Was Marlboro meen ikquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn dat precies diezelfde als hier? Want vaak zijn ze uit die gebieden niet te roken. Krijg je keelpijn van.
Wat schiet je daarmee op dan, dat strafbaar stellen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geeft mooi de absurditeit aan inderdaad, dit kan er gebeuren als je illegaliteit niet strafbaar stelt.
Ja, dat..quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan sluit je ze op en geef je ze een bed, een bad en een brood.
Dan heb je pong verloren, zeg maar.
Mooi he hoe het huidige kabinet tot aan de kiezers aan toe denkt dat problemen er niet meer zijn als je gewoon net doet alsof het niet bestaat.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Struisvogelen heeft nog nooit echt iets opgeleverd.
Dan moeten we misschien juist zandzakken neerleggen bij de grens.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Overspoeld"
Straks komen termen zoals tsunami, invasie, omvolkung. Kwestie van tijd.
Ik heb hier gouden tijden beleefd telkens als Nederland tegen Duitsland moest voetballen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is trouwens ook een erg fijne plek
Er was ontzettend veel smokkel vroeger in Midden-Brabant toen er nog wel grenscontroles warenquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is trouwens ook een erg fijne plek voor grenscontroles. Was voor 1992 ook al een vrijplaats om spullen de grens over te brengen.
En dan hebben we het nog niet eens over Baarle Nassau
Het is stil aan de overkant?quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb hier gouden tijden beleefd telkens als Nederland tegen Duitsland moest voetballen.
https://isgeschiedenis.nl(...)sau-en-baarle-hertogquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwstraat_%28Kerkrade%29
Lol. Wat een raar gedoe daar.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://isgeschiedenis.nl(...)sau-en-baarle-hertog
Dat de boosmensjes dan minder boos zijn ofzo. Lijkt mij dat je nog steeds het probleem hebt dat Duitsland dan liever ziet dat Nederland die illegaal vastzet en dat Nederland liever ziet dat Duitsland de illegaal vastzet.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat schiet je daarmee op dan, dat strafbaar stellen?
Hier wat aanschouwelijker: https://maps.app.goo.gl/3tAQYuuFPhjWFqAU6quote:
Zoals @Janneke141 en ik al opmerkten: je geeft ze dan alsnog bed, bad en brood. Alleen achter tralies en dus tegen veel hogere kosten...quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat de boosmensjes dan minder boos zijn ofzo. Lijkt mij dat je nog steeds het probleem hebt dat Duitsland dan liever ziet dat Nederland die illegaal vastzet en dat Nederland liever ziet dat Duitsland de illegaal vastzet.
Als we illegaliteit strafbaar maken wordt het vast ook weer tijd voor een paar brede pardonregelingen
En nog steeds minder ambtenaren. Ja, het hele 'programma' past op één A4-tje, maar de uitwerking snapt men niets van. #hoedanquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals @:Janneke141 en ik al opmerkten: je geeft ze dan alsnog bed, bad en brood. Alleen achter tralies en dus tegen veel hogere kosten...
Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan gevangenbewaarders en een reeds overvraagde rechterlijke macht/strafrechtketen![]()
Uitwerking boeit vooralsnog niet. De "stoere taal" is genoeg om het doel te bereiken.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En nog steeds minder ambtenaren. Ja, het hele 'programma' past op één A4-tje, maar de uitwerking snapt men niets van. #hoedan
Jawel, het idee is het wel lastenneutraal te doen. Dit pakket is ook absoluut niet meer lastenverzwarend dan lastenverlichtend.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap dat het geld ergens vandaan moet komen, maar gezien het feit dat het afschaffen van toeslagen geld bespaart en dit pakket ook eerder over de hele linie uiteindelijk lastenverzwarend lijkt is het ook geen budgetneutrale insteek lijkt me. Volgens mij is het idee ook gewoon dat steeds minder schouders de lasten moeten dragen vanwege de vergrijzing.
Maar goed, het hangt dan inderdaad af van welke bouwsteentjes er gekozen en hoe de nu redelijk open maatregelen op het gebied van verlaging van heffing e.d. worden ingevuld.
Ik geloof niet dat effectiviteit is waar we naar op zoek zijn als land. Het gaat ons meer om de gebaren. Dus wat dat betreft is het misschien nuttig. De problemen die je noemt merken mensen niks van tenzij ze in die sector werken. Het voordeel van iets als illegaliteit is strafbaar is daarentegen immaterieel en als je achter het idee staat heeft het dus van meer impact dan de extra kosten of het extra werk dat het oplevert.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals @:Janneke141 en ik al opmerkten: je geeft ze dan alsnog bed, bad en brood. Alleen achter tralies en dus tegen veel hogere kosten...
Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan gevangenbewaarders en een reeds overvraagde rechterlijke macht/strafrechtketen![]()
Lijkt me duidelijk toch? Dan kun je er tenminste wat aan doen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat schiet je daarmee op dan, dat strafbaar stellen?
Kun je ze meteen oppakken en zo nodig meteen terugsturen naar land van herkomst.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En hoe helpt het strafbaar stellen van illegaliteit precies, in de geschetste situatie?
Goedkoper dan ze laten rondzwerven en uiteindelijk een huis en uitkering geven. Het probleem is dat mensen niet worden teruggestuurd, dus dat moet dan maar gedwongen. Op straffe van, nou ja, gevangenisstraf dus.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goedkoper dan ze laten rondzwerven en uiteindelijk een huis en uitkering geven. Het probleem is dat mensen niet worden teruggestuurd, dus dat moet dan maar gedwongen. Op straffe van, nou ja, gevangenisstraf dus.
Goed advies. Pas het vooral op jezelf toequote:
Wat is als het land van herkomst niet meewerkt? Want dat is vaak een groot probleem.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goedkoper dan ze laten rondzwerven en uiteindelijk een huis en uitkering geven. Het probleem is dat mensen niet worden teruggestuurd, dus dat moet dan maar gedwongen. Op straffe van, nou ja, gevangenisstraf dus.
Ja dat dus. Ik ken zo genoeg routes door het bos naar België toe waar je zo doorheen komt zonder enige moeite of gedoe, gebruikten we vroeger om illegaal vuurwerk te halen als de politie stond te controleren. Sommige, met name rechtse, mensen hebben echt een heel vreemd idee over grenzen sluiten alsof dat een duidelijke lijn is die je netjes kunt over de gehele lengte kunt bewaken, zo is het in de praktijk dus echt niet.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er was ontzettend veel smokkel vroeger in Midden-Brabant toen er nog wel grenscontroles warenOok buiten Baarle-Nassau hoor. Wel voornamelijk goederen, maar goederen of mensen dat maakt op zich weinig uit.
Zelfs tijdens wo1 met de dodendraad was er enorm veel smokkel en vluchtelingen die daar door heen gelipte. Dat werkte niet eens.quote:Op woensdag 11 september 2024 08:09 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja dat dus. Ik ken zo genoeg routes door het bos naar België toe waar je zo doorheen komt zonder enige moeite of gedoe, gebruikten we vroeger om illegaal vuurwerk te halen als de politie stond te controleren. Sommige, met name rechtse, mensen hebben echt een heel vreemd idee over grenzen sluiten alsof dat een duidelijke lijn is die je netjes kunt over de gehele lengte kunt bewaken, zo is het in de praktijk dus echt niet.
Het enige wat wellicht wat deed wat de dodendraad tijdens wo1, maar of je nu een dergelijke DDR- achtige dure en zwaar bemande grens moet opzetten om wat vluchtelingen buiten te houden. Bovendien werd ook daar nog de bewaking bij de vleet omgekocht om even de stroom uit te zetten.
Mag ik even stilletjes grinniken hierover?quote:Op woensdag 11 september 2024 09:29 schreef Hanca het volgende:
De spreidingswet blijkt gelukkig ondanks woorden over intrekking nog wel gedeeltelijk effectief: https://www.trouw.nl/binn(...)eidingswet~bb5d9f04/
Stiekem hoop ik dat de oppositie niet alleen op rechts maar ook op links hier keihard op gaat doorzagen.quote:Op woensdag 11 september 2024 09:29 schreef Hanca het volgende:
De spreidingswet blijkt gelukkig ondanks woorden over intrekking nog wel gedeeltelijk effectief: https://www.trouw.nl/binn(...)eidingswet~bb5d9f04/
Dat is niet onmogelijk maar hangt natuurlijk wel af van ontwikkelingen in het buitenland, zoveel hebben we niet in eigen hand tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Gaat deze coalitie, mochten ze het even volhouden, meer crisis realiseren dan Rutte 1 t/m 4?
Wat is realiseren? Alles rondom corona, Oekraïne en dus energie is ze meer overkomen. De crisis rondom mest en stikstof is een cadeautje van Kok en Balkenende en ook de huizenmarkt komt natuurlijk van langer terug. Klimaat is natuurlijk een wereldwijd probleem.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Gaat deze coalitie, mochten ze het even volhouden, meer crisis realiseren dan Rutte 1 t/m 4?
Er valt natuurlijk wel wat te zeggen over het aspect van "Het overkomt ze" want zoals je al aangeeft, een groot aantal zaken had al veel eerder opgepakt kunnen worden maar ja, visie moest je voor naar Specsavers zoals Rutte stelde.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is realiseren? Alles rondom corona, Oekraïne en dus energie is ze meer overkomen. De crisis rondom mest en stikstof is een cadeautje van Kok en Balkenende en ook de huizenmarkt komt natuurlijk van langer terug. Klimaat is natuurlijk een wereldwijd probleem.
Niet dat ik Rutte en zijn periodes goed wil praten, er had zeker aan mest/stikstof en aan de huizenmarkt meer gedaan kunnen worden (doorbouwen tijdens de kredietcrisis ondanks de instortende huizenmarkt had nu veel geholpen, bijvoorbeeld). En een visie op de energiemarkt die de infrastructuur eerder had aangepakt was handig geweest. Maar meestal is de Nederlandse politiek niet de directe oorzaak van een crisis en komen problemen ook nog eens van keuzes in de decennia daar voor.
Corona en Oekraïne/energie overkwam de hele wereld plots, daar kun je geen visie op bouwen. En die beide hebben ze denk ik juist behoorlijk goed afgehandeld, het probleem zit hem in zaken die al decennia spelen: mest/stikstof en huizenmarkt. En daarover zei ik ook niet dat ze ze overkwamen.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er valt natuurlijk wel wat te zeggen over het aspect van "Het overkomt ze" want zoals je al aangeeft, een groot aantal zaken had al veel eerder opgepakt kunnen worden maar ja, visie moest je voor naar Specsavers zoals Rutte stelde.
En als je geen visie hebt dan overkomen je zaken "zomaar ineens".
Lijkt mij ook overdreven maar dat er onrust is bij de NSC word toch wel door meerdere bronnen en media gemeld, vorige week was dat ook in de NRC terug te vinden.quote:
Als dat gebeurt, is dat aan de ene kant heel opvallenden vrij onverwachts. Aan de andere kant heeft volgens mij geen enkele insider het idee dat Omtzigt het nog 5 jaar vol kan houden.quote:
Ze wisten al in 1998 dat de veestapel moest krimpen om luchtkwaliteit en natuur te redden, dat rapport lag er toen. Sterker: er lag toen een plan om in een jaar of 10 rustig af te bouwen. Dat dat niet is gebeurd kun je de politiek wel verwijten, maar Rutte natuurlijk niet.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:52 schreef tizitl2 het volgende:
Echt zelf gecreëerd is vooral de toeslagenaffaire. Stikstof deels, dat hele PAS verhaal is door de kabinetten Rutte ingevoerd..
Rutte kun je verwijten dat met PAS voor een geitenpand werd gekozen wat destijds al juridisch wankel leek in plaats van het probleem aan te pakken. Daardoor komt het later in heftigere vorm terug.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze wisten al in 1998 dat de veestapel moest krimpen om luchtkwaliteit en natuur te redden, dat rapport lag er toen. Sterker: er lag toen een plan om in een jaar of 10 rustig af te bouwen. Dat dat niet is gebeurd kun je de politiek wel verwijten, maar Rutte natuurlijk niet.
Eens, maar dat was eigenlijk het opvolgen van staand beleid van de 20 jaar daar voor. De bal vooruitschoppen en hopen dat je hem niet meer tegenkomt. Ik zeg ook niet dat hem niks te verwijten is, ik zei alleen dat 'realiseren' wat anders is. Hij erfde deze problemen en heeft er niets of te weinig aan gedaan is een betere omschrijving.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Rutte kun je verwijten dat met PAS voor een geitenpand werd gekozen wat destijds al juridisch wankel leek in plaats van het probleem aan te pakken. Daardoor komt het later in heftigere vorm terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |