abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:52:46 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215143755
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als ik de podcast van Dijkhoff en Zeegers hoor was de samenwerking met d66 niet altijd even fijn. Ik kan mij wel voorstellen dat je dan noet overstapt.
In welke opzichten ging die samenwerking niet goed?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:59:12 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215143800
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 07:20 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dat vind ik iets te optimistisch en goedgelovig, getuige de huidige koers binnen de VVD. Het is een blijft een machtspartij, zelfs als er geen liberaal standpunt van overeind blijft.
Het is internationaal in Europa altijd al een buitenbeentje in het liberalisme geweest en experts plaatsen ze al tijden rechtser dan de Britse Conservatieven en net zo rechts als de Republikeinen (bron: Chapel Hill data).

De VVD is een cynische, kleptocratische, clientelistische uitbuiterspartij die zélf het racisme bewust uit de taboesfeer hebben gehaald en types als Wilders en Cliteur hoogstpersoonlijk hebben klaargestoomd.

Vroeger had je wel nog een grotere progressief smaldeel, maar zoals Van Aartsen al zei, die is nu enorm verzwakt. Het is in ledenaantal slechts de 10e partij van het land...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215144382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In welke opzichten ging die samenwerking niet goed?
Kaag’s houding over functie elders, dat alle moeilijke beslissingen binnen Rutte 4 afgekocht moesten worden met een enorme hoop geld en dat de formatie ellenlang duurde en D66 absoluut met PvdA / GL en niet met CU wilde zegt genoeg denk ik?
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:14:46 #179
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215144557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Kaag’s houding over functie elders, dat alle moeilijke beslissingen binnen Rutte 4 afgekocht moesten worden met een enorme hoop geld en dat de formatie ellenlang duurde en D66 absoluut met PvdA / GL en niet met CU wilde zegt genoeg denk ik?
Mja, die bakken met geld zat toch vooral in de klimaat en stikstoffondsen toch? Waar Eric Wiebes en Hoekstra zelf mee kwamen in 2018-2019.

Hoe dan ook zou het eens goed zijn als deze 'doneer een ton, krijg een miljoen' partij eens even niet regeert. Wensdenken, ik weet het.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215144981
Rutte aan het speechen in zn nieuwe NAVO baan in zijn beste Engels :7

dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:15:58 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215145144

Henk Kamp, wat een smeerlap (bij de Telegraaf omroep; die het elke dag weer even welbewust over asiel moet hebben).

Kamp verdraait ook lekker de gemaakte afspraak.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:03:27 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215145729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

Henk Kamp, wat een smeerlap (bij de Telegraaf omroep; die het elke dag weer even welbewust over asiel moet hebben).

Wat verwacht je dan? Een eerlijke politicus? Zo ja, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:20:10 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215145855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat verwacht je dan? Een eerlijke politicus? Zo ja, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop.
Een erelid van de VVD dat wil regeren bij decreet. Het is nogal een stap. Een stap verder dan Henk Kamp eerder ooit is gegaan. Walgelijk bestuurder inderdaad.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215145948
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:05 schreef Dutch_view het volgende:
Rutte aan het speechen in zn nieuwe NAVO baan in zijn beste Engels :7

Dit is dan Rutte, maar ik vind dat Nederlanders het prima doen qua Engels. Het schijnt dat we na degenen die Engels als moedertaal hebben, als meertaligen goed scoren. Het gaat erom of de boodschap overkomt. Wat authenticiteit mag er best zijn.
pi_215147062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

Wat een treurnis, omhooggevallen FIOD-inspecteurtje. :') Schaamteloos ook van de VVD om iemand met twee van de meest kostbare missers ooit (Groningen en Toeslagenaffaire) erelid te maken. De door de VVD zo geliefde hardwerkende Nederlander heeft tientallen miljarden schade geleden door zijn beleid.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:27:13 #186
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215147440
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 23:20 schreef Bluesdude het volgende:
Als dit kabinet valt dan gaat Wilders aansturen op nieuwe verkiezingen.
Ook al kan hij daarna niet een meerderheid krijgen met NSC.... hij zal lol hebben met 5 zetels meer.
De VVD zal niet veel zin hebben in weer met de PVV voetjevrijen. (70 zetels PVV, VVD. BBB)
Meest mogelijke is dan een centrumkabinet met 5 partijen, al dan niet met net geen meerderheid aan zetels
Het zou ook eens fijn zijn als de kiezer Wilders afrekent op deze aanfluiting én dat hij koste wat het kost onze rechtsstaat teniet wil doen. Deze meneer is zo ontzettend anti-Nederland dat het opmerkelijk is dat hij zo goed te boek staat bij de meest nationalistische idioten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:31:57 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215147509
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2024 18:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Niet als de PVV de grootste blijft en nog minder partijen nodig heeft om een kabinet te vormen. Dan gaan we eerder achteruit.
[..]
En ik ben bang dat ze dat nu niet gaan doen, omdat ze nog steeds in de waan leven dat Wilders zijn sprookjes aan het waarmaken is, maar die halstarrige linkse elite en die irritante NSC'ers ze daarin beletten. Zolang dit zo is, moeten er wat mij betreft geen nieuwe verkiezingen komen (de val van het kabinet leidt daartot), Wilders wordt er alleen maar machtiger door en de oppositie zwakker.
Het is heel simpel, deze mensen walgen van politieke correctheid en vinden regels, wetten en verdragen vooral voor andere mensen dan hunzelf. Het alternatief is politieke incorrectheid, waarbij je kan doen wat je wil. Totdat een ander aan de macht komt natuurlijk. En dat moet dat zogenaamd opkomen voor 'de Nederlandse cultuur'.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:33:36 #188
319979 Fok-it
All is well
pi_215147542
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zou ook eens fijn zijn als de kiezer Wilders afrekent op deze aanfluiting
Haha ja good luck with that

Betonnen plaat voor de kop van een hoop medelanders
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215147563
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dit is dan Rutte, maar ik vind dat Nederlanders het prima doen qua Engels. Het schijnt dat we na degenen die Engels als moedertaal hebben, als meertaligen goed scoren. Het gaat erom of de boodschap overkomt. Wat authenticiteit mag er best zijn.
Inderdaad nog liever het accent van Rutte dan Nederlanders die Queen's English of een Brooklyn accent proberen te doen :')
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:34:54 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215147568
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Haha ja good luck with that

Betonnen plaat voor de kop van een hoop medelanders
Dan hebben we best een probleem op het moment van historische proporties.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:36:18 #191
319979 Fok-it
All is well
pi_215147589
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan hebben we best een probleem op het moment van historische proporties.
Dat hebben we ook want dit geintje met om de paar maanden een geklapt kabinet straks kan erg lang doorgaan.

Maar Faber is lekker eigenzinnig dus het gaat beter dan ooit

Ofzo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215147593
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zou ook eens fijn zijn als de kiezer Wilders afrekent op deze aanfluiting én dat hij koste wat het kost onze rechtsstaat teniet wil doen. Deze meneer is zo ontzettend anti-Nederland dat het opmerkelijk is dat hij zo goed te boek staat bij de meest nationalistische idioten.
Zeer waar, er is een groep in NL die democratie wil afschaffen en denken dat Wilders als alleenheerser al hun wensen gaat uitvoeren. Die lui smullen juist bij alles waarvan wij zeggen dat Wilders faalt, deze kiezers blijven hoe dan ook op hem stemmen.

Er is echter een zeer groot deel die eerder verstandig en democratisch genoeg waren op meer middenpartijen te stemmen, ik hoop dat ie die wel kwijtraakt.
Een heer met stijl
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:37:06 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215147606
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:34 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Liever het accent van Rutte dan Nederlanders die Queen's English of een Brooklyn accent proberen te doen :')
Mijn vrouw komt uit het zuiden van Amerika, je merkt aan mijn Engels dat ik daar qua toon behoorlijk door beïnvloed ben. Mijn dochter doet op school ook niets in Brits accent, wat wij allemaal wel moeten doen. 'Glass is zo'n woordje. Uiteindelijk is het gewoon prima om een andere taal te spreken, ook als het accent niet klopt.
pi_215147625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is heel simpel, deze mensen walgen van politieke correctheid en vinden regels, wetten en verdragen vooral voor andere mensen dan hunzelf. Het alternatief is politieke incorrectheid, waarbij je kan doen wat je wil. Totdat een ander aan de macht komt natuurlijk. En dat moet dat zogenaamd opkomen voor 'de Nederlandse cultuur'.
Precies wat ik hier boven zeg inderdaad, die lui lijken in hun puberteit te zijn blijven hangen, waar het stoer was om lekker te rellen tegen de leraren of ouders. :')
Een heer met stijl
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:42:15 #195
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215147673
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 15:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Wat een treurnis, omhooggevallen FIOD-inspecteurtje. :') Schaamteloos ook van de VVD om iemand met twee van de meest kostbare missers ooit (Groningen en Toeslagenaffaire) erelid te maken. De door de VVD zo geliefde hardwerkende Nederlander heeft tientallen miljarden schade geleden door zijn beleid.
Och, dan kun je er vrij zeker van zijn dat een zeker select clupje er minstens 100 miljard aan verdiend heeft, vandaar ws dat erelidmaatschap.

/c
pi_215147865
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:42 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Och, dan kun je er vrij zeker van zijn dat een zeker select clupje er minstens 100 miljard aan verdiend heeft, vandaar ws dat erelidmaatschap.

/c
Dat is toch iets dat naar Nederland is gekomen sinds het Balkenende tijdperk, het eigenbelang en het voortrekken van de eigen club. Mensen als Drees, Den Uyl, Lubbers en Kok hebben vast steken laten vallen, maar ik heb toch altijd de indruk gehad dat zij het belang van Nederland boven het partijbelang en zeker boven het eigenbelang hadden staan. Tuurlijk kan je het met hun beleid oneens zijn geweest, maar zij dachten te doen wat goed was voor het land.
Een heer met stijl
pi_215147892
De meerderheid van de Kamer interesseert het in elk geval niks dat de zorg onbetaalbaar wordt: https://www.tweedekamer.n(...)14470&did=2024D35366

Elke partij die voor deze motie heeft gestemd moet zich eigenlijk schamen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215147966
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
De meerderheid van de Kamer interesseert het in elk geval niks dat de zorg onbetaalbaar wordt: https://www.tweedekamer.n(...)14470&did=2024D35366

Een regio met 300.000 inwoners hoort een eigen ziekenhuis te hebben. Hoe doet er niet toe.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:17:43 #199
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215147977
quote:

Houdt PVV zich een keer aan hun belofte, is het weer niet goed :+
pi_215148038
quote:

En mensen maar 'rechts' stemmen want dat gaat dit land redden, dit krijg je dan. Het blijft bijzonder dat men stemt op degenen die ze keihard naaien en dat zo een beetje de afgelopen 20 jaar.

De PVV interesseert de gewone man geen donder, maar asiel is zo een beetje hun enige paradepaardje. BBB zit er voor de grote spelers in de agrarische sector en VVD en in mindere mate NSC zitten er letterlijk voor het groot kapitaal. NSC had een goede middenpartij voor het volk kunnen worden, maar ze blijken net als het CDA gewoon centrum-rechts te zijn. In tegenstelling tot de VVD zitten ze er minder voor het groot-kapitaal, maar meer voor de mensen met een iets hoger inkomen.

Blijft bijzonder dat ze alle ellende en malaise met succes op links afschuiven, dat moet toch ooit niet meer werken naar gelang links niet meer aan de macht is zou ik denken.
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')