Tja, zo een levering onderschappen en verwisselen voor een geprepareerde zending.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:33 schreef Junglebeast het volgende:
Van Reuters: "The pagers that detonated were the latest model brought in by Hezbollah in recent months, three security sources said."
Stuxnet was ook wel een huzarenstukje.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit gaat nu in de geschiedenis in als 1 van de meest bizarre hacks volgens mij.
Als dit in een film gebeurde had ik gezegd dat het maar onrealistische onzin was.
Slechte woordkeuzequote:Op dinsdag 17 september 2024 14:18 schreef Triggershott het volgende:
Gebruikers van sociale media suggereren dat er mogelijk sprake is van een doofpotaffaire. ...
hebben ze iedereen een piepje gestuurd tegelijkquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:29 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Mocht dit gedaan zijn door Israël is het een teken dat men dus wel luistert naar de internationale gemeenschap. Preciezer dan dit kan eigenlijk niet. Ook onschuldige kindertjes hebben die dingen waarschijnlijk niet.
Benieuwd wanneer de woedende reacties komen.
hebben ze die eerst terug geroepen voor onderhoud zekerquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Piepers worden Boomers.
LOL
Geweldige actie.
quote:Zeker acht doden en 2750 gewonden door ontplofte piepers in Libanon
In heel Libanon zijn 2750 mensen gewond geraakt door de ontploffingen van piepers, meldt het ministerie van Volksgezondheid. Acht mensen zijn gedood door de explosies. Het is nog niet duidelijk waarom de piepers vrijwel gelijktijdig zijn ontploft en de terreurgroep Hezbollah doet onderzoek.
Een 10-jarig meisje in de Bekavallei werd gedood toen de pieper van haar vader explodeerde, meldt de familie aan persbureau AFP. Ook twee leden zouden volgens Hezbollah zijn omgekomen.
Op nieuwszender Al Jazeera is te zien dat er chaos heerst in de Libanese ziekenhuizen, waar veel mensen onder het bloed naartoe worden gebracht.
Het is niet duidelijk waardoor de piepers ontploften. Hezbollah zegt dat te onderzoeken. Waarnemers vermoeden dat Israël erachter zit, maar dat land heeft nog niet gereageerd.
Maar er zijn ook berichten dat ze eerst erg warm werden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:29 schreef franske19 het volgende:
[..]
Denk niet echt een hack, tenminste niet in de traditionele vorm. Sommige claimen dat ze de batterijen hebben overbelast maar dat slaat nergens op. Die ontploffen namelijk niet op dergelijke krachtige wijze.
Ze hebben waarschijnlijk de zendingen van deze dingen onderschept en ze vervangen (of aangepast) voor identieke exemplaren met een beetje explosief materiaal erin en wat aanpassingen op het moederbord om deze ontploffing te kunnen veroorzaken.
Dat zal bij flink wat Hezbollah mannen ook wel zijn gebeurd. Benieuwd of dit weer tot de bekende 'Israël zorgt zo alleen maar voor meer leden voor dat soort groepen' geblaat gaat leiden. Als er honderden Hezbollahstrijders helemaal of half gecastreerd zijn zou dat wel eens het enthousiasme om lid te worden kunnen verminderen. Denk ik.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit dus, kan niet anders. En ze dan ook gewoon gelijktijdig af laten gaan. Wie of wat hier achter zit moet zich nu echt de ballen uit de broek lachen.
net als mijn buurvrouw voor ze gaat ontploffenquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar er zijn ook berichten dat ze eerst erg warm werden.
Ze gaan het ook niet toegeven. Die roepen gewoon iets over defecte bomgordels of zo.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:00 schreef Zoddie het volgende:
Israël heeft nog niet gereageerd..
Nee denk dat daar een flink feestje gevierd wordt.
Waarom? Die liggen vol gewonden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:05 schreef Mr.Silencer het volgende:
Die ziekenhuizen zullen nu wel een verleidelijk doelwit zijn mocht dit escaleren.
Heb je ze op 1 plek, bom erop?quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:05 schreef Mr.Silencer het volgende:
Die ziekenhuizen zullen nu wel een verleidelijk doelwit zijn mocht dit escaleren.
Er liggen natuurlijk ook nog talloze gewonden en zieken die er niks mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:05 schreef Mr.Silencer het volgende:
Er is allang oorlog tussen Hezbollah en Israël. Hezbollah schiet sinds 7 oktober raketten op Israel en Israël schakelt sindsdien de ene na de andere Hezbollah malloot uitquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Zal dit dan de oorlogsverklaring worden van Hezbollah?
Er is dacht ik vandaag toestemming gegeven tot een operatie tegen Hezbollah in Libanon. Dit is denk ik de eerste dreun die Israël uitdeelde. In een klap 3000 man het ziekenhuis in helpen en de complete communicatie lamleggen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:14 schreef sp3c het volgende:
Klinkt meer als een oorlogsverklaring aan Hezbollah
Zeker niet, die paar schermutselingen? Officieel is dit echt nog geen oorlog. Dat ziet er echt wel heel wat anders uit.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is allang oorlog tussen Hezbollah en Israël. Hezbollah schiet sinds 7 oktober raketten op Israel en Israël schakelt sindsdien de ene na de andere Hezbollah malloot uit
Van twee dagen geleden. Nummer 440
[ x ]
Distributieketen onderschept.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:34 schreef Caland het volgende:
Wel tamelijk briljant, maar hoe de fuck werkt zoiets. Waren ze stiekem de leverancier ofzo?
Israël heeft een behoorlijk ontwikkelde ICT sector. Misschien de managementsoftware gehackt en een custom firmware op precies die pagers geladen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:34 schreef Caland het volgende:
Wel tamelijk briljant, maar hoe de fuck werkt zoiets. Waren ze stiekem de leverancier ofzo?
Maar dan nog doet een batterijtje toch nooit zóveel schade?quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israël heeft een behoorlijk ontwikkelde ICT sector. Misschien de managementsoftware gehackt en een custom firmware op precies die pagers geladen.
Hangt van de batterij af. Ik kan me voorstellen dat ze hebben gekozen voor een flinke capaciteit omdat je in de strijd niet zonder juice wil zitten. En die kunnen behoorlijk klappen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dan nog doet een batterijtje toch nooit zóveel schade?
Nee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israël heeft een behoorlijk ontwikkelde ICT sector. Misschien de managementsoftware gehackt en een custom firmware op precies die pagers geladen.
Hoezo? Dacht je dat Hezbollah veertig jaar na de oprichting nog een clubje amateurs was of zo? Het is een staat binnen een staat.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:43 schreef sp3c het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat al die vogels met military grade radios in hun jurk rondlopen
Hoeveel UNHRA medewerkers?quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:35 schreef Ulx het volgende:
200 zwaargewonden in kritieke toestand volgens nu.nl
Dit inderdaad. Er zijn op de social media genoeg lugubere videos van mensen die armen, handen, vingers of andere delen van het lichaam missen. Het is lastig te geloven dat dit alleen maar komt door een batterij die ontploft.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dan nog doet een batterijtje toch nooit zóveel schade?
Correct.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Dacht je dat Hezbollah veertig jaar na de oprichting nog een clubje amateurs was of zo? Het is een staat binnen een staat.
lijkt me wat teveel van het goede voor dagelijks gebruikquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Dacht je dat Hezbollah veertig jaar na de oprichting nog een clubje amateurs was of zo? Het is een staat binnen een staat.
En als je tegen de IDF gaat vechten?quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat teveel van het goede voor dagelijks gebruik
dan is het klaarblijkelijk ook niet zo'n goed ideequote:Op dinsdag 17 september 2024 18:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als je tegen de IDF gaat vechten?
quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
Hezbollah toont helaas aan wat er kan gebeuren als een van oorsprong merendeel Christelijk land, wat Libanon was, te maken krijgt met een snel groeiende radicale Islamtische bevolking die Joden en Israël haten.
Maar explosieven zijn vrijwel altijd voorzien van middelen om ze te kunnen detecteren. Of door sensors, of door honden. Dus duizenden mensen daarmee maandenlang laten rondlopen was denk ik opgevallen. Er hoeft er maar eentje opengeschroefd te worden en de operatie mislukt.quote:
Bomaanslagen plegen?quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Mag zoiets volgens het oorlogsrecht?
Serieuze antwoorden aub, niet debiel gaan lopen doen.
Nu ben ik normaal de laatste die van Wikipedia iets zal plukken, maar deze omschrijving van Hezbollah correct.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]![]()
Hij gaat op deze tour hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |