abonnement Unibet Coolblue
pi_215178157
Niet mijn OP
quote:
Joods Politie Netwerk: Agenten willen Joodse objecten en evenementen niet beschermen
Nooit meer is: nu

Wacht, hoe zat het ook alweer? Eerst drong Hamas Israël binnen, plunderde, moordde en verminkte naar hartenlust, daarna pakte Netanyahu de handschoen op en bombardeerde half Gaza aan gort, en toen stapte Robert B. Bowers in zijn tijdmachine, reisde af naar 2018, drong een synagoge binnen en begon lukraak om zich heen te schieten. Diezelfde tijdmachine werd gebruikt door Stephan Balliet, die een jaar later in het Duitse Halle een iets minder geslaagde poging ondernam moord en doodslag onder Joden te zaaien. Mehdi Nemmouche, helemaal over de zeik om de militaire strategie van de IDF, ging zelfs tien jaar terug om een daad van verzet te plegen. We zijn een paar zinnen verwijderd van een Godwin, maar u begrijpt de strekking.

Het constante gevaar waarin Joodse mensen en de plekken waar ze samenkomen verkeren heeft geen oorlog in de Gazastrook nodig maar is van alle tijden. Antisemitisme is een hardnekkige kanker die weinig tot niets met Israël te maken heeft maar alles met ideologie. Hoe extremer de ideologie, hoe groter de kans op uitzaaiingen. Des te schrijnender dat we op een punt zijn beland waar agenten ronduit weigeren (of überhaupt durven te aarzelen) om de Joodse gemeenschap te beschermen.

Uit het Nieuw Israëlitisch Weekblad, een interview met Marcel de Weerd en Michel Theeboom, de twee leiders van het Joods Politie Netwerk:

MdW: “Kijk, als er een dreiging is bij een moskee en die moet bewaakt worden, dan doe je dat. Vanzelfsprekend en zonder aanzien des persoons.”

MT: “Er zijn collega’s die Joodse objecten of evenementen niet meer willen beschermen. Dan hebben ze het over ‘morele dilemma’s’ en ik zie de neiging ontstaan om daaraan toe te geven. Dat zou echt het begin van het einde betekenen. Daar maak ik me zorgen over.”

Kent u die mop van nooit meer? Dat is dus nu.

Trouwens
Wat vinden de heren van de discussie rond hoofddoekjes en keppels bij de politie?

MT__: “Degenen die dat hoofddoekje wilden, hebben de keppel erbij gesleept, terwijl wij daar nooit om hebben gevraagd. Die keppel werd gewoon als excuus gebruikt.”
MdW__: “En stel dat ik met een keppel op in Amsterdam-West ga lopen, dan ben ik mijn leven toch niet meer zeker? Die keppel is in de discussie meegenomen, terwijl wij iets hadden van: laat ons erbuiten. We hebben het bij de leden van het Joods Politie Netwerk nagevraagd, maar daar was de houding: uniform is uniform, houd het neutraal. Niemand stond op het dragen van een keppel, niet de Joodse collega’s en de boa’s al helemaal niet. Er is gebruik, of zo je wilt misbruik van gemaakt.”
https://www.geenstijl.nl/(...)menten-te-beschermen

Wat de oorlog rondom Israel betreft vind ik dat Netanyahu veel te ver gaat met zijn praktijken. Maar daar moet de discussie hier niet over gaan. Het gaat hier om het beschermen van (Joodse) Nederlanders in Nederland. Een primaire taak van de politie. Iedere agent die hier ook maar moeilijk bij kijkt moet zonder pardon meteen op staande voet ontslagen worden. We mogen die achterlijke oorlog niet doortrekken naar Nederland.
Bovendien handelt het hier nota bene niet om Israelische evenementen, maar om Joodse zaken.

Idem voor Joodse agenten die geen moskee zouden willen beveiligen.

En 'een moreel dilemma' :') WTF. Als een gek met een slagersmes een kleuterschool met Joodse kinderen binnenloopt, het morele dilemma om dat dan te stoppen..
Het politie-apparaat is als deze uitingen uberhaupt mogelijk zijn al verrotter dan ik had gedacht. Stel je voor dat Nederlandse agenten geen moordpartijen door nazi's op Afrikanen wilden stoppen vanwege het 'morele dilemma'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215178218
Zijn de dienstweigeraars al ontslagen?
pi_215178224
Geen enkele agent kan bescherming bieden tegen kinderen, van welke nationaliteit dan ook, als een of andere loslopende gek met een hakbijl een school binnenloopt.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:24:28 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215178253
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee dat was zijn punt niet, zijn punt was dat alle aandacht wat overdreven was

Wat natuurlijk complete onzin is zelfs ls het maar om 1 weigeragent zou gaan en enkel in het geval van het cidi

Shit kan en mag gewoon niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:27:20 #5
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_215178281
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:20 schreef Nober het volgende:
vast niet als er zelfs begrip is vanuit hogerhand :{
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:28:29 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215178296
quote:
Gezien het trackrecord van de Nederlandse politie geef ik dat weinig kans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215178309
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen enkele agent kan bescherming bieden tegen kinderen, van welke nationaliteit dan ook, als een of andere loslopende gek met een hakbijl een school binnenloopt.
Ik zou als agent zijnde wel weigeren naar die melding te gaan. Scheelt weer PTSS.
pi_215178341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:29 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik zou als agent zijnde wel weigeren naar die melding te gaan. Scheelt weer PTSS.
En daarom zou jij het nooit verder brengen als verkeersagentje.
Bekeuringen uitschrijven. Meer kan je niet.
Gewoon een lopende band arbeidertje, meer ben je niet.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:50:11 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_215178518
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En daarom zou jij het nooit verder brengen als verkeersagentje.
Bekeuringen uitschrijven. Meer kan je niet.
Gewoon een lopende band arbeidertje, meer ben je niet.
Daar zijn de meeste agenten in Nederland goed in ja, bekeuringen uitschrijven je moet natuurlijk wel aan je quota bekeuringen komen aan het eind van de maand.

Altijd leuk als agentje een bekeuring uitschrijft vooral als hij verzinsels zoals "stel je voor dat" erbij gaat halen dan ben ik al klaar met agent, wijs mij op mijn fout educeer mij wat er anders kan de volgende keer.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_215178554
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:50 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Daar zijn de meeste agenten in Nederland goed in ja, bekeuringen uitschrijven je moet natuurlijk wel aan je quota bekeuringen komen aan het eind van de maand.

Altijd leuk als agentje een bekeuring uitschrijft vooral als hij verzinsels zoals "stel je voor dat" erbij gaat halen dan ben ik al klaar met agent, wijs mij op mijn fout educeer mij wat er anders kan de volgende keer.
Zal best, maar daar gaat het hier niet over.
Als jij bekeuringvrij door het leven wil gaan, zal je je moeten houden aan de verkeersregels.
Doe of wil je dat niet, dan moet je ook niet zeiken over een bekeuring.
De agent doet gewoon zijn werk. Gewetensvraag: zou jij zoveel beter zijn dan?
Zou jij alle verkeerstokkies gewoon laten gaan?
Eerlijk zijn.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:55:54 #11
233102 cherrycoke
pi_215178570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zal best, maar daar gaat het hier niet over.
Als jij bekeuringvrij door het leven wil gaan, zal je je moeten houden aan de verkeersregels.
Doe of wil je dat niet, dan moet je ook niet zeiken over een bekeuring.
De agent doet gewoon zijn werk. Gewetensvraag: zou jij zoveel beter zijn dan?
Zou jij alle verkeerstokkies gewoon laten gaan?
Eerlijk zijn.
Als het de eerste keer is dan denk ik wel, mensen die herhaaldelijk in de fout gaan, bij 3x bekeuring die steeds hoger gaat niet helpt, dan helaas pindakaas rijbewijs inleveren en terug naar de verkeersschool.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_215178612
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:55 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Als het de eerste keer is dan denk ik wel, mensen die herhaaldelijk in de fout gaan, bij 3x bekeuring die steeds hoger gaat niet helpt, dan helaas pindakaas rijbewijs inleveren en terug naar de verkeersschool.
Lieverd, het gaat niet over verkeersovertredingen, het gaat over politie die geen joden meer willen beschermen.
En dat keur ik af. Ondanks het feit dat de aardappeletende Nederlander ook niet zoveel bescherming meer krijgt van oom agent.
Een agent dient het volk te dienen. Ongeacht de religie of overtuiging van deze burgers.
En als ze daar een paar voetbalhooligans of coronawappies het ziekenhuis in moeten meppen (al is het maar uit zelfbescherming), het zij zo.
Agenten dienen de wet, maar hebben niet het recht om eigen rechter te spelen. Dat is de taak van de beëdigde rechter.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:03:12 #13
233102 cherrycoke
pi_215178634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Lieverd, het gaat niet over verkeersovertredingen, het gaat over politie die geen joden meer willen beschermen.
En dat keur ik af. Ondanks het feit dat de aardappeletende Nederlander ook niet zoveel bescherming meer krijgt van oom agent.
Een agent dient het volk te dienen. Ongeacht de religie of overtuiging van deze burgers.
En als ze daar een paar voetbalhooligans of coronawappies het ziekenhuis in moeten meppen (al is het maar uit zelfbescherming), het zij zo.
Agenten dienen de wet, maar hebben niet het recht om eigen rechter te spelen. Dat is de taak van de beëdigde rechter.
Daar ben ik het helemaal mee eens, als iets beschermd moet worden moet dat natuurlijk gebeuren ongeacht achtergrond.
pi_215178819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Een opnieuw wordt de keppel er aan de haren bijgesleept. De mensen van het Joods Politie Netwerk hebben letterlijk aangegeven dat daar nooit een aanvraag voor is gedaan, ooit.
[..]

Dit is natuurlijk exact hetzelfde als met de hoofddoekjes voor de boa's. Als ik mij niet vergis werden daar ook weer keppeltjes en zelfs tulbanden bijgehaald. Alles afkomstig van links en progressieve politici om de Islam in Nederland verder te faciliteren.

Dat mag natuurlijk, we weten dat er binnen die kringen een pathologische liefhebberij en empathie is voor de Islam en diens adepten. Maar erken dit dan gewoon.
quote:
Handhavers in Arnhem mogen vanaf vrijdag zichtbaar religieuze uitingen dragen bij hun uniform. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een hoofddoek, een keppel of een tulband.

Bron
quote:
Den Haag is hiermee de derde stad die ingaat tegen minister Yesilgöz (Justitie, VVD), die vindt dat uniformen van boa’s (buitengewoon opsporingsambtenaren) aan dezelfde neutraliteitseisen moeten voldoen als die van politiemensen. Voor de politie geldt dat die gezag, neutraliteit en veiligheid moet uitstralen. Dat geldt ook voor boa’s, vindt Yesilgöz.

Omarmt

Maar Den Haag is het daar dus niet mee eens. Gemeenten zijn formeel de werkgever van boa’s en mogen dus zelf bepalen wat hun ambtenaren dragen. In Arnhem en Tilburg is onlangs ook besloten dat religieuze uitingen zijn toegestaan voor gemeentelijke handhavers. GroenLinks-raadslid Hera Butt, de indiener van de motie, is blij dat Den Haag zich daar nu bij aansluit. ,,We hebben een krachtige boodschap gestuurd dat Den Haag een stad is die diversiteit omarmt en mensenrechten respecteert.’’

Adeel Mahmood (Denk): ,,Ik ben er trots op dat wij als internationale stad van vrede en recht eindelijk deze stap zetten. Den Haag is een zeer diverse stad, een inclusief uniform hoort daarbij. Boa’s dienen alleen beoordeeld te worden op hun gedrag en handelingen. We moeten stoppen met het frame dat religieuze uitingen onpartijdigheid in de weg zouden staan.”

PvdA’er Mairan Sewtahal vindt dat ‘iedereen zichzelf moet kunnen zijn’ in Den Haag. ,,Door het dragen van een hoofddoek of bindi zullen meer bewoners zich in hun handhavers herkennen en zich daardoor ook meer erkend voelen.”

Bron
quote:
...

EINDHOVEN - Eindhoven sluit zich aan bij gemeenten die hun boa's toestaan om religieuze uitingen zoals een hoofddoek of keppel te dragen tijdens het werk. Het moment is opvallend omdat het demissionaire kabinet juist werkt aan een landelijk verbod.

‘Eindhoven gaat de kledingvoorschriften verduidelijken zodat de voorwaarden helder zijn waaronder boa’s religieuze uitingen kunnen dragen tijdens hun werk’, schrijft de gemeente in antwoorden op vragen van GroenLinks, PvdA en Partij voor de Dieren.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:56:45 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215179265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Als je iets "beschermt" komt die gek niet binnen he. Of is dat echt rocket science in jouw wereld?
pi_215179468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je iets "beschermt" komt die gek niet binnen he. Of is dat echt rocket science in jouw wereld?
Huh? Dus jij wilt bij elke kleuterschool, basisschool, mavo, havo en huishoudschool, een cordon agenten?
Hoe zou jij je voelen als jij je driejarig dochtertje van school wilt halen en de agenten zien jou als een doorgedraaide maniak aan?
Rocket science is hier niet van belang. Gewoon gezond verstand.
pi_215179510
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk exact hetzelfde als met de hoofddoekjes voor de boa's. Als ik mij niet vergis werden daar ook weer keppeltjes en zelfs tulbanden bijgehaald. Alles afkomstig van links en progressieve politici om de Islam in Nederland verder te faciliteren.

Dat mag natuurlijk, we weten dat er binnen die kringen een pathologische liefhebberij en empathie is voor de Islam en diens adepten. Maar erken dit dan gewoon.
[..]
[..]
[..]

Maar hoe kan je in een democratische samenleving de joden en de christenen vrij spel geven en de moslims dwingen om zich aan alle uitzonderingen te houden?
Nee, niet mee eens.
pi_215179643
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nog sterker gezegd. als er zo rond half negen bij jou wordt aangebeld en jij bent dan zo stom om open te doen om vervolgens een stelletje tuig binnen te zien dringen, hoe moet de politie dan beschermen?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:40:28 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215179769
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Huh? Dus jij wilt bij elke kleuterschool, basisschool, mavo, havo en huishoudschool, een cordon agenten?
Hoe zou jij je voelen als jij je driejarig dochtertje van school wilt halen en de agenten zien jou als een doorgedraaide maniak aan?
Rocket science is hier niet van belang. Gewoon gezond verstand.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:
Nog sterker gezegd. als er zo rond half negen bij jou wordt aangebeld en jij bent dan zo stom om open te doen om vervolgens een stelletje tuig binnen te zien dringen, hoe moet de politie dan beschermen?
Anders zoek je de definitie van beschermen/beveiligen maar even op dan snap je het misschien. Als je iets beschermt danwel beveiligt (dat laatste wordt gesteld in de TT) ben je als politie fysiek aanwezig en kun je meteen ingrijpen, je voorkomt er iets mee. Er bestaat ook nog zoiets als bewaken maar dan heb je alleen maar oogjes op je object en kun je alleen maar waarschuwen.

Beveiligen -> Blaffen en bijten.
Bewaken -> Alleen blaffen.
pi_215184714
Amsterdamse politiechef kent geen agenten met morele bezwaren bij bewaken Joodse objecten

quote:
In tegenstelling tot wat het Joods Politie Netwerk beweert, leven er volgens de Amsterdamse politiechef Peter Holla in zijn eenheid geen morele bezwaren bij het bewaken van Joodse objecten in de stad. "Geen enkele medewerker heeft gezegd dat hij daar ooit een beroep op heeft gedaan of zich niet gehoord voelt", aldus Holla.

Wel zouden sommige Amsterdamse agenten moeite hebben gehad met het aanwezig zijn bij een koranverbranding, iets wat zich elders in het land voordeed, zegt Holla in de commissie Algemene Zaken naar aanleiding van vragen van VVD-raadslid Daan Wijnants. Naar aanleiding van die casus zou er gediscussieerd zijn over de vraag hoe om te gaan met zulke morele dilemma's. "Als zo'n discussie lang van tevoren wordt aangekondigd, kun je als eenheid kijken wat je ermee doet", aldus Holla. "Maar laat ik absoluut helder zijn, in een acute situatie vervult de politie zijn taak en wordt iedereen geacht op te treden."

Neutraliteit voor alles
Het Joods Politie Netwerk, het aanspreekpunt bij de politie voor de Joodse gemeenschap, bracht eerder deze week in een stuk in het Nieuw Israëlietisch Weekblad de gewetensbezwaren van agenten bij het bewaken van joodse instellingen of gebouwen ter sprake. Tegen De Telegraaf verklaarde een van de leiders van het netwerk, Michel Theeboom, dat er bij de voorbereidingen voor de beveiliging van het Nationaal Holocaustmuseum agenten waren die niet ingezet wilden worden.

De landelijke politiechef Janny Knol reageerde daarop dat de neutraliteit van de politie voor alles gaat. Burgemeester Halsema sluit zich in de commissievergadering daarbij aan. "Politiemensen hebben net als iedereen recht op hun opvattingen en emoties. Maar de beveiliging van Joodse instellingen behoort geen onderdeel te zijn van een morele afweging, want de politie is er voor iedereen."

Halsema reageert op de eventuele onrust die hierdoor heeft kunnen ontstaan in de Joodse gemeenschap: "Wij hebben altijd goed contact met hen en zullen uitdrukkelijk zorgen dat er geen onzekerheid bestaat over dit onderwerp."

https://www.at5.nl/artike(...)aken-joodse-objecten
Mick van Wely:
quote:
Eenheidschef Holla zet de agenten van het Joodse netwerk neer als leugenaar. Ik heb 1 van de twee maar even gebeld vanochtend. Ze hebben niet eens een telefoontje gekregen van de politiebaas. Wel werden ze uitgenodigd door de collega’s in Rotterdam om over de kwestie van ‘morele bezwaren’ te praten. Het verhaal in de T is voorafgaand aan publicatie voorgelegd aan woordvoering korpsleiding. Geen noemenswaardige opmerkingen. Toen de Kamer woest reageerde kwam de korpschef ineens met een andere reactie. Ook de minister zei dat de woordvoering steken had laten vallen. Een week vol draaikonterij bij de politie. En weet je waarom? Het thema ligt hypergevoelig. Er was zelfs sprake van nieuwe richtlijnen voor agenten met gewetensbezwaren..
twitter
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:47:26 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215184778
at5 is dus in de leugens van de korpschef getrapt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:50:29 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215184805
Daarom moet er een campagne komen die het publiek bekend maakt met het verplichte liegen in de Koran als het de Islam bevordert, tegen wie dan ook, het zogenaamde:

Taqiyya.

"Nee Femke, ik als vrome moslim heb helemaal niets tegen joden, echt niet, geloof me op mijn vrome ogen!"

Mag, nee MOET gewoon van de koran.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_215184823
quote:
Natuurlijk niet, dit is maar Jodenhaat, is niet dat wat agenten wat memes delen in een privé whatsappgroep, laten we ons vooral daarop concentreren. Het racisme onder de politie is veel belangrijker om aandacht te geven, natuurlijk niet aangewakkerd door geïmporteerde mede agenten die hun ideologie belangrijker vinden dan onze wetten, normen en waarden.

Misschien heeft wel zo'n vieze blanke christelijke agent wat negatiefs gezegd over zo'n collega wat weigert Joden te beschermen, dat is pas erg!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tekaschi op 06-10-2024 09:20:16 ]
pi_215185437
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je dat denkt, is dit geen geschikt land voor jou vrees ik.
[..]
Heerlijk sarcasme.

Verder zou dit natuurlijk een beetje raar en ongepast zijn. Immers is zo'n 15% van de Nederlandse scholieren tussen de 15 en 18 zijn inmiddels Islamitisch (dat zal bij jongere kinderen wel hoger liggen).

Maar het niet accepteren van het promoten of verspreiden van Islamitisch gedachtegoed zou een uitstekend standpunt zijn. Helaas zien we op scholen het tegenovergestelde. Geef het twee decennia en scholen zijn meer Islamitisch dan Westers.
In dit land mag je prima en eigen mening hebben. Denk dat jij hier niet thuis hoort met je extreme ideeën.
pi_215185689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 16:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
In dit land mag je prima en eigen mening hebben. Denk dat jij hier niet thuis hoort met je extreme ideeën.
Bijzondere post. Ik zou zelf eerst eens beginnen met afkeuren van Hamas en Hezbollah.
pi_215186748
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 17:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere post. Ik zou zelf eerst eens beginnen met afkeuren van Hamas en Hezbollah.
Waarom zou ik daarmee moeten beginnen? Je kan beter bevinden bij de partij die de meeste onschuldige burgers afgeslacht. En die partij is israël.
pi_215186988
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom zou ik daarmee moeten beginnen? Je kan beter bevinden bij de partij die de meeste onschuldige burgers afgeslacht. En die partij is israël.
Mensen die terrorisme steunen of toejuichen zijn niet onschuldig. En als je je zo drukmaakt over onschuldige burgers, dan is het vreemd dat je hier al meermaals Hamas en Hezbollah als 'vrijheidsstrijders' hebt weggezet. Wellicht moet je beginnen met die groeperingen, die vele onschuldige mensen hebben geslachtofferd, maar eens beginnen af te keuren en niet wijzen naar Israël dat zichzelf verdedigt tegen deze walgelijke terreurgroeperingen.
pi_215187711
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen die terrorisme steunen of toejuichen zijn niet onschuldig. En als je je zo drukmaakt over onschuldige burgers, dan is het vreemd dat je hier al meermaals Hamas en Hezbollah als 'vrijheidsstrijders' hebt weggezet. Wellicht moet je beginnen met die groeperingen, die vele onschuldige mensen hebben geslachtofferd, maar eens beginnen af te keuren en niet wijzen naar Israël dat zichzelf verdedigt tegen deze walgelijke terreurgroeperingen.
Je draait om de vraag heen. Wie maakt daar de meeste slachtoffers? Wie maakte die voordat hamas of hezbollah bestond? israël!
Als je dus moet beginnen met afkeuren, moet je daarmee beginnen.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:23:28 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215187764
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:18 schreef Chadi het volgende:
Wie maakt daar de meeste slachtoffers? Wie maakte die voordat hamas of hezbollah bestond?
De PLO, Zwarte September, Al Qaida of IS om er maar een paar te noemen?
Maar die kunnen waarschijnlijk in jouw ogen ook niks fout hebben gedaan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215187831
quote:

[..]
Je draait om de vraag heen. Wie maakt daar de meeste slachtoffers? Wie maakte die voordat hamas of hezbollah bestond? israël!
Het is geen wedstrijd om de meeste slachtoffers. Zo heeft in de Tweede Wereldoorlog Nazi-Duitsland meer verliezen geleden dan de geallieerden. Wil dat zeggen dat de geallieerden de foute partij waren?

Je moet kijken naar intentie en tevens wáárom er slachtoffers vallen. En als we kijken naar intentie zien we dat Islamtische en antisemitische terreurgroeperingen zoals Hezbollah en Hamas (onder leiding van schurkenstaat Iran) al decennialang het land Israël terroriseren met als groot doel het land te vernietigen op basis van territoriale gierigheid die voortvloeit uit overtuigingen van religieuze en raciale suprematie. Dit heeft het leiderschap meermaals openlijk verkondigd.

Op het terrorisme waar zij dus voor kiezen, komt een natuurlijk reactie en daarbij vallen onnodig veel burgerslachtoffer door de manier waarop Hamas (en trouwens ook Hezbollah) strijden. Zij graven zich namelijk in tussen de burgerbevolking. Dit is hun hele vechtstrategie. Zie wederom dit artikel van de New York Times van enkele weken geleden:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

..
En laten we nu trouwens ook niet doen alsof men in Islamtische kringen nu ook maar iets geeft om deze slachtoffers. Het vormt mooi propagandamateriaal waarmee Israël in de Westerse media kan worden gedemoniseerd.

Het is een breed geaccepteerde overtuiging dat binnen Islamtische kringen dat dit martelaren zijn die gestorven zijn voor de vermeende 'Allah' en in het zogenaamde 'hiernamaals' (wat voor moslims veel belangrijker is dan dit aardse leven) rijkelijk beloond zullen worden.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:25:07 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215188302
quote:

[..]
De enige reden dat Israël minder slachtoffers kent is omdat ze betere verdediging hebben. Het ontbreken van de grootste aantallen slachtoffers zegt niets over wie de grootste agressor is.
pi_215188336
Ik heb het interview nog een keer gelezen en ik begrijp de noodzaak hier niet van. Ik wilde dit al een keer eerder posten maar het ligt gevoelig

De Weerd en Theeboom hebben veel geprobeerd te doen aan bewustwording bij collega’s. Zo gingen ze al in 2017 voor het eerst met collega’s naar Auschwitz. Dat deden ze dit jaar nogmaals: een reis in samenwerking met de Anne Frankstichting. MdW: “Daardoor hebben we er vijftig ambassadeurs bijgekregen. Daar zagen ze hoe de vergelijking van de Shoa met de huidige situatie tussen Israël en Gaza kant noch wal raakt.” MT: “Kijk, je kunt van alles van de strijd in Gaza vinden, maar ga geen vergelijking maken met de Tweede Wereldoorlog. Dat gaat er bij ons niet in.”

Wat is de toegevoegde waarde tijdens het werk als politie agent? Er verandert toch niks. Ik ben groot voorstander dat mensen zich verdiepen in de geschiedenis en diverse locaties bezoeken, je leert er als mens van en het vormt je. Alleen waarom is het zo belangrijk dat die agenten als agenten naar de meest verschrikkelijk plek ter wereld gaan?

Zo weten ze waar het wantrouwen onder de Joodse gemeenschap tegen de politie vandaan komt en kunnen we handvatten aanreiken om daar goed mee om te gaan.
Leeft dit echt nog steeds? De paar joden die hier zitten, hebben jullie dat ook een beetje?
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:42:10 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215188419
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:29 schreef opgebaarde het volgende:

Leeft dit echt nog steeds? De paar joden die hier zitten, hebben jullie dat ook een beetje?
Ja. Wij kunnen en mogen nooit vergeten hoezeer de Nederlandse politie tijdens WO2 collaboreerde met het Naziregime in Nederland en meehielpen om joden op te pakken.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:44:46 #34
236264 crew  capricia
pi_215188436
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Ja. Wij kunnen en mogen nooit vergeten hoezeer de Nederlandse politie tijdens WO2 collaboreerde met het Naziregime in Nederland en meehielpen om joden op te pakken.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Als je familieleden en geliefden afgevoerd zijn door de Nederlandse politie. :{
Definitely not CIA
pi_215189724
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:23 schreef golfer het volgende:

[..]
De PLO, Zwarte September, Al Qaida of IS om er maar een paar te noemen?
Maar die kunnen waarschijnlijk in jouw ogen ook niks fout hebben gedaan?
Die hebben daar in elke periode minder slachtoffers gemaakt dan de bezetters
pi_215189735
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is geen wedstrijd om de meeste slachtoffers. Zo heeft in de Tweede Wereldoorlog Nazi-Duitsland meer verliezen geleden dan de geallieerden. Wil dat zeggen dat de geallieerden de foute partij waren?

Je moet kijken naar intentie en tevens wáárom er slachtoffers vallen. En als we kijken naar intentie zien we dat Islamtische en antisemitische terreurgroeperingen zoals Hezbollah en Hamas (onder leiding van schurkenstaat Iran) al decennialang het land Israël terroriseren met als groot doel het land te vernietigen op basis van territoriale gierigheid die voortvloeit uit overtuigingen van religieuze en raciale suprematie. Dit heeft het leiderschap meermaals openlijk verkondigd.

Op het terrorisme waar zij dus voor kiezen, komt een natuurlijk reactie en daarbij vallen onnodig veel burgerslachtoffer door de manier waarop Hamas (en trouwens ook Hezbollah) strijden. Zij graven zich namelijk in tussen de burgerbevolking. Dit is hun hele vechtstrategie. Zie wederom dit artikel van de New York Times van enkele weken geleden:
[..]
En laten we nu trouwens ook niet doen alsof men in Islamtische kringen nu ook maar iets geeft om deze slachtoffers. Het vormt mooi propagandamateriaal waarmee Israël in de Westerse media kan worden gedemoniseerd.

Het is een breed geaccepteerde overtuiging dat binnen Islamtische kringen dat dit martelaren zijn die gestorven zijn voor de vermeende 'Allah' en in het zogenaamde 'hiernamaals' (wat voor moslims veel belangrijker is dan dit aardse leven) rijkelijk beloond zullen worden.
Nu gaat het om de intentie. Nou daar laat de bezetter ook geen enkele twijfel over bestaan wat die is. Het gebied Palestijn vrij maken is de intentie van ze. De joodse demografische superioriteit mocht en mag niet ten koste gaan van gebiedsuitbreiding. Zoals Daniel Levy al zei. Er is en was bereidheid bij de palestijnen voor een twee statenoplossing en elke keer als er getekend kon worden, kwam de bezetter constant met nieuwe eisen. En Levy kan het weten aangezien hij in het onderhandelingsteam van de bezetter zat.
De intentie is geen vrede maar landjepik. Als het niet op een legale manier kan dan illegaal.
pi_215189736
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De enige reden dat Israël minder slachtoffers kent is omdat ze betere verdediging hebben. Het ontbreken van de grootste aantallen slachtoffers zegt niets over wie de grootste agressor is.
Dan mag je mij vertellen hoe je agressor hebt gemeten.
  zondag 6 oktober 2024 @ 08:26:13 #38
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215190063
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 06:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan mag je mij vertellen hoe je agressor hebt gemeten.
Jij bent degene die de agressor afmat aan één ding, namelijk het aantal slachtoffers. Met die beperkte scope zou Duitsland het slachtoffer zijn geweest van de agressor Groot Brittannië.

twitter
  zondag 6 oktober 2024 @ 08:50:41 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215190131
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 06:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nu gaat het om de intentie. Nou daar laat de bezetter ook geen enkele twijfel over bestaan wat die is. Het gebied Palestijn vrij maken is de intentie van ze. De joodse demografische superioriteit mocht en mag niet ten koste gaan van gebiedsuitbreiding. Zoals Daniel Levy al zei. Er is en was bereidheid bij de palestijnen voor een twee statenoplossing en elke keer als er getekend kon worden, kwam de bezetter constant met nieuwe eisen. En Levy kan het weten aangezien hij in het onderhandelingsteam van de bezetter zat.
De intentie is geen vrede maar landjepik. Als het niet op een legale manier kan dan illegaal.
Grapjas, de intentie van de radicaal-islamitische buren van Israël is Israël weer veroveren.

Israël wordt van alle kanten bedreigd door die lui, gelukkig zijn ze niet zo slim en hebben ze niet het beste wapentuig. Het enige dat ze wel hebben is dat er heel veel van die idioten zijn en dat ze veel fans hebben, ook hier.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215190213
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:42 schreef golfer het volgende:

[..]
;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215190452
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij bent degene die de agressor afmat aan één ding, namelijk het aantal slachtoffers. Met die beperkte scope zou Duitsland het slachtoffer zijn geweest van de agressor Groot Brittannië.

[ x ]
Alleen israel valt zoveel landen aan bedoel je.
  zondag 6 oktober 2024 @ 10:07:57 #42
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_215190677
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Alleen israel valt zoveel landen aan bedoel je.
vele anderen vallen Israel aan of willen dat. Het maar maar eens afgelopen zijn, Israel staat volledog in het recht. Jodenhaat verheerlijken :')
pi_215191695
moslims moet je negeren, zowel hier als irl
  zondag 6 oktober 2024 @ 13:21:04 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215191817
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 16:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Extreem...

Pleiten voor een politiemacht waar eigen politieke - en ongetwijfeld religieuze - bias leidend mag zijn in wel of niet je werk doen...

Extremer dan dat wordt het niet.

Sta je dit ook voor in de zorg en hulpverlening?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215191924
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Extreem...

Pleiten voor een politiemacht waar eigen politieke - en ongetwijfeld religieuze - bias leidend mag zijn in wel of niet je werk doen...

Tevens kan dit natuurlijk ook gewoon in het nadeel van de voorstanders werken. Agenten met (daadwerkelijk) extreemrechtse sympathieen die slachtoffers met een kleurtje of moslims weigeren te helpen. Nog steeds een goed idee dan, agenten hun eigen overtuigingen een rol laten spelen?
pi_215192037
Ohoh wacht, en dan is er natuurlijk nog de zedenpolitie in bepaalde theocratische bolwerken. Zedenagenten met progressieve persoonlijke opvattingen die niet willen handhaven op het verkeerd dragen van een hoofddoekje of luisteren naar popmuziek. Ook voorstander van? Wie consequent is wel.
pi_215192092
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Extreem...

Pleiten voor een juist moreel kompas en reflectie op eigen handelen is inderdaad wat ik promoot. Niet verschuilen achter een order maar zelf je verantwoordelijkheid nemen.
  zondag 6 oktober 2024 @ 13:57:22 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215192106
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Pleiten voor een juist moreel kompas en reflectie op eigen handelen is inderdaad wat ik promoot. Niet verschuilen achter een order maar zelf je verantwoordelijkheid nemen.
Dat juist moreel kompas van je ken ik onderhand wel. Vooral een hoop tribalisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 oktober 2024 @ 14:01:37 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215192137
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja als het toevallig aansluit bij jouw eigen agenda en wereldbeeld.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215192148
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat juist moreel kompas van je ken ik onderhand wel. Vooral een hoop tribalisme.
Zeg gewoon wat je wil zeggen zonder je te verhullen in die pacifistische walm die je alleen gebruikt als het je uitkomt. Hoe vaak heb je iemand van je zionistische clubje aangesproken op posts door echt niet kunnen.. Nul maal. Dus als je je de volgende keer wil presenteren als objectief doe dan wat huiswerk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')