben totaal de vuurkracht en mankracht daar niet voor. _O- Of geloven we dat Hezbollah zijn wapens zal inleveren als ze het netjes vragen. 'Ja meneer de blauwhelm hier is mijn geweer, oow wil je nog even in mijn kelder kijken, ik heb nog een voorraadje raketjes.' :')
2006 was het moment hiervoor.
pi_215261552
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hezbollah zou ontwapend worden volgens resoluties 1559(dacht ik) en 1701. Nu voert de IDF het uit.

UNIFIL en Libanon hadden het beter zelf kunnen doen. Dat klopt. Maar dat deden ze niet.
Isral en resoluties...
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 15:42:45 #216
3928 Ulx
pi_215262302
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral en resoluties...
Isral trok zich terug zoals in die resoluties stond.
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:38:59 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215262661
quote:
[ x ]

De realiteit is natuurlijk dat men hier gewoon van afwist, dat kan niet anders.

twitter

twitter
pi_215262667
Goede podcast over de situatie in Libanon boekestein en de wijk https://www.bnr.nl/podcas(...)19/het-libanon-front

Schijnt dat ze in Iran bij khmanei een petitie hebben ingediend om zich terug te trekken van de non proliferation verdrag van nucleaire wapens. Tevens gaat er een discussie om de fatwa waar het gebruik van nucleaire wapens werd verboden (haram) terug te trekken. Om zo het gebruik ervan "halal" te verklaren. Ik vermoed dat heel veel mensen niet eens wisten dat Iran het gebruik van nucleaire wapens om religieuze gronden had verboden.

The future looks bright.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:48:28 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215262711
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:40 schreef egayalS het volgende:
Goede podcast over de situatie in Libanon boekestein en de wijk https://www.bnr.nl/podcas(...)19/het-libanon-front

Schijnt dat ze in Iran bij khmanei een petitie hebben ingediend om zich terug te trekken van de non proliferation verdrag van nucleaire wapens. Tevens gaat er een discussie om de fatwa waar het gebruik van nucleaire wapens werd verboden (haram) terug te trekken. Om zo het gebruik ervan "halal" te verklaren. Ik vermoed dat heel veel mensen niet eens wisten dat Iran het gebruik van nucleaire wapens om religieuze gronden had verboden.

The future looks bright.
Hmm.

Waarom die laatste zin, 'the future looks bright'?
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:56:24 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215262767
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Misschien doelt ie op de de enorme flash burn die ontstaat als een atoombom ontploft. :+
  maandag 14 oktober 2024 @ 17:00:24 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215262792
Trouwens zojuist weer een aantal 'ballistic missles' afgevuurd vanuit Libanon. Zie verder nog geen info over schade oid.

Alerts:

maandag 14 oktober 2024 @ 17:02:55 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215262812
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Misschien doelt ie op de de enorme flash burn die ontstaat als een atoombom ontploft. :+
Het inzetten van kernwapens zou tevens het einde betekenen van de Palestijnen, dat zijn toch echt de mensen die egayalS zegt te steunen.
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens zojuist weer een aantal 'ballistic missles' afgevuurd vanuit Libanon. Zie verder nog geen info over schade oid.

Alerts:

[ afbeelding ]

Raar toch dat er als Isral beschoten worden met raketten, nooit gejammer komt over burgerslachtoffers en escalatie. Dat is alleen wanneer Isral iets terugdoet.
pi_215262919
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Isral trok zich terug zoals in die resoluties stond.
Hezbollah ook. Alleen Isral heeft daar doelen bestookt daarna. In bijna elke maand zijn er meer doelen in Libanon bestookt dan dat er hezbollah aanvallen kwamen vanuit Libanon.
pi_215262969
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hij denkt nog steeds dat de islam dit gaat winnen.

Vingers in de oren en hard "Allaaaahkbrrr" roepen: the future looks bright. :Y
pi_215262983
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hezbollah ook. Alleen Isral heeft daar doelen bestookt daarna. In bijna elke maand zijn er meer doelen in Libanon bestookt dan dat er hezbollah aanvallen kwamen vanuit Libanon.
Je vergeet wel een klein dingetje, wat Hezbollah zou doen zodat Isral zich zou terugtrekken. Je weet wel waar ik het over heb h ;)
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 17:57:06 #226
3928 Ulx
pi_215263151
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hezbollah vertrok niet naar de noordkant van de Litani en ontwapende zich ook niet.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 17:59:29 #227
3928 Ulx
pi_215263166
Aardig van Hezbollah. Zeker nu sommige landen moeilijk doen over leveren aan Isral.

twitter
pi_215263218
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:59 schreef Ulx het volgende:
Aardig van Hezbollah. Zeker nu sommige landen moeilijk doen over leveren aan Isral.

[ x ]
Een gemiddelde kelder van een zionist in bezet gebied heeft meer slagkracht.
pi_215263235
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hezbollah vertrok niet naar de noordkant van de Litani en ontwapende zich ook niet.
Isral bleef Shebaa bezet houden.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 18:09:26 #230
3928 Ulx
pi_215263251
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een gemiddelde kelder van een zionist in bezet gebied heeft meer slagkracht.
Nu je er toch over begint: Is het een probleem als de IDF deze raketten Hezbollah-style inzet?
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 18:13:02 #231
3928 Ulx
pi_215263281
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:07 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral bleef Shebaa bezet houden.
Da's Syri.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 18:37:22 #232
3928 Ulx
pi_215263486
twitter

Flinke tunnel.
pi_215263618
twitter

Iran is bang.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 18:56:17 #234
3928 Ulx
pi_215263649
Ik neem aan dat 'limited' iets betekent als 'missen het doel'.
pi_215263824
twitter

Iraanse zwakte wordt beantwoord met een zware aanval.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 19:20:30 #236
3928 Ulx
pi_215263865
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Iets anders wordt gezien als zwakte van Isral. Je kunt beter heel hard uithalen.

Uiteraard gaat men dan weer krijsen dat het niet proportioneel was want Iraanse raketten werden neergehaald en dus tellen die niet of zo. Maar dat hou je toch wel.
  maandag 14 oktober 2024 @ 19:22:00 #237
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215263879
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Flinke tunnel.
Bohhh tunneltje hoor
pi_215263923
Mag hopen dat Iran, Isral in een parkeerplaats veranderd

twitter
pi_215264028
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Da's Syri.
Wat doet Isral daar als het Syri is ?
pi_215264044
quote:
17s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:25 schreef Ali_boo het volgende:
Mag hopen dat Iran, Isral in een parkeerplaats veranderd

[ x ]
Pastoor met 7 gezinsleden naar petrus
pi_215264091
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Flinke tunnel.
Beveiligde keuken. Zoveel eieren.
pi_215264100
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Pastoor met 7 gezinsleden naar petrus
De zoveelste ongelukje, die ze uiteraard goed zullen 'onderzoeken'
pi_215264190
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:36 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
De zoveelste ongelukje, die ze uiteraard goed zullen 'onderzoeken'
Derde kerk in een week tijd
  maandag 14 oktober 2024 @ 19:41:20 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215264220
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het inzetten van kernwapens zou tevens het einde betekenen van de Palestijnen, dat zijn toch echt de mensen die egayalS zegt te steunen.
[..]
Raar toch dat er als Isral beschoten worden met raketten, nooit gejammer komt over burgerslachtoffers en escalatie. Dat is alleen wanneer Isral iets terugdoet.
Het aantal burgerslachtoffers in Isral als gevolg van die raket beschietingen is minimaal. De slachtoffers in Libanon of Gaza is van een compleet andere ordegrootte. Dan heb je het over tienduizenden slachtoffers VS en bejaarde die wat geschrokken is.
The End Times are wild
pi_215264255
quote:

[..]

Blokken trekken en Kahwa drinken met de bewoners. :7
  maandag 14 oktober 2024 @ 19:46:11 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215264323
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ze escaleren net zolang totdat er een situatie ontstaat waarbij het westen ze wel moet helpen. En dan knappen wij het vuile werk voor ons op. De bommen op rekening van de Amerikaanse belastingbetaler, de vluchtelingenstromen voor Europa. En ondertussen zelf de zakken vullen met wapenleveranties en ondersteuning.
Wat mij betreft laten we ze dit keer in de stront zakken. Irak was ook al zo’n drama met enkel nadenken voor ons.
The End Times are wild
pi_215264352
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Derde kerk in een week tijd
Welke andere twee heb ik gemist dan ?
pi_215264586
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze escaleren net zolang totdat er een situatie ontstaat waarbij het westen ze wel moet helpen. En dan knappen wij het vuile werk voor ons op. De bommen op rekening van de Amerikaanse belastingbetaler, de vluchtelingenstromen voor Europa. En ondertussen zelf de zakken vullen met wapenleveranties en ondersteuning.
Wat mij betreft laten we ze dit keer in de stront zakken. Irak was ook al zo’n drama met enkel nadenken voor ons.
Jij bepleit ook dat Oekrane moet capituleren uit angst voor EsCaLaTiE. Het is nogal decadent om vanuit het veilige Nederland zo met het moralistische vingertje te wapperen terwijl men daar voor hun bestaansrecht moet vechten.
pi_215264646
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Iran is bang.
Ze hopen vooral dat het een wig zal veroorzaken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215264697
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
“If you take out Saddam, Saddam's regime, I guarantee you that it will have enormous positive reverberations on the region,” Netanyahu claimed. :D
pi_215264790
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:57 schreef RotatoR het volgende:
Jij bepleit ook dat Oekrane moet capituleren uit angst voor EsCaLaTiE. Het is nogal decadent om vanuit het veilige Nederland zo met het moralistische vingertje te wapperen terwijl men daar voor hun bestaansrecht moet vechten.
Boeiend. Gewoon voor je kijken en doorlopen zoals je ook doet bij talloze andere conflicten.
pi_215264906
quote:
3s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Welke andere twee heb ik gemist dan ?
St George Melkite , En in een klein dorp kleinere. Waar totaal geen hezbollah zit.
  maandag 14 oktober 2024 @ 20:17:46 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215265018
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het aantal burgerslachtoffers in Isral als gevolg van die raket beschietingen is minimaal. De slachtoffers in Libanon of Gaza is van een compleet andere ordegrootte. Dan heb je het over tienduizenden slachtoffers VS en bejaarde die wat geschrokken is.
Tja, dat er meer slachtoffers vallen aan de zijde van de Palestijnen en Libanezen komt doordat Isral alles om hun burgers te beschermen en de Palestijnse terroristen en Hezbollah niet. Dit terwijl deze beide partijen de oorlog zijn begonnen.

Dit is ook de reden waarom het aantal slachtoffers vergelijken onzinnig is. Je moeten kijken naar de intentie van de strijdende partijen. De Palestijnse terroristen en Hezbollah proberen Isral te vernietigen, Isral probeert terroristen te elimineren.

En daarbij worden soms burgers worden geraakt doordat vooral aan Palestijnse zijde, men de burgers daar gebruikt om de terroristen te beschermen. Maar dit zijn burgers die op grote schaal terreur toejuichen.

In Libanon zien we overigens met de strijdwijze van Hezbollah min of meer hetzelfde, ook daar wordt militaire infrastructuur doelbewust in burgerlijk gebied gestationeerd.
pi_215265072
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat er meer slachtoffers vallen aan de zijde van de Palestijnen en Libanezen komt doordat Isral alles om hun burgers te beschermen en de Palestijnse terroristen en Hezbollah niet. Dit terwijl deze beide partijen de oorlog zijn begonnen.

Dit is ook de reden waarom het aantal slachtoffers vergelijken onzinnig is. Je moeten kijken naar de intentie van de strijdende partijen. De Palestijnse terroristen en Hezbollah proberen Isral te vernietigen, Isral probeert terroristen te elimineren.

En daarbij worden soms burgers worden geraakt doordat vooral aan Palestijnse zijde, men de burgers daar gebruikt om de terroristen te beschermen. Maar dit zijn burgers die op grote schaal terreur toejuichen.

In Libanon zien we overigens met de strijdwijze van Hezbollah min of meer hetzelfde, ook daar wordt militaire infrastructuur doelbewust in burgerlijk gebied gestationeerd.
Je kan ook makkelijker een andere intentie hooghouden (of worst case veinzen) wanneer je daartoe de middelen hebt dankzij een andere partij - zeker wanneer die partij (de VS) niet intern (dankzij haar bevolking) in staat is om jou volledig los te laten gaan.

Niet dat ik er op vertrouw dat Hamasfiguren of islamisten zich zouden inhouden wanneer ze dezelfde mate van macht zouden hebben, maar ik zie wel ook wel andere motiveringen aan de Israli zijde dan louter moralisme.
pi_215265091
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
“If you take out Saddam, Saddam's regime, I guarantee you that it will have enormous positive reverberations on the region,” Netanyahu claimed. :D
Speech van 2001, vraag me niet hoe ik dat weet O-)

Net zo geloofwaardig als deze toespraak

twitter
pi_215265128
Kan nog een lange nacht worden op deze manier

twitter
pi_215265177
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
St George Melkite , En in een klein dorp kleinere. Waar totaal geen hezbollah zit.
Kan er niets over terugvinden?
pi_215265863
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:24 schreef Ali_boo het volgende:
Kan nog een lange nacht worden op deze manier

[ x ]
EsCaLaTiE
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:00:42 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215265973
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:57 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nee hoor. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
Het is Isral zelf dat voortdurend escaleert
The End Times are wild
pi_215266007
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat Iran allemaal doet via hun terreurproxies is geen escaleren?
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:07:24 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215266080
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan ook makkelijker een andere intentie hooghouden (of worst case veinzen) wanneer je daartoe de middelen hebt dankzij een andere partij - zeker wanneer die partij (de VS) niet intern (dankzij haar bevolking) in staat is om jou volledig los te laten gaan.

Niet dat ik er op vertrouw dat Hamasfiguren of islamisten zich zouden inhouden wanneer ze dezelfde mate van macht zouden hebben, maar ik zie wel ook wel andere motiveringen aan de Israli zijde dan louter moralisme.
Isral dient Netanyahu en zijn hardliners dan ook te lozen, en zo ook de kolonisten een halt toe roepen.

Tweestatenoplossing blijft de enige optie, en dat werkt niet met extremisten aan beide zijden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215266115
Nou ja, escaleren, 6 oktober 2023 was er niet veel aan hand hoor. Achter de schermen speelde wel wat zaken, na de Abraham-akkoorden, kwamen Isral en Saudi Arabi bijna tot een akkoord.
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:11:04 #263
38496 Perrin
pi_215266160
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Lolbroek. Isral gaat gebukt onder een niet-aflatende stroom raketten en aanslagen van de minions van Iran.
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:12:30 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215266184
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:08 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, escaleren, 6 oktober 2023 was er niet veel aan hand hoor. Achter de schermen speelde wel wat zaken, na de Abraham-akkoorden, kwamen Isral en Saudi Arabi bijna tot een akkoord.
Er zitten hier lieden die al eerder blijk gegeven hebben van hun voorliefde voor hoaxes als de Protocollen van de Ouderen van Zion.

Gewoon negeren; net als dat bij islamisten dat het geval is, hebben ook zij hun eigen agenda.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215266413
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tweestatenoplossing blijft de enige optie, en dat werkt niet met extremisten aan beide zijden.
Die extremisten aan beide zijden blijf je toch wel houden. Rabin werd in 1995 vermoord door een extremistische religieuze Jood geloof ik. En zo zijn er duizenden, aan beide kanten.

Conflict wordt nooit opgelost.
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:26:54 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215266462
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lolbroek. Isral gaat gebukt onder een niet-aflatende stroom raketten en aanslagen van de minions van Iran.
Ik kies helemaal geen partij voor Iran c.s. een Israel mag zich ook gerust verdedigen. Maar de manier waarop gaat echt alle perken te buiten. De massaliteit en het gebrek aan onderscheid….
Dat is echt van een heel andere orde dan bijvoorbeeld wat er in de Oekrane gebeurt.
The End Times are wild
pi_215266484
Void

[ Bericht 99% gewijzigd door Digi2 op 14-10-2024 21:36:11 ]
pi_215266505
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:08 schreef Mylene het volgende:
Er was een zee blokkade van Gaza. Voor Isral is dat bij hun al meerdere keren reden geweest om militair los te gaan.
pi_215266639
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Isral dient Netanyahu en zijn hardliners dan ook te lozen, en zo ook de kolonisten een halt toe roepen.

Wordt evenals Libanon een failed state, waarbij Iran opnieuw een proxy oorlog zal voeren vanuit deze "staat". Oftewel er is geen groot verschil mijnsinziens.
pi_215266739
VERDEELDHEID SJIIETEN-SOENNIETEN VERSTERKT

Eventuele steun voor een Iraanse aanval op Isral is een belangrijke graadmeter voor de mate van verdeeldheid in de islamitische wereld. Het schisma tussen de sjiitische (aangevoerd door Iran) en soennitische landen (aangevoerd door Saudi-Arabi) werd versterkt door de in 2020 gesloten Abraham-akkoorden. De vorige Amerikaanse president Donald Trump versterkte daarmee de Isralische betrekkingen met Bahrein, de Verenigde Arabische Emiraten, Marokko en Sudan.

De Saudische kroonprins Mohammed bin Salman zei in september nog dat normalisering van de relatie met Isral ‘elke dag dichterbij komt’. De aanslagen van 7 oktober en de oorlog in Gaza maakten daar voorlopig een einde aan. Maar Saudi-Arabi en zijn soennitische bondgenoten in de Golfstaten staan nog altijd een stuk minder vijandig tegenover Isral dan Iran en zijn veelal sjiitische bondgenoten (zie de infographic hieronder).

https://www.ewmagazine.nl(...)sche-landen-1425812/
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 21:58:27 #271
3928 Ulx
pi_215266980
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Moeten ze daar ook maar een Iron Dome of iets dergelijks regelen.
  Overall beste user 2022 maandag 14 oktober 2024 @ 22:11:15 #272
3928 Ulx
pi_215267300
Kolere, zelfs Donold Trump zou zich nog schamen voor zoiets. En hij is toch wel de personificatie van wansmaak.

twitter
pi_215267493
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik kies helemaal geen partij voor Iran c.s. een Israel mag zich ook gerust verdedigen. Maar de manier waarop gaat echt alle perken te buiten. De massaliteit en het gebrek aan onderscheid….
Daar weten we helemaal niet zoveel over, eigenlijk.

Alleen wat de Palestijnen en de Hezbollanen ons vertellen, want het IDF laat niet zoveel los.

En ik zou terroristen niet vertrouwen...
quote:
Dat is echt van een heel andere orde dan bijvoorbeeld wat er in de Oekrane gebeurt.
Daarvan is veel bekender wat er gebeurt.

Dus voordat je helemaal losgaat op de onevenredigheid in aantallen slachtoffers, zou ik eens gaan nadenken over hoe dat eigenlijk kmt.
pi_215267572
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moeten ze daar ook maar een Iron Dome of iets dergelijks regelen.
Of schuilkelders i.p.v. tunnels.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 04:01:22 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215268394
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:11 schreef Ulx het volgende:
Kolere, zelfs Donold Trump zou zich nog schamen voor zoiets. En hij is toch wel de personificatie van wansmaak.

[ x ]
Lijkt wel prima te zitten

Ik zeg gat in zagen en als wc gebruiken :X

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 15-10-2024 07:42:29 ]
pi_215270572
twitter

Military Gender Adviser :')
pi_215270834
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:21 schreef Cuendillar het volgende:
want het IDF laat niet zoveel los.

En ik zou terroristen niet vertrouwen...

De IDF terroristen zijn idd wel de laatsten om te vertrouwen.
Die hebben inmiddels al zoveel oorlogsmisdaden gepleegd en zoveel leugens de wereld ingeholpen.
pi_215271795
Het blijkt dat Netanyahu momenteel ook een christelijke plaats in Noord Libanon, Aitou, bestookt heeft.
Waarschijnlijk had hij genoeg van de christenen, die immers de volgers zijn van een onruststoker rond het jaar 3785 van de joodse jaartelling, die het establishment van de toenmalige theocratische joodse organisatie in verlegenheid bracht.
Weg ermee!
Wie weet waren ze wel van plan om ook tunnels te gaan graven, raketten op te slaan, drones te gaan produceren etc. Je weet het maar nooit met die sekte.
pi_215271812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:32 schreef Pegos het volgende:
Het blijkt dat Netanyahu momenteel ook een christelijke plaats in Noord Libanon, Aitou, bestookt heeft.
Is Netanyahu zelf ook een vlieger?! Op zijn leeftijd? :o
quote:
Waarschijnlijk
Kijk, hier gaat het al mis. Aannames doen is in deze situatie is niet verstandig.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:43:25 #280
364681 over_hedge
pi_215271877
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

En dat krijgt dan paar k per maand netto.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:46:58 #281
3928 Ulx
pi_215271904
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:32 schreef Pegos het volgende:
Waarschijnlijk had hij genoeg van de christenen, die immers de volgers zijn van een onruststoker rond het jaar 3785 van de joodse jaartelling, die het establishment van de toenmalige theocratische joodse organisatie in verlegenheid bracht.
Weg ermee!
Wie weet waren ze wel van plan om ook tunnels te gaan graven, raketten op te slaan, drones te gaan produceren etc. Je weet het maar nooit met die sekte.
Vreemd wel. Joden komen toch uit Polen? Of Wit-Rusland? Het lijkt me daarom echt onzin dat joden ooit last gehad zouden hebben van een of andere kwiebus uit Nazareth. Of Bethlehem.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:54:50 #282
3928 Ulx
pi_215271962
Of het moet gewoon verkeerd staan in het Nieuwe Testament en het gaat om Jezus van Minsk of zo. Isa uit Białystok kan ook. Je kunt tenslotte ook niet uitsluiten dat het in de Koran verkeerd staat, nietwaar?
pi_215272055

Vond dit wel een mooie speech van de PM van Barbados, gericht aan Netanyahu. Ze bekritiseert het selectief quoten/cherry-picken uit de bijbel door Netanyahu in eigen voordeel. Of erger, als rechtvaardiging voor moord of genocide.

Aansluitend: https://www.independent.c(...)ce-dna-a7862936.html

Interessante materie... heb Netanyahu zo vaak horen zeggen -rustig of bozig- dat het land hen toebehoort.

Ok, really.. en de Canaaniten, Amalekieten, Hititten, etc dan die daarvoor eeuwen daar leefden?

quote:
You shall not leave alive anything that breathes. But you shall utterly destroy them
Maar nu lijken wetenschappers te willen zeggen, dat de Libanezen genetisch 1 vd oorspronkelijke volkeren zijn. Kortom, dan heeft een Libanees ook recht ergens op? :D

Nu komt voor mij althans de moeilijkheid: Kan Netanyahu tegelijkertijd zaken claimen op basis van HETZELFDE boek, dat aangeeft dat er volkeren op dat grondgebied leefden rim voordat zij er waren/bestonden? Lijkt me een tikkeltje tegenstrijdig.

Niet dat ik dat boek serieus neem, maar wl de mnsen die dat boek serieus nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Buikbrein op 15-10-2024 15:25:02 ]
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:51:42 #284
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215272901
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Een fictief beroep.
pi_215272989
Isral heeft aangegeven voor militaire ipv energie-doelwitten te gaan. Einde bericht.
pi_215272994
Amerika eist dat de VS de humanitaire crisis in Gaza oplost. Anders wapenembargo.
pi_215273083
Inside Hezbollah: A firsthand account of escape from indoctrination
https://www.iranintl.com/en/202410141504
pi_215273217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De IDF terroristen zijn idd wel de laatsten om te vertrouwen.
Die hebben inmiddels al zoveel oorlogsmisdaden gepleegd en zoveel leugens de wereld ingeholpen.
Die allemaal nooit hadden plaatsgevonden zonder 7 oktober. Of jarenlang aanslagen. Of als de gijzelaars vrij waren gelaten. Of als Hamas niet raketten lanceert richting Isral en zich dan als ratten verstoppen tussen de bevolking.

Maar dat boeit je toch niet, of wel?
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:45:14 #289
3928 Ulx
pi_215273298
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:00 schreef Akathisia het volgende:
Amerika eist dat de VS de humanitaire crisis in Gaza oplost. Anders wapenembargo.
Moeten ze dan ook garanderen dat Hamas binnengelaten goederen niet inpikt?
pi_215273450
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En dat krijgt dan paar k per maand netto.
Van ons geld :(
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:56:13 #291
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_215274725
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:00 schreef Akathisia het volgende:
ik neem aan dat je de VN bedoelt? Of Israel? Maar niet "de VS"
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:58:19 #292
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215274766
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die allemaal nooit hadden plaatsgevonden zonder 7 oktober. Of jarenlang aanslagen. Of als de gijzelaars vrij waren gelaten. Of als Hamas niet raketten lanceert richting Isral en zich dan als ratten verstoppen tussen de bevolking.

Zo vermoeiend die 7 october act. Schrijf gewoon dat je al die mensen dood wilt hebben of dat je er niet minder om slaapt
pi_215275036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef havanagila het volgende:

[..]

Oh ja je bedoelt de wraakacties van Hamas?
De acties die ze nemen NA acties van Isral.

Juist...
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:21:10 #294
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215275074
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zo vermoeiend die 7 october act. Schrijf gewoon dat je al die mensen dood wilt hebben of dat je er niet minder om slaapt
Een act? Serieus? Dan ben je geen knip voor de neus waard Eppo.
pi_215276118
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Juist...
Oh, vertel, welke aanval heeft Israel uitgevoerd op 6 oktober? Of stond Israel op het punt samen te gaan werken met de Saudi's en wou Hamas daar een stokje voor steken, door voor de zoveelste keer bewust voor zoveel mogelijk dode Palestijnen te zorgen?

Nee, dat is een "wraakactie". Niet gewoon zoveel mogelijk mensen neermaaien zodat Israel bombardementen uitvoert op dichtbevolkt gebied,terwijl Hamas zich verstopt in tunnels.

Echt, als je denkt dat Hamas een verzetsgroep is, en geen dictatuur die de Palestijnen als slachtvee gebruikt, ben je niet goed wijs.

Zelfde met Hezbollah, IS e.d., heeft niks met geloof,verzet,Israel, of Amerika te maken, maar met hoeveel centjes de leiders in eigen zak kunnen duwen, zoals elke dictatuur... Liever dode burgers en iedereen boos op de vijand, dan de macht kwijt.

[ Bericht 5% gewijzigd door havanagila op 15-10-2024 22:22:31 ]
pi_215276153
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nee jullie act is niet vermoeiend.
pi_215276390
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:16 schreef havanagila het volgende:

[..]
Oh, vertel, welke aanval heeft Israel uitgevoerd op 6 oktober? Of stond Israel op het punt samen te gaan werken met de Saudi's en wou Hamas daar een stokje voor steken, door voor de zoveelste keer bewust voor zoveel mogelijk dode Palestijnen te zorgen?

Nee, dat is een "wraakactie". Niet gewoon zoveel mogelijk mensen neermaaien zodat Israel bombardementen uitvoert op dichtbevolkt gebied,terwijl Hamas zich verstopt in tunnels.

Echt, als je denkt dat Hamas een verzetsgroep is, en geen dictatuur die de Palestijnen als slachtvee gebruikt, ben je niet goed wijs.

Zelfde met Hezbollah, IS e.d., heeft niks met geloof,verzet,Israel, of Amerika te maken, maar met hoeveel centjes de leiders in eigen zak kunnen duwen, zoals elke dictatuur... Liever dode burgers en iedereen boos op de vijand, dan de macht kwijt.
Steek je kop lekker in het zand man....
Isral is al tientallen jaren bezig in die streek. Dat is niet eens een geheim. Ze bezetten al heel lang regio's. Dagelijks waren er verhalen van moorden en verkrachtingen.

Maar nee hoor het is 7 okt begonnen :')
pi_215276759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Steek je kop lekker in het zand man....
Isral is al tientallen jaren bezig in die streek. Dat is niet eens een geheim. Ze bezetten al heel lang regio's. Dagelijks waren er verhalen van moorden en verkrachtingen.

Maar nee hoor het is 7 okt begonnen :')
Wel toevallig dat er pas een muur staat na herhaaldelijke aanslagen, Iron Dome er pas staat na raketaanvallen, er iedere keer raketten de grens over vliegen voordat Israel weer binnen moet vallen, en Hamas telkens veilig zit terwijl onschuldige Palestijnen bij de vleet sterven. En de leiders een miljard of 12 op de bankrekening hebben staan.

Mooi verzet is dat. Dat steunen houd de situatie juist al decennia aan de gang.
pi_215276774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Juist...
Hamas fanboy gespot.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215277211
Zou wel een terleurstelling zijn als Israel symbolisch een paar raketjes richting Iran afschiet als vergelding en er eigenlijk niets veranderd aan de situatie in de regio. Het is nu of nooit voordat Iran kernwapens ontwikkeld en dat gaan ze zeker doen als je ze die kans geeft.
Als je niet van plan bent Iran uit te schakelen, dan kun je (als Israel zijnde) beter de angel eruit trekken en de Palestijnen een eigen staat geven. Misschien dat dan (hopelijk) de gemoederen een beetje bedaren in het Midden Oosten.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 oktober 2024 @ 09:53:04 #301
3928 Ulx
pi_215278132
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 06:01 schreef AFA2022 het volgende:
dan kun je (als Israel zijnde) beter de angel eruit trekken en de Palestijnen een eigen staat geven. Misschien dat dan (hopelijk) de gemoederen een beetje bedaren in het Midden Oosten.
Misschien ook niet. Tot nu toe weigerden ze zo'n aanbod elke keer. Waarom zou het dit keer anders zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')