Hoe staat het in Nederland? Hier is het eindelijk een dag wat minder warm, we hebben zelfs bewolking en 10 druppels regen gezien. Het is nu 32 graden, na drie weken 40+ voelt dat toch anders aan.
Dinsdag ga ik een potentiële verhuurwoning bekijken, prijs + locatie goed, alleen nog even kijken hoeveel werk het is om het leefbaar te maken.
Verleden week wat werk gedaan voor een nieuwe buurman, het was 13 graden om 6:00, toch wat anders dan de 25+ graden van de afgelopen weken. Onze nieuwe buurman is Engels, werkt op booreilanden, aardige vent.
![pNlGDD7.jpeg]()
De reden dat ik erg vroeg begin, zie de stofwolk boven het huisje, dat komt van mijn tractor. Ik werk met een mondkapje op. Je mag nu alleen schoonmaken van zonsondergang tot 11:00, ik werk tot 8:00 met de tractor daarna wordt het al te droog. Ik moet morgen nog een stuk maaien, dan moet ik de randen nog doen met de bosmaaier.
Ook nog werk bij mijn andere buurman, ik ben de komende dagen wel bezig. Het is maar vier uur per dag, dus het valt mee.
![C53bcyl.jpeg]()
Zo zag het er iets vroeger uit.
![wpgsZ6G.jpeg]()
De kippen krijgen elke dag een zwembad
![jJAGebW.jpeg]()
Schoonmaken terrein, altijd veel werk. Ik doe het zo netjes mogelijk, als ik andere terreinen zie dan ligt mijn standaard veel te hoog.
![NErVqRH.jpeg]()
De Action is ook gearriveerd in onze omgeving
![LuaVuyk.jpeg]()
Aparte tafel gemaakt over de broodoven en rijsoven voor de magnetron en de koffiezetter.
![J5g4NQS.jpeg]()
En natuurlijk
![GgTbN1A.jpeg]()
![Ck6Moz8.jpeg]()
Deze peer heb ik twee jaar geleden compleet omgezaagd omdat deze dood leek.
![Oxst9pj.jpeg]()
Hangt nu helemaal vol met peren.
Voor de rest was het de afgelopen weken vroeg opstaan, soms door Ruca, die niet helemaal lekker was en vaker naar buiten wilde. Dat laat ie ook weten ook, begint vrolijk te blaffen om 2:00 's nachts, soms is ie onder de tafel geschoven en wil anders gaan liggen maar vaak moet ie uit.
Hoe hij het elke keer voor elkaar krijgt om ergens onder te schuiven, hij zit echt regelmatig vast onder tafels.
Bosbranden zijn er ook, er was een behoorlijk grote onder Porto in het centrum. Om je een idee te geven: in 6 uur tijd was het vuur 30 kilometer verder. Ze hebben het gelukkig onder controle gekregen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 13-07-2026 09:38:53 ]