Nee hoor, kijk maar https://www.rtl.nl/nieuws(...)-zich-alweer-opmaken enquote:Op woensdag 4 februari 2026 17:48 schreef Faithy het volgende:
Inmiddels is onze begane grond aan het onderlopen omdat het grondwaterpeil te hoog is; de grond is compleet verzadigd, en vanavond/vannacht/morgen komt Storm Leonardo over met nog meer ladingen regen. Onze bouwmaterialen staan daar, maar gelukkig stonden die al op allemaal pallets en heeft het even kunnen zakken de afgelopen avond/deze ochtend.
---. En het is zo compleet genegeerd in de media:----
In Portugal is het nauwelijks in het nieuws begrijp ik van Portugese vriendenquote:Op woensdag 4 februari 2026 20:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar https://www.rtl.nl/nieuws(...)-zich-alweer-opmaken en
https://www.hln.be/weerni(...)oon-gevaar~a8822599/
Wij hebben nergens last van, offgrid en eten voor maanden. Ons huis staat op het hoogste punt van het terrein. Alleen het huurhuis had wat kapotte dakpannen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 09:41 schreef Faithy het volgende:
Er is een kans dat Managarm geen stroom of op z'n minst andere prioriteiten heeft na de storm van woensdag....
Hopelijk heb je net zoveel geluk gehad als wij. Slechts een paar bomen omgewaaid die toch al gekapt zouden worden...
Ik krijg genoeg sms-jes met waarschuwingen van overheidsinstellingen en overal op social media wordt er gewaarschuwd.quote:Op woensdag 4 februari 2026 21:13 schreef Molo het volgende:
[..]
In Portugal is het nauwelijks in het nieuws begrijp ik van Portugese vrienden
En hulp komt ook nauwelijks tot niet op gang
Alles goed, ik hoop dat je niet veel schade krijgt door het water.quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:48 schreef Faithy het volgende:
Inmiddels is onze begane grond aan het onderlopen omdat het grondwaterpeil te hoog is; de grond is compleet verzadigd, en vanavond/vannacht/morgen komt Storm Leonardo over met nog meer ladingen regen. Onze bouwmaterialen staan daar, maar gelukkig stonden die al op allemaal pallets en heeft het even kunnen zakken de afgelopen avond/deze ochtend.
Toch zijn we zeker onder de gelukkigen. Nu ook verder in het zuiden gigantische overstromingen waar Leonardo al aan wal is gekomen... En het is zo compleet genegeerd in de media: er zitten nu ruim een week later nog 93.000 huishoudens zonder stroom, en het nationale grid heeft zelfs al gezegd dat het misschien tot eind februari kan duren tot iedereen weer aangesloten is.
Ik blijf duimen dat het je goed gaat @:Managarm !
Portugezen zijn ook wel goed in drama queen uithangen met dit soort zaken, en het kankeren op de overheidquote:Op woensdag 4 februari 2026 22:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik krijg genoeg sms-jes met waarschuwingen van overheidsinstellingen en overal op social media wordt er gewaarschuwd.
Zodat als er een verstopping is je er makkelijk bij kan, wij snappen het ook niet. Maar ja, regelgeving. We moeten er nog een paar plaatsen (keuken en afvoer douche). We hebben de afvoer van de wc apart, dat scheelt in stank (niet dat ik het zal ruiken).quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:44 schreef Seven. het volgende:
Wilma & Lilugezellig hoor!
Waarom is zo'n centraal dinges eigenlijk nodig? Mooie update weer, hopelijk blijft de schade beperkt.
De weg naar onze buurman is rotsgrond, dus daar kan ik met de tractor altijd overeen. Foto's zijn overigens van voor de regen. Van de week nog wat werk gedaan.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:
Dat ruimt op.
Was het water trouwens al gezakt, dat je er met zwaar materieel overheen kon?
Wat staat te koop, jullie eigen boerderij?quote:Op donderdag 19 februari 2026 07:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
De weg naar onze buurman is rotsgrond, dus daar kan ik met de tractor altijd overeen. Foto's zijn overigens van voor de regen. Van de week nog wat werk gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het volgende stuk, deze boompjes staan te dicht op elkaar. Er gaat een hoop tussenuit.
[ afbeelding ]
Het is overigens te koop: https://www.imovirtual.co(...)2-para-venda-ID1hhI3
Nee, het huis + terrein van onze 'buurman', zitten twee stukken grond tussen (zo'n 200 meter verderop). Ons huis gaat echt niet voor die prijs wegquote:Op donderdag 19 februari 2026 09:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat staat te koop, jullie eigen boerderij?
quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:36 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee, het huis + terrein van onze 'buurman', zitten twee stukken grond tussen (zo'n 200 meter verderop). Ons huis gaat echt niet voor die prijs weg.
Oh, gelukkig!quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:36 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee, het huis + terrein van onze 'buurman', zitten twee stukken grond tussen (zo'n 200 meter verderop). Ons huis gaat echt niet voor die prijs weg.
Ja, hij heeft het laten herbouwen. Sommige vreemde keuzes zijn gekomen door het afspreken van een vaste prijs. Bij herbouw moet je binnen de maat blijven van de benedenverdieping (het mag geloof ik iets groter worden). Het is ook best klein, met een trap in het midden.quote:Op donderdag 19 februari 2026 11:55 schreef Molo het volgende:
Is dat het scheve huis wat de verkeerde kant op omhoog is gebouwd? Van die Nigeriaan ofzo uit eerdere posts?
Ziet er heel klein uit, gekke architectuur
Ons huis is droog, en het is nu lekker weer. Eergisteren al in t-shirt staan werken, het wordt langzaam aan warmer (alhoewel het vanmorgen 4 graden was, mooi weer betekent koudere nachten).quote:Op donderdag 19 februari 2026 11:56 schreef Molo het volgende:
Hoop dat jullie goed door de nattigheid en wind heen komen en prettig de lente in kunnen gaan
F1?quote:Op donderdag 19 februari 2026 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]![]()
Maar uiteindelijk gaat het erom hoeveel van die koolstof in de grond zit, en hoeveel in de atmosfeer. 'Bio-brandstof' zou voor niet meer CO2 zorgen, omdat het pas heel recent is opgeslagen vanuit de atmosfeer. Dat is een kromme redenering imo, het zat in een plant, en nu weer in de atmosfeer, er is dus wel meer CO2 in de atmosfeer, dan voordat het in die plant zat. Of daar nu 6 maanden of 50 miljoen jaar tussen zit maakt verder weinig uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |