Op basis van een toen wél aanwezige noodsituatie. Van enige ironie is dus niet echt sprake.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De lockdowns waren ook bij koninklijk besluit
Dan nog ging elke corona maatregel na aankondiging langs de Tweede en Eerste Kamer, het parlement kon dingen afschieten. Zo ging de avondklok eerst in december 2020 niet door, later omdat er een meerderheid had ging die wel door.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De lockdown was ook bij koninklijk besluit
Het valt helemaal NIET mee. Dit is echt een fundamenteel puntquote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Nicolien is niet geschikt voor deze functie, dat weet ze zelf ook wel want ze heeft zich altijd op de achtergrond bewogen. Je kan ook niet verwachten dat NSC binnen 1 week een nieuwe vervanger van Pieter vindt die vervolgens een fantastische Algemene Beschouwingen doet. Dus Nicolien wordt nu opgeofferd om later iemand anders binnen de fractie kans te geven. Zo simpel is het.
Eens en dat NSC het zwaar zou hebben was in de lijn der verwachting.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Nicolien is niet geschikt voor deze functie, dat weet ze zelf ook wel want ze heeft zich altijd op de achtergrond bewogen. Je kan ook niet verwachten dat NSC binnen 1 week een nieuwe vervanger van Pieter vindt die vervolgens een fantastische Algemene Beschouwingen doet. Dus Nicolien wordt nu opgeofferd om later iemand anders binnen de fractie kans te geven. Zo simpel is het.
Ik moest de was ophangen, maar heb dat maar even uitgesteldquote:
Snap ikquote:Op woensdag 18 september 2024 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik moest de was ophangen, maar heb dat maar even uitgedteld
Straks Jimmy en daarna weer smullen met @lientje1967quote:Op woensdag 18 september 2024 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik moest de was ophangen, maar heb dat maar even uitgesteld
Als een partij zich probeert te verkopen en te profileren als hoeder van de rechtsstaat en direct bij het eerste geval tegen diezelfde rechtsstaat handelt, ligt het inderdaad wel in de lijn der verwachting dat je afgaat als een gieter.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Eens en dat NSC het zwaar zou hebben was in de lijn der verwachting.
Eigenbelang nare manquote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef DrMarten het volgende:
Bosma laat het ook allemaal gebeuren. Die had al lang deze hele discussie af kunnen kappen maar laat de shitshow mooi doorgaan.
Het is niet veel. Dat lukt wel tijdens de inleiding van deze of gene. Hoop ikquote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Straks Jimmy en daarna weer smullen met @:lientje1967
Niemand in de partij kan het fatsoenlijk verdedigen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als een partij zich probeert te verkopen en te profileren als hoeder van de rechtsstaat en direct bij het eerste geval tegen diezelfde rechtsstaat handelt, ligt het inderdaad wel in de lijn der verwachting dat je afgaat als een gieter.
Dat komt omdat het niet te verdedigen isquote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand in de partij kan het fatsoenlijk verdedigen.
Goh, waarom is dat zo, denk je? Omdat het niet te verdedigen valt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand in de partij kan het fatsoenlijk verdedigen.
Dat deed hij in het begin en toen werd iedereen woest.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef DrMarten het volgende:
Bosma laat het ook allemaal gebeuren. Die had al lang deze hele discussie af kunnen kappen maar laat de shitshow mooi doorgaan.
Ze is echt heel slecht..quote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van Vroonhoven die eerst dapper tweet dat de fractie streng het kabinet gaat volgen en bij eerste de beste test de eigen ministers voor de bus gooit.
Verhagen zou jaloers zijn.
De hele oppositie doet het goed op dit punt. Allemaal feitelijk met sterke argumenten.quote:
*Zucht*quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toen was er wél sprake van een noodtoestand.
Nicotinelientje1967quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Straks Jimmy en daarna weer smullen met @:lientje1967
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De hele oppositie doet het goed op dit punt. Allemaal feitelijk met sterke argumenten.
Daarom zeg ik dat het niet perse aan Nicolien ligt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Goh, waarom is dat zo, denk je? Omdat het niet te verdedigen valt.
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan had ze niet in deze partij moet gaan zitten
Met een andere verkiezingsuitslag had de NSC op een comfortabele positie gezeten. Men had natuurlijk inbreng van de PVV volledig kunnen weigeren, maar blijkbaar heeft het luisteren naar de kiezer de doorslag gegeven en is de gedachte dat met een partijloze premier en meer afstand naar het kabinet voldoende veiligheidsmarges zijn ingebouwd.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan had ze niet in deze partij moet gaan zitten
Waarom zou die het moeten afkappen? Dit is toch ook niet niks.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef DrMarten het volgende:
Nee zie bovenstaande post.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Op basis van een toen wél aanwezige noodsituatie. Van enige ironie is dus niet echt sprake.
Dat was te verwachten. In eerdere debatten en publieke optredens was ze ook al heel zwak.quote:
Natuurlijk wel. Ze staat er toch achter?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat het niet perse aan Nicolien ligt.
In haar geval eerder de overgangquote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef klaasweetalles het volgende:
wanneer is de puberteit voorbij hahahah
Same, na "dank voorzitter"quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
Iemand een andere link? Mijn stream blijft hangen
Er is al een paar keer een herhaling van zetten geweest.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarom zou die het moeten afkappen? Dit is toch ook niet niks.
Bij Wilders en Yesilgöz konden ze ook los, het feit dat zij zich kennelijk niet kan verdedigen doet daar niks aan af.
Deze werkt bij mijquote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
Nee, ze zegt echt de hele tijd hetzelfde.quote:
Ik schakel ook pas net in, het is dus al heel lang dramatisch?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Evangelion het volgende:
Ramptoerist hier. Jullie hebben gelijk. Het is genant.
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ze zegt echt de hele tijd hetzelfde.
Gewoon NPO politiek op tvquote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
Omtzigt beweerde van niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dan nog ging elke corona maatregel na aankondiging langs de Tweede en Eerste Kamer, het parlement kon dingen afschieten. Zo ging de avondklok eerst in december 2020 niet door, later omdat er een meerderheid had ging die wel door.
Dit is compleet anders dan tijdens corona.
Ahh thnx!!quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Deze werkt bij mij
https://npo.nl/start/live?channel=NPO%20Politiek%20en%20Nieuws
Ik kijk op tvquote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef Puzzie het volgende:
Ah Jimmy is stekkerdoos begrijp ik , ik vroeg me al wie dat kon zijn
Maar dan kan ik niet posten(tv staat om de hoek hierquote:
Er zaten geen weken, maar dagen tussen. En nu wil NSC dat dus ook doen, met het verschil dat de Tweede Kamer niet in de debat mag gaan, de Eerste Kamer ook niet. Snap je hem?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Omtzigt beweerde van niet.
Volgens Omtzigt ging Rutte eerst het Catshuis in met bewinspersonen die hij fijn vond. Vervolgens namen ze een besluit bij koninklijk besluit en een paar weken later mocht de tweede kamer erover in debat gaan.
Ik post (altijd eigenlijk) mobielquote:Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Maar dan kan ik niet posten(tv staat om de hoek hier
En dan krijg je de consequenties cadeau.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
Met een andere verkiezingsuitslag had de NSC op een comfortabele positie gezeten. Men had natuurlijk inbreng van de PVV volledig kunnen weigeren, maar blijkbaar heeft het luisteren naar de kiezer de doorslag gegeven en is de gedachte dat met een partijloze premier en meer afstand naar het kabinet voldoende veiligheidsmarges zijn ingebouwd.
Die hele partij staat er toch achter. Had Omtzigt het echt beter gedaan? Die was vandaag ook afgemaakt. Het ligt niet aan haar stijl dat is wat ik bedoel. Allemaal zouden ze zijn afgegaan omdat het niet te verdedigen is.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ze staat er toch achter?
Bikker lult hier wel een beetje met meel in haar mond over de afweging tijdens corona en zo. Want CU stemde natuurlijk ook gewoon met allerlei dingen mee waar je achteraf nooit mee zou hebben ingestemd, maar ja, het was crisis, het volk eiste actie, enzovoort...quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
*Zucht*
Zoals de rechtbank toen aangaf inzake de avondklok is dat de SG voldoende tijd had om een noodwet te maken. Een wet in uitvoering zetten bij koninklijk besluit die uit de tijd komt van de watersnoodramp is niet voldoende aldus de rechtbank.
Dat gaat hier vermoedelijk weer gebeuren. En de CU steunde toen het kabinet Rutte 4. Met dezelfde Bikkers van CU die nu Van Vroonhoven aanvalt om hetzelfde KB.
Ze hadden ook gewoon in een normaal kabinet kunnen gaan zitten met deze vier partijen, in plaats van deze viervoudige gedoogconstructie of wat het ook moet voorstellen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
Met een andere verkiezingsuitslag had de NSC op een comfortabele positie gezeten. Men had natuurlijk inbreng van de PVV volledig kunnen weigeren, maar blijkbaar heeft het luisteren naar de kiezer de doorslag gegeven en is de gedachte dat met een partijloze premier en meer afstand naar het kabinet voldoende veiligheidsmarges zijn ingebouwd.
Oh nee vreselijk , ik FOK! altijd op de pcquote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik post (altijd eigenlijk) mobiel
Haar stijl is ook echt beroerd hoorquote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Die hele partij staat er toch achter. Had Omtzigt het echt beter gedaan? Die was vandaag ook afgemaakt. Het ligt niet aan haar stijl dat is wat ik bedoel. Allemaal zouden ze zijn afgegaan omdat het niet te verdedigen is.
Niemand die een premier Wilders wil.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Bikker lult hier wel een beetje met meel in haar mond over de afweging tijdens corona en zo. Want CU stemde natuurlijk ook gewoon met allerlei dingen mee waar je achteraf nooit mee zou hebben ingestemd, maar ja, het was crisis, het volk eiste actie, enzovoort...
Maar goed ik heb weinig medelijden met Nicolientje in deze. Zij vond toen zelf dat de overheid je maar gedwongen in quarantaine moest kunnen gooien bij een vermoedelijke besmetting, of dat je je baan maar moest verliezen als je niet wilde voldoen aan niet nader te noemen verplichtingen. Zoals in gidsland Australië waar iedereen gewoon netjes z'n bek hield. Dat was echt het idee fixe van sommige mensen destijds, waaronder de huidige plaatsvervangend fractievoorzitter van NSC. CU stond er niet zo scherp in, maar stemde gewoon mee omdat zij het ook niet beter wisten. Net als heel veel oppositiepartijen (SP stemde ook voor de avondklok o.a.).
Het probleem met NSC is dat zij in de formatie heel moeilijk gingen doen over allerlei rechtsstatelijke dingen, er moesten overal zinnetjes in de kantlijn worden geschreven. En nu moet alles maar kunnen. Ja natuurlijk krijg je hem dan terug. Corona is 4 jaar geleden, nu is nu. Je kunt er als NSC ook voor kiezen om te leren van het verleden.
[..]
Ze hadden ook gewoon in een normaal kabinet kunnen gaan zitten met deze vier partijen, in plaats van deze viervoudige gedoogconstructie of wat het ook moet voorstellen.
Zelfs Wilders niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Niemand die een premier Wilders wil.
Ben benieuwd wie de 'hakkelende passief aggressief lichte paniek' uitstraling heeft geadviseerdquote:Op woensdag 18 september 2024 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haar stijl is ook echt beroerd hoor
Die uitstraling heeft ze van naturequote:
Dat doet ze zichzelf wel aan.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
Wie duwt haar het randje over denken jullie
Of krijgt een burn-out, niet lullig bedoeld, maar ik denk dat ze hier te licht voor is.quote:
Het is ook niet zo moeilijk om hier sterk op te zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind Timmermans echt heel sterk nu hoor
De hele oppositie wel eigenlijk
Nou ja dan neem je een andere PVV'er of iemand anders uit het Umfeld van de PVV (oké, niet Gom van Strien of Plasterkquote:Op woensdag 18 september 2024 20:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Niemand die een premier Wilders wil.
Idd.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is ook niet zo moeilijk om hier sterk op te zijn.
Niet heel subtiel signaal naar de voorzitter: "HELP!"quote:Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
'Ik vraag me af hoe lang dit doorgaat?'
Misschien totdat je eens antwoordt zeg.
Timmermans en de rest vd oppositie zijn wel degelijk erg sterk hierquote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Timmermans is niet sterk, deze mevrouw is zwak in haar optreden dus dat is prijsschieten,
Timmermans doet het goed vandaag.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Timmermans is niet sterk, deze mevrouw is zwak in haar optreden dus dat is prijsschieten,
En niet te zuinig ook, het is niet vaak voorgekomen dat een spreker zo vaak tot stilte gemaand is als zij tijdens haar eigen spreektijd. Ondanks dat ze onervaren is.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ze schreeuwt zélf overal doorheen
Met dank aan drammer Jetten vanmiddag.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Max23 het volgende:
Bosma laat telkens toch weer iemand toe
Die geniet ookquote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Max23 het volgende:
Bosma laat telkens toch weer iemand toe
Waar gaan die kiezers heen?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel zetels de NSC na dit debat nog heeft in de peilingen.
Ze zit al 3000 dagen in de Kamer naar eigen zeggen, dus zo onervaren is ze niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En niet te zuinig ook, het is niet vaak voorgekomen dat een spreker zo vaak tot stilte gemaand is als zij tijdens haar eigen spreektijd. Ondanks dat ze onervaren is.
Er gaan er een hoop thuisblijven denk ik. En/of terug naar het CDA.quote:
Nouja de lui met die de meerderheid van de stemmen bij de verkiezingen vertegenwoordigen zijn hier moeilijk zwak.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is ook niet zo moeilijk om hier sterk op te zijn.
Ik bedoel onervaren als fractievoorzitter natuurlijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:56 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ze zit al 3000 dagen in de Kamer naar eigen zeggen, dus zo onervaren is ze niet.
Volgens de pvv is een buitenlander in een social huurhuis erger dan corona bij een oud persoon.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:56 schreef DrMarten het volgende:
Alsof de situatie nu veel erger is dan in 2022
Die vrouw is echt niet goed bij d'r hoofd. Maar ja, zeggen "het was slikken of stikken anders werd Geert boos" kan ze natuurlijk ook niet zeggen.
Ja maar ja Pieter zit thuis te huilenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:58 schreef klaasweetalles het volgende:
jammer dat omtzigt daar niet staat
ik neem deze dame niet zoveel kwalijk
die is dit gewoon niet gewend en wordt voor de leeuwen gegooid
Ook uitgerekend dé partij van de vier waarvan de kiezers nog wel eens naar dit soort debatten kijken.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel zetels de NSC na dit debat nog heeft in de peilingen.
ik had liever gezien dat hij op tv zou huilen.....quote:Op woensdag 18 september 2024 20:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja maar ja Pieter zit thuis te huilen
Wie nietquote:Op woensdag 18 september 2024 21:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik had liever gezien dat hij op tv zou huilen.....
Dat krijg je met televisie debatten met alleen BBB, PVV, VVD en Fransquote:Op woensdag 18 september 2024 20:55 schreef kladderadatsch het volgende:
Wat een bizarre situatie eigenlijk... alle goeie politici zitten in de oppositie terwijl de regeringspartijen uit idioten bestaan. Ben echt lichtelijk depri aan het worden van dit debat.
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zelfs Bosma lijkt dat te hebben geaccepteerd.
Dit is penalties nemen met Cillessen op goal.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind Timmermans echt heel sterk nu hoor
De hele oppositie wel eigenlijk
Iddquote:Op woensdag 18 september 2024 21:01 schreef potjecreme het volgende:
Nicolien haar stijl doet mij denken aan Sophie Hermans.
Fijn, Jetten probeert dit nu ook uit te leggenquote:Op woensdag 18 september 2024 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goede redenen voor noodrecht Nicolien![]()
Die weten zelf dondersgoed dat het allemaal bullshit is. Nicolien lekker de kogels laten vangen en zelf uit de vuurlinie blijven.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ook wel opvallend dat Wilders, Yesilgöz alsook Van der Plas die ook mogen interrumperen geen moment tot haar steun of redding zijn gekomen. Dat hoeven ze uiteraard ook niet te doen, maar het geeft ook iets aan over de verhoudingen in de coalitie.
Het slaat echt nergens op..quote:Op woensdag 18 september 2024 21:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nieuw kabinet is een ontwikkeling
Hoofdlijnenakkoord is een ontwikkeling
Ja maar niet voor asielketen he Nicolien
Nee hoorquote:Op woensdag 18 september 2024 21:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zelfs Bosma lijkt dat te hebben geaccepteerd.
Die "ontwikkelingen", serieus... Totaal niet relevantquote:Op woensdag 18 september 2024 21:03 schreef Puzzie het volgende:
Gelooft ze haar eigen onzin nou echt?
"De mensen voelen dat er een crisis is".quote:Op woensdag 18 september 2024 21:02 schreef JAM het volgende:
Ik vraag me toch heel ernstig af wat Schoof morgen allemaal gaat verzinnen om die noodwet nog erdoor proberen te drukken.
Grense digt!!!!1111quote:Op woensdag 18 september 2024 21:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
"De mensen voelen dat er een crisis is".
Vrees dat die regelmatig voorbij gaat komen.
Ik voorspel een hoop gestotter en zenuwachtig gezwaai met zn handen.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:02 schreef JAM het volgende:
Ik vraag me toch heel ernstig af wat Schoof morgen allemaal gaat verzinnen om die noodwet nog erdoor proberen te drukken.
Nou ik heb geen hoge pet op van de rechtenstudie. Iedereen kan het studeren.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het slaat echt nergens op..
Zij is toch ook jurist? Ongelooflijk
Ik word zelf ook al nerveus van die manquote:Op woensdag 18 september 2024 21:05 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ik voorspel een hoop gestotter en zenuwachtig gezwaai met zn handen.
Nou ja zij hebben hun beurt ook gehad, maar Wilders heeft er nooit een geheim van gemaakt hoe die is. Yesilgöz in de verkiezingen ook niet. Het NSC daarentegen heeft zich meerdere malen uitgesproken over democratie, de positie van kabinet en kamer, het juist sterker maken van het parlement. Dat zij juist zo een maatregel durven te steunen en verdedigen roept misschien dan ook terecht meer vragen op. Juist van mensen die in het verleden met Omtzigt daarover samen hebben gewerkt.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die weten zelf dondersgoed dat het allemaal bullshit is. Nicolien lekker de kogels laten vangen en zelf uit de vuurlinie blijven.
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef Evangelion het volgende:
gratis betalingsherinnering, fijn
Tenminste nog iets gratis.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef Evangelion het volgende:
Het bestaan moet voorspelbaar zijn, het inkomen moet voorspelbaar zijn. Tsja...quote:Op woensdag 18 september 2024 21:04 schreef Hexagon het volgende:
Bestaanszekerheid. Dat wordt de volgende massacre voor haar.
Het ging me iets te snel en zenuwachtig, maar bedoelde ze voor alle schulden, ook private? De Belastingdienst heeft al zo lang als ik me kan herinneren gratis betalingsherinneringen bij het eerste verzuim. Daarna gaan ze het wel wat minder vriendelijk vragen.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:07 schreef Evangelion het volgende:
Blijft niets over van die partij.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het morele toontje van NSC slaat als een boomerang terug
Ging alleen over de overheid volgens mijquote:Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het ging me iets te snel en zenuwachtig, maar bedoelde ze voor alle schulden, ook private? De Belastingdienst heeft al zo lang als ik me kan herinneren gratis betalingsherinneringen bij het eerste verzuim. Daarna gaan ze het wel wat minder vriendelijk vragen.
Als Yesilgoz het nu nog over haar hardwerkende Nederlanders had, dan hadden we nog een shotje kunnen nemen. Zal wel wat schelen.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik raak buiten adem van haar wijze van praten
Zij ookquote:Op woensdag 18 september 2024 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zij zelf ook.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Gaat om het CJIB: https://www.cjib.nl/nl-b/verkeersboetequote:Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het ging me iets te snel en zenuwachtig, maar bedoelde ze voor alle schulden, ook private? De Belastingdienst heeft al zo lang als ik me kan herinneren gratis betalingsherinneringen bij het eerste verzuim. Daarna gaan ze het wel wat minder vriendelijk vragen.
Of ze gooien haar de laan uit als Omtzigt terugkomt en wenden alle schuld op haar af.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Blijft niets over van die partij.
En het CDA ook.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:13 schreef Buitendam het volgende:
18 september 2024 is de dag dat het NSC zichzelf opblies. En de VVD zag dat het goed was.
Ja, datquote:Op woensdag 18 september 2024 21:12 schreef DrMarten het volgende:
Nou gaat ze het hebben over het wantrouwen in de overheid. Goed plan als je een noodwet in wil stellen voor een niet bestaande crisis
'Oh we moeten wat aan de klimaatveranderingen doen en we voelen dat er een milieucrisis is.'quote:Op woensdag 18 september 2024 21:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
"De mensen voelen dat er een crisis is".
Vrees dat die regelmatig voorbij gaat komen.
Ja maar Pieter IS de partij toch?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Of ze gooien haar de laan uit als Omtzigt terugkomt en wenden alle schuld op haar af.
Ze gaan toch ontpieteren?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja maar Pieter IS de partij toch?
Gewoon huilen zou ik dan zielig vinden. Ik zou meer hopen op de volle Nic Cage range van emoties dus huilen tot razernij.quote:
De broodjes!quote:
Nice!quote:Op woensdag 18 september 2024 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gewoon huilen zou ik dan zielig vinden. Ik zou meer hopen op de volle Nic Cage range van emoties dus huilen tot razernij.
...en als je dan ook nog eens luistert naar wat ze dan zegt, dan krijg je er zelfs schele koppijn van.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ze intoneert niet goed en ze praat te snel. Dit is lastig en zwaar luisteren zo. Krijg hoofdpijn van haar
Nope.quote:
quote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ze intoneert niet goed en ze praat te snel. Dit is lastig en zwaar luisteren zo. Krijg hoofdpijn van haar
Owh, je bent weer terug?quote:
Ik kijk nog steeds voetbal, ik wierp alleen even een blik in dit topicquote:Op woensdag 18 september 2024 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, je bent weer terug?![]()
Was het niks, dat voetbal?
Uhuhquote:Op woensdag 18 september 2024 21:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik kijk nog steeds voetbal, ik wierp alleen even een blik in dit topic
Het gaat over het UWV, jeugdzorg en pensioenen!quote:
City - Interquote:
Tis echt niet te volgen op deze manierquote:
Ahh thnx!!quote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het gaat over het UWV, jeugdzorg en pensioenen!
Hij had hier waarschijnlijk geen zin in en die zit nu lekker met een glas wijn in bad.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:16 schreef DrMarten het volgende:
Zou Pieter echt overspannen zijn of heeft ie gewoon verschrikkelijke pijn is zijn anus na zo onmeunig hard genaaid te zijn door de PVV en de VVD?
Oei, oei, oei! Dat wordt al helemaal feest. Die is nog gek genoeg ook om te zeggen: 'Weet je wat, ik ga lekker een sigaretje roken. Zoek het maar uit.' Nou, dan trek ik een fles open hoor.quote:
ik heb het vorige week al gemeld, de man durfde zich in deze cruciale week in het politieke jaar gewoon niet te vertonen omdat hij schaamt voor dit kabinet en de plannenquote:Op woensdag 18 september 2024 21:16 schreef DrMarten het volgende:
Zou Pieter echt overspannen zijn of heeft ie gewoon verschrikkelijke pijn is zijn anus na zo onmeunig hard genaaid te zijn door de PVV en de VVD?
Het is bijna alsof die politici niet meer weten dat dat niet de standaard gang van zaken hoeft te zijn. Alsof het inmiddels een automatisme is.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:13 schreef Vasilevski het volgende:
'Zoiets moet groeien', zo kun je het ook zeggen.
Dus NSC heeft haar standpunten tegenover de PVV ingeleverd voor een hoop inlegvelletjes over dat alles wel rechtsstatelijk moet, en Wilders geen premier, chapeau. En aan de VVD hebben ze hun sociaal-economische standpunten weggegeven? All righty then!
Ik geef hem groot gelijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij had hier waarschijnlijk geen zin in en die zit nu lekker met een glas wijn in bad.
Ja, dat hoor ik wel, maar alsnog is het niet te volgenquote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het gaat over het UWV, jeugdzorg en pensioenen!
Ik lach me rot als ze straks met een punt van orde komt en een rookpauze vraagtquote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Oei, oei, oei! Dat wordt al helemaal feest. Die is nog gek genoeg ook om te zeggen: 'Weet je wat, ik ga lekker een sigaretje roken. Zoek het maar uit.' Nou, dan trek ik een fles open hoor.
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Oei, oei, oei! Dat wordt al helemaal feest. Die is nog gek genoeg ook om te zeggen: 'Weet je wat, ik ga lekker een sigaretje roken. Zoek het maar uit.' Nou, dan trek ik een fles open hoor.
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:19 schreef probeer het volgende:
Ik dacht oprecht dat hij ging zeggen "allereerst nog complimenten dat je hier nu nog staat en niet al huilend weggerend bent".
Is Jetten toch vriendelijker dan ik.
Spoel maar gewoon door danquote:Op woensdag 18 september 2024 21:20 schreef Lichtloper het volgende:
Ik kijk met 20 minuutjes vertraging, maar ik hoop voor Nicolien toch van ganser harte dat er binnenkort een coalitiegenoot wat ondersteunende vragen stelt om haar op adem te laten komen.
Ik snap het ook niet meer hoor.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat hoor ik wel, maar alsnog is het niet te volgen
Echt he?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef DrMarten het volgende:
We noemen het geen boete, dus is het geen boete, maar ze moeten wel gewoon extra betalen.
Nou, we spreken je over 20 minuten weer. No spoilers hè.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:20 schreef Lichtloper het volgende:
Ik kijk met 20 minuutjes vertraging, maar ik hoop voor Nicolien toch van ganser harte dat er binnenkort een coalitiegenoot wat ondersteunende vragen stelt om haar op adem te laten komen.
Ja daarom kan hij mocht ie terugkomen in hun ogen met schone lei verder, ik hoop dat zijn stemmers daar doorheen prikken.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja maar Pieter IS de partij toch?
Dat is ook niet zoquote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe is een student die een jaartje langer doet over studie slecht voor de samenleving?
Ik niet , is dat erg?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ik begin medelijden te krijgen met haar
Het kabinet dat voorafgaand zogenaamd benoemen zo belangrijk vond gaat nu vooral dingen anders noemen om hun zin te krijgen en tegelijkertijd weg te lopen van enige verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef DrMarten het volgende:
We noemen het geen boete, dus is het geen boete, maar ze moeten wel gewoon extra betalen.
Ik niet. Gewoon zwáár verdiend ditquote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Abrikozentaart het volgende:
Als ze nou een beetje symphatieker reageerde ik misschien ook, nu voor geen millimeter.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Abrikozentaart het volgende:
Nicolien probeerde nog wel braaf de coalitiegenoten met wat inkoppertjes te helpen.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, we spreken je over 20 minuten weer. No spoilers hè..
Pciesquote:Op woensdag 18 september 2024 21:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Als ze nou een beetje symphatieker reageerde ik misschien ook, nu voor geen millimeter.
Dat zijn buitenlanders en die moeten zsm het land uit. Daarnaast moeten ze ook een keer de schulden terugbetalen. Dus opzadelen met schulden, hoge huisvesting en dan ook nog op je neer kijken als je er wat langer over doet.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe is een student die een jaartje langer doet over studie slecht voor de samenleving?
Nergens voor nodig. Ze heeft toch echt zelf voor die baan gekozen en om dat kabinet te steunen.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ik niet. Als je met dat zootje ongeregeld in een kabinet wil gaan zitten en daar het rechtsstatelijke geweten van wil zijn, is dit het logische gevolg.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:22 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ik heb vroeger nog wel eens aan Tatjana Simic gedacht.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een waardeloos verhaal van Nicolien
"We denken echt wel aan de studenten"
Leuk ja fijn die gedachtes. Zoals ze in Amerika zouden zeggen 'Thoughts and prayers'
Dan duurt het nog langer.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan ze niet eens wat rustiger doen. Zó vermoeiend dit
Dat wel jaquote:
Dat ben ik kwijt inmiddelsquote:
Hielp dat??quote:Op woensdag 18 september 2024 21:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger nog wel eens aan Tatjana Simic gedacht.
1. F.C.G.M. Timmermans GroenLinks-PvdA 36 minquote:
Ah ja!!quote:Op woensdag 18 september 2024 21:28 schreef JAM het volgende:
[..]
1. F.C.G.M. Timmermans GroenLinks-PvdA 36 min
2. G. Wilders PVV 40 min
3. R.A.A. Jetten D66 20 min
4. D. Yesilgöz-Zegerius VVD 35 min
5. H. Bontenbal CDA 16 min
6. J.N. van Vroonhoven NSC 31 min
7. J.P. Dijk SP 16 min
8. C.A.M. van der Plas BBB 18 min
9. S.R.T. van Baarle DENK 14 min
10. E. Ouwehand PvdD 14 min
11. T.H.P. Baudet FVD 14 min
12. C. Stoffer SGP 14 min
13. M.H. Bikker ChristenUnie 14 min
14. L.A.J.M. Dassen Volt 13 min
15. B.J. Eerdmans JA21 12 min
Dijk.
Jimmy kan jij je was ophangen en daarna weer smullen met lientje1967quote:Op woensdag 18 september 2024 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ben ik kwijt inmiddels
Neem een emmer mee voor de zekerheid. Bedank me later.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ga wat te eten fixen, ik trek dit niet meer.
En dan moet Caroline nog komen..
'Dat de burger de overheid weer gaat vertrouwen.' Ja, dat doe je vooral door gelijk een noodwet erdoorheen proberen te drukken.quote:
In haar bh?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Neem een emmer mee voor de zekerheid. Bedank me later.
Dat zal niet heel lang duren, denk ik. Die zal (voorspel ik) net als Jetten gewoon zijn verhaal doen, misschien even een vraag van een andere oppositiepartij en dan hebben we het wel weer gehad. Héél vreemd dat niemand van de regeringspartijen ook maar een enkele interruptie plaatst tot dusver.quote:
Ik was ff vergeten dat Baudet er ook nog zitquote:Op woensdag 18 september 2024 21:28 schreef JAM het volgende:
[..]
2. G. Wilders PVV 40 min
7. J.P. Dijk SP 16 min
Dijk.
Kan gelukkig enigszins uitslapen morgenquote:Op woensdag 18 september 2024 21:29 schreef Puzzie het volgende:
Nog 12 minuten Nicolien , het wordt nachtwerk
Na van der Plas zal het snel gaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:28 schreef JAM het volgende:
[..]
2. G. Wilders PVV 40 min
7. J.P. Dijk SP 16 min
Dijk.
Niet heel erg extraparlementair neequote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat zal niet heel lang duren, denk ik. Die zal (voorspel ik) net als Jetten gewoon zijn verhaal doen, misschien even een vraag van een andere oppositiepartij en dan hebben we het wel weer gehad. Héél vreemd dat niemand van de regeringspartijen ook maar een enkele interruptie plaatst tot dusver.
Thanks!quote:Op woensdag 18 september 2024 21:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jimmy kan jij je was ophangen en daarna weer smullen met lientje1967
Dat had hij eerder wel ja, het viel me al eerder op dat ie geaccepteerd leek te hebben dat het nachtwerk werd, net heeft ie dat verbaal nog even bevestigd.quote:
Toch nog wat extra vermaak in de nacht.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik was ff vergeten dat Baudet er ook nog zit
Wetten zijn woke.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Grondwet, grondwet, zet maar in een noodwet
Even een stukje licht amusement tussendoor.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 september 2024 21:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Neem een emmer mee voor de zekerheid. Bedank me later.
Na het debacle van het vorige debat zullen ze dat wel afgesproken hebben.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat zal niet heel lang duren, denk ik. Die zal (voorspel ik) net als Jetten gewoon zijn verhaal doen, misschien even een vraag van een andere oppositiepartij en dan hebben we het wel weer gehad. Héél vreemd dat niemand van de regeringspartijen ook maar een enkele interruptie plaatst tot dusver.
Nog 2,5 uur zuivere spreektijd na NSCquote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |