abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215041273
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon

[ Bericht 31% gewijzigd door Aether op 20-09-2024 10:17:27 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215041278
Intel official to ABC News: Device blasts op was likely in the works for 15 years
https://www.timesofisrael(...)-works-for-15-years/
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:14:33 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 09:01 schreef mcmlxiv het volgende: Tja de terrorist van de 1 is de vrijheidsstrijder van de ander. Qua actie is dit natuurlijk ook gewoon een terroristische daad. Maar wel 1 waarbij de verhoudingen echte vijand, collatoral damage waarschijnlijk heel positief uitpakt. Wie er nou eigenlijk gelijk heeft in het conflict tussen Israël en de Palestijnen, wie nou eigenlijk dader en wie slachtoffer is, wie wel vrede wil en wie niet? Ik heb geen idee. Ik zie aan beide kanten personen die vooruit willen die getorpedeerd worden door idioten die denken dat deze strijd ooit via geweld te winnen is.
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.

De hele strijd gaat ook over het aanpassen van die algemene perceptie door omkeringen, intimidatie, overdrijvingen, fake news en rechtpraten.
pi_215041435
Hezbollah device explosions raise alarm over Iran's vulnerability
https://www.iranintl.com/en/202409191168
pi_215041495
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 09:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niet echt.
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Israël iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Israël afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathieën er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215041507
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Israël iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Israël afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathieën er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.

Moslimstrijders hebben als doel joodse burgers.

Die essentie, 'vergeet' dat links iedere keer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:31:07 #7
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041512
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:18 schreef Aether het volgende:
Hezbollah device explosions raise alarm over Iran's vulnerability
https://www.iranintl.com/en/202409191168
Tja, aangezien er al een paar jaar over en weer waterkeringen, industriële installaties, waterzuiveringsinstallaties, ziekenhuizen, nucleaire onderzoekscentra etc. etc. worden gehackt denk ik niet dat Iran (of Israël) voor het eerst nadenken over dit soort acties.
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:31:22 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215041517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.

De hele strijd gaat ook over het aanpassen van die algemene perceptie door omkeringen, intimidatie, overdrijvingen, fake news en rechtpraten.
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Israël bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.

Het lijkt mij niet in Israëls belang dat de huidige situatie als een magneet werkt voor jeugdige palestijnen. De Israëlische haviken dragen daarmee zelf bij aan het terrorisme tegen Israël. Zoals het nu werkt blijft deze regio in een oneindige vicieuze cirkel van actie-reactie, waarbij alleen maar aan beide kanten doden vallen, inclusief onschuldige slachtoffers, omdat geen van beiden ook maar in de buurt kan komen van een definitieve overwinning.

Haat is een begrijpelijk gevoel, het is een slechte raadgever. Waarbij ik alleen in Israël mogelijkheden zie om deze spiraal te doorbreken, simpelweg omdat ze de bovenliggende partij zijn.
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:31:43 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215041518
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
En het aantal burgerslachtoffers in Israël is ook een stuk, heel veel, lager.
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Israël meerdere keren gewaarschuwd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:32:49 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041524
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.

Moslimstrijders hebben als doel joodse burgers.

Die essentie, 'vergeet' dat links iedere keer.
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.
pi_215041536
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Israël beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Israël meerdere keren gewaarschuwd.
Links vs ja.

Ipv dat ze gaan kijken naar hoe hamas met zn medeburgers om gaat. Militaire posten opzet onder ziekenhuizen, scholen en weeshuizen en zo.

Tjah..
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:36:59 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Israël bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.
In tegenstelling tot de structureel benadeelde Nigeriaanse noorderlingen bedoel je? Of de achtergestelde Cambodjaanse onderlagen?
pi_215041549
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.

Bijvoorbeeld de uitvloeisels van de raket'aanval' op dat ziekenhuis gezien? Met 530.876 doden volgens hamas? Hele wereld stond 3 dagen te ongefundeerd te gillen, bleek het een afzwaaier van hamas te zijn...
1947-2016
pi_215041563
quote:

[..]

Het lijkt mij niet in Israëls belang dat de huidige situatie als een magneet werkt voor jeugdige palestijnen. De Israëlische haviken dragen daarmee zelf bij aan het terrorisme tegen Israël. Zoals het nu werkt blijft deze regio in een oneindige vicieuze cirkel van actie-reactie, waarbij alleen maar aan beide kanten doden vallen, inclusief onschuldige slachtoffers, omdat geen van beiden ook maar in de buurt kan komen van een definitieve overwinning.

Haat is een begrijpelijk gevoel, het is een slechte raadgever. Waarbij ik alleen in Israël mogelijkheden zie om deze spiraal te doorbreken, simpelweg omdat ze de bovenliggende partij zijn.
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 10:42:02 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215041577
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215041581
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.

Dat er bij de Palestijnen meer slachtoffers vallen komt door de manier waarop zij zelf vechten. Men begint iedere keer zelf een oorlog, waarbij de focus volledig ligt op het omleggen van zoveel mogelijk Israëlische burgers en zij zijn daarbij bereid om hun eigen bevolking op te offeren en de strijders te verschuilen tussen de burgers. Als daar dus al ophef over is, zou de kern van die ophef moeten zijn hoe de Palestijnse terroristen vechten, niet wat Israël doet.

En dan komen we ten slotte ook nog uit op het feit dat heel veel Palestijnse burgers, de terroristen steunen. Dus wat maakt deze mensen eigenlijk onschuldig? Bij onschuld denk ik aan mensen die niets met een oorlog te maken willen hebben en zich distantiëren of zelfs verzetten tegen degenen die de oorlog voeren en niet mensen die de strijd actief toejuichen, graag hun kinderen opofferen of waar kan zelfs meedoen aan het gevecht.

We herinneren ons nog allemaal de duizenden Palestijnse burgers die op 7 oktober door het hekwerk kwamen en Israëlische dorpen hebben geplunderd, mensen hebben gemarteld of moeten de beelden er weer worden bijgehaald?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:42:41 #17
403588 mcmlxiv
pi_215041583
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
Tja zolang je dat als enige realiteit ziet zal de ellende blijven bestaan. Dat is een keuze die ook Israël dan zelf maakt.
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:43:49 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041593
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.

Bijvoorbeeld de uitvloeisels van de raket'aanval' op dat ziekenhuis gezien? Met 530.876 doden volgens hamas? Hele wereld stond 3 dagen te ongefundeerd te gillen, bleek het een afzwaaier van hamas te zijn...
"Ze"?
Ik was een van de eersten die, de ochtend erna als het niet dezelfde avond nog was, de beelden van Al Jazeera hier postte waarop te zien was dat de lancering vanuit Gaza zelf was.
pi_215041623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Ze"?
Ik was een van de eersten die, de ochtend erna als het niet dezelfde avond nog was, de beelden van Al Jazeera hier postte waarop te zien was dat de lancering vanuit Gaza zelf was.
Ja jij ja. De wereldpers niet.
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:48:04 #20
438527 MissButterflyy
pi_215041627
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.

Joh, we hebben het over de ophef erover. Ze doen verder maar waar ze zelf zin in hebben. Dat er ophef is over de vele doden aan Palestijnse zijde, dat snap ik wel.

Verder doen beide partijen toch waar ze zelf zin in hebben, dat is afgelopen maanden wel te zien.
De rest van de riedel ken ik wel.
pi_215041631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Na hun ballen zijn ze nu ook hun pikkies kwijt dus?
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:48:38 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215041633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn om er zo'n kinderlijk naïef en simplistisch wereldbeeld op na te houden O+ .
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 10:48:47 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215041636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 09:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Tijdens oud en nieuw wordt er ook nogal wat geknald in stedelijk gebied. Ook best wel dubieus als je erover nadenkt.
Not sure if serieus ... :wtf:

quote:
Er is niks dubieus aan de pieperactie wat mij betreft. Het waren nou niet bepaald hele grote ontploffingen. En beelden van nevenschade..ik heb ze niet gezien.
Maakt het niet meer of minder dubieus allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215041638
quote:

[..]
Dit.
1947-2016
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:53:40 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041688
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja jij ja. De wereldpers niet.
En die is exclusief links?
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:58:26 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041752
quote:

[..]
Dat is ook niet helemaal waar, hè? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Israëlische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.
pi_215041755
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Joh, we hebben het over de ophef erover. Ze doen verder maar waar ze zelf zin in hebben. Dat er ophef is over de vele doden aan Palestijnse zijde, dat snap ik wel.

Verder doen beide partijen toch waar ze zelf zin in hebben, dat is afgelopen maanden wel te zien.
De rest van de riedel ken ik wel.
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.
  vrijdag 20 september 2024 @ 10:59:58 #28
403588 mcmlxiv
pi_215041782
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.
Babies inclusief?
pi_215041870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is ook niet helemaal waar, hè? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Israëlische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.
Dat zijn dan ook geen Israëliërs, daar zit de crux. In elk land heb je verschillen in de wet-en regelgeving tussen 'natives' en buitenlanders. Dat loopt uiteen van stemrecht tot mogelijkheden van het kopen van vastgoed of grond.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Babies inclusief?
Kinderen blijft in alle gevallen natuurlijk een zeer triest verhaal, maar de Palestijnse kinderen komen onnodig om het leven door de cultuur waar zij in opgroeien en wat hun ouders en bredere gemeenschap allemaal uitvreten.

Meer dan eens zijn ze zelf op hele jonge leeftijd al betrokken bij terrorisme omdat zij zijn opgevoed met het idee dat het hoogst haalbare in het leven het martelaarschap is en het afslachten van Joden.
  vrijdag 20 september 2024 @ 11:13:52 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215041968
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zijn dan ook geen Israëliërs, daar zit de crux. In elk land heb je verschillen in de wet-en regelgeving tussen 'natives' en buitenlanders. Dat loopt uiteen van stemrecht tot mogelijkheden van het kopen van vastgoed of grond.
[..]
...
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Israël zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.

Dat het binnen Israël anders is en dat daar dezelfde rechten gelden voor alle achtergronden is iets totaal anders dat de situatie op de Westoever niet goed praat.
  vrijdag 20 september 2024 @ 11:14:12 #31
403588 mcmlxiv
pi_215041974
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

Kinderen blijft in alle gevallen natuurlijk een zeer triest verhaal, maar de Palestijnse kinderen komen onnodig om het leven door de cultuur waar zij in opgroeien en wat hun ouders en bredere gemeenschap allemaal uitvreten.

Meer dan eens zijn ze zelf op hele jonge leeftijd al betrokken bij terrorisme omdat zij zijn opgevoed met het idee dat het hoogst haalbare in het leven het martelaarschap is en het afslachten van Joden.
Tja, een heel volk veroordelen op de daden of het imago van een gedeelte, daar hebben sommige volkeren best slechte ervaringen mee. Misschien moeten we dat gewoon niet doen? Misschien dat Palestijnse baby's wel helemaal niet zoveel afwijken van Israëlische of andere baby's

Jouw haat en afschuw met betrekking tot palestijnse terreurbewegingen is helemaal terecht, het levert alleen geen zak op. Een niet te winnen oorlog doorzetten met dezelfde middelen levert alleen maar meer van hetzelfde. En hoe oneerlijk het ook mag voelen, er is maar 1 partij die hier echt een verandering kan teweegbrengen. Dat zal uitermate lastig zijn, maar pas wanneer Palestijnen niet op 1 hoop gegooid worden en de deugende exemplaren hulp krijgen om intern iets te veranderen is er een kleine kans.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 11:15:29 #32
3928 Ulx
pi_215041993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Israël zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.
Nou, die hadden ze wèl, maar als je het consequent afwijst....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215042007
quote:

[..]

Dat het binnen Israël anders is en dat daar dezelfde rechten gelden voor alle achtergronden is iets totaal anders dat de situatie op de Westoever niet goed praat.
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordanië de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Israël tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.
  vrijdag 20 september 2024 @ 11:20:03 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215042035
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordanië de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Israël tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.
Ja dat is inderdaad behoorlijk raar, maar maakt niet dat dit gebied nu niet gezien wordt als bezet gebied, wat ook in de praktijk aantoonbaar zorgt dat die juridische ongelijkheid er blijft bestaan.

Ik snap ook niet zo goed waarom je zou willen betwisten dat het niet bezet zou zijn of dat dat minder erg is omdat Jordanië het eerst ook deed.
pi_215042106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat is inderdaad behoorlijk raar, maar maakt niet dat dit gebied nu niet gezien wordt als bezet gebied, wat ook in de praktijk aantoonbaar zorgt dat die juridische ongelijkheid er blijft bestaan.

Ik snap ook niet zo goed waarom je zou willen betwisten dat het niet bezet zou zijn of dat dat minder erg is omdat Jordanië het eerst ook deed.
Het is niet alleen raar, maar gewoon ontzettend hypocriet. Ik vind trouwens best dat die juridische tweespalt aangepast kan worden. Israël hanteert daarin het Israëlische recht voor de eigen burgers en teert voort op een juridisch systeem van Jordanië voor de Palestijnen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat beide groepen worden berecht via het Israëlische systeem.

Het gebied daarentegen mag wat mij betreft gewoon onderdeel zijn van Israël. Er is daar namelijk nog nooit een Palestijnse staat geweest, waarom die er dus nu zou moeten komen is mij nog altijd niet duidelijk.

Bovendien gaat dat ook niet meer omdat de Palestijnen geen Joden in hun samenlevingen willen, nou, er wonen daar nu ruim 500.000 Joden, die krijg je niet maar zo weg. Dat was in de Gazastrook in 2005 al een enorme operatie, er dat betrof er 5000.
  vrijdag 20 september 2024 @ 11:49:16 #36
438527 MissButterflyy
pi_215042329
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien moet je wat afleiding zoeken in je obsessie met dit onderwerp.
pi_215042355
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien moet je wat afleiding zoeken in je obsessie met dit onderwerp.
Hmm.

Ik begrijp dat de argumenten op zijn.
  vrijdag 20 september 2024 @ 11:54:35 #38
438527 MissButterflyy
pi_215042392
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Ik begrijp dat de argumenten op zijn.
Nee, je lijkt door te draaien, gelukkig lijk je een paar Posts verder wel wat in te dimmen.
Zie dat anderen er al wat van hebben gezegd.
pi_215042396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja zolang je dat als enige realiteit ziet zal de ellende blijven bestaan. Dat is een keuze die ook Israël dan zelf maakt.
De ellende treft vooral de Palestijnen zelf en dat is geheel hun eigen keuze. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen Israël niet aan te vallen, dan stond Gaza nu nog overeind.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 september 2024 @ 11:57:39 #40
403588 mcmlxiv
pi_215042433
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is niet alleen raar, maar gewoon ontzettend hypocriet. Ik vind trouwens best dat die juridische tweespalt aangepast kan worden. Israël hanteert daarin het Israëlische recht voor de eigen burgers en teert voort op een juridisch systeem van Jordanië voor de Palestijnen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat beide groepen worden berecht via het Israëlische systeem.

Het gebied daarentegen mag wat mij betreft gewoon onderdeel zijn van Israël. Er is daar namelijk nog nooit een Palestijnse staat geweest, waarom die er dus nu zou moeten komen is mij nog altijd niet duidelijk.

Bovendien gaat dat ook niet meer omdat de Palestijnen geen Joden in hun samenlevingen willen, nou, er wonen daar nu ruim 500.000 Joden, die krijg je niet maar zo weg. Dat was in de Gazastrook in 2005 al een enorme operatie, er dat betrof er 5000.
Misschien moet je de emoties even aan de kant schuiven en rationeel naar deze situatie kijken?

Dan krijg je misschien ook opeens het inzicht dat een heel volk veroordelen voor de daden van sommigen best heel erg lijkt op wat de nazi's ooit richting de joden deden. Misschien krijg je ook het inzicht dat ook Palestijnen rechten hebben om in dat gebied leefruimte te krijgen. En wie weet ga je ook begrijpen dat een stukje zelfbestuur daarbij geen vreemde wens is.

Morele verontwaardiging over hypocrisie is mooi, je koopt er alleen niets voor. Er wonen ruim 12 miljoen Palestijnen in dat gebied. Minder dan 100.000 daarvan zijn daadwerkelijk actieve terroristen. Dat het overgrote deel van de overige Palestijnen sympathiseert met die terroristen kan alleen veranderen wanneer er een alternatief komt, een andere manier is er niet.
pi_215042436
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn om er zo'n kinderlijk naïef en simplistisch wereldbeeld op na te houden O+ .
Ik zou niet weten wat er kinderlijk en naïef aan is.

De Palestijnen hadden een waterleiding kunnen hebben, ze kozen er voor die op te graven, er raketten van te maken, die op hun veel sterkere buurland af te schieten en vervolgens huilen en jammeren als die veel sterkere buurman ze ongenadig hard op hun lazer geeft.

Dus ja ze hebben het VOLLEDIG aan zichzelf te danken. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen de waterleiding te laten liggen en Israël niet aan te vallen. Dan hadden ze nu aanzienlijk minder in de ellende gezeten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 12:00:28 #42
3928 Ulx
pi_215042468
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
As je zegt dat men de grens van 1949, dus die van direct na de nakba, bedoelt als de 'grens van 1967' wordt genoemd krijg je gegarandeerd leuke reacties. Vaak verdwijnt de voorkeur voor een twee staten oplossing dan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 12:03:00 #43
3928 Ulx
pi_215042496
Is dit nog steeds een topic over operatie Pieperplof of is dit gewoon het bekende geleuter? Want daarover bestaan al topics.
pi_215042506
quote:

[..]
Het recht om de ander uit te roeien kan dan ook geen deel uitmaken van gelijke rechten. Als je niet erkent dat joden daar mogen leven dan kun je een situaite van gelijke rechten nog niet aan.

quote:
Gaza was ook geen bezet gebied meer. De vrijheid werd gebruikt om terroristische aanslagen tegen Israelische burgers te organiseren. Gelijke rechten is een toestand waarin men elkaars rechten respecteert. Als jij vindt dat islam moet heersen over het gebied dan ben je tegen gelijke rechten, dat geldt net zo goed rondom Israel als in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215042639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien moet je de emoties even aan de kant schuiven en rationeel naar deze situatie kijken?

Dan krijg je misschien ook opeens het inzicht dat een heel volk veroordelen voor de daden van sommigen best heel erg lijkt op wat de nazi's ooit richting de joden deden. Misschien krijg je ook het inzicht dat ook Palestijnen rechten hebben om in dat gebied leefruimte te krijgen. En wie weet ga je ook begrijpen dat een stukje zelfbestuur daarbij geen vreemde wens is.

Morele verontwaardiging over hypocrisie is mooi, je koopt er alleen niets voor. Er wonen ruim 12 miljoen Palestijnen in dat gebied. Minder dan 100.000 daarvan zijn daadwerkelijk actieve terroristen. Dat het overgrote deel van de overige Palestijnen sympathiseert met die terroristen kan alleen veranderen wanneer er een alternatief komt, een andere manier is er niet.
Mijn uiteenzetting is gebaseerd op basis van feiten en ratio, niet op basis van emotie. En welk alternatief zit je aan te denken?

En je moet bij een alternatief meenemen dat de Palestijnen meermaals een eigen staat is aangeboden. Dit heeft men iedere keer geweigerd, zelfs voordat Israël was opgericht was er al geweld jegens de Joodse gemeenschappen in deze regio.
pi_215043146
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat is allemaal niet netjes.

Maar de reden dat er honger is, gebrek aan water, geen schuilkelders zijn en heel de Gaza strip in puin ligt zijn toch echt het gevolg van hun eigen acties.

En Israël daar is genoeg op aan te merken maar de grote veroorzaker van de Palestijnse ellende zijn de Palestijnen zelf en niet Israël.

Ik ken ook geen enkel volk dat keer op keer een oorlog uitlokt met een veel sterkere tegenstander, genadeloos op hun lazer krijgt om zich vervolgens te wentelen in slachtofferschap. Iedere keer weer.
pi_215043382
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja dat is allemaal niet netjes.

Maar de reden dat er honger is, gebrek aan water, geen schuilkelders zijn en heel de Gaza strip in puin ligt zijn toch echt het gevolg van hun eigen acties.

En Israël daar is genoeg op aan te merken maar de grote veroorzaker van de Palestijnse ellende zijn de Palestijnen zelf en niet Israël.

Ik ken ook geen enkel volk dat keer op keer een oorlog uitlokt met een veel sterkere tegenstander, genadeloos op hun lazer krijgt om zich vervolgens te wentelen in slachtofferschap. Iedere keer weer.
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijke

Over een jaar is deze oorlog 'klaar', controleert de 'boze' buurman echt alles wat het gebied in mag of uit mag en gaan de inwoners ook deze slag of situatie niet accepteren. Op naar 2030
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 13:21:08 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215043392
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijke

Over een jaar is deze oorlog 'klaar', controleert de 'boze' buurman echt alles wat het gebied in mag of uit mag en gaan de inwoners ook deze slag of situatie niet accepteren. Op naar 2030
Tibet?
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 13:21:54 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215043400
Molukken?

Kan best een rijtje maken denk
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:28:20 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215043481
quote:

[..]

Westelijke Sahara, hoor je nooit een moslim over. Marokko bezet het, deporteerde de bewoners, hek en mijnen erom heen. Toch hoor je nooit een van de begrijpende broeders hier erover, incluus jij
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:32:44 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215043520
quote:
Definieer.... (welk) volk ?
Anders dat een groep ontheemde mensen die om allerlei mo(ti)verende redenen op zoek zijn naar een eigen staat alwaar nu soeverein Israël is gevestigd (die daar zal & is om te blijven). Dat er ellende is is vooral omdat die groep het niet kan laten om Israël pogen te vernietigen cq te verdrijven. Israël op haar beurt ivm veiligheid, genoodzaakt is zich te verdedigen met o.a. pieperplof.
Dat de wijze waarop en de gevolgen ter discussie staan, snap ik; en heb dan de vraag hoe moet Israël zich dan de terreur/dreiging van het lijf houden ?

Het is daar geen Kumbaya wanneer al of niet in reactie, terreur wordt ingezet als middel om Israël te (laten) kantelen.

Etiketjes opplakken door vrijblijvend te generaliseren om daarmee een punt te maken is het geijkte middel om een eigen of simplistisch overgenomen aanname, tot argument te vermaken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 13:38:08 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215043596
Atjeh, Papua Nieuw Guinnea

Zo uniek is het allemaal niet
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:41:00 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215043642
Baskenland
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:43:00 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215043680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:38 schreef sp3c het volgende:
Papua Nieuw Guinnea
Wordt compleet leeggeplunderd, de Papua krijgen er niets voor.
Eigenlijk is dat waar voor heel idonesie, dat is niet zelfstandig geworden, maar van Kolonisator veranderd. Was Nederland en werd Java
pi_215044035
twitter

Kansloze poging weer
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 20 september 2024 @ 14:25:04 #56
438527 MissButterflyy
pi_215044052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

Kansloze poging weer
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?
Geef je geld en energie uit aan wat anders ofzo. :')
pi_215044055
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:38 schreef sp3c het volgende:
Atjeh, Papua Nieuw Guinnea

Zo uniek is het allemaal niet
Nederland :(

Stomme EU
Intolerant voor intolerantie
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 14:28:07 #58
3928 Ulx
pi_215044084
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?
Dat kan niet, dat zou hun bestaansrecht wegnemen.
pi_215044107
quote:

[..]

In 2007 is Israël weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.

Nogmaals, dat het er een grote ellende is hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken.
pi_215044126
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Naja die dingen die ze afschieten kosten een stuk minder dan wat de iron dome schiet om ze tegen te houden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 14:33:23 #61
3928 Ulx
pi_215044130
twitter

Als dit document klopt zijn er erg weinig vrouwen en kinderen geraakt.

"Genital tract infection" komt 1735 keer voor:

906 'total inability'
613 'permanent disfigurement with loss of organ function'
216 'partial disfigurement that does not require removal'
  vrijdag 20 september 2024 @ 14:37:57 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215044169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:33 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Als dit document klopt zijn er erg weinig vrouwen en kinderen geraakt.

"Genital tract infection" komt 1735 keer voor.
Insjallah
  vrijdag 20 september 2024 @ 14:40:01 #63
403588 mcmlxiv
pi_215044187
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In 2007 is Israël weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.

Nogmaals, dat het er een grote ellende is hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken.
Alle 12 miljoen zijn even schuldig aan deze ellende? Baby’s ook?

Het lijken wel joden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 14:40:45 #64
3928 Ulx
pi_215044194
=oh nee, da's voor het andere topic.
pi_215044280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Alle 12 miljoen zijn even schuldig aan deze ellende? Baby’s ook?

Het lijken wel joden.
Niet persoonlijk, wel als groep.

Hamas en diens leden zijn natuurlijk de hoofdschuldige maar de Palestijnen als volk brengen Hamas voort. Hamas kan alleen bestaan door Palestijnse support.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 14:59:33 #66
3928 Ulx
pi_215044373
Hamas is ander topic.
pi_215044619
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Westelijke Sahara, hoor je nooit een moslim over. Marokko bezet het, deporteerde de bewoners, hek en mijnen erom heen. Toch hoor je nooit een van de begrijpende broeders hier erover, incluus jij
Ik hoor jou er ook voor het eerst over. Het interesseert jou dan net zo goed niks. Mij lijkt het problematisch, ik zie Marokko alleen niet als een westers land.

De westelijke Sahara is naast de bezetten gebieden het voorbeeld van een gebied wat begin 1900 juridisch geen land was of ergens bij hoorde. Zij hebben net zoals de 'Palestijnen' juridisch geen grond om zelf land af te dwingen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 15:21:00 #68
3928 Ulx
pi_215044637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Insjallah
Er moet denk ik een nieuw begrip voor worden verzonnen. Decapitation Strike dekt de lading niet.
  vrijdag 20 september 2024 @ 15:38:49 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215044842
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik hoor jou er ook voor het eerst over. Het interesseert jou dan net zo goed niks. Mij lijkt het problematisch, ik zie Marokko alleen niet als een westers land.

De westelijke Sahara is naast de bezetten gebieden het voorbeeld van een gebied wat begin 1900 juridisch geen land was of ergens bij hoorde. Zij hebben net zoals de 'Palestijnen' juridisch geen grond om zelf land af te dwingen.
MErkwaardig, heb hier regelmatig over de Westelijke Sahara geschreven,
pi_215044955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 15:51:38 #71
3928 Ulx
pi_215044975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.
Kan dit hamasgeleuter en geneuzel over bestaansrecht in een ander topic?
pi_215044986
quote:

[..]

Zekers. Eens hoor
  vrijdag 20 september 2024 @ 15:53:50 #73
403588 mcmlxiv
pi_215044995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Niet persoonlijk, wel als groep.

Hamas en diens leden zijn natuurlijk de hoofdschuldige maar de Palestijnen als volk brengen Hamas voort. Hamas kan alleen bestaan door Palestijnse support.
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.

Zolang er geen beter perspectief wordt geschetst vanuit anderen dan de terreurgroepen zal deze situatie niet verbeteren. Dat betere perspectief zou een gemeenschappelijke inspanning van Israël en haar buren, geholpen door het westen kunnen zijn. Ongeacht hoe en wat zal het een traject van erg lange adem zijn.

Het alternatief is de huidige realiteit. Een realiteit waarbij aan beide kanten de nodige onschuldige slachtoffers vallen in een zinloze, uitzichtloze oorlog zonder enige kans op verandering. Aan beide kanten van de grens leven in angst en haat.
pi_215045009
Another one bites the dust o|O

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215045016
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kan dit hamasgeleuter en geneuzel over bestaansrecht in een ander topic?
Ja, maar we doen het hier.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 15:56:18 #76
3928 Ulx
pi_215045022
Ik vind Hezbollah extreem stil over het aantal doden. Ziekenhuizen werden op hetzelfde moment overspoeld door mensen met zware bloedingen -degenen die een oog of vingers verloren hadden hadden waarschijnlijk geluk- en je maakt mij niet wijs dat die bij iedereen op tijd konden worden gestopt. Het kan haast niet anders dan dat het dodental flink oploopt. Je bent op een gegeven moment ook door je plasma heen.
  vrijdag 20 september 2024 @ 15:58:26 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215045036
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.

Zolang er geen beter perspectief wordt geschetst vanuit anderen dan de terreurgroepen zal deze situatie niet verbeteren. Dat betere perspectief zou een gemeenschappelijke inspanning van Israël en haar buren, geholpen door het westen kunnen zijn. Ongeacht hoe en wat zal het een traject van erg lange adem zijn.

Het alternatief is de huidige realiteit. Een realiteit waarbij aan beide kanten ook de nodige onschuldige slachtoffers vallen in een zinloze, uitzichtloze oorlog zonder enige kans op verandering.
Blijkbaar moeten ze eens de verantwoording nemen en deze leiders er uit schoppen. Het is niet de eerste keer dat ze al Alies Hakkebar roepend achter een egotripper aanliepen.
De PLO en Yasser Arafat persoonlijk heeft meer dan een miljard aan gelden die voor de mensen bedoeld waren naar eigen Zwitserse bankrekeningen geleid.
Zolang de Palestijnen achter dit soort leiders aan blijft scanderen dat Israel hun probleem is, blijft het ware probleem (hun corrupte leiderschap) bestaan.
pi_215045103
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Leg eens uit waarom het volgens jou geen zelfbestuur is?
pi_215045118

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 05:14 schreef Mr.Silencer het volgende:
Vandaag zal de VN-Veiligheidsraad samen komen voor een overleg hierover.

Ik ben benieuwd in welke mate het volgende ter sprake zal komen:
Protocol on Prohibitions or Restrictions on the Use of Mines, Booby-Traps and
Other Devices as amended on 3 May 1996 (Protocol II to the 1980 Convention as
amended on 3 May 1996)
(certified true copy)
[..]

[ Bericht 28% gewijzigd door Mr.Silencer op 20-09-2024 16:11:29 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 16:07:43 #80
3928 Ulx
pi_215045131
quote:
Wat hebben die nou weer?
  vrijdag 20 september 2024 @ 16:09:06 #81
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215045141
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat hebben die nou weer?
Gejank omdat moslims lik op stuk krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 20 september 2024 @ 16:09:58 #82
403588 mcmlxiv
pi_215045147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Blijkbaar moeten ze eens de verantwoording nemen en deze leiders er uit schoppen. Het is niet de eerste keer dat ze al Alies Hakkebar roepend achter een egotripper aanliepen.
De PLO en Yasser Arafat persoonlijk heeft meer dan een miljard aan gelden die voor de mensen bedoeld waren naar eigen Zwitserse bankrekeningen geleid.
Zolang de Palestijnen achter dit soort leiders aan blijft scanderen dat Israel hun probleem is, blijft het ware probleem (hun corrupte leiderschap) bestaan.
"ze" is een zinloze abstractie. "De Palestijnen" is net zo'n duistere term als "De Joden". Fijn dat je toegeeft dat de Palestijnse leiding corrupt is en dat een deel van het volk zich laat misbruiken en voor het karretje spannen (wat ik volgens mij zojuist al geschreven had). Zonder externe hulp kon het nazisme niet bestreden worden, zonder externe hulp is het de vraag op het opruimen van terroristische groepen in het midden-oosten mogelijk is.

Israël kan natuurlijk gewoon op de huidige voet doorgaan en in een eindeloze actie-reactie situatie blijven zitten. De vraag is hoe risicovol die route is en of hij op de lange termijn vol te houden is. De economische situatie is zorgelijk, de defensie wordt steeds onbetaalbaarder en de interne scheuring in het land groot. Het is mogelijk dat Hamas/Hezbollah behoorlijk succesvol zijn op een vergelijkbare manier als De VS de Sovjet-Unie op de knieën gekregen hebben.
pi_215045176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Leg eens uit waarom het volgens jou geen zelfbestuur is?
Omdat Gaza nooit de controle over het eigen gebied, infrastructuur of de grenzen heeft gehad. Helemaal los van de vraag of dat terecht was ja of nee, sluit dat zelfbestuur uit.
  vrijdag 20 september 2024 @ 16:17:36 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215045196
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:09 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
"ze" is een zinloze abstractie. "De Palestijnen" is net zo'n duistere term als "De Joden". Fijn dat je toegeeft dat de Palestijnse leiding corrupt is en dat een deel van het volk zich laat misbruiken en voor het karretje spannen (wat ik volgens mij zojuist al geschreven had). Zonder externe hulp kon het nazisme niet bestreden worden, zonder externe hulp is het de vraag op het opruimen van terroristische groepen in het midden-oosten mogelijk is.

Israël kan natuurlijk gewoon op de huidige voet doorgaan en in een eindeloze actie-reactie situatie blijven zitten. De vraag is hoe risicovol die route is en of hij op de lange termijn vol te houden is. De economische situatie is zorgelijk, de defensie wordt steeds onbetaalbaarder en de interne scheuring in het land groot. Het is mogelijk dat Hamas/Hezbollah behoorlijk succesvol zijn op een vergelijkbare manier als De VS de Sovjet-Unie op de knieën gekregen hebben.
Ze hebben de meeste steun uit de Arabische wereld al verloren, dus dat betwijfel ik.
pi_215045334
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 16:44:08 #86
3928 Ulx
pi_215045454
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 16:46:15 #87
3928 Ulx
pi_215045479
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:31 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Schande! Ze hadden ook de lijst met nummers van de pagers kunnen doorgeven. Misschien kon een held in de VS dan nog snel iedereen een waarschuwingsbericht sturen.

oh wacht....
pi_215045502
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Hezbollah extreem stil over het aantal doden. Ziekenhuizen werden op hetzelfde moment overspoeld door mensen met zware bloedingen -degenen die een oog of vingers verloren hadden hadden waarschijnlijk geluk- en je maakt mij niet wijs dat die bij iedereen op tijd konden worden gestopt. Het kan haast niet anders dan dat het dodental flink oploopt. Je bent op een gegeven moment ook door je plasma heen.
Als je denkt Israël te slim af te zijn, door pagers ipv telefoons te gebruiken, en je vervolgens zonder het door te hebben pagers koopt van de mossad...

Ik zou ook m'n smoel houden....
pi_215045529
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 20 september 2024 @ 16:57:00 #90
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215045572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

Kansloze poging weer
Strakke actie wel. Want dit geeft Israël weer het recht om een paar duizend van die islamofascistische haatbaarden de nek om te draaien. Of hun balletjes eraf te blazen. ;)
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_215045595
Hezbollah confirms deaths of two operatives killed by IDF while trying to plant bomb on border
https://www.timesofisrael(...)lant-bomb-on-border/
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 16:59:18 #92
3928 Ulx
pi_215045603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:48 schreef havanagila het volgende:

[..]
Als je denkt Israël te slim af te zijn, door pagers ipv telefoons te gebruiken, en je vervolgens zonder het door te hebben pagers koopt van de mossad...

Ik zou ook m'n smoel houden....
Hat spinnen als GeNoCiDuH kan eigenlijk alleen als er veel nevenschade is. Maar dat is er niet. Er zijn maar een paar mensen die pech hadden, minder dan 10 op iets van 3500, dus dat gaat niet werken. Dat hebben ze ook wel door.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 18:00:00 #93
3928 Ulx
pi_215046243
twitter

Zo, als die gepakt is kan Nasrallah ook maar beter wegwezen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 18:13:11 #94
3928 Ulx
pi_215046357
twitter

Benieuwd of Hamas nog in staat is wat te doen. En of die dat willen, Nasrallah liet ze vorig jaar tenslotte ook gewoon barsten.
  vrijdag 20 september 2024 @ 18:15:19 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215046379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Zo, als die gepakt is kan Nasrallah ook maar beter wegwezen.
De houdbaarheidsdatum van die Hezbollah lui verstrijkt rap.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 18:20:40 #96
3928 Ulx
pi_215046417
Ik zie geen beelden van begrafenissen. Ik had er wel een zooi verwacht. Maar misschien hebben ze mobieltjes thuisgelaten, dat kan natuurlijk.
pi_215046445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Ulx het volgende:
Ik zie geen beelden van begrafenissen. Ik had er wel een zooi verwacht. Maar misschien hebben ze mobieltjes thuisgelaten, dat kan natuurlijk.
Eergisteren 1ntje toch? Dag na de piepers, had zijn walkie talkie meegenomen :D
pi_215046446
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Ulx het volgende:
Vandeweek op dag 2 was er eentje bezig toen er weer zo´n varken boem deed temidden van het feest.
Zonder wrijving geen glans
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 18:26:53 #99
3928 Ulx
pi_215046461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 18:24 schreef Haags het volgende:

[..]
Vandeweek op dag 2 was er eentje bezig toen er weer zo´n varken boem deed temidden van het feest.
Da's de enige die ik tot nu toe heb gezien.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 18:38:24 #100
3928 Ulx
pi_215046543
Hezbollah ziet het blijkbaar niet als succes. 'Abu Shitforbrains raakte zijn zak kwijt en bloedde dood' klinkt natuurlijk ook minder goed dan 'Hij is een martelaar!'

https://www.theguardian.c(...)ves-lebanon-in-shock

quote:
The funeral was over almost as soon as it began. Women did not linger in their lamentations but marched directly alongside the pallbearers to bury the body. An overzealous Hezbollah staff member did not wait for them to finish before pulling the picture of their fallen comrade off the martyr’s shrine, eager to pack up. Ten minutes later, the crowd dispersed, filtering out past the ad hoc army checkpoints set up for the occasion in the southern Beirut neighbourhood.

The funeral – a far cry from the usual 90-minute long ceremonies to honour the Shia militia’s deceased – was one of dozens held across Lebanon on Thursday. One after the other, Hezbollah had issued a steady stream of funerary announcements as the death toll mounted from the operation, probably Israeli in origin, that blew up pagers and walkie-talkies on Tuesday and Wednesday. In total, 42 were killed and almost 3,500 wounded by the blasts, according to Lebanon’s ministry of health.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')