Ja, Stein.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:12 schreef THEFXR het volgende:
Is mijn weer app een negatieveling?
.
[ afbeelding ]
Hmmmm ik snap welk sfeertje je bedoeltquote:Op donderdag 19 september 2024 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is dan zo lekker mysterieus. Beetje Twin Peaks achtig.
Eng ja, ik zat op de hoek van spui/oude maas.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Oude Maas?
Zat net in Puttershoek aan het Spui, komt wel dichtbij zo.
Ik elke dagquote:Op donderdag 19 september 2024 16:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt. Alleen het merendeel komt nauwelijks/nooit in een bos
Voor mijn gevoel begint dat altijd rond ingaan wintertijd. Totaal niet grillig ook. Eerder lelijk en saai. Duurt ongeveer tot eind maart. 80% van de tijd is dan grijs.quote:Op donderdag 19 september 2024 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
Het èchte depressieve treurnis weer heb je meestal pas vanaf november in Nederland vind ik.
Met van die stratusdagen met een egaal grijs gesloten wolkendek waar nul beweging of verandering in zit en wat motregen dat er nu en dan uit komt
Dat heb je vooral in de bergen. Die wolken flarden vind ik altijd prachtig. Mystiekquote:Op donderdag 19 september 2024 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is dan zo lekker mysterieus. Beetje Twin Peaks achtig.
Heerlijk tochquote:Op donderdag 19 september 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik elke dag. Ik werk in een bos
Dit soort depressieve foto’s sturen, die hoogstens een dag leuk zijn, terwijl je in een hangmat ligt.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmmmm ik snap welk sfeertje je bedoelt
Maar! Daarvoor moet je eigenlijk in de pacific northwest van de USA zitten. Daar heb je dat typische Twin Peaks sfeertje
[ afbeelding ]
Ik zie anders gewoon zon op de foto. Prachtig plaatjequote:Op donderdag 19 september 2024 22:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit soort depressieve foto’s sturen, die hoogstens een dag leuk zijn, terwijl je in een hangmat ligt.![]()
Morgen gewoon weer een mooie dag, jongens.
Donkerquote:Op donderdag 19 september 2024 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt fantastisch weer momenteel
Mag best nog 4-6 weken zo blijven. Hebben nog wat compensatie te goedquote:
Het goede nieuws is dat we vanaf morgen steeds dichterbij de astronomische lente komenquote:
Maar waarom zouden we dat willen i.p.v dit van vandaag en morgen? Perfect weer ditquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:02 schreef Perrin het volgende:
Maaaanden guur en grijs, ik ben er klaar voor.
Bij de herfst hoort herfstweer etc. Juist die verschillen en grillen van de seizoenen maken het zo leuk om in Nederland te wonen. Altijd het weer als dat van vandaag zou me ontzettend gaan vervelen (en dat geldt ook voor lange periodes met regen, kou, wind). Het moet dynamisch zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar waarom zouden we dat willen i.p.v dit van vandaag en morgen? Perfect weer dit
Ben de zon nu wel beu. Tijd voor deprimerend herfstweer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar waarom zouden we dat willen i.p.v dit van vandaag en morgen? Perfect weer dit
Wou al zeggen ja, Nederland heeft wat dat betreft een enorm monotoon klimaat met relatief weinig variatie in de seizoenen. Voorbeeld dat jij geeft is inderdaad een veel dynamischer klimaat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Leuk die Nederlandse 'grillen' in het weer maar in de praktijk komt het gewoon neer op vanaf volgende week een maand of 8 grauw kutweer bij 11 graden. Dat is toch doodsaai.
Maatje van me woont in Colorado daar heb je (naast gruwelijk mooie natuur) eigenlijk de hele herfst wel echte nazomerdagen afgewisseld met koude dagen terwijl alles qua bladeren aan het verkleuren is. En dan vanaf november december een paar maanden echt winter met snil.
Vervelen? Dit is echt perfect, meer dan perfect. Snap niet dat je zou willen dat het weer grauw en grijs wordt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij de herfst hoort herfstweer etc. Juist die verschillen en grillen van de seizoenen maken het zo leuk om in Nederland te wonen. Altijd het weer als dat van vandaag zou me ontzettend gaan vervelen (en dat geldt ook voor lange periodes met regen, kou, wind). Het moet dynamisch zijn.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij de herfst hoort herfstweer etc. Juist die verschillen en grillen van de seizoenen maken het zo leuk om in Nederland te wonen. Altijd het weer als dat van vandaag zou me ontzettend gaan vervelen (en dat geldt ook voor lange periodes met regen, kou, wind). Het moet dynamisch zijn.
Zo ongeveer als hier staat. Herfst halfjaar is totaal niet dynamisch in Nederland. 80% van de tijd is het doodsaai, lelijk, treurig en egaal grijs met af en toe motregen of mist.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Leuk die Nederlandse 'grillen' in het weer maar in de praktijk komt het gewoon neer op vanaf volgende week een maand of 8 grauw kutweer bij 11 graden. Dat is toch doodsaai.
Maatje van me woont in Colorado daar heb je (naast gruwelijk mooie natuur) eigenlijk de hele herfst wel echte nazomerdagen afgewisseld met koude dagen terwijl alles qua bladeren aan het verkleuren is. En dan vanaf november december een paar maanden echt winter met snil.
Daar kan je gewoon bomen kappen voor je kachel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Dat is nou eenmaal het verschil tussen mooi-weer liefhebbers en niet-zomer liefhebbers.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Check. ✅quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het verschil tussen mooi-weer liefhebbers en niet-zomer liefhebbers.
Ik hoef op een weekend schaatsen na geen enkele dag winter.Colorado zou ik lekker voor bedanken.
De herfst heb ik gedoogd.
Het hele jaar lente en zomer graag.![]()
Ik geniet er ook wel van omdat ik het lekker omarm. Gezellig in huis enzo.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo kijken we allemaal anders naar ons klimaat blijkt welik ga er weer van genieten de komende tijd.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik geniet er ook wel van omdat ik het lekker omarm. Gezellig in huis enzo.
Ja sorry dat ik geen depressie krijg van een donkere avond of ochtend.quote:
Meer dat "het is gezellig"quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja sorry dat ik geen depressie krijg van een donkere avond of ochtend.
Ik had nu een rij aan voorbeelden maar jij bent toch 100% anti dus ik hou het hierbij.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer dat "het is gezellig"
Het enige wat het gezellig maakt is dat geen hond zich nog graag vrijwillig buiten begeeft en dat je dus een soort van opgesloten zit.
En ik kies dat specifieke voorbeeld aan omdat al die koutisten hier dat blijven aanhalen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had nu een rij aan voorbeelden maar jij bent toch 100% anti dus ik hou het hierbij.
Heb je daar kutweer voor nodig dan om het gezellig thuis te hebben?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik geniet er ook wel van omdat ik het lekker omarm. Gezellig in huis enzo.
Als nou eindelijk Silksong eens uitkomt kan het zeker sfeerverhogend werken als de regen tegen het raam tiktquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je daar kutweer voor nodig dan om het gezellig thuis te hebben?
Vroeg donker en regen of wind buiten is toch anders dan gezellig in de zomer?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je daar kutweer voor nodig dan om het gezellig thuis te hebben?
Iets dat ik me laatst zat te bedenken. De mensen die enorme neerslachtigheid ervaren, gaan vaak in de lente of zomer op vakantie. Terwijl ze die 6 maanden grijs niet trekken. Waarom dan niet in de winter op vakantie? In Nederland is het toch prima in de lente en zomer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik kies dat specifieke voorbeeld aan omdat al die koutisten hier dat blijven aanhalen.
Check!quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iets dat ik me laatst zat te bedenken. De mensen die enorme neerslachtigheid ervaren, gaan vaak in de lente of zomer op vakantie. Terwijl ze die 6 maanden grijs niet trekken. Waarom dan niet in de winter op vakantie? In Nederland is prima in de lente en zomer.
Omdat wij ook fan zijn van zomers weer op vakantie, en in Europa krijg je dat niet buiten de zomer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iets dat ik me laatst zat te bedenken. De mensen die enorme neerslachtigheid ervaren, gaan vaak in de lente of zomer op vakantie. Terwijl ze die 6 maanden grijs niet trekken. Waarom dan niet in de winter op vakantie? In Nederland is prima in de lente en zomer.
Hahaha. Je snapt er niks van. Hoe lekker is straks de prille lente weer na 6 maanden grauw kutweer?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die liever grijs grauw kutweer hebben moet je niet vertrouwen. Zijn nihilisten, staan aan de verkeerde kant van het leven.
Af en toe een dagje is wel lekker ja. Beetje gamen of een goed boek lezen met een kop thee. Maar als je dat permanent wenst heb je ergens een verkeerde afslag genomen.
Ah oke ja als je alleen in Europa wil zitten, wordt dat wat krapper.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat wij ook fan zijn van zomers weer op vakantie, en in Europa krijg je dat niet buiten de zomer.
En afgelopen jaar heb ik heel veel treurigheid gemist op vakantie
Weet je wat het beste gevoel is, op de zomer na?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hahaha. Je snapt er niks van. Hoe lekker is straks de prille lente weer na 6 maanden grauw kutweer?
Het breekt ook gewoon die 6 maanden grijsheid.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Check!
Wij gaan ook altijd in het winter/najaar op vakantie. Nederland is best gezellig in de zomer, terassen vol en vaak hoe veel er over klagen toch ook veel dagen/weken met prima weer.
Nadeel is wel dat als je echt een garantie wil op mooi weer je wel verder moet vliegen.
Nadeel is dat je dan wel vaak tussen de bejaarden zitquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah oke ja als je alleen in Europa wil zitten, wordt dat wat krapper.
Al heb je zelfs in december in Portugal of de Canarische eilanden nog 20 graden dagen. Met de zon op je wangen.
Moeten we een bedrag inzamelen voor @Nattekatquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Nadeel is dat je dan wel vaak tussen de bejaarden zit![]()
Sevilla zou ik aanraden, vaak toch wel minstens een graad of 20 in de winter en je bent er zo.
Bovendien enorm toffe stad met ontzettend veel cultuur en goede restaurants.
20 graden is nou niet echt zomer. En Portugal is nou niet echt een voorbeeld van gegarandeerd prachtig weer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah oke ja als je alleen in Europa wil zitten, wordt dat wat krapper.
Al heb je zelfs in december in Portugal of de Canarische eilanden nog 20 graden dagen. Met de zon op je wangen.
Toch wel 100 keer beter dan grijs in NL.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
20 graden is nou niet echt zomer. En Portugal is nou niet echt een voorbeeld van gegarandeerd prachtig weer.
Die kan straks heerlijk een maand naar Curaçao als ADA gaat moonen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Moeten we een bedrag inzamelen voor @:nattekat
Heerlijke locatie in de winter.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kan straks heerlijk een maand naar Curaçao als ADA gaat moonen.
Nee, ook niet m’n ding. Alles ziet er zo anders uit als de zon schijnt. Dan mag het koud zijn, is prima. En een dagje grijs is echt niet erg. Maar wekenlang, is niet mijn ding.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die liever grijs grauw kutweer hebben moet je niet vertrouwen. Zijn nihilisten, staan aan de verkeerde kant van het leven.
Af en toe een dagje is wel lekker ja. Beetje gamen of een goed boek lezen met een kop thee. Maar als je dat permanent wenst heb je ergens een verkeerde afslag genomen.
Ik kan niet 3 keer op vakantiequote:Op vrijdag 20 september 2024 17:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toch wel 100 keer beter dan grijs in NL.
Maar ook dat vind je niet goed genoeg, dan houdt het op.
Sevilla wil ik nog wel een keer. Lang weekend ofzo.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Sevilla zou ik aanraden, vaak toch wel minstens een graad of 20 in de winter en je bent er zo.
Lekker man. Ik ga volgende maand naar JapanGod.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sevilla wil ik nog wel een keer. Lang weekend ofzo.
Eerst eind oktober naar Seoul - zuid Korea
Ja, doen wij meestal in april, een eiland. Juni/september dan de bergen en eind van het jaar misschien ook wel weekje zon. Hoeft vaak niet zo duur te zijn buiten de vakanties.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker man. Ik ga volgende maand naar JapanGod.
Voorjaar denk weer Spaans eiland pakken dat is altijd wel lekker in die periode.
Helaas was er die dit jaar niet. Na 9 maanden grauw kutweer kwam augustus.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hahaha. Je snapt er niks van. Hoe lekker is straks de prille lente weer na 6 maanden grauw kutweer?
2024 is geen lieverd, nee.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helaas was er die dit jaar niet. Na 9 maanden grauw kutweer kwam augustus.
Sevilla moet ik ook nog steeds een keer doen ja. Is 5 uurtjes rijden dus voor een weekend trip kan dat wel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Laatste jaren sowieso best vaak dat het vrij zonnig is voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:12 schreef INViCTuS het volgende:
September is op een paar dagen na best een fijne maand qua weer. Mag ook gezegd worden
De buien komen dichterbijquote:Op vrijdag 20 september 2024 19:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sevilla moet ik ook nog steeds een keer doen ja. Is 5 uurtjes rijden dus voor een weekend trip kan dat wel.
Hier hebben we trouwens afgelopen januari zelfs al een paar dagen gehad boven de 25 graden. Vrij bizar.
En dan zijn er mensen die dik herfst weer willenquote:
Regent hier nu inmiddels ook goed ja. Nog geen 'downpour' waarbij ik me zorgen maak dat de boel gaat overstromen gelukkig. Eerder een goeie bui zeg maarquote:Op zaterdag 21 september 2024 00:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De buien komen dichterbij
[ x ]
Just do it.quote:Op zaterdag 21 september 2024 00:53 schreef Tjacka het volgende:
Zodra ik het financieel kan ben ik weg hier. Als de AMOC maar niet stopt dan kom ik mijn huis nooit meer kwijt
Regen is ook wel nodig daar.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Regent hier nu inmiddels ook goed ja. Nog geen 'downpour' waarbij ik me zorgen maak dat de boel gaat overstromen gelukkig. Eerder een goeie bui zeg maar
In de stromende regen bij windkracht 7 door het bos lopen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En dan zijn er mensen die dik herfst weer willen![]()
Dat belemmert zoveel bezigheden en leuke dingen.
https://www.bbc.com/news/articles/c20pkwd4dg2oquote:One dead and several missing after 'unprecedented' rains in Japan
One person has died and seven others are missing, officials said, after "unprecedented" rains caused floods and landslides in the coastal quake-hit region of Ishikawa in northern Japan.
Japan Meteorological Agency (JMA) on Saturday issued its highest "life-threatening" alert level for the Ishikawa region, following torrential rains which are expected to last until midday on Sunday.
More than 40,000 people across four cities have been ordered to evacuate after at least a dozen rivers in the region burst their banks.
Two of the missing were carried away by strong river currents, according to Japan's public service broadcaster NHK.
Meanwhile, another four workers carrying out road repairs following a deadly New Year's Day earthquake are also unaccounted for.
More than 120mm (4.7in) of rain was recorded in Wajima on Saturday morning, NHK reported, the heaviest downpour in the region since records began.
JMA forecaster Sugimoto Satoshi told reporters: "This level of downpours has never been experienced in this region before. Residents must secure their safety immediately. The risk to their lives is imminent."
[..]
Hoezo juli?quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:01 schreef Wereldgozer het volgende:
Heerlijk verbrand op de tennisbaan, 2 potjes gewonnen
Tot juli allen
@:monkyyy @:pisces29
Dan houdt de regen weer op.quote:
Oh is @Wereldgozer zo’n mooi weer popje.quote:
Max UV index 2.9 vandaag. Wereldgozer heeft ook een teer huidje dan blijkbaar.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh is @:wereldgozer zo’n mooi weer popje.
Bleek popje.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Max UV index 2.9 vandaag. Wereldgozer heeft ook een teer huidje dan blijkbaar.
Wat dacht je ervan om dit gewoon even achterwege te laten zo lang het nog mooi is?quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:36 schreef INViCTuS het volgende:
Komende week wel meer natte geit
[ x ]
ja, dat gevoel heb ik ook, voor sommige gebieden komt het niet uit.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om dit gewoon even achterwege te laten zo lang het nog mooi is?
Dat welquote:Op zaterdag 21 september 2024 21:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh is @:wereldgozer zo’n mooi weer popje.
Dank!quote:Op zondag 22 september 2024 09:35 schreef heywoodu het volgende:
Zelf kijk ik vooral met een goed gemoed naar de lijntjes voor de komende dagen, maar ik wens alle liefhebbers van warmte vandaag nog even één voor jullie fijne dag toe, dat dan weer wel
Vaker naar buiten, minder opzien tegen dagen dat ik op pad moet (kantoor en dergelijken met mensen die dan in de lunch op een terrasje willen zitten ipv een beetje koel binnen, drukke treinen met warm weer, yugh), hele dag frisse lucht binnen ipv na een paar uur de ramen dicht en 's avonds weer open, in het algemeen vrolijker wordenquote:Op zondag 22 september 2024 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dank!
Is er dan iets wat je gaat doen als het minder zomers is?
Haten op terrasjes, noooohhh.quote:Op zondag 22 september 2024 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vaker naar buiten, minder opzien tegen dagen dat ik op pad moet (kantoor en dergelijken met mensen die dan in de lunch op een terrasje willen zitten ipv een beetje koel binnen, drukke treinen met warm weer, yugh), hele dag frisse lucht binnen ipv na een paar uur de ramen dicht en 's avonds weer open, in het algemeen vrolijker worden
Oh ik heb geen hekel aan terrasjes hoor, zeker niet, alleen vind ik het juist lekker bij maximaal 20 graden en een lekker briesje (en schaduw), terwijl de rest dat fijn vindt bij 25 graden en in de zonquote:Op zondag 22 september 2024 09:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Haten op terrasjes, noooohhh.
Rest snap ik wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |