Een beetje respect voor doden mag wel. Ze hadden ze ook kunnen laten liggen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zijn dood, anders moeten ze die jongens naar benee slepen, ik snap dat wel,
ik zou ook voor de kortste weg gekozen hebben
ze moeten toch uit de zon en naar het koelhuis / mortuariumquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een beetje respect voor doden mag wel. Ze hadden ze ook kunnen laten liggen.
Dat is denk ik een goed punt. Waarom zou de ene resolutie wel nageleefd moeten worden maar de andere niet? Wat heeft de VN nog voor zin als het niet nageleefd wordt?quote:Op donderdag 19 september 2024 12:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een wapen embargo tegen Israel? Met welk leger gaat de VN dat even regelen?
Context:quote:Op donderdag 19 september 2024 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
Het zijn drie lichamen die ze van het dak gooien
[ x ]
Het leger zegt dat het gaat om terroristen die vanaf hetzelfde dak de soldaten beschoten en uitgeschakeld werden. Het leger zegt dat de acties van de soldaten die op het filmpje te zien zijn tegen de waarden van het leger ingaat en ze het incident onderzoeken.quote:כוחות מיוחדים פשטו על בית וחיסלו שלושה מחבלים. בתיעוד שהפיצו הפלסטינים נראה שהגופות הושלכו מגג הבית אל הקרקע. בצה"ל מסרו כי "מדובר באירוע חמור שאינו עומד בקנה אחד עם ערכי צה"ל, וכי הוא מתוחקר"
אירוע חמור של השלכת גופות מגג בניין תועד במהלך פעילות צה"ל אתמול (חמישי) בעיירה קבאטיה בגזרת ג'נין: כוחות מיוחדים פשטו על בית בעיירה והחלו לסגור עליו, בשלב מסוים זוהו מספר מחבלים חמושים על גג הבית שגם ביצעו ירי לעבר הכוח. בתגובה הכוחות ירו עליהם וחיסלו 3 מחבלים על הגג. במקביל מחבל אחד ברח ונורה מחוץ לבית ועוד אחד נמלט.
https://www.ynet.co.il/news/article/ryxisycp0#autoplay
quote:Medical teams at the town’s emergency center reported another fatality from wounds sustained during the Israeli offensive. Three young men were also confirmed killed after being shot on the rooftop of the besieged house, while 10 others were injured elsewhere in the town, including two who were run over by a military jeep.
Videos circulating on social media show the Israeli forces mistreating the bodies of three victims, discarding them from the roof of the besieged home before a military bulldozer took their bodies away.
The Qabatiya municipality identified the seven victims as Mohammad Khalid Abu Rob, Omar Hamza Abu Rob, Ahmad Maher Zakarneh, Mustafa Faisal Zakarneh, Fadi Joudat Hanaysheh, Mohammad Omar Kmeil, and Shadi Sami Zakarneh.
https://english.wafa.ps/Pages/Details/149412
De VN heeft zijn houdbaarheidsdatum allang overschreden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is denk ik een goed punt. Waarom zou de ene resolutie wel nageleefd moeten worden maar de andere niet? Wat heeft de VN nog voor zin als het niet nageleefd wordt?
Twee hoofdargumenten:quote:Op donderdag 19 september 2024 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
oorlogsrecht is geen links/rechts dingetje
welke argumenten had ze?
De context die we hadden verwacht. Had niet mogen gebeuren, idf baalt er van. Prima lijkt me, niet groter maken dan het isquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:43 schreef oblo het volgende:
[..]
Context:
[..]
Het leger zegt dat het gaat om terroristen die vanaf hetzelfde dak de soldaten beschoten en uitgeschakeld werden. Het leger zegt dat de acties van de soldaten die op het filmpje te zien zijn tegen de waarden van het leger ingaat en ze het incident onderzoeken.
[..]
1. Boobytraps mogen op militaire spullen worden gezet. Het is niet alsof het teddyberen waren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Twee hoofdargumenten:
1. Mogelijk is hier sprake van een boobytrap en dat mag niet want Israël heeft een verdrag daarover ondertekend.
2. Door al die piepers tegelijkertijd te laten ontploffen maak je onvoldoende onderscheid. Je weet niet wie hem vast heeft, waar diegene is etc.
Precies wat ik gisteren al dacht, gewoon terroristen en geen onschuldige burgers. En bepaalde users maar huilen hier want zielig, ik heb geen enkel medelijden met zulke figuren die rustig burgers aan de andere kant van de grens zouden afslachten als ze de kans krijgen. Vind het nog netjes dat IDF die lichamen opruimt, ze hadden de lichamen ook rottend in de zon kunnen laten liggen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:43 schreef oblo het volgende:
[..]
Context:
[..]
Het leger zegt dat het gaat om terroristen die vanaf hetzelfde dak de soldaten beschoten en uitgeschakeld werden. Het leger zegt dat de acties van de soldaten die op het filmpje te zien zijn tegen de waarden van het leger ingaat en ze het incident onderzoeken.
[..]
Naja netjesquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:42 schreef damsco het volgende:
[..]
Precies wat ik gisteren al dacht, gewoon terroristen en geen onschuldige burgers. En bepaalde users maar huilen hier want zielig, ik heb geen enkel medelijden met zulke figuren die rustig burgers aan de andere kant van de grens zouden afslachten als ze de kans krijgen. Vind het nog netjes dat IDF die lichamen opruimt, ze hadden de lichamen ook rottend in de zon kunnen laten liggen.
Over X mee eens.quote:Op donderdag 19 september 2024 23:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik word zo moe van twitteraars. Hebben ze een explosief filmpje te pakken dat voor zich spreekt, moeten ze het toch weer aandikken met een onzin tekst die voor de wakkere lezer alles dubieus maakt. Die hamas dak opmerking is zo'n voorbeeld.
en pro paletinaquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Over X mee eens.
Maar goed het is wel erg nodig. Zelfs in Nederland zijn er nog steeds figuren die pro-Israël zijn.
Kan toch prima worden samengevat onder expansieve Israëlische agressie? Ik zie het verschil niet zo.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Kunnen we het Beiroet en Hamas-topic gescheiden houden, pretty please
Als je overal bullshit tegenkomt is het makkelijk om negatieve informatie te negeren. Het is dus helemaal niet nodig en zeer schadelijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Over X mee eens.
Maar goed het is wel erg nodig. Zelfs in Nederland zijn er nog steeds figuren die pro-Israël zijn.
De VN zouden niet eens zijn opgericht zonder het onderscheid. Het is geen weeffout, maar onderdeel van het ontwerp.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is denk ik een goed punt. Waarom zou de ene resolutie wel nageleefd moeten worden maar de andere niet? Wat heeft de VN nog voor zin als het niet nageleefd wordt?
Gewoon lachen man, dit onderwerp is al serieus genoeg.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:40 schreef sp3c het volgende:
dan hadden ze ze gewoon laten liggen
maar haha supperlollig man, lol, tihi, doe die onzin in een ander topic pls
Het is minder grappig dan je denkt omdat het gewoon een joodse gewoonte is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:14 schreef Cuendillar het volgende:
Gewoon lachen man, dit onderwerp is al serieus genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |