abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215005352
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:28 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Sorry hoor maar dit is echt dom. De opvangcrisis komt door pure onwil, niet door ongelimiteerde opvangplekken.
Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?

En is die limiet dan al niet lang bereikt als er gewoon geen draagvlak meer is in de maatschappij? Hoe groot moet de PVV worden wil het kwartje vallen?
pi_215005405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?

En is die limiet dan al niet lang bereikt als er gewoon geen draagvlak meer is in de maatschappij? Hoe groot moet de PVV worden wil het kwartje vallen?
peanuts op het staatsbudget. In de beeldvorming van veel burgers een gi-gan-tisch bedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 17-09-2024 09:38:54 (typo) ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_215005414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Noodopvang en allerlei bestuurlijke boetes maken het er niet goedkoper op.

Met name in 2016 en 2017 heeft het COA veel locaties moeten sluiten omdat er minder asielzoekers naar Nederland kwamen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215005480
quote:

[..]

Wat denk je dat duurder is, steeds noodopvang regelen en weer sluiten zodra de instroom iets daalt enkele weken, of gewoon voldoende permanente plekken voor de redelijk stabiele instroom die we al jaren hebben?

De politiek kan niet doen alsof ze overvallen worden door de instroom, die is al jaren zeer voorspelbaar. Dat er dus niet voldoende vast opvangplekken zijn is pure onwil of zelfs bewust beleid. Ze sluiten soms zelfs centra tegen de zin van de betreffende gemeente en buurt.

En ja, vervolgens wordt het duurder. Maar dat is de keuze die de rechtse partijen maken, die willen dat het duur is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 17 september 2024 @ 09:48:32 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215005504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat denk je dat duurder is, steeds noodopvang regelen en weer sluiten zodra de instroom iets daalt enkele weken, of gewoon voldoende permanente plekken voor de redelijk stabiele instroom die we al jaren hebben?
Goedkoper is: Frontex een mandaat geven om actief mensen te weren. Op de zee en op land. Mensen direct terugsturen. Etc...
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_215005544
Het stomme aan het hele geval is dat oppositie beter (wel) lijkt te weten waar de pijnpunten en oplossingen liggen voor het hele migratie probleem.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 september 2024 @ 09:55:48 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215005575
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het stomme aan het hele geval is dat oppositie beter (wel) lijkt te weten waar de pijnpunten en oplossingen liggen voor het hele migratie probleem.
Alleen weigeren ze ernaar te handelen. Ik heb geen vertrouwen in een partij als D66 of GL om ook maar één vinger uit te steken naar migratie anders dan het probleem in Ter Apel oplossen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 september 2024 @ 09:56:26 #9
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215005579
Planbureaus vinden plannen kabinet te vaag en vooral gericht op korte termijn - https://nos.nl/l/2537406

Je verwacht het niet :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_215005646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Goedkoper is: Frontex een mandaat geven om actief mensen te weren. Op de zee en op land. Mensen direct terugsturen. Etc...
Op basis waarvan? De EU heeft als een van de grondrechten een recht op asiel:

https://fra.europa.eu/en/eu-charter/article/18-right-asylum

Als iemand op zee gestopt word en zegt asiel te willen aanvragen heeft Frontex die persoon gewoon door te laten. Sowieso heeft Frontex geen bevoegdheden om dat soort zaken te doen, wie toegelaten word of niet is gewoon een competentie van de natie staat die lid is van de EU.
pi_215005649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Alleen weigeren ze ernaar te handelen. Ik heb geen vertrouwen in een partij als D66 of GL om ook maar één vinger uit te steken naar migratie anders dan het probleem in Ter Apel oplossen.
Hoorde gister Bontebal. Die steekt zijn hand ook in eigen boezem.

Voor mij is het tenminste duidelijk dat de oplossingen niet liggen bij de plannen die het kabinet nu heeft. Hoewel men het wel ook heeft over het aanpakken van de uitgeprocedeerden. Ik denk wel dat dit te lastig voor ze gaat zijn zodat ze het bij de schreeuw punten gaan houden.
pi_215005659
Ik heb zelfs ook nog wel zoiets van: Laat het maar nu al een crisis uitgeroepen worden en nu zaken aanpakken die later wellicht niet meer zouden kunnen. Ik snap NSC ook goed, hopelijk komt de Raad van State niet met negatief advies al verwacht ik wat anders...
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:08:24 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215005670
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als iemand op zee gestopt word en zegt asiel te willen aanvragen heeft Frontex die persoon gewoon door te laten. Sowieso heeft Frontex geen bevoegdheden om dat soort zaken te doen, wie toegelaten word of niet is gewoon een competentie van de natie staat die lid is van de EU.
Dan hebben we nu dus het probleem gevonden. Die wet. Die zorgt nu voor meeuwen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_215005681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Als je even goed kijkt dan is die wet (een grondrecht) verbonden aan twee andere verdragen. Prima als je alles wil verscheuren maar hou er rekening mee dat de gevolgen daarvan verstrekkend zijn en dat je alle lidstaten zal moeten overtuigen van het nut daarvan.

Lidstaten die net een nieuwe asielovereenkomst uitgewerkt hebben, overigens.
pi_215005735
is dit ook meteen het prinsjesdag-live topic?
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:24:25 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215005804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je even goed kijkt dan is die wet (een grondrecht) verbonden aan twee andere verdragen. Prima als je alles wil verscheuren maar hou er rekening mee dat de gevolgen daarvan verstrekkend zijn en dat je alle lidstaten zal moeten overtuigen van het nut daarvan.

Lidstaten die net een nieuwe asielovereenkomst uitgewerkt hebben, overigens.
Ik kan het niet helpen dat de EU continu maar van die "kom lekker binnen.. neem wat geld.. neem een gratis advocaat.. rek de procedures maar lekker.. blijf dan maar als het allemaal uit loopt" wetten loopt aan te nemen. Het komt niet door mijn stemgedrag. En ik vermoed eigenlijk dat het heel weinig te maken heeft met de stemmen van europeanen om eerlijk te zijn. Die afstand tot de kiezer is groot. Dit is een vanity project van wereldvreemden aan de top zelf die weinig tot niks merken van de effecten van hun beleid.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 september 2024 @ 10:28:57 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215005836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoorde gister Bontebal. Die steekt zijn hand ook in eigen boezem.

Voor mij is het tenminste duidelijk dat de oplossingen niet liggen bij de plannen die het kabinet nu heeft. Hoewel men het wel ook heeft over het aanpakken van de uitgeprocedeerden. Ik denk wel dat dit te lastig voor ze gaat zijn zodat ze het bij de schreeuw punten gaan houden.
Een slechte aanpak is nog altijd beter dan de struisvogelaanpak. Ik vind het ook triest dat het zo ver heeft moeten komen, maar ben tegelijkertijd blij dat er dan eindelijk eens stappen gezet worden.

Voor eventuele toekomstige verkiezingen kan dit ook positief zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215005840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik kan het niet helpen dat de EU continu maar van die "kom lekker binnen.. neem wat geld.. neem een gratis advocaat.. rek de procedures maar lekker.. blijf dan maar als het allemaal uit loopt" wetten loopt aan te nemen. Het komt niet door mijn stemgedrag. En ik vermoed eigenlijk dat het heel weinig te maken heeft met de stemmen van europeanen om eerlijk te zijn. Die afstand tot de kiezer is groot. Dit is een vanity project van wereldvreemden aan de top zelf die weinig tot niks merken van de effecten van hun beleid.
Welke wetten zijn dat want volgens mij verzin je dit verhaal ter plekke. Het hele verhaal wat je post, eigenlijk.

De nieuwe (en oude) EU asielregels zijn door de lidstaten met elkaar onderhandeld. Artikel 18 rept niet van wat jij stelt, in geen enkel opzicht.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2024 10:31:12 ]
pi_215005855
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.

Het probleem zit hem in hoe er in Nederland mee wordt omgegaan: bewust te weinig opvangplekken voor asielzoekers, bewust asielzoekers geen scholing geven zodat ze als ze asiel krijgen niet klaar zijn voor de arbeidsmarkt, bewust asielzoekers verbieden te werken. Dat zijn de zaken die tot de problemen leiden, niet de instroom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215005868
Verder is er net een nieuwe migratiedeal in de EU, die gaat in per 2026. Denken dat aan die deal waar jaren is over onderhandeld ook maar een komma gewijzigd kan worden voor hij in gaat, is echt pure politieke domheid. Die onderhandelingen waren enorm zwaar en zijn nu net klaar. Die gaan ze niet opnieuw beginnen.
pi_215005877
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.

Het probleem zit hem in hoe er in Nederland mee wordt omgegaan: bewust te weinig opvangplekken voor asielzoekers, bewust asielzoekers geen scholing geven zodat ze als ze asiel krijgen niet klaar zijn voor de arbeidsmarkt, bewust asielzoekers verbieden te werken. Dat zijn de zaken die tot de problemen leiden, niet de instroom.
Nu is het ook wel weer zo dat er ook zijn die zelf ook geen moeite lijken doen om het te leren.
pi_215005898
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nu is het ook wel weer zo dat er ook zijn die zelf ook geen moeite lijken doen om het te leren.
Dat is een klein percentage, klopt. Mijn ervaring met asielzoekers is juist dat ze vaak enorm gemotiveerd zijn. Zeker in het begin, als ze jaren in de opvang zitten en niks mogen neemt die motivatie wel wat af.
pi_215005915
quote:

[..]

Het opschalen van opvangplekken is alleen maar uitstellen/negeren van het probleem.
Dan heeft iedere gemeente zijn eigen ter apel, is er overal overlast, kost het alsnog bakken met geld en is er alsnog geen plek om door te stromen.

De enige juiste aanpak is om iets aan de instroom te doen.
pi_215005952
Asluitend Sweder van Wijnbergen bij BNR. Gaat er gehakt van maken, weet ik nu al. =)
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_215005955
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het opschalen van opvangplekken is alleen maar uitstellen/negeren van het probleem.
Dan heeft iedere gemeente zijn eigen ter apel, is er overal overlast en is er alsnog geen plek om door te stromen.
En dat is dus totale onzin, op Ter Apel en Budel na ervaart praktisch geen enkele gemeente overlast van de nu bestaande asielzoekerscentra. Ook buurtbewoners die eerst fel tegen waren geven dat aan. Als jij nog denkt dat elk asielzoekerscentrum overlast geeft, dan volg je het nieuws echt niet.

https://nos.nl/collectie/(...)e-asielzoekerscentra
https://www.rtvdrenthe.nl(...)en-overlast-van-azcs
https://www.rtvnoord.nl/o(...)over-de-positiviteit

En als er al overlast is, is dat door kansarme veiligelanders. Dat is een relatief kleine groep, als elke gemeente er wat zou opvangen heb je er 3 of 4 per gemeente. Dat kan iedere gemeente aan.
pi_215006041
quote:

[..]

Er is recht op asiel, maar geen recht om de aanvraagprocedure op asiel af te wachten binnen de EU. Daar zou Frontex in theorie best een rol in kunnen spelen.
pi_215006086
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Er is recht op asiel, maar geen recht om de aanvraagprocedure op asiel af te wachten binnen de EU. Daar zou Frontex in theorie best een rol in kunnen spelen.
Er is zoals gezegd net een akkoord, waarbij asielzoekers aan de grens worden opgesloten met beperkte bewegingsvrijheid (een schande, wat mij betreft).

https://nos.nl/artikel/25(...)gen-vastgezet-worden

Meer deals zoals die met Tunesië die vervolgens alle mensenrechten overboord gooien en zelfs als overheid vluchtelingen mishandelen lijken me een heel slecht plan. We moeten geen foute regimes steunen en ook indirect schuldig zijn aan het mishandelen van mensen zou Europa absoluut niet moeten willen.
pi_215006315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat komt vermoedelijk omdat je bubbel uit bepaalde vooroordelen bestaat. Dan kunnen die partijen het op voorhand nooit goed doen.
Heeft gelukkig weinig met enige realiteit te maken.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 11:33:37 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215006334
Ik ben toch altijd benieuwd wat de anti migratie roepers zouden doen als nederland in een oorlogssituatie beland, ik denk dat ze zeggen "blijven en vechten voor ons land" maar ik vraag me soms af of dat in alle gevallen zo is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215006356
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben toch altijd benieuwd wat de anti migratie roepers zouden doen als nederland in een oorlogssituatie beland, ik denk dat ze zeggen "blijven en vechten voor ons land" maar ik vraag me soms af of dat in alle gevallen zo is.
Vluchten naar een beloofd land als Hongarije of Rusland denk ik.
  dinsdag 17 september 2024 @ 12:10:47 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215006674
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vluchten naar een beloofd land als Hongarije of Rusland denk ik.
Of meeheulen met de vijand.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 september 2024 @ 12:13:47 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215006702
quote:
Alsof dat volk ook maar één vinger zou uitsteken om Nederland te verdedigen :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215006732
quote:

[..]

Het is maar helemaal de vraag of we ruimte genoeg hebben. In de grote steden is nu al meer dan 50% allochtoon, met alle negatieve gevolgen van dien. Dat zijn natuurlijk niet allemaal asielzoekers, maar gezien het bedroevende niveau van de integratie van wie er al is lijkt het me geen goed idee om de instroom te laten doorgaan.

Daarnaast is de arbeidsparticipatie van de nieuwkomers om te huilen (en dat ligt in mijn ogen echt aan de mensen zelf; als je hier al zeven jaar een status hebt en nog steeds niet werkt ligt dat niet aan het systeem).
Aan het cumulatieve effect van die jaarlijkse ‘stabiele instroom onder het EU-gemiddelde’ wordt stelselmatig voorbij gegaan. En juist in die cumulatie zit het probleem.
pi_215006736
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is maar helemaal de vraag of we ruimte genoeg hebben. In de grote steden is nu al meer dan 50% allochtoon, met alle negatieve gevolgen van dien. Dat zijn natuurlijk niet allemaal asielzoekers, maar gezien het bedroevende niveau van de integratie van wie er al is lijkt het me geen goed idee om de instroom te laten doorgaan.

Daarnaast is de arbeidsparticipatie van de nieuwkomers om te huilen (en dat ligt in mijn ogen echt aan de mensen zelf; als je hier al zeven jaar een status hebt en nog steeds niet werkt ligt dat niet aan het systeem).
Aan het cumulatieve effect van die jaarlijkse ‘stabiele instroom onder het EU-gemiddelde’ wordt stelselmatig voorbij gegaan. En juist in die cumulatie zit het probleem.
Zou je niet verwachten dat die steden dan massaal PVV gaan stemmen als de mensen daar zelf de negatieve gevolgen van ondervinden?

De meeste PVV stemmers wonen niet in randstad en hebben nauwelijks last van de allochtonen.

Wat betreft werk kun je je afvragen waarom die asielzoeker half jaar lang niet mogen werken maar de Oekraïne die ook voor oorlog vluchten mogen direct taallessen volgen en aan het werk.

Waarom halen we al die oostblokkers als we gewoon tienduizenden asielzoekers hebben die aan werk willen en kunnen? Dat zijn gewoon politieke keuzes.
  dinsdag 17 september 2024 @ 12:19:05 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215006738
quote:
Ik spreek niet voor anderen maar ik zou gewoon vechten voor mijn land. Wat is je punt precies?
  dinsdag 17 september 2024 @ 12:27:04 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215006833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zou je niet verwachten dat die steden dan massaal PVV gaan stemmen als de mensen daar zelf de negatieve gevolgen van ondervinden?

De meeste PVV stemmers wonen niet in randstad en hebben nauwelijks last van de allochtonen.
Selectie-bias heet dat.

Als een stad voor zit met:
1. allochtonen zelf
2. progressievelingen die dat gedwongen geweldig vinden
3. Mensen die specifiek een allochtoon-arm of iig gezinsgericht stadsdeel kiezen (zoals IJburg)
4. Oud grachtengordelgeld wat gewoon steevast VVD blijft stemmen. Mocro's komen niet op de grachtengordel en er zijn geen asielzoekercentra daar.

dan heb je idd minder PVV stemmers.

Zelf ben ik (als bewoner van slotermeer) ook erg migratiekritisch maar ik stem geen PVV. Ik die eigenlijk geen enkele redelijke partij die redelijk is om op te stemmen.

Dus... nogal logisch dat de grote steden niet bastions zijn van de PVV. Jij denkt dat dat een teken is dat niet-westerse migranten dus geweldig zijn en dat mensen die echt met ze te maken hebben het een feest vinden?

Heerlijk.
pi_215006907
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat betreft werk kun je je afvragen waarom die asielzoeker half jaar lang niet mogen werken maar de Oekraïne die ook voor oorlog vluchten mogen direct taallessen volgen en aan het werk.

Waarom halen we al die oostblokkers als we gewoon tienduizenden asielzoekers hebben die aan werk willen en kunnen? Dat zijn gewoon politieke keuzes.
Als de bevolking van de grote steden voor meer dan 50% uit allochtonen (veelal moslims) bestaat, zal de PVV daar niet snel hoog scoren lijkt me 🙂

En wat betreft werkwillendheid: ik heb het niet over asielzoekers die het eerste half jaar niet mogen werken, ik heb het over statushouders die hier al jarenlang zijn en nog steeds geen baan hebben. Ik snap heel goed dat dat tijd nodig heeft, maar geen jaren.

Wat betreft Oostblokkers: ik zou het op zich prima vinden als asielzoekers meteen aan het werk werden gezet in kassen, distributiecentra, slachthuizen etc. Dan heb je die Oostblokkers niet meer nodig. Dan is voor de asielzoekers de verveling van hele dagen nietsdoen weg en kunnen ze beginnen met integratie.
Daaraan zouden dan wel voorwaarden verbonden moeten zijn: niet komen opdagen of wangedrag is direct einde procedure.
pi_215006952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:27 schreef SpecialK het volgende:
Zelf ben ik (als bewoner van slotermeer) ook erg migratiekritisch maar ik stem geen PVV.
En terecht, want de PVV heeft helemaal geen realistische oplossingen voor dat ene issue waar ze hun bestaansrecht aan ontlenen.
pi_215007040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is maar helemaal de vraag of we ruimte genoeg hebben. In de grote steden is nu al meer dan 50% allochtoon, met alle negatieve gevolgen van dien.
Die negatieve gevolgen zie ik eigenlijk niet zo. Ik woonde in Alphen aan den Rijn, in een wijk met ook een fors percentage mensen met een wat andere afkomst, maar heb daar nooit ook nooit maar enige last van gehad. De enige in de buurt waar massaal over werd geklaagd was een pure Nederlander die vaak tot in de nacht met radio hard aan aan zijn auto aan het klussen was. De Polen, Marokkanen, Syriërs, Turken en anderen in de buurt had nooit iemand last van. Het asielzoekerscentrum iets verderop ook niet. En ja, ik woonde bij één van de stembureaus waar Denk het grootst was van heel Nederland.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 12:50:24 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215007043
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik spreek niet voor anderen maar ik zou gewoon vechten voor mijn land. Wat is je punt precies?
Mijn punt is dat volgensmij asiel zoeken c.q. vluchten een normale reactie is op verkeren in een kutsituatie. Maar dat kan aan mijn conflict vermijdende persoonlijkheid liggen.
pi_215007108
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een slechte aanpak is nog altijd beter dan de struisvogelaanpak. Ik vind het ook triest dat het zo ver heeft moeten komen, maar ben tegelijkertijd blij dat er dan eindelijk eens stappen gezet worden.

Voor eventuele toekomstige verkiezingen kan dit ook positief zijn.
Ik vind dit stappen met struisvogelaanpak.

Als het maar extreem lijkt, maar beetje gedegen de problemen aanpakken, ho maar !
pi_215007173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Selectie-bias heet dat.

Als een stad voor zit met:
1. allochtonen zelf
2. progressievelingen die dat gedwongen geweldig vinden
3. Mensen die specifiek een allochtoon-arm of iig gezinsgericht stadsdeel kiezen (zoals IJburg)
4. Oud grachtengordelgeld wat gewoon steevast VVD blijft stemmen. Mocro's komen niet op de grachtengordel en er zijn geen asielzoekercentra daar.

dan heb je idd minder PVV stemmers.

Zelf ben ik (als bewoner van slotermeer) ook erg migratiekritisch maar ik stem geen PVV. Ik die eigenlijk geen enkele redelijke partij die redelijk is om op te stemmen.

Dus... nogal logisch dat de grote steden niet bastions zijn van de PVV. Jij denkt dat dat een teken is dat niet-westerse migranten dus geweldig zijn en dat mensen die echt met ze te maken hebben het een feest vinden?

Heerlijk.
Waarom zouden progressieven allochtonen geweldig vinden als ze er last van hebben. Het is meer zo dat als je ook wel eens met allochtonen omgaat je erachter komt dat het net mensen als jij en ik zijn. Dat heb je niet in kleine rotdorpjes dus dan vind je het allemaal maar eng. Je ziet overal dat waar weinig allochtonen wonen het anti-sentiment hoger is. Dat opvangplekken voor asielzoekers meer overlast veroorzaken dan zeg opvangplekken voor autochtone drugsverslaafden is onzin.
Dat grote steden zo onleefbaar zijn blijkt ook helemaal niet uit dat ze allemaal constant in omvang groeien. Wat eerder onleefbaar lijkt zijn afgelegen dorpjes.

Uiteindelijk wil zelfs deze zogenaamd strengste regering op migratie geen zak aan migratie doen. Ze hebben nu al bijna een jaar onderhandeld en nog steeds geen enkel plan wat we nou moeten met arbeidsmigratie, wat dus verreweg de grootste migratiestroom is. Het blijft gewoon de perfecte afleidinsmaneouvre voor robots als jij die dan constant gefocussed blijven op een 'probleem' waar je eigenlijk geen last van hebt bijvoorbeeld de situatie in ter Apel in plaats van zaken die ze wel kunnen en zouden moeten verbeteren bijvoorbeeld de bestaanszekerheid.
pi_215007183
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die negatieve gevolgen zie ik eigenlijk niet zo. Ik woonde in Alphen aan den Rijn, in een wijk met ook een fors percentage mensen met een wat andere afkomst, maar heb daar nooit ook nooit maar enige last van gehad. De enige in de buurt waar massaal over werd geklaagd was een pure Nederlander die vaak tot in de nacht met radio hard aan aan zijn auto aan het klussen was. De Polen, Marokkanen, Syriërs, Turken en anderen in de buurt had nooit iemand last van. Het asielzoekerscentrum iets verderop ook niet. En ja, ik woonde bij één van de stembureaus waar Denk het grootst was van heel Nederland.
Je moet beseffen dat last hebben van een vrij rekbaar begrip is.

Veel figuren vinden het al lastig dat iemand een andere komaf heeft, of kleurtje. Of een zwaar accent. Of een hoofddoek draagt. Heeft dan nog helemaal niets met gedrag te maken.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 september 2024 @ 13:06:39 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215007242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vind dit stappen met struisvogelaanpak.

Als het maar extreem lijkt, maar beetje gedegen de problemen aanpakken, ho maar !
Struisvogel = kop in het zand en doen alsof het niet bestaat. Dat gaat hier niet op hè.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215007390
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dan heb je geluk gehad. Ik woon midden in Rotterdam en zie hele wijken veranderen. Overlast door hangjeugd neemt ook steeds meer toe en die zijn over het algemeen van een bepaalde afkomst.
En dan heb ik het nog niet eens over de golf aan Mocromafia-gerelateerde explosies die we hier recent hebben gezien of de zeer provocerende en grimmige pro-Hamas demonstraties.
pi_215007502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Tja, dan heb je geluk gehad. Ik woon midden in Rotterdam en zie hele wijken veranderen. Overlast door hangjeugd neemt ook steeds meer toe en die zijn over het algemeen van een bepaalde afkomst.
En dan heb ik het nog niet eens over de golf aan Mocromafia-gerelateerde explosies die we hier recent hebben gezien of de zeer provocerende en grimmige pro-Hamas demonstraties.
Het gros daarvan is hier geboren en getogen, en heeft de Nederlandse nationaliteit. Daar helpt een stenger asielbeleid (als het al zou werken) ook niet tegen.
pi_215007520
Wel een typische troonrede, lijkt me anders dan andere keren.
pi_215007540
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:26 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Het gros daarvan is hier geboren en getogen, en heeft de Nederlandse nationaliteit. Daar helpt een stenger asielbeleid (als het al zou werken) ook niet tegen.
Dat is waar. En daarom maakte ik ook het punt dat er gekeken moet worden naar het cumulatieve effect van de jarenlange instroom. We hébben al immers een grote groep, al dan niet met de Nederlandse nationaliteit, die de taal slecht spreekt, hun oorspronkelijke cultuur boven de Nederlandse stelt en zeer matig geïntegreerd is, met alle problemen van dien.

Dat zou al voldoende reden moeten zijn om een rem te zetten op nieuwe asielinstroom; daarvan wordt dit probleem immers alleen maar groter.
pi_215007617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Struisvogel = kop in het zand en doen alsof het niet bestaat. Dat gaat hier niet op hè.
Zodra ze geconfronteerd worden met gedegen standpunten die niet in lijn zijn met hun “vol is vol dus de grenzen moeten dicht” gaan die koppen maar wat rap ter aarde.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 september 2024 @ 13:46:03 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215007649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zodra ze geconfronteerd worden met gedegen standpunten die niet in lijn zijn met hun “vol is vol dus de grenzen moeten dicht” gaan die koppen maar wat rap ter aarde.
Dat is geen struisvogel :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215007686
"Te vaak krijgen mensen de boodschap dat iets om formele redenen niet mag", zegt koning Willem-Alexander. "Steeds vaker raken dingen die heel gewoon horen te zijn uit het zicht". Dat leidt tot een gebrek aan zekerheid, zegt de koning.

:?
pi_215007698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:51 schreef Evangelion het volgende:
"Te vaak krijgen mensen de boodschap dat iets om formele redenen niet mag", zegt koning Willem-Alexander. "Steeds vaker raken dingen die heel gewoon horen te zijn uit het zicht". Dat leidt tot een gebrek aan zekerheid, zegt de koning.

Ik zou ook niet weten wat hij bedoelt.
pi_215007713
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik zou ook niet weten wat hij bedoelt.
De kan-niet-mag-niet-opmerking van Van der Plas, natuurlijk. Er zijn wetten en regels die maken dat niet alles zomaar kan, ook vanuit Brussel, en dat is helemaal niet goed voor NL.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215007751
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De kan-niet-mag-niet-opmerking van Van der Plas, natuurlijk. Er zijn wetten en regels die maken dat niet alles zomaar kan, ook vanuit Brussel, en dat is helemaal niet goed voor NL.
:D
Ja precies. Gewoon eindeloos je mest uitrijden, stikstof produceren en huizen bouwen.
Heel gewoon. Alleen dan vertrouw ik de overheid. ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215007756
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:57 schreef capricia het volgende:

[..]
:D
Ja precies. Gewoon eindeloos je mest uitrijden, stikstof produceren en huizen bouwen.
Heel gewoon. Alleen dan vertrouw ik de overheid. ;)
Zie hoe het vertrouwen onder bepaalde groepen stijgt. Zegt voldoende, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215007798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Die hangjeugd was er altijd al. En de laatste demonstratie van slopers waren voetbalhooligans van Ajax. Maar zodra iemand er net wat anders uit ziet wordt alles wat zo iemand doet enorm uitvergroot en over een hele groep gegooid. Of ben jij als blanke man ook al aangesproken op het gedrag van de voetbalhooligans, zoals veel Turken die helemaal niks deden zijn aangesproken op de Hamasdemonsttaties?
pi_215007799
Wie is eigenlijk de designated survivor dit jaar.. Omtzigt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215007845
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef capricia het volgende:
Veldkamp, zoals meestal de minister van buitenlandse zaken.

Die was toch al in Moldavië:

twitter
pi_215007941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:51 schreef Evangelion het volgende:

Hier kan ik ook niet echt mee uit de voeten. Onzekerheid krijg je toch exact met het omgekeerde?

Dit klinkt heel erg PVV/BBB achtig, "IK vind dat het mag dus fuck de wet of de regels voor MIJ. Hullie moeten zich uiteraard wel aan de wet houden"

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2024 14:18:56 ]
pi_215007972
quote:

[..]

En niet te vergeten de ECHR wat zoals jij ook weet niet hetzelfde is als de EU ;)
pi_215007989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die hangjeugd was er altijd al. En de laatste demonstratie van slopers waren voetbalhooligans van Ajax. Maar zodra iemand er net wat anders uit ziet wordt alles wat zo iemand doet enorm uitvergroot en over een hele groep gegooid. Of ben jij als blanke man ook al aangesproken op het gedrag van de voetbalhooligans, zoals veel Turken die helemaal niks deden zijn aangesproken op de Hamasdemonsttaties?
Het heeft niets te maken met hoe iemand eruit ziet. Je probeert me nu racisme in de schoenen schuiven en daar ga ik niet in mee. (Ik ben beter van je gewend).

Er zijn heel veel allochtonen die prima geïntegreerd zijn en Nederlands spreken, daar heb ik totaal geen probleem mee. Zoals ik ook niet mijn Turkse collega aanspreek op Hamasdemonstraties.

Maar er zijn er helaas ook veel die weigeren te integreren. Die ben jij in je droomwijk in Alphen aan de Rijn misschien niet tegengekomen, maar ik stuit er vaker op dan 10-15 jaar geleden. Het probleem wordt groter en we zien dat op allerlei manieren terug. De asielinstroom maakt het alleen maar erger.
Meer kinderen die hun schoolcarrière met een taalachterstand beginnen, de eerwraakdiscussie van afgelopen week, Solingen (had net zo goed hier kunnen gebeuren), etc.

En natuurlijk zitten er ook welwillende mensen met de beste bedoelingen tussen. Net als tussen die Ajax-supporters in jouw voorbeeld. Het is nu eenmaal zo dat de goeden onder de kwaden lijden in dit soort situaties.
pi_215008048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:23 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het heeft niets te maken met hoe iemand eruit ziet. Je probeert me nu racisme in de schoenen schuiven en daar ga ik niet in mee. (Ik ben beter van je gewend).

Er zijn heel veel allochtonen die prima geïntegreerd zijn en Nederlands spreken, daar heb ik totaal geen probleem mee. Zoals ik ook niet mijn Turkse collega aanspreek op Hamasdemonstraties.
Jij niet, veel anderen wel. Ik wilde jou ook geen racist noemen, ik wilde alleen aangeven wat veel mensen die er net anders uit zien over hun heen krijgen.

Zoals er ook een hele tijd is geweest dat je met een buitenlandse achternaam toch geen baan kon vinden. Als je ziet dat je vader perfect Nederlands spreekt, zijn diploma's heeft en toch nooit op een sollicitatiegesprek mag komen vanwege zijn achternaam, waarom zou je als jongere dan nog je best doen om een opleiding te halen? En dat is wel datgene waar we nu tegenaan lopen, we krijgen nu te maken met het gevolg van jarenlang als maatschappij (niet jij persoonlijk!) discrimineren, achterstellen van iedereen met een andere achternaam.

Dat gebeurt ongeveer sinds 2001, de grootste slachtoffers van de aanslagen in de VS zijn naast de mensen in de twin towers en hun nabestaanden, alle moslims wereldwijd en de mensen met een achtergrond uit een moslimland. Plots werden ze allemaal scheef aangekeken. De gevolgen daarvan merken we nu aan een deel van de jeugd met die achtergrond die zegt: als jullie ons toch niet accepteren, hoe hard we ons best ook doen, waarom zouden we dan ons best doen?

Dat realiseren en toegeven dat het de maatschappij is die dat heeft veroorzaakt na 9/11, dat zou de eerste stap moeten zijn richting een oplossing.
pi_215008260
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef capricia het volgende:
Zit Omtzigt in het kabinet dan? Heb ik iets gemist?
pi_215008349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hier kan ik ook niet echt mee uit de voeten. Onzekerheid krijg je toch exact met het omgekeerde?

Dit klinkt heel erg PVV/BBB achtig, "IK vind dat het mag dus fuck de wet of de regels voor MIJ. Hullie moeten zich uiteraard wel aan de wet houden"
Iets als huizen bouwen / stikstof begrijp ik nog wel (dit kabinet zijnde).
En dat iets normaals als een huis kopen voor veel mensen niet meer kan.
Maar het is niet alsof Jan Modaal zelf een huis gaat bouwen en dat iemand zegt: Nee mag niet _O-
pi_215008473
Pratend brevet van onvermogen Agema :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 17 september 2024 @ 16:44:12 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215008890
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zouden progressieven allochtonen geweldig vinden als ze er last van hebben.
Omdat die mensen een expres een roze bril opzetten voor het gedrag van anderen. Charitability heet dat. Als jij bepaalde mensen zielig vindt of slachtoffers acht van de boze maatschappij dan zal je een excuus verzinnen voor hun gedrag. Dan kan je dat belletje uitzetten in je hoofd wat je gek maakt over de overlast.

En/of je houdt je mond er over om te voorkomen dat je bijdraagt aan de negatieve perceptie van die bevolkingsgroepen door anderen.

Zoals ook sommige users hier over elkaar heen struikelen om maar het punt te maken dat "oh nou die syriers en turken geven geen overlast maar die ene blanke hollandse buurman die ik heb " .. bla bla bla.

Typisch voorbeeldje van .. tsja klinkt cliche.. maar dat is "deugen". .. "Kijk mij eens de juiste dingen zeggen.. want ik ben een goed persoon. Ik kom op voor de zieli.. oeps ik bedoel buitenlandse mens".
pi_215008969
Wilders bereikt gewoon steeds meer mensen met zijn xenofobische discriminatoire retoriek en one-issue politiek. Het is hem gelukt een groot deel van de stemmers daarin mee te krijgen. Het gaat over niets anders meer dan migratie. Dé oorzaak van alle problemen. Ik vind het uitermate triest en zorgwekkend dat het zover is gekomen en hij hier zo succesvol in is. Wát een treurig landje is dit geworden. Maar goed, je ziet het niet alleen hier. Extreem-rechts krijgt steeds meer voeten aan de grond.
Zo lang social media en de algoritmes blijven werken zoals het nu gaat, zal het tij niet snel keren en demagogen als Wilders en dictators als putin maken er slim gebruik van.
pi_215008973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Omdat die mensen een expres een roze bril opzetten voor het gedrag van anderen. Charitability heet dat. Als jij bepaalde mensen zielig vindt of slachtoffers acht van de boze maatschappij dan zal je een excuus verzinnen voor hun gedrag. Dan kan je dat belletje uitzetten in je hoofd wat je gek maakt over de overlast.

En/of je houdt je mond er over om te voorkomen dat je bijdraagt aan de negatieve perceptie van die bevolkingsgroepen door anderen.

[ afbeelding ]

Zoals ook sommige users hier over elkaar heen struikelen om maar het punt te maken dat "oh nou die syriers en turken geven geen overlast maar die ene blanke hollandse buurman die ik heb " .. bla bla bla.

Typisch voorbeeldje van .. tsja klinkt cliche.. maar dat is "deugen". .. "Kijk mij eens de juiste dingen zeggen.. want ik ben een goed persoon. Ik kom op voor de zieli.. oeps ik bedoel buitenlandse mens".
Maar dat proces speelt andersom toch (minstens) net zo hard? Als er maar boos gedaan mag worden over buitenlanders, dan doen feiten er vaak niet of nauwelijks meer toe…
pi_215009026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat jij de etnische samenstelling van Ajax hooligans kent.
  dinsdag 17 september 2024 @ 16:52:26 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215009028
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat proces speelt andersom toch (minstens) net zo hard? Als er maar boos gedaan mag worden over buitenlanders, dan doen feiten er vaak niet of nauwelijks meer toe…
Klopt. Even kwalijk. Feiten zijn belangrijk.

Daarom heb ik weinig met de negatieve meningen over buitenlanders van mensen die buiten de randstad wonen of anderzijds weinig met buitenlanders te maken hebben. Dat is vaak op basis van 2e hands informatie of onderbuik.
pi_215009179
quote:

[..]
Wat jij dus doet met dat charitability labeltje. Een excuus verzinnen waarom anderen het niet zien zoals jij. Ze kunnen blijkbaar niet tot andere conclusies komen dan jij op basis van hun ervaringen. Nee ze moeten daarvoor een denkfout maken. Ik heb in genoeg grote steden gewoond met veel migranten, Amsterdam/Berlijn/Utrecht. Kun jij zeggen dat ik een belletje in mijn hoofd heb uitgezet, dat is niet zo.

quote:

[ afbeelding ]

Nee dat is niet het geval. Het is uiteraard ook wel makkelijk om op deze manier te argumenteren. Hoe kan ik ooit voor jou aannemlijk maken dat ik geen enkele last ondervind of ondervonden heb van migranten als je me dan beschuldigt van politiek correct zijn. Wat sowieso nogal een aparte beschuldiging is want ik heb genoeg meningen hier verkondigd die dusdanig radicaal zijn dat dat politiek correcte totaal niet past.

Uiteraard zijn er problemen met migranten, maar er wordt van een mug een olifant gemaakt. Logisch ook, dat scoort politiek gezien geweldig. Je hoeft maar boos over migranten te doen en de stemmen stromen binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 17-09-2024 18:20:48 ]
pi_215009546
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Tegnwoordig is boos zijn tegen die verschrikkelijke buitenalanders eerder politiek correct en ga je tegen de stroom in als je aan geeft dat je ervaring totaal anders is.
Maar goed, jij wil blijkbaar geen eerlijke verhalen horen.
pi_215009551
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Blijven dweilen is geen oplossing van een lekkende kraan en een bak eronder zetten is dat ook niet.
pi_215009552
En de Raad van State is niet bepaald enthousiast:
https://www.trouw.nl/poli(...)-nederland~bfd09252/
pi_215009562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Blijven dweilen is geen oplossing van een lekkende kraan en een bak eronder zetten is dat ook niet.
Tegen een kraan aan schoppen is geen oplossing voor een bewust piepklein gehouden wasbak die steeds overstroomt, terwijl er ruimte zat is in de badkamer voor een grotere wasbak.
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:40:16 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215009599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat jij dus doet met dat charitability labeltje. Een excuus verzinnen waarom anderen het niet zien zoals jij. Ze kunnen blijkbaar niet tot andere conclusies komen dan jij op basis van hun ervaringen.
Het is vrij logisch dat mensen met bepaalde (soms extreme) politieke overtuigingen de wereld anders zien dan mensen die zich minder hebben vastgezet op een politieke bril.

quote:
Nee ze moeten daarvoor een denkfout maken. Ik heb in genoeg grote steden gewoond met veel migranten, Amsterdam/Berlijn/Utrecht. Kun jij zeggen dat ik een belletje in mijn hoofd heb uitgezet, dat is niet zo.
Noem de wijken maar op waar je hebt gewoond.

quote:
[..]
Nee dat is niet het geval. Het is uiteraard ook wel makkelijk om op deze manier te argumenteren. Hoe kan ik ooit voor jou aannemlijk maken dat ik geen enkele last ondervind of ondervonden heb van migranten als je me dan beschuldigt van politiek correct zijn. Wat sowieso nogal een aparte beschuldiging is want ik heb genoeg meningen hier verkondigt die dusdanig radicaal zijn dat dat politiek correcte totaal niet past.
Ik hou je geschiedenis niet bij, man. Ik ken je niet eens. Ik beoordeel je zoals je jezelf hier presenteert.

quote:
Uiteraard zijn er problemen met migranten, maar er wordt van een mug een olifant gemaakt.
Jij bepaalt wanneer iets een mug is, he?

quote:
Logisch ook, dat scoort politiek gezien geweldig. Je hoeft maar boos over migranten te doen en de stemmen stromen binnen.
Ik hou me niet met de politiek hieromtrent bezig. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat politici zeggen over (niet-westerse) allochtonen. Ik heb een mening. Op basis van 35+ jaar keiharde eigen ervaring in 2 aparte stadsdelen van Amsterdam... Staatsliedenbuurt en Slotermeer. EN ik vul mijn mening aan met wat de criminaliteitscijfers en sociologische conclusies zijn van de Nederlandse overheid zelf...

Wat is de oorzaak vraag je (ik weet dat je het niet vraagt want je wil niks nieuws leren maar ik ga gewoon door) Die mensen zijn vanuit hun land van origine gewend dat het dorp de kids opvoedt.. corrigierende tikken van de slager, de bakker... laten vervolgens hier in Nederland vanuit die misconceptie hun kleine jongen (soms vanaf zelfs 9 jaar oud) tot 2 uur 's nachts rondhangen met veel te oude andere jongens.. die elkaar (niet) opvoeden. De buurt doet niks. Niemand die ze een klap verkoopt als ze zich misdragen zoals dat in Marokko zelf wel zou gebeuren. En de ouders doen geen fuck om die consequenties door te laten gelden thuis want zoals wel veel culturen zijn jongens soort van heilige boontjes die niks fout kunnen doen. Dus nu heb je inmiddels alweer 2 a 3 generaties Marokkaantjes die door de straat zijn opgevoed.. Staan daar continu mensen de bedreigen. Te spugen naar mensen. Op de fatbikes mensen te terroriseren.

En wappies zoals jij bedekken dat met de mantel der liefde. Och joh zo'n probleem is het niet.. en.. het is eigenlijk onze schuld dat we ze zo discrimineren.. natuurlijk doen ze die dingen...

Ik nodig je uit om naar mijn buurt te komen op een niet-regenachtige dag. Dan kan ik je ze laten zien. Serieus aanbod.. kom maar. Neem een mes mee want.. die ga je nodig hebben voor het soort interacties die ik voor ons in petto heb. (voorbeeld openingszin: "hey jongens waarom staan jullie hier de toegang naar de appie te blokkeren").

DM me maar.
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:40:25 #77
65846 Bocaj
47th President.
pi_215009600
Ik hoop echt dat ze morgen VOLWASSEN de politieke beschouwingen aangaan met z'n allen. :Y

Al heb ik er misschien een hard hoofd in. Ik hoor ze (links) nu al weer racistisch en extreem rechts roepen... :{
Vlieg het nou volwassen aan en kom met goede argumenten en niet met jij-bakken etc. :6

Bosma moet het boeltje maar goed in het gareel houden! :Y)
Van de publieke tribune kun je ook nog wel het een en ander verwachten denk ik zo!
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:42:14 #78
65846 Bocaj
47th President.
pi_215009610
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Hanca het volgende:
En de Raad van State is niet bepaald enthousiast:
https://www.trouw.nl/poli(...)-nederland~bfd09252/
Kan het niet lezen...
pi_215009615
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tegen een kraan aan schoppen is geen oplossing voor een bewust piepklein gehouden wasbak die steeds overstroomt, terwijl er ruimte zat is in de badkamer voor een grotere wasbak.
Ik zie die ruimte niet.
pi_215009632
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:40 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoop echt dat ze morgen VOLWASSEN de politieke beschouwingen aangaan met z'n allen. :Y

Al heb ik er misschien een hard hoofd in. Ik hoor ze (links) nu al weer racistisch en extreem rechts roepen... :{
Vlieg het nou volwassen aan en kom met goede argumenten en niet met jij-bakken etc. :6

Van de publieke tribune kun je ook nog wel het een en ander verwachten denk ik zo!
Helaas doen jij bakken en schreeuwen dat de ander een idioot is het beter op het nieuws en in de socials dan een eerlijk verhaal.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:53:19 #81
65846 Bocaj
47th President.
pi_215009710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Sabata het volgende:

[..]
Helaas doen jij bakken en schreeuwen dat de ander een idioot is het beter op het nieuws en in de socials dan een eerlijk verhaal.
En dat is wel jammer...
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:18:51 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215009967
quote:

If it walks like a duck….
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215010026
quote:

gewoon niet kijken morgen, hoef je je daar ook niet druk om te maken.
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:29:18 #84
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215010080
quote:
In 2025 betaal je 121 euro meer voor je basisverzekering op jaarbasis. Dat is op Prinsjesdag bekend gemaakt. Volgens het kabinet kun je rekenen op een maandbedrag van bijna 156 euro voor de verplichte basisverzekering. Hierbovenop komt een bedrag van gemiddeld 19,70 euro aan aanvullende verzekeringen. Dat blijkt uit berekeningen van Independer. 4 op de 5 Nederlanders heeft een aanvullende zorgverzekering. Dit komt neer op op een totale premie van bijna 180 euro per maand.
Voor het tiende jaar op rij stijgt de zorgpremie
In 8 jaar tijd zijn we bijna 60 euro per maand meer gaan betalen voor de basisverzekering. In 2017 betaalde je gemiddeld ongeveer 100 euro per maand voor je zorgverzekering. Aankomend jaar is dat bedrag bijna 156 euro op maandbasis. Een stijging van bijna 60 procent.

“De toegenomen vraag naar zorg is deels verantwoordelijk voor de premiestijging. Door vergrijzing en toename van chronische ziekten doen meer mensen een beroep op de zorg. Dat brengt extra kosten met zich mee”, zegt Independer-expert zorgverzekeringen Mirjam Prins. “Ook zorgen de hogere lonen en gestegen materiaalkosten voor een hogere premie in 2025. Het forse tekort aan zorgpersoneel speelt ook een grote rol. Werkgevers in de zorg gaan tot het uiterste om nieuw personeel aan te trekken. Ook dat drijft de kosten in de sector omhoog. Daarnaast heeft 4 op de 5 Nederlanders een aanvullende verzekering. Op jaarbasis gaat dit om ongeveer 236 euro.”
Naar verwachting blijft de zorgpremie de komende jaren stijgen. Het kabinet wil het eigen risico namelijk meer dan halveren. Deze bedraagt de komende twee jaar nog 385 per jaar. Vanaf 2027 wil het kabinet het eigen risico verlagen naar 165 euro. De verwachting is dat met een flink lager eigen risico, meer mensen zich bij klachten laten doorsturen naar een medische specialist.
Wil je direct worden geïnformeerd over nieuwe premies en veranderingen voor je zorgverzekering? Meld je dan aan voor de gratis Zorgpremie Alert van Independer.
Honderden euro’s verschil tussen duurste en goedkoopste verzekering
De verschillen tussen de goedkoopste en duurste zorgverzekeringen zijn dit jaar hoog. Independer expert zorgverzekeringen Mirjam Prins gaat uit van een verschil van ongeveer 400 euro op jaarbasis tussen de duurste en goedkoopste basisverzekering. “Iedere zorgverzekeraar heeft een spaarpot aan reserves. Deze kunnen ze gebruiken om de premie lager te houden. Het verschilt per maatschappij hoeveel ze daarvoor willen en kunnen inzetten. Dit kan zorgen voor flinke verschillen in de basispremie.”
Over twee maanden echte premie bekend
Het opgegeven maandelijkse premiebedrag voor 2025 is een eerste indicatie. Het ministerie van VWS maakt op Prinsjesdag namelijk de rekenpremie (ook wel de nominale premie genoemd) voor aankomend jaar bekend. Deze geldt als richtlijn voor verzekeraars. Hierop baseren ze de hoogte van de basisverzekering.
In 2025 bedraagt de nominale rekenpremie. Ook stijgt de zorgtoeslag mee met 84 euro op jaarbasis. Hierdoor is ruim driekwart van de stijging gedekt voor mensen die moeite hebben hun premie te betalen.
Zorgverzekeraars bepalen zelf de hoogte van de basisverzekering. Hierbij gebruiken ze de nominale premie als richtlijn. Wat je volgend jaar daadwerkelijk kwijt bent voor je zorgverzekering is daarom nog niet helemaal duidelijk. Het kan hoger uitvallen, maar ook lager. Dit jaar bedraagt het verschil tussen de hoogste en laagste premie bijna 470 euro per jaar. Op uiterlijk 12 november maken zorgverzekeraars de basispremies bekend. Vanaf dat moment weet je wat je over 2025 kwijt bent aan zorgpremie.
Zorgverzekering verandert ieder jaar weer
“Op 12 november worden alle definitieve premies bekend. Vanaf dat moment kun je vergelijken welke verzekeraar de beste en goedkoopste premie biedt voor jouw situatie. Zo ontdek je bijvoorbeeld of je bij een andere zorgaanbieder een beter pakket krijgt voor minder geld”, zegt Independer-expert zorgverzekeringen Mirjam Prins. “Daarnaast kun je vergelijken in hoeverre een hoger eigen risico geld bespaart op je maandelijkse premie. Overweeg wel of het een verstandige keuze is voor je eigen situatie. Gebruik je veel zorg? Dan loont een hoger eigen risico in veel gevallen niet.”
Overstappen van zorgverzekeraar kan vanaf 12 november tot 31 december 23.59 uur.
Gelukkig wordt er goed gezorgd voor de onderste lagen in de samenleving. Zouden Henk en Ingrid zich dan nu eindelijk inzien dat ze genaaid worden door hun reddende engel Wilders?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:40:40 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215010221
PJ Hagens versus Schoof bij 1Vandaag:

PJH: Is er sprake van een asielcrisis?
DS: Als je als kabinet noodwetgeving wil activeren, en dat willen we, dan is er dus sprake van een crisis.

Mooi staaltje omdraaien van oorzaak en gevolg. Onze minister-president, dames en heren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215010391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:40 schreef Janneke141 het volgende:

DS: Als je als kabinet noodwetgeving wil activeren, en dat willen we, dan is er dus sprake van een crisis.

Mooi staaltje omdraaien van oorzaak en gevolg. Onze minister-president, dames en heren.
Toppertje.
pi_215010989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het is vrij logisch dat mensen met bepaalde (soms extreme) politieke overtuigingen de wereld anders zien dan mensen die zich minder hebben vastgezet op een politieke bril.
Ik zit helemaal niet vast. Het enige dat ik zeker weet is dat zowel kapitalisme en democratie geen geweldige systemen zijn. Wat de perfecte oplossingen zijn weet ik niet. Ik denk dat neomarxisten betere ideeen hebben voor de economie. Ik zie meer in experimenteren met staatsvorm waar mensen wel inspraak houden maar hun kennis ook meer wordt genomen zeg epistocratie. Of bijvoorbeeld meer directe democratie zeg online stemmen zodat we niet op een partij stemmen die dan weer een coalitie aangaat maar meer op issues zelf zoals de kamer doet.

quote:
Noem de wijken maar op waar je hebt gewoond.
Euh, Osdorp, Amsterdam West, Neuköln, Bunnik.

quote:
Jij bepaalt wanneer iets een mug is, he?
Nee je kunt zelf ook zien dat zon regeerakkoord ik dacht 8 hoofdstukken heeft en migratie is daar maar 1 van. Asielmigratie is dan weer een nog kleiner stuk daarvan. Wilders presenteert het als hét probleem totale kul. Maar natuurlijk je kunt doen alsof alle problemen eraan gekoppeld zijn.

quote:
Ik hou me niet met de politiek hieromtrent bezig. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat politici zeggen over (niet-westerse) allochtonen. Ik heb een mening. Op basis van 35+ jaar keiharde eigen ervaring in 2 aparte stadsdelen van Amsterdam... Staatsliedenbuurt en Slotermeer. EN ik vul mijn mening aan met wat de criminaliteitscijfers en sociologische conclusies zijn van de Nederlandse overheid zelf...
Eigen ervaring is uiteraard volledig anekdotisch. Je ervaring zal ook slechter zijn omdat je een probleem ervaart.
Criminaliteitscijfers zijn al helemaal verraderlijk, corrigeer je ze voor sociaal economische status? Houd je rekening met etnisch profileren?
https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij
quote:
Asielzoekers minder vaak verdacht van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders
Het WODC heeft eerder onderzoek gedaan naar criminaliteit onder asielzoekers. Uit dat onderzoek, dat betrekking had op de peiljaren 2005, 2010 en 2015, bleek dat het percentage asielzoekers dat verdacht werd van criminaliteit in alle onderzochte jaren hoger was dan gemiddeld onder de algemene Nederlandse bevolking. Maar: bij vergelijking van asielzoekers met Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en een vergelijkbare inkomenspositie (weinig inkomen) bleken asielzoekers juist minder vaak verdacht te zijn van criminaliteit
quote:
Oververtegenwoordiging Noord-Afrikaanse bewoners, mogelijk door bijzonder hoog aandeel jongvolwassen mannen
Welke asielzoekers veroorzaken het vaakst overlast? Dat zijn vooral mannen: in 2022 waren zij verantwoordelijk voor 87% van de incidenten en voor 97% van de verdachtenregistraties. En dan ook vaak jonge mannen. Het overgrote deel is tussen de 18 en 39 jaar oud. In 2022 had 32% van de betrokkenen bij incidenten de Syrische nationaliteit. Syriërs vormen ook al jaren de grootste groep in de opvang. In 2022 vormden zij ruim een derde van het aantal personen dat op enig moment in een COA- of crisisnoodopvanglocatie verbleef. Het is dan ook logisch dat zij oververtegenwoordigd zijn. Maar de meeste Syrische asielzoekers waren niet betrokken bij incidenten. In 2022 was 6% van hen betrokken bij een incident. Van de Marokkaanse en Algerijnse asielzoekers die in 2022 in de opvang verbleven was 27% betrokken bij een incident, van de Nigeriaanse 15%
Zo te lezen is er dus meer een probleem met mannen dan asielzoekers, sowieso zijn mannen in elke criminaliteitsstatistiek zwaar oververtegenwoordigd. Toch kijken we niet alle mannen daarop aan. Wij zijn ook niet schuldig voor de mannen die het wel doen. Net zoals Syriers die niet crimineel zijn geen enkele schuld dragen voor criminele landgenoten.

Wat zijn dan de conclusies van de overheid waar jij het over hebt. Die conclusies zijn over het algemeen dat verschil in criminaliteit verwaarloosbaar is zoals ik hierboven al laat zien. Uiteraard is het zo dat mensen die er economisch slechter voorstaan vaker crimineel zijn, of dat in een slechte buurt wonen wat allochtonen vaak doen ook voor meer criminaliteit zorgt. Dat zon golden oldie als probleemwijken toch vooral half of heel criminele Nederlanders liet zien was echt niet omdat ze politiek correct waren.

quote:
Wat is de oorzaak vraag je (ik weet dat je het niet vraagt want je wil niks nieuws leren maar ik ga gewoon door) Die mensen zijn vanuit hun land van origine gewend dat het dorp de kids opvoedt.. corrigierende tikken van de slager, de bakker... laten vervolgens hier in Nederland vanuit die misconceptie hun kleine jongen (soms vanaf zelfs 9 jaar oud) tot 2 uur 's nachts rondhangen met veel te oude andere jongens.. die elkaar (niet) opvoeden. De buurt doet niks. Niemand die ze een klap verkoopt als ze zich misdragen zoals dat in Marokko zelf wel zou gebeuren. En de ouders doen geen fuck om die consequenties door te laten gelden thuis want zoals wel veel culturen zijn jongens soort van heilige boontjes die niks fout kunnen doen. Dus nu heb je inmiddels alweer 2 a 3 generaties Marokkaantjes die door de straat zijn opgevoed.. Staan daar continu mensen de bedreigen. Te spugen naar mensen. Op de fatbikes mensen te terroriseren.
Geen idee waar je hier heen wil. Tikken voor kinderen zal ze echt niet op het juiste pad brengen. Ouders die kinderen laten rondhangen tot 2 uur heeft niks met waar ze vandaan komen te maken. Nederlandse ouders die dat doen zullen ook kinderen hebben die veel eerder in de criminaliteitsstatistieken voorkomen. Dat sommige van die jongetjes als koninkjes opgevoed worden is ook niet een cultureel bepaald dingetje. Moet je eens op een hockeyclub kijken hoe verwaand die jochies zijn. Die krijgen veel meer mogelijkheden aangedragen om iets van hun leven te maken.

quote:
En wappies zoals jij bedekken dat met de mantel der liefde. Och joh zo'n probleem is het niet.. en.. het is eigenlijk onze schuld dat we ze zo discrimineren.. natuurlijk doen ze die dingen...
Dit is een stroman, dat heb ik helemaal niet gezegd. Maar inderdaad is slechte integratie in de maatschappij evenveel de schuld van de maatschappij als van de persoon. Als je er nooit echt bijhoort omdat je groep als het kwaad wordt neergezet werkt dat averrechts. In Nederland is het ook best wel moeilijk om als je als een dubbeltje geboren werd ooit een kwartje te worden.

quote:
Ik nodig je uit om naar mijn buurt te komen op een niet-regenachtige dag. Dan kan ik je ze laten zien. Serieus aanbod.. kom maar. Neem een mes mee want.. die ga je nodig hebben voor het soort interacties die ik voor ons in petto heb. (voorbeeld openingszin: "hey jongens waarom staan jullie hier de toegang naar de appie te blokkeren").

DM me maar.
Tja als je zo angstig bent dat je zoals een gangsterrapper met een wapen van huis gaat en problemen verwacht zul je ze veel eerder tegenkomen. Zoals ik al zeg ik heb in wijken gewoond waar de meerderheid allochtoon is en nooit een probleem gehad alleen s'nachts op straat zonder wapens. Lijkt me meer een skill-issue. Laatste keer dat ik gezeik had was met blanke jochies in een kebabtent die uitwaren op ruzie.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 20:05:43 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215011478
Dacht bij het stuk in de troonrede dat er twee Nederlanden aan ruimte nodig zijn, dat het gevolgd zou worden met een invasie van een buurland :D
  dinsdag 17 september 2024 @ 21:06:27 #89
346939 Janneke141
pi_215012347
Ah, ik lees dat we ook weer puls gaan vissen. Tja, als je toch in Brussel bent om je opt-out voor asielzoekers en je verlengde mestderogatie op te halen dan kun je dit net zo goed ff meepakken.
  dinsdag 17 september 2024 @ 21:09:19 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215012370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik lees dat we ook weer puls gaan vissen. Tja, als je toch in Brussel bent om je opt-out voor asielzoekers en je verlengde mestderogatie op te halen dan kun je dit net zo goed ff meepakken.
_O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 21:28:49 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215012560
quote:
In mijn hoofd kun je bij alles deze speld kop gebruiken :D

https://speld.nl/2024/09/04/kabinet-stopt-met-aanpak/
pi_215012594
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
In mijn hoofd kun je bij alles deze speld kop gebruiken :D

https://speld.nl/2024/09/04/kabinet-stopt-met-aanpak/
Vindt deze ook wel leuk.
https://speld.nl/2024/09/(...)annen-wel-heel-goed/
pi_215012600
Kunnen ze dan niet gelijk vragen om een uitzondering op begrotingstekort zodat er nog wat beloftes nagekomen kunnen worden?
pi_215012750
quote:
Letterlijk alles van dit kabinet heeft maar 1 doel: zondebokken zoeken.

Terwijl het 100% terecht is dat Nederland niet met puls mag vissen, trouwens. Als ze het nog een keer willen testen of het beter is voor het milieu, prima. Laat ze kijken of ze Spaanse of Franse vissers kunnen vinden die dat willen doen. De Nederlandse zijn onbetrouwbaar gebleken.
pi_215012851
Waarom denkt dit kabinet dat Europese Commissie opeens wel pulsvisserij gaat toestaan. Daar heeft het parlement eerder tegen gestemd. Er zal nu met Groenen ook geen meerderheid voor zijn. Eerder heeft Carola Schouten als toenmalig minister ook geprocedeerd tot Europees Hof van Justitie en verloren....
  dinsdag 17 september 2024 @ 21:57:17 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215012870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Terwijl het 100% terecht is dat Nederland niet met puls mag vissen, trouwens. Als ze het nog een keer willen testen of het beter is voor het milieu, prima. Laat ze kijken of ze Spaanse of Franse vissers kunnen vinden die dat willen doen. De Nederlandse zijn onbetrouwbaar gebleken.
Voor wie wil weten waarom, en o.a. waarom we in Europa als ratten bekendstaan:

https://nos.nl/artikel/23(...)-pulsvisvergunningen
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 17 september 2024 @ 21:57:51 #97
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215012877
Dat puls van die paar honderd vissertjes interesseert me niet zoveel, erger is dat zo’n BBB-boerenbullebak weer wil gaan rotzooien met natuurgebieden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 17 september 2024 @ 21:58:18 #98
346939 Janneke141
pi_215012881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom denkt dit kabinet dat Europese Commissie opeens wel pulsvisserij gaat toestaan.
Dat denkt het niet, maar als dit mislukt kun je Brussel de schuld geven van het om zeep helpen van onze nationale visserijsector.
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:00:08 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215012896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Voor wie wil weten waarom, en o.a. waarom we in Europa als ratten bekendstaan:

https://nos.nl/artikel/23(...)-pulsvisvergunningen
Dit verhaal kun je ook op alles omtrent boeren loslaten. Vervuilende oplichters zijn het. Melkplas creëren tegen de afspraken, innovaties wel installeren maar niet ten volle gebruiken, gesjoemel met boekhoudingen, derogatie met voeten treden.

Maar laat ze vooral zelf hun doelen bepalen en aan ‘agrarisch natuurbeheer’ doen, deze sector heeft wel bewezen dat ze op de blauwe ogen te vertrouwen zijn _O_.

Hup Vollengod, sloop die sector.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:03:57 #100
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215012931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:40 schreef Janneke141 het volgende:

Het klopt wel. Het is in de wet vastgelegd, dat ALLEEN bij een crisis noodwetgeving gebruikt mag worden. DUS: om snel te kunnen schakelen met een noodwet, MOET er dus een crisis zijn. Simpele logica. :)
Gevaccineerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')