abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215264790
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:57 schreef RotatoR het volgende:
Jij bepleit ook dat Oekrane moet capituleren uit angst voor EsCaLaTiE. Het is nogal decadent om vanuit het veilige Nederland zo met het moralistische vingertje te wapperen terwijl men daar voor hun bestaansrecht moet vechten.
Boeiend. Gewoon voor je kijken en doorlopen zoals je ook doet bij talloze andere conflicten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215264906
quote:
3s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Welke andere twee heb ik gemist dan ?
St George Melkite , En in een klein dorp kleinere. Waar totaal geen hezbollah zit.
  maandag 14 oktober 2024 @ 20:17:46 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215265018
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het aantal burgerslachtoffers in Isral als gevolg van die raket beschietingen is minimaal. De slachtoffers in Libanon of Gaza is van een compleet andere ordegrootte. Dan heb je het over tienduizenden slachtoffers VS en bejaarde die wat geschrokken is.
Tja, dat er meer slachtoffers vallen aan de zijde van de Palestijnen en Libanezen komt doordat Isral alles om hun burgers te beschermen en de Palestijnse terroristen en Hezbollah niet. Dit terwijl deze beide partijen de oorlog zijn begonnen.

Dit is ook de reden waarom het aantal slachtoffers vergelijken onzinnig is. Je moeten kijken naar de intentie van de strijdende partijen. De Palestijnse terroristen en Hezbollah proberen Isral te vernietigen, Isral probeert terroristen te elimineren.

En daarbij worden soms burgers worden geraakt doordat vooral aan Palestijnse zijde, men de burgers daar gebruikt om de terroristen te beschermen. Maar dit zijn burgers die op grote schaal terreur toejuichen.

In Libanon zien we overigens met de strijdwijze van Hezbollah min of meer hetzelfde, ook daar wordt militaire infrastructuur doelbewust in burgerlijk gebied gestationeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215265072
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat er meer slachtoffers vallen aan de zijde van de Palestijnen en Libanezen komt doordat Isral alles om hun burgers te beschermen en de Palestijnse terroristen en Hezbollah niet. Dit terwijl deze beide partijen de oorlog zijn begonnen.

Dit is ook de reden waarom het aantal slachtoffers vergelijken onzinnig is. Je moeten kijken naar de intentie van de strijdende partijen. De Palestijnse terroristen en Hezbollah proberen Isral te vernietigen, Isral probeert terroristen te elimineren.

En daarbij worden soms burgers worden geraakt doordat vooral aan Palestijnse zijde, men de burgers daar gebruikt om de terroristen te beschermen. Maar dit zijn burgers die op grote schaal terreur toejuichen.

In Libanon zien we overigens met de strijdwijze van Hezbollah min of meer hetzelfde, ook daar wordt militaire infrastructuur doelbewust in burgerlijk gebied gestationeerd.
Je kan ook makkelijker een andere intentie hooghouden (of worst case veinzen) wanneer je daartoe de middelen hebt dankzij een andere partij - zeker wanneer die partij (de VS) niet intern (dankzij haar bevolking) in staat is om jou volledig los te laten gaan.

Niet dat ik er op vertrouw dat Hamasfiguren of islamisten zich zouden inhouden wanneer ze dezelfde mate van macht zouden hebben, maar ik zie wel ook wel andere motiveringen aan de Israli zijde dan louter moralisme.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215265091
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
“If you take out Saddam, Saddam's regime, I guarantee you that it will have enormous positive reverberations on the region,” Netanyahu claimed. :D
Speech van 2001, vraag me niet hoe ik dat weet O-)

Net zo geloofwaardig als deze toespraak

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215265128
Kan nog een lange nacht worden op deze manier

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215265177
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
St George Melkite , En in een klein dorp kleinere. Waar totaal geen hezbollah zit.
Kan er niets over terugvinden?
pi_215265863
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:24 schreef Ali_boo het volgende:
Kan nog een lange nacht worden op deze manier

[ x ]
EsCaLaTiE
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:00:42 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215265973
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:57 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Jij bepleit ook dat Oekrane moet capituleren uit angst voor EsCaLaTiE. Het is nogal decadent om vanuit het veilige Nederland zo met het moralistische vingertje te wapperen terwijl men daar voor hun bestaansrecht moet vechten.
Nee hoor. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
Het is Isral zelf dat voortdurend escaleert
The End Times are wild
pi_215266007
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat Iran allemaal doet via hun terreurproxies is geen escaleren?
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:07:24 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215266080
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan ook makkelijker een andere intentie hooghouden (of worst case veinzen) wanneer je daartoe de middelen hebt dankzij een andere partij - zeker wanneer die partij (de VS) niet intern (dankzij haar bevolking) in staat is om jou volledig los te laten gaan.

Niet dat ik er op vertrouw dat Hamasfiguren of islamisten zich zouden inhouden wanneer ze dezelfde mate van macht zouden hebben, maar ik zie wel ook wel andere motiveringen aan de Israli zijde dan louter moralisme.
Isral dient Netanyahu en zijn hardliners dan ook te lozen, en zo ook de kolonisten een halt toe roepen.

Tweestatenoplossing blijft de enige optie, en dat werkt niet met extremisten aan beide zijden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215266115
Nou ja, escaleren, 6 oktober 2023 was er niet veel aan hand hoor. Achter de schermen speelde wel wat zaken, na de Abraham-akkoorden, kwamen Isral en Saudi Arabi bijna tot een akkoord.
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:11:04 #263
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215266160
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Lolbroek. Isral gaat gebukt onder een niet-aflatende stroom raketten en aanslagen van de minions van Iran.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:12:30 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215266184
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:08 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, escaleren, 6 oktober 2023 was er niet veel aan hand hoor. Achter de schermen speelde wel wat zaken, na de Abraham-akkoorden, kwamen Isral en Saudi Arabi bijna tot een akkoord.
Er zitten hier lieden die al eerder blijk gegeven hebben van hun voorliefde voor hoaxes als de Protocollen van de Ouderen van Zion.

Gewoon negeren; net als dat bij islamisten dat het geval is, hebben ook zij hun eigen agenda.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215266413
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tweestatenoplossing blijft de enige optie, en dat werkt niet met extremisten aan beide zijden.
Die extremisten aan beide zijden blijf je toch wel houden. Rabin werd in 1995 vermoord door een extremistische religieuze Jood geloof ik. En zo zijn er duizenden, aan beide kanten.

Conflict wordt nooit opgelost.
  maandag 14 oktober 2024 @ 21:26:54 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215266462
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lolbroek. Isral gaat gebukt onder een niet-aflatende stroom raketten en aanslagen van de minions van Iran.
Ik kies helemaal geen partij voor Iran c.s. een Israel mag zich ook gerust verdedigen. Maar de manier waarop gaat echt alle perken te buiten. De massaliteit en het gebrek aan onderscheid….
Dat is echt van een heel andere orde dan bijvoorbeeld wat er in de Oekrane gebeurt.
The End Times are wild
pi_215266484
Void

[ Bericht 99% gewijzigd door Digi2 op 14-10-2024 21:36:11 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215266505
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:08 schreef Mylene het volgende:
Er was een zee blokkade van Gaza. Voor Isral is dat bij hun al meerdere keren reden geweest om militair los te gaan.
pi_215266639
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Isral dient Netanyahu en zijn hardliners dan ook te lozen, en zo ook de kolonisten een halt toe roepen.

Wordt evenals Libanon een failed state, waarbij Iran opnieuw een proxy oorlog zal voeren vanuit deze "staat". Oftewel er is geen groot verschil mijnsinziens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215266739
VERDEELDHEID SJIIETEN-SOENNIETEN VERSTERKT

Eventuele steun voor een Iraanse aanval op Isral is een belangrijke graadmeter voor de mate van verdeeldheid in de islamitische wereld. Het schisma tussen de sjiitische (aangevoerd door Iran) en soennitische landen (aangevoerd door Saudi-Arabi) werd versterkt door de in 2020 gesloten Abraham-akkoorden. De vorige Amerikaanse president Donald Trump versterkte daarmee de Isralische betrekkingen met Bahrein, de Verenigde Arabische Emiraten, Marokko en Sudan.

De Saudische kroonprins Mohammed bin Salman zei in september nog dat normalisering van de relatie met Isral ‘elke dag dichterbij komt’. De aanslagen van 7 oktober en de oorlog in Gaza maakten daar voorlopig een einde aan. Maar Saudi-Arabi en zijn soennitische bondgenoten in de Golfstaten staan nog altijd een stuk minder vijandig tegenover Isral dan Iran en zijn veelal sjiitische bondgenoten (zie de infographic hieronder).

https://www.ewmagazine.nl(...)sche-landen-1425812/
pi_215266980
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het aantal burgerslachtoffers in Isral als gevolg van die raket beschietingen is minimaal. De slachtoffers in Libanon of Gaza is van een compleet andere ordegrootte. Dan heb je het over tienduizenden slachtoffers VS en bejaarde die wat geschrokken is.
Moeten ze daar ook maar een Iron Dome of iets dergelijks regelen.
pi_215267300
Kolere, zelfs Donold Trump zou zich nog schamen voor zoiets. En hij is toch wel de personificatie van wansmaak.

twitter
pi_215267493
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik kies helemaal geen partij voor Iran c.s. een Israel mag zich ook gerust verdedigen. Maar de manier waarop gaat echt alle perken te buiten. De massaliteit en het gebrek aan onderscheid….
Daar weten we helemaal niet zoveel over, eigenlijk.

Alleen wat de Palestijnen en de Hezbollanen ons vertellen, want het IDF laat niet zoveel los.

En ik zou terroristen niet vertrouwen...
quote:
Dat is echt van een heel andere orde dan bijvoorbeeld wat er in de Oekrane gebeurt.
Daarvan is veel bekender wat er gebeurt.

Dus voordat je helemaal losgaat op de onevenredigheid in aantallen slachtoffers, zou ik eens gaan nadenken over hoe dat eigenlijk kmt.
Intolerant voor intolerantie
pi_215267572
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moeten ze daar ook maar een Iron Dome of iets dergelijks regelen.
Of schuilkelders i.p.v. tunnels.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 04:01:22 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215268394
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:11 schreef Ulx het volgende:
Kolere, zelfs Donold Trump zou zich nog schamen voor zoiets. En hij is toch wel de personificatie van wansmaak.

[ x ]
Lijkt wel prima te zitten

Ik zeg gat in zagen en als wc gebruiken :X

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 15-10-2024 07:42:29 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')