Ben de zon nu wel beu. Tijd voor deprimerend herfstweer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar waarom zouden we dat willen i.p.v dit van vandaag en morgen? Perfect weer dit
Wou al zeggen ja, Nederland heeft wat dat betreft een enorm monotoon klimaat met relatief weinig variatie in de seizoenen. Voorbeeld dat jij geeft is inderdaad een veel dynamischer klimaat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Leuk die Nederlandse 'grillen' in het weer maar in de praktijk komt het gewoon neer op vanaf volgende week een maand of 8 grauw kutweer bij 11 graden. Dat is toch doodsaai.
Maatje van me woont in Colorado daar heb je (naast gruwelijk mooie natuur) eigenlijk de hele herfst wel echte nazomerdagen afgewisseld met koude dagen terwijl alles qua bladeren aan het verkleuren is. En dan vanaf november december een paar maanden echt winter met snil.
Vervelen? Dit is echt perfect, meer dan perfect. Snap niet dat je zou willen dat het weer grauw en grijs wordt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij de herfst hoort herfstweer etc. Juist die verschillen en grillen van de seizoenen maken het zo leuk om in Nederland te wonen. Altijd het weer als dat van vandaag zou me ontzettend gaan vervelen (en dat geldt ook voor lange periodes met regen, kou, wind). Het moet dynamisch zijn.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij de herfst hoort herfstweer etc. Juist die verschillen en grillen van de seizoenen maken het zo leuk om in Nederland te wonen. Altijd het weer als dat van vandaag zou me ontzettend gaan vervelen (en dat geldt ook voor lange periodes met regen, kou, wind). Het moet dynamisch zijn.
Zo ongeveer als hier staat. Herfst halfjaar is totaal niet dynamisch in Nederland. 80% van de tijd is het doodsaai, lelijk, treurig en egaal grijs met af en toe motregen of mist.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Leuk die Nederlandse 'grillen' in het weer maar in de praktijk komt het gewoon neer op vanaf volgende week een maand of 8 grauw kutweer bij 11 graden. Dat is toch doodsaai.
Maatje van me woont in Colorado daar heb je (naast gruwelijk mooie natuur) eigenlijk de hele herfst wel echte nazomerdagen afgewisseld met koude dagen terwijl alles qua bladeren aan het verkleuren is. En dan vanaf november december een paar maanden echt winter met snil.
Daar kan je gewoon bomen kappen voor je kachel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Dat is nou eenmaal het verschil tussen mooi-weer liefhebbers en niet-zomer liefhebbers.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
Check. ✅quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het verschil tussen mooi-weer liefhebbers en niet-zomer liefhebbers.
Ik hoef op een weekend schaatsen na geen enkele dag winter.Colorado zou ik lekker voor bedanken.
De herfst heb ik gedoogd.
Het hele jaar lente en zomer graag.![]()
Ik geniet er ook wel van omdat ik het lekker omarm. Gezellig in huis enzo.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo kijken we allemaal anders naar ons klimaat blijkt welik ga er weer van genieten de komende tijd.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik geniet er ook wel van omdat ik het lekker omarm. Gezellig in huis enzo.
Ja sorry dat ik geen depressie krijg van een donkere avond of ochtend.quote:
Meer dat "het is gezellig"quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja sorry dat ik geen depressie krijg van een donkere avond of ochtend.
Ik had nu een rij aan voorbeelden maar jij bent toch 100% anti dus ik hou het hierbij.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer dat "het is gezellig"
Het enige wat het gezellig maakt is dat geen hond zich nog graag vrijwillig buiten begeeft en dat je dus een soort van opgesloten zit.
En ik kies dat specifieke voorbeeld aan omdat al die koutisten hier dat blijven aanhalen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had nu een rij aan voorbeelden maar jij bent toch 100% anti dus ik hou het hierbij.
Heb je daar kutweer voor nodig dan om het gezellig thuis te hebben?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik geniet er ook wel van omdat ik het lekker omarm. Gezellig in huis enzo.
Als nou eindelijk Silksong eens uitkomt kan het zeker sfeerverhogend werken als de regen tegen het raam tiktquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je daar kutweer voor nodig dan om het gezellig thuis te hebben?
Vroeg donker en regen of wind buiten is toch anders dan gezellig in de zomer?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je daar kutweer voor nodig dan om het gezellig thuis te hebben?
Iets dat ik me laatst zat te bedenken. De mensen die enorme neerslachtigheid ervaren, gaan vaak in de lente of zomer op vakantie. Terwijl ze die 6 maanden grijs niet trekken. Waarom dan niet in de winter op vakantie? In Nederland is het toch prima in de lente en zomer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik kies dat specifieke voorbeeld aan omdat al die koutisten hier dat blijven aanhalen.
Check!quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iets dat ik me laatst zat te bedenken. De mensen die enorme neerslachtigheid ervaren, gaan vaak in de lente of zomer op vakantie. Terwijl ze die 6 maanden grijs niet trekken. Waarom dan niet in de winter op vakantie? In Nederland is prima in de lente en zomer.
Omdat wij ook fan zijn van zomers weer op vakantie, en in Europa krijg je dat niet buiten de zomer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iets dat ik me laatst zat te bedenken. De mensen die enorme neerslachtigheid ervaren, gaan vaak in de lente of zomer op vakantie. Terwijl ze die 6 maanden grijs niet trekken. Waarom dan niet in de winter op vakantie? In Nederland is prima in de lente en zomer.
Hahaha. Je snapt er niks van. Hoe lekker is straks de prille lente weer na 6 maanden grauw kutweer?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die liever grijs grauw kutweer hebben moet je niet vertrouwen. Zijn nihilisten, staan aan de verkeerde kant van het leven.
Af en toe een dagje is wel lekker ja. Beetje gamen of een goed boek lezen met een kop thee. Maar als je dat permanent wenst heb je ergens een verkeerde afslag genomen.
Ah oke ja als je alleen in Europa wil zitten, wordt dat wat krapper.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat wij ook fan zijn van zomers weer op vakantie, en in Europa krijg je dat niet buiten de zomer.
En afgelopen jaar heb ik heel veel treurigheid gemist op vakantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |