Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is echt dom. De opvangcrisis komt door pure onwil, niet door ongelimiteerde opvangplekken.
peanuts op het staatsbudget. In de beeldvorming van veel burgers een gi-gan-tisch bedrag.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?
En is die limiet dan al niet lang bereikt als er gewoon geen draagvlak meer is in de maatschappij? Hoe groot moet de PVV worden wil het kwartje vallen?
Noodopvang en allerlei bestuurlijke boetes maken het er niet goedkoper op.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?
En is die limiet dan al niet lang bereikt als er gewoon geen draagvlak meer is in de maatschappij? Hoe groot moet de PVV worden wil het kwartje vallen?
Wat denk je dat duurder is, steeds noodopvang regelen en weer sluiten zodra de instroom iets daalt enkele weken, of gewoon voldoende permanente plekken voor de redelijk stabiele instroom die we al jaren hebben?quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Goedkoper is: Frontex een mandaat geven om actief mensen te weren. Op de zee en op land. Mensen direct terugsturen. Etc...quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat duurder is, steeds noodopvang regelen en weer sluiten zodra de instroom iets daalt enkele weken, of gewoon voldoende permanente plekken voor de redelijk stabiele instroom die we al jaren hebben?
Alleen weigeren ze ernaar te handelen. Ik heb geen vertrouwen in een partij als D66 of GL om ook maar één vinger uit te steken naar migratie anders dan het probleem in Ter Apel oplossen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het stomme aan het hele geval is dat oppositie beter (wel) lijkt te weten waar de pijnpunten en oplossingen liggen voor het hele migratie probleem.
Op basis waarvan? De EU heeft als een van de grondrechten een recht op asiel:quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Goedkoper is: Frontex een mandaat geven om actief mensen te weren. Op de zee en op land. Mensen direct terugsturen. Etc...
Hoorde gister Bontebal. Die steekt zijn hand ook in eigen boezem.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen weigeren ze ernaar te handelen. Ik heb geen vertrouwen in een partij als D66 of GL om ook maar één vinger uit te steken naar migratie anders dan het probleem in Ter Apel oplossen.
Dan hebben we nu dus het probleem gevonden. Die wet. Die zorgt nu voor meeuwen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op basis waarvan? De EU heeft als een van de grondrechten een recht op asiel:
https://fra.europa.eu/en/eu-charter/article/18-right-asylum
Als iemand op zee gestopt word en zegt asiel te willen aanvragen heeft Frontex die persoon gewoon door te laten. Sowieso heeft Frontex geen bevoegdheden om dat soort zaken te doen, wie toegelaten word of niet is gewoon een competentie van de natie staat die lid is van de EU.
Als je even goed kijkt dan is die wet (een grondrecht) verbonden aan twee andere verdragen. Prima als je alles wil verscheuren maar hou er rekening mee dat de gevolgen daarvan verstrekkend zijn en dat je alle lidstaten zal moeten overtuigen van het nut daarvan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan hebben we nu dus het probleem gevonden. Die wet. Die zorgt nu voor meeuwen.
Ik kan het niet helpen dat de EU continu maar van die "kom lekker binnen.. neem wat geld.. neem een gratis advocaat.. rek de procedures maar lekker.. blijf dan maar als het allemaal uit loopt" wetten loopt aan te nemen. Het komt niet door mijn stemgedrag. En ik vermoed eigenlijk dat het heel weinig te maken heeft met de stemmen van europeanen om eerlijk te zijn. Die afstand tot de kiezer is groot. Dit is een vanity project van wereldvreemden aan de top zelf die weinig tot niks merken van de effecten van hun beleid.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je even goed kijkt dan is die wet (een grondrecht) verbonden aan twee andere verdragen. Prima als je alles wil verscheuren maar hou er rekening mee dat de gevolgen daarvan verstrekkend zijn en dat je alle lidstaten zal moeten overtuigen van het nut daarvan.
Lidstaten die net een nieuwe asielovereenkomst uitgewerkt hebben, overigens.
Een slechte aanpak is nog altijd beter dan de struisvogelaanpak. Ik vind het ook triest dat het zo ver heeft moeten komen, maar ben tegelijkertijd blij dat er dan eindelijk eens stappen gezet worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoorde gister Bontebal. Die steekt zijn hand ook in eigen boezem.
Voor mij is het tenminste duidelijk dat de oplossingen niet liggen bij de plannen die het kabinet nu heeft. Hoewel men het wel ook heeft over het aanpakken van de uitgeprocedeerden. Ik denk wel dat dit te lastig voor ze gaat zijn zodat ze het bij de schreeuw punten gaan houden.
Welke wetten zijn dat want volgens mij verzin je dit verhaal ter plekke. Het hele verhaal wat je post, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen dat de EU continu maar van die "kom lekker binnen.. neem wat geld.. neem een gratis advocaat.. rek de procedures maar lekker.. blijf dan maar als het allemaal uit loopt" wetten loopt aan te nemen. Het komt niet door mijn stemgedrag. En ik vermoed eigenlijk dat het heel weinig te maken heeft met de stemmen van europeanen om eerlijk te zijn. Die afstand tot de kiezer is groot. Dit is een vanity project van wereldvreemden aan de top zelf die weinig tot niks merken van de effecten van hun beleid.
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan hebben we nu dus het probleem gevonden. Die wet. Die zorgt nu voor meeuwen.
Nu is het ook wel weer zo dat er ook zijn die zelf ook geen moeite lijken doen om het te leren.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.
Het probleem zit hem in hoe er in Nederland mee wordt omgegaan: bewust te weinig opvangplekken voor asielzoekers, bewust asielzoekers geen scholing geven zodat ze als ze asiel krijgen niet klaar zijn voor de arbeidsmarkt, bewust asielzoekers verbieden te werken. Dat zijn de zaken die tot de problemen leiden, niet de instroom.
Dat is een klein percentage, klopt. Mijn ervaring met asielzoekers is juist dat ze vaak enorm gemotiveerd zijn. Zeker in het begin, als ze jaren in de opvang zitten en niks mogen neemt die motivatie wel wat af.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nu is het ook wel weer zo dat er ook zijn die zelf ook geen moeite lijken doen om het te leren.
Het opschalen van opvangplekken is alleen maar uitstellen/negeren van het probleem.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.
Het probleem zit hem in hoe er in Nederland mee wordt omgegaan: bewust te weinig opvangplekken voor asielzoekers, bewust asielzoekers geen scholing geven zodat ze als ze asiel krijgen niet klaar zijn voor de arbeidsmarkt, bewust asielzoekers verbieden te werken. Dat zijn de zaken die tot de problemen leiden, niet de instroom.
En dat is dus totale onzin, op Ter Apel en Budel na ervaart praktisch geen enkele gemeente overlast van de nu bestaande asielzoekerscentra. Ook buurtbewoners die eerst fel tegen waren geven dat aan. Als jij nog denkt dat elk asielzoekerscentrum overlast geeft, dan volg je het nieuws echt niet.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het opschalen van opvangplekken is alleen maar uitstellen/negeren van het probleem.
Dan heeft iedere gemeente zijn eigen ter apel, is er overal overlast en is er alsnog geen plek om door te stromen.
Er is recht op asiel, maar geen recht om de aanvraagprocedure op asiel af te wachten binnen de EU. Daar zou Frontex in theorie best een rol in kunnen spelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als iemand op zee gestopt word en zegt asiel te willen aanvragen heeft Frontex die persoon gewoon door te laten. Sowieso heeft Frontex geen bevoegdheden om dat soort zaken te doen, wie toegelaten word of niet is gewoon een competentie van de natie staat die lid is van de EU.
Er is zoals gezegd net een akkoord, waarbij asielzoekers aan de grens worden opgesloten met beperkte bewegingsvrijheid (een schande, wat mij betreft).quote:Op dinsdag 17 september 2024 11:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er is recht op asiel, maar geen recht om de aanvraagprocedure op asiel af te wachten binnen de EU. Daar zou Frontex in theorie best een rol in kunnen spelen.
Dat komt vermoedelijk omdat je bubbel uit bepaalde vooroordelen bestaat. Dan kunnen die partijen het op voorhand nooit goed doen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen weigeren ze ernaar te handelen. Ik heb geen vertrouwen in een partij als D66 of GL om ook maar één vinger uit te steken naar migratie anders dan het probleem in Ter Apel oplossen.
Vluchten naar een beloofd land als Hongarije of Rusland denk ik.quote:Op dinsdag 17 september 2024 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben toch altijd benieuwd wat de anti migratie roepers zouden doen als nederland in een oorlogssituatie beland, ik denk dat ze zeggen "blijven en vechten voor ons land" maar ik vraag me soms af of dat in alle gevallen zo is.
Of meeheulen met de vijand.quote:Op dinsdag 17 september 2024 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vluchten naar een beloofd land als Hongarije of Rusland denk ik.
Alsof dat volk ook maar één vinger zou uitsteken om Nederland te verdedigenquote:Op dinsdag 17 september 2024 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben toch altijd benieuwd wat de anti migratie roepers zouden doen als nederland in een oorlogssituatie beland, ik denk dat ze zeggen "blijven en vechten voor ons land" maar ik vraag me soms af of dat in alle gevallen zo is.
Het is maar helemaal de vraag of we ruimte genoeg hebben. In de grote steden is nu al meer dan 50% allochtoon, met alle negatieve gevolgen van dien. Dat zijn natuurlijk niet allemaal asielzoekers, maar gezien het bedroevende niveau van de integratie van wie er al is lijkt het me geen goed idee om de instroom te laten doorgaan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten dat die steden dan massaal PVV gaan stemmen als de mensen daar zelf de negatieve gevolgen van ondervinden?quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het is maar helemaal de vraag of we ruimte genoeg hebben. In de grote steden is nu al meer dan 50% allochtoon, met alle negatieve gevolgen van dien. Dat zijn natuurlijk niet allemaal asielzoekers, maar gezien het bedroevende niveau van de integratie van wie er al is lijkt het me geen goed idee om de instroom te laten doorgaan.
Daarnaast is de arbeidsparticipatie van de nieuwkomers om te huilen (en dat ligt in mijn ogen echt aan de mensen zelf; als je hier al zeven jaar een status hebt en nog steeds niet werkt ligt dat niet aan het systeem).
Aan het cumulatieve effect van die jaarlijkse ‘stabiele instroom onder het EU-gemiddelde’ wordt stelselmatig voorbij gegaan. En juist in die cumulatie zit het probleem.
Ik spreek niet voor anderen maar ik zou gewoon vechten voor mijn land. Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 17 september 2024 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Selectie-bias heet dat.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten dat die steden dan massaal PVV gaan stemmen als de mensen daar zelf de negatieve gevolgen van ondervinden?
De meeste PVV stemmers wonen niet in randstad en hebben nauwelijks last van de allochtonen.
Als de bevolking van de grote steden voor meer dan 50% uit allochtonen (veelal moslims) bestaat, zal de PVV daar niet snel hoog scoren lijkt me 🙂quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten dat die steden dan massaal PVV gaan stemmen als de mensen daar zelf de negatieve gevolgen van ondervinden?
De meeste PVV stemmers wonen niet in randstad en hebben nauwelijks last van de allochtonen.
Wat betreft werk kun je je afvragen waarom die asielzoeker half jaar lang niet mogen werken maar de Oekraïne die ook voor oorlog vluchten mogen direct taallessen volgen en aan het werk.
Waarom halen we al die oostblokkers als we gewoon tienduizenden asielzoekers hebben die aan werk willen en kunnen? Dat zijn gewoon politieke keuzes.
En terecht, want de PVV heeft helemaal geen realistische oplossingen voor dat ene issue waar ze hun bestaansrecht aan ontlenen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:27 schreef SpecialK het volgende:
Zelf ben ik (als bewoner van slotermeer) ook erg migratiekritisch maar ik stem geen PVV.
Die negatieve gevolgen zie ik eigenlijk niet zo. Ik woonde in Alphen aan den Rijn, in een wijk met ook een fors percentage mensen met een wat andere afkomst, maar heb daar nooit ook nooit maar enige last van gehad. De enige in de buurt waar massaal over werd geklaagd was een pure Nederlander die vaak tot in de nacht met radio hard aan aan zijn auto aan het klussen was. De Polen, Marokkanen, Syriërs, Turken en anderen in de buurt had nooit iemand last van. Het asielzoekerscentrum iets verderop ook niet. En ja, ik woonde bij één van de stembureaus waar Denk het grootst was van heel Nederland.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het is maar helemaal de vraag of we ruimte genoeg hebben. In de grote steden is nu al meer dan 50% allochtoon, met alle negatieve gevolgen van dien.
Mijn punt is dat volgensmij asiel zoeken c.q. vluchten een normale reactie is op verkeren in een kutsituatie. Maar dat kan aan mijn conflict vermijdende persoonlijkheid liggen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor anderen maar ik zou gewoon vechten voor mijn land. Wat is je punt precies?
Ik vind dit stappen met struisvogelaanpak.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een slechte aanpak is nog altijd beter dan de struisvogelaanpak. Ik vind het ook triest dat het zo ver heeft moeten komen, maar ben tegelijkertijd blij dat er dan eindelijk eens stappen gezet worden.
Voor eventuele toekomstige verkiezingen kan dit ook positief zijn.
Waarom zouden progressieven allochtonen geweldig vinden als ze er last van hebben. Het is meer zo dat als je ook wel eens met allochtonen omgaat je erachter komt dat het net mensen als jij en ik zijn. Dat heb je niet in kleine rotdorpjes dus dan vind je het allemaal maar eng. Je ziet overal dat waar weinig allochtonen wonen het anti-sentiment hoger is. Dat opvangplekken voor asielzoekers meer overlast veroorzaken dan zeg opvangplekken voor autochtone drugsverslaafden is onzin.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Selectie-bias heet dat.
Als een stad voor zit met:
1. allochtonen zelf
2. progressievelingen die dat gedwongen geweldig vinden
3. Mensen die specifiek een allochtoon-arm of iig gezinsgericht stadsdeel kiezen (zoals IJburg)
4. Oud grachtengordelgeld wat gewoon steevast VVD blijft stemmen. Mocro's komen niet op de grachtengordel en er zijn geen asielzoekercentra daar.
dan heb je idd minder PVV stemmers.
Zelf ben ik (als bewoner van slotermeer) ook erg migratiekritisch maar ik stem geen PVV. Ik die eigenlijk geen enkele redelijke partij die redelijk is om op te stemmen.
Dus... nogal logisch dat de grote steden niet bastions zijn van de PVV. Jij denkt dat dat een teken is dat niet-westerse migranten dus geweldig zijn en dat mensen die echt met ze te maken hebben het een feest vinden?
Heerlijk.
Je moet beseffen dat last hebben van een vrij rekbaar begrip is.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die negatieve gevolgen zie ik eigenlijk niet zo. Ik woonde in Alphen aan den Rijn, in een wijk met ook een fors percentage mensen met een wat andere afkomst, maar heb daar nooit ook nooit maar enige last van gehad. De enige in de buurt waar massaal over werd geklaagd was een pure Nederlander die vaak tot in de nacht met radio hard aan aan zijn auto aan het klussen was. De Polen, Marokkanen, Syriërs, Turken en anderen in de buurt had nooit iemand last van. Het asielzoekerscentrum iets verderop ook niet. En ja, ik woonde bij één van de stembureaus waar Denk het grootst was van heel Nederland.
Struisvogel = kop in het zand en doen alsof het niet bestaat. Dat gaat hier niet op hè.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind dit stappen met struisvogelaanpak.
Als het maar extreem lijkt, maar beetje gedegen de problemen aanpakken, ho maar !
Tja, dan heb je geluk gehad. Ik woon midden in Rotterdam en zie hele wijken veranderen. Overlast door hangjeugd neemt ook steeds meer toe en die zijn over het algemeen van een bepaalde afkomst.quote:Op dinsdag 17 september 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die negatieve gevolgen zie ik eigenlijk niet zo. Ik woonde in Alphen aan den Rijn, in een wijk met ook een fors percentage mensen met een wat andere afkomst, maar heb daar nooit ook nooit maar enige last van gehad. De enige in de buurt waar massaal over werd geklaagd was een pure Nederlander die vaak tot in de nacht met radio hard aan aan zijn auto aan het klussen was. De Polen, Marokkanen, Syriërs, Turken en anderen in de buurt had nooit iemand last van. Het asielzoekerscentrum iets verderop ook niet. En ja, ik woonde bij één van de stembureaus waar Denk het grootst was van heel Nederland.
Het gros daarvan is hier geboren en getogen, en heeft de Nederlandse nationaliteit. Daar helpt een stenger asielbeleid (als het al zou werken) ook niet tegen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Tja, dan heb je geluk gehad. Ik woon midden in Rotterdam en zie hele wijken veranderen. Overlast door hangjeugd neemt ook steeds meer toe en die zijn over het algemeen van een bepaalde afkomst.
En dan heb ik het nog niet eens over de golf aan Mocromafia-gerelateerde explosies die we hier recent hebben gezien of de zeer provocerende en grimmige pro-Hamas demonstraties.
Dat is waar. En daarom maakte ik ook het punt dat er gekeken moet worden naar het cumulatieve effect van de jarenlange instroom. We hébben al immers een grote groep, al dan niet met de Nederlandse nationaliteit, die de taal slecht spreekt, hun oorspronkelijke cultuur boven de Nederlandse stelt en zeer matig geïntegreerd is, met alle problemen van dien.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Het gros daarvan is hier geboren en getogen, en heeft de Nederlandse nationaliteit. Daar helpt een stenger asielbeleid (als het al zou werken) ook niet tegen.
Zodra ze geconfronteerd worden met gedegen standpunten die niet in lijn zijn met hun “vol is vol dus de grenzen moeten dicht” gaan die koppen maar wat rap ter aarde.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Struisvogel = kop in het zand en doen alsof het niet bestaat. Dat gaat hier niet op hè.
Dat is geen struisvogelquote:Op dinsdag 17 september 2024 13:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zodra ze geconfronteerd worden met gedegen standpunten die niet in lijn zijn met hun “vol is vol dus de grenzen moeten dicht” gaan die koppen maar wat rap ter aarde.
Ik zou ook niet weten wat hij bedoelt.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:51 schreef Evangelion het volgende:
"Te vaak krijgen mensen de boodschap dat iets om formele redenen niet mag", zegt koning Willem-Alexander. "Steeds vaker raken dingen die heel gewoon horen te zijn uit het zicht". Dat leidt tot een gebrek aan zekerheid, zegt de koning.
De kan-niet-mag-niet-opmerking van Van der Plas, natuurlijk. Er zijn wetten en regels die maken dat niet alles zomaar kan, ook vanuit Brussel, en dat is helemaal niet goed voor NL.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten wat hij bedoelt.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De kan-niet-mag-niet-opmerking van Van der Plas, natuurlijk. Er zijn wetten en regels die maken dat niet alles zomaar kan, ook vanuit Brussel, en dat is helemaal niet goed voor NL.
Zie hoe het vertrouwen onder bepaalde groepen stijgt. Zegt voldoende, toch?quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ja precies. Gewoon eindeloos je mest uitrijden, stikstof produceren en huizen bouwen.
Heel gewoon. Alleen dan vertrouw ik de overheid.
Die hangjeugd was er altijd al. En de laatste demonstratie van slopers waren voetbalhooligans van Ajax. Maar zodra iemand er net wat anders uit ziet wordt alles wat zo iemand doet enorm uitvergroot en over een hele groep gegooid. Of ben jij als blanke man ook al aangesproken op het gedrag van de voetbalhooligans, zoals veel Turken die helemaal niks deden zijn aangesproken op de Hamasdemonsttaties?quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Tja, dan heb je geluk gehad. Ik woon midden in Rotterdam en zie hele wijken veranderen. Overlast door hangjeugd neemt ook steeds meer toe en die zijn over het algemeen van een bepaalde afkomst.
En dan heb ik het nog niet eens over de golf aan Mocromafia-gerelateerde explosies die we hier recent hebben gezien of de zeer provocerende en grimmige pro-Hamas demonstraties.
Veldkamp, zoals meestal de minister van buitenlandse zaken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef capricia het volgende:
Wie is eigenlijk de designated survivor dit jaar.. Omtzigt?
Hier kan ik ook niet echt mee uit de voeten. Onzekerheid krijg je toch exact met het omgekeerde?quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:51 schreef Evangelion het volgende:
"Te vaak krijgen mensen de boodschap dat iets om formele redenen niet mag", zegt koning Willem-Alexander. "Steeds vaker raken dingen die heel gewoon horen te zijn uit het zicht". Dat leidt tot een gebrek aan zekerheid, zegt de koning.
En niet te vergeten de ECHR wat zoals jij ook weet niet hetzelfde is als de EUquote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met hoe iemand eruit ziet. Je probeert me nu racisme in de schoenen schuiven en daar ga ik niet in mee. (Ik ben beter van je gewend).quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die hangjeugd was er altijd al. En de laatste demonstratie van slopers waren voetbalhooligans van Ajax. Maar zodra iemand er net wat anders uit ziet wordt alles wat zo iemand doet enorm uitvergroot en over een hele groep gegooid. Of ben jij als blanke man ook al aangesproken op het gedrag van de voetbalhooligans, zoals veel Turken die helemaal niks deden zijn aangesproken op de Hamasdemonsttaties?
Jij niet, veel anderen wel. Ik wilde jou ook geen racist noemen, ik wilde alleen aangeven wat veel mensen die er net anders uit zien over hun heen krijgen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:23 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met hoe iemand eruit ziet. Je probeert me nu racisme in de schoenen schuiven en daar ga ik niet in mee. (Ik ben beter van je gewend).
Er zijn heel veel allochtonen die prima geïntegreerd zijn en Nederlands spreken, daar heb ik totaal geen probleem mee. Zoals ik ook niet mijn Turkse collega aanspreek op Hamasdemonstraties.
Zit Omtzigt in het kabinet dan? Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef capricia het volgende:
Wie is eigenlijk de designated survivor dit jaar.. Omtzigt?
Iets als huizen bouwen / stikstof begrijp ik nog wel (dit kabinet zijnde).quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier kan ik ook niet echt mee uit de voeten. Onzekerheid krijg je toch exact met het omgekeerde?
Dit klinkt heel erg PVV/BBB achtig, "IK vind dat het mag dus fuck de wet of de regels voor MIJ. Hullie moeten zich uiteraard wel aan de wet houden"
Omdat die mensen een expres een roze bril opzetten voor het gedrag van anderen. Charitability heet dat. Als jij bepaalde mensen zielig vindt of slachtoffers acht van de boze maatschappij dan zal je een excuus verzinnen voor hun gedrag. Dan kan je dat belletje uitzetten in je hoofd wat je gek maakt over de overlast.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zouden progressieven allochtonen geweldig vinden als ze er last van hebben.
Maar dat proces speelt andersom toch (minstens) net zo hard? Als er maar boos gedaan mag worden over buitenlanders, dan doen feiten er vaak niet of nauwelijks meer toe…quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat die mensen een expres een roze bril opzetten voor het gedrag van anderen. Charitability heet dat. Als jij bepaalde mensen zielig vindt of slachtoffers acht van de boze maatschappij dan zal je een excuus verzinnen voor hun gedrag. Dan kan je dat belletje uitzetten in je hoofd wat je gek maakt over de overlast.
En/of je houdt je mond er over om te voorkomen dat je bijdraagt aan de negatieve perceptie van die bevolkingsgroepen door anderen.
[ afbeelding ]
Zoals ook sommige users hier over elkaar heen struikelen om maar het punt te maken dat "oh nou die syriers en turken geven geen overlast maar die ene blanke hollandse buurman die ik heb " .. bla bla bla.
Typisch voorbeeldje van .. tsja klinkt cliche.. maar dat is "deugen". .. "Kijk mij eens de juiste dingen zeggen.. want ik ben een goed persoon. Ik kom op voor de zieli.. oeps ik bedoel buitenlandse mens".
Ik denk niet dat jij de etnische samenstelling van Ajax hooligans kent.quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die hangjeugd was er altijd al. En de laatste demonstratie van slopers waren voetbalhooligans van Ajax. Maar zodra iemand er net wat anders uit ziet wordt alles wat zo iemand doet enorm uitvergroot en over een hele groep gegooid. Of ben jij als blanke man ook al aangesproken op het gedrag van de voetbalhooligans, zoals veel Turken die helemaal niks deden zijn aangesproken op de Hamasdemonsttaties?
Klopt. Even kwalijk. Feiten zijn belangrijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar dat proces speelt andersom toch (minstens) net zo hard? Als er maar boos gedaan mag worden over buitenlanders, dan doen feiten er vaak niet of nauwelijks meer toe…
Wat jij dus doet met dat charitability labeltje. Een excuus verzinnen waarom anderen het niet zien zoals jij. Ze kunnen blijkbaar niet tot andere conclusies komen dan jij op basis van hun ervaringen. Nee ze moeten daarvoor een denkfout maken. Ik heb in genoeg grote steden gewoond met veel migranten, Amsterdam/Berlijn/Utrecht. Kun jij zeggen dat ik een belletje in mijn hoofd heb uitgezet, dat is niet zo.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat die mensen een expres een roze bril opzetten voor het gedrag van anderen. Charitability heet dat. Als jij bepaalde mensen zielig vindt of slachtoffers acht van de boze maatschappij dan zal je een excuus verzinnen voor hun gedrag. Dan kan je dat belletje uitzetten in je hoofd wat je gek maakt over de overlast.
Nee dat is niet het geval. Het is uiteraard ook wel makkelijk om op deze manier te argumenteren. Hoe kan ik ooit voor jou aannemlijk maken dat ik geen enkele last ondervind of ondervonden heb van migranten als je me dan beschuldigt van politiek correct zijn. Wat sowieso nogal een aparte beschuldiging is want ik heb genoeg meningen hier verkondigd die dusdanig radicaal zijn dat dat politiek correcte totaal niet past.quote:En/of je houdt je mond er over om te voorkomen dat je bijdraagt aan de negatieve perceptie van die bevolkingsgroepen door anderen.
[ afbeelding ]
Zoals ook sommige users hier over elkaar heen struikelen om maar het punt te maken dat "oh nou die syriers en turken geven geen overlast maar die ene blanke hollandse buurman die ik heb " .. bla bla bla.
Typisch voorbeeldje van .. tsja klinkt cliche.. maar dat is "deugen". .. "Kijk mij eens de juiste dingen zeggen.. want ik ben een goed persoon. Ik kom op voor de zieli.. oeps ik bedoel buitenlandse mens".
Tegnwoordig is boos zijn tegen die verschrikkelijke buitenalanders eerder politiek correct en ga je tegen de stroom in als je aan geeft dat je ervaring totaal anders is.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En/of je houdt je mond er over om te voorkomen dat je bijdraagt aan de negatieve perceptie van die bevolkingsgroepen door anderen.
[ afbeelding ]
Blijven dweilen is geen oplossing van een lekkende kraan en een bak eronder zetten is dat ook niet.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het stomme aan het hele geval is dat oppositie beter (wel) lijkt te weten waar de pijnpunten en oplossingen liggen voor het hele migratie probleem.
Tegen een kraan aan schoppen is geen oplossing voor een bewust piepklein gehouden wasbak die steeds overstroomt, terwijl er ruimte zat is in de badkamer voor een grotere wasbak.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Blijven dweilen is geen oplossing van een lekkende kraan en een bak eronder zetten is dat ook niet.
Het is vrij logisch dat mensen met bepaalde (soms extreme) politieke overtuigingen de wereld anders zien dan mensen die zich minder hebben vastgezet op een politieke bril.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat jij dus doet met dat charitability labeltje. Een excuus verzinnen waarom anderen het niet zien zoals jij. Ze kunnen blijkbaar niet tot andere conclusies komen dan jij op basis van hun ervaringen.
Noem de wijken maar op waar je hebt gewoond.quote:Nee ze moeten daarvoor een denkfout maken. Ik heb in genoeg grote steden gewoond met veel migranten, Amsterdam/Berlijn/Utrecht. Kun jij zeggen dat ik een belletje in mijn hoofd heb uitgezet, dat is niet zo.
Ik hou je geschiedenis niet bij, man. Ik ken je niet eens. Ik beoordeel je zoals je jezelf hier presenteert.quote:[..]
Nee dat is niet het geval. Het is uiteraard ook wel makkelijk om op deze manier te argumenteren. Hoe kan ik ooit voor jou aannemlijk maken dat ik geen enkele last ondervind of ondervonden heb van migranten als je me dan beschuldigt van politiek correct zijn. Wat sowieso nogal een aparte beschuldiging is want ik heb genoeg meningen hier verkondigt die dusdanig radicaal zijn dat dat politiek correcte totaal niet past.
Jij bepaalt wanneer iets een mug is, he?quote:Uiteraard zijn er problemen met migranten, maar er wordt van een mug een olifant gemaakt.
Ik hou me niet met de politiek hieromtrent bezig. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat politici zeggen over (niet-westerse) allochtonen. Ik heb een mening. Op basis van 35+ jaar keiharde eigen ervaring in 2 aparte stadsdelen van Amsterdam... Staatsliedenbuurt en Slotermeer. EN ik vul mijn mening aan met wat de criminaliteitscijfers en sociologische conclusies zijn van de Nederlandse overheid zelf...quote:Logisch ook, dat scoort politiek gezien geweldig. Je hoeft maar boos over migranten te doen en de stemmen stromen binnen.
Kan het niet lezen...quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Hanca het volgende:
En de Raad van State is niet bepaald enthousiast:
https://www.trouw.nl/poli(...)-nederland~bfd09252/
Ik zie die ruimte niet.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tegen een kraan aan schoppen is geen oplossing voor een bewust piepklein gehouden wasbak die steeds overstroomt, terwijl er ruimte zat is in de badkamer voor een grotere wasbak.
Helaas doen jij bakken en schreeuwen dat de ander een idioot is het beter op het nieuws en in de socials dan een eerlijk verhaal.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:40 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoop echt dat ze morgen VOLWASSEN de politieke beschouwingen aangaan met z'n allen.![]()
Al heb ik er misschien een hard hoofd in. Ik hoor ze (links) nu al weer racistisch en extreem rechts roepen...![]()
Vlieg het nou volwassen aan en kom met goede argumenten en niet met jij-bakken etc.![]()
Bosma moet het boeltje maar goed in het gareel houden!![]()
Van de publieke tribune kun je ook nog wel het een en ander verwachten denk ik zo!
En dat is wel jammer...quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:46 schreef Sabata het volgende:
[..]
Helaas doen jij bakken en schreeuwen dat de ander een idioot is het beter op het nieuws en in de socials dan een eerlijk verhaal.
If it walks like a duck….quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:40 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoop echt dat ze morgen VOLWASSEN de politieke beschouwingen aangaan met z'n allen.![]()
Al heb ik er misschien een hard hoofd in. Ik hoor ze (links) nu al weer racistisch en extreem rechts roepen...![]()
Vlieg het nou volwassen aan en kom met goede argumenten en niet met jij-bakken etc.![]()
Van de publieke tribune kun je ook nog wel het een en ander verwachten denk ik zo!
gewoon niet kijken morgen, hoef je je daar ook niet druk om te maken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:40 schreef Bocaj het volgende:
Gelukkig wordt er goed gezorgd voor de onderste lagen in de samenleving. Zouden Henk en Ingrid zich dan nu eindelijk inzien dat ze genaaid worden door hun reddende engel Wilders?quote:In 2025 betaal je 121 euro meer voor je basisverzekering op jaarbasis. Dat is op Prinsjesdag bekend gemaakt. Volgens het kabinet kun je rekenen op een maandbedrag van bijna 156 euro voor de verplichte basisverzekering. Hierbovenop komt een bedrag van gemiddeld 19,70 euro aan aanvullende verzekeringen. Dat blijkt uit berekeningen van Independer. 4 op de 5 Nederlanders heeft een aanvullende zorgverzekering. Dit komt neer op op een totale premie van bijna 180 euro per maand.
Voor het tiende jaar op rij stijgt de zorgpremie
In 8 jaar tijd zijn we bijna 60 euro per maand meer gaan betalen voor de basisverzekering. In 2017 betaalde je gemiddeld ongeveer 100 euro per maand voor je zorgverzekering. Aankomend jaar is dat bedrag bijna 156 euro op maandbasis. Een stijging van bijna 60 procent.
“De toegenomen vraag naar zorg is deels verantwoordelijk voor de premiestijging. Door vergrijzing en toename van chronische ziekten doen meer mensen een beroep op de zorg. Dat brengt extra kosten met zich mee”, zegt Independer-expert zorgverzekeringen Mirjam Prins. “Ook zorgen de hogere lonen en gestegen materiaalkosten voor een hogere premie in 2025. Het forse tekort aan zorgpersoneel speelt ook een grote rol. Werkgevers in de zorg gaan tot het uiterste om nieuw personeel aan te trekken. Ook dat drijft de kosten in de sector omhoog. Daarnaast heeft 4 op de 5 Nederlanders een aanvullende verzekering. Op jaarbasis gaat dit om ongeveer 236 euro.”
Naar verwachting blijft de zorgpremie de komende jaren stijgen. Het kabinet wil het eigen risico namelijk meer dan halveren. Deze bedraagt de komende twee jaar nog 385 per jaar. Vanaf 2027 wil het kabinet het eigen risico verlagen naar 165 euro. De verwachting is dat met een flink lager eigen risico, meer mensen zich bij klachten laten doorsturen naar een medische specialist.
Wil je direct worden geïnformeerd over nieuwe premies en veranderingen voor je zorgverzekering? Meld je dan aan voor de gratis Zorgpremie Alert van Independer.
Honderden euro’s verschil tussen duurste en goedkoopste verzekering
De verschillen tussen de goedkoopste en duurste zorgverzekeringen zijn dit jaar hoog. Independer expert zorgverzekeringen Mirjam Prins gaat uit van een verschil van ongeveer 400 euro op jaarbasis tussen de duurste en goedkoopste basisverzekering. “Iedere zorgverzekeraar heeft een spaarpot aan reserves. Deze kunnen ze gebruiken om de premie lager te houden. Het verschilt per maatschappij hoeveel ze daarvoor willen en kunnen inzetten. Dit kan zorgen voor flinke verschillen in de basispremie.”
Over twee maanden echte premie bekend
Het opgegeven maandelijkse premiebedrag voor 2025 is een eerste indicatie. Het ministerie van VWS maakt op Prinsjesdag namelijk de rekenpremie (ook wel de nominale premie genoemd) voor aankomend jaar bekend. Deze geldt als richtlijn voor verzekeraars. Hierop baseren ze de hoogte van de basisverzekering.
In 2025 bedraagt de nominale rekenpremie. Ook stijgt de zorgtoeslag mee met 84 euro op jaarbasis. Hierdoor is ruim driekwart van de stijging gedekt voor mensen die moeite hebben hun premie te betalen.
Zorgverzekeraars bepalen zelf de hoogte van de basisverzekering. Hierbij gebruiken ze de nominale premie als richtlijn. Wat je volgend jaar daadwerkelijk kwijt bent voor je zorgverzekering is daarom nog niet helemaal duidelijk. Het kan hoger uitvallen, maar ook lager. Dit jaar bedraagt het verschil tussen de hoogste en laagste premie bijna 470 euro per jaar. Op uiterlijk 12 november maken zorgverzekeraars de basispremies bekend. Vanaf dat moment weet je wat je over 2025 kwijt bent aan zorgpremie.
Zorgverzekering verandert ieder jaar weer
“Op 12 november worden alle definitieve premies bekend. Vanaf dat moment kun je vergelijken welke verzekeraar de beste en goedkoopste premie biedt voor jouw situatie. Zo ontdek je bijvoorbeeld of je bij een andere zorgaanbieder een beter pakket krijgt voor minder geld”, zegt Independer-expert zorgverzekeringen Mirjam Prins. “Daarnaast kun je vergelijken in hoeverre een hoger eigen risico geld bespaart op je maandelijkse premie. Overweeg wel of het een verstandige keuze is voor je eigen situatie. Gebruik je veel zorg? Dan loont een hoger eigen risico in veel gevallen niet.”
Overstappen van zorgverzekeraar kan vanaf 12 november tot 31 december 23.59 uur.
Toppertje.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
PJ Hagens versus Schoof bij 1Vandaag:
PJH: Is er sprake van een asielcrisis?
DS: Als je als kabinet noodwetgeving wil activeren, en dat willen we, dan is er dus sprake van een crisis.
Mooi staaltje omdraaien van oorzaak en gevolg. Onze minister-president, dames en heren.
Ik zit helemaal niet vast. Het enige dat ik zeker weet is dat zowel kapitalisme en democratie geen geweldige systemen zijn. Wat de perfecte oplossingen zijn weet ik niet. Ik denk dat neomarxisten betere ideeen hebben voor de economie. Ik zie meer in experimenteren met staatsvorm waar mensen wel inspraak houden maar hun kennis ook meer wordt genomen zeg epistocratie. Of bijvoorbeeld meer directe democratie zeg online stemmen zodat we niet op een partij stemmen die dan weer een coalitie aangaat maar meer op issues zelf zoals de kamer doet.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is vrij logisch dat mensen met bepaalde (soms extreme) politieke overtuigingen de wereld anders zien dan mensen die zich minder hebben vastgezet op een politieke bril.
Euh, Osdorp, Amsterdam West, Neuköln, Bunnik.quote:Noem de wijken maar op waar je hebt gewoond.
Nee je kunt zelf ook zien dat zon regeerakkoord ik dacht 8 hoofdstukken heeft en migratie is daar maar 1 van. Asielmigratie is dan weer een nog kleiner stuk daarvan. Wilders presenteert het als hét probleem totale kul. Maar natuurlijk je kunt doen alsof alle problemen eraan gekoppeld zijn.quote:Jij bepaalt wanneer iets een mug is, he?
Eigen ervaring is uiteraard volledig anekdotisch. Je ervaring zal ook slechter zijn omdat je een probleem ervaart.quote:Ik hou me niet met de politiek hieromtrent bezig. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat politici zeggen over (niet-westerse) allochtonen. Ik heb een mening. Op basis van 35+ jaar keiharde eigen ervaring in 2 aparte stadsdelen van Amsterdam... Staatsliedenbuurt en Slotermeer. EN ik vul mijn mening aan met wat de criminaliteitscijfers en sociologische conclusies zijn van de Nederlandse overheid zelf...
quote:Asielzoekers minder vaak verdacht van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders
Het WODC heeft eerder onderzoek gedaan naar criminaliteit onder asielzoekers. Uit dat onderzoek, dat betrekking had op de peiljaren 2005, 2010 en 2015, bleek dat het percentage asielzoekers dat verdacht werd van criminaliteit in alle onderzochte jaren hoger was dan gemiddeld onder de algemene Nederlandse bevolking. Maar: bij vergelijking van asielzoekers met Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en een vergelijkbare inkomenspositie (weinig inkomen) bleken asielzoekers juist minder vaak verdacht te zijn van criminaliteit
Zo te lezen is er dus meer een probleem met mannen dan asielzoekers, sowieso zijn mannen in elke criminaliteitsstatistiek zwaar oververtegenwoordigd. Toch kijken we niet alle mannen daarop aan. Wij zijn ook niet schuldig voor de mannen die het wel doen. Net zoals Syriers die niet crimineel zijn geen enkele schuld dragen voor criminele landgenoten.quote:Oververtegenwoordiging Noord-Afrikaanse bewoners, mogelijk door bijzonder hoog aandeel jongvolwassen mannen
Welke asielzoekers veroorzaken het vaakst overlast? Dat zijn vooral mannen: in 2022 waren zij verantwoordelijk voor 87% van de incidenten en voor 97% van de verdachtenregistraties. En dan ook vaak jonge mannen. Het overgrote deel is tussen de 18 en 39 jaar oud. In 2022 had 32% van de betrokkenen bij incidenten de Syrische nationaliteit. Syriërs vormen ook al jaren de grootste groep in de opvang. In 2022 vormden zij ruim een derde van het aantal personen dat op enig moment in een COA- of crisisnoodopvanglocatie verbleef. Het is dan ook logisch dat zij oververtegenwoordigd zijn. Maar de meeste Syrische asielzoekers waren niet betrokken bij incidenten. In 2022 was 6% van hen betrokken bij een incident. Van de Marokkaanse en Algerijnse asielzoekers die in 2022 in de opvang verbleven was 27% betrokken bij een incident, van de Nigeriaanse 15%
Geen idee waar je hier heen wil. Tikken voor kinderen zal ze echt niet op het juiste pad brengen. Ouders die kinderen laten rondhangen tot 2 uur heeft niks met waar ze vandaan komen te maken. Nederlandse ouders die dat doen zullen ook kinderen hebben die veel eerder in de criminaliteitsstatistieken voorkomen. Dat sommige van die jongetjes als koninkjes opgevoed worden is ook niet een cultureel bepaald dingetje. Moet je eens op een hockeyclub kijken hoe verwaand die jochies zijn. Die krijgen veel meer mogelijkheden aangedragen om iets van hun leven te maken.quote:Wat is de oorzaak vraag je (ik weet dat je het niet vraagt want je wil niks nieuws leren maar ik ga gewoon door) Die mensen zijn vanuit hun land van origine gewend dat het dorp de kids opvoedt.. corrigierende tikken van de slager, de bakker... laten vervolgens hier in Nederland vanuit die misconceptie hun kleine jongen (soms vanaf zelfs 9 jaar oud) tot 2 uur 's nachts rondhangen met veel te oude andere jongens.. die elkaar (niet) opvoeden. De buurt doet niks. Niemand die ze een klap verkoopt als ze zich misdragen zoals dat in Marokko zelf wel zou gebeuren. En de ouders doen geen fuck om die consequenties door te laten gelden thuis want zoals wel veel culturen zijn jongens soort van heilige boontjes die niks fout kunnen doen. Dus nu heb je inmiddels alweer 2 a 3 generaties Marokkaantjes die door de straat zijn opgevoed.. Staan daar continu mensen de bedreigen. Te spugen naar mensen. Op de fatbikes mensen te terroriseren.
Dit is een stroman, dat heb ik helemaal niet gezegd. Maar inderdaad is slechte integratie in de maatschappij evenveel de schuld van de maatschappij als van de persoon. Als je er nooit echt bijhoort omdat je groep als het kwaad wordt neergezet werkt dat averrechts. In Nederland is het ook best wel moeilijk om als je als een dubbeltje geboren werd ooit een kwartje te worden.quote:En wappies zoals jij bedekken dat met de mantel der liefde. Och joh zo'n probleem is het niet.. en.. het is eigenlijk onze schuld dat we ze zo discrimineren.. natuurlijk doen ze die dingen...
Tja als je zo angstig bent dat je zoals een gangsterrapper met een wapen van huis gaat en problemen verwacht zul je ze veel eerder tegenkomen. Zoals ik al zeg ik heb in wijken gewoond waar de meerderheid allochtoon is en nooit een probleem gehad alleen s'nachts op straat zonder wapens. Lijkt me meer een skill-issue. Laatste keer dat ik gezeik had was met blanke jochies in een kebabtent die uitwaren op ruzie.quote:Ik nodig je uit om naar mijn buurt te komen op een niet-regenachtige dag. Dan kan ik je ze laten zien. Serieus aanbod.. kom maar. Neem een mes mee want.. die ga je nodig hebben voor het soort interacties die ik voor ons in petto heb. (voorbeeld openingszin: "hey jongens waarom staan jullie hier de toegang naar de appie te blokkeren").
DM me maar.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik lees dat we ook weer puls gaan vissen. Tja, als je toch in Brussel bent om je opt-out voor asielzoekers en je verlengde mestderogatie op te halen dan kun je dit net zo goed ff meepakken.
In mijn hoofd kun je bij alles deze speld kop gebruikenquote:Op dinsdag 17 september 2024 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik lees dat we ook weer puls gaan vissen. Tja, als je toch in Brussel bent om je opt-out voor asielzoekers en je verlengde mestderogatie op te halen dan kun je dit net zo goed ff meepakken.
Vindt deze ook wel leuk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In mijn hoofd kun je bij alles deze speld kop gebruiken
https://speld.nl/2024/09/04/kabinet-stopt-met-aanpak/
Letterlijk alles van dit kabinet heeft maar 1 doel: zondebokken zoeken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Voor wie wil weten waarom, en o.a. waarom we in Europa als ratten bekendstaan:quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Terwijl het 100% terecht is dat Nederland niet met puls mag vissen, trouwens. Als ze het nog een keer willen testen of het beter is voor het milieu, prima. Laat ze kijken of ze Spaanse of Franse vissers kunnen vinden die dat willen doen. De Nederlandse zijn onbetrouwbaar gebleken.
Dat denkt het niet, maar als dit mislukt kun je Brussel de schuld geven van het om zeep helpen van onze nationale visserijsector.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom denkt dit kabinet dat Europese Commissie opeens wel pulsvisserij gaat toestaan.
Dit verhaal kun je ook op alles omtrent boeren loslaten. Vervuilende oplichters zijn het. Melkplas creëren tegen de afspraken, innovaties wel installeren maar niet ten volle gebruiken, gesjoemel met boekhoudingen, derogatie met voeten treden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor wie wil weten waarom, en o.a. waarom we in Europa als ratten bekendstaan:
https://nos.nl/artikel/23(...)-pulsvisvergunningen
Het klopt wel. Het is in de wet vastgelegd, dat ALLEEN bij een crisis noodwetgeving gebruikt mag worden. DUS: om snel te kunnen schakelen met een noodwet, MOET er dus een crisis zijn. Simpele logica.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
PJ Hagens versus Schoof bij 1Vandaag:
PJH: Is er sprake van een asielcrisis?
DS: Als je als kabinet noodwetgeving wil activeren, en dat willen we, dan is er dus sprake van een crisis.
Mooi staaltje omdraaien van oorzaak en gevolg. Onze minister-president, dames en heren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |