Achja. wel meteen een sprintrace, en het weekend daarna weer een race.quote:
Eens, maar het spannende gedeelte van het seizoen moet imo nog komen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Kutseizoen zo, geen lekkere flow en ook best wat saaie races gehad.
Het is misschien qua punten een beetje spannend maar qua races niet, laatste keer dat het er op leek, kreeg je die overspannen reactie van Norris, was dat Oostenrijk?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Eens, maar het spannende gedeelte van het seizoen moet imo nog komen.
Twee weken geen races zelfs.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Twee triple headers zelfs.
We krijgen nu 3 races achter elkaar.
Daarna een weekendje geen race, en dan weer 3 achter elkaar.
Ik rij vanavond 2x een halve race op Barcelona met onze kleine league dus ik verveel me nietquote:
Dat zou het kampioenschap voor de coureurs en teams wel wat meer van elkaar loskoppelen. Maar een race met alleen maar rookies...zijn er uberhaupt wel zoveel rijders met F1-licenties, en als die er niet zijn, wil je die dan aan rijders geven die ze misschien niet verdienen? De sport is nog steeds wel gevaarlijk natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hersenscheet:
Er zijn 24 F1 races per jaar maar iedere coureur mag er maar aan 20 per jaar deelnemen.
De rest vul je in met rookies.
Beperking: je mag wel een motor- of bakwissel doen voor één of meerdere van die 4 races maar die motor kan je niet inzetten voor je vaste rijder, dus geen voordeel van wisselen op dat moment.
Voordelen:
- rustiger programma voor de rijder
- je kan voor je kampioenschap de races eruit pikken waar je auto goed is
- rookies!
Goed idee? Slecht idee? Idee?
De FIA wilde dit jaar misschien nog een sprintrace voor rookies houden (hoewel dat nu eerst van de baan is voor dit seizoen), dus ik zie niet in waarom het niet zou kunnen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zou het kampioenschap voor de coureurs en teams wel wat meer van elkaar loskoppelen. Maar een race met alleen maar rookies...zijn er uberhaupt wel zoveel rijders met F1-licenties, en als die er niet zijn, wil je die dan aan rijders geven die ze misschien niet verdienen? De sport is nog steeds wel gevaarlijk natuurlijk.
Een sprintrace nog wel, en dan een paar teams de hele nacht bezig om hun autos op tijd klaar te kunnen krijgen voor de hoofdrace de volgende dag vanwege crashes, lijkt me geen goed plan.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De FIA wilde dit jaar misschien nog een sprintrace voor rookies houden (hoewel dat nu eerst van de baan is voor dit seizoen), dus ik zie niet in waarom het niet zou kunnen.
Die sprintrace zou na het seizoen gehouden moeten worden, dus als alle races verreden zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Een sprintrace nog wel, en dan een paar teams de hele nacht bezig om hun autos op tijd klaar te kunnen krijgen voor de hoofdrace de volgende dag vanwege crashes, lijkt me geen goed plan.
Er zijn ca 50 à 60 coureurs die vorig jaar of dit jaar voldoende superlicentiepunten bij elkaar hebben gespaard, dus die kunnen allemaal een superlicentie krijgen volgens de regels.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zou het kampioenschap voor de coureurs en teams wel wat meer van elkaar loskoppelen. Maar een race met alleen maar rookies...zijn er uberhaupt wel zoveel rijders met F1-licenties, en als die er niet zijn, wil je die dan aan rijders geven die ze misschien niet verdienen? De sport is nog steeds wel gevaarlijk natuurlijk.
Ze moeten ook allemaal wel kunnen. De meesten zullen ook andere verplichtingen hebben, en ik denk niet bijv dat de Indy het programma aan gaat passen zodat een aantal rijders een sprintrace in de F1 kunnen rijden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er zijn ca 50 à 60 coureurs die vorig jaar of dit jaar voldoende superlicentiepunten bij elkaar hebben gespaard, dus die kunnen allemaal een superlicentie krijgen volgens de regels.
Daar zitten ook huidige F1, IndyCar, WEC en Formule E coureurs tussen, maar 20 rookies moet geen probleem zijn.
Wat denk je dat een rookie doet als hij/zij een race in de F1 mag rijden? "Nee" zeggen?quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze moeten ook allemaal wel kunnen. De meesten zullen ook andere verplichtingen hebben, en ik denk niet bijv dat de Indy het programma aan gaat passen zodat een aantal rijders een sprintrace in de F1 kunnen rijden.
Voor de coureurs is het lekker vertoeven, weekendje werken en dan een paar weken niets, nou ja misschien wat sponsorwerk en een dag in de sim.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hersenscheet:
Er zijn 24 F1 races per jaar maar iedere coureur mag er maar aan 20 per jaar deelnemen.
De rest vul je in met rookies.
Beperking: je mag wel een motor- of bakwissel doen voor één of meerdere van die 4 races maar die motor kan je niet inzetten voor je vaste rijder, dus geen voordeel van wisselen op dat moment.
Voordelen:
- rustiger programma voor de rijder
- je kan voor je kampioenschap de races eruit pikken waar je auto goed is
- rookies!
Goed idee? Slecht idee? Idee?
Je denkt oprecht dat coureurs topfit blijven met 'wat sponsorwerk en een dag in de sim'?quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor de coureurs is het lekker vertoeven, weekendje werken en dan een paar weken niets, nou ja misschien wat sponsorwerk en een dag in de sim.
Voor hen die het hele circus moeten opbouwen, afbreken en vervoeren is het dan weer een erg lang van huis zijn en hard werken.
Dat komt allemaal "vanzelf" toch, ze trainen echt "niet" elke dag in de fitnessruimte.quote:Op maandag 14 oktober 2024 06:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je denkt oprecht dat coureurs topfit blijven met 'wat sponsorwerk en een dag in de sim'?
Vanzelf inderdaad, hier en daar een race, eens in de week een half uurtje sporten en boem, topfit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 07:38 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dat komt allemaal "vanzelf" toch, ze trainen echt "niet" elke dag in de fitnessruimte.
En tussendoor lekker een balletje pinda happen bij de snackbar, heerlijk leventje.quote:Op maandag 14 oktober 2024 07:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vanzelf inderdaad, hier en daar een race, eens in de week een half uurtje sporten en boem, topfit.
Ik bedoel er natuurlijk mee dat ze veel meer thuis zijn, een minder belastend programma zou dus eerder moeten gelden voor het team dat alles van a naar b rijdt, opbouwt en afbreekt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 06:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je denkt oprecht dat coureurs topfit blijven met 'wat sponsorwerk en een dag in de sim'?
Wat denk je wat een IndyCar team zal zeggen? WEC en Formule-E zullen wel meewerken, Indy zullen niet zo happig zijn. En ik vraag me ook echt af of de F1 teams zullen staan te springen om hun autos deel te laten nemen aan een race met alleen maar rookies. Grote kans dat dat meer kost dan oplevert.quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat denk je dat een rookie doet als hij/zij een race in de F1 mag rijden? "Nee" zeggen?
Het zelfde alsof je opgeroepen wordt voor het Nederlands elftal en dan zegt "nee, ik kan niet, ik moet die zondag tegen "FC Ten Boer".
De racekalender is veel belastender voor de teams dan de coureurs. Als je kijkt hoeveel wedstrijden spelers van topteams in Europa voetballen, tot 80 wedstrijden als ze ook international zijn, of basketbalspelers in de VS, dan hebben F1-coureurs nog niet eens een parttime baan. F1 coureurs reizen dan wel meer intercontinentaal, maar wel veel. En er zijn ook andere sporters die regelmatig intercontinentaal reizen voor hun sport (tennissers, triatleten, atleten). Maar die hebben niet een heel team van tientallen mensen, een paar autos, en een complete garage mee.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik bedoel er natuurlijk mee dat ze veel meer thuis zijn, een minder belastend programma zou dus eerder moeten gelden voor het team dat alles van a naar b rijdt, opbouwt en afbreekt.
De race is na de laatste van het seizoen tijdens de rookietesten, die nu jaarlijks gehouden worden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat denk je wat een IndyCar team zal zeggen? WEC en Formule-E zullen wel meewerken, Indy zullen niet zo happig zijn. En ik vraag me ook echt af of de F1 teams zullen staan te springen om hun autos deel te laten nemen aan een race met alleen maar rookies. Grote kans dat dat meer kost dan oplevert.
Maar wie gaat er naar een race na het seizoen kijken? Dat is dan puur om rookies aan het werk te zien. Een rookie kan 1 goede wedstrijd rijden, maar toch flink door de mand zakken, zie De Vries bijv.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De race is na de laatste van het seizoen tijdens de rookietesten, die nu jaarlijks gehouden worden.
De impact van een crash is dan vele malen lager dan tijdens het seizoen, want die auto's en motoren worden er na toch nauwelijks meer gebruikt.
De teams hebben dan meer data uit zo'n race (en de training / kwalificatie) en ik zou zeker kijken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar wie gaat er naar een race na het seizoen kijken? Dat is dan puur om rookies aan het werk te zien. Een rookie kan 1 goede wedstrijd rijden, maar toch flink door de mand zakken, zie De Vries bijv.
Ik zou ook wel een paar vrouwen, waaronder de genoemde Jamie Chadwick, aan de start willen zien.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:32 schreef Starflyer het volgende:
Ik heb even gekeken naar de mogelijke gegadigden voor een F1 rookie sprintrace. Hierbij heb ik de coureurs die (aan het eind van het seizoen) meer dan 2 Formule 1 races gereden hebben buiten beschouwing gelaten. Hieronder vallen dus bijvoorbeeld Liam Lawson en Franco Colapinto.
In onderstaand overzicht staan de coureurs die in het afgelopen seizoen of na het huidige seizoen genoeg superlicentiepunten (40+) hadden. Coureurs tussen haakjes hebben niet genoeg punten voor een superlicentie, maar wel voor een Free Practice licentie (25+). Coureurs met genoeg superlicentiepunten uit de niet-junior klassen (zoals de IndyCar, Formule E, WEC en IMSA) heb ik niet meegenomen, met uitzondering van de F1 reserve/development coureurs en coureurs uit de junior programma's, mits onder de 30 jaar.
Alpine: Jack Doohan, Victor Martins, Gabriele Mini
Aston Martin: Felipe Drugovich, (Jak Crawford)
Ferrari: Robert Shwartzman, Rafael Camara, Dino Beganovic, Tuukka Taponen, Arthur Leclerc
Haas: Oliver Bearman, Pietro Fittipaldi, Ritomo Miyata (via Toyota)
McLaren: Taylor Barnard, Gabriel Bortoleto, Patricio O'Ward, (Ugo Uguchukwu)
Mercedes: Andrea Kimi Antonelli, Frederik Vesti
Red Bull Racing: Isack Hadjar, Jake Dennis, (Oliver Goethe), (Arvid Lindblad)
Sauber: Theo Pourchaire, Zane Maloney
VCARB: Ayumu Iwasa, Tadasuke Makino (via Honda), (Pepe Marti), (Tim Tramnitz)
Williams: (Zak O'Sullivan), (Luke Browning), (Jamie Chadwick)
Coureurs met genoeg superlicentiepunten, maar niet (meer) gelieerd aan een team: Paul Aron (F2), Sho Tsuboi (SF), James Wharton (FRECA)
Genoeg coureurs om een leuke sprintrace mee te houden. Zeker met 1 wagen per team, maar mogelijk ook met twee wagens per team. Al zal er hier en daar dan wat geschoven moeten worden of coureurs met een Free Practice licentie toestaan.
Hoe leuk het ook lijkt, F1 is geen clown entertainment klasse.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:32 schreef Starflyer het volgende:
Ik heb even gekeken naar de mogelijke gegadigden voor een F1 rookie sprintrace. Hierbij heb ik de coureurs die (aan het eind van het seizoen) meer dan 2 Formule 1 races gereden hebben buiten beschouwing gelaten. Hieronder vallen dus bijvoorbeeld Liam Lawson en Franco Colapinto.
In onderstaand overzicht staan de coureurs die in het afgelopen seizoen of na het huidige seizoen genoeg superlicentiepunten (40+) hadden. Coureurs tussen haakjes hebben niet genoeg punten voor een superlicentie, maar wel voor een Free Practice licentie (25+). Coureurs met genoeg superlicentiepunten uit de niet-junior klassen (zoals de IndyCar, Formule E, WEC en IMSA) heb ik niet meegenomen, met uitzondering van de F1 reserve/development coureurs en coureurs uit de junior programma's, mits onder de 30 jaar.
Alpine: Jack Doohan, Victor Martins, Gabriele Mini
Aston Martin: Felipe Drugovich, (Jak Crawford)
Ferrari: Robert Shwartzman, Rafael Camara, Dino Beganovic, Tuukka Taponen, Arthur Leclerc
Haas: Oliver Bearman, Pietro Fittipaldi, Ritomo Miyata (via Toyota)
McLaren: Taylor Barnard, Gabriel Bortoleto, Patricio O'Ward, (Ugo Uguchukwu)
Mercedes: Andrea Kimi Antonelli, Frederik Vesti
Red Bull Racing: Isack Hadjar, Jake Dennis, (Oliver Goethe), (Arvid Lindblad)
Sauber: Theo Pourchaire, Zane Maloney
VCARB: Ayumu Iwasa, Tadasuke Makino (via Honda), (Pepe Marti), (Tim Tramnitz)
Williams: (Zak O'Sullivan), (Luke Browning), (Jamie Chadwick)
Coureurs met genoeg superlicentiepunten, maar niet (meer) gelieerd aan een team: Paul Aron (F2), Sho Tsuboi (SF), James Wharton (FRECA)
Genoeg coureurs om een leuke sprintrace mee te houden. Zeker met 1 wagen per team, maar mogelijk ook met twee wagens per team. Al zal er hier en daar dan wat geschoven moeten worden of coureurs met een Free Practice licentie toestaan.
Heg gaat niet om entertainment, maar om rookies F1 (race)ervaring op te laten doen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe leuk het ook lijkt, F1 is geen clown entertainment klasse.
9 races geleden blijkbaar dat er een SC was. Dat is wel bijzonder jaquote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:41 schreef Black-Death het volgende:
Weer met Magnussen
Hopelijk weer eens een safety car en wat incidenten tijdens de race (nee ik ben geen ramptoerist die hoopt dat er slachtoffers vallen). Maar al die races zonder gele vlaggen etc vind ik niets
Geinig. Bijna een maand na mijn analyse over het punt voor de snelste ronde en dat je als laatst liggende auto eigenlijk altijd een poging zou moeten doen voor de snelste ronde.quote:
quote:Op zondag 22 september 2024 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Eigenlijk zou je als laatste rijder het beste gewoon altijd kunnen pitten voor de snelste ronde.
Als je namelijk buiten de top 10 de snelste ronde pakt dan verdwijnt er een punt. Dat zou moeten resulteren in een hoger bedrag aan prijzengeld wat je per punt binnenkrijgt als team omdat je noemer verlaagt.
Ook de inzet van een rookie tijdens de vrije training wordt verhoogd van 1 naar 2 per auto, dus 4x per seizoen per team.quote:
Overal lees ik geruchten dat het over McLaren of Williams zou gaan, maar Erik noemt juist Red Bull. Weet hij meer of is dit gewoon een trucje om meer (Nederlandse) clicks te krijgen?quote:
Red Bull heeft het al bevestigd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:41 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Overal lees ik geruchten dat het over McLaren of Williams zou gaan, maar Erik noemt juist Red Bull. Weet hij meer of is dit gewoon een trucje om meer (Nederlandse) clicks te krijgen?
De rijhoogte wordt na elke race gecontroleerd dus dat lijkt me niet heel erg handig om mee te sjoemelen.quote:
Wat klets je nou?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 22:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De rijhoogte wordt na elke race gecontroleerd dus dat lijkt me niet heel erg handig om mee te sjoemelen.
Ik zie ook niet helemaal hoe andere teams dat kunnen "testen" bij RBR, lijken mij dus valse beschuldigingen.
Ik vraag me ergens af welke teams met die beschuldigingen komen, al denk ik het ergens ook wel te weten.
En die teams zijn in elk geval in het verleden ook niet altijd even eerlijk geweest
Weten dat een team dat systeem heeft is vrij eenvoudig, aangezien het om een Open Source Component gaat, waarvan de ontwerpen gedeeld worden met de FIA en alle teams. Ieder team kan het desbetreffende component zelf ook (laten) maken en gebruiken.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 22:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De rijhoogte wordt na elke race gecontroleerd dus dat lijkt me niet heel erg handig om mee te sjoemelen.
Ik zie ook niet helemaal hoe andere teams dat kunnen "testen" bij RBR, lijken mij dus valse beschuldigingen.
Ik vraag me ergens af welke teams met die beschuldigingen komen, al denk ik het ergens ook wel te weten.
En die teams zijn in elk geval in het verleden ook niet altijd even eerlijk geweest
en kan dus ook niet zomaar in een parc fermé.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:33 schreef Starflyer het volgende:
Aanpassen van de hoogte van de bib kan dus niet zomaar vanuit de cockpit.
[ x ]
alleen jammer dat er daar zo weinig autos meedoen in de wrc1quote:
WEER CAKE.quote:
quote:
Afscheid van Perezquote:
Echt heerlijk altijd die introversiequote:
Iedereen denkt dat, maar ik denk van nietquote:
jij blijft Perez steunenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat, maar ik denk van niet
Niet iedereen denkt dat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat, maar ik denk van niet
Nee, minder. Maar ik verwacht niet dat Perez vertrekt.quote:
aaah wijsheid komt toch met de jarenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, minder. Maar ik verwacht niet dat Perez vertrekt.
Het probleem is dat bijna iedereen hetzelfde lot beschoren is naast Max lijkt het.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
aaah wijsheid komt toch met de jaren
Ik las zelfs dat hij bij Sauber/Audi terecht kan, als hij weg zou moeten bij RBR.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat, maar ik denk van niet
Kom op zeg. Op 1 of 2 races na is elke prestatie die Perez geleverd heeft ronduit slecht te noemen. Hij word gvd door Russel, die achteraan vanuit de pits startte geringeloord terwijl zijn teamgenoot op het podium eindigt. En dit tis niet een los staand incident, het is de hele tijd zo. Nog slechter is bijkans niet mogelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:26 schreef Sally het volgende:
Feit is, Pérez heeft een contract tot en met 2026 bij RBR.
Dus a) waarom zou hij vrijwillig vertrekken anders dan persoonlijke omstandigheden. En b) kunnen ze hem zomaar ontslaan, zonder een hoop bij te leggen?
Of staat er c) ergens een ontsnappingsclausule voor het team in het contract, dat bij slechte prestaties het contract ontbonden mag worden?
En wat zijn dan 'slechte prestaties'.
Niet 1 team, 1 persoon: Zak Brown. Om de aandacht van hun eigen gesjoemel af te leiden, het is niets meer dan dat.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 22:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Weten dat een team dat systeem heeft is vrij eenvoudig, aangezien het om een Open Source Component gaat, waarvan de ontwerpen gedeeld worden met de FIA en alle teams. Ieder team kan het desbetreffende component zelf ook (laten) maken en gebruiken.
Blijkbaar heeft een team er vragen over gesteld aan de FIA, die vervolgens tegen RBR heeft gezegd dat ze het niet mogen gebruiken gedurende parc ferme, en er nu ook voor zorgen dat ze kunnen controleren dat het niet gebruikt wordt gedurende parc ferme, door het te verzegelen.
Ja ehm, ik doelde op 'ter beoordeling van RBR-team' natuurlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Kom op zeg. Op 1 of 2 races na is elke prestatie die Perez geleverd heeft ronduit slecht te noemen. Hij word gvd door Russel, die achteraan vanuit de pits startte geringeloord terwijl zijn teamgenoot op het podium eindigt. En dit tis niet een los staand incident, het is de hele tijd zo. Nog slechter is bijkans niet mogelijk.
Dat het McLaren was, was al vrij snel duidelijk. En het was blijkbaar een wraakactie voor het aankaarten van de flexibele vleugels, die McLaren heeft moeten aanpassen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:00 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Niet 1 team, 1 persoon: Zak Brown. Om de aandacht van hun eigen gesjoemel af te leiden, het is niets meer dan dat.
Volgens doornbos 'minder dan 50% van de punten tov de hoogst geplaatste in het team'quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:26 schreef Sally het volgende:
Feit is, Pérez heeft een contract tot en met 2026 bij RBR.
Dus a) waarom zou hij vrijwillig vertrekken anders dan persoonlijke omstandigheden. En b) kunnen ze hem zomaar ontslaan, zonder een hoop bij te leggen?
Of staat er c) ergens een ontsnappingsclausule voor het team in het contract, dat bij slechte prestaties het contract ontbonden mag worden?
En wat zijn dan 'slechte prestaties'.
Vet tof.quote:
Tijdje geleden hoorde ik nog meer dan 100 punten achter kan exit zijn. (bron formule 1.nl, die het weer van de T overnam)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens doornbos 'minder dan 50% van de punten tov de hoogst geplaatste in het team'
maw de jonge rijders die ze binnen gaan halen hebben een ietwat sterkere basis nodig dan een Gasly of een Albon, want blijkbaar had Max geen problemen toen hij als jongeling in een RBR werd gezetquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:27 schreef Droopie het volgende:
Oke.
Ik had gisteren een filmpje gepost over Alex Albon in een podcast en ik had hem gelijk even afgekeken.
Hij zei dat ie mega veel druk ervaarde tijdens zijn seizoen bij Red Bull en dat Red Bull hier helemaal geen ervaring mee had, het team van Red Bull was helemaal niet ingericht om jonge talenten te laten rijden.
In dat hele team waren en 3 mensen die hem ondersteunden op persoonlijk vlak en een psycholoog viel daar niet onder (hij had zelf ook geen echte manager volgens mij, hang mij daar naar niet aan op).
Hij vertelde ook, de 2e rijder is ansich ook gewoon een team in een team en best afgesloten van de rest.
Nu kan het natuurlijk zijn dat ie een beetje overdrijft of het zo iig ervaren heeft, maar mijn punt is.
Ene kant lijkt het dat dit team alleen maar high performers wilt hebben en geen jonge talenten kan handelen.. andere kant Perez kan je nu echt geen high performer noemen.
Dus als een Tsunoda of Lawson straks naar Red Bull komt zullen ze die persoon echt goed moeten begeleiden. Volgens mij zijn alle tweede coureurs naast Max in een halve depressie beland de afgelopen jaren
Die gast maakt fifa packs open om 13.30 uur, terwijl de kwalificatie om 14.00 begint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |