Hij denkt zelf dat ze vergiftigd worden, maar als je je honden niet de juiste inentingen geeft en ze te jong bij de moeder weghaalt dan is dat vragen om ellende.quote:Op zondag 29 september 2024 18:46 schreef Seven. het volgende:
Is het hondje nog gevonden? En wat denk je dat er steeds gebeurt met die honden?
quote:Op zondag 29 september 2024 19:46 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hij denkt zelf dat ze vergiftigd worden, maar als je je honden niet de juiste inentingen geeft en ze te jong bij de moeder weghaalt dan is dat vragen om ellende.
We moeten nog een keer gaan kijken of het hondje terug is maar, ik betwijfel het.
Goed beeld van de ruimte nu. Het gaat lekker daar!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:53 schreef Managarm het volgende:
De balk wordt ingepakt, toch maar met gipsplaat omdat de balk niet helemaal recht is (dat krijg je met amateurs ).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als het goed is dan zitten over twee weken alle gipsplaten er op, we zijn nu eerst bezig met alles wat gedaan is afwerken.
Ik ben bezig met de aansluiting van het buffervat naar de vloerverwarming, alles met koper. Het water van de kachel wordt te warm voor de pvc-buizen. Met koper werken is ook weer nieuw, wel alles met knelfittingen, hier wordt nog veel gesoldeerd (iets wat we in Nederland volgens mij al heel lang niet meer doen).
[ afbeelding ]
We hebben wat meer wolken:
[ afbeelding ]
Ziet er heel erg regenachtig uit, maar helaas, vier druppels was alles.
[ afbeelding ]
We hebben goede hoop voor volgende week, heel de week regen.
Wat gaat er eigenlijk boven gebeuren, ga je nog gebruik maken van die vide?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:43 schreef Managarm het volgende:
Het is net of er een dakraam in zit.
[ afbeelding ]
Ja, het is opslag. We hebben erg veel spullen, een hoop komt daar te staan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat gaat er eigenlijk boven gebeuren, ga je nog gebruik maken van die vide?
Waar gaan olijven eigenlijk goed en slecht op?quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:04 schreef Managarm het volgende:
Ik had nog olijfolie willen verkopen hier maar een kennis van Liesbeth heeft in een keer de gehele voorraad gekocht (60 liter, we hadden al wat kannetjes verkocht).
Dit jaar wordt het pet met de olijfolie, er hangen erg weinig olijven in de bomen hier. Ik ga een paar van de bomen oogsten, voor eigen verbruik. Volgend jaar weer beter, het is ook meestal om het jaar dat je een echt goede oogst hebt, maar het is nu wel erg zielig.
Ik denk dat het nu te lang droog is geweest, pas meer regen eind september. Olijven kunnen best een tijd zonder water, maar als ze vrucht gaan dragen is het wel handig als er iets van vocht komt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waar gaan olijven eigenlijk goed en slecht op?
Voor eind december, het is nu alleen nog een deel stucwerk en een trap plaatsen. Trap kan ook als we er wonen.quote:
Ja, gifslang. Maar niet gevaarlijk, net als bijna alle slangen in Portugal, de tanden staan achterin de bek.quote:Op dinsdag 5 november 2024 06:30 schreef Seven. het volgende:
Was het een gifslang?
En mooie tegeltjes in de keuken!
Ja, die kan je eten als ze geroosterd zijn, nog niet geprobeerd overigens. Er wordt ook meel van gemalen. De eikels zijn zoeter dan de eikels van andere eiken. Overigens is de bekendste eter het Iberische varken, ze zeggen dat de smaak van de eikels komt. Het zijn eikels van de steeneik, azinheira in het Portugees. In Nederland wordt het hout azijnhout genoemd, beetje een vrije vertaling van de Portugese naam.quote:Op zondag 17 november 2024 17:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Jammer van de kip!
Nog ff over eikels; zoete eikels zei je? Die kun je geloof ik in principe ook eten. Het is alleen nooit gelukt om eikenbomen zo te kweken dat je weet dat ze zoete eikels zullen dragen, schijnbaar zijn er teveel genen betrokken bij hoe eikels smaken.
Tamme kastanjes! Laatst liep ik bij mijn moeder in het bos en daar lagen er veel. Tasje meegenomen en soep van gemaakt. Wel flink werk: roosteren, pellen, en dan met wat selderij, uitje enzo blenden, afmaken met wat gebakken spekjesquote:Op zondag 17 november 2024 18:24 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, die kan je eten als ze geroosterd zijn, nog niet geprobeerd overigens. Er wordt ook meel van gemalen. De eikels zijn zoeter dan de eikels van andere eiken. Overigens is de bekendste eter het Iberische varken, ze zeggen dat de smaak van de eikels komt. Het zijn eikels van de steeneik, azinheira in het Portugees. In Nederland wordt het hout azijnhout genoemd, beetje een vrije vertaling van de Portugese naam.
Liesbeth komt net binnenlopen en zegt dat het ongeveer de smaak van een kastanje is, die heeft zel wel gegeten.
Wij hebben een afhaalpunt, bezorgen rekenen ze 99 euro voor (en dan kan ik alsnog bij het café op gaan halen, grote vrachtwagens passen niet op onze weg). Wij hebben een aanhanger dus goedkoper om even naar het afhaalpunt te rijden.quote:Op maandag 18 november 2024 15:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik was anderhalve week geleden in Toscane, en daar waren ze ook bezig met de olijfoogst. Leek mij erop dat ze daar dit jaar een aardige oogst hebben.
En Ikea...veel bezorgen ze niet, en als ze het bezorgen, en het is kapot, dan neemt de bezorger het niet mee, maar moet je er zelf mee terug naar winkel Hadden wij met een glazen pot ofzo, stuk eruit. Bezorger ontkende eerst gewoon nog dat het kapot was
Dat huis lijkt ook wel scheef te staan En bizar dat jullie dan nog nooit gezien hebben..quote:Op donderdag 21 november 2024 13:06 schreef Managarm het volgende:
Dit is wat je krijgt als je iemand inhuurt en geen opzichter hebt:
[ afbeelding ]
Met het terras langs het huis is dus de helling gevolgd, het huis zit in de rotsen ingebouwd. Er is niets recht aan dit terras. Dit is dus een terrein aan het riviertje in de buurt van ons terrein, eigenaar is een Nigeriaan die wij nog nooit gezien hebben in twee jaar tijd.
De olijfnetten moesten opgeruimd worden en we kregen "hulp"
[ afbeelding ]
Het laatste stuk plafond boven de woonkamer wordt afgewerkt. Als dat klaar is dan kan de steiger het huis uit.
[ afbeelding ]
Het huis staat op de rotsen, altijd scheef, dit zie je veel hier.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:25 schreef June. het volgende:
[..]
Dat huis lijkt ook wel scheef te staan En bizar dat jullie dan nog nooit gezien hebben..
Jullie huis schiet al mooi op. Deadline was toch ook deze maand of volgende maand om alles klaar te hebben? Of is dat inmiddels niet meer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |