Op basis van een toen wél aanwezige noodsituatie. Van enige ironie is dus niet echt sprake.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De lockdowns waren ook bij koninklijk besluit
Dan nog ging elke corona maatregel na aankondiging langs de Tweede en Eerste Kamer, het parlement kon dingen afschieten. Zo ging de avondklok eerst in december 2020 niet door, later omdat er een meerderheid had ging die wel door.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De lockdown was ook bij koninklijk besluit
Het valt helemaal NIET mee. Dit is echt een fundamenteel puntquote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Nicolien is niet geschikt voor deze functie, dat weet ze zelf ook wel want ze heeft zich altijd op de achtergrond bewogen. Je kan ook niet verwachten dat NSC binnen 1 week een nieuwe vervanger van Pieter vindt die vervolgens een fantastische Algemene Beschouwingen doet. Dus Nicolien wordt nu opgeofferd om later iemand anders binnen de fractie kans te geven. Zo simpel is het.
Eens en dat NSC het zwaar zou hebben was in de lijn der verwachting.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Nicolien is niet geschikt voor deze functie, dat weet ze zelf ook wel want ze heeft zich altijd op de achtergrond bewogen. Je kan ook niet verwachten dat NSC binnen 1 week een nieuwe vervanger van Pieter vindt die vervolgens een fantastische Algemene Beschouwingen doet. Dus Nicolien wordt nu opgeofferd om later iemand anders binnen de fractie kans te geven. Zo simpel is het.
Ik moest de was ophangen, maar heb dat maar even uitgesteldquote:
Snap ikquote:Op woensdag 18 september 2024 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik moest de was ophangen, maar heb dat maar even uitgedteld
Straks Jimmy en daarna weer smullen met @lientje1967quote:Op woensdag 18 september 2024 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik moest de was ophangen, maar heb dat maar even uitgesteld
Als een partij zich probeert te verkopen en te profileren als hoeder van de rechtsstaat en direct bij het eerste geval tegen diezelfde rechtsstaat handelt, ligt het inderdaad wel in de lijn der verwachting dat je afgaat als een gieter.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Eens en dat NSC het zwaar zou hebben was in de lijn der verwachting.
Eigenbelang nare manquote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef DrMarten het volgende:
Bosma laat het ook allemaal gebeuren. Die had al lang deze hele discussie af kunnen kappen maar laat de shitshow mooi doorgaan.
Het is niet veel. Dat lukt wel tijdens de inleiding van deze of gene. Hoop ikquote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Straks Jimmy en daarna weer smullen met @:lientje1967
Niemand in de partij kan het fatsoenlijk verdedigen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als een partij zich probeert te verkopen en te profileren als hoeder van de rechtsstaat en direct bij het eerste geval tegen diezelfde rechtsstaat handelt, ligt het inderdaad wel in de lijn der verwachting dat je afgaat als een gieter.
Dat komt omdat het niet te verdedigen isquote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand in de partij kan het fatsoenlijk verdedigen.
Goh, waarom is dat zo, denk je? Omdat het niet te verdedigen valt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand in de partij kan het fatsoenlijk verdedigen.
Dat deed hij in het begin en toen werd iedereen woest.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef DrMarten het volgende:
Bosma laat het ook allemaal gebeuren. Die had al lang deze hele discussie af kunnen kappen maar laat de shitshow mooi doorgaan.
Ze is echt heel slecht..quote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van Vroonhoven die eerst dapper tweet dat de fractie streng het kabinet gaat volgen en bij eerste de beste test de eigen ministers voor de bus gooit.
Verhagen zou jaloers zijn.
De hele oppositie doet het goed op dit punt. Allemaal feitelijk met sterke argumenten.quote:
*Zucht*quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toen was er wél sprake van een noodtoestand.
Nicotinelientje1967quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Straks Jimmy en daarna weer smullen met @:lientje1967
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De hele oppositie doet het goed op dit punt. Allemaal feitelijk met sterke argumenten.
Daarom zeg ik dat het niet perse aan Nicolien ligt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Goh, waarom is dat zo, denk je? Omdat het niet te verdedigen valt.
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan had ze niet in deze partij moet gaan zitten
Met een andere verkiezingsuitslag had de NSC op een comfortabele positie gezeten. Men had natuurlijk inbreng van de PVV volledig kunnen weigeren, maar blijkbaar heeft het luisteren naar de kiezer de doorslag gegeven en is de gedachte dat met een partijloze premier en meer afstand naar het kabinet voldoende veiligheidsmarges zijn ingebouwd.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan had ze niet in deze partij moet gaan zitten
Waarom zou die het moeten afkappen? Dit is toch ook niet niks.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:39 schreef DrMarten het volgende:
Nee zie bovenstaande post.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Op basis van een toen wél aanwezige noodsituatie. Van enige ironie is dus niet echt sprake.
Dat was te verwachten. In eerdere debatten en publieke optredens was ze ook al heel zwak.quote:
Natuurlijk wel. Ze staat er toch achter?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat het niet perse aan Nicolien ligt.
In haar geval eerder de overgangquote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef klaasweetalles het volgende:
wanneer is de puberteit voorbij hahahah
Same, na "dank voorzitter"quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
Iemand een andere link? Mijn stream blijft hangen
Er is al een paar keer een herhaling van zetten geweest.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarom zou die het moeten afkappen? Dit is toch ook niet niks.
Bij Wilders en Yesilgöz konden ze ook los, het feit dat zij zich kennelijk niet kan verdedigen doet daar niks aan af.
Deze werkt bij mijquote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
Nee, ze zegt echt de hele tijd hetzelfde.quote:
Ik schakel ook pas net in, het is dus al heel lang dramatisch?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Evangelion het volgende:
Ramptoerist hier. Jullie hebben gelijk. Het is genant.
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ze zegt echt de hele tijd hetzelfde.
Gewoon NPO politiek op tvquote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
Omtzigt beweerde van niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dan nog ging elke corona maatregel na aankondiging langs de Tweede en Eerste Kamer, het parlement kon dingen afschieten. Zo ging de avondklok eerst in december 2020 niet door, later omdat er een meerderheid had ging die wel door.
Dit is compleet anders dan tijdens corona.
Ahh thnx!!quote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Deze werkt bij mij
https://npo.nl/start/live?channel=NPO%20Politiek%20en%20Nieuws
Ik kijk op tvquote:Op woensdag 18 september 2024 20:44 schreef Puzzie het volgende:
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:40 schreef Puzzie het volgende:
Ah Jimmy is stekkerdoos begrijp ik , ik vroeg me al wie dat kon zijn
Maar dan kan ik niet posten(tv staat om de hoek hierquote:
Er zaten geen weken, maar dagen tussen. En nu wil NSC dat dus ook doen, met het verschil dat de Tweede Kamer niet in de debat mag gaan, de Eerste Kamer ook niet. Snap je hem?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Omtzigt beweerde van niet.
Volgens Omtzigt ging Rutte eerst het Catshuis in met bewinspersonen die hij fijn vond. Vervolgens namen ze een besluit bij koninklijk besluit en een paar weken later mocht de tweede kamer erover in debat gaan.
Ik post (altijd eigenlijk) mobielquote:Op woensdag 18 september 2024 20:45 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Maar dan kan ik niet posten(tv staat om de hoek hier
En dan krijg je de consequenties cadeau.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
Met een andere verkiezingsuitslag had de NSC op een comfortabele positie gezeten. Men had natuurlijk inbreng van de PVV volledig kunnen weigeren, maar blijkbaar heeft het luisteren naar de kiezer de doorslag gegeven en is de gedachte dat met een partijloze premier en meer afstand naar het kabinet voldoende veiligheidsmarges zijn ingebouwd.
Die hele partij staat er toch achter. Had Omtzigt het echt beter gedaan? Die was vandaag ook afgemaakt. Het ligt niet aan haar stijl dat is wat ik bedoel. Allemaal zouden ze zijn afgegaan omdat het niet te verdedigen is.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ze staat er toch achter?
Bikker lult hier wel een beetje met meel in haar mond over de afweging tijdens corona en zo. Want CU stemde natuurlijk ook gewoon met allerlei dingen mee waar je achteraf nooit mee zou hebben ingestemd, maar ja, het was crisis, het volk eiste actie, enzovoort...quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
*Zucht*
Zoals de rechtbank toen aangaf inzake de avondklok is dat de SG voldoende tijd had om een noodwet te maken. Een wet in uitvoering zetten bij koninklijk besluit die uit de tijd komt van de watersnoodramp is niet voldoende aldus de rechtbank.
Dat gaat hier vermoedelijk weer gebeuren. En de CU steunde toen het kabinet Rutte 4. Met dezelfde Bikkers van CU die nu Van Vroonhoven aanvalt om hetzelfde KB.
Ze hadden ook gewoon in een normaal kabinet kunnen gaan zitten met deze vier partijen, in plaats van deze viervoudige gedoogconstructie of wat het ook moet voorstellen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
Met een andere verkiezingsuitslag had de NSC op een comfortabele positie gezeten. Men had natuurlijk inbreng van de PVV volledig kunnen weigeren, maar blijkbaar heeft het luisteren naar de kiezer de doorslag gegeven en is de gedachte dat met een partijloze premier en meer afstand naar het kabinet voldoende veiligheidsmarges zijn ingebouwd.
Oh nee vreselijk , ik FOK! altijd op de pcquote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik post (altijd eigenlijk) mobiel
Haar stijl is ook echt beroerd hoorquote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Die hele partij staat er toch achter. Had Omtzigt het echt beter gedaan? Die was vandaag ook afgemaakt. Het ligt niet aan haar stijl dat is wat ik bedoel. Allemaal zouden ze zijn afgegaan omdat het niet te verdedigen is.
Niemand die een premier Wilders wil.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Bikker lult hier wel een beetje met meel in haar mond over de afweging tijdens corona en zo. Want CU stemde natuurlijk ook gewoon met allerlei dingen mee waar je achteraf nooit mee zou hebben ingestemd, maar ja, het was crisis, het volk eiste actie, enzovoort...
Maar goed ik heb weinig medelijden met Nicolientje in deze. Zij vond toen zelf dat de overheid je maar gedwongen in quarantaine moest kunnen gooien bij een vermoedelijke besmetting, of dat je je baan maar moest verliezen als je niet wilde voldoen aan niet nader te noemen verplichtingen. Zoals in gidsland Australië waar iedereen gewoon netjes z'n bek hield. Dat was echt het idee fixe van sommige mensen destijds, waaronder de huidige plaatsvervangend fractievoorzitter van NSC. CU stond er niet zo scherp in, maar stemde gewoon mee omdat zij het ook niet beter wisten. Net als heel veel oppositiepartijen (SP stemde ook voor de avondklok o.a.).
Het probleem met NSC is dat zij in de formatie heel moeilijk gingen doen over allerlei rechtsstatelijke dingen, er moesten overal zinnetjes in de kantlijn worden geschreven. En nu moet alles maar kunnen. Ja natuurlijk krijg je hem dan terug. Corona is 4 jaar geleden, nu is nu. Je kunt er als NSC ook voor kiezen om te leren van het verleden.
[..]
Ze hadden ook gewoon in een normaal kabinet kunnen gaan zitten met deze vier partijen, in plaats van deze viervoudige gedoogconstructie of wat het ook moet voorstellen.
Zelfs Wilders niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Niemand die een premier Wilders wil.
Ben benieuwd wie de 'hakkelende passief aggressief lichte paniek' uitstraling heeft geadviseerdquote:Op woensdag 18 september 2024 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haar stijl is ook echt beroerd hoor
Die uitstraling heeft ze van naturequote:
Dat doet ze zichzelf wel aan.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
Wie duwt haar het randje over denken jullie
Of krijgt een burn-out, niet lullig bedoeld, maar ik denk dat ze hier te licht voor is.quote:
Het is ook niet zo moeilijk om hier sterk op te zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind Timmermans echt heel sterk nu hoor
De hele oppositie wel eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |