quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
The bloodshed against Hezbollah must end. Waarom laten we Hezbollah niet gewoon dagelijks willekeurige plaatsen in willekeurige Israëlische steden bestoken?quote:Op donderdag 19 september 2024 08:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Deze Karen is vicepremier van België
wtf.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gewoon een beetje roepen om te deugen.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
wtf.
Hezbollah is volgens EU een terrroristen beweging, waarom doet dat mens alsof het onschuldige mensen zijn?
Is zij soms een terroristen vriendje en een vijand van het westen?
Dit kan echt niet hoor. Die hoort niet op die plek te zitten. Je gaat geen terroristen verdedigen.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:01 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Gewoon een beetje roepen om te deugen.
Wel doodeng dat dit ding vice premier is
Moet wel.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
wtf.
Hezbollah is volgens EU een terrroristen beweging, waarom doet dat mens alsof het onschuldige mensen zijn?
Het lijkt op een aanval waarbij geen rekening is gehouden met burgerslachtoffers. Deze zijn namelijk in grote getalen gevallen. Waaronder twee of drie kinderen dodelijk getroffen.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
wtf.
Voordat je België belachelijk maakt: hier is Fleur Agema vicepremier.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Al besproken. (een keer of 30)quote:Op donderdag 19 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het lijkt op een aanval waarbij geen rekening is gehouden met burgerslachtoffers. Deze zijn namelijk in grote getalen gevallen. Waaronder twee of drie kinderen dodelijk getroffen.
Als Hamas zo'n actie zou uitvoeren zou er hier geklaagd worden over terrorisme.
Niet deze onzin weerquote:Op donderdag 19 september 2024 09:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het lijkt op een aanval waarbij geen rekening is gehouden met burgerslachtoffers. Deze zijn namelijk in grote getalen gevallen. Waaronder twee of drie kinderen dodelijk getroffen.
Als Hamas zo'n actie zou uitvoeren zou er hier geklaagd worden over terrorisme.
De Mossad zou ook als terroristische organisatie op de radar moeten komen, hoeveel doden hebben die de afgelopen decennia wel niet gemaakt buiten de landsgrenzen van Israël.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit kan echt niet hoor. Die hoort niet op die plek te zitten. Je gaat geen terroristen verdedigen.
Mooie actie hoor, maar je reactie is wel een flinke karikatuur: alsof Israël zich bekommert om burgerslachtoffersquote:Op donderdag 19 september 2024 09:37 schreef Scorpie het volgende:
Deze precisie-aanval van Israel met minimale burgerslachtoffers is een geweldig staaltje vernuft. Deze verdient terecht volle credits, zelden zo'n partij zover zien gaan om het aantal burgerslachtoffers te beperken, zelfs als het om nietsontziende honden zoals Hezbollah gaat, de slagers die o.a. dit op zich geweten hebben; https://www.theguardian.c(...)killed-rocket-strike
Israel laat de hele wereld zien hoe barmhartig zij omgaan met hun vijanden, wat mij betreft krijgt degene die deze operatie gepland en uitgevoerd heeft de hoogste militaire onderscheiding die er is. Wat een perfecte operatie, diep respect
dan ben je wel een bange poepert hoorquote:Op donderdag 19 september 2024 09:38 schreef thedeedster het volgende:
Als ik student van de UVA was, dan zou ik maar voorzichtig zijn met mijn laptop.
Doen ze dat net zoveel, meer, of minder dan hun vijanden denk je?quote:Op donderdag 19 september 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooie actie hoor, maar je reactie is wel een flinke karikatuur: alsof Israël zich bekommert om burgerslachtoffers.
Net zo weinig.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doen ze dat net zoveel, meer, of minder dan hun vijanden denk je?
Het doel heiligt de middelen is als je het goed kijkt een Hebreeuwse phrase.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooie actie hoor, maar je reactie is wel een flinke karikatuur: alsof Israël zich bekommert om burgerslachtoffers.
ja nu weten we het wel hequote:Op donderdag 19 september 2024 09:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het doel heiligt de middelen is als je het goed kijkt een Hebreeuwse phrase.²
Waarom gebruiken ze dan roofknockers? Die hoeven ze niet te gebruiken namelijk en zou veel effectiever zijn om meteen zware bom te gooien ipv eerst een waarschuwing.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op zich is het uitroeien van Hezbollah natuurlijk wel een prima doel. Zelfs jij kan het daarin niet met me oneens zijn.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het doel heiligt de middelen is als je het goed kijkt een Hebreeuwse phrase.²
Je moet, wanneer je jezelf als 'beschaafd land' tracht te profileren, de schijn natuurlijk een beetje ophouden hè.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze dan roofknockers? Die hoeven ze niet te gebruiken namelijk en zou veel effectiever zijn om meteen zware bom te gooien ipv eerst een waarschuwing.
Waarom strooien ze flyers rond uit vliegtuigen om te waarschuwen dat ze in dat gebied gaan bombarderen?
Als Israel echt niets om burgerslachtoffers zou geven zouden ze zichzelf niet zo gehandicapt maken.
Dat lijkt me stug gezien het feit dat Gaza nog steeds niet in een parkeerplaats is veranderd (zoals zovaak geroepen is door hamas-sympathisanten), deze Hezbollah strijders zeer precies zijn geraakt met een geringe lading explosief (Israel had er ook voor kunnen kiezen 2x zoveel springstof aan te brengen en zo de kill-rate vele malen hoger te maken, met veel meer burgerslachtoffers tot gevolg), de aanslag in Iran alleen maar de commandant en zijn bodyguard betrof (waarom niet het hele gebouw opblazen als je toch niks geeft om burgers), etc etc.quote:
Oh, dus het vermijden van burgerslachtoffers is "de schijn ophouden".quote:Op donderdag 19 september 2024 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je moet, wanneer je jezelf als 'beschaafd land' tracht te profileren, de schijn natuurlijk een beetje ophouden hè.
Ipv 5 gram explosief, hadden ze 15 gram explosief kunnen gebruiken en zo nog veel meer dood en verderf kunnen zaaien (en onschuldige omstanders). Waarom hebben ze dat niet gedaan? Ik weet het antwoord wel; de afweging risico vs opbrengst staat bij Israel voorop. Dit in tegenstelling tot de terroristenclubjes. Die geven er geen zier om.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze dan roofknockers? Die hoeven ze niet te gebruiken namelijk en zou veel effectiever zijn om meteen zware bom te gooien ipv eerst een waarschuwing.
Waarom strooien ze flyers rond uit vliegtuigen om te waarschuwen dat ze in dat gebied gaan bombarderen?
Als Israel echt niets om burgerslachtoffers zou geven zouden ze zichzelf niet zo gehandicapt maken.
Er word vaak gezegd dat ze een noodzakelijk kwaad zijn. Ik hoor het ze zeggen.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op zich is het uitroeien van Hezbollah natuurlijk wel een prima doel. Zelfs jij kan het daarin niet met me oneens zijn.
Mwah. Shai Davidai en ik geloof ook een of meerdere politici noemde de Amerikaanse protesterende studenten terroristen.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan ben je wel een bange poepert hoor
ik denk niet dat Israel op de UvA laptopts opgaat blazenquote:Op donderdag 19 september 2024 10:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mwah. Shai Davidai en ik geloof ook een of meerdere politici noemde de Amerikaanse protesterende studenten terroristen.
Israël kan evengoed barbaars en nietsontziend dood en verderf zaaien. Dat het verschil in oorlogsvoering dag en nacht is, is niet zo gek: Israël is technologisch superieur met haar moderne leger. Het is in meerdere opzichten geen gelijke strijd (voor zover het dat ooit is). Anderzijds moet Israël zich ook meer gelegen laten liggen aan de ogen van de internationale gemeenschap. Maar dat Netanyahu en co zich heel erg bekommeren om burgerslachtoffers? Nah, daar geloof ik niet in.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug gezien het feit dat Gaza nog steeds niet in een parkeerplaats is veranderd (zoals zovaak geroepen is door hamas-sympathisanten), deze Hezbollah strijders zeer precies zijn geraakt met een geringe lading explosief (Israel had er ook voor kunnen kiezen 2x zoveel springstof aan te brengen en zo de kill-rate vele malen hoger te maken, met veel meer burgerslachtoffers tot gevolg), de aanslag in Iran alleen maar de commandant en zijn bodyguard betrof (waarom niet het hele gebouw opblazen als je toch niks geeft om burgers), etc etc.
Laten we daar even de acties van de vijanden van Israel tegenover zetten:
1200 doden, 300 gegijzelden van 7 oktober - grotendeels burgers.
Talloze verkrachtingen - grotendeels burgers
Raketten op Israel, non-stop, zonder enige vorm van voorbehoud - komen in 95% van de gevallen op burgerdoelen terecht
Etc etc.
Ook jij moet toegeven dat de manier van oorlogsvoering tussen Israel en haar vijanden een verschil van dag en nacht is. Hamas, Hezbollah en consorten zijn barbaars, middeleeuws, achteloos voor enig vorm van leven in hun gevechten. Israel is vernuftig, elegant, slim, meedogenloos en precies, en gaat methodologisch te werk.
Af en toe vraag ik me echt af of je serieus bent. 4000 mensen verminken die zich in een buurland bevinden, zonder waarschuwing, niet in gevecht zijnde, zelfs zonder oorlogsverklaring is voor jou het toppunt van barmhartigheid?quote:Op donderdag 19 september 2024 09:37 schreef Scorpie het volgende:
Deze precisie-aanval van Israel met minimale burgerslachtoffers is een geweldig staaltje vernuft. Deze verdient terecht volle credits, zelden zo'n partij zover zien gaan om het aantal burgerslachtoffers te beperken, zelfs als het om nietsontziende honden zoals Hezbollah gaat, de slagers die o.a. dit op zich geweten hebben; https://www.theguardian.c(...)killed-rocket-strike
Israel laat de hele wereld zien hoe barmhartig zij omgaan met hun vijanden, wat mij betreft krijgt degene die deze operatie gepland en uitgevoerd heeft de hoogste militaire onderscheiding die er is. Wat een perfecte operatie, diep respect
Wie zegt dat? Jij?quote:Op donderdag 19 september 2024 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er word vaak gezegd dat ze een noodzakelijk kwaad zijn. Ik hoor het ze zeggen.²
Sinds wanneer is een oorlogsverklaring nodig? Waar was de oorlogsverklaring op 7 oktober? Waarom meet je met 2 maten? Waarom benoem je de terroristische inslag van Hezbollah niet? Waarom doe je net alsof deze soldaten van Hezbollah onschuldige burgers waren?quote:
oorlogsverklaring? Aan terroristen?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Af en toe vraag ik me echt af of je serieus bent. 4000 mensen verminken die zich in een buurland bevinden, zonder waarschuwing, niet in gevecht zijnde, zelfs zonder oorlogsverklaring is voor jou het toppunt van barmhartigheid?
Wat nu als hezbollah de waterleiding van een idd-ziekenhuis vergiftigd en er 1000 soldaten omkomen. Ben je dan net zo vol van de barmhartigheid?
Het blijkt niet om een hack te gaan, maar de Mossad had ontdekt dat Hezbollah een lading pagers had gedaan van een Taiwanees merk. Maar het lijkt er op dat deze via een bedrijf in Hongarije zijn besteld.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:45 schreef jogy het volgende:
Zal me benieuwen hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Lijkt me niet dat zo'n pieper zonder toevoeging genoeg wattage heeft om daadwerkelijk zodanig te ontploffen dat je dood gaat of ernstig gewond kan raken.
Dat je er niet in gelooft moet je zelf weten, de feiten die ik je net gaf spreken gewoon voor zich; Israel bekommert zich vele malen meer om collateral damage dan hun vijanden doen. En dat jij Israel tegen een hogere lat meet dan haar vijanden is ook wel weer exemplarisch te noemen, het is oorlog, geen Call of Duty ofzo. Oorlog is vies, smerig, nasty, met veel burgerslachtoffers tot gevolg, over en weer.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Israël kan evengoed barbaars en nietsontziend dood en verderf zaaien. Dat het verschil in oorlogsvoering dag en nacht is, is niet zo gek: Israël is technologisch superieur met haar moderne leger. Het is in meerdere opzichten geen gelijke strijd (voor zover het dat ooit is). Anderzijds moet Israël zich ook meer gelegen laten liggen aan de ogen van de internationale gemeenschap. Maar dat Netanyahu en co zich heel erg bekommeren om burgerslachtoffers? Nah, daar geloof ik niet in.
In drievoud, ondertekend en pas na akkoord van de terroristen mag je ze pas aanpakken.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oorlogsverklaring? Aan terroristen?
Dat laatste hebben ze misschien wel gedaan. Zat alleen niet heel veel tijd tussen de waarschuwing en de explosiequote:Op donderdag 19 september 2024 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In drievoud, ondertekend en pas na akkoord van de terroristen mag je ze pas aanpakken.
Oh ja en het was ook wel normaal geweest als Israel tegen de stoute terroristjes had gezegd dat ze gingen aanvallen via hun piepers, stomme Israëliërs!
Die methodes gebruiken ze omdat ze een gebouw of gebouwen per se willen vernietigen. De inwoner (burger) heeft niet altijd door of het gebouw waar zij in woont geraakt is én hoeveel tijd ze hebben om te vertrekken. De gebouwen er om heen krijgen ook een op lawaai, gebouwen die niet gewaarschuwd zijn.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ze zijn al maanden over en weer raketten aan het beschieten, maar nee, hiervoor had Israel eerst formeel toestemming moeten vragen hoor.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oorlogsverklaring? Aan terroristen?
Dat jij denkt dat ik dat doe is ook exemplarisch.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef Scorpie het volgende:
En dat jij Israel tegen een hogere lat meet dan haar vijanden is ook wel weer exemplarisch te noemen
quote:Op donderdag 19 september 2024 10:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat ik dat doe is ook exemplarisch.
Je zegt het toch net zelf?quote:Op donderdag 19 september 2024 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je moet, wanneer je jezelf als 'beschaafd land' tracht te profileren, de schijn natuurlijk een beetje ophouden hè.
Nou, nee. Helemaal niet. Wat heeft dat met de lat waarlangs ik Israël leg te maken?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Je zegt het toch net zelf?
Je zegt hier zelf dat je Israel als een "beschaafd land" beschouwt. We hebben net al kunnen vaststellen dat de vijanden van Israel terroristische organisaties zijn die bij lange na niet als "beschaafd" kunnen worden geclassificeerd.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, nee. Helemaal niet. Wat heeft dat met de lat waarlangs ik Israël leg te maken?
Was op de bank in slaap gevallenquote:Op woensdag 18 september 2024 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wakker worden @:ali_boo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |