quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:01 schreef mcmlxiv het volgende: Tja de terrorist van de 1 is de vrijheidsstrijder van de ander. Qua actie is dit natuurlijk ook gewoon een terroristische daad. Maar wel 1 waarbij de verhoudingen echte vijand, collatoral damage waarschijnlijk heel positief uitpakt. Wie er nou eigenlijk gelijk heeft in het conflict tussen Isral en de Palestijnen, wie nou eigenlijk dader en wie slachtoffer is, wie wel vrede wil en wie niet? Ik heb geen idee. Ik zie aan beide kanten personen die vooruit willen die getorpedeerd worden door idioten die denken dat deze strijd ooit via geweld te winnen is.
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Isral iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Isral afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathien er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.quote:
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Isral iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Isral afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathien er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
Tja, aangezien er al een paar jaar over en weer waterkeringen, industrile installaties, waterzuiveringsinstallaties, ziekenhuizen, nucleaire onderzoekscentra etc. etc. worden gehackt denk ik niet dat Iran (of Isral) voor het eerst nadenken over dit soort acties.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:18 schreef Aether het volgende:
Hezbollah device explosions raise alarm over Iran's vulnerability
https://www.iranintl.com/en/202409191168
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Isral bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, zo kun je Boko Haram ook neerzetten als een kwestie van perspectief, en de Nazi's, en de Rode Khmer. Ik denk dat er echt wel iets te zeggen valt voor consensus en algemene perceptie in dezen.
De hele strijd gaat ook over het aanpassen van die algemene perceptie door omkeringen, intimidatie, overdrijvingen, fake news en rechtpraten.
Isral beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel, de ophef over mogelijke burgerslachtoffers is er alleen als Isral iets doet. Als Hezbollah of zoals voorheen Hamas, talloze raketten op Isral afvuren wordt die zorg niet uitgesproken. We weten allemaal wel welk gedachtegoed en sympathien er leven in veel Islamtische en sommige Westerse progressief linkse contreien.
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel heeft als doel moslimstrijders uit te schakelen en raakt daarbij per ongeluk burgers. Mede omdat die moslimstrijders hun medemoslims ook gebruiken als menselijk schild, maar dat is een andere discussie.
Moslimstrijders hebben als doel joodse burgers.
Die essentie, 'vergeet' dat links iedere keer.
Links vs ja.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
En het aantal burgerslachtoffers in Isral is ook een stuk, heel veel, lager.
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Isral meerdere keren gewaarschuwd.
In tegenstelling tot de structureel benadeelde Nigeriaanse noorderlingen bedoel je? Of de achtergestelde Cambodjaanse onderlagen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Isral bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vergeet "links" helemaal niet. Net zomin als je het geraaskal van de schreeuwers aan de rechterkant van het spectrum als maatstaf moet nemen voor heel rechts is het constructief om bij alles over links te gaan gillen dat je niet aanstaat.
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh zeker. Er zit alleen wel een subtiel verschil tussen de palestijnse terreurorganisaties en de groepen die jij noemt. Er is wel degelijk een volk wat al decennia in behoorlijk ellendige omstandigheden leeft en waar ook Isral bijdraagt aan het in stand houden van die ellende. Dat is toch wel een verschil met meer ideologische terreur.
Het lijkt mij niet in Israls belang dat de huidige situatie als een magneet werkt voor jeugdige palestijnen. De Isralische haviken dragen daarmee zelf bij aan het terrorisme tegen Isral. Zoals het nu werkt blijft deze regio in een oneindige vicieuze cirkel van actie-reactie, waarbij alleen maar aan beide kanten doden vallen, inclusief onschuldige slachtoffers, omdat geen van beiden ook maar in de buurt kan komen van een definitieve overwinning.
Haat is een begrijpelijk gevoel, het is een slechte raadgever. Waarbij ik alleen in Isral mogelijkheden zie om deze spiraal te doorbreken, simpelweg omdat ze de bovenliggende partij zijn.
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Isral beschermt zijn burgers natuurlijk wel veel beter, onder andere door de iron dome. En hoe vaak lees je wel niet dat de raketten niet eens raak schieten, maar wat losse flodders zijn?
En het aantal burgerslachtoffers in Isral is ook een stuk, heel veel, lager.
Ik snap best wel dat daar wel eens ophef over is. Dat heeft niks met islamistische of westers progressieve gedachtengoed te maken. Zelfs de VS heeft Isral meerdere keren gewaarschuwd.
Tja zolang je dat als enige realiteit ziet zal de ellende blijven bestaan. Dat is een keuze die ook Isral dan zelf maakt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
"Ze"?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Euh, jawel. Ze staan al klaar met hun vingertje zodra er ook maar 1 moslim iets roept over 'israel did it, israel bad'.
Bijvoorbeeld de uitvloeisels van de raket'aanval' op dat ziekenhuis gezien? Met 530.876 doden volgens hamas? Hele wereld stond 3 dagen te ongefundeerd te gillen, bleek het een afzwaaier van hamas te zijn...
Ja jij ja. De wereldpers niet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Ze"?
Ik was een van de eersten die, de ochtend erna als het niet dezelfde avond nog was, de beelden van Al Jazeera hier postte waarop te zien was dat de lancering vanuit Gaza zelf was.
Joh, we hebben het over de ophef erover. Ze doen verder maar waar ze zelf zin in hebben. Dat er ophef is over de vele doden aan Palestijnse zijde, dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee hoor. Dit is niet hoe het werkt. Als twee partijen met elkaar in strijd zijn is het niet zo dat de sterkere minder mag doen dan de zwakkere.
Na hun ballen zijn ze nu ook hun pikkies kwijt dus?quote:
Wat moet het heerlijk zijn om er zo'n kinderlijk naef en simplistisch wereldbeeld op na te houdenquote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is maar 1 reden dat de Palestijnen in ellende leven en dat zijn de Palestijnen zelf.
Not sure if serieus ...quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tijdens oud en nieuw wordt er ook nogal wat geknald in stedelijk gebied. Ook best wel dubieus als je erover nadenkt.
Maakt het niet meer of minder dubieus allemaalquote:Er is niks dubieus aan de pieperactie wat mij betreft. Het waren nou niet bepaald hele grote ontploffingen. En beelden van nevenschade..ik heb ze niet gezien.
Dit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar, h? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Isralische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Joh, we hebben het over de ophef erover. Ze doen verder maar waar ze zelf zin in hebben. Dat er ophef is over de vele doden aan Palestijnse zijde, dat snap ik wel.
Verder doen beide partijen toch waar ze zelf zin in hebben, dat is afgelopen maanden wel te zien.
De rest van de riedel ken ik wel.
Babies inclusief?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.
Dat zijn dan ook geen Isralirs, daar zit de crux. In elk land heb je verschillen in de wet-en regelgeving tussen 'natives' en buitenlanders. Dat loopt uiteen van stemrecht tot mogelijkheden van het kopen van vastgoed of grond.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar, h? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Isralische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.
Kinderen blijft in alle gevallen natuurlijk een zeer triest verhaal, maar de Palestijnse kinderen komen onnodig om het leven door de cultuur waar zij in opgroeien en wat hun ouders en bredere gemeenschap allemaal uitvreten.quote:
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Isral zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen Isralirs, daar zit de crux. In elk land heb je verschillen in de wet-en regelgeving tussen 'natives' en buitenlanders. Dat loopt uiteen van stemrecht tot mogelijkheden van het kopen van vastgoed of grond.
[..]
...
Tja, een heel volk veroordelen op de daden of het imago van een gedeelte, daar hebben sommige volkeren best slechte ervaringen mee. Misschien moeten we dat gewoon niet doen? Misschien dat Palestijnse baby's wel helemaal niet zoveel afwijken van Isralische of andere baby'squote:Op vrijdag 20 september 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Kinderen blijft in alle gevallen natuurlijk een zeer triest verhaal, maar de Palestijnse kinderen komen onnodig om het leven door de cultuur waar zij in opgroeien en wat hun ouders en bredere gemeenschap allemaal uitvreten.
Meer dan eens zijn ze zelf op hele jonge leeftijd al betrokken bij terrorisme omdat zij zijn opgevoed met het idee dat het hoogst haalbare in het leven het martelaarschap is en het afslachten van Joden.
Nou, die hadden ze wl, maar als je het consequent afwijst....quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Isral zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordani de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Isral tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar ze zitten wel al decennia in een situatie dat hun woongebied bezet is door Isral zonder uitzicht op het verkrijgen van gelijke rechten.
Dat het binnen Isral anders is en dat daar dezelfde rechten gelden voor alle achtergronden is iets totaal anders dat de situatie op de Westoever niet goed praat.
Ja dat is inderdaad behoorlijk raar, maar maakt niet dat dit gebied nu niet gezien wordt als bezet gebied, wat ook in de praktijk aantoonbaar zorgt dat die juridische ongelijkheid er blijft bestaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordani de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Isral tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.
Het is niet alleen raar, maar gewoon ontzettend hypocriet. Ik vind trouwens best dat die juridische tweespalt aangepast kan worden. Isral hanteert daarin het Isralische recht voor de eigen burgers en teert voort op een juridisch systeem van Jordani voor de Palestijnen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat beide groepen worden berecht via het Isralische systeem.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad behoorlijk raar, maar maakt niet dat dit gebied nu niet gezien wordt als bezet gebied, wat ook in de praktijk aantoonbaar zorgt dat die juridische ongelijkheid er blijft bestaan.
Ik snap ook niet zo goed waarom je zou willen betwisten dat het niet bezet zou zijn of dat dat minder erg is omdat Jordani het eerst ook deed.
Misschien moet je wat afleiding zoeken in je obsessie met dit onderwerp.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind van niet en zou het zelfs onbegrijpelijk willen noemen. Wat deze mensen de afgelopen eeuw hebben uitgehaald heeft nog geen volk uitgevreten voor zover ik weet. De steeds groter wordende pathologische empathie van Westerse landen voor een groep doorgewinterde terreurzuchtige antisemieten is schrikbarend om te zien.
Hmm.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien moet je wat afleiding zoeken in je obsessie met dit onderwerp.
Nee, je lijkt door te draaien, gelukkig lijk je een paar Posts verder wel wat in te dimmen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Ik begrijp dat de argumenten op zijn.
De ellende treft vooral de Palestijnen zelf en dat is geheel hun eigen keuze. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen Isral niet aan te vallen, dan stond Gaza nu nog overeind.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja zolang je dat als enige realiteit ziet zal de ellende blijven bestaan. Dat is een keuze die ook Isral dan zelf maakt.
Misschien moet je de emoties even aan de kant schuiven en rationeel naar deze situatie kijken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is niet alleen raar, maar gewoon ontzettend hypocriet. Ik vind trouwens best dat die juridische tweespalt aangepast kan worden. Isral hanteert daarin het Isralische recht voor de eigen burgers en teert voort op een juridisch systeem van Jordani voor de Palestijnen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat beide groepen worden berecht via het Isralische systeem.
Het gebied daarentegen mag wat mij betreft gewoon onderdeel zijn van Isral. Er is daar namelijk nog nooit een Palestijnse staat geweest, waarom die er dus nu zou moeten komen is mij nog altijd niet duidelijk.
Bovendien gaat dat ook niet meer omdat de Palestijnen geen Joden in hun samenlevingen willen, nou, er wonen daar nu ruim 500.000 Joden, die krijg je niet maar zo weg. Dat was in de Gazastrook in 2005 al een enorme operatie, er dat betrof er 5000.
Ik zou niet weten wat er kinderlijk en naef aan is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat moet het heerlijk zijn om er zo'n kinderlijk naef en simplistisch wereldbeeld op na te houden.
As je zegt dat men de grens van 1949, dus die van direct na de nakba, bedoelt als de 'grens van 1967' wordt genoemd krijg je gegarandeerd leuke reacties. Vaak verdwijnt de voorkeur voor een twee staten oplossing dan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind de omschrijving zo vreemd, 'bezet gebied'. Immers, was dit gebied ook bezet toen Jordani de Westelijke Jordaanoever had geannexeerd en Egypte de Gazastrook? Want gek genoeg is dat verwijt toen nooit gemaakt in internationale kringen. Pas toen deze gebieden verloren gingen aan Isral tijdens de Zesdaagse Oorlog was het ineens 'bezet' gebied.
Het recht om de ander uit te roeien kan dan ook geen deel uitmaken van gelijke rechten. Als je niet erkent dat joden daar mogen leven dan kun je een situaite van gelijke rechten nog niet aan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gaza was ook geen bezet gebied meer. De vrijheid werd gebruikt om terroristische aanslagen tegen Israelische burgers te organiseren. Gelijke rechten is een toestand waarin men elkaars rechten respecteert. Als jij vindt dat islam moet heersen over het gebied dan ben je tegen gelijke rechten, dat geldt net zo goed rondom Israel als in Nederland.quote:Dat het binnen Isral anders is en dat daar dezelfde rechten gelden voor alle achtergronden is iets totaal anders dat de situatie op de Westoever niet goed praat.
Mijn uiteenzetting is gebaseerd op basis van feiten en ratio, niet op basis van emotie. En welk alternatief zit je aan te denken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien moet je de emoties even aan de kant schuiven en rationeel naar deze situatie kijken?
Dan krijg je misschien ook opeens het inzicht dat een heel volk veroordelen voor de daden van sommigen best heel erg lijkt op wat de nazi's ooit richting de joden deden. Misschien krijg je ook het inzicht dat ook Palestijnen rechten hebben om in dat gebied leefruimte te krijgen. En wie weet ga je ook begrijpen dat een stukje zelfbestuur daarbij geen vreemde wens is.
Morele verontwaardiging over hypocrisie is mooi, je koopt er alleen niets voor. Er wonen ruim 12 miljoen Palestijnen in dat gebied. Minder dan 100.000 daarvan zijn daadwerkelijk actieve terroristen. Dat het overgrote deel van de overige Palestijnen sympathiseert met die terroristen kan alleen veranderen wanneer er een alternatief komt, een andere manier is er niet.
Ja dat is allemaal niet netjes.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar, h? Nu ben ik van mening dat Hamas en de PA op zijn zachtst gezegd niet het beste voorhebben met de Palestijnse burgers getuige de miljarden aan steun die verduisterd zijn voor ze, dus dat een groot deel ligt bij die factor, maar er is zeker een externe factor in de Isralische regering die in toenemende mate verrechtst en bijvoorbeeld het kolonistentuig op de Westoever oneerlijk beoordeelt in een systeem waarin Palestijnen niet dezelfde rechten genieten als de Joodse buren.
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijkequote:Op vrijdag 20 september 2024 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal niet netjes.
Maar de reden dat er honger is, gebrek aan water, geen schuilkelders zijn en heel de Gaza strip in puin ligt zijn toch echt het gevolg van hun eigen acties.
En Isral daar is genoeg op aan te merken maar de grote veroorzaker van de Palestijnse ellende zijn de Palestijnen zelf en niet Isral.
Ik ken ook geen enkel volk dat keer op keer een oorlog uitlokt met een veel sterkere tegenstander, genadeloos op hun lazer krijgt om zich vervolgens te wentelen in slachtofferschap. Iedere keer weer.
Tibet?quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijke
Over een jaar is deze oorlog 'klaar', controleert de 'boze' buurman echt alles wat het gebied in mag of uit mag en gaan de inwoners ook deze slag of situatie niet accepteren. Op naar 2030
Westelijke Sahara, hoor je nooit een moslim over. Marokko bezet het, deporteerde de bewoners, hek en mijnen erom heen. Toch hoor je nooit een van de begrijpende broeders hier erover, incluus jijquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fair niemand kent zo'n volk. De situatie waar een land een ander land gebied controleert is in de moderne geschiedenis ook uniek en ongekend. We kennen geen gelijke
Over een jaar is deze oorlog 'klaar', controleert de 'boze' buurman echt alles wat het gebied in mag of uit mag en gaan de inwoners ook deze slag of situatie niet accepteren. Op naar 2030
Definieer.... (welk) volk ?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef mcmlxiv het volgende:
Wordt compleet leeggeplunderd, de Papua krijgen er niets voor.quote:
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?quote:
Nederlandquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:38 schreef sp3c het volgende:
Atjeh, Papua Nieuw Guinnea
Zo uniek is het allemaal niet
Dat kan niet, dat zou hun bestaansrecht wegnemen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?
Geef je geld en energie uit aan wat anders ofzo.
In 2007 is Isral weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Naja die dingen die ze afschieten kosten een stuk minder dan wat de iron dome schiet om ze tegen te houden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Ze weten toch zelf ook wel dat de iron dome bijna alles tegenhoudt?
Geef je geld en energie uit aan wat anders ofzo.
Insjallahquote:Op vrijdag 20 september 2024 14:33 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Als dit document klopt zijn er erg weinig vrouwen en kinderen geraakt.
"Genital tract infection" komt 1735 keer voor.
Alle 12 miljoen zijn even schuldig aan deze ellende? Baby’s ook?quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In 2007 is Isral weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.
Nogmaals, dat het er een grote ellende is hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken.
Niet persoonlijk, wel als groep.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Alle 12 miljoen zijn even schuldig aan deze ellende? Baby’s ook?
Het lijken wel joden.
Ik hoor jou er ook voor het eerst over. Het interesseert jou dan net zo goed niks. Mij lijkt het problematisch, ik zie Marokko alleen niet als een westers land.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Westelijke Sahara, hoor je nooit een moslim over. Marokko bezet het, deporteerde de bewoners, hek en mijnen erom heen. Toch hoor je nooit een van de begrijpende broeders hier erover, incluus jij
Er moet denk ik een nieuw begrip voor worden verzonnen. Decapitation Strike dekt de lading niet.quote:
MErkwaardig, heb hier regelmatig over de Westelijke Sahara geschreven,quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoor jou er ook voor het eerst over. Het interesseert jou dan net zo goed niks. Mij lijkt het problematisch, ik zie Marokko alleen niet als een westers land.
De westelijke Sahara is naast de bezetten gebieden het voorbeeld van een gebied wat begin 1900 juridisch geen land was of ergens bij hoorde. Zij hebben net zoals de 'Palestijnen' juridisch geen grond om zelf land af te dwingen.
Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In 2007 is Isral weggetrokken uit Gaza. De tijd onder zelfbestuur hebben ze gebruikt om honderden kilometers tunnel te graven voor strijders, raketten bouwen en lanceerinstallaties.
Nogmaals, dat het er een grote ellende is hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken.
Kan dit hamasgeleuter en geneuzel over bestaansrecht in een ander topic?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.
Zekers. Eens hoorquote:Op vrijdag 20 september 2024 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet persoonlijk, wel als groep.
Hamas en diens leden zijn natuurlijk de hoofdschuldige maar de Palestijnen als volk brengen Hamas voort. Hamas kan alleen bestaan door Palestijnse support.
Ja, maar we doen het hier.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kan dit hamasgeleuter en geneuzel over bestaansrecht in een ander topic?
Blijkbaar moeten ze eens de verantwoording nemen en deze leiders er uit schoppen. Het is niet de eerste keer dat ze al Alies Hakkebar roepend achter een egotripper aanliepen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.
Zolang er geen beter perspectief wordt geschetst vanuit anderen dan de terreurgroepen zal deze situatie niet verbeteren. Dat betere perspectief zou een gemeenschappelijke inspanning van Isral en haar buren, geholpen door het westen kunnen zijn. Ongeacht hoe en wat zal het een traject van erg lange adem zijn.
Het alternatief is de huidige realiteit. Een realiteit waarbij aan beide kanten ook de nodige onschuldige slachtoffers vallen in een zinloze, uitzichtloze oorlog zonder enige kans op verandering.
Leg eens uit waarom het volgens jou geen zelfbestuur is?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt een zeer ruime definitie van wat zelfbestuur is als je dit oprecht denkt.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 05:14 schreef Mr.Silencer het volgende:
Vandaag zal de VN-Veiligheidsraad samen komen voor een overleg hierover.
Ik ben benieuwd in welke mate het volgende ter sprake zal komen:
Protocol on Prohibitions or Restrictions on the Use of Mines, Booby-Traps and
Other Devices as amended on 3 May 1996 (Protocol II to the 1980 Convention as
amended on 3 May 1996) (certified true copy)
[..]
Wat hebben die nou weer?quote:
"ze" is een zinloze abstractie. "De Palestijnen" is net zo'n duistere term als "De Joden". Fijn dat je toegeeft dat de Palestijnse leiding corrupt is en dat een deel van het volk zich laat misbruiken en voor het karretje spannen (wat ik volgens mij zojuist al geschreven had). Zonder externe hulp kon het nazisme niet bestreden worden, zonder externe hulp is het de vraag op het opruimen van terroristische groepen in het midden-oosten mogelijk is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Blijkbaar moeten ze eens de verantwoording nemen en deze leiders er uit schoppen. Het is niet de eerste keer dat ze al Alies Hakkebar roepend achter een egotripper aanliepen.
De PLO en Yasser Arafat persoonlijk heeft meer dan een miljard aan gelden die voor de mensen bedoeld waren naar eigen Zwitserse bankrekeningen geleid.
Zolang de Palestijnen achter dit soort leiders aan blijft scanderen dat Israel hun probleem is, blijft het ware probleem (hun corrupte leiderschap) bestaan.
Omdat Gaza nooit de controle over het eigen gebied, infrastructuur of de grenzen heeft gehad. Helemaal los van de vraag of dat terecht was ja of nee, sluit dat zelfbestuur uit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom het volgens jou geen zelfbestuur is?
Ze hebben de meeste steun uit de Arabische wereld al verloren, dus dat betwijfel ik.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
"ze" is een zinloze abstractie. "De Palestijnen" is net zo'n duistere term als "De Joden". Fijn dat je toegeeft dat de Palestijnse leiding corrupt is en dat een deel van het volk zich laat misbruiken en voor het karretje spannen (wat ik volgens mij zojuist al geschreven had). Zonder externe hulp kon het nazisme niet bestreden worden, zonder externe hulp is het de vraag op het opruimen van terroristische groepen in het midden-oosten mogelijk is.
Isral kan natuurlijk gewoon op de huidige voet doorgaan en in een eindeloze actie-reactie situatie blijven zitten. De vraag is hoe risicovol die route is en of hij op de lange termijn vol te houden is. De economische situatie is zorgelijk, de defensie wordt steeds onbetaalbaarder en de interne scheuring in het land groot. Het is mogelijk dat Hamas/Hezbollah behoorlijk succesvol zijn op een vergelijkbare manier als De VS de Sovjet-Unie op de knien gekregen hebben.
Schande! Ze hadden ook de lijst met nummers van de pagers kunnen doorgeven. Misschien kon een held in de VS dan nog snel iedereen een waarschuwingsbericht sturen.quote:
Als je denkt Isral te slim af te zijn, door pagers ipv telefoons te gebruiken, en je vervolgens zonder het door te hebben pagers koopt van de mossad...quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Hezbollah extreem stil over het aantal doden. Ziekenhuizen werden op hetzelfde moment overspoeld door mensen met zware bloedingen -degenen die een oog of vingers verloren hadden hadden waarschijnlijk geluk- en je maakt mij niet wijs dat die bij iedereen op tijd konden worden gestopt. Het kan haast niet anders dan dat het dodental flink oploopt. Je bent op een gegeven moment ook door je plasma heen.
Strakke actie wel. Want dit geeft Isral weer het recht om een paar duizend van die islamofascistische haatbaarden de nek om te draaien. Of hun balletjes eraf te blazen.quote:
Hat spinnen als GeNoCiDuH kan eigenlijk alleen als er veel nevenschade is. Maar dat is er niet. Er zijn maar een paar mensen die pech hadden, minder dan 10 op iets van 3500, dus dat gaat niet werken. Dat hebben ze ook wel door.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als je denkt Isral te slim af te zijn, door pagers ipv telefoons te gebruiken, en je vervolgens zonder het door te hebben pagers koopt van de mossad...
Ik zou ook m'n smoel houden....
De houdbaarheidsdatum van die Hezbollah lui verstrijkt rap.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zo, als die gepakt is kan Nasrallah ook maar beter wegwezen.
Eergisteren 1ntje toch? Dag na de piepers, had zijn walkie talkie meegenomenquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Ulx het volgende:
Ik zie geen beelden van begrafenissen. Ik had er wel een zooi verwacht. Maar misschien hebben ze mobieltjes thuisgelaten, dat kan natuurlijk.
Vandeweek op dag 2 was er eentje bezig toen er weer zo´n varken boem deed temidden van het feest.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Ulx het volgende:
Ik zie geen beelden van begrafenissen. Ik had er wel een zooi verwacht. Maar misschien hebben ze mobieltjes thuisgelaten, dat kan natuurlijk.
Da's de enige die ik tot nu toe heb gezien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:24 schreef Haags het volgende:
[..]
Vandeweek op dag 2 was er eentje bezig toen er weer zo´n varken boem deed temidden van het feest.
quote:The funeral was over almost as soon as it began. Women did not linger in their lamentations but marched directly alongside the pallbearers to bury the body. An overzealous Hezbollah staff member did not wait for them to finish before pulling the picture of their fallen comrade off the martyr’s shrine, eager to pack up. Ten minutes later, the crowd dispersed, filtering out past the ad hoc army checkpoints set up for the occasion in the southern Beirut neighbourhood.
The funeral – a far cry from the usual 90-minute long ceremonies to honour the Shia militia’s deceased – was one of dozens held across Lebanon on Thursday. One after the other, Hezbollah had issued a steady stream of funerary announcements as the death toll mounted from the operation, probably Israeli in origin, that blew up pagers and walkie-talkies on Tuesday and Wednesday. In total, 42 were killed and almost 3,500 wounded by the blasts, according to Lebanon’s ministry of health.
Er waren ook heel veel lichtgewond h in verhouding.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Hezbollah extreem stil over het aantal doden. Ziekenhuizen werden op hetzelfde moment overspoeld door mensen met zware bloedingen -degenen die een oog of vingers verloren hadden hadden waarschijnlijk geluk- en je maakt mij niet wijs dat die bij iedereen op tijd konden worden gestopt. Het kan haast niet anders dan dat het dodental flink oploopt. Je bent op een gegeven moment ook door je plasma heen.
Die pagers gingen na een paar keer buzzen af, of op het moment dat iemand het alarm bevestigde door een knop in te drukken. Die zijn ogen of vingers kwijt. Dat zijn geen lichte verwondingen meer. Zeker als die in de hand ontploft is de kans op een slagaderlijke bloeding aanwezig. En had je hem aan je riem of in je broekzak... En allemaal op hetzelfde moment. Dus ineens staan een paar duizend man bij de eerste hulp.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er waren ook heel veel lichtgewond h in verhouding.
Ik denk dat je het groter maakt in je hoofd dan dat het is. Zwaargewond loopt in de honderden, niet duizenden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die pagers gingen na een paar keer buzzen af, of op het moment dat iemand het alarm bevestigde door een knop in te drukken. Die zijn ogen of vingers kwijt. Dat zijn geen lichte verwondingen meer. Zeker als die in de hand ontploft is de kans op een slagaderlijke bloeding aanwezig. En had je hem aan je riem of in je broekzak... En allemaal op hetzelfde moment. Dus ineens staan een paar duizend man bij de eerste hulp.
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat je het groter maakt in je hoofd dan dat het is. Zwaargewond loopt in de honderden, niet duizenden.
Al die apparaten die konden ploffen!!quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:55 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar kwamen die bijeen en flikkerde de IDF er een bom op. Een conferencecall was blijkbaar te gevaarlijk voor ze.
Hezbollah:quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:56 schreef maily het volgende:
[..]
Al die apparaten die konden ploffen!!
Ja dat klopt. Maar als de Palestijnen zelf al geen bestuur kunnen voortbrengen dat perspectief biedt, hoe kan je Isral dan de schuld geven van de ellende waarin ze zich nu bevinden? Het is treurig vooral voor de goedwillende mensen maar je kan niet verwachten dat barbaarse agressie tegen je veel sterkere buurman onbeantwoord blijft. Ik bedoel, wat had je dan gedacht? Dat Isral het er bij zou laten zitten? Toen hier op 7 oktober op fok de eerste berichten verschenen van feestvierende gazanen zeiden mensen hier op fok al dat binnen een paar dagen heel Gaza plat zou liggen. Als wij dat hier op fok aan kunnen zien komen dan kunnen ze dat daar toch ook?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, de geschiedenis leert dat een (te) groot deel van elke bevolkingsgroep zich makkelijk laat ophitsen en tot geweld verleiden. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep in elk werelddeel. De bestanddelen zijn eenvoudig, armoede, honger, wanhoop en gebrek aan perspectief zijn de belangrijkste.
Zolang er geen beter perspectief wordt geschetst vanuit anderen dan de terreurgroepen zal deze situatie niet verbeteren. Dat betere perspectief zou een gemeenschappelijke inspanning van Isral en haar buren, geholpen door het westen kunnen zijn. Ongeacht hoe en wat zal het een traject van erg lange adem zijn.
Het alternatief is de huidige realiteit. Een realiteit waarbij aan beide kanten de nodige onschuldige slachtoffers vallen in een zinloze, uitzichtloze oorlog zonder enige kans op verandering. Aan beide kanten van de grens leven in angst en haat.
US$ 7Mquote:
Wel prettig als ze zo allemaal op een kluitje gaan zitten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:11 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was er hoog bezoek aanwezig.
Ze zullen wel moeten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel prettig als ze zo allemaal op een kluitje gaan zitten.
Hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat Gaza nooit de controle over het eigen gebied, infrastructuur of de grenzen heeft gehad. Helemaal los van de vraag of dat terecht was ja of nee, sluit dat zelfbestuur uit.
Hamas heeft waterleidingen gebruikt die van ver voor 2006 zijn gelegd. Leidingen die door Isral zijn aangelegd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Er zit gewoon een Hamas regering die verantwoordelijk is voor controle over het gebied en infrastructuur. En een grens kent twee kanten. Als je je een slechte buur toont, om wat voor reden dan ook, dan sluiten je buurlanden de grens aan hun kant af. En dat is hun goed recht.
De Hamas regering kiest er echter voor om de vaak met hulpgeld aangelegde infrastructuur te ontmantelen om er vervolgens wapens van te maken.
Hier hebben wij aan meebetaald:
Dus hou alsjeblieft op met ze hebben geen controle over de eigen infrastructuur.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:55 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar kwamen die bijeen en flikkerde de IDF er een bom op. Een conferencecall was blijkbaar te gevaarlijk voor ze.
Dat kan geen toeval zijn, zoals Nasrallah gisteren zei: "we vechten niet alleen tegen Isral, maar ze worden ook gesteund door de Amerikanen, de NAVO en het Westen".quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:43 schreef Ulx het volgende:
Wel een mooie timing om die gasten vandaag zo te grazen te nemen. Precies 40 jaar nadat Hezbollah de Amerikaanse ambassade in Beiroet opblies.
https://en.wikipedia.org/wiki/1984_US_embassy_bombing_in_Beirut
Ik denk ook dat Nasrallah dit 40 jaar geleden zo plande.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat kan geen toeval zijn, zoals Nasrallah gisteren zei: "we vechten niet alleen tegen Isral, maar ze worden ook gesteund door de Amerikanen, de NAVO en het Westen".
https://www.nu.nl/311360/(...)na-pieperaanval.html
Oo ok. Het waren waterleidingen van voor 2006, dat verandert de zaak. Dan is het wel Ok om ze eruit te trekken, op je buurland te schieten en vervolgens te jammeren dat je geen controle over je infrastructuur hebt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas heeft waterleidingen gebruikt die van ver voor 2006 zijn gelegd. Leidingen die door Isral zijn aangelegd.
Het klopt ook dat Europese unie held beschikbaar heeft gesteld voor waterleidingen. Alleen Israel weet al sinds 2008 dat Hamas leidingen gebruikte of kon gebruiken. Isral heeft natuurlijk niet toegestaan dat de EU dat soort leidingen zou geven. Isral bepaalt wat het gebied in en uit mag en zo zijn aluminium buizen natuurlijk niet toegestaan. Het is kunststof wat de klok slaat
Dat verhaaltje dat de EU Hamas enigszins helpt is een sprookje
En dat een boel mensen in Libanon die Hezbollah geen warm hart toedragen informatie doorspelen..quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:59 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat bij Nasrallah begint te dagen dat Israel precies weet waar iedere hoge pief van Hezbollah nu zit.
Oh yeah....quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat een boel mensen in Libanon die Hezbollah geen warm hart toedragen informatie doorspelen..
They love them to bitsquote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat een boel mensen in Libanon die Hezbollah geen warm hart toedragen informatie doorspelen..
Dat zijn de mensen die hun land door islamistische hordes tot een onleefbare pestzooi gemaakt hebben zien worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie geeft precies de schuld aan Isral? Ik niet in ieder geval. Isral bekritiseren wanneer ze er wel erg hard in gaan wanneer het gaat over non-combattanten is niet hetzelfde als de schuld geven. En dan bedoel ik niet deze aanval, die is briljant en spot-on. Maar honger als wapen gaat te ver. Dat vind zelfs de helft van de Israli’s zelf. Barbaarsheid met barbaarsheid beantwoorden levert alleen maar duizenden nieuwe barbaarse vijanden. Dat blijkt steeds weer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar als de Palestijnen zelf al geen bestuur kunnen voortbrengen dat perspectief biedt, hoe kan je Isral dan de schuld geven van de ellende waarin ze zich nu bevinden? Het is treurig vooral voor de goedwillende mensen maar je kan niet verwachten dat barbaarse agressie tegen je veel sterkere buurman onbeantwoord blijft. Ik bedoel, wat had je dan gedacht? Dat Isral het er bij zou laten zitten? Toen hier op 7 oktober op fok de eerste berichten verschenen van feestvierende gazanen zeiden mensen hier op fok al dat binnen een paar dagen heel Gaza plat zou liggen. Als wij dat hier op fok aan kunnen zien komen dan kunnen ze dat daar toch ook?
Ik wil je avond niet verpesten, maar Israel heeft de afgelopen drie dagen Hezbollah ontzettend op hun donder gegeven. Iets van twintig topcommandanten werden vandaag in n klap uitgeschakeld. Honderden midlevel figuren zijn hun handen kwijt of blind of gecastreerd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[
Hamas of Hezbollah gaan nooit met wapens verslagen worden. Er is een bijna onbeperkte stroom aan potentile leden waarbij de huidige realiteit de ideale voedingsbodem vormt.
Ah joh. Dat zegt toch niemandquote:Op vrijdag 20 september 2024 20:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Oo ok. Het waren waterleidingen van voor 2006, dat verandert de zaak. Dan is het wel Ok om ze eruit te trekken, op je buurland te schieten en vervolgens te jammeren dat je geen controle over je infrastructuur hebt.
Die elektronica wordt door Oeigoeren gemaakt in concentratiekampen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:27 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
Nu maar hopen dat de CCP hen niet opblaast en opsluit in concentratiekampen.
Waarom zou je mijn avond verpesten met jouw naviteit? Wie weet heeft de club morgen weer een andere mooie naam, of is de volgende club opgestaan. Fatah, zwarte september, PLO, PIJ, hamas, hezbollah, APF, PLF, PPSF, PFLP en wie ik verder nog vergeten ben.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wil je avond niet verpesten, maar Israel heeft de afgelopen drie dagen Hezbollah ontzettend op hun donder gegeven. Iets van twintig topcommandanten werden vandaag in n klap uitgeschakeld. Honderden midlevel figuren zijn hun handen kwijt of blind of gecastreerd.
Toffe club om je bij aan te sluiten. Ze nemen de telefoon niet eens op.
En de IDF is net begonnen.
Als dat al zo is dan is het maar zo. Dan zullen we genoodzaakt blijven om op terugkerende basis/frequent even de bezem erdoor te halen zoals nu gebeurt. Volgens mij is dat best wel te doen zolang alle Westerse landen het hier over eens blijven. Dan wordt dit massaal opblazen van terroristen gewoon wekelijks speelkwartier toch? Blijven instanties als Mossad in ieder geval goed getraint.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zou je mijn avond verpesten met jouw naviteit? Wie weet heeft de club morgen weer een andere mooie naam, of is de volgende club opgestaan. Fatah, zwarte september, PLO, PIJ, hamas, hezbollah, APF, PLF, PPSF, PFLP en wie ik verder nog vergeten ben.
Deze oorlog is militair niet te winnen, daar is geen enkele twijfel over. Twintig topcommandanten worden vervangen door 25 nieuwe met weer heel nieuwe ideen, hak 1 kop af en er komen er 2 voor terug.
Wanneer Isral honderden slachtoffers op eigen bodem ook aanvaardbaar vindt dan is dat inderdaad de uitkomst. Met elk moment de dreiging van een nieuw 7 oktober moment. En “we” doen niets toch zeker?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:42 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als dat al zo is dan is het maar zo. Dan zullen we genoodzaakt blijven om op terugkerende basis/frequent even de bezem erdoor te halen zoals nu gebeurt. Volgens mij is dat best wel te doen zolang alle Westerse landen het hier over eens blijven. Dan wordt dit massaal opblazen van terroristen gewoon wekelijks speelkwartier toch? Blijven instanties als Mossad in ieder geval goed getraint.
Nouja ik zie na 7 oktober wel een escalatie in de manier waarop teruggeslagen wordt. Veel doortastender. Ik denk dat met een 2e 7 oktober er wel eens hele gekke dingen kunnen gebeuren. Dan is echt het hek van de dam. En geef ze eens ongelijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer Isral honderden slachtoffers op eigen bodem ook aanvaardbaar vindt dan is dat inderdaad de uitkomst. Met elk moment de dreiging van een nieuw 7 oktober moment. En “we” doen niets toch zeker?
Nasrallah belt even een rondje en stelt wat nieuwe aan? Dat is een beetje lastig geworden. En naar wie zou hij moeten bellen? Die pagers werden door midlevel figuren gebruikt. Dat zijn de lui waar de vervangers gezocht zouden moeten worden. Maar die zijn voorlopig uitgeschakeld. En nu komt de IDF. Er is cordinatie nodig om die te stoppen. En nu. Niet later. Hoe langer dat duurt, hoe meer het Hezbollah-hatende deel van de Libanese bevolking snapt dat het hun kans is om van die lui af te komen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Twintig topcommandanten worden vervangen door 25 nieuwe met weer heel nieuwe ideen, hak 1 kop af en er komen er 2 voor terug.
Whuuuuuuuuuaaat?!quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:11 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was er hoog bezoek aanwezig.
Iraanse Qudskop nummer twee is wellicht kassiewijlen.quote:
Je bedoelt dat dan omgekeerde genocide gerechtvaardigd is?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:47 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Nouja ik zie na 7 oktober wel een escalatie in de manier waarop teruggeslagen wordt. Veel doortastender. Ik denk dat met een 2e 7 oktober er wel eens hele gekke dingen kunnen gebeuren. Dan is echt het hek van de dam. En geef ze eens ongelijk.
Ik bewonder je optimisme, wat zou het mooi zijn wanneer het deze keer wel hierop gaat lijken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nasrallah belt even een rondje en stelt wat nieuwe aan? Dat is een beetje lastig geworden. En naar wie zou hij moeten bellen? Die pagers werden door midlevel figuren gebruikt. Dat zijn de lui waar de vervangers gezocht zouden moeten worden. Maar die zijn voorlopig uitgeschakeld. En nu komt de IDF. Er is cordinatie nodig om die te stoppen. En nu. Niet later. Hoe langer dat duurt, hoe meer het Hezbollah-hatende deel van de Libanese bevolking snapt dat het hun kans is om van die lui af te komen.
Pissen is nog het grootste probleem voor zequote:Op vrijdag 20 september 2024 21:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik denk niet dat dit veel jongemannen zal doen kiezen voor een carrire in Hezbollah.
Hezbollah had een reputatie van onoverwinnelijkheid.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik bewonder je optimisme, wat zou het mooi zijn wanneer het deze keer wel hierop gaat lijken.
Tja, dat argument kun je natuurlijk over elke groepering, eenheid of leger maken. Maar de realiteit is dat oorlogen natuurlijk wel gewonnen kunnen worden, dat we hier in Nederland nu Nederlands spreken en geen Duits is daar een bewijs van.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zou je mijn avond verpesten met jouw naviteit? Wie weet heeft de club morgen weer een andere mooie naam, of is de volgende club opgestaan. Fatah, zwarte september, PLO, PIJ, hamas, hezbollah, APF, PLF, PPSF, PFLP en wie ik verder nog vergeten ben.
Deze oorlog is militair niet te winnen, daar is geen enkele twijfel over. Twintig topcommandanten worden vervangen door 25 nieuwe met weer heel nieuwe ideen, hak 1 kop af en er komen er 2 voor terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |