Boeiend. Gewoon voor je kijken en doorlopen zoals je ook doet bij talloze andere conflicten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:57 schreef RotatoR het volgende:
Jij bepleit ook dat Oekrane moet capituleren uit angst voor EsCaLaTiE. Het is nogal decadent om vanuit het veilige Nederland zo met het moralistische vingertje te wapperen terwijl men daar voor hun bestaansrecht moet vechten.
St George Melkite , En in een klein dorp kleinere. Waar totaal geen hezbollah zit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Welke andere twee heb ik gemist dan ?
Tja, dat er meer slachtoffers vallen aan de zijde van de Palestijnen en Libanezen komt doordat Isral alles om hun burgers te beschermen en de Palestijnse terroristen en Hezbollah niet. Dit terwijl deze beide partijen de oorlog zijn begonnen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het aantal burgerslachtoffers in Isral als gevolg van die raket beschietingen is minimaal. De slachtoffers in Libanon of Gaza is van een compleet andere ordegrootte. Dan heb je het over tienduizenden slachtoffers VS en bejaarde die wat geschrokken is.
Je kan ook makkelijker een andere intentie hooghouden (of worst case veinzen) wanneer je daartoe de middelen hebt dankzij een andere partij - zeker wanneer die partij (de VS) niet intern (dankzij haar bevolking) in staat is om jou volledig los te laten gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat er meer slachtoffers vallen aan de zijde van de Palestijnen en Libanezen komt doordat Isral alles om hun burgers te beschermen en de Palestijnse terroristen en Hezbollah niet. Dit terwijl deze beide partijen de oorlog zijn begonnen.
Dit is ook de reden waarom het aantal slachtoffers vergelijken onzinnig is. Je moeten kijken naar de intentie van de strijdende partijen. De Palestijnse terroristen en Hezbollah proberen Isral te vernietigen, Isral probeert terroristen te elimineren.
En daarbij worden soms burgers worden geraakt doordat vooral aan Palestijnse zijde, men de burgers daar gebruikt om de terroristen te beschermen. Maar dit zijn burgers die op grote schaal terreur toejuichen.
In Libanon zien we overigens met de strijdwijze van Hezbollah min of meer hetzelfde, ook daar wordt militaire infrastructuur doelbewust in burgerlijk gebied gestationeerd.
Speech van 2001, vraag me niet hoe ik dat weetquote:Op maandag 14 oktober 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
“If you take out Saddam, Saddam's regime, I guarantee you that it will have enormous positive reverberations on the region,” Netanyahu claimed.
Kan er niets over terugvinden?quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
St George Melkite , En in een klein dorp kleinere. Waar totaal geen hezbollah zit.
EsCaLaTiEquote:Op maandag 14 oktober 2024 20:24 schreef Ali_boo het volgende:
Kan nog een lange nacht worden op deze manier
[ x ]
Nee hoor. Je moet me geen woorden in de mond leggen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Jij bepleit ook dat Oekrane moet capituleren uit angst voor EsCaLaTiE. Het is nogal decadent om vanuit het veilige Nederland zo met het moralistische vingertje te wapperen terwijl men daar voor hun bestaansrecht moet vechten.
Wat Iran allemaal doet via hun terreurproxies is geen escaleren?quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee hoor. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
Het is Isral zelf dat voortdurend escaleert
Isral dient Netanyahu en zijn hardliners dan ook te lozen, en zo ook de kolonisten een halt toe roepen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan ook makkelijker een andere intentie hooghouden (of worst case veinzen) wanneer je daartoe de middelen hebt dankzij een andere partij - zeker wanneer die partij (de VS) niet intern (dankzij haar bevolking) in staat is om jou volledig los te laten gaan.
Niet dat ik er op vertrouw dat Hamasfiguren of islamisten zich zouden inhouden wanneer ze dezelfde mate van macht zouden hebben, maar ik zie wel ook wel andere motiveringen aan de Israli zijde dan louter moralisme.
Lolbroek. Isral gaat gebukt onder een niet-aflatende stroom raketten en aanslagen van de minions van Iran.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee hoor. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
Het is Isral zelf dat voortdurend escaleert
Er zitten hier lieden die al eerder blijk gegeven hebben van hun voorliefde voor hoaxes als de Protocollen van de Ouderen van Zion.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:08 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, escaleren, 6 oktober 2023 was er niet veel aan hand hoor. Achter de schermen speelde wel wat zaken, na de Abraham-akkoorden, kwamen Isral en Saudi Arabi bijna tot een akkoord.
Die extremisten aan beide zijden blijf je toch wel houden. Rabin werd in 1995 vermoord door een extremistische religieuze Jood geloof ik. En zo zijn er duizenden, aan beide kanten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tweestatenoplossing blijft de enige optie, en dat werkt niet met extremisten aan beide zijden.
Ik kies helemaal geen partij voor Iran c.s. een Israel mag zich ook gerust verdedigen. Maar de manier waarop gaat echt alle perken te buiten. De massaliteit en het gebrek aan onderscheid….quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lolbroek. Isral gaat gebukt onder een niet-aflatende stroom raketten en aanslagen van de minions van Iran.
Er was een zee blokkade van Gaza. Voor Isral is dat bij hun al meerdere keren reden geweest om militair los te gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:08 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, escaleren, 6 oktober 2023 was er niet veel aan hand hoor. Achter de schermen speelde wel wat zaken, na de Abraham-akkoorden, kwamen Isral en Saudi Arabi bijna tot een akkoord.
Wordt evenals Libanon een failed state, waarbij Iran opnieuw een proxy oorlog zal voeren vanuit deze "staat". Oftewel er is geen groot verschil mijnsinziens.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Isral dient Netanyahu en zijn hardliners dan ook te lozen, en zo ook de kolonisten een halt toe roepen.
Tweestatenoplossing blijft de enige optie, en dat werkt niet met extremisten aan beide zijden.
Moeten ze daar ook maar een Iron Dome of iets dergelijks regelen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het aantal burgerslachtoffers in Isral als gevolg van die raket beschietingen is minimaal. De slachtoffers in Libanon of Gaza is van een compleet andere ordegrootte. Dan heb je het over tienduizenden slachtoffers VS en bejaarde die wat geschrokken is.
Daar weten we helemaal niet zoveel over, eigenlijk.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kies helemaal geen partij voor Iran c.s. een Israel mag zich ook gerust verdedigen. Maar de manier waarop gaat echt alle perken te buiten. De massaliteit en het gebrek aan onderscheid….
Daarvan is veel bekender wat er gebeurt.quote:Dat is echt van een heel andere orde dan bijvoorbeeld wat er in de Oekrane gebeurt.
Of schuilkelders i.p.v. tunnels.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moeten ze daar ook maar een Iron Dome of iets dergelijks regelen.
Lijkt wel prima te zittenquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:11 schreef Ulx het volgende:
Kolere, zelfs Donold Trump zou zich nog schamen voor zoiets. En hij is toch wel de personificatie van wansmaak.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |