abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2024 @ 20:01:21 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215033899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ze gaan eerst onderzoek doen naar wat er gebeurt is want ze snappen er vooralsnog geen bal van
Vragen Vragen wiede woede klagen
Mamud Kwam thuis om een falafel te vragen
Mohammed was niet thuis
Mehmed was niet thuis
Boem zei de pieper in het kruis
  donderdag 19 september 2024 @ 20:01:36 #202
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215033904
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:51 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Ja, als je zo meerdere documentaires bekijkt van meerdere kanten dan is het gewoon heel triest wat daar gebeurt en zolang de wereld niet ingrijpt gaat er ook niks veranderen.
Hoe zie je dat voor je ? De moslims doen wat ze altijd al deden en gaan daar echt niet mee ophouden.
Zo ver ik weet hebben de Israli's zich tot nu altijd zelf moeten verdedigen tegen de aanvallen de de moslims om hen heen. En nu ze het zat zijn en stevig van zich afbijten zou de wereld moeten ingrijpen om de moslims te helpen ? Dat gaat niks worden want zodra dat kan moorden de moslims vrolijk verder die willen geen vrede die leven op van geweld.
Maar droom jij maar rustig verder hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_215033918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eh, je had het zelf over 7 oktober, niet over duizenden Palestijnen die zonder goede reden jaren vast zouden zitten.

Ik vermoed dat dat 'zonder goede reden' ook gekleurd is. Amnesty International is namelijk een activistische, partijdige organisatie. Ik wil wel geloven dat het niet de toets van onze rechtsstaat zou doorstaan. En wat ik ook wil geloven, is dat Isral zich meer van rechtsstatelijkheid aantrekt dan Hamas. De Isralische regering is niet het toonbeeld van moraliteit, maar is Isral even erg? Nee, zeker niet.
Het is actie, reactie. Hamas komt ergens uit voort, net zoals alle terroristische partijen.
Kijk naar Duitsland in de 2e wereld oorlog, ik ben nog steeds verbaasd hoe mensen zo gruwelijk hebben kunnen handelen.

En ja ik ben ook verbaasd hoe Hamas zo gruwelijk kan handelen en is Isral even erg? Nee niet met op die wijze mensen in het nauw drijven en zo vermoorden misschien.

Maar heb je weleens opgezocht hoe groot de Gazastrook is en hoeveel mensen daar wonen? En wat ik lees is dat ze er ook nog eens niet weg kunnen dus zijn zij dan niet net zo in het nauw gedreven?
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:02:36 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215033921
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Valt wel mee. De VN kan UNIFIL de opdracht geven het naleven van resolutie 1701 af te dwingen. Alleen moeten ze dat dan wel heel snel gaan doen. Binnen nu en een uurtje of zo. Dan doet de IDF wel een stap terug.
[..]

Niet als het Libanese leger niet meewerkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215033926
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vragen Vragen wiede woede klagen
Mamud Kwam thuis om een falafel te vragen
Mohammed was niet thuis
Mehmed was niet thuis
Boem zei de pieper in het kruis
_O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 20:03:42 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215033947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet als het Libanese leger niet meewerkt
Wat willen die doen? Met UNIFIL gaan vechten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:05:24 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215033982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat willen die doen? Met UNIFIL gaan vechten?
Nee waarom zouden ze 8)7

De resolutie stelt (uit mijn) hoofd dat Unifil samen met LAF (15:000 man?) die vogels moet ontwapenen
pi_215033987
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je ? De moslims doen wat ze altijd al deden en gaan daar echt niet mee ophouden.
Zo ver ik weet hebben de Israli's zich tot nu altijd zelf moeten verdedigen tegen de aanvallen de de moslims om hen heen. En nu ze het zat zijn en stevig van zich afbijten zou de wereld moeten ingrijpen om de moslims te helpen ? Dat gaat niks worden want zodra dat kan moorden de moslims vrolijk verder die willen geen vrede die leven op van geweld.
Maar droom jij maar rustig verder hoor.
Nee dat is niet wat ik zeg. Ik ben voor vrede en dat ze gezamenlijk in 1 land kunnen wonen, maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
pi_215033998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
Die vliegtuigen kun je toch vrij gemakkelijk de lucht uit schieten als je wil?
Zeker! Als je goed mikt schiet je zo’n F35 zo uit de lucht met je katapult

Jij denkt dat Isral niet exact weet welke AA ze hebben bij hezbollah? Als ze die berhaupt al hebben
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_215034008
Binnenkort ontploffende toiletpotten _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215034015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:42 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Ik bedoel inderdaad Israliers.. Waarvan ook nog een hele hoop zijn omgekomen door eigen politie en leger omdat ze onbezonnen te werk gingen.. Helikopters die gewoon schieten zonder te weten op welke mensen ze schieten..

Isral zei ook dat er 2 stapels met kinderen opgestapeld waren, veel baby's waren gedood, mensen gemarteld waren en veel vrouwen waren verkracht, de meest gruwelijke daden, maar bij sectie van de lichamen bleek daar maar weinig van waar.. Om maar alle acties daarna goed te kunnen praten richting de Gazastrook en dat vind ik niet ok.. Het mensen vermoorden an sich van Hamas is al erg genoeg, waarom zo opkloppen?
Er zijn geen secties verricht. Dat zorgt voor enige controverse toen de VN gedwongen werd het Isralische verhaal over te nemen, het verhaal wat de Palestijnen zouden hebben gedaan

De gelogen verhalen over de slachtoffers kwamen niet van Isral, maar voornamelijk van ZAKA. ZAKA zijn vrijwilligers die verschrikkelijk werk doen. Vooral een van deze vrijwilligers die heeft de grootste onzin de wereld in geholpen. Het was geen Isralisch beleid ofzo
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:07:06 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215034016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:05 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Nee dat is niet wat ik zeg. Ik ben voor vrede en dat ze gezamenlijk in 1 land kunnen wonen, maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Nee dat gaat hem sowieso niet worden, Hezbollah moet lekker in Libanon blijven en hun raketten en hun terroristen ook

Zo niet?
Dan dit
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:08:00 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215034039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Easy, ik gebruik altijd Romeinse kaarsen want dat ziet er leuker uit
pi_215034062
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Propaganda

Dat doet men om meer steun te genereren
Deze propaganda is beter.

Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 20:10:56 #215
3928 Ulx
pi_215034101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee waarom zouden ze 8)7

De resolutie stelt (uit mijn) hoofd dat Unifil samen met LAF (15:000 man?) die vogels moet ontwapenen
Nee, die stelt dat alle milities ontwapend moeten worden en dat alleen UNIFIL en het leger daar mogen zitten. Wie wat doet om het voor elkaar te krijgen is niet gedefinieerd. In principe kan de IDF zeggen dat de komende operatie bedoeld is om die resolutie af te dwingen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215034108
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het betreft een gerichte aanval specifiek jegens terroristen van Hezbollah. Wat men hier dus mee bereikt is de uitschakeling van terroristen en een voltreffer jegens een heel groot deel van dit terreurnetwerk. Dit zijn dus geen onschuldige slachtoffers.

En op welke manier zou de wereld moeten ingrijpen?
[..]
Het doel van Hamas en Hezbollah is duidelijk: de vernietiging van Isral en Joden.
Nee het zijn geen onschuldige slachtoffers, daar ben ik het inmiddels ook wel mee eens. En de vernietiging van Isral en Joden ben ik ook faliekant op tegen.

Hoe de wereld moet ingrijpen? Geen idee, maar in Libanon is het nu ook oorlog. Welke landen gaan zich er nog meer mee bemoeien?

Je ziet nu de reacties van Moslims in Nederland al, ben je pro Isral dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen. Wat gebeurt er in Nederland als Nederland Isral gaat helpen?

Deze hele situatie zorgt alleen nog maar voor meer haat onder Moslims of dat nu terecht is of niet.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 20:14:48 #217
3928 Ulx
pi_215034174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:11 schreef Peach_1985 het volgende:

Deze hele situatie zorgt alleen nog maar voor meer haat onder Moslims of dat nu terecht is of niet.
Maar niets doen zorgt voor haat onder de joden. En je ziet wat die kunnen als ze echt boos worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215034183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:10 schreef Ulx het volgende:
Nee, die stelt dat alle milities ontwapend moeten worden en dat alleen UNIFIL en het leger daar mogen zitten. Wie wat doet om het voor elkaar te krijgen is niet gedefinieerd. In principe kan de IDF zeggen dat de komende operatie bedoeld is om die resolutie af te dwingen.
De VN die 24/7 als antisemieten worden neergezet door Isral-fans, maar nu hun resolutie goed uitkomt wil je dat de IDF die resolutie gaan afdwingen. Volgens Nasrallah is de IDF meer dan welkom in Zuid-Libanon, ze hebben nog op hen gewacht de afgelopen dagen zei hij tijdens zijn speech, maar ze kwamen helaas niet opdagen.
pi_215034196
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn geen secties verricht. Dat zorgt voor enige controverse toen de VN gedwongen werd het Isralische verhaal over te nemen, het verhaal wat de Palestijnen zouden hebben gedaan

De gelogen verhalen over de slachtoffers kwamen niet van Isral, maar voornamelijk van ZAKA. ZAKA zijn vrijwilligers die verschrikkelijk werk doen. Vooral een van deze vrijwilligers die heeft de grootste onzin de wereld in geholpen. Het was geen Isralisch beleid ofzo
Dat is niet helemaal waar, Isralische politici blijven ook deze onzin herhalen zonder echte feiten om het nog meer op te kloppen.
pi_215034239
quote:

[..]
Nee het zijn geen onschuldige slachtoffers, daar ben ik het inmiddels ook wel mee eens. En de vernietiging van Isral en Joden ben ik ook faliekant op tegen.

Hoe de wereld moet ingrijpen? Geen idee, maar in Libanon is het nu ook oorlog. Welke landen gaan zich er nog meer mee bemoeien?

Je ziet nu de reacties van Moslims in Nederland al, ben je pro Isral dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen. Wat gebeurt er in Nederland als Nederland Isral gaat helpen?

Zegt meer over moslims dan over een ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215034241
quote:

[..]

Daar is weinig voor nodig. Ik denk niet dat je je handelen daar van af moet laten hangen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:17:08 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215034242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zeker wel

https://undocs.org/Home/Mobile?FinalSymbol=S%2FRes%2F1701(2006)&Language=E&DeviceType=Mobile&LangRequested=False

LAF moet het doen met ondersteuning van Unifil op verzoek van de regering van Libanon
pi_215034280
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar niets doen zorgt voor haat onder de joden. En je ziet wat die kunnen als ze echt boos worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben in Nederland iets minder bang voor de joden gezien die in iets mindere mate in Nederland wonen.

Er zijn helaas meer terroristische groeperingen die aan Moslims gelinkt kunnen worden dan aan Joden.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 20:18:42 #224
3928 Ulx
pi_215034289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:15 schreef Triggershott het volgende:

[..]
De VN die 24/7 als antisemieten worden neergezet door Isral-fans, maar nu hun resolutie goed uitkomt wil je dat de IDF die resolutie gaan afdwingen. Volgens Nasrallah is de IDF meer dan welkom in Zuid-Libanon, ze hebben nog op hen gewacht de afgelopen dagen zei hij tijdens zijn speech, maar ze kwamen helaas niet opdagen.
Dus Hezbollah geeft toestemming? Probleem opgelost.
pi_215034311
Vroem, vroem, boom?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:20:32 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215034330
Ik had toch voor een wandeling gekozen atm _O-
pi_215034365
quote:

[..]

Hamas moet met wortel en tak verdelgd worden, Netanyahu voor het gerecht en kolonisten opzouten uit de gebieden waar ze niks te zoeken hebben.

Dat zou een begin zijn.

Dat bepaalde 'Nederlandse moslims' zo intensief bezig zijn met dit conflict heb ik al eerder aangekaart: puur tribalisme dat met daadwerkelijke zorgen over leed en onrecht weinig van doen heeft. Het zijn 'broeders en zusters', en dus is men ineens heel politiek bewust. Persoonlijk krijg ik kotsneigingen van die selectieve en vooral religieus gedreven bagger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215034385
twitter

twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 20:23:13 #229
3928 Ulx
pi_215034387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:18 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Ik ben in Nederland iets minder bang voor de joden gezien die in iets mindere mate in Nederland wonen.

Er zijn helaas meer terroristische groeperingen die aan Moslims gelinkt kunnen worden dan aan Joden.
Je wil toegeven aan dreigementen en eisen van terroristen?
pi_215034393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daar is weinig voor nodig. Ik denk niet dat je je handelen daar van af moet laten hangen.
Nee daar zou je inderdaad geen rekening mee moeten houden, maar dat er meer geweld richting Joden komt dat kun je wel verwachten nu denk ik. Ik hoop alleen dat het geweld alleen daar blijft en daar ben ik nog niet zo zeker van, maar laten we hopen dat ik ernaast zit.
pi_215034409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:23 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Nee daar zou je inderdaad geen rekening mee moeten houden, maar dat er meer geweld richting Joden komt dat kun je wel verwachten nu denk ik. Ik hoop alleen dat het geweld alleen daar blijft en daar ben ik nog niet zo zeker van, maar laten we hopen dat ik ernaast zit.
Als dat zo is, is dat vooral (nog meer) slechte p.r. voor die religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215034435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je wil toegeven aan dreigementen en eisen van terroristen?
Nee absoluut niet, iedere terrorist mag wat mij betreft een kogel door z'n kop.
pi_215034437
Ze gaan er vol voor

twitter
pi_215034440
quote:

[..]

So what? Deze hele situatie zorgt er ook voor dat steeds meer mensen de pest krijgen aan moslims. Onaangepast ongeciviliseerd volk
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 20:26:58 #235
3928 Ulx
pi_215034478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:23 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]

[ x ]

[ x ]
Inb4:

Kunnen ze niet beter op individuele terroristen mikken?
pi_215034512
twitter
pi_215034523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Inb4:

Kunnen ze niet beter op individuele terroristen mikken?
Gewoon negeren dat soort mensen
pi_215034562
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:18 schreef Ulx het volgende:
Dus Hezbollah geeft toestemming? Probleem opgelost.
Hezbollah wordt nog eerder het Libanese leger en neemt de Libanese staat over om onder die resolutie uit te komen :')

quote:
VN-resolutie 1701 werd op 11 augustus 2006 aangenomen door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. De resolutie was een reactie op het conflict tussen Isral en Hezbollah in Libanon. Het belangrijkste doel was het bereiken van een staakt-het-vuren en het herstellen van vrede in de regio. Resolutie 1701 riep op tot een onmiddellijke stopzetting van vijandelijkheden, de onmiddellijke terugtrekking van Isralische troepen uit Libanon, en de versterking van de VN-vredesmacht in Libanon (UNIFIL) om toe te zien op naleving van het bestand. Ook benadrukte de resolutie de soevereiniteit en territoriale integriteit van Libanon en riep alle betrokken partijen op om zich te onthouden van geweld en provocaties. VN-resolutie 1701 markeerde een belangrijke stap naar stabiliteit in de regio door diplomatieke inspanningen en internationale samenwerking te bevorderen.
Staat er iets in over ontwapening?

quote:
Ja, VN-resolutie 1701 bevat bepalingen over ontwapening. De resolutie roept specifiek op tot de ontwapening van alle gewapende groeperingen in Libanon, waaronder Hezbollah, zodat alleen de Libanese regering en het leger de controle hebben over wapens en geweld in het land. Dit is vastgelegd in paragraaf 3 van de resolutie, die verwijst naar eerdere VN-resoluties (zoals 1559 en 1680) die de ontwapening van milities in Libanon eisen. Het doel hiervan was om de soevereiniteit van de Libanese staat te versterken en te voorkomen dat gewapende groepen, buiten de controle van de overheid om, invloed zouden uitoefenen op de veiligheidssituatie in het land. Echter, de daadwerkelijke uitvoering van deze ontwapening bleek in de praktijk moeilijk, gezien de complexe politieke en militaire verhoudingen in Libanon.
Waarom wordt dit niet afgedwongen?

quote:
Het niet afdwingen van de ontwapening van Hezbollah en andere gewapende groeperingen onder VN-resolutie 1701 komt voort uit een combinatie van politieke, militaire en sociale factoren:

Politieke invloed van Hezbollah: Hezbollah is niet alleen een gewapende groepering, maar ook een politieke partij met aanzienlijke invloed in Libanon. Het heeft zetels in het parlement en maakt deel uit van de Libanese regering. Dit maakt het voor de Libanese staat moeilijk om de ontwapening af te dwingen zonder politieke instabiliteit te riskeren.

Militaire macht: Hezbollah beschikt over een goed getrainde en zwaar bewapende militie, die sterker is dan het Libanese leger. Dit maakt elke poging tot gedwongen ontwapening riskant en kan leiden tot een intern conflict of zelfs een burgeroorlog.

Regionale dynamiek: Hezbollah wordt gesteund door Iran en Syri, wat de kwestie van ontwapening complexer maakt. De geopolitieke spanningen in de regio, met Isral als vijand van Hezbollah, zorgen ervoor dat ontwapening niet eenvoudig af te dwingen is zonder bredere regionale stabiliteit.

Libanese samenleving: Hezbollah heeft ook steun onder bepaalde delen van de Libanese bevolking, vooral de sjiitische gemeenschap, vanwege zijn verzet tegen Isral en zijn rol in de verdediging van Libanon. Dit maakt een confrontatie met Hezbollah politiek gevoelig voor de Libanese regering.
Wat gebeurt er als Isral binnenvalt om deze resolutie af te dwingen?

quote:
Als Isral zou binnenvallen om VN-resolutie 1701 af te dwingen, zouden er aanzienlijke regionale en internationale gevolgen zijn:

Escalatie van geweld: Een Isralische invasie zou waarschijnlijk leiden tot hevige gevechten met Hezbollah, die zwaar bewapend is en aanzienlijke steun geniet in Libanon. Dit zou kunnen resulteren in grootschalige vernietiging en veel burgerslachtoffers, vergelijkbaar met eerdere conflicten in 2006.

Regionale instabiliteit: Een Isralische inval zou de spanningen in het Midden-Oosten verder doen oplopen, vooral met Iran en Syri, de belangrijkste bondgenoten van Hezbollah. Dit zou kunnen leiden tot een bredere regionale crisis, met het risico van militaire betrokkenheid van andere landen en niet-statelijke actoren in het conflict.

Internationaal diplomatiek verzet: Een unilaterale Isralische invasie zou waarschijnlijk op felle tegenstand stuiten van de internationale gemeenschap, inclusief de Verenigde Naties en Europese landen. Het zou gezien kunnen worden als een schending van het internationale recht en de Libanese soevereiniteit, en het zou diplomatieke sancties of veroordelingen kunnen uitlokken.

Verzwakking van Libanon: Libanon zou zwaar te lijden hebben onder een nieuwe invasie, zowel economisch als politiek. Het land, dat al kampt met politieke instabiliteit en economische crisis, zou nog verder verzwakt worden. Een dergelijke inval zou Hezbollah mogelijk ook versterken, omdat het als de "verdediger" van Libanon gezien zou worden.

Risico van langdurige bezetting: Als Isral zou proberen de ontwapening van Hezbollah af te dwingen, zou dat mogelijk een langdurige militaire aanwezigheid in delen van Zuid-Libanon vereisen, wat Isral in een langdurige en kostbare bezetting zou kunnen verwikkelen, met guerrilla-achtige tegenstand.

Kortom, een Isralische invasie zou waarschijnlijk meer problemen veroorzaken dan oplossen, en zou een complex en gevaarlijk conflict in de regio kunnen verergeren.
Zou Isral kunnen verliezen en zich uiteindelijk moeten terugtrekken?

quote:
Ja, Isral zou te maken kunnen krijgen met aanzienlijke moeilijkheden en uiteindelijk gedwongen kunnen worden zich terug te trekken als het een invasie uitvoert om Hezbollah te ontwapenen. Dit scenario is niet ondenkbaar, en er zijn verschillende redenen waarom Isral zo'n conflict mogelijk niet zou kunnen winnen op een duurzame manier:

Guerrillaoorlogvoering: Hezbollah heeft ervaring met asymmetrische oorlogsvoering. In het conflict van 2006 kon Hezbollah standhouden door gebruik te maken van guerrillatechnieken, zoals hinderlagen en het afvuren van raketten vanuit schuilplaatsen en civiele gebieden. Dit zou een langdurig conflict en aanzienlijke verliezen voor Isral kunnen betekenen, zonder duidelijke overwinning.

Hezbollah’s militaire capaciteiten: Hezbollah heeft sinds 2006 zijn arsenaal uitgebreid, met geavanceerde wapens en raketten die zelfs diep in Isral kunnen toeslaan. Een invasie zou het risico op voortdurende raketaanvallen vergroten, wat zowel militaire als civiele doelen in Isral zou kunnen treffen en aanzienlijke schade zou toebrengen.

Internationale druk: Net als in eerdere conflicten zou Isral waarschijnlijk te maken krijgen met zware diplomatieke druk van de internationale gemeenschap, vooral als er veel burgerslachtoffers vallen of als de infrastructuur in Libanon wordt verwoest. Dit zou kunnen leiden tot oproepen tot een staakt-het-vuren en een verplichte terugtrekking van Isralische troepen.

Hezbollah’s lokale steun: In plaats van verzwakt te worden, zou een invasie Hezbollah mogelijk meer steun kunnen geven onder de Libanese bevolking, vooral in sjiitische gemeenschappen. Hezbollah positioneert zichzelf vaak als de verdediger van Libanon tegen Isral, en een aanval zou hun populariteit kunnen vergroten, waardoor ze nog sterker worden in de nasleep van de strijd.

Economische en politieke kosten voor Isral: Een langdurige militaire campagne in Libanon zou een zware economische last leggen op Isral, naast de politieke verdeeldheid die een grootschalige invasie zou kunnen veroorzaken. Vorige conflicten hebben aangetoond dat een langdurige bezetting of militaire campagne de Isralische publieke opinie kan verdelen en de regering onder druk kan zetten om zich terug te trekken.

Herhaling van 2006: In de oorlog van 2006 kon Isral Hezbollah niet uitschakelen en werd het na een maand van hevige gevechten gedwongen tot een staakt-het-vuren. Ondanks militaire superioriteit slaagde Isral er niet in Hezbollah blijvend te verzwakken, wat een precedent zou kunnen zijn voor toekomstige invasies.

Hoewel Isral militaire overmacht heeft, is een overwinning tegen Hezbollah verre van gegarandeerd. De asymmetrische aard van de strijd, de complexiteit van de regionale politiek en de steun voor Hezbollah in Libanon maken het voor Isral moeilijk om een duurzame militaire overwinning te behalen.
pi_215034586
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Jij denkt dat Isral niet exact weet welke AA ze hebben bij hezbollah? Als ze die berhaupt al hebben
Vliegen in die dingen boven vijandig terrein is gewoon levensgevaarlijk. Waarom denk je dat dat bij Oekrane en Rusland bijna niet gebeurd?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:34:42 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215034629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vliegen in die dingen boven vijandig terrein is gewoon levensgevaarlijk. Waarom denk je dat dat bij Oekrane en Rusland bijna niet gebeurd?
Omdat Oekrane nauwelijks over een luchtmacht beschikt en Rusland over het beste luchtverdedigingsnet ter wereld
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 20:35:09 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215034646
Dit is niet de beste vergelijking die ik ooit gezien heb
  donderdag 19 september 2024 @ 20:35:48 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215034662
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
Vroem, vroem, boom?

[ x ]
pi_215034887
Gaat weer een lange nacht worden

twitter
pi_215034948
twitter
pi_215034954
quote:
9s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:46 schreef Ali_boo het volgende:
Gaat weer een lange nacht worden

[ x ]
Niet weer in slaap vallen op de bank, h :P
pi_215034992
Mogelijk nare gevolgen van de Mossad-aanvallen in Libanon voor de rest van de wereld.

vanaf 5:58

pi_215035121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat Oekrane nauwelijks over een luchtmacht beschikt en Rusland over het beste luchtverdedigingsnet ter wereld
Maar Oekrane schiet ze ook met net zo veel gemak de lucht uit boven hun terrein. Een straaljager is net zo kwetsbaar als een tank.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215035122
Dank Triggershott.

Oorlog met Libanon dus en het is nu wachten totdat Syri en Iran zich ermee gaan bemoeien en wie zich er dan nog meer mee gaat bemoeien dus.
pi_215035170
quote:
12s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:50 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Niet weer in slaap vallen op de bank, h :P
Zal mijn best doen -O-
pi_215035180
Derde ronde?

twitter
pi_215035243
quote:

[..]

Kortom, men zou keihard moeten opgetreden tegen zulke mensen. Bij steunbetuigingen aan Islamtische terreurorganisaties of haat jegens Isral dienen Westerse overheden bij een dubbele paspoort het paspoort van zulke mensen af te nemen en hun zonder pardon uit het land zetten, ongeacht hoelang zij hier al zijn.

Een zerotolerancebeleid zou wat dit betreft wonderen doen. Je krijgt dan wel allemaal gejammer van bepaalde politieke partijen en zogenaamde mensenrechtenorganisaties, maar dat dient genegeerd te worden. Dit zijn dezelfde mensen die wegkijken als Joden het leven zuur wordt gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215035244
quote:

[..]

Moslims haten toch wel, Israel of geen Israel, dat nemen we maar voor kennisgeving aan. Het zijn gewoon hele vermoeiende mensen, een van god's fundamentele fouten zeg maar.
pi_215035284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:51 schreef Triggershott het volgende:
Mogelijk nare gevolgen van de Mossad-aanvallen in Libanon voor de rest van de wereld.

Hij heeft wel een punt inderdaad. Ik ben wel heel benieuwd naar de techniek erachter.
Was het alleen een batterij die ontplofte of niet? En hoe hebben ze dit op afstand voor elkaar weten te krijgen?

Ja het was een hele gerichte actie, maar hoe the fuck hebben ze dit gedaan?
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 21:08:12 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215035300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar Oekrane schiet ze ook met net zo veel gemak de lucht uit boven hun terrein. Een straaljager is net zo kwetsbaar als een tank.
Haha ok
pi_215035360
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, men zou keihard moeten opgetreden tegen zulke mensen. Bij steunbetuigingen aan Islamtische terreurorganisaties of haat jegens Isral dienen Westerse overheden bij een dubbele paspoort het paspoort van zulke mensen af te nemen en hun zonder pardon uit het land zetten, ongeacht hoelang zij hier al zijn.

Een zerotolerancebeleid zou wat dit betreft wonderen doen. Je krijgt dan wel allemaal gejammer van bepaalde politieke partijen en zogenaamde mensenrechtenorganisaties, maar dat dient genegeerd te worden. Dit zijn dezelfde mensen die wegkijken als Joden het leven zuur wordt gemaakt.
Hoeveel Nederlanders hebben er zo'n dubbel paspoort? Iets waar ik overigens faliekant op tegen ben, want dan ben je niet van plan om je aan te passen naar de normen en waarden van Nederland, maar dat even terzijde.

En hoe en wie gaan dit controleren? Kun je hier nog tegen in beroep gaan? Als we naar de hele asielprocedure kijk en ze pakken het op dezelfde manier aan dan schiet dit niet op.
pi_215035435
quote:

Gewoon bij de Amish intrekken :7
pi_215035497
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Gewoon bij de Amish intrekken :7
Kijk maar uit met die buggies.

pi_215035541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Moslims haten toch wel, Israel of geen Israel, dat nemen we maar voor kennisgeving aan. Het zijn gewoon hele vermoeiende mensen, een van god's fundamentele fouten zeg maar.
Dat weet ik niet, ik werk als autochtone vrouw toch wel veel met allochtone mannen, veel Moslims en ze zijn wel respectvol en als opdrachtgever voeren ze ook uit wat ik bepaal in bepaalde situaties. Ik ben bij ontzettend veel Moslims thuis geweest als monteur en ook daar heb ik geen nare ervaringen aan over gehouden, sterker nog, veel waren gastvrijer dan autochtonen. Dus nee, ik vind het niet een haatdragend volk.

Een Turkse buurman, Moslim, mijn leeftijd bied altijd zijn hulp aan met dragen als ik zware boodschappen bij me heb en hij ziet me lopen.

En ja er zijn genoeg schrijnende situaties, ook bij Moslims. Maar is dat geloof of cultuur?
  donderdag 19 september 2024 @ 21:21:39 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215035572
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is nog niet eens wegkijken het is dan ineens "we weten nog niet wat er echt is gebeurd" terwijl er bij elke aardbeienjamspetter op Twitter wordt gekrijst dat ie van een dode baby is als onderdeel van een genocide.
pi_215035592
quote:

Dit toont gewoon aan hoe geslaagd deze actie is, er is een zaadje van pure angst geplant.

Verder is dit gewoon een hysterisch filmpje.
pi_215035594
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Kijk maar uit met die buggies.

Laat mij hoop hebben ffs :6
pi_215037220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 20:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja die jachtvliegtuigen van 100miljoen per stuk zijn natuurlijk alleen voor de open luchtmacht dagen. Stom van mij 8)7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 19 september 2024 @ 22:58:36 #263
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215037522
Hebben meer mensen nu een angstig gevoel bij het hanteren van mobiele apparaten?

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 23:00:29 #264
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215037552
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben meer mensen nu een angstig gevoel bij het hanteren van mobiele apparaten?

In Hezbollah land wel
pi_215037876
quote:

_O- _O- _O- _O-
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_215038059
Ik heb gelijk mijn pager en portofoon weggegooid.
Morgen voor de zekerheid ook maar mijn faxapparaat en cassettespeler wegdoen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 23:45:50 #267
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215038179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb gelijk mijn pager en portofoon weggegooid.
Morgen voor de zekerheid ook maar mijn faxapparaat en cassettespeler wegdoen.
ik moet ineens denken aan al die piepers die gebruikt worden in restaurants; dat je een pieper meekrijgt en als die gaat piepen kun je je eten afhalen .....
pi_215038475
quote:

Vanochtend heel even, ik lag op bed, zat de reacties in dit topic te lezen, toen besefte ik me dat mijn mobiel 30 cm verwijderd was van mijn gezicht.

Jason 8}
pi_215038958
quote:

Ik heb altijd al een lichtelijke aversie gehad tegen stofzuigers, dat staat los van dit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 01:29:02 #270
3928 Ulx
pi_215039172
quote:

Hier of in Libanon, Syri en Iran?
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 01:31:57 #271
3928 Ulx
pi_215039189
Denken jullie dat Iran nog een zaak gaat aanspannen wegens biologische oorlogsvoering? Stuxnet was tenslotte een virus.
pi_215039779
Vandaag zal de VN-Veiligheidsraad samen komen voor een overleg hierover.

Ik ben benieuwd in welke mate het volgende ter sprake zal komen:
Protocol on Prohibitions or Restrictions on the Use of Mines, Booby-Traps and
Other Devices as amended on 3 May 1996 (Protocol II to the 1980 Convention as
amended on 3 May 1996)
(certified true copy)

quote:
Article 2 - Definitions

...

4. "Booby-trap" means any device or material which is designed, constructed or adapted to kill or
injure, and which functions unexpectedly when a person disturbs or approaches an apparently
harmless object or performs an apparently safe act.

5. "Other devices" means manually-emplaced munitions and devices including improvised
explosive devices designed to kill, injure or damage and which are actuated manually, by
remote control or automatically after a lapse of time.
quote:
Article 3 - General restrictions on the use, of mines, booby-traps and other devices

...

3. It is prohibited in all circumstances to use any mine, booby-trap or other device which is
designed or of a nature to cause superfluous injury or unnecessary suffering.

...

11. Effective advance warning shall be given of any emplacement of mines, booby-traps and
other devices which may affect the civilian population, unless circumstances do not permit.
quote:
Article 7 - Prohibitions on the use of booby-traps and other devices

...

2. It is prohibited to use booby-traps or other devices in the form of apparently harmless portable
objects which are specifically designed and constructed to contain explosive material.
United Treaty Collections - Landen die hieraan deelnemen en welke protocollen zijn toegestemd.

Wiki

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Silencer op 20-09-2024 05:35:29 ]
  vrijdag 20 september 2024 @ 05:27:25 #273
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_215039781
quote:

Als je geen moslim bent heb je niets te vrezen ^O^
pi_215039797
quote:

Nee. Maar ik krijg mijn hardware dan ook niet via islamitische terreurorganisaties.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215040199
After blasts, Lebanon bans walkie-talkies and pagers from flights leaving Beirut
https://www.timesofisrael(...)ghts-leaving-beirut/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215040224
"slachtoffers"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215040277
Dat het een dubieuze zet was, was wel duidelijk. Wel geinig als je een terroristische organisatie bent maar van een land waar moreel verheven is verwacht je dat ze denken aan mensen rechten.. Kuch.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rlogvoering-a4866514
  vrijdag 20 september 2024 @ 07:55:02 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215040307
Bij elke succesvolle actie van Isral is onderzoek "dringend nodig". Communicatiemiddelen van de vijand, expliciet aangekocht voor militair gebruik, oehhhh, dat zouden wel eens boobytraps kunnen zijn!

Dat er tienduizenden strijders (gebruik makend van die piepers) tienduizenden raketten afvuren zonder onderscheid tussen burger- en militaire doelen vanuit een gebied dat volgens een resolutie veilig gehouden moet worden van o.a. hun aanwezigheid...

Krie krie krie doen de krekels. Sorry, we moeten eerst onderzoeken of de gerichte reactie op jullie geweld wel kan!
  vrijdag 20 september 2024 @ 08:00:12 #279
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215040339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 07:48 schreef Chadi het volgende:
Dat het een dubieuze zet was, was wel duidelijk.
Oh ja joh?
pi_215040369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 07:48 schreef Chadi het volgende:
Dat het een dubieuze zet was, was wel duidelijk. Wel geinig als je een terroristische organisatie bent maar van een land waar moreel verheven is verwacht je dat ze denken aan mensen rechten.. Kuch.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rlogvoering-a4866514
Het is wel bijzonder dat een gerichte aanval op individuele terroristen wordt gezien als dubieus, terwijl het stelselmatig afvuren van raketten op woonwijken in Isral wordt gezien als heel normaal en eigen schuld.
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 08:13:24 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215040456
Naja dat afvuren van die raketten de hele tijd zonder reden is ook wel wat dubieus natuurlijk

Het is ook niet voor niets dat de halve wereld Hezbollah als terreur beweging kenmerkt
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 08:14:55 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215040462
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215040491
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:13 schreef sp3c het volgende:
Naja dat afvuren van die raketten de hele tijd zonder reden is ook wel wat dubieus natuurlijk

Het is ook niet voor niets dat de halve wereld Hezbollah als terreur beweging kenmerkt
Slechts 3 landen en twee die alleen de militaire tak van hun als dusdanig zien.
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 08:21:52 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215040506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ow dat valt mee
  vrijdag 20 september 2024 @ 08:23:44 #285
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_215040509
twitter
pi_215040515
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow dat valt mee
Je kan je afvragen wat een organisatie als deze doet binnen een land met een eigen leger. Het is een macht die niet onder controle staat van Beirut. Niet echt een wenselijke situatie.
pi_215040521
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is wel bijzonder dat een gerichte aanval op individuele terroristen wordt gezien als dubieus, terwijl het stelselmatig afvuren van raketten op woonwijken in Isral wordt gezien als heel normaal en eigen schuld.
Ze vinden het dubieus omdat een deel van Hezbollah terroristen zijn en een aanzienlijk deel niet. Hezbollah heeft in het zuiden scholen opgezet, werkt aan infrastructurele verbeteringen, gezondheidszorg, een tv zender en ze zitten ook landelijke politiek. Ze zijn meer dan alleen de 'militaire tak'.

Hamas en Fattah zijn ook van die clubjes
  vrijdag 20 september 2024 @ 08:34:32 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215040575
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:03 schreef Wantie het volgende:

terwijl het stelselmatig afvuren van raketten op woonwijken in Isral wordt gezien als heel normaal en eigen schuld.
Door wie wordt dat zo gezien dan?
Huilen dan.
pi_215040596
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Door moslims natuurlijk, en hun fans. Dat zie je toch in dit topic?
  vrijdag 20 september 2024 @ 08:43:07 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215040624
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lezen ipv trollen
pi_215040633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Deze vergelijking is meer dan terecht.
Ik kan er nog aan toevoegen dat dit soort terroristische en naargeestige clubs geen sociale projecten optuigen vanuit een goed hart, maar om de greep op hun aanhangers en de maatschappij te verstevigen.
  vrijdag 20 september 2024 @ 08:49:09 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215040651

pi_215040654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hoe kom je bij deze onzin? Verzin je dit gewoon of haal je dit ergens vandaan?
quote:
The US State Department designated Hizballah as a foreign terrorist organization in October 1997. More than 60 other countries and organizations, including the EU, the Arab League, and the Gulf Cooperation Council, have also designated Hizballah—either in part or in its entirety—as a terrorist group.
https://www.dni.gov/nctc/(...)0terrorist%2520group.
quote:
As of October 2020, Hezbollah or its military wing are considered terrorist organizations by at least 26 countries, as well as by the European Union and since 2017 by most member states of the Arab League, with the exception of Iraq and Lebanon, where Hezbollah is the most powerful political party.[374]
The countries that have designated Hezbollah a terrorist organization include: the Gulf Cooperation Council,[375] and their members Saudi Arabia,[376] Bahrain,[377] United Arab Emirates,[376] as well as Argentina,[378] Canada,[379] Colombia,[380] Estonia,[381] Germany,[382] Honduras,[383] Israel,[384] Kosovo,[385] Lithuania,[386] Malaysia,[387] Paraguay,[388] Serbia,[381] Slovenia,[389] United Kingdom,[390] United States,[391] and Guatemala.[392]
The EU differentiates between the Hezbollah's political wing and military wing, banning only the latter, though Hezbollah itself does not recognize such a distinction.[381] Hezbollah maintains that it is a legitimate resistance movement fighting for the liberation of Lebanese territory.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hezbollah
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 08:51:42 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215040666
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze vinden het dubieus omdat een deel van Hezbollah terroristen zijn en een aanzienlijk deel niet. Hezbollah heeft in het zuiden scholen opgezet, werkt aan infrastructurele verbeteringen, gezondheidszorg, een tv zender en ze zitten ook landelijke politiek. Ze zijn meer dan alleen de 'militaire tak'.

Hamas en Fattah zijn ook van die clubjes
Nee het is dubieus omdat er relatief blind drieduizend explosieven zijn afgestoken in verstedelijkt gebied

Explosieven vermomd als gebruiksvoorwerpen

Ik vind het wel een mooie actie maar een beetje dubieus is het wel
pi_215040673
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De Nazi's hadden ook allerlei maatschappelijke clubjes opgetuigd.. de Hitlerjugend voor de jeugd, maar ook bijvoorbeeld voor meisjes en huisvrouwen werd van alles georganiseerd. Natuurlijk had je ook slechte nazi's, maar het is toch doodzonde dat iedereen over n kam werd geschoren? Zaten best fijne mensen tussen, met een sociaal hart.
Ik ben het ermee eens dat een Al Qaida of een Boko Haram kansen laat liggen om niet meer als terroristen aangezien te worden
  vrijdag 20 september 2024 @ 09:01:49 #296
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215040718
Tja de terrorist van de 1 is de vrijheidsstrijder van de ander. Qua actie is dit natuurlijk ook gewoon een terroristische daad. Maar wel 1 waarbij de verhoudingen echte vijand, collatoral damage waarschijnlijk heel positief uitpakt.

Wie er nou eigenlijk gelijk heeft in het conflict tussen Isral en de Palestijnen, wie nou eigenlijk dader en wie slachtoffer is, wie wel vrede wil en wie niet? Ik heb geen idee. Ik zie aan beide kanten personen die vooruit willen die getorpedeerd worden door idioten die denken dat deze strijd ooit via geweld te winnen is.
  vrijdag 20 september 2024 @ 09:03:35 #297
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_215040732
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het lijkt op een aanval waarbij geen rekening is gehouden met burgerslachtoffers. Deze zijn namelijk in grote getalen gevallen. Waaronder twee of drie kinderen dodelijk getroffen.
Als Hamas zo'n actie zou uitvoeren zou er hier geklaagd worden over terrorisme.
Dit was juist een heel gerichte actie.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 20 september 2024 @ 09:09:18 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215040763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Door moslims natuurlijk, en hun fans. Dat zie je toch in dit topic?
Niet echt.
Huilen dan.
pi_215040771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee het is dubieus omdat er relatief blind drieduizend explosieven zijn afgestoken in verstedelijkt gebied

Explosieven vermomd als gebruiksvoorwerpen

Ik vind het wel een mooie actie maar een beetje dubieus is het wel
Tijdens oud en nieuw wordt er ook nogal wat geknald in stedelijk gebied. Ook best wel dubieus als je erover nadenkt.

Er is niks dubieus aan de pieperactie wat mij betreft. Het waren nou niet bepaald hele grote ontploffingen. En beelden van nevenschade..ik heb ze niet gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')