abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 05:33:01 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215004037
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215004045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 05:07 schreef Alicia76 het volgende:
Ze noemen nu zelfs Greta al antisemiet. Het moet niet gekker worden. Israel heeft na de aanval van Hamas waar zo'n 1000 Israeliers zijn gestoeven, al meer dan 40.000 mannen, vrouwen en kinderen gedood. Waaronder meer dan 20.000 kinderen. Lees dat gerust nog een keer, Israel heeft intussen meer dan 20.000 kinderen in gaza gedood! Nog een keer dan. Meer dan 20.000 KINDEREN in gaza. En ze bombarderen maar door, ook in gebieden die ze zelf als veilig hebben bestempeld. En de wereld kijkt toe en laat het gebeuren. Dit zal in de toekomst worden gezien als het ergste wat de wereld heeft laten gebeuren zonder in te grijpen. Het is ongelooflijk. Ook Nederland kijkt toe. Rutte riep al 5x iets over een rode lijn, die Israel inmiddels ook al 5x heeft overschreden. En Nederland en de wereld doet niets. Duizenden en duizenden en duizende vrouwen en kinderen wordt gedood door Israel en de wereld kijkt toe. Het is echt niet uit te leggen wat hier gebeurt. Israel dood zo ongeveer 100 burgers in gaza om 1 hamas strijder te pakken. En de wereld kijkt toe. Dit is nu al de grootste misdaad tegen de menselijkheid deze eeuw. En wij doen niets.
Hamas kan gewoon de wapens neerleggen en dan komt er een twee staten oplossing.

Maar ja, Hamas is uit op de vernietiging van Isral en haar inwoners. En daar lijden de Palestijnen onder.

Leuk verder dat je heult met Hamas en hun overduidelijk onware cijfers gebruikt. Ook opvallend dat je het aantal slachtoffers van de terreuraanval op 7/10 naar beneden bijstelt. Dat maakt jou in mijn ogen een duidelijke antisemiet. Net als Greta. Niets geks aan. If it walks like a duck and quacks like a duck…
pi_215004665
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2024 20:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, bijzonder. Door wie zou dit dan precies zijn doorbroken?

Zoals we weten tiert het antisemitisme en de haat jegens Isral welig in de Arabische en Islamtische wereld, Mizrachi Joden zijn nota bene verdreven uit deze landen, dus om te stellen dat men zoveel gemeen heeft met Arabische Islamisten, is op zijn minst een boude claim.
Door de Arabische joden zelf omdat die als minderwaardig werden behandeld en gedomineerd werden door te handelen naar Oost-Europese gewoontes.

Een stukje wat het goed samenvat :
quote:
For centuries, Mizrahi Jews had enjoyed high status in their countries of origin in the Middle East and North Africa, which ranged from Iraq to Egypt to Morocco. But when they landed in Israel, they found that the new state was ruled by European Jews, called Ashkenazim, who overwhelmingly viewed them as primitive and culturally backward.
Mizrahi joden zijn niet overal verdreven.
pi_215004712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Door de Arabische joden zelf omdat die als minderwaardig werden behandeld en gedomineerd werden door te handelen naar Oost-Europese gewoontes.

Een stukje wat het goed samenvat :
[..]
Mizrahi joden zijn niet overal verdreven.
Waar heb je deze quote vandaan? Als ik even snel zoek kom ik uit op Instagram en Twitter.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215005097
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heb je deze quote vandaan? Als ik even snel zoek kom ik uit op Instagram en Twitter.
Even de discussie wat versnellen voor je. Ik weet dat je alle bronnen die anders zijn dan je overtuiging zult aanvechten.

Verschillen Ethiopische joden cultureel van Amsterdamse joden?

In de zionistische droom zijn alle joden cultureel hetzelfde. Maar dat is een vorm van antisemitisme wat je aangeleerd wordt door het zionisme.

Even om je te helpen.

https://m.jpost.com/israel-news/article-730393

quote:
The reason for this, explained Pedaya, lies in the systemic bias since the establishment of the state.

“Israel is a country of immigration. World Zionism was born in Europe, so all the conceptions and foundations of the state were based upon this worldview – it was the basis for the entire State of Israel, and it spread everywhere,” she said.

Pedaya said this was a type of “colonialism” toward Jews of Asian and African descent.

“There was what is known as ‘exclusion from the book and routing to the periphery,’ which constituted historical and geographical discrimination,” she said. “This is the historical basis of the state, and since then there have been discussions about this issue in Israel, but nobody has ever instituted a real reform.”

She added: “The State of Israel has been around for 75 years, but still we do not teach the history of Sephardi Jewry. No education minister has said, ‘Let’s fix this, let’s rewrite the history books.’ This has never happened, and this is the basis for inequality.”

According to Pedaya, Jews of African and Asian descent are “a collective without a history.”

“They want to go back to their roots, to their history, to their collective story – and so long as they are denied this, they continue to feel as though they are not truly seen in Israeli society today,” she said.

[ Bericht 6% gewijzigd door Chadi op 17-09-2024 09:48:24 ]
pi_215005192
Het helpt niet om in te gaan op de geschiedvervalsing en leugens van Chadi. Je kan zulke users het best negeren, want het is alsof je tegen een muur praat.

Dit soort mensen snappen helemaal niks van Israel, Joden en de Palestijnen, zijn er nog nooit geweest, hebben nooit met mensen uit die gebieden gesproken en hebben zich er nooit eerlijk in verdiept.
pi_215005343
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:03 schreef oblo het volgende:
Het helpt niet om in te gaan op de geschiedvervalsing en leugens van Chadi. Je kan zulke users het best negeren, want het is alsof je tegen een muur praat.

Dit soort mensen snappen helemaal niks van Israel, Joden en de Palestijnen, zijn er nog nooit geweest, hebben nooit met mensen uit die gebieden gesproken en hebben zich er nooit eerlijk in verdiept.
Ik werk al jaren in de GGZ dus je reactie snap ik wel. Alles wat je ingeprent is, blijkt een leugen te zijn.
pi_215005977
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Even de discussie wat versnellen voor je. Ik weet dat je alle bronnen die anders zijn dan je overtuiging zult aanvechten.

Verschillen Ethiopische joden cultureel van Amsterdamse joden?

In de zionistische droom zijn alle joden cultureel hetzelfde. Maar dat is een vorm van antisemitisme wat je aangeleerd wordt door het zionisme.

Even om je te helpen.

https://m.jpost.com/israel-news/article-730393
[..]

Nu ga je van de hak op de tak, naast dat je mijn vraag negeert en dus niet wilt zeggen waar je de gedeelde quote vandaan had (ik neem dus aan inderdaad van de socials) had je het net nog over Mizrahi Joden, begin je nu weer over iets totaal anders namelijk Beta Israel, de Ethiopische Joden.

En welke Amsterdamse Joden heb je het over? Oorspronkelijk waren er namelijk zowel Sefardische Joden als Asjkenazische Joden in Amsterdam. Ten slotte, inhakende op het artikel dat je linkt van de Jerusalem Post, op welke manier zou ongelijkheid binnen Isral iets te maken met het niet delen van een ethnoreligie en cultuur?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:03 schreef oblo het volgende:

Het is inderdaad fascinerend om de bereidheid tot draaien, hypocrisie en leugens het ophoesten van leugens te aanschouwen alleen maar om Isral en Joden maar in een negatief daglicht te kunnen zetten. En dit dan omdat meneer Islamitisch is en de overtuiging heeft dat Isral niet mag bestaan omdat dit gebied zou toebehoren aan Arabische moslims (wat het niet doet).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215006036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik werk al jaren in de GGZ dus je reactie snap ik wel. Alles wat je ingeprent is, blijkt een leugen te zijn.
Geef eens het goede voorbeeld. Waar gaat het je cht om bij de staat Isral?

• Gerechtigheid en welzijn voor Palestijnen
• De Tempelberg terug in islamitische handen
• Alle joden dood
Intolerant voor intolerantie
pi_215007161
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu ga je van de hak op de tak, naast dat je mijn vraag negeert en dus niet wilt zeggen waar je de gedeelde quote vandaan had (ik neem dus aan inderdaad van de socials) had je het net nog over Mizrahi Joden, begin je nu weer over iets totaal anders namelijk Beta Israel, de Ethiopische Joden.

En welke Amsterdamse Joden heb je het over? Oorspronkelijk waren er namelijk zowel Sefardische Joden als Asjkenazische Joden in Amsterdam. Ten slotte, inhakende op het artikel dat je linkt van de Jerusalem Post, op welke manier zou ongelijkheid binnen Isral iets te maken met het niet delen van een ethnoreligie en cultuur?
[..]
Het is inderdaad fascinerend om de bereidheid tot draaien, hypocrisie en leugens het ophoesten van leugens te aanschouwen alleen maar om Isral en Joden maar in een negatief daglicht te kunnen zetten. En dit dan omdat meneer Islamitisch is en de overtuiging heeft dat Isral niet mag bestaan omdat dit gebied zou toebehoren aan Arabische moslims (wat het niet doet).
Nou nee. Ik zei dat niet alle joden dezelfde cultuur delen en een samenraapsel zijn op de opmerking dat palestijnen niet bestaan en een samenraapsel zijn, waarop Jij zei dat het niet zo was. Toen voerde ik aan dat ze zo erg verschillen dat sommige groepen gediscrimineerd worden. Daar wilde jij niets van weten en ik moest dat maar bewijzen. Nu ik je bewijs lever dat ze en verschillen en een samenraapsel zijn en dat er gediscrimineerd wordt, probeer je daar weer een draai aan te geven.

Je blijft draaien.
pi_215007166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Geef eens het goede voorbeeld. Waar gaat het je cht om bij de staat Isral?

• Gerechtigheid en welzijn voor Palestijnen
• De Tempelberg terug in islamitische handen
• Alle joden dood
Ik dacht dat jij niet inhoudelijk wilde discussiren. Dus wat wil je nou?
pi_215007945
Nog n.

Amerikaan steekt zichzelf in brand bij Isralisch consulaat in Boston

Een Amerikaanse activist heeft zich op 11 september voor het Isralische consulaat in Boston, Massachusetts in brand gestoken. Dit deed hij uit protest tegen de "genocide in Gaza". De politie van Boston meldde dat het incident plaatsvond rond 20:10 uur lokale tijd.

De man raakte ernstig gewond en werd met spoed overgebracht naar het Massachusetts General Hospital. De hulpdiensten bevestigden dat hij zware brandwonden had opgelopen. Tot nu toe heeft de politie geen verdere details vrijgegeven over zijn identiteit of motief, omdat het onderzoek nog loopt.

Volgens de lokale media vond het incident plaats vlak voor het Four Seasons Hotel, gelegen aan dezelfde straat als het Isralische consulaat. Beveiligingsbeelden laten zien hoe de man na enige tijd voor het hotel te hebben gewandeld zichzelf in brand steekt. Omstanders snelden toe om het vuur te doven.

twitter

Een getuige, Jeferson Zapata, vertelde aan het nieuwsplatform Telemundo Nueva Inglaterra dat de man benzine over zichzelf had gegoten voordat hij zich in brand stak. Samen met anderen probeerde hij de vlammen te blussen met water.

Een video, gedeeld op sociale media, toont een persoon die zichzelf identificeerde als Matt Nelson. In de video verklaart hij van plan te zijn een "extreme vorm van protest" te plegen tegen de steun die de Verenigde Staten aan Isral geven.

Nelson riep op om druk uit te oefenen op de regering om de financiering van Isral stop te zetten en Isral te dwingen een einde te maken aan het bloedige joodse geweld in Gaza en de bezette Westelijke Jordaanoever.

Het gebrek aan officile verklaringen en beperkte media-aandacht rond het incident heeft online voor kritiek gezorgd. Gebruikers van sociale media suggereren dat er mogelijk sprake is van een doofpotaffaire. De autoriteiten hebben echter aangegeven geen verdere informatie vrij te geven zolang het onderzoek nog gaande is.

https://nieuws.marokko.nl(...)consulaat-in-boston/
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 14:55:21 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215008187
lol
pi_215008232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:18 schreef Triggershott het volgende:
Nog n.

Amerikaan steekt zichzelf in brand bij Isralisch consulaat in Boston

Een Amerikaanse activist heeft zich op 11 september voor het Isralische consulaat in Boston, Massachusetts in brand gestoken. Dit deed hij uit protest tegen de "genocide in Gaza". De politie van Boston meldde dat het incident plaatsvond rond 20:10 uur lokale tijd.

De man raakte ernstig gewond en werd met spoed overgebracht naar het Massachusetts General Hospital. De hulpdiensten bevestigden dat hij zware brandwonden had opgelopen. Tot nu toe heeft de politie geen verdere details vrijgegeven over zijn identiteit of motief, omdat het onderzoek nog loopt.

Volgens de lokale media vond het incident plaats vlak voor het Four Seasons Hotel, gelegen aan dezelfde straat als het Isralische consulaat. Beveiligingsbeelden laten zien hoe de man na enige tijd voor het hotel te hebben gewandeld zichzelf in brand steekt. Omstanders snelden toe om het vuur te doven.

[ x ]

Een getuige, Jeferson Zapata, vertelde aan het nieuwsplatform Telemundo Nueva Inglaterra dat de man benzine over zichzelf had gegoten voordat hij zich in brand stak. Samen met anderen probeerde hij de vlammen te blussen met water.

Een video, gedeeld op sociale media, toont een persoon die zichzelf identificeerde als Matt Nelson. In de video verklaart hij van plan te zijn een "extreme vorm van protest" te plegen tegen de steun die de Verenigde Staten aan Isral geven.

Nelson riep op om druk uit te oefenen op de regering om de financiering van Isral stop te zetten en Isral te dwingen een einde te maken aan het bloedige joodse geweld in Gaza en de bezette Westelijke Jordaanoever.

Het gebrek aan officile verklaringen en beperkte media-aandacht rond het incident heeft online voor kritiek gezorgd. Gebruikers van sociale media suggereren dat er mogelijk sprake is van een doofpotaffaire. De autoriteiten hebben echter aangegeven geen verdere informatie vrij te geven zolang het onderzoek nog gaande is.

https://nieuws.marokko.nl(...)consulaat-in-boston/
Als je zelfmoordenaars wil gebruiken om een politiek punt te maken en daarmee indirect ook anderen aanzet om zelfmoord te plegen ben je echt van het padje af.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 16:29:33 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215008758
twitter

Mocht dit gedaan zijn door Isral is het een teken dat men dus wel luistert naar de internationale gemeenschap. Preciezer dan dit kan eigenlijk niet. Ook onschuldige kindertjes hebben die dingen waarschijnlijk niet.

Benieuwd wanneer de woedende reacties komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215008767
https://www.geenstijl.nl/(...)ntploffen-in-libanon

quote:
Door een (zeer vermoedelijk Isralische) hack van het pagersysteem zijn HONDERDEN (dus niet: drie of vier, maar: honderden) leden van Hezbollah gewond geraakt. Het is niet voor het eerst dat deze truc wordt gebruikt, maar zoveel pagers tegelijkertijd is nogal nieuw. "Hundreds of members of the Lebanese armed group Hezbollah, including fighters and medics, were seriously wounded on Tuesday when the pagers they use to communicate exploded, a security source told Reuters. A Hezbollah official, speaking on condition of anonymity, said the detonation of the pagers was the "biggest security breach" the group had been subjected to in nearly a year of war with Israel." Het internet staat vol met beelden van ontploffende pagers in handen van Hezbollah leden.
Bron van GS:
https://www.reuters.com/w(...)itnesses-2024-09-17/

quote:
More than 1,000 people, including Hezbollah members, wounded in Lebanon when pagers explode
Kunstig dit. Echt heel bizar en kunstig.
En als je een van de filmpjes ziet, ook potentieel goed voor het anti-israelische nageslacht wat in de toekomst een stuk minder zal zijn. Want iedereen draagt die pagers in zn zak naast zijn/haar....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215008810
Wat een actie! _O_
pi_215008825
Nu lachen we nog maar het is wachten tot jihadi Achmet iedere Iphone laat ontploffen.
pi_215008837
Briljant

twitter
  dinsdag 17 september 2024 @ 16:41:20 #20
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_215008847
Hopelijk gebruikt de brandweer geen pagers :{
pi_215008856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:37 schreef Zoddie het volgende:
Wat een actie! _O_
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:40 schreef opgebaarde het volgende:
Briljant

[ x ]
Ik moet direct aan GTA denken _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 16:46:34 #22
3928 Ulx
pi_215008929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:41 schreef butz0rs het volgende:
Waarom zouden die ontploffen? Men wilde precisie aanvallen en dat onschuldige burgers zouden worden ontzien. En alsjeblieft, u vraagt en zij draaien. Dit toont gewoon de goede wil van Isral aan. Of niet soms?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215008935
quote:
Zolang ze geen Hezbollah strijders zijn hebben ze niks te vrezen. Alle pagers zouden afkomstig zijn geweest van de laatste zending aan Hezbollah die daarna onderling verdeeld zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215008984
quote:
In een van de geenstijl links staat dat de ambulance medewerkers hun pagers hebben weggegooid uit angst voor een tweede golf ontploffingen.
pi_215009000
Hebben ze die piepers ook niet toevallig aan Hamas leden gegeven. Daar moeten er ook nog heel wat van dood.
Zonder wrijving geen glans
pi_215009016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:49 schreef Haags het volgende:
Hebben ze die piepers ook niet toevallig aan Hamas leden gegeven. Daar moeten er ook nog heel wat van dood.
Zou goed kunnen middels een supply chain attack.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 16:51:47 #27
3928 Ulx
pi_215009017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:49 schreef Haags het volgende:
Hamas is volgens mij wat voorzichtiger met elektronica. En ze hebben door hun tunnelnetwerk natuurlijk ook gewoon kabels getrokken.
pi_215009045
Dan ben je op zich ook wel heel dom als je zoiets niet controleert, maar goed bedacht wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215009072
Wordt al over 1000 pagers gesproken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 16:56:55 #30
3928 Ulx
pi_215009074
twitter

Niet handig om je in je broekzak te steken.
pi_215009087
Exploding pagers were latest model acquired by Hezbollah months ago
https://www.timesofisrael(...)-months-ago-sources/
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 17:01:34 #32
3928 Ulx
pi_215009117
Het leuke is dat Hezbollah de pagers snel zal moeten vervangen. Want Isral staat op het punt ze een pak slaag te gaan geven en dan moet je wel je verdediging kunnen cordineren.

Maar dan heb je dus in ieder geval 1200 nieuwe nodig.....En die je goed zult moeten controleren.

Lastig.
pi_215009172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:01 schreef Ulx het volgende:
Het leuke is dat Hezbollah de pagers snel zal moeten vervangen. Want Isral staat op het punt ze een pak slaag te gaan geven en dan moet je wel je verdediging kunnen cordineren.

Maar dan heb je dus in ieder geval 1200 nieuwe nodig.....En die je goed zult moeten controleren.

Lastig.
Ik heb een voorstel

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215009199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Niet handig om je in je broekzak te steken.
Ik heb vroeger met vuurwerk gespeeld en het is een beste knal dat dwars door een MDF plaat gaat. En dat uit zo'n lullig klein batterijtje? Heel benieuwd naar de analyses de komende dagen.
pi_215009224
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik heb een voorstel

[ afbeelding ]
"Wat een blikkerig geluid."
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 17:08:35 #36
3928 Ulx
pi_215009249
Iemand noemt nu al 2100 gewonden.
pi_215009268
Geniale actie _O_
pi_215009282
Several Hezbollah members in Syria injured in pager explosions and hospitalized
https://www.timesofisrael(...)hospitalized-report/

Top Hezbollah leaders reportedly injured in coordinated attack
https://www.timesofisrael(...)-coordinated-attack/
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:10:31 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215009291
Dit gaat nu in de geschiedenis in als 1 van de meest bizarre hacks volgens mij.

Als dit in een film gebeurde had ik gezegd dat het maar onrealistische onzin was. :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 17:12:33 #40
3928 Ulx
pi_215009309
Hizbollah?
Hijzballeloos!
pi_215009315
pi_215009424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:00 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee. Ik zei dat niet alle joden dezelfde cultuur delen en een samenraapsel zijn op de opmerking dat palestijnen niet bestaan en een samenraapsel zijn, waarop Jij zei dat het niet zo was. Toen voerde ik aan dat ze zo erg verschillen dat sommige groepen gediscrimineerd worden. Daar wilde jij niets van weten en ik moest dat maar bewijzen. Nu ik je bewijs lever dat ze en verschillen en een samenraapsel zijn en dat er gediscrimineerd wordt, probeer je daar weer een draai aan te geven.

Je blijft draaien.
Nee, jouw initile claim was dat Isralirs naast religie is de wens om een staat te stichten niets met elkaar gemeen hebben en een samenraapsel 'kolonisten' zijn vanuit alle windstreken. Dat is uiteraard al een rare claim, want de grootste groepen Joden hebben naast een cultureel en religieuze verwantschap ook een genetisch verwantschap.

Ik gaf dus aan dat dit niet klopt en vervolgens begon je over het dat wat ik stelde een mythe zou zijn die doorbroken was en Arabische Joden en Arabische moslims zogenaamd meer met elkaar gemeen hebben.

Als onderbouwing kwam met een quote van social media aanzetten waarbij de discussie hebt verlegd naar discriminatie en ongelijkheid binnen de Isralische samenleving, maar dit heeft niets meer te maken met al je vorige punten.

Dat de 'Palestijnen' niet bestaan is daarentegen een feit, dit betreft een identiteit die is bedacht voor Arafat in de jaren 1960. 'Palestijnen zijn een mix van Arabieren uit de regio. Kortom: Syrirs, Irakezen, Jordanirs, Libanezen, Egyptenaren.
pi_215009491
HAHAHA! Aanval via fucking PIEPERS! WHAT THE FUUUUUUUCK _O-

Dan moet je als jodenhater toch zelfs staan klappen van bewondering?
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:28:39 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215009494
Piepers worden Boomers.
LOL
Geweldige actie.
pi_215009505
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Als dit in een film gebeurde had ik gezegd dat het maar onrealistische onzin was. :D
Denk niet echt een hack, tenminste niet in de traditionele vorm. Sommige claimen dat ze de batterijen hebben overbelast maar dat slaat nergens op. Die ontploffen namelijk niet op dergelijke krachtige wijze.

Ze hebben waarschijnlijk de zendingen van deze dingen onderschept en ze vervangen (of aangepast) voor identieke exemplaren met een beetje explosief materiaal erin en wat aanpassingen op het moederbord om deze ontploffing te kunnen veroorzaken.
pi_215009506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij niet inhoudelijk wilde discussiren. Dus wat wil je nou?
Eerst jij.
pi_215009511
Maar wat zijn dat voor een pagers? Een normale pager kan toch niet met zo'n kracht ontploffen?
pi_215009517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:29 schreef franske19 het volgende:

[..]
Denk niet echt een hack, tenminste niet in de traditionele vorm. Sommige claimen dat ze de batterijen hebben overbelast maar dat slaat nergens op. Die ontploffen namelijk niet op dergelijke krachtige wijze.

Ze hebben waarschijnlijk de zendingen van deze dingen onderschept en ze vervangen voor identieke exemplaren of aangepast met een beetje explosief materiaal erin en wat aanpassingen op het moederbord om deze ontploffing te kunnen veroorzaken.
Dit dus, kan niet anders. En ze dan ook gewoon gelijktijdig af laten gaan. Wie of wat hier achter zit moet zich nu echt de ballen uit de broek lachen.
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:31:45 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215009525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Remco het volgende:
Maar wat zijn dat voor een pagers? Een normale pager kan toch niet met zo'n kracht ontploffen?
Semtex, Semtex, Holli Bolli Semtex
Bim Bam Bom
Semtex brengt je om
pi_215009541
Van Reuters: "The pagers that detonated were the latest model brought in by Hezbollah in recent months, three security sources said."
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:35:22 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215009564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Junglebeast het volgende:
Van Reuters: "The pagers that detonated were the latest model brought in by Hezbollah in recent months, three security sources said."
Tja, zo een levering onderschappen en verwisselen voor een geprepareerde zending.
pi_215009574
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Stuxnet was ook wel een huzarenstukje.
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:37:27 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215009575
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:18 schreef Triggershott het volgende:
Gebruikers van sociale media suggereren dat er mogelijk sprake is van een doofpotaffaire. ...
Slechte woordkeuze _O-
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:47:50 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215009650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:29 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Mocht dit gedaan zijn door Isral is het een teken dat men dus wel luistert naar de internationale gemeenschap. Preciezer dan dit kan eigenlijk niet. Ook onschuldige kindertjes hebben die dingen waarschijnlijk niet.

hebben ze iedereen een piepje gestuurd tegelijk

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Piepers worden Boomers.
LOL
Geweldige actie.
hebben ze die eerst terug geroepen voor onderhoud zeker

Nou zeg, denk je dat ie gaat piepen,, doet ie boem

quote:
Zeker acht doden en 2750 gewonden door ontplofte piepers in Libanon
In heel Libanon zijn 2750 mensen gewond geraakt door de ontploffingen van piepers, meldt het ministerie van Volksgezondheid. Acht mensen zijn gedood door de explosies. Het is nog niet duidelijk waarom de piepers vrijwel gelijktijdig zijn ontploft en de terreurgroep Hezbollah doet onderzoek.

Een 10-jarig meisje in de Bekavallei werd gedood toen de pieper van haar vader explodeerde, meldt de familie aan persbureau AFP. Ook twee leden zouden volgens Hezbollah zijn omgekomen.

Op nieuwszender Al Jazeera is te zien dat er chaos heerst in de Libanese ziekenhuizen, waar veel mensen onder het bloed naartoe worden gebracht.

Het is niet duidelijk waardoor de piepers ontploften. Hezbollah zegt dat te onderzoeken. Waarnemers vermoeden dat Isral erachter zit, maar dat land heeft nog niet gereageerd.

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2024 18:27:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 17:48:00 #56
3928 Ulx
pi_215009654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:29 schreef franske19 het volgende:

[..]

Ze hebben waarschijnlijk de zendingen van deze dingen onderschept en ze vervangen (of aangepast) voor identieke exemplaren met een beetje explosief materiaal erin en wat aanpassingen op het moederbord om deze ontploffing te kunnen veroorzaken.
Maar er zijn ook berichten dat ze eerst erg warm werden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 17:50:19 #57
3928 Ulx
pi_215009673
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dit dus, kan niet anders. En ze dan ook gewoon gelijktijdig af laten gaan. Wie of wat hier achter zit moet zich nu echt de ballen uit de broek lachen.
Dat zal bij flink wat Hezbollah mannen ook wel zijn gebeurd. Benieuwd of dit weer tot de bekende 'Isral zorgt zo alleen maar voor meer leden voor dat soort groepen' geblaat gaat leiden. Als er honderden Hezbollahstrijders helemaal of half gecastreerd zijn zou dat wel eens het enthousiasme om lid te worden kunnen verminderen. Denk ik.
pi_215009680
Voortaan moeten we "Hezbollah" even een octaaf hoger uitspreken lijkt mij. :Y
  dinsdag 17 september 2024 @ 17:52:35 #59
323876 michaelmoore
pi_215009698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar er zijn ook berichten dat ze eerst erg warm werden.
net als mijn buurvrouw voor ze gaat ontploffen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215009705
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 17:57:58 #61
3928 Ulx
pi_215009760
twitter
pi_215009771
NOS staat al 2750 gewonden
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:00:23 #63
3928 Ulx
pi_215009781
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:58 schreef Zoddie het volgende:
NOS staat al 2750 gewonden
Hoeveel man heeft Hezbollah in Libanon?
pi_215009784
Isral heeft nog niet gereageerd..

Nee denk dat daar een flink feestje gevierd wordt.
pi_215009796
Wat een MASTER-actie :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:05:00 #66
3928 Ulx
pi_215009825
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:00 schreef Zoddie het volgende:
Isral heeft nog niet gereageerd..

Nee denk dat daar een flink feestje gevierd wordt.
Ze gaan het ook niet toegeven. Die roepen gewoon iets over defecte bomgordels of zo.
pi_215009833
Die ziekenhuizen zullen nu wel een verleidelijk doelwit zijn mocht dit escaleren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:08:01 #68
3928 Ulx
pi_215009852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:05 schreef Mr.Silencer het volgende:
Die ziekenhuizen zullen nu wel een verleidelijk doelwit zijn mocht dit escaleren.
Waarom? Die liggen vol gewonden.
pi_215009860
Zal dit dan de oorlogsverklaring worden van Hezbollah?
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:13:56 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215009909
quote:
Heb je ze op 1 plek, bom erop?
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 18:14:37 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215009917
Klinkt meer als een oorlogsverklaring aan Hezbollah
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:16:53 #72
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215009944
quote:
Er liggen natuurlijk ook nog talloze gewonden en zieken die er niks mee te maken hebben.
Dus nee.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215009946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Zal dit dan de oorlogsverklaring worden van Hezbollah?
Er is allang oorlog tussen Hezbollah en Isral. Hezbollah schiet sinds 7 oktober raketten op Israel en Isral schakelt sindsdien de ene na de andere Hezbollah malloot uit

Van twee dagen geleden. Nummer 440
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:23:41 #74
3928 Ulx
pi_215010013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:14 schreef sp3c het volgende:
Klinkt meer als een oorlogsverklaring aan Hezbollah
Er is dacht ik vandaag toestemming gegeven tot een operatie tegen Hezbollah in Libanon. Dit is denk ik de eerste dreun die Isral uitdeelde. In een klap 3000 man het ziekenhuis in helpen en de complete communicatie lamleggen.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 18:26:24 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215010045
Lijkt me ja
pi_215010109
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is allang oorlog tussen Hezbollah en Isral. Hezbollah schiet sinds 7 oktober raketten op Israel en Isral schakelt sindsdien de ene na de andere Hezbollah malloot uit

[ x ]
Zeker niet, die paar schermutselingen? Officieel is dit echt nog geen oorlog. Dat ziet er echt wel heel wat anders uit.
pi_215010114
Netanyahu wil sowieso dolgraag oorlog, daarom wordt die Gallant er ook uitgewerkt.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 18:33:29 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215010126
Hij heeft al oorlog

Alleen nu ff geen leger beschikbaar om het uit te vechten
pi_215010139
pi_215010140
Wel tamelijk briljant, maar hoe de fuck werkt zoiets. Waren ze stiekem de leverancier ofzo?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:35:00 #81
3928 Ulx
pi_215010148
200 zwaargewonden in kritieke toestand volgens nu.nl
pi_215010161
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:34 schreef Caland het volgende:
Wel tamelijk briljant, maar hoe de fuck werkt zoiets. Waren ze stiekem de leverancier ofzo?
Distributieketen onderschept.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:36:52 #83
3928 Ulx
pi_215010168
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:34 schreef Caland het volgende:
Isral heeft een behoorlijk ontwikkelde ICT sector. Misschien de managementsoftware gehackt en een custom firmware op precies die pagers geladen.
pi_215010178
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Isral heeft een behoorlijk ontwikkelde ICT sector. Misschien de managementsoftware gehackt en een custom firmware op precies die pagers geladen.
Maar dan nog doet een batterijtje toch nooit zveel schade?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:41:20 #85
3928 Ulx
pi_215010229
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Hangt van de batterij af. Ik kan me voorstellen dat ze hebben gekozen voor een flinke capaciteit omdat je in de strijd niet zonder juice wil zitten. En die kunnen behoorlijk klappen.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 18:43:50 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215010258
Ik kan me niet voorstellen dat al die vogels met military grade radios in hun jurk rondlopen
pi_215010284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:45:22 #88
3928 Ulx
pi_215010286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:43 schreef sp3c het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat al die vogels met military grade radios in hun jurk rondlopen
Hoezo? Dacht je dat Hezbollah veertig jaar na de oprichting nog een clubje amateurs was of zo? Het is een staat binnen een staat.
pi_215010306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Ulx het volgende:
200 zwaargewonden in kritieke toestand volgens nu.nl
Hoeveel UNHRA medewerkers? _O_
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:48:31 #90
3928 Ulx
pi_215010329
twitter

Ja, dit zijn wl echte gewonden.
pi_215010358
Het is wachten op berichten dat het allemaal ambulancebroeders zijn, met een gouden hart :')
pi_215010367
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Er zijn op de social media genoeg lugubere videos van mensen die armen, handen, vingers of andere delen van het lichaam missen. Het is lastig te geloven dat dit alleen maar komt door een batterij die ontploft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Dacht je dat Hezbollah veertig jaar na de oprichting nog een clubje amateurs was of zo? Het is een staat binnen een staat.
Correct.

Hezbollah toont helaas aan wat er kan gebeuren als een van oorsprong merendeel Christelijk land, wat Libanon was, te maken krijgt met een snel groeiende radicale Islamtische bevolking die Joden en Isral haten.
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 18:51:54 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215010374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
lijkt me wat teveel van het goede voor dagelijks gebruik
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 18:57:46 #94
3928 Ulx
pi_215010475
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
lijkt me wat teveel van het goede voor dagelijks gebruik
En als je tegen de IDF gaat vechten?
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 18:59:06 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215010499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
En als je tegen de IDF gaat vechten?
dan is het klaarblijkelijk ook niet zo'n goed idee _O-
pi_215010567
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
Hezbollah toont helaas aan wat er kan gebeuren als een van oorsprong merendeel Christelijk land, wat Libanon was, te maken krijgt met een snel groeiende radicale Islamtische bevolking die Joden en Isral haten.
:')

Hij gaat op deze tour hoor.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:03:29 #97
3928 Ulx
pi_215010576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee.
Maar explosieven zijn vrijwel altijd voorzien van middelen om ze te kunnen detecteren. Of door sensors, of door honden. Dus duizenden mensen daarmee maandenlang laten rondlopen was denk ik opgevallen. Er hoeft er maar eentje opengeschroefd te worden en de operatie mislukt.
pi_215010579
Mag zoiets volgens het oorlogsrecht?

Serieuze antwoorden aub, niet debiel gaan lopen doen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:04:19 #99
3928 Ulx
pi_215010592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Mag zoiets volgens het oorlogsrecht?

Serieuze antwoorden aub, niet debiel gaan lopen doen.
Bomaanslagen plegen?

Maarre, ja dat mag. Zolang het maar gericht is op vijandelijke strijders. En dat lijkt me hier wel het geval.
pi_215010660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hij gaat op deze tour hoor.
Nu ben ik normaal de laatste die van Wikipedia iets zal plukken, maar deze omschrijving van Hezbollah correct.

Bron

Anti-Isral, anti-Joden, anti-Westen en radicaal Islamitisch.
pi_215010700
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bomaanslagen plegen?

Maarre, ja dat mag. Zolang het maar gericht is op vijandelijke strijders. En dat lijkt me hier wel het geval.

@AchJa, weet jij dat?

Ik snap dat je met intel en dergelijke bommen kan plaatsen bij een huisje oid, maar dit is zo massaal. Hoe controleer je van te voren of al die vijandelijke strijder daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de vijandigheden? Hezbollah is natuurlijk ook gewoon een politieke partij en doet ook andere dingen.
pi_215010732
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu ben ik normaal de laatste die van Wikipedia iets zal plukken, maar deze omschrijving van Hezbollah correct.

[ afbeelding ]

Bron

Anti-Isral, anti-Joden, anti-Westen en radicaal Islamitisch.
Oh dat is duidelijk, maar dat weten we ook al jaren. Het ging om die religie-onzin van jou dat Libanon een Christelijk land zou zijn. En daarmee steeds weer religie erbij halen als analyse van een conflict.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:15:20 #103
3928 Ulx
pi_215010809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
@:AchJa, weet jij dat?

Ik snap dat je met intel en dergelijke bommen kan plaatsen bij een huisje oid, maar dit is zo massaal. Hoe controleer je van te voren of al die vijandelijke strijder daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de vijandigheden? Hezbollah is natuurlijk ook gewoon een politieke partij en doet ook andere dingen.
De pagers worden niet voor berichtjes van moeders gebruikt.
pi_215010844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
De pagers worden niet voor berichtjes van moeders gebruikt.
Jij loopt wel vaker wat te roepen. Sorry, maar dan vraag ik het liever aan @AchJa.

Je kan best gelijk hebben hoor, daar niet van.
pi_215010949
"Maar we hebben wel een paar pagers opgeblazen en in ieder geval 1 kind vermoord in Libanon"

Om de wijze Netanyahu weer eens te citeren, "we moeten nooit een grootschalige invasie uitvoeren in Gaza, want vroeg of laat wanneer de gevechten achter de rug zijn zullen Hamas militanten uit hun holen kruipen en de overwinning uitroepen"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:26:29 #107
3928 Ulx
pi_215010980
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jij loopt wel vaker wat te roepen. Sorry, maar dan vraag ik het liever aan @:AchJa.

Je kan best gelijk hebben hoor, daar niet van.
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 september 2024 @ 19:29:40 #108
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215011025
quote:
[ x ]

Dit is wel echt een fenomenaal goede operatie zeg. Zowel in het geval van een hack als het geval van het verspreiden van duizenden 'rigged' piepers. Damn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:31:04 #109
3928 Ulx
pi_215011046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit is wel echt een fenomenaal goede operatie zeg. Zowel in het geval van een hack als het geval van het verspreiden van duizenden 'rigged' piepers. Damn.
Echt wel. Eentje voor de geschiedenisboeken.
pi_215011080
quote:
@:AchJa, weet jij dat?

Dit neigt wmb een beetje richting Anti Personeelsmijn/Clustermunitie, die maken ook geen onderscheid in slachtoffers. Israel heeft beide conventies niet ondertekend dus dit lijkt me ook te mogen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:37:44 #111
3928 Ulx
pi_215011131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:24 schreef egayalS het volgende:
"Maar we hebben wel een paar pagers opgeblazen en in ieder geval 1 kind vermoord in Libanon"

Wel meer dan een paar pagers. De teller staat al op een kleine 3000. Jammer van het kind, maar 0.3% burgerslachtoffers is toch heel netjes.

twitter

Weet jij het standpunt van Hezbollah over geslacht veranderende operaties?
pi_215011154
quote:
[ x ]

Ja, nee heel precies :')
Iedereen vermoorden met een piepertje. Inclusief alle burgers die er 1 hebben :')
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:40:00 #113
3928 Ulx
pi_215011162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:33 schreef AchJa het volgende:
Dit neigt wmb een beetje richting Anti Personeelsmijn/Clustermunitie, die maken ook geen onderscheid in slachtoffers. Israel heeft beide conventies niet ondertekend dus dit lijkt me ook te moge
Deze actie is gericht op elk lid van hezbollah. Niet op burgers. Het lijkt me niet veel anders dan gewoon een hinderlaag.
pi_215011180
Wow.... Isral gaat voor de zoveelste keer een brug te ver.
Wat een misselijke actie zeg.

Een grove humanitaire misdaad. Een oorlogs misdaad.
Een aanval op alles en iedereen met een pieper. Zonder enige onderscheid.

En nog heb je figuren hier die dit gaan verdedigen :r :r
  dinsdag 17 september 2024 @ 19:41:37 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215011187
quote:

Ik vind het vrij arbitrair. Maar het oorlogsrecht geldt niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk. Quod licet iovi non licet bovi.
The End Times are wild
pi_215011194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Deze actie is gericht op elk lid van hezbollah. Niet op burgers. Het lijkt me niet veel anders dan gewoon een hinderlaag.
Net zo gericht op terroristen als elke andere aanval van Isral: Niet dus.

Zoveel mogelijk burger doden veroorzaken in de hoop dat er een paar terroristen tussen zitten.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:42:16 #117
3928 Ulx
pi_215011196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Iedereen vermoorden met een piepertje. Inclusief alle burgers die er 1 hebben :')
Die er een hebben gekregen van Hezbollah? Zoals de ambassadeur van Iran?

Hezbollah riep al dat hun netwerk gecompromitteerd is. Een incidentele pechvogel daargelaten is dit niet op burgers gericht geweest.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 september 2024 @ 19:43:14 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215011210
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ x ]
Bij 'AI of Kamerlid' zou ik hier zeker weten AI geroepen hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215011227
Fantastische precisie actie. Alleen de terroristen raken! Hoe bedenk je het!
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:45:01 #120
3928 Ulx
pi_215011229
Overigens heeft Israel helemaal niets opgeist en heb ik ook niets gehoord/gelezen over explosieven. Dus misschien was het gewoon een fabricagefout. Ik kan me die Samsungzaak nog herinneren, misschien een slechte batch.
  dinsdag 17 september 2024 @ 19:47:13 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215011250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:45 schreef Ulx het volgende:
Overigens heeft Israel helemaal niets opgeist en heb ik ook niets gehoord/gelezen over explosieven. Dus misschien was het gewoon een fabricagefout. Ik kan me die Samsungzaak nog herinneren, misschien een slechte batch.
Right.. En die ontploffen dan ook allemaal synchroon. Toevallig bij de vijand waar Israel nu mee aan het afrekenen is.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:48:50 #122
3928 Ulx
pi_215011268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Right.. En die ontploffen dan ook allemaal synchroon. Toevallig bij de vijand waar Israel nu mee aan het afrekenen is.
Kan zo gebeuren. Ergens een foutje in een timer of zo.
  dinsdag 17 september 2024 @ 19:49:32 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215011276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee. Ockhams razor.
The End Times are wild
pi_215011288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:40 schreef Ulx het volgende:
Een hinderlaag heb je per definitie onder waarneming, anders is het geen hinderlaag. Op het moment dat de verkeerde personen erin lopen dan ga je niet tot actie over, dan maak je dus onderscheid. In dit geval weet je niet zeker of dat ding ontploft bij een Hezbollah pax of ergens op de tafel van eoa familielid.

Maar goed, bottomline is dat ik denk dat Israel hier verder geen overtreding mee begaat.
pi_215011316
Mooi om te zien dat de Isralische geheime diensten zover vooruit denken.
pi_215011375
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:41 schreef bianconeri het volgende:

Mooie troll.
pi_215011379
Ik weet niet wie die piepers heeft gemaakt maar het is tijd voor een terugroepactie. De consument is ernstig gedupeerd door dit onverwachte mankement.
pi_215011384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
En Haniyeh is omgelegd door Nieuw Zeeland :Y
pi_215011418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:57 schreef Ploplap het volgende:

[..]
Mooie troll.
Je bent de eerste die het woord mooi gebruikt
pi_215011549
Gaan ze nu terug naar rooksignalen?
pi_215011588
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215011688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
In de eerste berichten stond dat de ambulance broeders hun piepers hebben weggelegd uit angst voor een tweede golf ontploffingen. Dit is dus niet waar.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 20:24:20 #133
3928 Ulx
pi_215011710
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En Haniyeh is omgelegd door Nieuw Zeeland :Y
Je kunt het niet uitsluiten.
pi_215011769
Ook wel heel typisch dat dit net gebeurd nu Gallant er uitgeflikkerd gaat worden.
  dinsdag 17 september 2024 @ 20:27:17 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215011779
Vooral verwondingen aan gezichten en ogen. M.a.w. in een klap honderden zo niet duizenden strijders van het schaakbord af. Hoppa.

P.S. zielig voor dat ene meisje.
  dinsdag 17 september 2024 @ 20:37:12 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215011931
https://www.reuters.com/w(...)xplosion-2024-09-17/

Waarom heeft een Iraanse ambassadeur een Hezbollah-pieper?

Ik sta versteld.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 20:37:59 #137
3928 Ulx
pi_215011944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:27 schreef Qarrad het volgende:

P.S. zielig voor dat ene meisje.
Inderdaad. Die zal de pager wel naar papa hebben willen brengen toen die afging.
Of zat gewoon op de verkeerde plek.
pi_215011985
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:37 schreef Qarrad het volgende:

Ik sta versteld.
Voor hun eigen veiligheid natuurlijk :X

_O- _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 17 september 2024 @ 21:17:32 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215012441
Erg knappe actie van de Mossad of soortgelijke dienst, als je 3000 hezbollah tegelijkertijd in hun kloten wil raken is dit een creatieve oplossing.

Ik ben ook heel benieuwd naar de werking van deze operatie, en hoe kwetsbaar zijn we als samenleving als dit ook gemakkelijk met smartphones kan gebeuren door een "killer"-app?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215012912
Zoiets gebeurt normaal alleen in films :D

Ongetwijfeld komt er binnenkort ook een film hierover.
No bitch to me
pi_215013061
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:44 schreef _The_General_ het volgende:
Fantastische precisie actie. Alleen de terroristen raken! Hoe bedenk je het!
Ah ja vandaar dat er zoveel burgers geraakt zijn :')
pi_215013069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:17 schreef zalkc het volgende:
Erg knappe actie van de Mossad of soortgelijke dienst, als je 3000 hezbollah tegelijkertijd in hun kloten wil raken is dit een creatieve oplossing.

Ik ben ook heel benieuwd naar de werking van deze operatie, en hoe kwetsbaar zijn we als samenleving als dit ook gemakkelijk met smartphones kan gebeuren door een "killer"-app?
Je weet dat er wss meer burgers tussen zitten dan terroristen?

Echt :')
pi_215013079
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:17 schreef zalkc het volgende:

Niet; het is niet zo dat je een apparaat kan hacken en tot ontploffing brengen. Het ontbranden van de batterij is alles wat er kan gebeuren, maar er is geen fabrikant die daar geen failsafes voor heeft ingebakken, laat staan dat Android of IOS daar mogelijkheden voor openlaat.

Voor een ontploffing heb je explosieven nodig en die zitten niet in onze telefoons, mag ik hopen. :P

Ze zaten wel in deze piepers. :D

De details moeten uiteraard nog worden bekendgemaakt maar dat is het meest waarschijnlijke scenario.
pi_215013089
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:57 schreef Ploplap het volgende:

[..]
Mooie troll.
Oh ja want vinden dat burgers vermoord worden erg is is "trollen".

FOK! Moet niet dieper zinken zeg.
pi_215013113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hahaha :D

Jij zult moeite hebben gehad met dit verhaal naar je narratief om te buigen, of niet? :D
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:28:09 #146
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215013171
quote:

[..]

Klopt theoretisch altijd, terroristen zijn namelijk altijd burgers, maar burgers zijn niet altijd terroristen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215013177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat zal bij flink wat Hezbollah mannen ook wel zijn gebeurd. Benieuwd of dit weer tot de bekende 'Isral zorgt zo alleen maar voor meer leden voor dat soort groepen' geblaat gaat leiden. Als er honderden Hezbollahstrijders helemaal of half gecastreerd zijn zou dat wel eens het enthousiasme om lid te worden kunnen verminderen. Denk ik.

Dit is best een goeie... :o

Die mensen zijn nogal van de eer en van de mannelijkheid. Moet je raden waar de meesten in getroffen zijn...
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:31:55 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215013204
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Niet; het is niet zo dat je een apparaat kan hacken en tot ontploffing brengen. Het ontbranden van de batterij is alles wat er kan gebeuren, maar er is geen fabrikant die daar geen failsafes voor heeft ingebakken, laat staan dat Android of IOS daar mogelijkheden voor openlaat.

Voor een ontploffing heb je explosieven nodig en die zitten niet in onze telefoons, mag ik hopen. :P

Ze zaten wel in deze piepers. :D

De details moeten uiteraard nog worden bekendgemaakt maar dat is het meest waarschijnlijke scenario.
Je lijkt al gelijk te krijgen
quote:
'Spionnen van Mossad saboteerden piepers van Hezbollah’
De grootschalige pieperaanslag in Libanon en Syri dinsdagmiddag was mogelijk doordat spionnen van de Isralische geheime dienst, Mossad, de apparaatjes in handen kreeg voordat deze naar Hezbollah gingen, schrijft Sky News Arabia.

Mossad zou een hoeveelheid van de chemische stof pentaerythritoltetranitraat (PETN), een zeer explosief goedje, op de batterijen van de piepers hebben geplaatst en deze laten ontploffen door op afstand de batterijtemperatuur te verhogen, schrijft het Arabische nieuwsmedium.

Een woordvoerder van Hezbollah vertelde aan de Amerikaanse Wall Street Journal dat een aantal Hezbollah-terroristen de apparaatjes in hun zak voelde opwarmen en ze net op tijd konden weggooien voordat ze explodeerden. Bronnen melden aan nieuwsmedium Al Jazeera dat er minder dan 20 gram PETN in elk toestel was geplaatst en dat de piepers vijf maanden geleden waren gemporteerd.

Onderzoek moet uitwijzen hoe de toestellen op afstand tot explosie konden worden gebracht.
pi_215013450
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Jij zult moeite hebben gehad met dit verhaal naar je narratief om te buigen, of niet? :D
Nee?
Jij wss wel om dit weer eens goed te praten.

Duizenden slachtoffers, at random, en maar blijven goedpraten.
Er zijn hier veel onschuldige slachtoffers gevallen, dus ik denk dat het heel lastig is voor de genocide terroristen steuners zoals jij om dit goed te praten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt theoretisch altijd, terroristen zijn namelijk altijd burgers, maar burgers zijn niet altijd terroristen.
Precies.
En die duizenden slachtoffers zijn echt niet allemaal terroristen.

Hoe graag de Isral terroristen steuners hier dat ook graag willen.
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:03:13 #150
323876 michaelmoore
pi_215013490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:57 schreef bianconeri het volgende:

wel aallemaal Hezbollah leden
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:04:15 #151
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_215013497
quote:

[..]
Nee?

Er zijn hier veel onschuldige slachtoffers gevallen, dus ik denk dat het heel lastig is voor de genocide terroristen steuners zoals jij om dit goed te praten.
[..]
Precies.

Niks at random dit waren de piepers van terroristen dat er wat neven schade is so be it.
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:06:50 #152
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215013510
twitter

Ook wel een interessante take
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:07:25 #153
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_215013513
quote:

[..]

Deze act _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_215013518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:06 schreef zalkc het volgende:
[ x ]

Morgen dronebeelden terugkijken uit welke grotten opeens meerdere jeeps komen crossen en je hebt ook nog wat tunnels erbij!
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:10:37 #155
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215013522
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Deze act _O- _O-
Wel mooi hoe krampachtig deze user de meest effectieve antiterrorisme actie ooit probeert te draaien naar een ander narratief. Maar gezien de user al een paar jaar steeds lekker tegendraads is laat ik hem maar verder met rust.
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:12:04 #156
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_215013529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:10 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wel mooi hoe krampachtig deze user de meest effectieve antiterrorisme actie ooit probeert te draaien naar een ander narratief. Maar gezien de user al een paar jaar steeds lekker tegendraads is laat ik hem maar verder met rust.
Op meerdere forumonderdelen. Je moet er je levensenergie maar uithalen zeg, dikke geestelijke armoede
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:12:51 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215013534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:06 schreef zalkc het volgende:
[ x ]

Neem aan dat 'men' de pagers ook wel een tijdje vr de explosies heeft gebruikt voor locatie tracken en berichten onderscheppen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:14:38 #158
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215013542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel aallemaal Hezbollah leden
Ik neem aan dat de vrijwilligers van de gaarkeukens niet op afroep bereikbaar hoeven zijn, zo'n pieper krijg je alleen als je echt direct moet worden bereikt.
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:14:44 #159
438527 MissButterflyy
pi_215013543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Neem aan dat 'men' de pagers ook wel een tijdje vr de explosies heeft gebruikt voor locatie tracken en berichten onderscheppen.
Of het is toch een dom ongeluk. Net als met die explosie in die haven.
Maar ik acht de kans klein.
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:16:48 #160
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215013556
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik denk niet dat motorola bij de productie per ongeluk 20 gram PETN explosief erin heeft gestopt.
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:17:36 #161
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_215013562
Mooi stukje wat ik net las, dat de Mossad nu netjes kan bekijken wie er in het ziekenhuis of mortuarium ligt, kun je prachtig een heel netwerk aan terroristen en de verbanden ertussen zien verschijnen. Zo hoepla voor je neus _O_
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:18:09 #162
438527 MissButterflyy
pi_215013569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:16 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk niet dat motorola bij de productie per ongeluk 20 gram PETN explosief erin heeft gestopt.
Is dit al officiel bevestigd?
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:19:40 #163
38496 Perrin
pi_215013578
quote:

[..]
Zo synchroon allemaal, en er lijkt ook gebruik gemaakt van explosieven gezien de beelden van de explosies en de verwondingen.

De kans dat dit geen opzet is lijkt me zo goed als 0.
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:23:00 #164
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_215013600
quote:

[..]
Geloof je het zelf dit is perfect gepland.
pi_215013608
quote:

[..]
Nee?

quote:
Er zijn hier veel onschuldige slachtoffers gevallen
Maar natuurlijk. :+
quote:
, dus ik denk dat het heel lastig is voor de genocide terroristen steuners zoals jij om dit goed te praten.

quote:
[..]
Precies.
Tuurlijk niet, het waren babies! En die piepers waren babyfoons :'(
quote:
Zakdoekje? :S___D
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:28:21 #166
38496 Perrin
pi_215013623
Die had natuurlijk ook een pieper.
twitter
  dinsdag 17 september 2024 @ 23:42:10 #167
323876 michaelmoore
pi_215013684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:16 schreef zalkc het volgende:

[..]
ze zullen wel dag en nacht doorgewerkt hebben , uit de doos., klepje open, spul erin , netjes weer inpakken

twitter

Dat GPS tracken was mogelijk in eerste instantie de bedoeling
quote:
Actually, each of these pagers was also used as a GPS tracking device for days or weeks prior to this attack. They have been following all of them for sometime and know where they live, where they congregate, who they congregate with, and who the people are who work together. Once Israel starts their massive operation against Hezbollah, undoubtedly they will be programming the GPS coordinates of those locations directly into their weaponry. Now combine that with what you just said, and there is a treasure trove of open source intelligence available on the faces and identities of all the people who were hit as well as many, who were never in possession of a pager. I am certain they have people on the ground, as well as drones, watching the entrances to every hospital and recording video and photos of all who are entering and exiting.

[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2024 23:50:36 ]
pi_215013770
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, jouw initile claim was dat Isralirs naast religie is de wens om een staat te stichten niets met elkaar gemeen hebben en een samenraapsel 'kolonisten' zijn vanuit alle windstreken. Dat is uiteraard al een rare claim, want de grootste groepen Joden hebben naast een cultureel en religieuze verwantschap ook een genetisch verwantschap.

Ik gaf dus aan dat dit niet klopt en vervolgens begon je over het dat wat ik stelde een mythe zou zijn die doorbroken was en Arabische Joden en Arabische moslims zogenaamd meer met elkaar gemeen hebben.

Als onderbouwing kwam met een quote van social media aanzetten waarbij de discussie hebt verlegd naar discriminatie en ongelijkheid binnen de Isralische samenleving, maar dit heeft niets meer te maken met al je vorige punten.

Dat de 'Palestijnen' niet bestaan is daarentegen een feit, dit betreft een identiteit die is bedacht voor Arafat in de jaren 1960. 'Palestijnen zijn een mix van Arabieren uit de regio. Kortom: Syrirs, Irakezen, Jordanirs, Libanezen, Egyptenaren.
Nou nee in Israel praat men niet voor niets over verschillende etnische groepen.
Het is een samenraapsel wat niets gemeen heeft met elkaar behalve wat ik al eerder noemde.
pi_215013872
quote:

[..]

Vind jij dat Koerden ook een eigen staat zouden moet hebben?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 18 september 2024 @ 01:15:29 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215013947
Totall recall !!!!

Vele jaren geleden wel's zitten bedenken maar niet kunnen vermoeden dat het echt zou gaan worden toegepast.
Menig veiligheidsdienst zal zich nu achter aan oren gaan krabben en oordopjes uit doen.
Doet mij verder denken aan de RuimteRiffen van Frederic Pohl waar een totalitaire staat, haar gevangenen voorziet van exploderende nekringen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 18 september 2024 @ 01:31:10 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215013963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar explosieven zijn vrijwel altijd voorzien van middelen om ze te kunnen detecteren. Of door sensors, of door honden. Dus duizenden mensen daarmee maandenlang laten rondlopen was denk ik opgevallen. Er hoeft er maar eentje opengeschroefd te worden en de operatie mislukt.
Blijf dat vooral denken dat iets altijd gedetecteerd kan worden.

Prima mogelijk om een stukje explosief in een chipbehuizing te stoppen en ik vermoed dat het fabrieksmatig er in is gerommeld zodat er niets te zien is. Dit geldt natuurlijk ook voor de firmware.
Sws is het verrekte lastig om vast te stellen of -en wat er in een stukje blik elektronica zit en laat staan waarvoor het nodig is. Zelfs met een PhD op zak vraagt dat veel onderzoek.

De truc lijkt mij, dat het weinige explosief (paar gram is al voldoende) vooral diende als detonator om de aanwezige - ws opgewarmde - batterij (onder besturing van eveneens stukje software) te doen ontsteken.
Geen fijn gevoel om nog een apparaat bij je kloten te gaan bewaren.
pi_215014757
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Remco het volgende:
Deze waren speciaal. Aan de ene kant wel slim aan de andere kant zet je daarmee wel een deur open.
pi_215014775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 08:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Deze waren speciaal. Aan de ene kant wel slim aan de andere kant zet je daarmee wel een deur open.
Gaat moeilijk zonder vingers.
pi_215014811
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2024 01:15 schreef Vallon het volgende:
Totall recall !!!!

Vele jaren geleden wel's zitten bedenken maar niet kunnen vermoeden dat het echt zou gaan worden toegepast.
Menig veiligheidsdienst zal zich nu achter aan oren gaan krabben en oordopjes uit doen.
Doet mij verder denken aan de RuimteRiffen van Frederic Pohl waar een totalitaire staat, haar gevangenen voorziet van exploderende nekringen.
Isral zal nu ook wel Gaza goed in de gaten houden, om te zien of er uit een pijp in de grond niet plotseling wat mobiele telefoons en pagers naar buiten vliegen :P
  woensdag 18 september 2024 @ 10:23:09 #175
323876 michaelmoore
pi_215015906
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 00:32 schreef Nexum het volgende:

[..]
lijkt me wel, turkije is groot zat end at deel is compleet onbewoond ook in syrische / iraakse kant
pi_215016006
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 23:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Geloof je het zelf dit is perfect gepland.
Ik denk niet dat er ooit een meer gerichte actie op zoveel mogelijke terroristen tegelijk is geweest. En ik geloof ook niet dat er veel gewone burgers die niks met Hezbollah te maken hebben met zo'n ding hebben rondgelopen. En Israel heeft waarschijnlijk in de weken ervoor met deze dingen gigantisch veel informatie verzameld over Hezbollah. Ik denk dat Hezbollah behoorlijk wat tijd nodig heeft om hiervan te herstellen. Als Israel al in je veilige pieper zit, dan zitten ze ook zeker in je telefoon, hoe moet je dan gaan communiceren met elkaar?
pi_215016129
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 00:32 schreef Nexum het volgende:

[..]
Daar zou ik mij eerst over moeten inlezen, ik heb geen grote kennis van het conflict daar. Volgens mij is er een eeuw geleden (?) een land genaamd Koerdistan geweest dat voor een paar jaar heeft bestaan, maar de rest van de geschiedenis ben ik niet bekend mee.
pi_215018365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:37 schreef Qarrad het volgende:

Ik sta versteld.
Ja heerlijk deze.

Iran zit balls deep in hezbollah. Zoveel is wel bewezen nu.
Naja, balls deep ... _O-
1947-2016
pi_215018415
quote:

[..]

Dat weet hamas ook als ze raketten afvuren op Joodse woonwijken.
Of denk je dat in die woonwijken alleen maar IDF leden wonen?

Hypocriet mannetje.
1947-2016
pi_215018456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 00:07 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee in Israel praat men niet voor niets over verschillende etnische groepen.
Het is een samenraapsel wat niets gemeen heeft met elkaar behalve wat ik al eerder noemde.
Je slaat wartaal uit.
pi_215018484
quote:

[..]
Het is correct dat de Palestijnse natie pas sinds de jaren 60 bestaat. Echter: de inwoners van de Gazastrook en de Arabische inwoners van de Westoever beschouwen zich nu wel degelijk als onderdeel van een Palestijnse natie. Tot de Tweede Wereldoorlog beschouwden de Duitstalige Oostenrijkers zich ook als Duitsers, nu nog geen 6 procent van de Oostenrijkers.
  woensdag 18 september 2024 @ 16:45:23 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215019675
VVD/Yeşilgz en PvdD/Ouwehand in de clinch tijdens de TK beschouwingen zoals we dat hier al veel eerder meemaakten. Voorstanders die opkomen voor wat zij benoemen als Palestijnen en als feitelijk tegenstander van Israls aanwezigheid, de oorzakelijke schuld van terreur anders bezien.

Hoe kan het dat een PvdD hamas veroordeeld en tegelijkertijd Isral beticht van oorlogsmisdaden na.v. terreurbestrijding en wat een Jetten doet, door het gebied alvast maar te duiden als Palestina ?
Het is een diepgaand schisma dat de verschillen in zienswijze tekent waarbij de n, de ander als de oorzaak tot geweld niet los wil/kan zien dat terreur/geweld nooit is te vergoelijken.
Bosma, grijpt in door te vragen het onderwerp hierbij te laten ...... iets dat helaas niet kan waar het aangedane leed plaatsvindt.

Mijn watermeloen eet ik maar zonder schilletje want dat schijnt symbool te staan als steunbetuiging jegens Palestijnen. Jammer verder dat anderen hier niet meer met keppeltje naar school over straat kunt maar dat wellicht kan verbergen om het onderworpen onder je tulband of hoofddoek, te blijven verdragen. ook raad ik af om te gaan zwaaien met de vlag van het in conflict betrokken partijen.

Ook hier ontbreekt bij tegenstanders van Isral(s) beleid en mijn part haar aanwezigheid) een visie met hoe dan wel het 'humaan' te doen ?
pi_215020358

pi_215020703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Het is correct dat de Palestijnse natie pas sinds de jaren 60 bestaat. Echter: de inwoners van de Gazastrook en de Arabische inwoners van de Westoever beschouwen zich nu wel degelijk als onderdeel van een Palestijnse natie. Tot de Tweede Wereldoorlog beschouwden de Duitstalige Oostenrijkers zich ook als Duitsers, nu nog geen 6 procent van de Oostenrijkers.
Nu leeft dat nationale gevoel zeker, maar dat is dus pas een recente ontwikkeling en niet iets dat daadwerkelijk is gebaseerd op een Palestijnse staat uit het verleden of een gemeenschappelijke geschiedenis en cultuur.
quote:
Tja, propaganda kan slechte dingen met een mens doen, voor je het weet sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.

Dat toont dit conflict (en zulke uitkomsten) maar weer eens aan. Aan de hand van selectief samengestelde pro-Palestijnse en anti-Isralische berichtgeving door veel media, zijn mensen erin getrapt om zich te scharen achter een radicaal Islamitisch, antisemitisch, antiwesters en terreurzuchtige groep mensen.
  woensdag 18 september 2024 @ 18:30:55 #185
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215020796
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu leeft dat nationale gevoel zeker, maar dat is dus pas een recente ontwikkeling en niet iets dat daadwerkelijk is gebaseerd op een Palestijnse staat uit het verleden of een gemeenschappelijke geschiedenis en cultuur.
[..]
Tja, propaganda kan slechte dingen met een mens doen, voor je het weet sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.

Dat toont dit conflict (en zulke uitkomsten) maar weer eens aan. Aan de hand van selectief samengestelde pro-Palestijnse en anti-Isralische berichtgeving door veel media, zijn mensen erin getrapt om zich te scharen achter een radicaal Islamitisch, antisemitisch, antiwesters en terreurzuchtige groep mensen.
Sowieso neem ik de mening van het pro pallie kamp nooit zo serieus, net zo min dat de mening van Hezbollah, IS of welke groepering dan ook me iets boeit.
  woensdag 18 september 2024 @ 20:27:12 #187
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215022129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef Mr.Silencer het volgende:
[ x ]
VS is een echte bondgenoot _O_
pi_215023439
quote:
12s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:45 schreef Vallon het volgende:
VVD/Yeşilgz en PvdD/Ouwehand in de clinch tijdens de TK beschouwingen zoals we dat hier al veel eerder meemaakten. Voorstanders die opkomen voor wat zij benoemen als Palestijnen en als feitelijk tegenstander van Israls aanwezigheid, de oorzakelijke schuld van terreur anders bezien.

Hoe kan het dat een PvdD hamas veroordeeld en tegelijkertijd Isral beticht van oorlogsmisdaden na.v. terreurbestrijding en wat een Jetten doet, door het gebied alvast maar te duiden als Palestina ?
Het is een diepgaand schisma dat de verschillen in zienswijze tekent waarbij de n, de ander als de oorzaak tot geweld niet los wil/kan zien dat terreur/geweld nooit is te vergoelijken.
Bosma, grijpt in door te vragen het onderwerp hierbij te laten ...... iets dat helaas niet kan waar het aangedane leed plaatsvindt.

Mijn watermeloen eet ik maar zonder schilletje want dat schijnt symbool te staan als steunbetuiging jegens Palestijnen. Jammer verder dat anderen hier niet meer met keppeltje naar school over straat kunt maar dat wellicht kan verbergen om het onderworpen onder je tulband of hoofddoek, te blijven verdragen. ook raad ik af om te gaan zwaaien met de vlag van het in conflict betrokken partijen.

Ook hier ontbreekt bij tegenstanders van Isral(s) beleid en mijn part haar aanwezigheid) een visie met hoe dan wel het 'humaan' te doen ?
Omdat Isral zich schuldig maakt aan op grote schaal onschuldigen vermoorden.
pi_215023454
quote:
Yup het gaat de goede kant op.
pi_215023990
quote:
Typisch weer dat notoire antisemitische schurkstaten als Japan en Jamaica dit soort zaken steunen
pi_215024605
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Yup het gaat de goede kant op.
Inderdaad

twitter

Op naar de volgende reeks
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 04:00:48 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215025297
Kon je op wachten natuurlijk
pi_215025336
Als ik Israel was zou ik nu meteen doorpakken en Iran aanpakken. Immers Rusland heeft het te druk met Oekraine en zal ze dus niet vol kunnen helpen.
Een strook land pakken in Libanon om als bufferzone te dienen, is een tijdelijke maatregel en zal geen vrede brengen. Het front verschuift alleen een stukje and thats it. Je moet de bron van alle ellende aanpakken.
Mocht Israel all in gaan is dat trouwens zeer slecht nieuws voor Oekraine qua hulp etc...
pi_215025344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 06:13 schreef AFA2022 het volgende:
Als ik Israel was zou ik nu meteen doorpakken en Iran aanpakken. Immers Rusland heeft het te druk met Oekraine en zal ze dus niet vol kunnen helpen.
Een strook land pakken in Libanon om als bufferzone te dienen, is een tijdelijke maatregel en zal geen vrede brengen. Het front verschuift alleen een stukje and thats it. Je moet de bron van alle ellende aanpakken.
Mocht Israel all in gaan is dat trouwens zeer slecht nieuws voor Oekraine qua hulp etc...
Bibi lijkt grote schoonmaak te willen maken iig.
  donderdag 19 september 2024 @ 06:57:38 #195
323876 michaelmoore
pi_215025394
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Inderdaad

[ x ]

Op naar de volgende reeks
Israel gaat nu heel snel Hezbollah voorgoed , nou voorgoed, het zwijgen op leggen
pi_215025462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Israel gaat nu heel snel Hezbollah voorgoed , nou voorgoed, het zwijgen op leggen
Net als bij Hamas zullen ze daar niet mee stoppen tot Hezbollah geen aanwezigheid meer heeft in het zuiden.
pi_215025577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Net als bij de Japanse duizendknoop, ieder jaar een kopje kleiner maken tot die vanzelf doodgaat.
pi_215025874
Allemaal wishful thinking van de zionistische partij Nederland. Behalve veel leed en nog meer tegengas gaan ze daar niets bereiken. Hamas is groter dan ooit bijvoorbeeld.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 08:14:25 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215025888
Dat laatste lijkt me wel sterk
pi_215026194
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 08:12 schreef Chadi het volgende:
Allemaal wishful thinking van de zionistische partij Nederland. Behalve veel leed en nog meer tegengas gaan ze daar niets bereiken. Hamas is groter dan ooit bijvoorbeeld.
quote:
Allemaal wishful thinking
_O-
pi_215026226
Ben wel benieuwd wat de doelen gaan zijn voor Isral.
Bij Hamas was die wel duidelijk: dwing ze ondergrond en laat ze daar verrotten. Dat is inmiddels gelukt. Isral heeft de tijd en Hamas kan niet zoveel meer nu.

Bij Hezbollah zal dat wat moeilijker gaan. Ik denk dat ze het noorden van Libanon willen clearen, maar wat daarna?
  donderdag 19 september 2024 @ 09:40:09 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215026353
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:41 schreef bianconeri het volgende:

Iedereen met een Pieper? Hoe kom je daarbij? Het gaat om een specifieke batch die een paar maanden terug door Hezbollah besteld is. Je laat goed zien wat een Полезный идиот is, leading by example daarin
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 09:48:37 #203
3928 Ulx
pi_215026451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 06:13 schreef AFA2022 het volgende:

Als Isral all-in gaat en Rusland gaat Hezbollah/Iran/Hamas nog meer helpen is dat ook heel slecht nieuws voor Rusland.
Dan gaat Isral Oekrane namelijk helpen.
  donderdag 19 september 2024 @ 10:05:14 #204
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215026565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 09:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als Isral all-in gaat en Rusland gaat Hezbollah/Iran/Hamas nog meer helpen is dat ook heel slecht nieuws voor Rusland.
Hmmm, ben benieuwd waar Rusland zijn volgende batch aan communicatie apparatuur gaat bestellen.
  donderdag 19 september 2024 @ 10:06:35 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215026584
quote:
* Jan_Onderwater moet aan Berlijn April 45 denken
pi_215026815
quote:

[..]
Waarom helpen ze Oekrane niet nu al dan?
Nu = sinds inval Rusland.
pi_215027389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Steiner's tegenaanval zal het IDF well terugdringen. :Y
  donderdag 19 september 2024 @ 11:42:52 #208
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215027541
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Steiner's tegenaanval zal het IDF well terugdringen. :Y
Het was tenslotte een bevel
pi_215028092
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
UN Overwhelmingly Adopts Resolution to Impose Sanctions, Arms Embargo on Israel

Het gaat langzaam de goede kant op.
pi_215028109
Vergelijk deze reactie van Belgische vice premier met de reacties uit onze regering op de Isralische terreur operatie

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215028313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:25 schreef egayalS het volgende:
Vergelijk deze reactie van Belgische vice premier met de reacties uit onze regering op de Isralische terreur operatie

[ x ]
We zouden hier hetzelfde zien als we die extreem linkse idioot als Klaver als vice PM zouden hebben gehad,
pi_215028461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 09:28 schreef Cuendillar het volgende:
Ik denk dat ze het noorden van Libanon willen clearen, maar wat daarna?
pi_215028489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:23 schreef Chadi het volgende:

[..]

Slechts een niet-bindend advies. De VS stemden tegen en van de landen die voorstemmen is alleen Frankrijk enigszins rullevant. Maar mooie overwinning hoor. :')
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_215028524
quote:

[ x ]
Dit is gewoon een vreselijke domme kenau, ze veroordeeld letterlijk een aanval op een terreurorganisatie. Je zou je als land kapot moeten schamen als dit jou loopt te vertegenwoordigen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215028564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:23 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een wapen embargo tegen Israel? Met welk leger gaat de VN dat even regelen?

pi_215029190
quote:

[ x ]
Al behandeld.

Wat vond jij van die Isralische terreuroperatie? :D
Briljant, toch?
pi_215029197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:50 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Zuiden :@
pi_215029200
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is alleen de VN, met alle islamitische en inmiddels antisemitische landen daarin.

Maar alleen de veiligheidsraad kan zoiets beslissen, dus dit is gebakken lucht.
  donderdag 19 september 2024 @ 18:35:15 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215032498
Misschien een YouTube tips voor sommige mensen. Eerder was er al een kanaal die op straat Russen vraagt naar de oorlog in Oekraine. Nu zie ik ook een kanaal die gewone burgers in Isral en Palestina vragen stelt.

donderdag 19 september 2024 @ 18:40:06 #220
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215032551
quote:
Iran belooft "vernietigend antwoord" na aanval in Libanon

De commandant van de Iraanse Revolutionele Garde zegt dat Isral een "vernietigend antwoord van de as van verzet" kan verwachten na de aanvallen op communicatiemiddelen van Hezbollah. Commandant Salami heeft met Hezbollah-leider Nasrallah gesproken.

Iran is een bondgenoot van Hezbollah in de strijd tegen Isral. Na de moord op Hamas-leider Ismail Haniyeh in Teheran en Hezbollah-commandant Fuad Shukur in Libanon zwoer Iran ook al wraak, maar die is tot nu toe nog uitgebleven.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215032974
twitter
pi_215033030
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
Misschien een YouTube tips voor sommige mensen. Eerder was er al een kanaal die op straat Russen vraagt naar de oorlog in Oekraine. Nu zie ik ook een kanaal die gewone burgers in Isral en Palestina vragen stelt.

HowardRoark heeft dat kanaal al een paar keer gedeeld
pi_215034870
twitter

:D
  donderdag 19 september 2024 @ 21:21:09 #224
38496 Perrin
pi_215035565
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 21:40:29 #225
3928 Ulx
pi_215035887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:12 schreef Triggershott het volgende:
[ x ]
Vanuit de lucht alles platbombarderen is veiliger voor de eigen troepen. Maar ja, dat geeft zoveel burgerdoden.
pi_215036238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 21:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vanuit de lucht alles platbombarderen is veiliger voor de eigen troepen. Maar ja, dat geeft zoveel burgerdoden.
Kunnen ze daar weer over huilen
pi_215036330
Links vrouwtje nu bij Nieuwsuur. Mag niet van het oorlogsrecht!
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 22:11:51 #228
3928 Ulx
pi_215036443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat mag nou weer niet?
pi_215036737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat mag nou weer niet?
Isral aanvallen.
pi_215036812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat mag nou weer niet?
Bommetjes maken van piepers.
pi_215037001
https://www.rtl.nl/nieuws(...)non-hezbollah-israel

'Hevigste sinds begin oorlog Gaza'
Grootschalige luchtaanvallen op Libanon gemeld, 'zeker 70 doelen getroffen'

Tegenover persbureau Reuters verklaarden bronnen binnen de Libanese veiligheidsdiensten dat de aanvallen tot de hevigste behoorden sinds het begin van de Gazaoorlog. Ze spreken over tientallen bombardementen.

Eerder op de avond meldde Isral dat het bombardementen op raketinstallaties van Hezbollah had uitgevoerd. Eerder deze week vielen al tientallen doden en meer dan 3000 gewonden doordat communicatieapparatuur zoals piepers en walkietalkies van voornamelijk leden van Hezbollah ontploften. Vermoed wordt dat Isral hier achter zit.

Vanmiddag liet Hezbollahleider Hassan Nasrallah weten dat op die aanvallen een 'passende vergelding' zou volgen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 19 september 2024 @ 22:37:06 #232
323876 michaelmoore
pi_215037037
quote:
Israel moet Assad ook gelijk een lesje geven , ruzzia is toch druk nu, kunne de asielzoekers weer terug
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 22:37:39 #233
3928 Ulx
pi_215037044
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Bommetjes maken van piepers.
Vanwege het 'kindertjes kunnen ermee spelen' verhaal zeker? Die dingen waren behoorlijk stabiel, Hezbollah-lui liepen er al maanden mee rond zonder dat ze explodeerden. Dat risico lijkt me wel te zijn afgevangen.
  Moderator donderdag 19 september 2024 @ 22:39:07 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215037071
quote:
oorlogsrecht is geen links/rechts dingetje

welke argumenten had ze?
pi_215037176
https://www.trouw.nl/buit(...)ps://www.google.com/

Libanon: explosieven al voor levering aangebracht in apparaten
De communicatieapparaten die deze week ontploften in Libanon, waren al voorzien van explosieven voordat ze in dat land aankwamen. Dat komt naar voren uit de eerste onderzoeksresultaten van de Libanese autoriteiten, staat in een brief aan de VN-Veiligheidsraad.

De autoriteiten concludeerden ook dat de explosieven in de apparaten, zoals piepers die werden gebruikt door Hezbollahleden, op afstand tot ontploffing werden gebracht door elektronische berichten te sturen. Door de explosies vielen zeker 37 doden en ongeveer 3000 gewonden.

Hezbollah houdt aartsvijand Isral verantwoordelijk voor de geavanceerde aanval. Dat land heeft niet bevestigd er iets mee te maken te hebben. De Veiligheidsraad bespreekt het dodelijke incident op vrijdag. Het is nu per brief genformeerd over het lopende onderzoek door Libanese diplomaten bij de VN. (ANP)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 19 september 2024 @ 22:49:18 #236
323876 michaelmoore
pi_215037260
quote:

[..]
WW3 is al bezig / begonnen vrees ik
pi_215037261
Most moral army in the world
twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 19 september 2024 @ 22:50:33 #238
323876 michaelmoore
pi_215037314
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:49 schreef egayalS het volgende:
Most moral army in the world [ x ]
ok nou die gaan geen 70 maagden krijgen dan ofwel ?

Het zijn geen echte martelaren nu
  Overall beste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 22:50:55 #239
3928 Ulx
pi_215037322
https://en.wikipedia.org/(...)ps_and_Other_Devices

quote:
The Protocol prohibits the use of land mines, remotely delivered mines, or booby traps to kill civilians or to cause superfluous injury or unnecessary suffering to soldiers. It also prohibits the use of booby traps that are "attached to or associated with" any of the following features:

(a) internationally recognized protective emblems, signs or signals;
(b) sick, wounded or dead persons;
(c) burial or cremation sites or graves;
(d) medical facilities, medical equipment, medical supplies or medical transportation;
(e) children's toys or other portable objects or products specially designed for the feeding, health, hygiene, clothing or education of children;
(f) food or drink;
(g) kitchen utensils or appliances except in military establishments, military locations or military supply depots;
(h) objects clearly of a religious nature;
i historic monuments, works of art or places of worship which constitute the cultural or spiritual heritage of peoples; and
(j) animals or their carcasses.
The Protocol applies to both international and internal armed conflicts. It prohibits the use of non-detectable anti-personnel mines and their transfer; prohibits the use of non-self-destructing and non-self-deactivating mines outside fenced, monitored and marked areas; broadens obligations of protection in favour of peacekeeping and other missions of the United Nations and its agencies; requires States to enforce compliance with its provisions within their jurisdiction; and calls for penal sanctions in case of violation.
Ze waren niet gericht op burgers, ze gingen echt naar Hezbollah, dus een militair doel. Militaire communicatiemiddelen staan niet in het rijtje en in punt G staat expliciet dat je keukenmachines mag ombouwen als die op een legerbasis staan, dus dan lijkt het me aannemelijk dat je hun radio's en zo wel mag voorzien van een bommetje.
pi_215037350
quote:
Zal vast een kussen onder liggen of iemand die hem opvangt.
pi_215037531
Het zijn drie lichamen die ze van het dak gooien
twitter
pi_215037750
quote:
Is dit de IDF of weer een voorbeeld van de wetteloze kolonisten die oa met uniformen uitgerust zijn door de briljante Isralische regering?
pi_215037756
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zal vast een kussen onder liggen of iemand die hem opvangt.
Ze schoppen hem vast uit liefde naar een zacht kussentje. Droom verder.
pi_215037789
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Ik word zo moe van twitteraars. Hebben ze een explosief filmpje te pakken dat voor zich spreekt, moeten ze het toch weer aandikken met een onzin tekst die voor de wakkere lezer alles dubieus maakt. Die hamas dak opmerking is zo'n voorbeeld.
pi_215038369
quote:
Geen enkele context. Pleur toch eens op met die kansloze propaganda joh.
  vrijdag 20 september 2024 @ 00:07:54 #247
28033 Pek
je moet wat
pi_215038547
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dan nog, je kunt die gasten moeilijk laten liggen toch? Keurig opgeruimd zo.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 20 september 2024 @ 01:06:25 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215039024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)ps://www.google.com/

Libanon: explosieven al voor levering aangebracht in apparaten
De communicatieapparaten die deze week ontploften in Libanon, waren al voorzien van explosieven voordat ze in dat land aankwamen. Dat komt naar voren uit de eerste onderzoeksresultaten van de Libanese autoriteiten, staat in een brief aan de VN-Veiligheidsraad.

De autoriteiten concludeerden ook dat de explosieven in de apparaten, zoals piepers die werden gebruikt door Hezbollahleden, op afstand tot ontploffing werden gebracht door elektronische berichten te sturen. Door de explosies vielen zeker 37 doden en ongeveer 3000 gewonden.

Hezbollah houdt aartsvijand Isral verantwoordelijk voor de geavanceerde aanval. Dat land heeft niet bevestigd er iets mee te maken te hebben. De Veiligheidsraad bespreekt het dodelijke incident op vrijdag. Het is nu per brief genformeerd over het lopende onderzoek door Libanese diplomaten bij de VN. (ANP)
Lijkt mij nog steeds een dingetje van bewijs maar dat Isral dat - helemaal zelf - heeft gedaan.
Iemand of een land aanklagen op grond van vermoedens, hoe voor de hand liggend oog en zonder sluitend bewijs en op grond van vermoedens, lijkt mij ook niet de weg.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 01:17:01 #249
3928 Ulx
pi_215039113
Ze zijn toch gekocht in Hongarije?
  vrijdag 20 september 2024 @ 01:34:00 #250
323876 michaelmoore
pi_215039204
quote:
[ x ]
ze zijn dood, anders moeten ze die jongens naar benee slepen, ik snap dat wel,
ik zou ook voor de kortste weg gekozen hebben
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 01:41:37 #251
3928 Ulx
pi_215039241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 01:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze zijn dood, anders moeten ze die jongens naar benee slepen, ik snap dat wel,
ik zou ook voor de kortste weg gekozen hebben
Een beetje respect voor doden mag wel. Ze hadden ze ook kunnen laten liggen.
  vrijdag 20 september 2024 @ 07:39:21 #252
323876 michaelmoore
pi_215040236
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 01:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een beetje respect voor doden mag wel. Ze hadden ze ook kunnen laten liggen.
ze moeten toch uit de zon en naar het koelhuis / mortuarium
pi_215040393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is denk ik een goed punt. Waarom zou de ene resolutie wel nageleefd moeten worden maar de andere niet? Wat heeft de VN nog voor zin als het niet nageleefd wordt?
pi_215040623
quote:
[ x ]
Context:
quote:
כוחות מיוחדים פשטו על בית וחיסלו שלושה מחבלים. בתיעוד שהפיצו הפלסטינים נראה שהגופות הושלכו מגג הבית אל הקרקע. בצה"ל מסרו כי "מדובר באירוע חמור שאינו עומד בקנה אחד עם ערכי צה"ל, וכי הוא מתוחקר"

אירוע חמור של השלכת גופות מגג בניין תועד במהלך פעילות צה"ל אתמול (חמישי) בעיירה קבאטיה בגזרת ג'נין: כוחות מיוחדים פשטו על בית בעיירה והחלו לסגור עליו, בשלב מסוים זוהו מספר מחבלים חמושים על גג הבית שגם ביצעו ירי לעבר הכוח. בתגובה הכוחות ירו עליהם וחיסלו 3 מחבלים על הגג. במקביל מחבל אחד ברח ונורה מחוץ לבית ועוד אחד נמלט.
https://www.ynet.co.il/news/article/ryxisycp0#autoplay
Het leger zegt dat het gaat om terroristen die vanaf hetzelfde dak de soldaten beschoten en uitgeschakeld werden. Het leger zegt dat de acties van de soldaten die op het filmpje te zien zijn tegen de waarden van het leger ingaat en ze het incident onderzoeken.

quote:
Medical teams at the town’s emergency center reported another fatality from wounds sustained during the Israeli offensive. Three young men were also confirmed killed after being shot on the rooftop of the besieged house, while 10 others were injured elsewhere in the town, including two who were run over by a military jeep.

Videos circulating on social media show the Israeli forces mistreating the bodies of three victims, discarding them from the roof of the besieged home before a military bulldozer took their bodies away.

The Qabatiya municipality identified the seven victims as Mohammad Khalid Abu Rob, Omar Hamza Abu Rob, Ahmad Maher Zakarneh, Mustafa Faisal Zakarneh, Fadi Joudat Hanaysheh, Mohammad Omar Kmeil, and Shadi Sami Zakarneh.

https://english.wafa.ps/Pages/Details/149412

[ Bericht 4% gewijzigd door oblo op 20-09-2024 09:07:17 ]
pi_215040752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is denk ik een goed punt. Waarom zou de ene resolutie wel nageleefd moeten worden maar de andere niet? Wat heeft de VN nog voor zin als het niet nageleefd wordt?
De VN heeft zijn houdbaarheidsdatum allang overschreden.
pi_215040873
quote:
88s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
oorlogsrecht is geen links/rechts dingetje

welke argumenten had ze?
Twee hoofdargumenten:
1. Mogelijk is hier sprake van een boobytrap en dat mag niet want Isral heeft een verdrag daarover ondertekend.
2. Door al die piepers tegelijkertijd te laten ontploffen maak je onvoldoende onderscheid. Je weet niet wie hem vast heeft, waar diegene is etc.
zie email 27 oktober
pi_215041102
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:43 schreef oblo het volgende:

[..]
Context:
[..]
Het leger zegt dat het gaat om terroristen die vanaf hetzelfde dak de soldaten beschoten en uitgeschakeld werden. Het leger zegt dat de acties van de soldaten die op het filmpje te zien zijn tegen de waarden van het leger ingaat en ze het incident onderzoeken.
[..]

De context die we hadden verwacht. Had niet mogen gebeuren, idf baalt er van. Prima lijkt me, niet groter maken dan het is
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 10:35:51 #258
3928 Ulx
pi_215041543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 09:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Twee hoofdargumenten:
1. Mogelijk is hier sprake van een boobytrap en dat mag niet want Isral heeft een verdrag daarover ondertekend.
2. Door al die piepers tegelijkertijd te laten ontploffen maak je onvoldoende onderscheid. Je weet niet wie hem vast heeft, waar diegene is etc.
1. Boobytraps mogen op militaire spullen worden gezet. Het is niet alsof het teddyberen waren.
2a. Piepers zijn apparaten om snel contact met een bepaald persoon te kunnen krijgen. Je kunt redelijkerwijs verwachten dat de eigenaar die pieper niet aan J Random Voorbijganger geeft maar bij zich draagt.
2b. Door de lading niet veel hoger te maken dan die van een zwaar stuk vuurwerk is de kans op nevenschade vrij klein.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 september 2024 @ 11:03:46 #259
3928 Ulx
pi_215041826
twitter
pi_215043401
twitter
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:42:04 #261
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215043659
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:43 schreef oblo het volgende:

[..]
Context:
[..]
[..]

Precies wat ik gisteren al dacht, gewoon terroristen en geen onschuldige burgers. En bepaalde users maar huilen hier want zielig, ik heb geen enkel medelijden met zulke figuren die rustig burgers aan de andere kant van de grens zouden afslachten als ze de kans krijgen. Vind het nog netjes dat IDF die lichamen opruimt, ze hadden de lichamen ook rottend in de zon kunnen laten liggen.
  vrijdag 20 september 2024 @ 15:02:14 #262
38496 Perrin
pi_215044399
twitter
pi_215044521
Kunnen we het Beiroet en Hamas-topic gescheiden houden, pretty please :)
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 15:40:15 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215044855
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:42 schreef damsco het volgende:

[..]
Precies wat ik gisteren al dacht, gewoon terroristen en geen onschuldige burgers. En bepaalde users maar huilen hier want zielig, ik heb geen enkel medelijden met zulke figuren die rustig burgers aan de andere kant van de grens zouden afslachten als ze de kans krijgen. Vind het nog netjes dat IDF die lichamen opruimt, ze hadden de lichamen ook rottend in de zon kunnen laten liggen.
Naja netjes

Volgens het oorlogsrecht moeten ze dit doen waar mogelijk en anders begraven en cordinaten overdragen aan het rode kruis oid en ik kan me voorstellen dat het wat gedoe is om ze het trappenhuis door te slepen
pi_215044907
Maar waren het nou homo's?
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 15:49:55 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215044956
who cares
pi_215045271
Nou ja, misschien wilden die soldaten gewoon integreren en meedoen aan de lokale gewoontes...
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 16:40:46 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215045415
dan hadden ze ze gewoon laten liggen

maar haha supperlollig man, lol, tihi, doe die onzin in een ander topic pls
pi_215045497
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik word zo moe van twitteraars. Hebben ze een explosief filmpje te pakken dat voor zich spreekt, moeten ze het toch weer aandikken met een onzin tekst die voor de wakkere lezer alles dubieus maakt. Die hamas dak opmerking is zo'n voorbeeld.
Over X mee eens.

Maar goed het is wel erg nodig. Zelfs in Nederland zijn er nog steeds figuren die pro-Isral zijn.
  Moderator vrijdag 20 september 2024 @ 16:48:48 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215045505
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Over X mee eens.

Maar goed het is wel erg nodig. Zelfs in Nederland zijn er nog steeds figuren die pro-Isral zijn.
en pro paletina

vrijheid is een mooi ding
pi_215045516
quote:
84s.gif Op vrijdag 20 september 2024 15:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Kunnen we het Beiroet en Hamas-topic gescheiden houden, pretty please :)
Kan toch prima worden samengevat onder expansieve Isralische agressie? Ik zie het verschil niet zo.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215045654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Over X mee eens.

Als je overal bullshit tegenkomt is het makkelijk om negatieve informatie te negeren. Het is dus helemaal niet nodig en zeer schadelijk.
pi_215045759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 08:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
De VN zouden niet eens zijn opgericht zonder het onderscheid. Het is geen weeffout, maar onderdeel van het ontwerp.
pi_215045788
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:40 schreef sp3c het volgende:
dan hadden ze ze gewoon laten liggen

maar haha supperlollig man, lol, tihi, doe die onzin in een ander topic pls
Gewoon lachen man, dit onderwerp is al serieus genoeg. :{
pi_215046181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:14 schreef Cuendillar het volgende:
Gewoon lachen man, dit onderwerp is al serieus genoeg. :{
Het is minder grappig dan je denkt omdat het gewoon een joodse gewoonte is.

The Talmud further clarifies that stoning is to be carried out by throwing a homosexual off a high platform (Sanhedrin 45a). If this kills the homosexual, then all is good. But if the homosexual survives, he is to be pelted with stones until death.
https://muslimskeptic.com/2024/02/27/judaisms-homosexuality/
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:57:22 #276
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215046227
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Kan toch prima worden samengevat onder expansieve Isralische agressie? Ik zie het verschil niet zo.
Eens, zie verschil ook niet zo. Beide Islamitisch terreur.
  vrijdag 20 september 2024 @ 18:01:01 #277
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215046253
quote:
Vind het nog netjes dat IDF die lichamen opruimt, ze hadden de lichamen ook rottend in de zon kunnen laten liggen.
Lekkere jerky ervan maken en dan aan die zielige, hongerige Gazanen voeren. :Y)
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_215046266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik vind het prima dat mensen zulke videos delen, maar het hilarische is dat dit iedere keer komt van mensen die bereid zijn om alles wat Hamas of Hezbollah doet weg te zetten als gerechtvaardigd verzet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Expansieve agressie? Isral heeft al sinds decennia een groot deel van de Westelijke Jordaanoever onder controle, daar is niets expansief meer aan. Jordani had het daar eerst voor het zeggen en zij hebben dat grondgebied tijdens de Zesdaagse Oorlog in 1967 verloren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:49 schreef Triggershott het volgende:

[..]

The Talmud further clarifies that stoning is to be carried out by throwing a homosexual off a high platform (Sanhedrin 45a). If this kills the homosexual, then all is good. But if the homosexual survives, he is to be pelted with stones until death.
Wat is een Joodse gewoonte?

[ Bericht 43% gewijzigd door HowardRoark op 20-09-2024 18:10:57 ]
pi_215046535
Wil je nu doen alsof je dat nog nooit gedaan hebt?
pi_215047267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:49 schreef Triggershott het volgende:

[..]

:D :P

Zie je nou wel, genoeg te lachen. :)

Vooral jouw soort mensen. Die haat is zo voorspelbaar dat het komisch wordt. :P
pi_215047277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 18:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Lekkere jerky ervan maken en dan aan die zielige, hongerige Gazanen voeren. :Y)
Ass jerky don't make itself |:)
pi_215048008
Ik word moe van pro-Palestina. Leef je liever in een democratisch land of in een land met Sharia wetten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Shigyn op 20-09-2024 23:27:02 (Tikfout) ]
  vrijdag 20 september 2024 @ 23:58:38 #284
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215048952
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
1. Boobytraps mogen op militaire spullen worden gezet. Het is niet alsof het teddyberen waren.
2a. Piepers zijn apparaten om snel contact met een bepaald persoon te kunnen krijgen. Je kunt redelijkerwijs verwachten dat de eigenaar die pieper niet aan J Random Voorbijganger geeft maar bij zich draagt.
2b. Door de lading niet veel hoger te maken dan die van een zwaar stuk vuurwerk is de kans op nevenschade vrij klein.
quote:
International humanitarian law prohibits the use of booby-trap devices in the form of apparently harmless portable objects.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 21 september 2024 @ 01:14:58 #285
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_215049198
quote:

[..]
Bepaalde users, en het Witte Huis.
quote:
Footage of Israeli soldiers pushing bodies of Palestinians off roof 'deeply disturbing', says White House

The White House said it has seen “deeply disturbing” footage of Israeli soldiers pushing three apparently lifeless bodies from a rooftop during a raid in the occupied West Bank on Thursday.

The White House’s national security spokesperson John Kirby told reporters that it had demanded an explanation from Israel. Kirby said:

We’ve seen that video, and we found it deeply disturbing. If it’s proven to be authentic, it clearly would depict abhorrent and egregious behavior by professional soldiers.
are we infinite or am I alone
pi_215049742
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 23:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[..]

Isral heeft natuurlijk een uitzonderingspositie. Het gekozen volk hoeft zich daar niets van aan te trekken.
  zaterdag 21 september 2024 @ 08:11:23 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215049840
quote:

[..]
[..]

Communicatieapparatuur is niet onschuldig, het is een wapen
pi_215049953
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is precies wat hij aankaart.
pi_215049988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 07:52 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral heeft natuurlijk een uitzonderingspositie. Het gekozen volk hoeft zich daar niets van aan te trekken.
Jaloers? :D
pi_215050283
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jaloers? :D
Ja, uiteraard heel erg.
pi_215050376
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 09:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja, uiteraard heel erg.
Begrijpelijk. Was ik ook geweest in jouw geval. :Y
pi_215050844
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 09:41 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Begrijpelijk. Was ik ook geweest in jouw geval. :Y
Het doet me goed. Op zoveel begrip had ik niet gerekend. Dankjewel.
pi_215051730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 08:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
ja hoor.. schiet hem dood, hij draagt een mobieltje!
pi_215051739
quote:

[..]
[..]

Ho, ho. Het is niet de bedoeling dat je met onderbouwde feiten komt hier, en al helemaal niet als het kritiek op Isral is. :N
pi_215052455
-

[ Bericht 100% gewijzigd door oblo op 21-09-2024 13:13:24 ]
  zaterdag 21 september 2024 @ 14:31:40 #296
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215053049
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja hoor.. schiet hem dood, hij draagt een mobieltje!
Kijk een expert
pi_215053393
‘Een academische boycot kan Isral redden van zichzelf’

Maar Joodse studenten voelen zich onveilig in het huidige academische klimaat.
„Als ik tijdens een college een Amnesty International-rapport aanhaal dat Isral een apartheidsstaat noemt, kan een Joodse student zich gekwetst voelen. Ik betwijfel die ervaring niet, maar wil er wel op wijzen dat die sociaal wordt geproduceerd. Isral wil dat die studenten zich onveilig voelen.”
Ik ken de Nederlandse situatie niet in detail, maar bezettingen hier in Engeland vonden vaak plaats als er niet naar de studenten werd geluisterd
En buiten college? De slogan ‘van de rivier tot de zee’ veronderstelt volgens critici het einde van Isral en etnische zuivering.
„Zou je dat ook zeggen als het ging om een vrij Zuid-Afrika, ten tijde van de Apartheid? Ja, het is een roep om regime change, dat wil zeggen een einde van de bezetting en de apartheid. Trouwens, toen ik op school zat, kreeg ik lesboekjes waarin geen grens bestond tussen het Isral van 1948 en de rest van het gebied, dus het werkt naar twee kanten. Uiteindelijk gaat het om de context, om de vraag wie de slogan hanteert en op welke manier.”
pi_215053457
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:06 schreef Chadi het volgende:

„Als ik tijdens een college een Amnesty International-rapport aanhaal dat Isral een apartheidsstaat noemt, kan een Joodse student zich gekwetst voelen. Ik betwijfel die ervaring niet, maar wil er wel op wijzen dat die sociaal wordt geproduceerd. Isral wil dat die studenten zich onveilig voelen.”
Ik ken de Nederlandse situatie niet in detail, maar bezettingen hier in Engeland vonden vaak plaats als er niet naar de studenten werd geluisterd
En buiten college? De slogan ‘van de rivier tot de zee’ veronderstelt volgens critici het einde van Isral en etnische zuivering.
„Zou je dat ook zeggen als het ging om een vrij Zuid-Afrika, ten tijde van de Apartheid? Ja, het is een roep om regime change, dat wil zeggen een einde van de bezetting en de apartheid. Trouwens, toen ik op school zat, kreeg ik lesboekjes waarin geen grens bestond tussen het Isral van 1948 en de rest van het gebied, dus het werkt naar twee kanten. Uiteindelijk gaat het om de context, om de vraag wie de slogan hanteert en op welke manier.”
Het is net of dit dingen zijn die jou interesseren!
pi_215053534
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk een expert
zegt de expert
pi_215053556
quote:

Je vergeet een bron te vermelden, maar even zoeken op Google laat al snel zien dat dit een stuk is van de progressief linkse NRC, waar men al jaar en dag uitblinkt in hun anti-Isralische berichtgeving met de nodige Islamofilie hier omheen.

Niet geheel verassend laat men bij deze krant dan ook alleen maar Isralirs en Joden aan het woord die negatief praten over Isral. Alle vermeende experts, academici en deskundigen worden specifiek uitgekozen zodat de vooringenomenheid van de journalisten kan worden bevestigd.

Maar de gemaakte claim hier is natuurlijk bespottelijk. Er is geen academische boycot nodig jegens Isral. Er is immers ook geen bezetting of apartheid. Dit zijn samen met de aantijging van genocide leugens uit de bekende kringen, met de bedoeling Isral als land in een kwaad daglicht te zetten.
pi_215053585
quote:

dit zegt echt helemaal niets, lol.. wat bedoelt ie dan echt? israel weg, palestina voor de joden en palestijnen, beiden in een staat? een democratie? of alleen de palestijnen de baas?
activisten weten niet eens wat ze zeggen, wat het inhoudt. die roepen gewoon mee als het hierom gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')