Faber roept ook continu iets onzinnigs met daarbij direct de opmerking 'als ik goed geïnformeerd ben door de ambtenaren'. Ze zijn het structureel aan het framen en ministeriële verantwoordelijk, ach daar doen we maar niet meer aan.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
De PVV sorteert voor om de ambtenaren de schuld te geven.
Ik vind dat heel naar.
Of anders de EU. Of mensenrechten-verdragen.
Maar goed. De kiezer heeft altijd gelijk. En de kiezer loopt nog steeds heel warm voor de PVV. Terwijl ze 0,0 leveren.
Heel bijzonder allemaal.
PVV: Alles is de schuld van een ander.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:
Blijkbaar betaalt Westerwolde alle jeugdzorg van alle asielkinderen in Nederland omdat ze daar staan ingeschreven. Op die manier hebben ze al 1,2 miljoen euro uitgegeven over 2022 en 2023 en over dit jaar ook al 6 ton.
Maat goed, als het goed is wordt het opgelost. Faber zegt dat er al gecompenseerd is voor de afgelopen 2 jaar en dat ze anders verkeerd is voorgelicht door haar ambtenaren (ja, die geeft ze steeds de schuld, echt een minister die niet staat voor haar ambtenaren, maar zich er achter verschuilt). De wethouder zegt dat hij slechts een aanbod van 5 ton heeft gehad van VWS, meer niet.
Nee hoor ik denk dat de Nederlandse kiezer bijna altijd ongelijk heeft. Ik vind het ook echt bizar dat mensen denken dat omdat iets een meerderheid heeft dat dan de juiste keuze is ofzo. Ik bedoel stel 90% van de kiezers is voor vrouwenbesnijdenis geef ik de 10% die tegen is gelijk. Er wordt vaak geschermd dat PVV legitiemer is omdat ze nu populair zijn, dat zal je mij nooit horen zeggen. De partij blijft wat mij betreft een gruwel ook al zou ik de enige zijn die er niet op stemt. Over het algemeen neem ik trouwens wel aan dat als ik de enige ben die dan tegen is dat ik dan wel degene zal zijn die het niet begrijpt.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
De PVV sorteert voor om de ambtenaren de schuld te geven.
Ik vind dat heel naar.
Of anders de EU. Of mensenrechten-verdragen.
Maar goed. De kiezer heeft altijd gelijk. En de kiezer loopt nog steeds heel warm voor de PVV. Terwijl ze 0,0 leveren.
Heel bijzonder allemaal.
Waar wij ons op voor zouden moeten staan is dat wij beleid zouden moeten voeren op basis van de feiten en de werkelijkheid, in plaats van allerhande onderbuikgevoelens en mooie praatjes omdat dat electoraal beter uitkomt. Soms zijn dingen kut. Soms moet er gesneden worden, soms moeten er vervelende maatregelen genomen worden, soms duurt het een tijd voordat fijne en prettige maatregelen zich ook terugvertalen naar beleid waar mensen iets aan hebben.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor ik denk dat de Nederlandse kiezer bijna altijd ongelijk heeft. Ik vind het ook echt bizar dat mensen denken dat omdat iets een meerderheid heeft dat dan de juiste keuze is ofzo. Ik bedoel stel 90% van de kiezers is voor vrouwenbesnijdenis geef ik de 10% die tegen is gelijk. Er wordt vaak geschermd dat PVV legitiemer is omdat ze nu populair zijn, dat zal je mij nooit horen zeggen. De partij blijft wat mij betreft een gruwel ook al zou ik de enige zijn die er niet op stemt. Over het algemeen neem ik trouwens wel aan dat als ik de enige ben die dan tegen is dat ik dan wel degene zal zijn die het niet begrijpt.
Maar kiezers zegt denk ik wel iets. Bijvoorbeeld als NSC van 20 naar 3 zetels in peilingen gaat in een paar weken denk ik dat je dat best kunt gebruiken voor een betoog waarom NSC iets fout heeft gedaan. Dan moet je niet alleen zon peiling gebruiken want op zichzelf zegt het weinig tot niks, ze zouden alles perfect kunnen doen en de 95% die is weg gelopen snapt het niet. Daar is hier lijkt me geen sprake van.
Uiteraard gaat de PVV alles en iedereen de schuld geven behalve zichzelf. Zo werkt die partij. Is daarin ook niet anders dan de VVD. Yesilgos deed tijdens de algemene beschouwingen ook volop mee om linkse partijen en Timmermans de schuld te geven van waar haar VVD verantwoordelijk voor was de afgelopen jaren. Dat vind ik ook smerige politiek. Al die extreemrechtse partijen vind ik on Nederlands. Wij laten er ons toch graag op voorstaan dat we humanistisch zijn, nou ik zie dat al meer dan een decennium niet terug in de politieke uitkomsten maar ook niet in verkiezingsuitslagen.
Nou, nou, nou.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:28 schreef Klopkoek het volgende:
Enfin, mijn morele kompas is altijd al geweest 'liever PVV dan VVD'. Of eigenlijk de cyanidepil, als dat de enige twee opties zouden zijn.
Oppositie: Alles is de schuld van Ruttequote:Op donderdag 26 september 2024 22:09 schreef JAM het volgende:
[..]
PVV: Alles is de schuld van een ander.
Die hebben net 15 miljoen aan dwangsommen ontvangen. Kun je toch best wat zorg voor financieren.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:
Blijkbaar betaalt Westerwolde alle jeugdzorg van alle asielkinderen in Nederland omdat ze daar staan ingeschreven. Op die manier hebben ze al 1,2 miljoen euro uitgegeven over 2022 en 2023 en over dit jaar ook al 6 ton.
Maat goed, als het goed is wordt het opgelost. Faber zegt dat er al gecompenseerd is voor de afgelopen 2 jaar en dat ze anders verkeerd is voorgelicht door haar ambtenaren (ja, die geeft ze steeds de schuld, echt een minister die niet staat voor haar ambtenaren, maar zich er achter verschuilt). De wethouder zegt dat hij slechts een aanbod van 5 ton heeft gehad van VWS, meer niet.
Nee hoor. Ik vind schuldvragen niet zo interessant. Dingen gebeuren. Dingen zijn complex. Het heeft negen van de tien keer (of vaker dan dat) niet zoveel zin om heel erg veel tijd te investeren in wie daar dan de schuld voor zou moeten dragen. Het is veel interessanter om de blik vooruit te werpen, daadwerkelijk iets te doen aan problemen en wie het dan ooit verkloot moge hebben, vooral met barmhartigheid en de mantel der liefde te bedekken. Wat Rutte dan ook heeft moge verkloten (naar mijn smaak een hele hoop), twijfel ik er niet aan dat hij dat toch wel met (redelijk) goede intenties heeft gedaan. Wellicht wat vermoeid en arrogant op het einde, maar soit.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Oppositie: Alles is de schuld van Rutte
Was maar 1,5 miljoen, dus niet eens dekkend.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die hebben net 15 miljoen aan dwangsommen ontvangen. Kun je toch best wat zorg voor financieren.
Oh ja, da's waar ook.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Was maar 1,5 miljoen, dus niet eens dekkend.
https://eenvandaag.avrotr(...)ote-vraag-is-wat-nu/
1,5 miljoen dus dat dekt niets eens alle kosten af.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die hebben net 15 miljoen aan dwangsommen ontvangen. Kun je toch best wat zorg voor financieren.
Hoe vind jij dat het nu gaat? Ben je tevreden met de resultaten?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Oppositie: Alles is de schuld van Rutte
Nou ja. Ze lijkt me sws niet echt een communicatief type. Maar ik laat me graag verrassen. Dat ze opeens een mensen-mens blijkt te zijn.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:30 schreef Hanca het volgende:
Maar ik weet nu wel waarom Faber niet belt naar burgemeesters. Die laat dat haar ambtenaren doen. Als de spreidingswet dan wordt uitgevoerd, kan ze haar ambtenaren de schuld geven: "zij waren het!"
Ik denk niet dat het aan je politiek antenne ligt dat Omtzigt een leugenachtige populistische lul is gebleken. Hij sloot PVV zelfs even uit. Maar na de verkiezingsavond was hij direct om. Zijn verhaal was ook goed, ik vond het sterk ik was ook blij dat deze rechtse partij zetels won. Eindelijk weer een rechtse partij die ik niet enkel kut vindt.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:22 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het wel terecht dat NSC vooralsnog de hoogste prijs betaalt voor kabinetsdeelname. Na 20 jaar stemrecht ben ik inmiddels wel zo slim om niet meer op nieuw opgerichte partijen te stemmen, maar ik vond dat NSC echt een goed verkiezingsprogramma en een mooie kandidatenlijst had. Mijn teleurstelling in NSC is zo groot dat ik zelfs aan mijn eigen politieke antenne ben gaan twijfelen, “Waarom heb ik niet eerder doorgehad dat NSC bereid was met PVV en VVD te gaan regeren?” is een vraag die mij al heel wat boswandelingen heeft beziggehouden. Helemaal omdat het gewoon getalsmatig mogelijk was om een PvdA/GL-D66-NSC-VVD-kabinet te formeren. Ik hoop dat de ideeën van NSC niet verloren zullen gaan, maar de partij kan nu wel opgedoekt worden. Zonde van al je werk, Pieter.
PVV in de notendop. Kan het niet, dan is het de schuld van ambtenaren, zuur-links, en of D66-rechters. Kan het wel, dan hebben ze het geweldig gedaan, ondanks dat ze tegengehouden zijn door ambtenaren, zuur links en/of D66-rechters. Als ze volgende keer 76 zetels krijgen, dan kunnen ze er pas echt werk van gaan maken! Ja-ja.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:30 schreef Hanca het volgende:
Maar ik weet nu wel waarom Faber niet belt naar burgemeesters. Die laat dat haar ambtenaren doen. Als de spreidingswet dan wordt uitgevoerd, kan ze haar ambtenaren de schuld geven: "zij waren het!"
We hebben 12 provincies en 12 maanden. Om de paar weken een paar bussen naar de volgende tochtige sporthal rijden en dan doen we net alsof we een probleem hebben opgelost. Go Faber!quote:Als het aan minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie, PVV) ligt, gaan provincies om beurten asielzoekers uit Ter Apel opvangen als het daar te druk is. Dat heeft Faber gezegd tijdens haar eerste overleg met de landelijke regietafel migratie, waarin ministeries, gemeenten, provincies en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zitting nemen. Details over het plan had Faber niet, het idee moet volgens de PVV-minister nog worden uitgewerkt.
Lijkt me een goede pitch voor een SBS-6 realityprogramma. 'Aflevering 2. Flevoland.'quote:Op donderdag 26 september 2024 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hebben 12 provincies en 12 maanden. Om de paar weken een paar bussen naar de volgende tochtige sporthal rijden en dan doen we net alsof we een probleem hebben opgelost. Go Faber!
Ik vind het heel vervelend om te te zeggen, maar willen ze nu deze mensen verspreiden? Maandje hier, maandje daar. Soort rondreizend circus? 🎪quote:Op donderdag 26 september 2024 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hebben 12 provincies en 12 maanden. Om de paar weken een paar bussen naar de volgende tochtige sporthal rijden en dan doen we net alsof we een probleem hebben opgelost. Go Faber!
Het doel is toch duidelijk? Gewoon blijven slepen met die mensen, vooral geen duurzame oplossing verzinnen.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het heel vervelend om te te zeggen, maar willen ze nu deze mensen verspreiden? Maandje hier, maandje daar. Soort rondreizend circus? 🎪
Misschien is een spreidingswet wel een optie!
Oh, dat sowieso. Ook het vorige kabinet zat al niet te wachten op structurele oplossingen en dat is nu alleen maar erger.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel is toch duidelijk? Gewoon blijven slepen met die mensen, vooral geen duurzame oplossing verzinnen.
Wat zou een duurzame oplossing zijn?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel is toch duidelijk? Gewoon blijven slepen met die mensen, vooral geen duurzame oplossing verzinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |