Dat verhaal over Kerry is nooit bevestigd. Ben een beetje aan het rondneuzen op Google, maar kan enkel beschuldigingen vinden die nooit hard zijn gemaakt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is alleen slecht als Trump en Putin erbij zijn betrokken. Dat is de standaard die ze aanhouden.
Geen woord over verraad toen John Kerry achter de rug van Trump om met de Iraniers ging onderhandelen. Dat noemden ze toen diplomatie en noodzakelijk want anders hadden we de 3e wereldoorlog.
De realiteit is dat met een zeer zwakke Biden in het Witte Huis de wereld dichter bij een 3e wereldoorlog zit dan ik mijzelf kan herinneren.
Dat klopt, ik blijf niet reageren op je 4 jaar lang durende obsessie.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie dat je het grootste deel van mijn bijdrage negeert. Snap ik, het is ook een tamelijk onmogelijke opgave om Trump te verdedigen. Dan is het natuurlijk slimmer om simpelweg je kop in het zand te steken.
Obsessie?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, ik blijf niet reageren op je 4 jaar lang durende obsessie.
Met als kanttekening dat zij spraken met Iran onder de nieuwe Biden Administratie in samenwerking met, en in het bijzijn van afgevaardigden van, Uk, Frankrijk en Duitsland.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:37 schreef Chivaz het volgende:
https://www.foxnews.com/p(...)den-washington-times
John Kerry die met Iraniërs in overleg gaat om Trumps buitenlandbeleid te ondermijnen.
We plukken nu de zure vruchten van het beleid van Biden. Het hele midden oosten staat weer op ontploffen.
Juist onder Trump was er enige stabiliteit in het midden oosten. De Abraham akkoorden konden alleen doorgaan als Iran geïsoleerd werd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat zij spraken met Iran onder de nieuwe Biden Administratie in samenwerking met, en in het bijzijn van afgevaardigden van, Uk, Frankrijk en Duitsland.
Waarom? Om te repareren wat Trump kapot had gemaakt. Sinds deze deal namelijk uit het raam ging is Iran zich nog veel meer gaan roeren in de regio.
Bron: oa https://www.reuters.com/a(...)urces-idUSKBN29Y2E3/
Ik weet dat dit aan dovemansoren is gericht, maar je snapt hopelijk dat beleidskeuzes niet meteen effect hebben. Daar gaan vaak maanden of jaren overheen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Juist onder Trump was er enige stabiliteit in het midden oosten. De Abraham akkoorden konden alleen doorgaan als Iran geïsoleerd werd.
Je ziet wel dat sinds Iran weer toegang heeft tot hun gelden waar het toe heeft geleid. Hezbollah aan de noordgrens van Israël en Hamas in het zuiden die Israël onveilig maken.
Nee dat klopt, dat heeft een aantal jaar geduurd en nu zitten we in de chaos. Nu zal jij het daar natuurlijk niet mee eens zijn omdat ik het zeg, maar dat is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat dit aan dovemansoren is gericht, maar je snapt hopelijk dat beleidskeuzes niet meteen effect hebben. Daar gaan vaak maanden of jaren overheen.
Dus als de VS besluit om de Iran-deal op te blazen, dan is het niet direct de volgende dag chaos. De effecten bouwen zich op en zijn pas later merkbaar.
Ik weet te weinig van het onderwerp om hier heel stellig over te zijn, maar de situatie is een stuk complexer dan 'onder Trump was het stabiel. terwijl de huidige conflicten geheel zijn toe te schrijven aan Biden'.
En ik merk dat je opnieuw mijn bijdrage negeert. Je vindt niet dat Trump 'geobsedeerd' is door de vorige verkiezijngen?
War is Peacequote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Juist onder Trump was er enige stabiliteit in het midden oosten. De Abraham akkoorden konden alleen doorgaan als Iran geïsoleerd werd.
Je ziet wel dat sinds Iran weer toegang heeft tot hun gelden waar het toe heeft geleid. Hezbollah aan de noordgrens van Israël en Hamas in het zuiden die Israël onveilig maken.
De gedachtegang van de progressieve users in dit topic beschrijf je hier als de beste.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:12 schreef speknek het volgende:
[..]
War is Peace
Freedom is Slavery
Ignorance is Chivaz
Het is nogal kortzichtig om allerlei conflicten toe te schrijven aan de Amerikaanse regering. De terreur die op 7 oktober 2023 plaatsvond is niet de schuld van Biden en de chaos die daaruit voortvloeide evenmin. Netanyahu trekt duidelijk zijn eigen plan en dat leidt logischerwijs tot reacties in de regio.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat klopt, dat heeft een aantal jaar geduurd en nu zitten we in de chaos. Nu zal jij het daar natuurlijk niet mee eens zijn omdat ik het zeg, maar dat is niet mijn probleem.
Als je niet meer weet waar ze zijn, hoe kan deze twitteraar dan weten dat vele kinderen zijn verkocht als (seks)slaven?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
The Harris/Biden administration has lost track of hundreds of thousands of migrant children, many sold into labor and sex trafficking.
Zoals mijn bovenbuurman terecht opmerkt: hoe weet je dat die kinderen zijn verkocht als sexslaaf? En dan is er nog dit:quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Goed punt, bijzonder ook dat Harris de hyena daar nog geen enkele vraag over heeft gehad.
Wat is het toch met dat totale gebrek aan kritisch denken? Een Twitterwappie slingert zo'n claim de wereld in en onze grote vriend Chivaz plaatst daar welgeteld nul vraagtekens bij. Nee, die wijst meteen met een beschuldigende vinger naar Harris.quote:The report noted that more than 291,000 unaccompanied migrant children had not, as of May 2024, received a notice to appear in court. Additionally, more than 32,000 unaccompanied migrant children got a notice to appear but then failed to show up for immigration court hearings. Those figures came from ICE and covered a period from October 2018 to September 2023. During that period there were a total of 448,820 unaccompanied children released by ICE to the Department of Health and Human Services’ Office of Refugee Resettlement.
But experts say it is a stretch to refer to roughly 300,000 children as “lost” or “missing.”
“This is not a ‘missing kids’ problem; it’s a ‘missing paperwork’ problem,” Jonathan Beier, associate director of research and evaluation for the Acacia Center for Justice’s Unaccompanied Children Program, wrote in an email.
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Goed punt, bijzonder ook dat Harris de hyena daar nog geen enkele vraag over heeft gehad.
En ook: deze kinderen zijn niet bij de grens gescheiden van hun ouders (zoals onder Trump gebeurde) en vervolgens zoek geraakt. Die ouders zijn nog steeds op zoek naar hun kinderen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je niet meer weet waar ze zijn, hoe kan deze twitteraar dan weten dat vele kinderen zijn verkocht als (seks)slaven?
Echt hè? Dat gebrek aan onderscheidingsvermogen tussen totaal verschillende omstandigheden is echt tenenkrommendquote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals mijn bovenbuurman terecht opmerkt: hoe weet je dat die kinderen zijn verkocht als sexslaaf? En dan is er nog dit:
FACT FOCUS: Claims that more than 300,000 migrant children are missing lack context
[..]
Wat is het toch met dat totale gebrek aan kritisch denken? Een Twitterwappie slingert zo'n claim de wereld in en onze grote vriend Chivaz plaatst daar welgeteld nul vraagtekens bij. Nee, die wijst meteen met een beschuldigende vinger naar Harris.
Dit dus. Dat het relatief rustig was onder Trump wil niet zeggen dat dat zijn verdienste was. Hij maakte er vervolgens een zooitje van met zijn beleid.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat dit aan dovemansoren is gericht, maar je snapt hopelijk dat beleidskeuzes niet meteen effect hebben. Daar gaan vaak maanden of jaren overheen.
Dus als de VS besluit om de Iran-deal op te blazen, dan is het niet direct de volgende dag chaos. De effecten bouwen zich op en zijn pas later merkbaar.
Ik weet te weinig van het onderwerp om hier heel stellig over te zijn, maar de situatie is een stuk complexer dan 'onder Trump was het stabiel. terwijl de huidige conflicten geheel zijn toe te schrijven aan Biden'.
En ik merk dat je opnieuw mijn bijdrage negeert. Je vindt niet dat Trump 'geobsedeerd' is door de vorige verkiezijngen?
Dat is geen gebrek aan onderscheidingsvermogen, dat doet hij gewoon moedwil met slechte intenties. Keer op keer op keer.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Echt hè? Dat gebrek aan onderscheidingsvermogen tussen totaal verschillende omstandigheden is echt tenenkrommend
Dan is het wel heel erg dom om met zo'n voorbeeld aan te komen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is geen gebrek aan onderscheidingsvermogen, dat doet hij gewoon moedwil met slechte intenties. Keer op keer op keer.
Das altijd al z'n raison d'etre geweest. Twietjes en meningen plaatsen die met een simpele search debunked kunnen worden, niet ingaan op argumenten, cherrypicking. Alles om de discussie te verstoren. Maar omdat het een 'mening' is, glipt 'ie door de policy heen. Hij doet dit bewust.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan is het wel heel erg dom om met zo'n voorbeeld aan te komen.
Ja ik lees ongeveer niks meer wat Chivaz post of reacties op zijn posts. Maargoed ik kan me soms ook niet inhouden om een trol dood te zwijgen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Das altijd al z'n raison d'etre geweest. Twietjes en meningen plaatsen die met een simpele search debunked kunnen worden, niet ingaan op argumenten, cherrypicking. Alles om de discussie te verstoren. Maar omdat het een 'mening' is, glipt 'ie door de policy heen. Hij doet dit bewust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |