quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Hoe kan je nou weer een mobiel of laptop laten ontploffen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu is het wel fijn dat het bij Hezbollah is gebeurd, maar dit zou zomaar eens heel kut voor iedereen met een laptop of mobiel kunnen worden.
Net zoals ze de verrijkingscentrifuges in Iran hebben laten vastlopen: virus schrijven die een kwetsbaarheid van de batterij uitbuit.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Hoe kan je nou weer een mobiel of laptop laten ontploffen.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:51 schreef Haags het volgende:
Werkelijk waar briljant bedacht dit. Chapeau!
quote:
Afgekeken van GTAquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Op vergelijkbare wijze als een pager gok ik zo.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Toen ik het bericht voor het eerst las dacht ik dat de aardappels in Lebanon spontaan ontplofte, de afbeelding van een markt in het NOS bericht helpt daar ook niet bij.
Koop je een granaatappel op de markt ontploft je pieper.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Toen ik het bericht voor het eerst las dacht ik dat de aardappels in Lebanon spontaan ontplofte, de afbeelding van een markt in het NOS bericht helpt daar ook niet bij.
Nou de vraag is of er wellicht iets in het productieproces is toegevoegd of aangepast.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu is het wel fijn dat het bij Hezbollah is gebeurd, maar dit zou zomaar eens heel kut voor iedereen met een laptop of mobiel kunnen worden.
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:16 schreef Hathor het volgende:
In 2024 nog met een pieper op zak lopen.
Zou wel echt een prachtig staaltje infiltratie zijn van Israel als die regel kwam van iemand die stiekem voor Israel werkt en dat suggereerde. Om zo een batch aangepaste pagers naar iedereen te krijgen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geenstijl meldt dat het om een nieuwe batch pagers zou gaan die een paar dagen geleden zijn geïmporteerd door Hezbollah omdat de leden geen mobieltjes meer mochten gebruiken in verband met de veiligheid.
De voeding in mijn pc is ooit eens ontploft, klinkt niet veel harder als een kanonslagje op oudjaarsavond.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:55 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik moest direct aan pagers denken maar door die foto in combinatie met het het woord piepers begon ik te twijfelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:57 schreef LiptonLemon het volgende:
Ik heb er ooit eens een tijdje een gehad, voor de ambulante handel zeg maar. Maar dat is toch al gauw weer een jaartje of 30 geleden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Made in Israelquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
WSJ meldt dat het om een nieuwe batch pagers zou gaan die een paar dagen geleden zijn geïmporteerd door Hezbollah omdat de leden geen mobieltjes meer mochten gebruiken in verband met de veiligheid.
Nee hoor, hier zijn ze nog gebruikt voor storingsdienst.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het westen gebruikte die dingen rond de eeuwwisseling. In Nederland hebben we ze zelfs gewoon overgeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |