abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216697303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:27 schreef Managarm het volgende:

[..]
Als je die in de gastslaapkamer bedoelt, die komt van Marktplaats, geen merk gezien, de plankendragers zijn gebogen en vallen in de plank aan de onderkant. De andere twee kasten zijn Lundia.
Ik had niet gezien dat mijn telefoon de tekst had aangepast. Bedoelde inderdaad Lundia!
pi_216698252
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 00:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik had niet gezien dat mijn telefoon de tekst had aangepast. Bedoelde inderdaad Lundia!
Mijn ouders hadden het ook staan, op het laatst wit geverfd. Auto met aanhanger zat al vol toen we het huis van mijn ouders leeghaalden, dus maar verkocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Managarm op 16-02-2025 08:01:02 ]
pi_216742374
Ik heb overactieve mol gespeeld, geul graven voor elektriciteit naar waterput.

Trap wordt in de beits gezet

pi_216897752
Trap verder in de beits en de balustrade gemonteerd.

Elektriciteitsdraad door buis getrokken voor de pomp, dat is echt een rotklus. Gelukkig hadden wij stevige kabel gekocht en loopt het terrein af.

Ventilator opgehangen in slaapkamer

Ik ben al drie weken de vide en het huis aan het opruimen en schoonmaken. Het einde komt nu in zicht, er is al een hoop richting huurhuis gegaan. Om van de verhuisdozen af te zijn hebben we wat kisten gekocht.

Ook de vriezer staat nu op de vide, moesten we alleen wel even de deur inclusief kozijn uit de schuur halen, tussendoor deur vervangen en het paste niet meer.

Onze haan graaft overal kuiltjes voor zichzelf en Hennie Hen.

pi_216900013
Lekker bezig weer! Is de lente bij jullie al begonnen?
pi_216900416
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 21:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Lekker bezig weer! Is de lente bij jullie al begonnen?
Ja, de lente is hier vaak nat. Hele komende week regen. Dat is niet erg, we zijn nog binnen bezig.

De gele waarschuwing is voor sneeuw (boven de 800 meter, dus in de bergen).
pi_216923716
Meters gemaakt!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:55:00 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216924389
Haha, best way moeite voor een vriezer :+ . Waar doe jij het graafwerk mee?
Resistance is futile.
pi_216924751
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:55 schreef Seven. het volgende:
Haha, best way moeite voor een vriezer :+ . Waar doe jij het graafwerk mee?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:19:15 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216924938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:11 schreef Managarm het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, zet die ouwe maar eens flink aan het werk!
Resistance is futile.
pi_216950711
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:37 schreef Managarm het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Elektriciteitsdraad door buis getrokken voor de pomp, dat is echt een rotklus. Gelukkig hadden wij stevige kabel gekocht en loopt het terrein af.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben al drie weken de vide en het huis aan het opruimen en schoonmaken. Het einde komt nu in zicht, er is al een hoop richting huurhuis gegaan. Om van de verhuisdozen af te zijn hebben we wat kisten gekocht.

[ afbeelding ]

Ook de vriezer staat nu op de vide, moesten we alleen wel even de deur inclusief kozijn uit de schuur halen, tussendoor deur vervangen en het paste niet meer.

[ afbeelding ]
Ik drie keer heen en weer scrollen om te kijken je nou precies met rood omcirkeld had :')
  Spellchecker donderdag 6 maart 2025 @ 19:16:37 #112
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216951802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:11 schreef Managarm het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Prachtige giraffe _O- O+
  donderdag 6 maart 2025 @ 19:21:31 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216951872
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:37 schreef Managarm het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Entresol ;)
De vide is het gat waar géén vloer is (de 'leegte') :P

Maar fijne update ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216952331
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 17:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik drie keer heen en weer scrollen om te kijken je nou precies met rood omcirkeld had :')
Hahaha, ja het lijkt net zo. Valt wel lekker op die buis.
pi_216952346
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:19 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, zet die ouwe maar eens flink aan het werk!
Onze buurman Antionio, daar hebben we het terrein van gekocht. Heeft vroeger nog in Duitsland gewerkt, daarna eigenaar geweest van een transportbedrijf, wat zijn zoon heeft voortgezet.
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:01:50 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217648736
Hoe gaat het in Portugal?
Resistance is futile.
pi_217662356
Heel erg veel regen, het lijkt nu droog te worden de komende week. Wat in Nederland niet valt hebben wij gekregen, vier keer zoveel regen als normaal. Het gras staat 1.5 meter hoog nu, maaien is een uitdaging. De ezels staan nu op het benedenterrein, we zien de oren nog net boven het gras uitkomen.

We zijn binnen aan het afronden, vensterbanken en dat soort dingen.

Plank om afvoer heen

Af en toe gaat er wat mis, was geul aan het dichtgooien en reed iets te ver achteruit. Met de 4x4 eruit getrokken, fluitje van een cent.

We zijn rustig begonnen met het vrijstaande toekomstige huurhuis, we hadden geen idee waar de sceptische tank was, nou die hebben we gevonden, onder de vloer in de schuur. Die moet dus verplaatst worden naar buiten.

Ook nog week in Nederland geweest, ik schrik elke keer als ik de prijzen in de supermarkt zie, sommige dingen gewoon niet gekocht.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 17:09:17 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217663370
Wel mooi trekkertje!
Resistance is futile.
pi_217803202
Het grootste gedeelte van het land is nu gemaaid, nog een paar kleine stukjes. Het is nog nooit zo groen geweest rond deze tijd van het jaar.

Dit is nu:

Verleden jaar rond dezelfde tijd:

Het was warm de afgelopen dagen, nog twee dagen en dan gaat de temperatuur weer omlaag. Gisteren was het 33 graden in de schaduw. Het huis werkt goed, de temperatuur is nog niet boven de 22 graden uitgekomen, met een ventilator is dat gewoon goed te doen.

Het systeem met de ventilatoren in de nok is echt prettig, op dit moment staan ze aan en gaat de temperatuur een paar graden omlaag in het huis.

We hebben ons energiecertificaat binnen, A+, hoger kan je niet krijgen! Wij hadden niet gedacht dat we zo hoog zouden eindigen, want wij hebben een cv-houtkachel.
pi_217803206
Wauw
Werewolf
pi_217803411
Net ons stuk land dat aan de andere kant van de weg ligt gemaaid, beetje onhandig gelegen, maar het is van ons. Het is ongeveer 2500m2, maar blijkbaar kan ik niet schatten want google maps zegt 1400 m2.

Klaar!

zaterdag 31 mei 2025 @ 08:30:19 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217803440
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 07:06 schreef Managarm het volgende:
Het grootste gedeelte van het land is nu gemaaid, nog een paar kleine stukjes. Het is nog nooit zo groen geweest rond deze tijd van het jaar.

Dit is nu:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verleden jaar rond dezelfde tijd:

[ afbeelding ]

Het was warm de afgelopen dagen, nog twee dagen en dan gaat de temperatuur weer omlaag. Gisteren was het 33 graden in de schaduw. Het huis werkt goed, de temperatuur is nog niet boven de 22 graden uitgekomen, met een ventilator is dat gewoon goed te doen.

Het systeem met de ventilatoren in de nok is echt prettig, op dit moment staan ze aan en gaat de temperatuur een paar graden omlaag in het huis.

We hebben ons energiecertificaat binnen, A+, hoger kan je niet krijgen! Wij hadden niet gedacht dat we zo hoog zouden eindigen, want wij hebben een cv-houtkachel.
1. Prachtige plaatjes.
2. Echt ultiem bevredigend als je huis na zo lang klussen zo geweldig blijkt te werken _O_ .
Resistance is futile.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 08:41:17 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217803481
Mooie plaatjes weer!

Het vrijstaande huurhuis is het tweede hus voor de verhuur toch? Is het eerste al verhuurd?
Spoilers!
pi_217803772
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooie plaatjes weer!

Het vrijstaande huurhuis is het tweede hus voor de verhuur toch? Is het eerste al verhuurd?
Ja, klopt. Het eerste huis is weer verhuurd, dit keer een Braziliaan.
pi_217905947
Zo, we zijn ons eigen huis nog aan het afronden. Het was benauwd vandaag, onweer en hagel opgegeven, maar het resultaat was drie druppels regen die de grond niet gehaald hebben.

Begonnen met het dak van het vrijstaande huurhuis, met hulp van een vriend uit Nederland.

Een van de redenen, alles is met cement vastgezet, wat dus niet waterdicht is.

Van een afstand

Dak leeg en opgeruimd.

Dakpannen een etage lager

Omdat het echt warm is, hebben we het zwembad opgezet. Paar maanden geleden gekocht van dezelfde persoon waar we onze kasten hebben gekocht.

Het was net nog 30 graden, om 20:30 lokale tijd. De temperatuur zakt gelukkig wel snel. In huis is het nog steeds stabiel 22 graden.

Ze komen altijd helpen, gezellig.

Blije kippen, we krijgen nu twee eieren per dagen, er moeten dus nog vier kippen beginnen met leggen. Net de watertank gevuld en een klein meertje gemaakt, ze staan allemaal te pootje baden.

Harrie blijft een mooie haan

Die met rood is echt geen Australorp, maar wat wel?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')