quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:01 schreef mcmlxiv het volgende: Tja de terrorist van de 1 is de vrijheidsstrijder van de ander. Qua actie is dit natuurlijk ook gewoon een terroristische daad. Maar wel 1 waarbij de verhoudingen echte vijand, collatoral damage waarschijnlijk heel positief uitpakt. Wie er nou eigenlijk gelijk heeft in het conflict tussen Isral en de Palestijnen, wie nou eigenlijk dader en wie slachtoffer is, wie wel vrede wil en wie niet? Ik heb geen idee. Ik zie aan beide kanten personen die vooruit willen die getorpedeerd worden door idioten die denken dat deze strijd ooit via geweld te winnen is.
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Isral iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Isral afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathien er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.quote:
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Isral iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Isral afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathien er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
Tja, aangezien er al een paar jaar over en weer waterkeringen, industrile installaties, waterzuiveringsinstallaties, ziekenhuizen, nucleaire onderzoekscentra etc. etc. worden gehackt denk ik niet dat Iran (of Isral) voor het eerst nadenken over dit soort acties.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:18 schreef Aether het volgende:
Hezbollah device explosions raise alarm over Iran's vulnerability
https://www.iranintl.com/en/202409191168
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Isral bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.
De hele strijd gaat ook over het aanpassen van die algemene perceptie door omkeringen, intimidatie, overdrijvingen, fake news en rechtpraten.
Isral beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Isral iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Isral afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathien er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.
Moslimstrijders hebben als doel joodse burgers.
Die essentie, 'vergeet' dat links iedere keer.
Links vs ja.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
En het aantal burgerslachtoffers in Isral is ook een stuk, heel veel, lager.
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Isral meerdere keren gewaarschuwd.
In tegenstelling tot de structureel benadeelde Nigeriaanse noorderlingen bedoel je? Of de achtergestelde Cambodjaanse onderlagen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Isral bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Isral bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.
Het lijkt mij niet in Israls belang dat de huidige situatie als een magneet werkt voor jeugdige palestijnen. De Isralische haviken dragen daarmee zelf bij aan het terrorisme tegen Isral. Zoals het nu werkt blijft deze regio in een oneindige vicieuze cirkel van actie-reactie, waarbij alleen maar aan beide kanten doden vallen, inclusief onschuldige slachtoffers, omdat geen van beiden ook maar in de buurt kan komen van een definitieve overwinning.
Haat is een begrijpelijk gevoel, het is een slechte raadgever. Waarbij ik alleen in Isral mogelijkheden zie om deze spiraal te doorbreken, simpelweg omdat ze de bovenliggende partij zijn.
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
En het aantal burgerslachtoffers in Isral is ook een stuk, heel veel, lager.
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Isral meerdere keren gewaarschuwd.
Tja zolang je dat als enige realiteit ziet zal de ellende blijven bestaan. Dat is een keuze die ook Isral dan zelf maakt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
"Ze"?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.
Bijvoorbeeld de uitvloeisels van de raket'aanval' op dat ziekenhuis gezien? Met 530.876 doden volgens hamas? Hele wereld stond 3 dagen te ongefundeerd te gillen, bleek het een afzwaaier van hamas te zijn...
Ja jij ja. De wereldpers niet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Ze"?
Ik was een van de eersten die, de ochtend erna als het niet dezelfde avond nog was, de beelden van Al Jazeera hier postte waarop te zien was dat de lancering vanuit Gaza zelf was.
Joh, we hebben het over de ophef erover. Ze doen verder maar waar ze zelf zin in hebben. Dat er ophef is over de vele doden aan Palestijnse zijde, dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.
Na hun ballen zijn ze nu ook hun pikkies kwijt dus?quote:
Wat moet het heerlijk zijn om er zo'n kinderlijk naef en simplistisch wereldbeeld op na te houdenquote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
Not sure if serieus ...quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tijdens oud en nieuw wordt er ook nogal wat geknald in stedelijk gebied. Ook best wel dubieus als je erover nadenkt.
Maakt het niet meer of minder dubieus allemaalquote:Er is niks dubieus aan de pieperactie wat mij betreft. Het waren nou niet bepaald hele grote ontploffingen. En beelden van nevenschade..ik heb ze niet gezien.
Dit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar, h? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Isralische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Joh, we hebben het over de ophef erover. Ze doen verder maar waar ze zelf zin in hebben. Dat er ophef is over de vele doden aan Palestijnse zijde, dat snap ik wel.
Verder doen beide partijen toch waar ze zelf zin in hebben, dat is afgelopen maanden wel te zien.
De rest van de riedel ken ik wel.
Babies inclusief?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.
Dat zijn dan ook geen Isralirs, daar zit de crux. In elk land heb je verschillen in de wet-en regelgeving tussen 'natives' en buitenlanders. Dat loopt uiteen van stemrecht tot mogelijkheden van het kopen van vastgoed of grond.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar, h? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Isralische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.
Kinderen blijft in alle gevallen natuurlijk een zeer triest verhaal, maar de Palestijnse kinderen komen onnodig om het leven door de cultuur waar zij in opgroeien en wat hun ouders en bredere gemeenschap allemaal uitvreten.quote:
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Isral zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen Isralirs, daar zit de crux. In elk land heb je verschillen in de wet-en regelgeving tussen 'natives' en buitenlanders. Dat loopt uiteen van stemrecht tot mogelijkheden van het kopen van vastgoed of grond.
[..]
...
Tja, een heel volk veroordelen op de daden of het imago van een gedeelte, daar hebben sommige volkeren best slechte ervaringen mee. Misschien moeten we dat gewoon niet doen? Misschien dat Palestijnse baby's wel helemaal niet zoveel afwijken van Isralische of andere baby'squote:Op vrijdag 20 september 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Kinderen blijft in alle gevallen natuurlijk een zeer triest verhaal, maar de Palestijnse kinderen komen onnodig om het leven door de cultuur waar zij in opgroeien en wat hun ouders en bredere gemeenschap allemaal uitvreten.
Meer dan eens zijn ze zelf op hele jonge leeftijd al betrokken bij terrorisme omdat zij zijn opgevoed met het idee dat het hoogst haalbare in het leven het martelaarschap is en het afslachten van Joden.
Nou, die hadden ze wl, maar als je het consequent afwijst....quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Isral zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordani de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Isral tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Isral zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.
Dat het binnen Isral anders is en dat daar dezelfde rechten gelden voor alle achtergronden is iets totaal anders dat de situatie op de Westoever niet goed praat.
Ja dat is inderdaad behoorlijk raar, maar maakt niet dat dit gebied nu niet gezien wordt als bezet gebied, wat ook in de praktijk aantoonbaar zorgt dat die juridische ongelijkheid er blijft bestaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordani de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Isral tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.
Het is niet alleen raar, maar gewoon ontzettend hypocriet. Ik vind trouwens best dat die juridische tweespalt aangepast kan worden. Isral hanteert daarin het Isralische recht voor de eigen burgers en teert voort op een juridisch systeem van Jordani voor de Palestijnen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat beide groepen worden berecht via het Isralische systeem.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad behoorlijk raar, maar maakt niet dat dit gebied nu niet gezien wordt als bezet gebied, wat ook in de praktijk aantoonbaar zorgt dat die juridische ongelijkheid er blijft bestaan.
Ik snap ook niet zo goed waarom je zou willen betwisten dat het niet bezet zou zijn of dat dat minder erg is omdat Jordani het eerst ook deed.
Misschien moet je wat afleiding zoeken in je obsessie met dit onderwerp.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.
Hmm.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien moet je wat afleiding zoeken in je obsessie met dit onderwerp.
Nee, je lijkt door te draaien, gelukkig lijk je een paar Posts verder wel wat in te dimmen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Ik begrijp dat de argumenten op zijn.
De ellende treft vooral de Palestijnen zelf en dat is geheel hun eigen keuze. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen Isral niet aan te vallen, dan stond Gaza nu nog overeind.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja zolang je dat als enige realiteit ziet zal de ellende blijven bestaan. Dat is een keuze die ook Isral dan zelf maakt.
Misschien moet je de emoties even aan de kant schuiven en rationeel naar deze situatie kijken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is niet alleen raar, maar gewoon ontzettend hypocriet. Ik vind trouwens best dat die juridische tweespalt aangepast kan worden. Isral hanteert daarin het Isralische recht voor de eigen burgers en teert voort op een juridisch systeem van Jordani voor de Palestijnen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat beide groepen worden berecht via het Isralische systeem.
Het gebied daarentegen mag wat mij betreft gewoon onderdeel zijn van Isral. Er is daar namelijk nog nooit een Palestijnse staat geweest, waarom die er dus nu zou moeten komen is mij nog altijd niet duidelijk.
Bovendien gaat dat ook niet meer omdat de Palestijnen geen Joden in hun samenlevingen willen, nou, er wonen daar nu ruim 500.000 Joden, die krijg je niet maar zo weg. Dat was in de Gazastrook in 2005 al een enorme operatie, er dat betrof er 5000.
Ik zou niet weten wat er kinderlijk en naef aan is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat moet het heerlijk zijn om er zo'n kinderlijk naef en simplistisch wereldbeeld op na te houden.
As je zegt dat men de grens van 1949, dus die van direct na de nakba, bedoelt als de 'grens van 1967' wordt genoemd krijg je gegarandeerd leuke reacties. Vaak verdwijnt de voorkeur voor een twee staten oplossing dan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordani de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Isral tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.
Het recht om de ander uit te roeien kan dan ook geen deel uitmaken van gelijke rechten. Als je niet erkent dat joden daar mogen leven dan kun je een situaite van gelijke rechten nog niet aan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gaza was ook geen bezet gebied meer. De vrijheid werd gebruikt om terroristische aanslagen tegen Israelische burgers te organiseren. Gelijke rechten is een toestand waarin men elkaars rechten respecteert. Als jij vindt dat islam moet heersen over het gebied dan ben je tegen gelijke rechten, dat geldt net zo goed rondom Israel als in Nederland.quote:Dat het binnen Isral anders is en dat daar dezelfde rechten gelden voor alle achtergronden is iets totaal anders dat de situatie op de Westoever niet goed praat.
Mijn uiteenzetting is gebaseerd op basis van feiten en ratio, niet op basis van emotie. En welk alternatief zit je aan te denken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien moet je de emoties even aan de kant schuiven en rationeel naar deze situatie kijken?
Dan krijg je misschien ook opeens het inzicht dat een heel volk veroordelen voor de daden van sommigen best heel erg lijkt op wat de nazi's ooit richting de joden deden. Misschien krijg je ook het inzicht dat ook Palestijnen rechten hebben om in dat gebied leefruimte te krijgen. En wie weet ga je ook begrijpen dat een stukje zelfbestuur daarbij geen vreemde wens is.
Morele verontwaardiging over hypocrisie is mooi, je koopt er alleen niets voor. Er wonen ruim 12 miljoen Palestijnen in dat gebied. Minder dan 100.000 daarvan zijn daadwerkelijk actieve terroristen. Dat het overgrote deel van de overige Palestijnen sympathiseert met die terroristen kan alleen veranderen wanneer er een alternatief komt, een andere manier is er niet.
Ja dat is allemaal niet netjes.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar, h? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Isralische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijkequote:Op vrijdag 20 september 2024 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal niet netjes.
Maar de reden dat er honger is, gebrek aan water, geen schuilkelders zijn en heel de Gaza strip in puin ligt zijn toch echt het gevolg van hun eigen acties.
En Isral daar is genoeg op aan te merken maar de grote veroorzaker van de Palestijnse ellende zijn de Palestijnen zelf en niet Isral.
Ik ken ook geen enkel volk dat keer op keer een oorlog uitlokt met een veel sterkere tegenstander, genadeloos op hun lazer krijgt om zich vervolgens te wentelen in slachtofferschap. Iedere keer weer.
Tibet?quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijke
Over een jaar is deze oorlog 'klaar', controleert de 'boze' buurman echt alles wat het gebied in mag of uit mag en gaan de inwoners ook deze slag of situatie niet accepteren. Op naar 2030
Westelijke Sahara, hoor je nooit een moslim over. Marokko bezet het, deporteerde de bewoners, hek en mijnen erom heen. Toch hoor je nooit een van de begrijpende broeders hier erover, incluus jijquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijke
Over een jaar is deze oorlog 'klaar', controleert de 'boze' buurman echt alles wat het gebied in mag of uit mag en gaan de inwoners ook deze slag of situatie niet accepteren. Op naar 2030
Definieer.... (welk) volk ?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:
Wordt compleet leeggeplunderd, de Papua krijgen er niets voor.quote:
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?quote:
Nederlandquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:38 schreef sp3c het volgende:
Atjeh, Papua Nieuw Guinnea
Zo uniek is het allemaal niet
Dat kan niet, dat zou hun bestaansrecht wegnemen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?
Geef je geld en energie uit aan wat anders ofzo.
In 2007 is Isral weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Naja die dingen die ze afschieten kosten een stuk minder dan wat de iron dome schiet om ze tegen te houden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?
Geef je geld en energie uit aan wat anders ofzo.
Insjallahquote:Op vrijdag 20 september 2024 14:33 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Als dit document klopt zijn er erg weinig vrouwen en kinderen geraakt.
"Genital tract infection" komt 1735 keer voor.
Alle 12 miljoen zijn even schuldig aan deze ellende? Baby’s ook?quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In 2007 is Isral weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.
Nogmaals, dat het er een grote ellende is hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken.
Niet persoonlijk, wel als groep.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Alle 12 miljoen zijn even schuldig aan deze ellende? Baby’s ook?
Het lijken wel joden.
Ik hoor jou er ook voor het eerst over. Het interesseert jou dan net zo goed niks. Mij lijkt het problematisch, ik zie Marokko alleen niet als een westers land.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Westelijke Sahara, hoor je nooit een moslim over. Marokko bezet het, deporteerde de bewoners, hek en mijnen erom heen. Toch hoor je nooit een van de begrijpende broeders hier erover, incluus jij
Er moet denk ik een nieuw begrip voor worden verzonnen. Decapitation Strike dekt de lading niet.quote:
MErkwaardig, heb hier regelmatig over de Westelijke Sahara geschreven,quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoor jou er ook voor het eerst over. Het interesseert jou dan net zo goed niks. Mij lijkt het problematisch, ik zie Marokko alleen niet als een westers land.
De westelijke Sahara is naast de bezetten gebieden het voorbeeld van een gebied wat begin 1900 juridisch geen land was of ergens bij hoorde. Zij hebben net zoals de 'Palestijnen' juridisch geen grond om zelf land af te dwingen.
Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In 2007 is Isral weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.
Nogmaals, dat het er een grote ellende is hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken.
Kan dit hamasgeleuter en geneuzel over bestaansrecht in een ander topic?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.
Zekers. Eens hoorquote:Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet persoonlijk, wel als groep.
Hamas en diens leden zijn natuurlijk de hoofdschuldige maar de Palestijnen als volk brengen Hamas voort. Hamas kan alleen bestaan door Palestijnse support.
Ja, maar we doen het hier.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kan dit hamasgeleuter en geneuzel over bestaansrecht in een ander topic?
Blijkbaar moeten ze eens de verantwoording nemen en deze leiders er uit schoppen. Het is niet de eerste keer dat ze al Alies Hakkebar roepend achter een egotripper aanliepen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.
Zolang er geen beter perspectief wordt geschetst vanuit anderen dan de terreurgroepen zal deze situatie niet verbeteren. Dat betere perspectief zou een gemeenschappelijke inspanning van Isral en haar buren, geholpen door het westen kunnen zijn. Ongeacht hoe en wat zal het een traject van erg lange adem zijn.
Het alternatief is de huidige realiteit. Een realiteit waarbij aan beide kanten ook de nodige onschuldige slachtoffers vallen in een zinloze, uitzichtloze oorlog zonder enige kans op verandering.
Leg eens uit waarom het volgens jou geen zelfbestuur is?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 05:14 schreef Mr.Silencer het volgende:
Vandaag zal de VN-Veiligheidsraad samen komen voor een overleg hierover.
Ik ben benieuwd in welke mate het volgende ter sprake zal komen:
Protocol on Prohibitions or Restrictions on the Use of Mines, Booby-Traps and
Other Devices as amended on 3 May 1996 (Protocol II to the 1980 Convention as
amended on 3 May 1996) (certified true copy)
[..]
Wat hebben die nou weer?quote:
"ze" is een zinloze abstractie. "De Palestijnen" is net zo'n duistere term als "De Joden". Fijn dat je toegeeft dat de Palestijnse leiding corrupt is en dat een deel van het volk zich laat misbruiken en voor het karretje spannen (wat ik volgens mij zojuist al geschreven had). Zonder externe hulp kon het nazisme niet bestreden worden, zonder externe hulp is het de vraag op het opruimen van terroristische groepen in het midden-oosten mogelijk is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Blijkbaar moeten ze eens de verantwoording nemen en deze leiders er uit schoppen. Het is niet de eerste keer dat ze al Alies Hakkebar roepend achter een egotripper aanliepen.
De PLO en Yasser Arafat persoonlijk heeft meer dan een miljard aan gelden die voor de mensen bedoeld waren naar eigen Zwitserse bankrekeningen geleid.
Zolang de Palestijnen achter dit soort leiders aan blijft scanderen dat Israel hun probleem is, blijft het ware probleem (hun corrupte leiderschap) bestaan.
Omdat Gaza nooit de controle over het eigen gebied, infrastructuur of de grenzen heeft gehad. Helemaal los van de vraag of dat terecht was ja of nee, sluit dat zelfbestuur uit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom het volgens jou geen zelfbestuur is?
Ze hebben de meeste steun uit de Arabische wereld al verloren, dus dat betwijfel ik.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
"ze" is een zinloze abstractie. "De Palestijnen" is net zo'n duistere term als "De Joden". Fijn dat je toegeeft dat de Palestijnse leiding corrupt is en dat een deel van het volk zich laat misbruiken en voor het karretje spannen (wat ik volgens mij zojuist al geschreven had). Zonder externe hulp kon het nazisme niet bestreden worden, zonder externe hulp is het de vraag op het opruimen van terroristische groepen in het midden-oosten mogelijk is.
Isral kan natuurlijk gewoon op de huidige voet doorgaan en in een eindeloze actie-reactie situatie blijven zitten. De vraag is hoe risicovol die route is en of hij op de lange termijn vol te houden is. De economische situatie is zorgelijk, de defensie wordt steeds onbetaalbaarder en de interne scheuring in het land groot. Het is mogelijk dat Hamas/Hezbollah behoorlijk succesvol zijn op een vergelijkbare manier als De VS de Sovjet-Unie op de knien gekregen hebben.
Schande! Ze hadden ook de lijst met nummers van de pagers kunnen doorgeven. Misschien kon een held in de VS dan nog snel iedereen een waarschuwingsbericht sturen.quote:
Als je denkt Isral te slim af te zijn, door pagers ipv telefoons te gebruiken, en je vervolgens zonder het door te hebben pagers koopt van de mossad...quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Hezbollah extreem stil over het aantal doden. Ziekenhuizen werden op hetzelfde moment overspoeld door mensen met zware bloedingen -degenen die een oog of vingers verloren hadden hadden waarschijnlijk geluk- en je maakt mij niet wijs dat die bij iedereen op tijd konden worden gestopt. Het kan haast niet anders dan dat het dodental flink oploopt. Je bent op een gegeven moment ook door je plasma heen.
Strakke actie wel. Want dit geeft Isral weer het recht om een paar duizend van die islamofascistische haatbaarden de nek om te draaien. Of hun balletjes eraf te blazen.quote:
Hat spinnen als GeNoCiDuH kan eigenlijk alleen als er veel nevenschade is. Maar dat is er niet. Er zijn maar een paar mensen die pech hadden, minder dan 10 op iets van 3500, dus dat gaat niet werken. Dat hebben ze ook wel door.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als je denkt Isral te slim af te zijn, door pagers ipv telefoons te gebruiken, en je vervolgens zonder het door te hebben pagers koopt van de mossad...
Ik zou ook m'n smoel houden....
De houdbaarheidsdatum van die Hezbollah lui verstrijkt rap.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zo, als die gepakt is kan Nasrallah ook maar beter wegwezen.
Eergisteren 1ntje toch? Dag na de piepers, had zijn walkie talkie meegenomenquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Ulx het volgende:
Ik zie geen beelden van begrafenissen. Ik had er wel een zooi verwacht. Maar misschien hebben ze mobieltjes thuisgelaten, dat kan natuurlijk.
Vandeweek op dag 2 was er eentje bezig toen er weer zo´n varken boem deed temidden van het feest.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Ulx het volgende:
Ik zie geen beelden van begrafenissen. Ik had er wel een zooi verwacht. Maar misschien hebben ze mobieltjes thuisgelaten, dat kan natuurlijk.
Da's de enige die ik tot nu toe heb gezien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:24 schreef Haags het volgende:
[..]
Vandeweek op dag 2 was er eentje bezig toen er weer zo´n varken boem deed temidden van het feest.
quote:The funeral was over almost as soon as it began. Women did not linger in their lamentations but marched directly alongside the pallbearers to bury the body. An overzealous Hezbollah staff member did not wait for them to finish before pulling the picture of their fallen comrade off the martyr’s shrine, eager to pack up. Ten minutes later, the crowd dispersed, filtering out past the ad hoc army checkpoints set up for the occasion in the southern Beirut neighbourhood.
The funeral – a far cry from the usual 90-minute long ceremonies to honour the Shia militia’s deceased – was one of dozens held across Lebanon on Thursday. One after the other, Hezbollah had issued a steady stream of funerary announcements as the death toll mounted from the operation, probably Israeli in origin, that blew up pagers and walkie-talkies on Tuesday and Wednesday. In total, 42 were killed and almost 3,500 wounded by the blasts, according to Lebanon’s ministry of health.
Er waren ook heel veel lichtgewond h in verhouding.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Hezbollah extreem stil over het aantal doden. Ziekenhuizen werden op hetzelfde moment overspoeld door mensen met zware bloedingen -degenen die een oog of vingers verloren hadden hadden waarschijnlijk geluk- en je maakt mij niet wijs dat die bij iedereen op tijd konden worden gestopt. Het kan haast niet anders dan dat het dodental flink oploopt. Je bent op een gegeven moment ook door je plasma heen.
Die pagers gingen na een paar keer buzzen af, of op het moment dat iemand het alarm bevestigde door een knop in te drukken. Die zijn ogen of vingers kwijt. Dat zijn geen lichte verwondingen meer. Zeker als die in de hand ontploft is de kans op een slagaderlijke bloeding aanwezig. En had je hem aan je riem of in je broekzak... En allemaal op hetzelfde moment. Dus ineens staan een paar duizend man bij de eerste hulp.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er waren ook heel veel lichtgewond h in verhouding.
Ik denk dat je het groter maakt in je hoofd dan dat het is. Zwaargewond loopt in de honderden, niet duizenden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die pagers gingen na een paar keer buzzen af, of op het moment dat iemand het alarm bevestigde door een knop in te drukken. Die zijn ogen of vingers kwijt. Dat zijn geen lichte verwondingen meer. Zeker als die in de hand ontploft is de kans op een slagaderlijke bloeding aanwezig. En had je hem aan je riem of in je broekzak... En allemaal op hetzelfde moment. Dus ineens staan een paar duizend man bij de eerste hulp.
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat je het groter maakt in je hoofd dan dat het is. Zwaargewond loopt in de honderden, niet duizenden.
Al die apparaten die konden ploffen!!quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:55 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar kwamen die bijeen en flikkerde de IDF er een bom op. Een conferencecall was blijkbaar te gevaarlijk voor ze.
Hezbollah:quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:56 schreef maily het volgende:
[..]
Al die apparaten die konden ploffen!!
Ja dat klopt. Maar als de Palestijnen zelf al geen bestuur kunnen voortbrengen dat perspectief biedt, hoe kan je Isral dan de schuld geven van de ellende waarin ze zich nu bevinden? Het is treurig vooral voor de goedwillende mensen maar je kan niet verwachten dat barbaarse agressie tegen je veel sterkere buurman onbeantwoord blijft. Ik bedoel, wat had je dan gedacht? Dat Isral het er bij zou laten zitten? Toen hier op 7 oktober op fok de eerste berichten verschenen van feestvierende gazanen zeiden mensen hier op fok al dat binnen een paar dagen heel Gaza plat zou liggen. Als wij dat hier op fok aan kunnen zien komen dan kunnen ze dat daar toch ook?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.
Zolang er geen beter perspectief wordt geschetst vanuit anderen dan de terreurgroepen zal deze situatie niet verbeteren. Dat betere perspectief zou een gemeenschappelijke inspanning van Isral en haar buren, geholpen door het westen kunnen zijn. Ongeacht hoe en wat zal het een traject van erg lange adem zijn.
Het alternatief is de huidige realiteit. Een realiteit waarbij aan beide kanten de nodige onschuldige slachtoffers vallen in een zinloze, uitzichtloze oorlog zonder enige kans op verandering. Aan beide kanten van de grens leven in angst en haat.
US$ 7Mquote:
Wel prettig als ze zo allemaal op een kluitje gaan zitten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:11 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was er hoog bezoek aanwezig.
Ze zullen wel moeten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel prettig als ze zo allemaal op een kluitje gaan zitten.
Hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat Gaza nooit de controle over het eigen gebied, infrastructuur of de grenzen heeft gehad. Helemaal los van de vraag of dat terecht was ja of nee, sluit dat zelfbestuur uit.
Hamas heeft waterleidingen gebruikt die van ver voor 2006 zijn gelegd. Leidingen die door Isral zijn aangelegd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Er zit gewoon een Hamas regering die verantwoordelijk is voor controle over het gebied en infrastructuur. En een grens kent twee kanten. Als je je een slechte buur toont, om wat voor reden dan ook, dan sluiten je buurlanden de grens aan hun kant af. En dat is hun goed recht.
De Hamas regering kiest er echter voor om de vaak met hulpgeld aangelegde infrastructuur te ontmantelen om er vervolgens wapens van te maken.
Hier hebben wij aan meebetaald:
Dus hou alsjeblieft op met ze hebben geen controle over de eigen infrastructuur.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:55 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar kwamen die bijeen en flikkerde de IDF er een bom op. Een conferencecall was blijkbaar te gevaarlijk voor ze.
Dat kan geen toeval zijn, zoals Nasrallah gisteren zei: "we vechten niet alleen tegen Isral, maar ze worden ook gesteund door de Amerikanen, de NAVO en het Westen".quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:43 schreef Ulx het volgende:
Wel een mooie timing om die gasten vandaag zo te grazen te nemen. Precies 40 jaar nadat Hezbollah de Amerikaanse ambassade in Beiroet opblies.
https://en.wikipedia.org/wiki/1984_US_embassy_bombing_in_Beirut
Ik denk ook dat Nasrallah dit 40 jaar geleden zo plande.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat kan geen toeval zijn, zoals Nasrallah gisteren zei: "we vechten niet alleen tegen Isral, maar ze worden ook gesteund door de Amerikanen, de NAVO en het Westen".
https://www.nu.nl/311360/(...)na-pieperaanval.html
Oo ok. Het waren waterleidingen van voor 2006, dat verandert de zaak. Dan is het wel Ok om ze eruit te trekken, op je buurland te schieten en vervolgens te jammeren dat je geen controle over je infrastructuur hebt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas heeft waterleidingen gebruikt die van ver voor 2006 zijn gelegd. Leidingen die door Isral zijn aangelegd.
Het klopt ook dat Europese unie held beschikbaar heeft gesteld voor waterleidingen. Alleen Israel weet al sinds 2008 dat Hamas leidingen gebruikte of kon gebruiken. Isral heeft natuurlijk niet toegestaan dat de EU dat soort leidingen zou geven. Isral bepaalt wat het gebied in en uit mag en zo zijn aluminium buizen natuurlijk niet toegestaan. Het is kunststof wat de klok slaat
Dat verhaaltje dat de EU Hamas enigszins helpt is een sprookje
En dat een boel mensen in Libanon die Hezbollah geen warm hart toedragen informatie doorspelen..quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:59 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat bij Nasrallah begint te dagen dat Israel precies weet waar iedere hoge pief van Hezbollah nu zit.
Oh yeah....quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat een boel mensen in Libanon die Hezbollah geen warm hart toedragen informatie doorspelen..
They love them to bitsquote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat een boel mensen in Libanon die Hezbollah geen warm hart toedragen informatie doorspelen..
Dat zijn de mensen die hun land door islamistische hordes tot een onleefbare pestzooi gemaakt hebben zien worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie geeft precies de schuld aan Isral? Ik niet in ieder geval. Isral bekritiseren wanneer ze er wel erg hard in gaan wanneer het gaat over non-combattanten is niet hetzelfde als de schuld geven. En dan bedoel ik niet deze aanval, die is briljant en spot-on. Maar honger als wapen gaat te ver. Dat vind zelfs de helft van de Israli’s zelf. Barbaarsheid met barbaarsheid beantwoorden levert alleen maar duizenden nieuwe barbaarse vijanden. Dat blijkt steeds weer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar als de Palestijnen zelf al geen bestuur kunnen voortbrengen dat perspectief biedt, hoe kan je Isral dan de schuld geven van de ellende waarin ze zich nu bevinden? Het is treurig vooral voor de goedwillende mensen maar je kan niet verwachten dat barbaarse agressie tegen je veel sterkere buurman onbeantwoord blijft. Ik bedoel, wat had je dan gedacht? Dat Isral het er bij zou laten zitten? Toen hier op 7 oktober op fok de eerste berichten verschenen van feestvierende gazanen zeiden mensen hier op fok al dat binnen een paar dagen heel Gaza plat zou liggen. Als wij dat hier op fok aan kunnen zien komen dan kunnen ze dat daar toch ook?
Ik wil je avond niet verpesten, maar Israel heeft de afgelopen drie dagen Hezbollah ontzettend op hun donder gegeven. Iets van twintig topcommandanten werden vandaag in n klap uitgeschakeld. Honderden midlevel figuren zijn hun handen kwijt of blind of gecastreerd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[
Hamas of Hezbollah gaan nooit met wapens verslagen worden. Er is een bijna onbeperkte stroom aan potentile leden waarbij de huidige realiteit de ideale voedingsbodem vormt.
Ah joh. Dat zegt toch niemandquote:Op vrijdag 20 september 2024 20:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Oo ok. Het waren waterleidingen van voor 2006, dat verandert de zaak. Dan is het wel Ok om ze eruit te trekken, op je buurland te schieten en vervolgens te jammeren dat je geen controle over je infrastructuur hebt.
Die elektronica wordt door Oeigoeren gemaakt in concentratiekampen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:27 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
Nu maar hopen dat de CCP hen niet opblaast en opsluit in concentratiekampen.
Waarom zou je mijn avond verpesten met jouw naviteit? Wie weet heeft de club morgen weer een andere mooie naam, of is de volgende club opgestaan. Fatah, zwarte september, PLO, PIJ, hamas, hezbollah, APF, PLF, PPSF, PFLP en wie ik verder nog vergeten ben.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wil je avond niet verpesten, maar Israel heeft de afgelopen drie dagen Hezbollah ontzettend op hun donder gegeven. Iets van twintig topcommandanten werden vandaag in n klap uitgeschakeld. Honderden midlevel figuren zijn hun handen kwijt of blind of gecastreerd.
Toffe club om je bij aan te sluiten. Ze nemen de telefoon niet eens op.
En de IDF is net begonnen.
Als dat al zo is dan is het maar zo. Dan zullen we genoodzaakt blijven om op terugkerende basis/frequent even de bezem erdoor te halen zoals nu gebeurt. Volgens mij is dat best wel te doen zolang alle Westerse landen het hier over eens blijven. Dan wordt dit massaal opblazen van terroristen gewoon wekelijks speelkwartier toch? Blijven instanties als Mossad in ieder geval goed getraint.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zou je mijn avond verpesten met jouw naviteit? Wie weet heeft de club morgen weer een andere mooie naam, of is de volgende club opgestaan. Fatah, zwarte september, PLO, PIJ, hamas, hezbollah, APF, PLF, PPSF, PFLP en wie ik verder nog vergeten ben.
Deze oorlog is militair niet te winnen, daar is geen enkele twijfel over. Twintig topcommandanten worden vervangen door 25 nieuwe met weer heel nieuwe ideen, hak 1 kop af en er komen er 2 voor terug.
Wanneer Isral honderden slachtoffers op eigen bodem ook aanvaardbaar vindt dan is dat inderdaad de uitkomst. Met elk moment de dreiging van een nieuw 7 oktober moment. En “we” doen niets toch zeker?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:42 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als dat al zo is dan is het maar zo. Dan zullen we genoodzaakt blijven om op terugkerende basis/frequent even de bezem erdoor te halen zoals nu gebeurt. Volgens mij is dat best wel te doen zolang alle Westerse landen het hier over eens blijven. Dan wordt dit massaal opblazen van terroristen gewoon wekelijks speelkwartier toch? Blijven instanties als Mossad in ieder geval goed getraint.
Nouja ik zie na 7 oktober wel een escalatie in de manier waarop teruggeslagen wordt. Veel doortastender. Ik denk dat met een 2e 7 oktober er wel eens hele gekke dingen kunnen gebeuren. Dan is echt het hek van de dam. En geef ze eens ongelijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer Isral honderden slachtoffers op eigen bodem ook aanvaardbaar vindt dan is dat inderdaad de uitkomst. Met elk moment de dreiging van een nieuw 7 oktober moment. En “we” doen niets toch zeker?
Nasrallah belt even een rondje en stelt wat nieuwe aan? Dat is een beetje lastig geworden. En naar wie zou hij moeten bellen? Die pagers werden door midlevel figuren gebruikt. Dat zijn de lui waar de vervangers gezocht zouden moeten worden. Maar die zijn voorlopig uitgeschakeld. En nu komt de IDF. Er is cordinatie nodig om die te stoppen. En nu. Niet later. Hoe langer dat duurt, hoe meer het Hezbollah-hatende deel van de Libanese bevolking snapt dat het hun kans is om van die lui af te komen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Twintig topcommandanten worden vervangen door 25 nieuwe met weer heel nieuwe ideen, hak 1 kop af en er komen er 2 voor terug.
Whuuuuuuuuuaaat?!quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:11 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was er hoog bezoek aanwezig.
Iraanse Qudskop nummer twee is wellicht kassiewijlen.quote:
Je bedoelt dat dan omgekeerde genocide gerechtvaardigd is?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:47 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Nouja ik zie na 7 oktober wel een escalatie in de manier waarop teruggeslagen wordt. Veel doortastender. Ik denk dat met een 2e 7 oktober er wel eens hele gekke dingen kunnen gebeuren. Dan is echt het hek van de dam. En geef ze eens ongelijk.
Ik bewonder je optimisme, wat zou het mooi zijn wanneer het deze keer wel hierop gaat lijken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nasrallah belt even een rondje en stelt wat nieuwe aan? Dat is een beetje lastig geworden. En naar wie zou hij moeten bellen? Die pagers werden door midlevel figuren gebruikt. Dat zijn de lui waar de vervangers gezocht zouden moeten worden. Maar die zijn voorlopig uitgeschakeld. En nu komt de IDF. Er is cordinatie nodig om die te stoppen. En nu. Niet later. Hoe langer dat duurt, hoe meer het Hezbollah-hatende deel van de Libanese bevolking snapt dat het hun kans is om van die lui af te komen.
Pissen is nog het grootste probleem voor zequote:Op vrijdag 20 september 2024 21:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik denk niet dat dit veel jongemannen zal doen kiezen voor een carrire in Hezbollah.
Hezbollah had een reputatie van onoverwinnelijkheid.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik bewonder je optimisme, wat zou het mooi zijn wanneer het deze keer wel hierop gaat lijken.
Tja, dat argument kun je natuurlijk over elke groepering, eenheid of leger maken. Maar de realiteit is dat oorlogen natuurlijk wel gewonnen kunnen worden, dat we hier in Nederland nu Nederlands spreken en geen Duits is daar een bewijs van.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zou je mijn avond verpesten met jouw naviteit? Wie weet heeft de club morgen weer een andere mooie naam, of is de volgende club opgestaan. Fatah, zwarte september, PLO, PIJ, hamas, hezbollah, APF, PLF, PPSF, PFLP en wie ik verder nog vergeten ben.
Deze oorlog is militair niet te winnen, daar is geen enkele twijfel over. Twintig topcommandanten worden vervangen door 25 nieuwe met weer heel nieuwe ideen, hak 1 kop af en er komen er 2 voor terug.
Damn, ik kon het geld wel goed gebruikenquote:
Hezbollah is werkelijk alle hoeken van de kamer gezien. Isral blaast lachend commandant na commandant op. Hezbollah weet niet eens waar te beginnen met berhaupt een plan maken om terug te slaan. Dit is het equivalent van Hezbollah terug naar de steentijd bombarderen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wil je avond niet verpesten, maar Israel heeft de afgelopen drie dagen Hezbollah ontzettend op hun donder gegeven. Iets van twintig topcommandanten werden vandaag in n klap uitgeschakeld. Honderden midlevel figuren zijn hun handen kwijt of blind of gecastreerd.
Toffe club om je bij aan te sluiten. Ze nemen de telefoon niet eens op.
En de IDF is net begonnen.
Zou me niet verbazen als Nasrallah de tipgever blijkt te zijn en dat geld gebruikt om de BTC-dip te kopen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:29 schreef Ali_boo het volgende:
Damn, ik kon het geld wel goed gebruiken
Heeft Israel het daarom uitgevoerd op de verjaardag van Sabra en Shatila?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:49 schreef Ulx het volgende:
Hoe langer dat duurt, hoe meer het Hezbollah-hatende deel van de Libanese bevolking snapt dat het hun kans is om van die lui af te komen.
Noem je Hezbollah core members nu onschuldig?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dan omgekeerde genocide gerechtvaardigd is?
Het is best een goed gebruik de echte daders van terroristische aanslagen en andere misdrijven te vervolgen en wat mij betreft te vernietigen. Duizenden onschuldige mensen daarbij meenemen die wellicht als ergste misdrijf wel sympathie voelen voor die terroristen is bijna net zo’n slecht idee als asielzoekers bewust laten verzuipen of afschieten op zee.
Dus ja onschuldigen afslachten omdat “de vijand” hetzelfde doet wat jij lijkt te verdedigen kan ik niet enthousiast over worden.
Operatie Pieperplof? Dat was toch op de verjaardag van de Camp David akkoorden tussen Egypte en Isral?quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heeft Israel het daarom uitgevoerd op de verjaardag van Sabra en Shatila?
Als jij dat wil lezen dan zegt dat een stuk meer over jou dan over mij.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Noem je Hezbollah core members nu onschuldig?
Allemaal leuk en aardig, maar Israel heeft altijd de slag gewonnen, dus vanuit hun optiek zou ik niet weten waarom ze iets zouden moeten veranderen aan hun strategie. 7 oktober was een escalatie van jewelste, maar op dit moment zijn Hamas, Hezbollah, Iran en de Houthi's een stuk slechter af dan voor 7 oktober.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als jij dat wil lezen dan zegt dat een stuk meer over jou dan over mij.
Voor de rest, tja mooi optimisme. Een asymmetrische oorlog tegen een vijand die op zijn eigen grondgebied vecht is niet te winnen. Vraag het de Fransen, vraag het de Britten, vraag het de Amerikanen, vraag het de Russen. En ja Isral is helaas ook het land van miljoenen Palestijnen.
De status quo handhaven tegen steeds hogere kosten, precies wat de vijand wil, meer is het niet. De vijand een slag toebrengen in de wetenschap dat het volgende incident de volgende aanslag, groot of klein, er met zekerheid gaat komen.
Blijf optimistisch zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:15 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast is dat concern-trolling wel een beetje te obvious. Je lult Israel in een soort verslagen positie waarin ze volgens jou geen andere optie hebben dan zichzelf overgeven met als uiteindelijk resultaat dat de staat Israel ophoudt te bestaan, terwijl Israel militaire superioriteit heeft in dat gebied. Iran, Hezbollah en alle andere proxy groepjes daaromheen durven niet terug te slaan uit angst voor hetzelfde lot als de gemiddelde Hezbollah-lid is overkomen afgelopen week; piemel in 1000 stukjes.
Vietnam, Afghanistan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:38 schreef sp3c het volgende:
Atjeh, Papua Nieuw Guinnea
Zo uniek is het allemaal niet
Zolang die sympathie maar niet uitmondt in activiteit en dat geldt wmb ook door opzettelijk wegkijken of gelegenheid bieden. Doen alsof je niets doet maar wel terreur mogelijk maakt, is nog een graadje erger op de schaal van misdadigheid dat het daadwerkelijk uitvoeren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is best een goed gebruik de echte daders van terroristische aanslagen en andere misdrijven te vervolgen en wat mij betreft te vernietigen. Duizenden onschuldige mensen daarbij meenemen die wellicht als ergste misdrijf wel sympathie voelen voor die terroristen is bijna net zo’n slecht idee als asielzoekers bewust laten verzuipen of afschieten op zee.
Dus ja onschuldigen afslachten omdat “de vijand” hetzelfde doet wat jij lijkt te verdedigen kan ik niet enthousiast over worden.
Ik weet het niet, Isral is ook niet bepaald populair. Maar Hezbollah heeft de afgelopen twintig jaar wel democratisch gekozen Libanese politici vermoord, een oorlog uitgelokt, een staatsgreep geprobeerd, het land bijna in een nieuwe burgeroorlog gestort en massaal Syrirs over de kling gejaagd waarna Libanon is overspoeld met vluchtelingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad. Palestijnen hebben, zacht uitgedrukt, de afgelopen tachtig jaar stelselmatig de verkeerde keuzes gemaakt, maar er was wel degelijk een tijd waarbij een ruime meerderheid van de Palestijnen een voorstander was van een tweestatenoplossing. Laten we niet doen alsof Isral vrede altijd serieus heeft genomen. Sabra en Shatila was niet bepaald een handreiking en Netanyahu heeft met zijn kolonistenbeleid vrede nooit een seconde serieus genomen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die hebben Duitsland op zijn eigen grondgebied verslagen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Voor de rest, tja mooi optimisme. Een asymmetrische oorlog tegen een vijand die op zijn eigen grondgebied vecht is niet te winnen. Vraag het de Fransen, vraag het de Britten, vraag het de Amerikanen, vraag het de Russen.
Hoezo helaas?quote:En ja Isral is helaas ook het land van miljoenen Palestijnen.
De prijs is enorm voor de Palestijnen en als het zo doorgaat ook voor de Libanesen.quote:De status quo handhaven tegen steeds hogere kosten, precies wat de vijand wil, meer is het niet. De vijand een slag toebrengen in de wetenschap dat het volgende incident de volgende aanslag, groot of klein, er met zekerheid gaat komen.
Misschien is Marokko daarom zo'n populaire bestemming voor Israeli toeristen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Westelijke Sahara, hoor je nooit een moslim over. Marokko bezet het, deporteerde de bewoners, hek en mijnen erom heen. Toch hoor je nooit een van de begrijpende broeders hier erover, incluus jij
Hebben die nog een 'imago' ? Wat ze hezbollah hebben geflikt is vergelijkbaar met het 'paard van Troje'quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:13 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dit soort dingen zijn wel funest voor het macho imago van Hezbollah.
Sympathiseren met terroristen ben je wat mij betreft een potentile terrorist die nog niet genoeg gehersenspoeld is, aka toekomstige terroristen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Duizenden onschuldige mensen daarbij meenemen die wellicht als ergste misdrijf wel sympathie voelen voor die terroristen.
Mooi dat er zonder voortplantingsmogelijkheden minder haatlarven geproduceerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik denk niet dat dit veel jongemannen zal doen kiezen voor een carrire in Hezbollah.
Iemand die enkel sympathie heeft voor de organisatie loopt niet rond met een pieper die bedoeld is voor communicatie die de vijand niet mag onderscheppen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zoeken ze wel spermadonors voor "het goede doel"quote:Op zaterdag 21 september 2024 08:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Mooi dat er zonder voortplantingsmogelijkheden minder haatlarven geproduceerd kunnen worden.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hihihiquote:[..]
Waarom zou je mijn avond verpesten met jouw naviteit?
Uitsluiten dat burgers geraakt worden kan niet. En hoeft ook niet. Ook de tranen om dode burgers in dat gebouw waar de Hezbollahtop nu onder begraven zijn onterecht. Hoe erg ook voor die mensen, het uitschakelen van het operationele bevel van Hezbollah is een doel van voldoende militair belang. Of Hezbollah nieuwe poppetjes naar voren kan schuiven is niet relevant. Ze kunnen dat niet binnen een dag, dus is er direct militair voordeel voor de IDF.quote:Under the Principle of Distinction, one of the cornerstone principles of International Humanitarian Law (IHL), parties to an armed conflict must also at all times distinguish between civilians and combatants.
In this case, the operation was also aimed solely at Hezbollah terrorists. Indeed, only Hezbollah operatives were known to be in possession of these devices, which were not widely or generally available, and were in fact ordered by Hezbollah and distributed by Hezbollah leadership specifically to circumvent Israeli intelligence.
Under the Laws of War, parties must also abide by the Doctrine of Proportionality, which requires that any anticipated loss of civilian life must not be excessive in comparison to the potential military advantage to be gained from such an attack and or action, as well as taking feasible precautions in planning and conducting attacks to reduce the risk of harm to civilians and other persons and objects protected from being made the object of attack.
In this case, the clear military advantage would be to stop the ongoing Hezbollah rocket fire, allow for the 80,000 displaced Israeli residents to safely and permanently return to their homes, and render a large part of an enemy army unable to fight.
Of the 4,000 reported Hezbollah operatives injured, only a handful of civilians were reportedly harmed. That is an extraordinary feat in modern warfare and the textbook definition of a precision and proportionate attack.
Hongarije wtfquote:What truly astonished the neighbor, he said, “was the government’s statement denying any involvement. But what amazes me even more is that no one has raided the offices, collected documents, or seized computers. There’s no investigation. Hungary isn’t even trying to figure out what happened with these offices.”
Is er wel een klacht ingediend bij interpol? Of bij de lokale politie?quote:
Isral hoeft dit ook helemaal niet te "winnen". Het gaat er vooral even om te laten zien wie de baas is in het Midden Oosten. Wie de beste kaarten heeft, voor wie men echt bang moet zijn. Voorlopig is Isral dat en dat zal ook nog wel even zo blijven. In elk geval zolang Isral vrijwel onvoorwaardelijke steun van de VS krijgt en zolang de VS het machtigste land ter wereld is, met veruit het sterkste leger. Al die andere clubjes van kansloze armoedzaaiers en haatbaarden hebben uiteindelijk gewoon helemaal niks in de melk te brokkelen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Voor de rest, tja mooi optimisme. Een asymmetrische oorlog tegen een vijand die op zijn eigen grondgebied vecht is niet te winnen. Vraag het de Fransen, vraag het de Britten, vraag het de Amerikanen, vraag het de Russen. En ja Isral is helaas ook het land van miljoenen Palestijnen.
De status quo handhaven tegen steeds hogere kosten, precies wat de vijand wil, meer is het niet. De vijand een slag toebrengen in de wetenschap dat het volgende incident de volgende aanslag, groot of klein, er met zekerheid gaat komen.
Om een of andere reden definieert men 'winnen' ook vaak dat er geen enkel gevaar voor Isral meer mag zijn. Wat natuurlijk gewoon gelul is.quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Isral hoeft dit ook helemaal niet te "winnen". Het gaat er vooral even om te laten zien wie de baas is in het Midden Oosten. Wie de beste kaarten heeft, voor wie men echt bang moet zijn. Voorlopig is Isral dat en dat zal ook nog wel even zo blijven. In elk geval zolang Isral vrijwel onvoorwaardelijke steun van de VS krijgt en zolang de VS het machtigste land ter wereld is, met veruit het sterkste leger. Al die andere clubjes van kansloze armoedzaaiers en haatbaarden hebben uiteindelijk gewoon helemaal niks in de melk te brokkelen.
Padawan Forces?quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:26 schreef Ulx het volgende:
Ahmed Wehbe van Hezbollah's Redwan Forces is gisteren ook van het bord gehaald.
Redwan Taghiquote:
Blijft lelijk, zelfs met AI.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:38 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Iran en Hezbollah moeten wel opschieten met het verslaan van Isral, want op dit tempo blijft er weinig van de slagkracht over.
quote:Overnight, Hezbollah named 15 members of the terror group killed in yesterday’s Israeli airstrike in the Lebanese capital of Beirut, alongside top commander Ibrahim Aqil.
One of those named by Hezbollah, Ahmed Wahabi, is identified by the terror group as a “commander.” Hezbollah rarely refers to its senior operatives slain in Israeli strikes as commanders.
Previously, the only other operatives referred to as commanders were Taleb Abdullah, the commander of the Nasr regional division; Muhammad Nasser, the commander of the Aziz regional division; and Wissam al-Tawil, the deputy head of the terror group’s elite Radwan Force.
Hezbollah says Wahabi was the head of the terror group’s “central training unit,” and was previously a top commander in the elite Radwan Force, heading their fighting against Israel until the beginning of this year. Like other Hezbollah officers, Wahabi was also involved in fighting for the Assad regime in Syria during the civil war.
Commandant na Commandant worden afgemaakt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:38 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Iran en Hezbollah moeten wel opschieten met het verslaan van Isral, want op dit tempo blijft er weinig van de slagkracht over.
Ze worden gedwongen om risico's te nemen en dus fouten te maken doordat hun communicatiekanalen zijn uitgeschakeld. En die fouten worden direct afgestraft. En met het halve land dat ze liever ziet gaan is afwachten ook geen optie.quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Commandant na Commandant worden afgemaakt.
Erg mooi.
Oh, dus zo'n 7 oktober actie is helemaal niet erg? Zeg dat dan direct, dat scheelt pagina's vol discussie.quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Om een of andere reden definieert men 'winnen' ook vaak dat er geen enkel gevaar voor Isral meer mag zijn. Wat natuurlijk gewoon gelul is.
En het mooie is, over een jaar of 5 staat er vast weer een heel bataljon aan "commandanten" klaar om door Isral te worden afgemaakt. En dan te bedenken dat deze "commandanten" in het algemeen toch de beste lui zijn die de islamofascistische wereld te bieden heeft. Dat ruimt lekker op, en zo houden ze zichzelf lekker achterlijk en dom!quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Commandant na Commandant worden afgemaakt.
Erg mooi.
Ik kan je geruststellen; ze hebben beloofd terug te slaan en wraak te nemen. Wanneer weten we nog niet, ook niet op welke manier. De Iron Dome is in ieder geval bijgeladen om 100 raketjes uit de lucht te schieten.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:38 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Wat laten sommige "mensen" zich toch kennen keer op keerquote:Op zaterdag 21 september 2024 15:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh, dus zo'n 7 oktober actie is helemaal niet erg? Zeg dat dan direct, dat scheelt pagina's vol discussie.
Ik heb het je al gezegd he. Elke nieuwe aanval of 7 oktober gaat zorgen voor nog meer en nog hardere acties. Het gaat hier om uithoudingsvermogen en ik geloof dat we dat wel aan kunnen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 15:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh, dus zo'n 7 oktober actie is helemaal niet erg? Zeg dat dan direct, dat scheelt pagina's vol discussie.
Of je pieper eraf geblazen door een pieper.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:39 schreef -river- het volgende:
Straks ben je dood en krijg je eindelijk van Alla je maagden en is je piemel eraf geblazen door een pieper.
Dan piep je wel anders.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:41 schreef oblo het volgende:
[..]
Of je pieper eraf geblazen door een pieper.
Niet, een vrouw wil geen piel-loze man.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:45 schreef oblo het volgende:
[..]
En dan heb je een piepende vrouw. Of juist niet.
Je 1 na laatste alinea is kolder. Iedereen die in Palestina wordt opgevoed is een terrorist in de dop. Het geweld en de Jodenhaat wordt er met de paplepel ingegoten. Ze doen toneelstukjes op de basisschool waarbij je fictief Joden om het leven brengt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig om te zien hoe slecht mensen die iets teveel in hun emotie zitten kunnen lezen.
- Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen enkele moeite heb dat Israel Hamas/Hezbollah terroristen opruimt
- Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen enkele moeite met deze actie heb, briljant genoemd zelfs
- Ik heb duidelijk aangegeven dat Isral alle recht heeft zichzelf te verdedigen tegen vijandige elementen
- Ik heb duidelijk aangegeven dat een zekere mate van collatoral damage onontkoombaar is
Maar oh wee wanneer je aangeeft dat Palestijnen ook gewoon mensen zijn met rechten, oh wee wanneer je aangeeft dat niet alle miljoenen Palestijnen terroristen zijn. Oh wee wanneer je aangeeft dat barbaarsheid met barbaarsheid bestrijden nogal onhandig is. Dan zie je het schuim op de mond komen.
De ondertoon van superioriteit en inferioriteit die bij sommigen hier steeds weer naar boven komt is nogal zorgelijk en best wel een beetje dom. Ik zou daarmee oppassen.
Laten we blij zijn dat dat alleen de publiekelijk linksen zijn c.q. de woke gemeenschap. Het is een zegen dat achter de schermen onze Westerse landen en politiek wel beter weten en gewoon achter Isral blijven staan en wel beter weten tegen de Islam. Alleen voor de bhne en de VN spelen we allemaal even mee met Gaza en de terroristen dat het zo verschrikkelijk is allemaal.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:48 schreef HeatWave het volgende:
Ja, we moeten "oppassen" om niet te veel nare woordjes te gebruiken mbt terroristen en hun sympathisanten.
In de praktijk moet iedereen meer en meer oppassen om geen mes in je flikker te krijgen.
Maar die woordjes, die zijn het echte gevaar!!!
Zum kotzen.
Het issue is vooral dat je al een jaar lang doodgegooid wordt met "rhaaaah rhaaaah genocide oorlogsmisdaad IDF moet gerichter werken" om zodra ze dat doen doodgegooid te worden met 'mag niet boobytraps en 1 op de 1000 slachtoffers was onschuldig en IDF moet gerichter werken want rhaaah rhaaah oorloigsmisdaad genocide!"quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig om te zien hoe slecht mensen die iets teveel in hun emotie zitten kunnen lezen.
- Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen enkele moeite heb dat Israel Hamas/Hezbollah terroristen opruimt
- Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen enkele moeite met deze actie heb, briljant genoemd zelfs
- Ik heb duidelijk aangegeven dat Isral alle recht heeft zichzelf te verdedigen tegen vijandige elementen
- Ik heb duidelijk aangegeven dat een zekere mate van collatoral damage onontkoombaar is
Maar oh wee wanneer je aangeeft dat Palestijnen ook gewoon mensen zijn met rechten, oh wee wanneer je aangeeft dat niet alle miljoenen Palestijnen terroristen zijn. Oh wee wanneer je aangeeft dat barbaarsheid met barbaarsheid bestrijden nogal onhandig is. Dan zie je het schuim op de mond komen.
De ondertoon van superioriteit en inferioriteit die bij sommigen hier steeds weer naar boven komt is nogal zorgelijk en best wel een beetje dom. Ik zou daarmee oppassen.
Daar schijn ik ook bij te horen. Dus die aanname klopt niet.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:51 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Laten we blij zijn dat dat alleen de publiekelijk linksen zijn c.q. de woke gemeenschap.
Je kan tien artikelen voor vinden en tien artikelen tegen. Het is gewoon een punt van discussie en geen uitgemaakte zaak.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:26 schreef Ulx het volgende:
Waarom het gelul is dat het een verboden actie zou zijn geweest.
Weet je, ik ben zelf ook helemaal niet zo enorm pro-Isral, ik vind "joden" ook een raar volk met aparte gebruiken etc.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:51 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Laten we blij zijn dat dat alleen de publiekelijk linksen zijn c.q. de woke gemeenschap. Het is een zegen dat achter de schermen onze Westerse landen en politiek wel beter weten en gewoon achter Isral blijven staan en wel beter weten tegen de Islam. Alleen voor de bhne en de VN spelen we allemaal even mee met Gaza en de terroristen dat het zo verschrikkelijk is allemaal.
Ik heb gewoon de verdragstekst gelezen en zoals ik het lees zijn op burgers gerichte boobytraps verboden. Terecht hoor, handgranaten aan teddyberen vastmaken of spijkerbommen tussen speelgoed stoppen zoals de Russen doen is gewoon smerig.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je kan tien artikelen voor vinden en tien artikelen tegen. Het is gewoon een punt van discussie en geen uitgemaakte zaak.
Gefeliciteerd, je bent zojuist met lof geslaagd voor je eindexamen nazi 1.0. Vervang palestijn door jood en Hitler was trots op je geweest. Het feit dat je dat zelf helemaal niet beseft is eigenlijk wel van een oneindige domheid.quote:Op zaterdag 21 september 2024 17:47 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Je 1 na laatste alinea is kolder. Iedereen die in Palestina wordt opgevoed is een terrorist in de dop. Het geweld en de Jodenhaat wordt er met de paplepel ingegoten. Ze doen toneelstukjes op de basisschool waarbij je fictief Joden om het leven brengt.
Wat dat betreft mis je aan heel die Palestijnen niks.
Het benoemen welk gedachtegoed er wordt omarmd in de Palestijnse samenleving heeft niets met nazisme te maken. Sterker nog, het gedachtegoed dat de Palestijnen omarmen heeft inhoudelijk wel veel met nazisme te maken. Het is dan ook niet voor niets wordt het hakenkruis dan ook nog wel eens gebruikt voor Palestijnen zelf (zie foto hieronder).quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent zojuist met lof geslaagd voor je eindexamen nazi 1.0. Vervang palestijn door jood en Hitler was trots op je geweest. Het feit dat je dat zelf helemaal niet beseft is eigenlijk wel van een oneindige domheid.
Het gehele Palestijnse volk, baby’s inclusief beschuldigen van jodenhaat. Bespottelijker kan echt niet….quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het benoemen welk gedachtegoed er wordt omarmd in de Palestijnse samenleving heeft niets met nazisme te maken. Sterker nog, het gedachtegoed dat de Palestijnen omarmen heeft inhoudelijk wel veel met nazisme te maken. Het is dan ook niet voor niets wordt het hakenkruis dan ook nog wel eens gebruikt voor Palestijnen zelf (zie foto hieronder).
De onwetendheid zit dus vooral in wat je hier zelf allemaal stelt. Je beticht namelijk een user van nazisme, voor het benoemen van de Jodenhaat die er leeft in de Palestijnse samenleving. Bespottelijker kan haast niet.
[ afbeelding ]
Bron: Nazi symbols resurface in Huwara for second time in 10 days
Helemaal niemand heeft het over baby's gehad, je tuigt hier dus ook nog eens een stropop op. Maar dat antisemitisme diep in de Palestijnse samenleving zit staat inderdaad vast, zie bijvoorbeeld dit artikel of zie bijvoorbeeld deze video. Dit lijken mij wat dat betreft nu niet de mensen waar je je achter moet scharen als je andere graag wegzet als 'nazi'.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het gehele Palestijnse volk, baby’s inclusief beschuldigen van jodenhaat. Bespottelijker kan echt niet….
Misschien moet je leren lezen? Het lijkt erop dat je emoties je teveel in de weg zitten om te begrijpen wat er geschreven wordt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helemaal niemand heeft het over baby's gehad, je tuigt hier dus ook nog eens een stropop op. Maar dat antisemitisme diep in de Palestijnse samenleving zit staat inderdaad vast, zie bijvoorbeeld dit artikel of zie bijvoorbeeld deze video. Dit lijken mij wat dat betreft nu niet de mensen waar je je achter moet scharen als je andere graag wegzet als 'nazi'.
Als de Palestijnen niet willen dat hun eigen babies omkomen bij Isralische aanvallen zouden ze misschien ook eens op kunnen houden met het plegen van weerzinwekkende misdaden tegen de mensheid zoals het levend in brandende ovens gooien van Isralische babies.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het gehele Palestijnse volk, baby’s inclusief beschuldigen van jodenhaat. Bespottelijker kan echt niet….
@mcmlxiv waar is je oproep om burgerdoelen te vermijden nu? Of ben je te druk bezig Isral in een hoek te zetten?quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:51 schreef Triggershott het volgende:
[ afbeelding ]
Rescue teams work to extinguish flames on a house in northern Israel following a rocket attack from Lebanon [Jim Urquhart/Reuters]
Multiple fires rage in northern Israel after cross-border attacks
Firefighters are working to extinguish multiple fires in northern Israel after rockets fired from Lebanon have struck areas around Safad.
The Israeli army said that, following the sirens that sounded over the areas of Upper Galilee, Safad and the Golan Heights since Friday, approximately 90 projectile launches had been recorded crossing into Israeli territory from Lebanon.
Tens of thousands of people have fled on both sides of the border since Hezbollah and Israel began exchanging fire in October 2023.
https://www.aljazeera.com(...)-gaza?update=3193211
Je kunt niet zo goed lezen h? Misschien dat je emoties je ratio in de weg zitten?quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
@:mcmlxiv waar is je oproep om burgerdoelen te vermijden nu? Of ben je te druk bezig Isral in een hoek te zetten?
Ziet er naar uit dat Isral moet opschalen daar. Ik zou zeggen een paar honderd raketjes terug.quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:51 schreef Triggershott het volgende:
[ afbeelding ]
Rescue teams work to extinguish flames on a house in northern Israel following a rocket attack from Lebanon [Jim Urquhart/Reuters]
Multiple fires rage in northern Israel after cross-border attacks
Firefighters are working to extinguish multiple fires in northern Israel after rockets fired from Lebanon have struck areas around Safad.
The Israeli army said that, following the sirens that sounded over the areas of Upper Galilee, Safad and the Golan Heights since Friday, approximately 90 projectile launches had been recorded crossing into Israeli territory from Lebanon.
Tens of thousands of people have fled on both sides of the border since Hezbollah and Israel began exchanging fire in October 2023.
https://www.aljazeera.com(...)-gaza?update=3193211
Troll exposed.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Want alle Palestijnen plegen deze misdaden?quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als de Palestijnen niet willen dat hun eigen babies omkomen bij Isralische aanvallen zouden ze misschien ook eens op kunnen houden met het plegen van weerzinwekkende misdaden tegen de mensheid zoals het levend in brandende ovens gooien van Isralische babies.
Wanneer je niet als een beest afgemaakt wil worden moet je je niet als een beest misdragen...
Dat mag je het Palestijnse volk als geheel gerust aanrekenen ja, net zoals je het Russische volk ook gewoon in zijn geheel als schuldige kunt aanwijzen voor hun weerzinwekkende vernietigingsoorlog in en tegen Oekrane. Sommige volkeren hebben nu eenmaal een misdadige, barbaarse cultuur en daar hoeft ook niet omheen gedraaid te worden. Het is ook geen wonder dat die volkeren een alliantie gesmeed hebben waarin ze zich onderling steunen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Want alle Palestijnen plegen deze misdaden?
[..]
Ik kan uitstekend lezen, wil je even aanwijzen waar je deze raketaanvallen veroordeelt en Hezbollah oproept burgerdoelen te vermijden zoals je ook bij Isral doet?quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je kunt niet zo goed lezen h? Misschien dat je emoties je ratio in de weg zitten?
quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat mag je het Palestijnse volk als geheel gerust aanrekenen ja, net zoals je het Russische volk ook gewoon in zijn geheel als schuldige kunt aanwijzen voor hun weerzinwekkende vernietigingsoorlog in en tegen Oekrane. Sommige volkeren hebben nu eenmaal een misdadige, barbaarse cultuur en daar hoeft ook niet omheen gedraaid te worden. Het is ook geen wonder dat die volkeren een alliantie gesmeed hebben waarin ze zich onderling steunen.
Dat volk dat groots feestvierde na de inval in Israel, of op 9/11 iets meer jaar geleden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Een groot deel van die mensen viert feest omdat ze vanaf geboorte geleerd hebben en gendoctrineerd zijn dat Joden / Israliers of Westerlingen het kwaad zijn. Wij begrijpen dat niet. In die context kun je ze dat 'feestvieren' niet echt kwalijk nemen.quote:Op zondag 22 september 2024 00:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat volk dat groots feestvierde na de inval in Israel, of op 9/11 iets meer jaar geleden.
Natuurlijk zijn de baby's niet schuldig, alleen een groot deel van hun ouders etc wel.
quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:05 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
"They kicked people out of their homes and villages"
"They have brought us displacement, forced migration and the burning of homes"
"They took part in the killing of Syrians and sunnis"
"Now they are occupying Syrian land and stealing it from the people"
Interessante woordkeuze van die mensen. Het doet me ergens aan denken.
https://www.theguardian.c(...)fied-war-with-israelquote:The country was divided before, unsure about its approach to Hezbollah, but now people are thinking as one
[..]
The series of attacks has prompted unity across Lebanon. Over the past year, the country has been divided over Hezbollah’s war with Israel, with some saying it was necessary to force a ceasefire in Gaza and others resenting Lebanon being dragged into the conflict.
It was Hezbollah that fired at Israel first on 8 October, in what it said was an act of “solidarity” with Hamas’s attack the day before.
Since then, the Lebanese group has maintained that it would not stop its attacks against north Israel until a ceasefire is achieved in Gaza. The fighting has killed more than 500 in Lebanon, more than 200 of whom are civilians, and destroyed entire villages along the Lebanon-Israel border.
After the pager explosions, criticisms of Hezbollah’s war against Israel stopped. Lines have formed outside hospitals as people come to donate blood. Officials put out a statement saying that kidney donations were not needed and that eye transplants were impossible, after a number of citizens offered their own.
“Israel is attacking us, it’s not any more against Hezbollah, it’s against civilians. Even if we are against Hezbollah, when Israel attacks Lebanon, people stand next to each other,” Cherif said.
[..]
Menachem Begin was de leider van een terreurgroep die Palestijnse vrouwen en kinderen vermoordde, en de Joodse gemeenschap terroriseerde.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat mag je het Palestijnse volk als geheel gerust aanrekenen ja, net zoals je het Russische volk ook gewoon in zijn geheel als schuldige kunt aanwijzen voor hun weerzinwekkende vernietigingsoorlog in en tegen Oekrane. Sommige volkeren hebben nu eenmaal een misdadige, barbaarse cultuur en daar hoeft ook niet omheen gedraaid te worden. Het is ook geen wonder dat die volkeren een alliantie gesmeed hebben waarin ze zich onderling steunen.
https://archive.org/detai(...)kTimes.December41948quote:Among the most disturbing political phenomena of our times is the emergence in the newly created state of Israel of the "Freedom Party" (Tnuat Haherut), a political party closely akin in its organization, methods, political philosophy and social appeal to the Nazi and Fascist parties. It was formed out of the membership and following of the former Irgun Zvai Leumi, a terrorist, right-wing, chauvinist organization in Palestine.
The current visit of Menachem Begin, leader of this party, to the United States is obviously calculated to give the impression of American support for his party in the coming Israeli elections, and to cement political ties with conservative Zionist elements in the United States. Several Americans of national repute have lent their names to welcome his visit. It is inconceivable that those who oppose fascism throughout the world, if correctly informed as to Mr. Begin's political record and perspectives, could add their names and support to the movement he represents.
[..]
A shocking example was their behavior in the Arab village of Deir Yassin. This village, off the main roads and surrounded by Jewish lands, had taken no part in the war, and had even fought off Arab bands who wanted to use the village as their base. On April 9 (THE NEW YORK TIMES), terrorist bands attacked this peaceful village, which was not a military objective in the fighting, killed most of its inhabitants 240 men, women, and children and kept a few of them alive to parade as captives through the streets of Jerusalem. Most of the Jewish community was horrified at the deed, and the Jewish Agency sent a telegram of apology to King Abdullah of Trans-Jordan. But the terrorists, far from being ashamed of their act, were proud of this massacre, publicized it widely, and invited all the foreign correspondents present in the country to view the heaped corpses and the general havoc at Deir Yassin.
[..]
Within the Jewish community they have preached an admixture of ultranationalism, religious mysticism, and racial superiority. Like other Fascist parties they have been used to break strikes, and have themselves pressed for the destruction of free trade unions. In their stead they have proposed corporate unions on the Italian Fascist model.
During the last years of sporadic anti-British violence, the IZL and Stern groups inaugurated a reign of terror in the Palestine Jewish community. Teachers were beaten up for speaking against them, adults were shot for not letting their children join them. By gangster methods, beatings, window-smashing, and wide-spread robberies, the terrorists intimidated the population and exacted a heavy tribute.
[..]
Mimimimiquote:Op zaterdag 21 september 2024 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus in het geval van Rusland moet Dokstojevski of Chekhov ook in de ban, Nobelprijzen afpakken van Russen die 'm gewonnen hebben, Gorbachov was ook gewoon een misdadig figuur.
Er is zo veel mis met deze manier van denken van jou. Dat kun je ook net zo goed over de Nederlanders zeggen ivm het Nederlands Indi verhaal.
Dit eerste zal deze user dan waarschijnlijk ook direct erkennen, maar er gelden in bepaalde kringen ineens hele andere wetten en regels zodra het over de Palestijnen gaat. Dat blijft opmerkelijk om te zien.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Oh zeker wel, maar ik ben het niet eens met die logica.quote:Op zondag 22 september 2024 09:36 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Mimimimi
Wij worden als Nederlands volk inderdaad als collectief schuldig gezien wanneer het om het slavernij- en koloniale verleden gaat, of had je dat nog niet in de gaten?
Mij interesseert het niet dat mij als Nederlander kolonialisme en slavernij aangerekend worden, ik zie het als een stok waarmee andere volkeren net zo makkelijk mee geslagen kunnen worden vanwege hun misdadige aard.quote:Op zondag 22 september 2024 11:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh zeker wel, maar ik ben het niet eens met die logica.
Het ironische is dat jij die logica juist wel geloofd, anders zou je niet een heel volk iets aanrekenen.
En je hebt het gewoon niet door. Dat heet nou dom.
Ik vind het ook dubieus. Er is natuurlijk geen echte jurisprudentie over een aanval zoals dit, omdat het nog niet eerder is gebeurd. Wat dat betreft is het lastig om in het Humanitair Oorlogsrecht te plaatsen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Not sure if serieus ...
[..]
Maakt het niet meer of minder dubieus allemaal
I know, het gaat me gewoon om het constant verontwaardigd zijn als een terrorist iets wordt aangedaanquote:
Kijk, dit vind ik nou een mooie post die je aan het denken zet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook dubieus. Er is natuurlijk geen echte jurisprudentie over een aanval zoals dit, omdat het nog niet eerder is gebeurd. Wat dat betreft is het lastig om in het Humanitair Oorlogsrecht te plaatsen.
Wat het voor mij dubieus maakt is dat het plaatsvind tegen mensen die op dat moment helemaal niet bij gevechtshandelingen betrokken zijn. Ze zijn boodschappen aan het doen, met hun kinderen aan het spelen, aan het koken etc. En dan, uit het niets, zonder dat ze kunnen terugtrekken of het vermijden, ontploft hun broekzak opeens waardoor ze dood gaan of verminkt raken. Dat maakt het niet kosher.
Je zou het kunnen vergelijken met het volgende; stel dat Nederland in oorlog is met Afghanistan. Moslims krijgen een lijst in handen van woonadressen van Nederlandse militairen en gaan daar aanbellen en als er een man opendoet steken ze hem neer. Hartstikke chirurgisch, weinig colletoral damage en in principe draagt iedere Nederlandse militair bij aan de oorlog. Toch heeft dit ook een nare bijsmaak (en zou ongetwijfeld als terrorisme ingedeeld worden), omdat deze militairen op dat moment helemaal niet als militair optreden..
Heel Gaza is praktisch toch al platgegooid?quote:Op zondag 22 september 2024 14:42 schreef HeatWave het volgende:
Hou toch op met me, die debiele sympathie voor terroristen.
Eerst beweert de pro-gaza-meute dat Isral te veel burgerslachtoffers maakt omdat ze een gebouw waar "alleen maar" 500 Hamas leden en 100 ton munitie lagen opgeslagen opblazen en er ook 2345674534 zielige weeskindjes met hun liefdevolle moeders woonden.
Nu voeren ze de nauwkeurigste aanval ooit uit, waarbij zelfs de tomaten op de marktkraam geen deukje hebben na de ontplofte ballen van zo'n terrorist is het nog niet goed genoeg.
Als ik Israel was gooide ik morgen heel Gaza gewoon plat, wat ze ook doen, de gaza-debielen janken toch wel. Kan je net zo goed doen wat ze nu al beweren dat ze doen.
nee hoor, ik heb letterlijk gezegd dat ik het een mooie actie vindquote:Op zondag 22 september 2024 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
I know, het gaat me gewoon om het constant verontwaardigd zijn als een terrorist iets wordt aangedaan.
Volgens deze mensen moet Israel maar gewoon niets doen en uitgeroeid worden blijkbaar.
meer vergelijkbaar met al die militairen met naam en toenaam een poederbrief naar hun woonadres sturenquote:Op zondag 22 september 2024 14:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook dubieus. Er is natuurlijk geen echte jurisprudentie over een aanval zoals dit, omdat het nog niet eerder is gebeurd. Wat dat betreft is het lastig om in het Humanitair Oorlogsrecht te plaatsen.
Wat het voor mij dubieus maakt is dat het plaatsvind tegen mensen die op dat moment helemaal niet bij gevechtshandelingen betrokken zijn. Ze zijn boodschappen aan het doen, met hun kinderen aan het spelen, aan het koken etc. En dan, uit het niets, zonder dat ze kunnen terugtrekken of het vermijden, ontploft hun broekzak opeens waardoor ze dood gaan of verminkt raken. Dat maakt het niet kosher.
Je zou het kunnen vergelijken met het volgende; stel dat Nederland in oorlog is met Afghanistan. Moslims krijgen een lijst in handen van woonadressen van Nederlandse militairen en gaan daar aanbellen en als er een man opendoet steken ze hem neer. Hartstikke chirurgisch, weinig colletoral damage en in principe draagt iedere Nederlandse militair bij aan de oorlog. Toch heeft dit ook een nare bijsmaak (en zou ongetwijfeld als terrorisme ingedeeld worden), omdat deze militairen op dat moment helemaal niet als militair optreden..
Ja, of dat. Maar het gaat dus om het treffen van mensen die zich niet in een gevechtssituatie bevinden en zelfs helemaal niet op het gevechtsveld.quote:Op zondag 22 september 2024 15:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer vergelijkbaar met al die militairen met naam en toenaam een poederbrief vol Anthrax naar hun woonadres sturen
kans dat iemand anders het open maakt is klein maar het is toch een beetje dubieus
Die vergelijking klopt niet.quote:Op zondag 22 september 2024 15:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer vergelijkbaar met al die militairen met naam en toenaam een poederbrief naar hun woonadres sturen
kans dat iemand anders het open maakt is klein maar het is toch een beetje dubieus
Enkele dagen geleden is er een bombardement geweest op Beiroet, waarbij enkele Hezbollah kopstukken en strijders zijn omgekomen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, of dat. Maar het gaat dus om het treffen van mensen die zich niet in een gevechtssituatie bevinden en zelfs helemaal niet op het gevechtsveld.
Oorspronkelijk is de gedachte waarom het doden in een gevecht geen moord is maar doden dat de beide partijen dit gevecht vrijwillig aangaan en dat er altijd de mogelijkheid is om je over te geven (te onderwerpen) als je het gevecht niet meer wil aangaan. Het doel van het gevecht is ook niet om de ander te doden, maar te onderwerpen aan jouw wil.
Nu is dat de afgelopen 100 jaar door alle technologische ontwikkeling steeds verder weg komen liggen, maar aan de basis van onze moraal en ethiek speelt dat nog steeds een grote rol. Daarom krijg ik ook een vieze smaak in mijn mond als iemand afgemaakt wordt door een drone. Zeker als die persoon zich eigenlijk wil overgeven. Het is op geen enkele manier nog een eerlijk gevecht. Dus eerder moord.
Zoals Nasrallah? Die mag je ook niet aanpakken?quote:Op zondag 22 september 2024 15:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, of dat. Maar het gaat dus om het treffen van mensen die zich niet in een gevechtssituatie bevinden en zelfs helemaal niet op het gevechtsveld.
heb ik minder moeite meequote:Op zondag 22 september 2024 15:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Enkele dagen geleden is er een bombardement geweest op Beiroet, waarbij enkele Hezbollah kopstukken en strijders zijn omgekomen.
Die waren op dat moment ook niet in gevecht.
Hoe zie je dat dan?
Dat zijn we meer gewend denk ik... Maar dergelijke acties zouden pre-1914 vast ook als niet-ridderlijk beschouwd zijn.quote:Op zondag 22 september 2024 15:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Enkele dagen geleden is er een bombardement geweest op Beiroet, waarbij enkele Hezbollah kopstukken en strijders zijn omgekomen.
Die waren op dat moment ook niet in gevecht.
Hoe zie je dat dan?
quote:Op zondag 22 september 2024 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn we meer gewend denk ik... Maar dergelijke acties zouden pre-1914 in historische romans uit de negentiende eeuw vast ook als niet-ridderlijk beschouwd zijn.
Duizenden raketten op woonwijken afvuren is uiteraard wel enorm ridderlijk, net als tieners afslachten op een festival.quote:Op zondag 22 september 2024 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn we meer gewend denk ik... Maar dergelijke acties zouden pre-1914 vast ook als niet-ridderlijk beschouwd zijn.
oorlogsrecht is niet hij mag dus ik magquote:Op zondag 22 september 2024 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Duizenden raketten op woonwijken afvuren is uiteraard wel enorm ridderlijk, net als tieners afslachten op een festival.
Maar Israel, dat met bijna chirurgische precisie vijanden uitschakelt, dat is errug man!
Als progressieven geen dubbele standaarden hadden hadden ze helemaal geen standaarden gehad.
Oorlogsrecht is niet hij mag dus joden mogen het ookquote:Op zondag 22 september 2024 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Duizenden raketten op woonwijken afvuren is uiteraard wel enorm ridderlijk, net als tieners afslachten op een festival.
Maar Israel, dat met bijna chirurgische precisie vijanden uitschakelt, dat is errug man!
Als progressieven geen dubbele standaarden hadden hadden ze helemaal geen standaarden gehad.
nee schoolbussen opblazen en bewust burgerdoelen aanvallen mag ook niet neequote:Op zondag 22 september 2024 15:32 schreef HeatWave het volgende:
Oorlogsrecht is ook niet schoolbussen opblazen en bewust burgerdoelen aanvallen, maar hey, here we are.
Apart dat altijd alleen bij Israel over "recht" gesproken wordt en Hamas/hezbollah daar nooit zo'n last van lijkt te hebben.
Ja maar ik zeg hier dan toch ook niet dat jij, sp3c, het niet dubieus mag vinden?quote:Op zondag 22 september 2024 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee schoolbussen opblazen en bewust burgerdoelen aanvallen mag ook niet nee
7 oktober vond ik ook niet heel geweldig
en deze actie vond ik dubieus om verschillende redenen
daar hadden we het over en toen kwam jij met ow hou toch op met me + hele rantquote:Op zondag 22 september 2024 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar ik zeg hier dan toch ook niet dat jij, sp3c, het niet dubieus mag vinden?
Ik vind het een prima actie met echt minimale nevenschade, maar ok, als je wil kunnen we ook wel weer terug naar hele wijken platleggen hoor.
Ze beschikken nog over miljoenen potentile strijders. Dit gaat nog eeuwen duren.quote:Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef Ulx het volgende:
De teller op wikipedia is gestegen naar 39 doden. Maar dat lijkt me aan de lage kant. Het lijkt me dat er ook aardig wat slagaderlijke bloedingen waren.
"Ondanks miljoenen strijders meer gaan ze er nog eeuwen voor nodig hebben" is nou niet echt een opmerking waaruit vertrouwen in Hezbollah blijkt.quote:Op zondag 22 september 2024 16:01 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ze beschikken nog over miljoenen potentile strijders. Dit gaat nog eeuwen duren.
Het zionistische project is gefaald (omdat Isral nooit vrede zal kennen en het zogenaamd een veilige plek voor joden wereldwijd zou moeten zijn), dat kunnen we nu wel concluderen.quote:Op zondag 22 september 2024 16:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Ondanks miljoenen strijders meer gaan ze er nog eeuwen voor nodig hebben" is nou niet echt een opmerking waaruit vertrouwen in Hezbollah blijkt.
100% veiligheid bestaat niet.quote:Op zondag 22 september 2024 16:10 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het zionistische project is gefaald (omdat Isral nooit vrede zal kennen en het zogenaamd een veilige plek voor joden wereldwijd zou moeten zijn), dat kunnen we nu wel concluderen.
Het heeft alleen ernstige consequenties als je het probeert. Die Hezbollah lui die gecastreerd zijn kunnen daarover meepraten.quote:Op zondag 22 september 2024 16:10 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het zionistische project is gefaald (omdat Isral nooit vrede zal kennen en het zogenaamd een veilige plek voor joden wereldwijd zou moeten zijn), dat kunnen we nu wel concluderen.
Meerdere Isralische soldaten hebben deze week hun ballen verloren nadat ze werden geneutraliseerd door Hamas en Hezbollah, ze dragen ook pampers heb ik gelezen, daarom worden ze The Diaper Army genoemd.quote:Op zondag 22 september 2024 16:24 schreef Ulx het volgende:
Het heeft alleen ernstige consequenties als je het probeert. Die Hezbollah lui die gecastreerd zijn kunnen daarover meepraten.
Trouwens, ik hoop dat het een Arabische medewerkster van de IDF was die dat plan bedacht. Dan kun je leuke situaties krijgen. Stel dat zo'n gecastreerde hezbollahknakker haar zou ontmoeten, dan zal hij haar zoals het hoort begroeten met 'hallo, zuster'.
En zij hem ook.
Wat zou Israel moeten doen volgens jou?quote:Op zondag 22 september 2024 14:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel Gaza is praktisch toch al platgegooid?
Op lange termijn bereikt Israel hier niks mee.
Tot een overeenstemming moeten komen met zijn buurlanden en uitzicht bieden voor de Palestijnen. Anders zijn ze gedoemd.quote:Op zondag 22 september 2024 16:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat zou Israel moeten doen volgens jou?
Het is gelukt met Jordani en met Egypte. Syri is een chaos met een burgeroorlog, dus dat moeten die daar eerst even zelf oplossen. Libanon staat milities toe die Isral beschieten, dus daarmee moeten ze ook eerst ophouden.quote:Op zondag 22 september 2024 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot een overeenstemming moeten komen met zijn buurlanden en uitzicht bieden voor de Palestijnen. Anders zijn ze gedoemd.
Gek genoeg groeit Israel na iedere flitspunt kilometersquote:Op zondag 22 september 2024 16:10 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat eerste vind al een tijdje plaats. Toekomstperspectief voor de Palestijnen interesseert niemand iets, ook de rest van de Arabische wereld niet. Sterker nog; de regeringen in de rest van de Arabische wereld zien de Palestijnen ook als terroristen waar ze niets mee te maken willen hebben.quote:Op zondag 22 september 2024 14:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Normalisering met hun buurlanden en perspectief voor de Palestijnen is de enige manier om nog toekomst te hebben.
En dat gaat lukken met Hamas en Hezbollah?quote:Op zondag 22 september 2024 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot een overeenstemming moeten komen met zijn buurlanden en uitzicht bieden voor de Palestijnen. Anders zijn ze gedoemd.
Zie je nou echt niet dat je zelf een dubbele standaard hebt?quote:Op zondag 22 september 2024 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hamas is ontstaan vanuit de hopeloze positie van de Palestijnen. Het valt ook helemaal niet uit te schakelen met militaire actie. Wat dat betreft is Isral geen meter opgeschoten dit jaar. Er is enkel meer haat en meer jongetjes die in de toekomst hamas willen worden. Het is niet dat Hamas zomaar ontstaan is een willekeurig Isral aanvalt. Dat had geen Belgi kunnen zijn of zo.quote:Op zondag 22 september 2024 18:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat gaat lukken met Hamas en Hezbollah?
LOL
Voedingsbodem wegnemen is de enige manier. Of de Palestijnen als volk volledig uitroeien. Het tweede is geen optie.quote:Op zondag 22 september 2024 18:31 schreef sp3c het volgende:
Hezbollah mogelijk
Hamas moet helemaal kapot
Nee, dat is geen optie. Helaas zou het voor de Palestijnen wel een optie zijn als de verhoudingen qua wapens/leger omgedraaid zouden zijn.quote:Op zondag 22 september 2024 18:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voedingsbodem wegnemen is de enige manier. Of de Palestijnen als volk volledig uitroeien. Het tweede is geen optie.
Samengevat in 1 woord: achterlijk.quote:Op zondag 22 september 2024 19:15 schreef Cuendillar het volgende:
Ik heb in het verleden ook wel eens gepleit voor het verplicht verbranden van de restanten van (zelfmoord-)terroristen die hier een aanslag hebben gepleegd. Met een varkenskop uit een slachterij. Je terroriseert dan toekomstige terroristen, door ze bang te maken. Zo komen ze niet in het hiernamaals, want je wordt het paradijs niet ingelaten als je lichaam een varkenskop heeft.
Ik weet het niet, die vijanden hebben het al een paar keer vrij serieus geprobeerd. Elke keer zonder succes. Ze zouden er beter aan doen te leren van hun fouten in het verleden en iets van hun leven te maken. Maar dat is kennelijk heel moeilijk als je het paradijs in het vooruitzicht hebt.quote:Op zondag 22 september 2024 19:20 schreef Triggershott het volgende:
Als de vijanden van Isral zware wapens gaan inzetten, dan krijgen we een herhaling van 2023 te zien:
Armenia says more than 100,000 people fled Nagorno-Karabakh
An ethnic Armenian exodus has nearly emptied Nagorno-Karabakh of residents since Azerbaijan attacked and ordered the breakaway region’s fighter groups to disarm, the Armenian government has said.
https://www.aljazeera.com(...)ve-fled-armenia-govt
Dat was niet echt serieus, het was een puinhoop uitgevoerd door socialisten, seculieren, nationalisten, etc.quote:Op zondag 22 september 2024 19:31 schreef AgLarrr het volgende:
Ik weet het niet, die vijanden hebben het al een paar keer vrij serieus geprobeerd. Elke keer zonder succes.
Het zou werken, he?quote:Op zondag 22 september 2024 19:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Samengevat in 1 woord: achterlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |