Kunnen ze nog wel illegaal hier zwerven.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het is een dubbele win, want als het coa weg is kun je ook nergens meer asiel aanvragen.
Ja. Denk alleen niet dat de EU een dergelijke beargumentatie accepteert voor het schenden van het Schengen verdrag.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik doel zelf meer op de opbrengst van de actie zelf qua bewustwording. Natuurlijk zullen de illegalen wel binnen blijven komen, maar ik vermoed dat men geen idee heeft wat de aantallen nou eigenlijk zijn. Een weekje controleren levert dat soort data op.
Uiteraard, maar dat help juist bij de bewustwording. Als met een simpele controle al zoveel gepakt kan worden dan weten we dus ook, zoals jij zegt, dat het daadwerkelijke aantal vele malen hoger ligt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, eigenlijk. Daarvoor zijn die controles veel te makkelijk te omzeilen. Zeker als je bedenkt wat het doel is: mensen terugsturen. Dus je staat bij Groesbeek op de grens, en je stuurt iemand zonder paspoort terug Duitsland in. Het zijn meestal mensen die vrij weinig te verliezen hebben, dus die keren echt niet om. Die wachten tot de controle is ingepakt, pakken bus 58, of hiken door een paar maïsvelden en staan alsnog in Nederland.
Welke bewustwording? Dat je niet zomaar een grens mag oversteken? Dat er mensen zijn die het toch doen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat help juist bij de bewustwording. Als met een simpele controle al zoveel gepakt kan worden dan weten we dus ook, zoals jij zegt, dat het daadwerkelijke aantal vele malen hoger ligt.
Symboolpolitiek mag wat kostenquote:Op dinsdag 10 september 2024 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit gaat zo veel meer kosten dan het ooit oplevert. Voor Duitsland ook trouwens.
Struisvogelen heeft nog nooit echt iets opgeleverd.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het is een dubbele win, want als het coa weg is kun je ook nergens meer asiel aanvragen.
Je mag zomaar de grens oversteken, het is Schengen. Maar als je illegaal bent, dan niet. Het is wel handig om, net als in Duitsland, eens wat getallen daar aan te verbinden. Een weekje controleren leverde in Duitsland al meer dan duizend acties op waarbij illegalen tegengehouden konden worden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Welke bewustwording? Dat je niet zomaar een grens mag oversteken? Dat er mensen zijn die het toch doen?
Jazeker wel: zetels voor populistenquote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Struisvogelen heeft nog nooit echt iets opgeleverd.
En alle nog lopende procedures? Die gaan we ook maar gewoon stoppen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kunnen ze nog wel illegaal hier zwerven.
Dat is zeker waar, stoppen met asielaanvragen aannemen is dan ook het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Struisvogelen heeft nog nooit echt iets opgeleverd.
Ja en dan gaan ze via een landweggetje naar binnen. En nu?quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mag zomaar de grens oversteken, het is Schengen. Maar als je illegaal bent, dan niet. Het is wel handig om, net als in Duitsland, eens wat getallen daar aan te verbinden. Een weekje controleren leverde in Duitsland al meer dan duizend acties op waarbij illegalen tegengehouden konden worden.
Touché.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jazeker wel: zetels voor populisten
't Is niet voor niets dat de plannen van dit kabinet zich tot nu toe beperken tot het afbreken van van alles en nog wat.
Dat mag dus niet zomaar, alleen als je staatsburger bent van een Schengenlid.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mag zomaar de grens oversteken, het is Schengen. Maar als je illegaal bent, dan niet. Het is wel handig om, net als in Duitsland, eens wat getallen daar aan te verbinden. Een weekje controleren leverde in Duitsland al meer dan duizend acties op waarbij illegalen tegengehouden konden worden.
Dat gaat hem dan ook niet om bewustwording maar om symboolpolitiek voor de achterban. Het hoeft niet te werken als het maar stoer en daadkrachtig overkomt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Alleen is het helemaal geen simpele controle, en met een marginale pakkans moet je zo ver extrapoleren dat het niets zegt. Nog los van het feit dat het nut van die bewustwording me totaal ontgaat.
Sterker nog, er hoeft niet eens een daadwerkelijk probleem te zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat gaat hem dan ook niet om bewustwording maar om symboolpolitiek voor de achterban. Het hoeft niet te werken als het maar stoer en daadkrachtig overkomt.
Het gaat om illegalen in Duitsland en die zijn....illegaal dus waar moeten die zich bewust van worden? Ik neem toch aan dat ze weten dat ze illegaal zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Alleen is het helemaal geen simpele controle, en met een marginale pakkans moet je zo ver extrapoleren dat het niets zegt. Nog los van het feit dat het nut van die bewustwording me totaal ontgaat.
Dat onderwerp cultiveert men inderdaad zorgvuldig…quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sterker nog, er hoeft niet eens een daadwerkelijk probleem te zijn.
Al kun je natuurlijk altijd en passent een probleem creëren door de spreidingswet te tackelen.
Dus, iedere auto en vrachtwagen aan de grens stoppen en controleren? Ik zeg doen. Duurt nog geen halve dag voordat iedereen over de zeik is.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat gaat hem dan ook niet om bewustwording maar om symboolpolitiek voor de achterban. Het hoeft niet te werken als het maar stoer en daadkrachtig overkomt.
Nee, we houden alleen auto's aan met mensen die er niet arisch uitzien.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus, iedere auto en vrachtwagen aan de grens stoppen en controleren? Ik zeg doen. Duurt nog geen halve dag voordat iedereen over de zeik is.
Je moet wel even lezen wat er staat héquote:Op dinsdag 10 september 2024 18:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja en dan gaan ze via een landweggetje naar binnen. En nu?
Dus een blanke Nederlander of Duitser kan probleemloos illegalen binnenbrengen? Tegen betaling, uiteraard.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, we houden alleen auto's aan met mensen die er niet arisch uitzien.
Zolang die uit het zicht zijn..quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus een blanke Nederlander of Duitser kan probleemloos illegalen binnenbrengen? Tegen betaling, uiteraard.
Hoeveel mensen steken er dagelijks illegaal de grens over om naar Ter Apel te komen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Dekentje erover. Of in de laadruimte.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zolang die uit het zicht zijn..
Kofferbakquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dekentje erover. Of in de laadruimte.
En de doelgroep slaat hier de grote trom inderdaad.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In het zicht, als mijn partner op de bijrijderstoel?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zolang die uit het zicht zijn..
Die 'doelgroep' is het vooral beu dat dit land overspoeld wordt met middeleeuwse, primitieve, achterlijke denkbeelden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:05 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En de doelgroep slaat hier de grote trom inderdaad.
En wat doet controleren aan de grens daar precies tegen? Leg eens uit?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 'doelgroep' is het vooral beu dat dit land overspoeld wordt met middeleeuwse, primitieve, achterlijke denkbeelden.
Niets. Ik heb het over het 'waarom' men die hele immigratie onderhand spuugzat is.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat doet controleren aan de grens daar precies tegen? Leg eens uit?
Even serieus dan maar.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het zicht, als mijn partner op de bijrijderstoel?
Of gaan we gemengde stellen wel staandehouden om te controleren?
Best lastig nog...
Nog steeds ja?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 'doelgroep' is het vooral beu dat dit land overspoeld wordt met middeleeuwse, primitieve, achterlijke denkbeelden.
Misschien houdt het nog wat mensen tegen die de hoge benzine- of tabaksaccijnzen proberen te omzeilen over de grens.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gewone burgers die om wat voor reden dan ook naar het buitenland willen uiteraard ook niet.
Neen: https://nos.nl/artikel/24(...)aussee-bij-controlesquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Even serieus dan maar.
Etnisch profileren, dat is ook nog een dingetje..
De politie mag het niet meen ik. Zou de KM het wel mogen? @:trein2000
Ik betwijfel het..
Dat gaat zaken er dan zeker niet file-vrijer op maken..
En all im- en exporterende bedrijven (inclusief de boeren mevrouw Van der Plas!) gaan grenscontroles ook écht niet tof vinden
Gewone burgers die om wat voor reden dan ook naar het buitenland willen uiteraard ook niet.
Uitreizers zullen niet gecontroleerd worden maar dat doet Duitsland dan weer.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Even serieus dan maar.
Etnisch profileren, dat is ook nog een dingetje..
De politie mag het niet meen ik. Zou de KM het wel mogen? @:trein2000
Ik betwijfel het..
Dat gaat zaken er dan zeker niet file-vrijer op maken..
En all im- en exporterende bedrijven (inclusief de boeren mevrouw Van der Plas!) gaan grenscontroles ook écht niet tof vinden
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat het sarcasme was.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe gaan we dan asielzoekers opvangen? Op straat laten zwerven en in hun onderhoud voorzien door...zeg het maar?
Jouw diversiteitscirkel komt waarschijnlijk dan ook niet verder dan het semi-maandelijks bestellen bij de lokale shoarmaboer.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nog steeds ja?
Wilders had het er in 2006 al over dat het hier weldra een moslimland (want daar gaat het over, toch?) zou worden.
Ik kom in het Arabisch nog steeds niet verder dan shukran en yalla yalla en toen ik net ging pissen zat mijn voorhuid er ook nog gewoon aan![]()
Nee, het gaat erom dat we gewoon lekker anderen de schuld kunnen geven voor de puinhoop die we hier zelf hebben georganiseerd. Grenscontroles maken die puinhoop alleen maar groter.
Sorry maar dit is FOK!, daar is dat tegenwoordig allemaal niet zo helderquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat het sarcasme was.
Je zou best wat inclusiever mogen reageren Etto.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inclusie kan mijn blanke reet kussen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je zou best wat inclusiever mogen reageren Etto.
Oh, voor sex wil je wel buitenlanders? Ben je er zo eenquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inclusie kan mijn blanke reet kussen.
Ik val alleen op blank. Dat is echt super racistisch, ik weet het, maar wellicht dat een DEI-cursus me nog kan helpen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, voor sex wil je wel buitenlanders? Ben je er zo een
Die persoonlijke aanname laat ik even voor wat het is, maar de PVV heeft de hoogste percentages gehaald in Limburg, Zeeland en Groningen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw diversiteitscirkel komt waarschijnlijk dan ook niet verder dan het semi-maandelijks bestellen bij de lokale shoarmaboer.
Thanksquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen: https://nos.nl/artikel/24(...)aussee-bij-controles
"Overspoeld"quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Straks? Die zijn de afgelopen 2 decennia al ruimschoots gebruikt, dacht ik, en constant herhaald.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Overspoeld"
Straks komen termen zoals tsunami, invasie, omvolkung. Kwestie van tijd.
Het is vooral een mankracht vretende exercitie, de KM krijgt sowieso betaald of ze nu aan een grens staan of elders, en daar zit uiteraard nu net het probleem want zoveel mankracht heeft de KM gewoon niet.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks![]()
Dat verwachtte ik al.
Ergo: met het verboden zijn van etnisch profileren én nog tig andere praktische bezwaren is het sowieso een kansloze en geldvretende exercitie..
Dat zou mooi zijn. Want van de vroegere Etto is weinig overgeblevenquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik val alleen op blank. Dat is echt super racistisch, ik weet het, maar wellicht dat een DEI-cursus me nog kan helpen.
Hier in Limburg was PVV ook grootste geworden als Wilders zijn doelen had gezet op Polen ipv moslims of zo.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die persoonlijke aanname laat ik even voor wat het is, maar de PVV heeft de hoogste percentages gehaald in Limburg, Zeeland en Groningen.
Daar wonen nauwelijks buitenlanders. Dus ja, vooral mensen die niet in aanraking komen met andere culturen vallen voor die onzin. Het heeft dan ook geen rationeel aspect, het is een makkelijke doelgroep om de schuld te geven. Noem het xenofobie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |