Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is echt dom. De opvangcrisis komt door pure onwil, niet door ongelimiteerde opvangplekken.
peanuts op het staatsbudget. In de beeldvorming van veel burgers een gi-gan-tisch bedrag.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?
En is die limiet dan al niet lang bereikt als er gewoon geen draagvlak meer is in de maatschappij? Hoe groot moet de PVV worden wil het kwartje vallen?
Noodopvang en allerlei bestuurlijke boetes maken het er niet goedkoper op.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is dat zo? Iedere opvangplek kost zo'n 30-70.000 euro per jaar en we hebben er 50.000+ dat vind ik al een gigantisch aantal en dat zou dan naar 100.000+ moeten daar moet dan toch ergens een limiet komen?
En is die limiet dan al niet lang bereikt als er gewoon geen draagvlak meer is in de maatschappij? Hoe groot moet de PVV worden wil het kwartje vallen?
Wat denk je dat duurder is, steeds noodopvang regelen en weer sluiten zodra de instroom iets daalt enkele weken, of gewoon voldoende permanente plekken voor de redelijk stabiele instroom die we al jaren hebben?quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Goedkoper is: Frontex een mandaat geven om actief mensen te weren. Op de zee en op land. Mensen direct terugsturen. Etc...quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat duurder is, steeds noodopvang regelen en weer sluiten zodra de instroom iets daalt enkele weken, of gewoon voldoende permanente plekken voor de redelijk stabiele instroom die we al jaren hebben?
Alleen weigeren ze ernaar te handelen. Ik heb geen vertrouwen in een partij als D66 of GL om ook maar één vinger uit te steken naar migratie anders dan het probleem in Ter Apel oplossen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het stomme aan het hele geval is dat oppositie beter (wel) lijkt te weten waar de pijnpunten en oplossingen liggen voor het hele migratie probleem.
Op basis waarvan? De EU heeft als een van de grondrechten een recht op asiel:quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Goedkoper is: Frontex een mandaat geven om actief mensen te weren. Op de zee en op land. Mensen direct terugsturen. Etc...
Hoorde gister Bontebal. Die steekt zijn hand ook in eigen boezem.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen weigeren ze ernaar te handelen. Ik heb geen vertrouwen in een partij als D66 of GL om ook maar één vinger uit te steken naar migratie anders dan het probleem in Ter Apel oplossen.
Dan hebben we nu dus het probleem gevonden. Die wet. Die zorgt nu voor meeuwen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op basis waarvan? De EU heeft als een van de grondrechten een recht op asiel:
https://fra.europa.eu/en/eu-charter/article/18-right-asylum
Als iemand op zee gestopt word en zegt asiel te willen aanvragen heeft Frontex die persoon gewoon door te laten. Sowieso heeft Frontex geen bevoegdheden om dat soort zaken te doen, wie toegelaten word of niet is gewoon een competentie van de natie staat die lid is van de EU.
Als je even goed kijkt dan is die wet (een grondrecht) verbonden aan twee andere verdragen. Prima als je alles wil verscheuren maar hou er rekening mee dat de gevolgen daarvan verstrekkend zijn en dat je alle lidstaten zal moeten overtuigen van het nut daarvan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan hebben we nu dus het probleem gevonden. Die wet. Die zorgt nu voor meeuwen.
Ik kan het niet helpen dat de EU continu maar van die "kom lekker binnen.. neem wat geld.. neem een gratis advocaat.. rek de procedures maar lekker.. blijf dan maar als het allemaal uit loopt" wetten loopt aan te nemen. Het komt niet door mijn stemgedrag. En ik vermoed eigenlijk dat het heel weinig te maken heeft met de stemmen van europeanen om eerlijk te zijn. Die afstand tot de kiezer is groot. Dit is een vanity project van wereldvreemden aan de top zelf die weinig tot niks merken van de effecten van hun beleid.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je even goed kijkt dan is die wet (een grondrecht) verbonden aan twee andere verdragen. Prima als je alles wil verscheuren maar hou er rekening mee dat de gevolgen daarvan verstrekkend zijn en dat je alle lidstaten zal moeten overtuigen van het nut daarvan.
Lidstaten die net een nieuwe asielovereenkomst uitgewerkt hebben, overigens.
Een slechte aanpak is nog altijd beter dan de struisvogelaanpak. Ik vind het ook triest dat het zo ver heeft moeten komen, maar ben tegelijkertijd blij dat er dan eindelijk eens stappen gezet worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoorde gister Bontebal. Die steekt zijn hand ook in eigen boezem.
Voor mij is het tenminste duidelijk dat de oplossingen niet liggen bij de plannen die het kabinet nu heeft. Hoewel men het wel ook heeft over het aanpakken van de uitgeprocedeerden. Ik denk wel dat dit te lastig voor ze gaat zijn zodat ze het bij de schreeuw punten gaan houden.
Welke wetten zijn dat want volgens mij verzin je dit verhaal ter plekke. Het hele verhaal wat je post, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen dat de EU continu maar van die "kom lekker binnen.. neem wat geld.. neem een gratis advocaat.. rek de procedures maar lekker.. blijf dan maar als het allemaal uit loopt" wetten loopt aan te nemen. Het komt niet door mijn stemgedrag. En ik vermoed eigenlijk dat het heel weinig te maken heeft met de stemmen van europeanen om eerlijk te zijn. Die afstand tot de kiezer is groot. Dit is een vanity project van wereldvreemden aan de top zelf die weinig tot niks merken van de effecten van hun beleid.
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan hebben we nu dus het probleem gevonden. Die wet. Die zorgt nu voor meeuwen.
Nu is het ook wel weer zo dat er ook zijn die zelf ook geen moeite lijken doen om het te leren.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.
Het probleem zit hem in hoe er in Nederland mee wordt omgegaan: bewust te weinig opvangplekken voor asielzoekers, bewust asielzoekers geen scholing geven zodat ze als ze asiel krijgen niet klaar zijn voor de arbeidsmarkt, bewust asielzoekers verbieden te werken. Dat zijn de zaken die tot de problemen leiden, niet de instroom.
Dat is een klein percentage, klopt. Mijn ervaring met asielzoekers is juist dat ze vaak enorm gemotiveerd zijn. Zeker in het begin, als ze jaren in de opvang zitten en niks mogen neemt die motivatie wel wat af.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nu is het ook wel weer zo dat er ook zijn die zelf ook geen moeite lijken doen om het te leren.
Het opschalen van opvangplekken is alleen maar uitstellen/negeren van het probleem.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is niet het probleem. We hebben ruimte genoeg om die mensen fatsoenlijk op te vangen en iedereen die echt op de vlucht is voor oorlog, geweld of vervolging netjes een veilige plek te geven.
Het probleem zit hem in hoe er in Nederland mee wordt omgegaan: bewust te weinig opvangplekken voor asielzoekers, bewust asielzoekers geen scholing geven zodat ze als ze asiel krijgen niet klaar zijn voor de arbeidsmarkt, bewust asielzoekers verbieden te werken. Dat zijn de zaken die tot de problemen leiden, niet de instroom.
En dat is dus totale onzin, op Ter Apel en Budel na ervaart praktisch geen enkele gemeente overlast van de nu bestaande asielzoekerscentra. Ook buurtbewoners die eerst fel tegen waren geven dat aan. Als jij nog denkt dat elk asielzoekerscentrum overlast geeft, dan volg je het nieuws echt niet.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het opschalen van opvangplekken is alleen maar uitstellen/negeren van het probleem.
Dan heeft iedere gemeente zijn eigen ter apel, is er overal overlast en is er alsnog geen plek om door te stromen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |