Wij kijken nu Het Hoge Noorden omdat we door Ik Vertrek en Het Roer Om heen waren .quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:46 schreef golfer het volgende:
Ik vertrek of het roer gaat om, maar dan op Fok!
Hahaha, Ronya is een leuke kat. Ze wint elke discussie door Miew! te zeggen. Toen we haar uit het asiel haalden werd er verteld dat ze in een plantsoen was gevonden met een nest jongen. Ik was nooit zo'n kattenmens maar toen ze besloten had om op mijn bureau te gaan wonen moest ik wel, ze is ook erg overtuigend.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 01:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oohh deze wil ik volgen, al is het alleen maar om de kat
Nee hoor, Portugal is een heerlijk land en ik ben stiekem wat jaloers.
Het is maar wat je mooi noemt.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:46 schreef Managarm het volgende:
Het verhaal van de waterleiding is wel mooi hoor. Toen wij aankwamen zijn ze er aan begonnen. We parkeerden onze auto in het dorp 500 meter van ons terrein want je wist nooit of de weg nu wel of niet open zou liggen.
De werklui, aardige gasten maar ze werken echt compleet anders dan in Nederland. Het mooiste was toen de diesel voor de shovel op was, hebben jullie dat niet in de ochtend gevuld vroeg ik. Ik werd raar aangekeken: dat is taak van de baas, daarom is het de baas. Het is niet ons probleem dat we nu geen diesel hebben, onze buurman heeft ze geholpen met diesel uit zijn auto.
Tevens heeft het werk twee weken stilgelegen omdat de pijp op was, het was wel van te voren besteld maar collega's hadden het meegenomen voor een ander project. 15 April hadden we eindelijk water, maar geen watermeter.. dat moest dus blijkbaar apart (zelfde bedrijf maar ja).
Het is toch een mooi verhaal, op het moment zelf is het best onhandig maar je weet dat je dit aan kan treffen in een Zuid-Europees land.quote:
herkenbaar verhaal. Mijn ouders hebben ooit een huis laten bouwen in de buurt van Obidos. Daar hebben ze compleet nieuwe definities van bureaucratie leren kennen. Voor de rest is Portugal natuurlijk wel een fantastisch land. (Zolang alles bij Finances op rolletjes loopt)quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:46 schreef Managarm het volgende:
Het verhaal van de waterleiding is wel mooi hoor. Toen wij aankwamen zijn ze er aan begonnen. We parkeerden onze auto in het dorp 500 meter van ons terrein want je wist nooit of de weg nu wel of niet open zou liggen.
De werklui, aardige gasten maar ze werken echt compleet anders dan in Nederland. Het mooiste was toen de diesel voor de shovel op was, hebben jullie dat niet in de ochtend gevuld vroeg ik. Ik werd raar aangekeken: dat is taak van de baas, daarom is het de baas. Het is niet ons probleem dat we nu geen diesel hebben, onze buurman heeft ze geholpen met diesel uit zijn auto.
Tevens heeft het werk twee weken stilgelegen omdat de pijp op was, het was wel van te voren besteld maar collega's hadden het meegenomen voor een ander project. 15 April hadden we eindelijk water, maar geen watermeter.. dat moest dus blijkbaar apart (zelfde bedrijf maar ja).
Ja, wij zitten gelukkig in een deel-provincie die heel graag mensen wilt (Fundão). Dus met vergunningen en hulp van de gemeente hebben we geen problemen. Alleen enkele bouwregels zijn nog uit de vorige eeuw:quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:10 schreef Symphonic het volgende:
[..]
herkenbaar verhaal. Mijn ouders hebben ooit een huis laten bouwen in de buurt van Obidos. Daar hebben ze compleet nieuwe definities van bureaucratie leren kennen. Voor de rest is Portugal natuurlijk wel een fantastisch land. (Zolang alles bij Finances op rolletjes loopt)
Ben wel een aantal keer bij jou door de regio gereden. Mooie regio wel. Gas in het buitengebied was daar ook niet, dus werd dat een gastank, en een generator was ook geen overbodige luxe.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:03 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, wij zitten gelukkig in een deel-provincie die heel graag mensen wilt (Fundão). Dus met vergunningen en hulp van de gemeente hebben we geen problemen. Alleen enkele bouwregels zijn nog uit de vorige eeuw:
• Voorbereiding op aansluiting natuurlijk gas moet aanwezig zijn (dat betekent gaspijp van rand terrein tot huis, dat is toch meer dan 50 meter). Gas gaat hier nooit komen, we zitten op een doodlopende weg met drie boerderijen.
• Alle kamers moeten voorzien zijn van coax-aansluiting (ja echt)
Wij gebruiken alleen gas voor koken, warm water is elektrisch of met hout. In het nieuwe huis zonnecollectoren en een cv-houtkachel. Waarbij we in het voorjaar/zomer de helft van de zonnecollectoren af moeten dekken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ben wel een aantal keer bij jou door de regio gereden. Mooie regio wel. Gas in het buitengebied was daar ook niet, dus werd dat een gastank, en een generator was ook geen overbodige luxe.
(eigenlijk gewoon een TVP)quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:35 schreef Managarm het volgende:
Leuk detail: het blijkt dus dat de prijs van zand hetzelfde is als je het ook laat bezorgen, voor jan lul met kruiwagen die kuthelling opgereden .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |