Rond de 100 liter in 2020. Dat was ook het beste jaar, slechtste was 27 liter. De rest zit er denk ik een beetje tussen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:09 schreef Seven. het volgende:
Hoeveel liter olijfolie haal je in een goed jaar?
De inkomsten komen nu uit de verhuur van een huis en daarnaast doe ik wat werk voor mijn buurman. Het tweede huurhuis wordt nu opgeknapt. Ook hebben we wat geld meegenomen (wat in de bouw van het huis is gaan zitten) en hebben we wat geld uit een erfenis gekregen. We hoeven ons niet zo druk te maken, wat wel lekker is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:23 schreef Chandler het volgende:
Ik heb de vorige reeksen niet echt gevolgd maar wat een leuk intro en wat een avontuur!
Vraag mij wel af, baan opgezegd en dan een nieuwe uitdaging. Waaruit komen de inkomsten? of hebben jullie een bepaald vermogen meegenomen en teren daar nu op totdat er inkomsten komen? dat mis ik ook een beetje in de intro.
Maar dus een verkapte TVP
Heerlijk om te zien dat jullie offgrid leven, heeft voor en nadelen. Ik heb het op mijn tuin/zomerhuisje
Om het te kopen... het is een huis wat ik wil gaan verhuren, misschien verkeerd verwoord.quote:Op zondag 12 juli 2026 19:14 schreef Seven. het volgende:
Waarom ga je eigenlijk kijken naar een huurwoning kijken?
Nice! Ik heb nu alleen een paar bakken in de volle zon om een beetje te experimenteren en kijken wat het wel en niet doet omdat ik niet veel meer tijd heb voor andere dingen naast het klussen en de taallessen (3 avonden per week, 3 uur per avond...) maar volgend jaar wil ik graag meer tijd en geld investeren in onze groententuin en zo'n overkapping is wel ECHT nodig (en een ruimte om te stekken, etc etc etc.) maar ziet er goed en sturdy uit. Met de wind die hier door de vallei heen komt in de winter moeten we het echt niet proberen met slap hout!quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:35 schreef Managarm het volgende:
Nog een kasupdate:
Paar weken geleden:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
De lelies heb ik in het tweede jaar gezet:
[ afbeelding ]
Deze heb ik blijkbaar ook neergezet, ik kan het me niet herinneren
[ afbeelding ]
Rek helemaal klaar
[ afbeelding ]
De komkommers leken zo groot voordat ze neergezet werden:
[ afbeelding ]
We hebben ook iets vijftien fruitbomen neergezet, er waren een aantal fruitbomen doodgegaan. Het klimaat de afgelopen jaren was een beetje vreemd, ook moeten we de gaten wat groter maken. Bij een vriend van ons trokken we een dode sinaasappelboom uit de grond en die had nog zijn originele kluit, de grond was te hard om wortels te maken.
Overigens hebben wij weinig succes met citrus, het overleeft maar fruit heeft het nog niet gegeven. De buurman had al zoiets gezegd, het vreemde is dat 500 meter verder onze buurman een aantal volwassen bomen heeft staan.
Portugees adverteerde op Facebook, die deed frambozen kweken maar ze stopten ermee. Hard werken voor weinig zei hij. Heeft ook een mooi bungalowpark in deze regio, prachtige afgelegen locatie aan een rivier (https://www.moinhodomaneio.pt/en). De kas is professioneel, ik wilde geen buizen van 20/25mm, deze zijn 40mm. Je kan de poten met een dik stuk draadijzer als hefboom met de hand de grond in draaien.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:08 schreef Faithy het volgende:
iet veel meer tijd heb voor andere dingen naast het klussen en de taallessen (3 avonden per week, 3 uur per avond...) maar volgend jaar wil ik graag meer tijd en geld investeren in onze groententuin en zo'n overkapping is wel ECHT nodig (en een ruimte om te stekken, etc etc etc.) maar ziet er goed en sturdy uit. Met de wind die hier door de vallei heen komt in de winter moeten we het echt niet proberen met slap hout!
Jemig, lekker onhandig. Was het snel uit?quote:Op zaterdag 12 september 2026 22:29 schreef Managarm het volgende:
Eigenlijk niet veel nieuws, wel brand gehad bij een dorp in de buurt. De veroorzaker had een kaarsje aangestoken op haar terrein, die heeft inmiddels een bezoek gehad van de politie.
Echt dit soort randdebielen, die mogen ze de inzet van 10 brandweerwagen, 40 brandweerlieden en twee blushelikopters laten betalen.
Ja, binnen het uur uit. Ze zijn heel erg snel dit jaar, bij de brand achter ons dorp was de helikopter er binnen 10 minuten.quote:Op zondag 13 september 2026 09:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, lekker onhandig. Was het snel uit?
Wanneer krijg je de sleutel van je nieuwe (ver)huurhuis?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |