abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220003776
Sterkte @Faithy! En ik hoop dat het ook bij @Managarm meevalt!
  woensdag 4 februari 2026 @ 20:47:19 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220004022
quote:
9s.gif Op woensdag 4 februari 2026 17:48 schreef Faithy het volgende:
Inmiddels is onze begane grond aan het onderlopen omdat het grondwaterpeil te hoog is; de grond is compleet verzadigd, en vanavond/vannacht/morgen komt Storm Leonardo over met nog meer ladingen regen. Onze bouwmaterialen staan daar, maar gelukkig stonden die al op allemaal pallets en heeft het even kunnen zakken de afgelopen avond/deze ochtend.

---. En het is zo compleet genegeerd in de media:----
Nee hoor, kijk maar https://www.rtl.nl/nieuws(...)-zich-alweer-opmaken en
https://www.hln.be/weerni(...)oon-gevaar~a8822599/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 februari 2026 @ 21:13:03 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220004212
quote:
In Portugal is het nauwelijks in het nieuws begrijp ik van Portugese vrienden

En hulp komt ook nauwelijks tot niet op gang :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220004463
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 09:41 schreef Faithy het volgende:
Er is een kans dat Managarm geen stroom of op z'n minst andere prioriteiten heeft na de storm van woensdag....

Hopelijk heb je net zoveel geluk gehad als wij. Slechts een paar bomen omgewaaid die toch al gekapt zouden worden...
Wij hebben nergens last van, offgrid en eten voor maanden. Ons huis staat op het hoogste punt van het terrein. Alleen het huurhuis had wat kapotte dakpannen.

Onze batterijen zijn de laatste twee weken niet meer onder de 70% geweest, lang leve de langere dagen (en best wat zon ondanks de regen).

Ook hebben we tijdens de bouw drainage rond ons huis ingegraven en de fundering ingepakt met isolatie en plastic.

[ Bericht 7% gewijzigd door Managarm op 04-02-2026 22:03:41 ]
pi_220004483
Nou ja, we hebben onze auto al uit de drek kunnen trekken met de tractor, die vandaag vastliep bij aanpassingen aan de riolering. Die eruit getrokken met de graafmachine die ik een dag ervoor eruit getrokken had met de tractor. De grond is verzadigd, we hebben op de weg wat extra afvoer gegraven, zodat onze weg niet helemaal naar gort gaat. Het water gaat nu naar ons terrein in plaats van de weg af.

Het gevolg is wel dat onze drie laagste terrassen nu heel erg nat zijn.
pi_220004549
Ik was een beetje vergeten wat te posten de laatste tijd.

Dit is Wilma, nieuwe poes uit het asiel in Fundão. Precies ons soort kat, heerlijk lomp. Als de dood voor handen, ze was gevonden op straat. Het gaat nu al beter, ze komt kroeltjes halen en er wordt vrolijk om gevraagd.

Lilu, een vier maanden oude poes, ook uit het asiel in Fundão. We noemen haar ook wel mini-mieuw. Een brok tomeloze energie die luidruchtig duidelijk maakt dat de kattenbak niet schoon genoeg is (die vind ik wel leuk, ze komt je halen).

Het dak in het huurhuis

Riolering

We waren een verzamelput vergeten, dus moest alles open.

Auto met modder

Tractor eruit getrokken

Veel water, meertje is nog nooit zo vol geweest, die gaat overlopen met de regen van de komende twee weken (al het water van ons dak gaat in het meertje).

[ Bericht 1% gewijzigd door Managarm op 04-02-2026 22:27:20 ]
pi_220004575
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:13 schreef Molo het volgende:

[..]
In Portugal is het nauwelijks in het nieuws begrijp ik van Portugese vrienden

En hulp komt ook nauwelijks tot niet op gang :{
Ik krijg genoeg sms-jes met waarschuwingen van overheidsinstellingen en overal op social media wordt er gewaarschuwd.
pi_220004615
quote:
9s.gif Op woensdag 4 februari 2026 17:48 schreef Faithy het volgende:
Inmiddels is onze begane grond aan het onderlopen omdat het grondwaterpeil te hoog is; de grond is compleet verzadigd, en vanavond/vannacht/morgen komt Storm Leonardo over met nog meer ladingen regen. Onze bouwmaterialen staan daar, maar gelukkig stonden die al op allemaal pallets en heeft het even kunnen zakken de afgelopen avond/deze ochtend.

Toch zijn we zeker onder de gelukkigen. Nu ook verder in het zuiden gigantische overstromingen waar Leonardo al aan wal is gekomen... En het is zo compleet genegeerd in de media: er zitten nu ruim een week later nog 93.000 huishoudens zonder stroom, en het nationale grid heeft zelfs al gezegd dat het misschien tot eind februari kan duren tot iedereen weer aangesloten is.

Ik blijf duimen dat het je goed gaat @:Managarm !
Alles goed, ik hoop dat je niet veel schade krijgt door het water.
  woensdag 4 februari 2026 @ 22:38:44 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220004741
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 22:05 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik krijg genoeg sms-jes met waarschuwingen van overheidsinstellingen en overal op social media wordt er gewaarschuwd.
Portugezen zijn ook wel goed in drama queen uithangen met dit soort zaken, en het kankeren op de overheid :+

Ik hoop dat de komende weken meevallen qua gedoe en schade voor jullie!
pi_220004758
Dit een foto van een winkelcentrum in Castelo Branco. Delen van het dak losgekomen en een overkapping kapot gewaaid.

Er liggen zoveel bomen omver dat het echt niet normaal is, honderden.
  woensdag 4 februari 2026 @ 22:44:40 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220004763
Wilma & Lilu O+ gezellig hoor!

Waarom is zo'n centraal dinges eigenlijk nodig? Mooie update weer, hopelijk blijft de schade beperkt.
Resistance is futile.
pi_220004770
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2026 22:44 schreef Seven. het volgende:
Wilma & Lilu O+ gezellig hoor!

Waarom is zo'n centraal dinges eigenlijk nodig? Mooie update weer, hopelijk blijft de schade beperkt.
Zodat als er een verstopping is je er makkelijk bij kan, wij snappen het ook niet. Maar ja, regelgeving. We moeten er nog een paar plaatsen (keuken en afvoer douche). We hebben de afvoer van de wc apart, dat scheelt in stank (niet dat ik het zal ruiken).
pi_220004849
Dank voor de update.
Sterkte voor jullie in het Portegese 🇵🇹
pi_220012170
Water en nog meer water, van het weekend krijgen we de volgende storm.

Ons stroompje is vol

Nespereira in bloei

Olijfgaard heeft ook wat water

Ons kleinste meertje is een stuk groter

Waterput vol

Paar foto's van ons werk bij onze buurman. Wij maken het terrein schoon, dus bomen snoeien, met de tractor maaien, bomen omzagen (veel den, die wil je niet teveel in verband met denneprocessierups), vervangen dennen door steeneik, kurkeik en olijf.

Ons terrein ligt achter het huisje op de foto

Goede regeling, wij krijgen het hout, hij is goedkoper uit, hij betaald niet voor het omzagen/snoeien.

Voor, hele dichte verzameling van boompjes.

Na, drie scheve dennen weg en de rest gesnoeid.

Stapeltje brandhout

[ Bericht 1% gewijzigd door Managarm op 05-02-2026 23:27:16 ]
pi_220012266
^O^
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_220138653
lekker bezig :-)
pi_220138742
Dat ruimt op.
Was het water trouwens al gezakt, dat je er met zwaar materieel overheen kon?
pi_220139688
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:
Dat ruimt op.
Was het water trouwens al gezakt, dat je er met zwaar materieel overheen kon?
De weg naar onze buurman is rotsgrond, dus daar kan ik met de tractor altijd overeen. Foto's zijn overigens van voor de regen. Van de week nog wat werk gedaan.

Het volgende stuk, deze boompjes staan te dicht op elkaar. Er gaat een hoop tussenuit.

Het is overigens te koop: https://www.imovirtual.co(...)2-para-venda-ID1hhI3
  Manager PR/Moderator donderdag 19 februari 2026 @ 09:03:01 #269
269689 crew  Viv
pi_220139988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 07:57 schreef Managarm het volgende:

[..]
De weg naar onze buurman is rotsgrond, dus daar kan ik met de tractor altijd overeen. Foto's zijn overigens van voor de regen. Van de week nog wat werk gedaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het volgende stuk, deze boompjes staan te dicht op elkaar. Er gaat een hoop tussenuit.

[ afbeelding ]

Het is overigens te koop: https://www.imovirtual.co(...)2-para-venda-ID1hhI3
Wat staat te koop, jullie eigen boerderij? :o
pi_220140381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat staat te koop, jullie eigen boerderij? :o
Nee, het huis + terrein van onze 'buurman', zitten twee stukken grond tussen (zo'n 200 meter verderop). Ons huis gaat echt niet voor die prijs weg :).
pi_220141819
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:36 schreef Managarm het volgende:

[..]
Nee, het huis + terrein van onze 'buurman', zitten twee stukken grond tussen (zo'n 200 meter verderop). Ons huis gaat echt niet voor die prijs weg :).
:D

Maar uiteindelijk gaat het erom hoeveel van die koolstof in de grond zit, en hoeveel in de atmosfeer. 'Bio-brandstof' zou voor niet meer CO2 zorgen, omdat het pas heel recent is opgeslagen vanuit de atmosfeer. Dat is een kromme redenering imo, het zat in een plant, en nu weer in de atmosfeer, er is dus wel meer CO2 in de atmosfeer, dan voordat het in die plant zat. Of daar nu 6 maanden of 50 miljoen jaar tussen zit maakt verder weinig uit.
  donderdag 19 februari 2026 @ 11:55:10 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220141901
Is dat het scheve huis wat de verkeerde kant op omhoog is gebouwd? Van die Nigeriaan ofzo uit eerdere posts?
Ziet er heel klein uit, gekke architectuur
  donderdag 19 februari 2026 @ 11:56:38 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220141912
Hoop dat jullie goed door de nattigheid en wind heen komen en prettig de lente in kunnen gaan ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')