abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214942957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 16:56 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)hoe-eerder-hoe-beter

https://www.bndestem.nl/v(...)%2Fwww.google.com%2F

Ben heel benieuwd waar we de bemensing vandaan gaan halen om de gehele grens te gaan bewaken :7

Op zich ben ik er niet eens zo tegen, maar de grap is altijd dat de mensen die het hardst roepen ook meteen het hardst schreeuwen dat ze een uur moeten wachten voordat ze Duitsland of Belgie in kunnen :7
Yesilgöz: "Ik hoop echt dat het helpt en symboliek kan ook bijdragen. Maar met alleen symboolpolitiek is niemand geholpen."

Waarbij dit met uitstek een symboolmaatregel is. Je houdt misschien een kleine groep weg maar daarmee zijn je problemen niet opgelost. En met de capaciteit die we niet hebben.
pi_214942971
quote:

Ben heel benieuwd waar we de bemensing vandaan gaan halen om de gehele grens te gaan bewaken :7

Op zich ben ik er niet eens zo tegen, maar de grap is altijd dat de mensen die het hardst roepen ook meteen het hardst schreeuwen dat ze een uur moeten wachten voordat ze Duitsland of Belgie in kunnen :7
Dat laatste vooral. Die grenscontroles zijn heel goed, maar dan eigenlijk wel alleen voor die asielzoekers die geweerd moeten worden. Niet voor onze vrachtwagenchauffeurs, vakantiegangers, grensarbeiders en mensen die even tabak in Duitsland willen halen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214943204
De douane heeft ruim 700 openstaande vacatures. Heeft dus zeker geen ruimte om alle grensposten te bemannen. Hoe zien deze populisten dit in de praktijk voor zich?
pi_214943251
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:44 schreef Jaeger85 het volgende:
De douane heeft ruim 700 openstaande vacatures. Heeft dus zeker geen ruimte om alle grensposten te bemannen. Hoe zien deze populisten dit in de praktijk voor zich?
Er zitten nog een paar PVV’ers in de kamer zonder nuttige dagbesteding
  dinsdag 10 september 2024 @ 17:51:51 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214943261
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
(F)ophef in de media? Gooi er een toeslag tegenaan om te laten zien hoe betrokken je bent als politieke partij. Ik zonder geen enkele partij af hierin, overigens, ze doen het allemaal ondanks telkenmale roepen dat ze het toeslagen circus nu echt gaan aanpakken.

Zo gaat het constant en zo zal het blijven gaan totdat het schip strand en het hele systeem compleet vastloopt. Dat punt is nog (lang) niet bereikt.
Eens met je post, behalve het laatste stukje. Het punt dat het helemaal vastloopt is wat mij betreft wel bereikt. Niemand snapt het nog, de professionals niet en de burger die verantwoordelijk gesteld wordt voor zijn eigen huishoudboekje al helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:06:54 #81
346939 Janneke141
pi_214943388
quote:

Dit gaat zo veel meer kosten dan het ooit oplevert. Voor Duitsland ook trouwens.
pi_214943394
quote:
De controle op migratie is geen taak van de douane.
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:09:20 #83
346939 Janneke141
pi_214943408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wie moet er anders de grenscontroles doen dan? Het lijkt me toch ook geen politietaak. En als iemand van het COA aan de grens mijn paspoort wil zien, dan krijgt ie hem toch echt niet.
pi_214943423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wie moet er anders de grenscontroles doen dan? Het lijkt me toch ook geen politietaak. En als iemand van het COA aan de grens mijn paspoort wil zien, dan krijgt ie hem toch echt niet.
De marechaussee.
zie email 27 oktober
pi_214943424
quote:

Wat is bemensing nou weer?
pi_214943429
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit gaat zo veel meer kosten dan het ooit oplevert. Voor Duitsland ook trouwens.
Hoe wil je wat het oplevert quantificeren in geld?
pi_214943430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bedankt voor de verbetering. De Koninklijke Marechaussee dan en die kampt ook met personeelstekorten.
pi_214943441
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste vooral. Die grenscontroles zijn heel goed, maar dan eigenlijk wel alleen voor die asielzoekers die geweerd moeten worden. Niet voor onze vrachtwagenchauffeurs, vakantiegangers, grensarbeiders en mensen die even tabak in Duitsland willen halen.
Het heeft toch geen enkele zin als je bijna iedereen door wil laten. Als je vakantiegangers, vrachtwagenchauffeurs, dagjesmensen allemaal niet controleert gaan die asielzoekers toch daarmee mee. Ik zou ze wel oppikken om over de grens te zetten hoor. Blijft over dat je zou kunnen etnisch profileren maar dat is nogal problematisch in verband met racisme.
Ik denk dat grenscontroles waardeloos zijn, 0,0 zin om te wachten of gecontroleerd te worden. Daarbij de mensen die echt het land in willen zullen heus wel om die controles heen kunnen tenzij het 24/7 iedereen controleren is maar dat zijn we met zijn alle heel snel zat denk ik.
pi_214943457
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Bedankt voor de verbetering. De Koninklijke Marechaussee dan en die kampt ook met personeelstekorten.
Uh huh. 18 miljoen mensen en letterlijk elke sector klaagt over te weinig personeel. Blijft een leuke rubriek :D
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:18:51 #90
346939 Janneke141
pi_214943490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe wil je wat het oplevert quantificeren in geld?
Ik neem aan dat het de bedoeling is van deze maatregel om ongewenste vreemdelingen buiten de deur te houden. Als die wel binnen zouden komen zou het ons geld kosten qua onderdak, voedsel, waar nodig zorg en op sommige plekken ook overlast, handhaving etc. Het wordt een moeilijk sommetje, maar dat lijken me de kosten van mensen die eigenlijk niet binnen mogen, maar er toch zijn.

De kosten zijn ook niet zo makkelijk te berekenen, maar de personeelskosten van de marechaussee (dank @Trein) en de kosten van de ontstane files horen daar in elk geval bij.

Neemt allemaal niet weg dat je een (illegale) vluchteling die je bij Hazeldonk tegenhoudt, een uur later tussen twee weilanden door alsnog in Breda uitkomt.
pi_214943520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het de bedoeling is van deze maatregel om ongewenste vreemdelingen buiten de deur te houden. Als die wel binnen zouden komen zou het ons geld kosten qua onderdak, voedsel, waar nodig zorg en op sommige plekken ook overlast, handhaving etc. Het wordt een moeilijk sommetje, maar dat lijken me de kosten van mensen die eigenlijk niet binnen mogen, maar er toch zijn.

De kosten zijn ook niet zo makkelijk te berekenen, maar de personeelskosten van de marechaussee (dank @:trein) en de kosten van de ontstane files horen daar in elk geval bij.

Neemt allemaal niet weg dat je een (illegale) vluchteling die je bij Hazeldonk tegenhoudt, een uur later tussen twee weilanden door alsnog in Breda uitkomt.
Ik doel zelf meer op de opbrengst van de actie zelf qua bewustwording. Natuurlijk zullen de illegalen wel binnen blijven komen, maar ik vermoed dat men geen idee heeft wat de aantallen nou eigenlijk zijn. Een weekje controleren levert dat soort data op.
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:29:24 #92
346939 Janneke141
pi_214943556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
Een weekje controleren levert dat soort data op.
Dat denk ik niet, eigenlijk. Daarvoor zijn die controles veel te makkelijk te omzeilen. Zeker als je bedenkt wat het doel is: mensen terugsturen. Dus je staat bij Groesbeek op de grens, en je stuurt iemand zonder paspoort terug Duitsland in. Het zijn meestal mensen die vrij weinig te verliezen hebben, dus die keren echt niet om. Die wachten tot de controle is ingepakt, pakken bus 58, of hiken door een paar maïsvelden en staan alsnog in Nederland.
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:34:53 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214943598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Yesilgöz: "Ik hoop echt dat het helpt en symboliek kan ook bijdragen. Maar met alleen symboolpolitiek is niemand geholpen."

Waarbij dit met uitstek een symboolmaatregel is. Je houdt misschien een kleine groep weg maar daarmee zijn je problemen niet opgelost. En met de capaciteit die we niet hebben.
En er moesten toch minder ambtenaren komen? :+

Of gaan we de grensbewaking uitbesteden aan "de markt"? :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:35:49 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214943604
quote:
En dit dus (maar lees KM ipv Douane):
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En er moesten toch minder ambtenaren komen? :+

Of gaan we de grensbewaking uitbesteden aan "de markt"? :')
pi_214943609
quote:
Easy peasy, ontwikkelings samenwerking en het coa opheffen en deze mensen kunnen bij de grensbewaking/marechaussee aan de slag.
pi_214943617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Easy peasy, ontwikkelings samenwerking en het coa opheffen en deze mensen kunnen bij de grensbewaking/marechaussee aan de slag.
Briljant. Die hebben precies de goede opleiding, achtergrond en skillset om de grenzen te bemannen en papers please te zeggen!
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:38:14 #97
346939 Janneke141
pi_214943621
Nou ja, als je als kabinet nauwelijks beleid maakt dan moet je vast een hoop beleidsambtenaren kunnen ontslaan toch?
pi_214943629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Briljant. Die hebben precies de goede opleiding, achtergrond en skillset om de grenzen te bemannen en papers please te zeggen!
En het is een dubbele win, want als het coa weg is kun je ook nergens meer asiel aanvragen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:39:18 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214943634
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, als je als kabinet nauwelijks beleid maakt dan moet je vast een hoop beleidsambtenaren kunnen ontslaan toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
pi_214943655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En het is een dubbele win, want als het coa weg is kun je ook nergens meer asiel aanvragen.
En hoe gaan we dan asielzoekers opvangen? Op straat laten zwerven en in hun onderhoud voorzien door...zeg het maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')