abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214892401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb geen moment bemerkt tot op heden dat de VVD zich ook maar ergens voor schaamt als het aan de macht kan blijven.
Ik had de indruk dat van Campen bepaald niet lekker zat bij dit debat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 september 2024 @ 18:51:00 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214892410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sprak laatst een voormalig VVD-minister. Die liet zich extreem negatief uit over de huidige club bewindslieden, met name degenen die zijn afgevaardigd door de PVV.

En die opvatting zou volgens diegene breed worden. 'Maar we konden niet anders, gezien de situatie', was de uitleg.
Onder het mom van 'beter iets slechts dan dat andere partijen de eerlijke kans krijgen er wel wat van te maken'?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 4 september 2024 @ 18:52:13 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214892428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb geen moment bemerkt tot op heden dat de VVD zich ook maar ergens voor schaamt als het aan de macht kan blijven.
De VVD is een verantwoordelijkheidsvakantie aan het nemen. Over twee jaar mag nonkel Frans de troep opruimen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214892435
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:52 schreef -XOR- het volgende:
De VVD is een verantwoordelijkheidsvakantie aan het nemen.
Dat hadden ze moeten doen ja.
pi_214892470
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:51 schreef Vis1980 het volgende:
Onder het mom van 'beter iets slechts dan dat andere partijen de eerlijke kans krijgen er wel wat van te maken'?
Er zijn er maar weinigen, behalve die mongool uit Castricum en zijn clubje, blij met de PVV, maar het wordt inderdaad als noodzakelijk kwaad gezien. Alles liever dan over links en Geert gaat toch wel mee op de (voor de VVD) major issues, en zo geschiedt vooralsnog ook. Caroline geef je af en toe een gekookt ei en dat Omtzigt zó labiel was hadden ze ook weer niet ingeschat, wel labiel genoeg om te kunnen kneden.
  woensdag 4 september 2024 @ 18:57:17 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214892512
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat hadden ze moeten doen ja.
Dan had er geen coalitie gevormd kunnen worden en was na nieuwe verkiezingen het volgende kabinet er een van CDA/PvdA geworden. Yesilgoz en Brekelmans zijn wel roekeloos maar niet compleet achterlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_214892516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Meer dat de VVD de schuld zou krijgen als de PVV opnieuw buitenspel werd gezet, met als gevolg nieuwe verkiezingen en nog meer zetels voor Wilders.

Op zich kan ik die gedachtegang wel volgen. Ben het er niet mee eens - je kunt immers ook andere keuzes maken - maar begrijp dat de VVD vooral ook redeneert vanuit de wens om haar machtspositie te behoeden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214892519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan had er geen coalitie gevormd kunnen worden en was het volgende kabinet er een van CDA/PvdA geworden. Yesilgoz en Brekelmans zijn wel roekeloos maar niet compleet achterlijk.
Op lange termijn beter voor de VVD, maar dat waren toen en zijn nog steeds mijn twee (weinig populaire) centen.
  woensdag 4 september 2024 @ 19:00:40 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214892547
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Op lange termijn beter voor de VVD, maar dat waren toen en zijn nog steeds mijn twee (weinig populaire) centen.
Was wel einde politieke carriere Dilan geweest dus was nooit gebeurd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 4 september 2024 @ 19:00:50 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214892551
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zijn er maar weinigen, behalve die mongool uit Castricum en zijn clubje, blij met de PVV, maar het wordt inderdaad als noodzakelijk kwaad gezien. Alles liever dan over links en Geert gaat toch wel mee op de (voor de VVD) major issues, en zo geschiedt vooralsnog ook. Caroline geef je af en toe een gekookt ei en dat Omtzigt zó labiel was hadden ze ook weer niet ingeschat, wel labiel genoeg om te kunnen kneden.
Ja dan heeft het met het sturen van een land maar bar weinig te maken. En in plaats van Wilders dat kwalijk te nemen gaan ze nu wijzen naar Brussel.
pi_214893195
Ik heb de hoorzitting van Wiersma gekeken en toen kwam ze niet onredelijk op me over. Tikkie onervaren en onzeker misschien, maar wel redenerend vanuit de inhoud en oprecht bezig om het goede te doen. Ze kwam in ieder geval niet cynisch op me over. Niet als iemand die er wat populistische kreten uitgooit en het verder niet boeit wat voor schade ze aanricht.

De stress moet toch aardig in haar lijf zitten, nu ze zowel qua mestbeleid als qua stikstof keihard richting de waterval aan het varen is, zonder ook maar enig alternatief te bieden. Ben wel echt benieuwd wat er nu in haar hoofd omgaat.
  woensdag 4 september 2024 @ 20:07:40 #112
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214893289
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:58 schreef Lichtloper het volgende:
Ik heb de hoorzitting van Wiersma gekeken en toen kwam ze niet onredelijk op me over. Tikkie onervaren en onzeker misschien, maar wel redenerend vanuit de inhoud en oprecht bezig om het goede te doen. Ze kwam in ieder geval niet cynisch op me over. Niet als iemand die er wat populistische kreten uitgooit en het verder niet boeit wat voor schade ze aanricht.

De stress moet toch aardig in haar lijf zitten, nu ze zowel qua mestbeleid als qua stikstof keihard richting de waterval aan het varen is, zonder ook maar enig alternatief te bieden. Ben wel echt benieuwd wat er nu in haar hoofd omgaat.
'Misschien is dit kabinet toch wel een kleuterklas.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214893573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD is een verantwoordelijkheidsvakantie aan het nemen. Over twee jaar mag nonkel Frans de troep opruimen.
Rutte heeft het vaasje gejat
https://nos.nl/artikel/22(...)-bezit-te-beschermen
pi_214893574
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:58 schreef Lichtloper het volgende:

Ik vrees dit
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 4 september 2024 @ 22:25:14 #115
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214894725
quote:
Van der Plas reageerde eerst nog kalm: ,,Er wordt enorm veel paniek gezaaid aan deze tafel. Er wordt gesproken over oude schoenen weggooien voordat er nieuwe zijn… pyromanenpolitiek… Russische roulette. Terwijl, wat er straks voor in de plaats komt, dat weten we helemaal niet.”
Nee schat, daarom zegt men ook dat het oude schoenen weggooien is voordat er nieuwe zijn. Als niemand weet wat er voor in de plaats komt, hoe weet je dan eigenlijk dat het huidige plan alvast weg moet? Is er daarnaast voldoende inzicht in haar belangen bij deze kwestie? Want het is erg vreemd de crisis 'gewoon te schrappen', geen alternatief hebben en dan ook nog boos worden als mensen daar wat over zeggen.

Wat een niveau...

Ook zo'n mooie:

quote:
Van der Plas stelde hierop dat je ook af en toe hard moet kunnen zijn tegen elkaar in de Tweede Kamer: ,,We zijn geen poppetjes van suiker."
Een paar zinnen daarvoor stelt ze echter:

quote:
Dat is weer typisch een dingetje van deze Kamer, die gaat dan keihard lachen! Maar wat deze Kamer doet? Die lacht de minister uit.
Is ze nu wel of niet van suiker?
pi_214894867
Caroline weer met een ouderwetse "boehoe ik hou niet van dit soort omgangen met elkaar"-kaart als het haar politiek te heet onder haar voeten wordt.... wat een belachelijk dramatische politica
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 4 september 2024 @ 22:38:17 #117
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214894876
Ze is geen politica, ze is een marketingvrouw en lobbyist van de grote vervuilende big agro-industrie
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 4 september 2024 @ 22:57:08 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214895034
Met het boze klootjesvolk als nuttige idioten.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214895057
quote:
18s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:57 schreef Perrin het volgende:
Met het boze klootjesvolk als nuttige idioten.
[ x ]
Ah, links is weer eens zuur bezig. Eerst zaniken dat de huurverhoging moet en zal worden gekoppeld aan de loonstijgingen (NB in 2022), nu is dat zo en is de uitkomst niet naar wens en heeft dit kabinet het gedaan.
pi_214895153
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, links is weer eens zuur bezig. Eerst zaniken dat de huurverhoging moet en zal worden gekoppeld aan de loonstijgingen (NB in 2022), nu is dat zo en is de uitkomst niet naar wens en heeft dit kabinet het gedaan.
twitter

April dit jaar.
  woensdag 4 september 2024 @ 23:21:46 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214895157
Dit kabinet faalt gewoon vanaf dag 1 en nu zijn al die 'bezorgde burgers' ineens stil, sterker nog het is nog steeds de schuld van links, al hebben we nu al decennia geen links kabinet meer gehad.

'Hoe rechtser we kiezen, hoe meer we links de schuld geven'
  woensdag 4 september 2024 @ 23:22:26 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214895161
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]

April dit jaar.
En natuurlijk de eigen bijdrage meteen geschrapt, toch?
pi_214895210
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]

April dit jaar.
De PVV (en ook de VVD) stemden eerder in met het bevriezen van de huren in 2021 en de PVV kwam nu met een compromismotie en een verhoging van 3,5%. Continu de huren totaal bevriezen én van de corporaties eisen dat ze verduurzamen én bijbouwen is nu eenmaal een cake die je opeet en bewaart.
pi_214895228
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:33 schreef nostra het volgende:

[..]
De PVV (en ook de VVD) stemden eerder in met het bevriezen van de huren in 2021 en de PVV kwam nu met een compromismotie en een verhoging van 3,5%. Continu de huren totaal bevriezen én van de corporaties eisen dat ze verduurzamen én bijbouwen is nu eenmaal een cake die je opeet en bewaart.
Kun je er een leuke draai aan geven, maar dat het dit jaar zo hoog was, hadden ze kunnen voorkomen. Dat lag dus niet aan links en zuur. Sowieso, wat een triest gedoe is dat toch met links en rechts en de extra toevoegingen :{w
  donderdag 5 september 2024 @ 03:32:15 #125
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_214895577
Dit kan toch nooit lang goed gaan zo? Ook binnen de coalitie rommelt het. Hopelijk barst de bom rond prinsjesdag.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_214895713
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kun je er een leuke draai aan geven, maar dat het dit jaar zo hoog was, hadden ze kunnen voorkomen.
Natuurlijk had dat gekund. Ze hadden ook iedereen 10.000 euro kunnen geven of andere gekkigheid.

Punt is dat men weloverwogen - alle partijen, inclusief de Woonbond en de VNG - op enig moment de keuze heeft gemaakt om af te stappen van het linken van de huurverhoging met de cpi en in plaats daarvan te linken met de gemiddelde salarisstijging. Dat vanuit de gedachte, plat gezegd, "pas betalen wanneer we dat ook kunnen".

Bon, niets mis mee, iedereen blij. Als je die afspraak maakt, dan impliceert dat dus ook dat je a) een huurverhoging accepteert en b) dat die variabel is.

Dan is het moment dan daar na een jaar waarin forse salarisverhogingen zijn doorgevoerd (dankzij de vakbonden) en de uitkeringen én het minimumloon eerst met 10% en volgens mij per 1 juli nogmaals zijn verhoogd. En dan worden de vruchten ineens zuur gegeten, want hoho, dit is wel erg fors allemaal. Nee, dit is precies wat je wilde.

quote:
Dat lag dus niet aan links en zuur. Sowieso, wat een triest gedoe is dat toch met links en rechts en de extra toevoegingen :{w
Daar ben ik normaal ook niet zo van, maar als het komt op een cartoon met verzuurde, verschrompelde gezichten van een coalitie met daarboven een calimeroverhaal, dan is het in dit geval gewoon zuur. En links ja, zie de tijdlijn van de mevrouw en merk ook op dat Volt, CU en D66 dezelfde motie wegstemden.
pi_214895797
Er is dit jaar in april na flink onderhandelen tussen de verschillende Kamer gewoon een compromis gesloten: de huur mag maximaal stijgen met de inflatie of de gemiddelde loonsverhoging, de laagste van de 2, plus 1%. In het oorspronkelijke voorstel was het de loonsverhoging plus 1% en werd er naar de inflatie niet meer gekeken.

Die verlenging is voor de komende 5 jaar, het voorstel was eerst 3 jaar. En waar in het oorspronkelijke voorstel nog na 5 jaar de volledige gemiste ruimte mocht worden ingehaald (als een verhuurder er voor koos om niet de maximale verhoging toe te passen), is dat nu gemaximeerd tot de gemiste ruimte van de laatste 2 jaar.

Zonder compromis was de maximale huurstijging dit jaar 6,8% ipv 5,5%. Dat is afgewend. Af en toe moet je dan ook de zegeningen van het compromis accepteren. Er is een rechtse meerderheid in de Kamer. Hadden D66 en CU vol ingezet op het bevriezen van de huur (ik weet trouwens niet of ze daar voor waren, dat heeft ook nadelen), dan was er geen compromis geweest en was de huurstijging nu hoger.

Hier de wet en de amendementen: https://www.tweedekamer.n(...)05993&did=2024P05993
Hier de moties: https://www.tweedekamer.n(...)05994&did=2024P05994
Hier het debat daar over: https://www.tweedekamer.n(...)023-2024/60#5ea338f2

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 05-09-2024 08:09:03 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214895990
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 06:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk had dat gekund. Ze hadden ook iedereen 10.000 euro kunnen geven of andere gekkigheid.

Punt is dat men weloverwogen - alle partijen, inclusief de Woonbond en de VNG - op enig moment de keuze heeft gemaakt om af te stappen van het linken van de huurverhoging met de cpi en in plaats daarvan te linken met de gemiddelde salarisstijging. Dat vanuit de gedachte, plat gezegd, "pas betalen wanneer we dat ook kunnen".

Bon, niets mis mee, iedereen blij. Als je die afspraak maakt, dan impliceert dat dus ook dat je a) een huurverhoging accepteert en b) dat die variabel is.

Dan is het moment dan daar na een jaar waarin forse salarisverhogingen zijn doorgevoerd (dankzij de vakbonden) en de uitkeringen én het minimumloon eerst met 10% en volgens mij per 1 juli nogmaals zijn verhoogd. En dan worden de vruchten ineens zuur gegeten, want hoho, dit is wel erg fors allemaal. Nee, dit is precies wat je wilde.
[..]
Daar ben ik normaal ook niet zo van, maar als het komt op een cartoon met verzuurde, verschrompelde gezichten van een coalitie met daarboven een calimeroverhaal, dan is het in dit geval gewoon zuur. En links ja, zie de tijdlijn van de mevrouw en merk ook op dat Volt, CU en D66 dezelfde motie wegstemden.
En na weloverwogen gemaakte keuzes kan er nooit een moment komen dat je het toch anders wil? Dat heet voortschrijdend inzicht.

Als je er normaal niet van bent, ga dan niet meedoen. Het heeft geen positieve uitwerking.
pi_214896331
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 07:57 schreef miss_sly het volgende:
En na weloverwogen gemaakte keuzes kan er nooit een moment komen dat je het toch anders wil? Dat heet voortschrijdend inzicht.
Neuh, dat heet cherry picking in dit geval. Er is niets extern of intern veranderd ten opzichte van het moment dat die keuze werd gemaakt, sterker nog: er voltrekt zich precies dat scenario (eerst prijsstijging, daarna salarisstijging) waar men vanuit ging, dus er is geen enkele andere reden om daar om terug te komen anders dan "ik vind het niet leuk".
pi_214896724
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Neuh, dat heet cherry picking in dit geval. Er is niets extern of intern veranderd ten opzichte van het moment dat die keuze werd gemaakt, sterker nog: er voltrekt zich precies dat scenario (eerst prijsstijging, daarna salarisstijging) waar men vanuit ging, dus er is geen enkele andere reden om daar om terug te komen anders dan "ik vind het niet leuk".
Er waren natuurlijk wel externe factoren die hiertoe aanleiding gaven, namelijk prijs- en loonstijgingen die door enorme inflatie door oa een oorlog op ons continent veel hogere lagen dan gebruikelijk was. Dat is echt anders dan 'ik vind het niet leuk'.
pi_214896888
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er waren natuurlijk wel externe factoren die hiertoe aanleiding gaven, namelijk prijs- en loonstijgingen die door enorme inflatie door oa een oorlog op ons continent veel hogere lagen dan gebruikelijk was. Dat is echt anders dan 'ik vind het niet leuk'.
Dat was de reden voor de eerste wet, nota bene van Henk Nijboer, inderdaad. Deze verlenging is qua maximale hoogte van de huur hetzelfde als zijn voorstel toen was. En sinds april is er weinig veranderd, volgens mij. Exact deze 5,5% werd toen al genoemd door oa de Woonbond: https://www.woonbond.nl/n(...)ing-68-vrije-sector/.
pi_214897053
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was de reden voor de eerste wet, nota bene van Henk Nijboer, inderdaad. Deze verlenging is qua maximale hoogte van de huur hetzelfde als zijn voorstel toen was. En sinds april is er weinig veranderd, volgens mij. Exact deze 5,5% werd toen al genoemd door oa de Woonbond: https://www.woonbond.nl/n(...)ing-68-vrije-sector/.
Er is weinig veranderd sinds april. De wettelijke rem zit er nog op, inderdaad.

Het punt is dat er nu alsnog wordt gesproken over deze toch wel forse huurverhoging (al laag gehouden omdat ie anders 6,8% zou zijn) maar dat er in apri wel een motie is geweest om deze dit jaar te bevriezen en dat oa PVV daartegen heeft gestemd. Ik wil helemaal niet zeggen dat een bevriezing de juiste keuze zou zijn geweest, maar het is een feit dat PVV toen de kans had iets te doen, maar ervoor gekozen heeft dat niet te doen. Ondanks dat zij de mond vol hebben over het helpen van de burgers, nu-nu-nu, want ze hebben het nodig.
pi_214897086
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is weinig veranderd sinds april. De wettelijke rem zit er nog op, inderdaad.

Het punt is dat er nu alsnog wordt gesproken over deze toch wel forse huurverhoging (al laag gehouden omdat ie anders 6,8% zou zijn) maar dat er in apri wel een motie is geweest om deze dit jaar te bevriezen en dat oa PVV daartegen heeft gestemd. Ik wil helemaal niet zeggen dat een bevriezing de juiste keuze zou zijn geweest, maar het is een feit dat PVV toen de kans had iets te doen, maar ervoor gekozen heeft dat niet te doen. Ondanks dat zij de mond vol hebben over het helpen van de burgers, nu-nu-nu, want ze hebben het nodig.
Klopt helemaal. Nu moet de eerlijkheid wel zeggen dat Madlener een amendement had om die 'plus 1%' er af te halen, maar dat zelfs PvdA-GL daar niet om stond te springen en daarom dat amendement is teruggetrokken. PvdA-GL was onder andere huiverig omdat de Eerste Kamer dan de hele wet weg zou stemmen. Als in de wet een bevriezing was opgenomen via die motie, had de wet het ook nooit gehaald in de Eerste Kamer.
pi_214897174
Ondertussen zit er nu al weer een gat van 600 miljoen in de begroting, volgens ABN: https://nos.nl/artikel/25(...)hoging-btw-op-hotels

Is ook wel erg vreemd om geen rekening te houden met zakelijke overnachtingen (die krijgen hun BTW terug) en om te doen alsof alle omzet van hotels uit overnachtingen komt en niet uit de restaurants en zaalhuur. Blunder bij het ministerie van financiën of het ministerie van economische zaken als dit klopt.
pi_214897196
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:
De PVV, Madlener als ik het wel heb, kwam met 3,5% als compromis. Dat heeft het blijkbaar ook niet gehaald. Afhankelijk van hoe je in de wedstrijd zit, kan je dat natuurlijk ook zien als een handreiking. Dat de PVV een vrij extreme motie niet steunt, betekent niet meteen dat ze gekozen heeft om niets te doen. Dat is ook het vervelende van één motie pakken en daaruit conclusies trekken: zonder context kan je er voor elke partij tientallen trekken waar op het oog inconsequent gehandeld wordt met wat de partij uitdraagt.

Nu is het in het algemeen natuurlijk wel zo dat de PVV zich wat sociaal-linkser voordoet dan het in werkelijkheid acteert (gelukkig maar voor de VVD), dus het is dan ook terecht als ze daarop gewezen wordt. Maar het is ook weer te simpel om dan maar te verwachten dat ze alles steunen wat in de richting beweegt van wat ze roepen.
  donderdag 5 september 2024 @ 10:41:35 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214897218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:
Blunder bij het ministerie van financiën of het ministerie van economische zaken als dit klopt.
Nogal, ja. Dit hadden mijn 4T-leerlingen met economie in hun pakket ook nog wel kunnen verzinnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214897221
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:38 schreef nostra het volgende:

[..]
De PVV, Madlener als ik het wel heb, kwam met 3,5% als compromis. Dat heeft het blijkbaar ook niet gehaald. Afhankelijk van hoe je in de wedstrijd zit, kan je dat natuurlijk ook zien als een handreiking. Dat de PVV een vrij extreme motie niet steunt, betekent niet meteen dat ze gekozen heeft om niets te doen. Dat is ook het vervelende van één motie pakken en daaruit conclusies trekken: zonder context kan je er voor elke partij tientallen trekken waar op het oog inconsequent gehandeld wordt met wat de partij uitdraagt.

Nu is het in het algemeen natuurlijk wel zo dat de PVV zich wat sociaal-linkser voordoet dan het in werkelijkheid acteert (gelukkig maar voor de VVD), dus het is dan ook terecht als ze daarop gewezen wordt. Maar het is ook weer te simpel om dan maar te verwachten dat ze alles steunen wat in de richting beweegt van wat ze roepen.
Die 3,5% van Madlener was in een ander debat, bij de sociale huur.

quote:
De heer Madlener (PVV):
Ik begrijp het betoog van de heer De Hoop. Het is een goeie zaak dat hij het opneemt voor huurders die door de verhogingen op termijn misschien wel in de knel komen. Maar waarom heeft de heer De Hoop dat niet gedaan in het debat over de sociale huur? Daar heeft hij namelijk een heel ander verhaal gehouden. Daar mogen de huren straks met, wat was het, 4% of 5% omhoog. Ik heb toen een motie ingediend om dat te beperken tot 3,5%. Daar is de PvdA tegen geweest. Waarom wil hij het voor de vrije sector dan wel matigen, maar voor de sociale huur niet?
Antwoord op deze vraag was trouwens dat PvdA-GL een nog verstrekkender voorstel had bij de sociale huur. En Madlener had geen dekking bij de beperking van de sociale huur geleverd, waardoor corporaties er gewoon op achteruit zouden gaan.
pi_214897278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
Die 3,5% van Madlener was in een ander debat, bij de sociale huur.
De "hoogste verhoging in 30 jaar" (waar het mee begon) gaat toch ook juist over die sociale huur? Vrije sector is als ik het wel heb nog steeds het laagste van cpi of loonontwikkeling (plus 1).

quote:
Gemiddelde stijging 5,4%
De huurprijzen waren in juli 2024 gemiddeld 5,4 procent hoger dan in juli 2023. Daarin is een duidelijk onderscheid te zien tussen de stijging in de sociale huursector (5,6%) en de vrije sector (5,0%). Dat de stijging in de vrije sector lager ligt, komt doordat de Tweede Kamer heeft besloten dat de jaarlijkse huurverhoging hier bestaat uit maximaal het inflatiecijfer + 1% òf de gemiddelde loonstijging + 1%. De laagste van die twee geldt. In de sociale huursector geldt niet de laagste van die twee, daar geldt alleen de gemiddelde loonstijging. En die pakte afgelopen jaar hoog uit.

Zonder aanpak volgend jaar opnieuw huurexplosie
Het Centraal Planbureau verwacht dat de gemiddelde loonstijging voor dit jaar uitkomt op 6,6% en de inflatie op 3,6%. Zonder aanpassing van de systematiek zullen verhuurders in de sociale huursector volgend jaar dus een huurverhoging van 6,6% kunnen doorvoeren. Dat is zelfs nog hoger dan de historisch hoge stijging van dit jaar.

Kabinet moet ingrijpen met nieuwe systematiek
Daarom roept de Woonbond het kabinet op om ook voor de sociale huursector de ‘laagste van de twee’-systematiek toe te passen. Zeno Winkels, directeur Woonbond:
https://www.woonbond.nl/nieuws/grootste-huurstijging-in-30-jaar/
pi_214897298
Ik zit op tweedekamer.nl een rondetafelgesprek te kijken, zit me daar toch een troela van een kamerlid bij die echt de meest achterlijke domme vragen stelt. Opgezocht, blijkt ze van de BBB te zijn. Typisch.
pi_214897327
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:48 schreef nostra het volgende:

[..]
De "hoogste verhoging in 30 jaar" (waar het mee begon) gaat toch ook juist over die sociale huur? Vrije sector is als ik het wel heb nog steeds het laagste van cpi of loonontwikkeling (plus 1).
[..]
https://www.woonbond.nl/nieuws/grootste-huurstijging-in-30-jaar/
De artikelen die ik heb gelezen gaan over de vrije sector, de motie waar naar wordt verwezen ook.
  Moderator donderdag 5 september 2024 @ 13:03:02 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214898655
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik zit op tweedekamer.nl een rondetafelgesprek te kijken, zit me daar toch een troela van een kamerlid bij die echt de meest achterlijke domme vragen stelt. Opgezocht, blijkt ze van de BBB te zijn. Typisch.
Namen en rugnummers
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214899023
quote:
88s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Namen en rugnummers
Mariska Rikkers-Oosterkamp

47 jaar uit Wolvega

https://www.tweedekamer.n(...)mp-mgf-bbb/biografie

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2024 13:51:48 ]
pi_214899036
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

47 jaar uit Wolvega

Mede eigenaresse van een administratiekantoor
https://www.parlement.com(...)a_rikkers_oosterkamp
Er staat niet eens een opleiding bij vermeld.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214899050
Maar uh, wat ik nog wilde vragen. Is het normaal dat het kabinet vier leden van de Tweede Kamer uitnodigt om in het Catshuis over de begroting te praten? Moeten de andere 146 Kamerleden dan ook niet worden uitgenodigd?
pi_214899118
quote:
88s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Namen en rugnummers
Hou er rekening mee dat Caroline waarschijnlijk het meest heldere licht is van de club.
  Moderator donderdag 5 september 2024 @ 14:03:49 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214899124
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

47 jaar uit Wolvega

:D

quote:
BBB voelt als een familiebedrijf
achja nepotisme inc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214899202
quote:
88s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
:D
[..]
achja nepotisme inc.
Ik ben ooit de politiek in gegaan omdat ik de communicatie naar buiten toe niet begreep. Er was iets besloten, maar daar was niet met de mensen over gesproken. Ik dacht: hoe werkt zoiets? Toen ben ik me daarin gaan verdiepen. Dat deed ik niet om te schoppen, maar puur om te bekijken hoe we dingen konden veranderen.

Als je net van buiten komt, ben je je soms beter bewust van hoe de communicatie naar buiten toe is.Zo ben ik dus in de politiek gerold. Ik had verder nooit de behoefte om lid te worden van een landelijke partij, maar bij BBB voelde dat anders. BBB voelt als een familiebedrijf.

Pareltje.
pi_214899403
Eigenlijk vind ik dat telefoons uit de kamer geweerd zouden moeten worden.

Agema zit er als minister, maar ze zit gewoon op haar telefoon en is kennelijk niet geinteresseerd in wat er wordt besproken. En dat zie je bij bijna alle kamerleden en ministers en staatssecretarissen. Gewoon in de telefoonzak of kluis, net als op scholen.
pi_214899476
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:53 schreef Nielsch het volgende:
Maar uh, wat ik nog wilde vragen. Is het normaal dat het kabinet vier leden van de Tweede Kamer uitnodigt om in het Catshuis over de begroting te praten? Moeten de andere 146 Kamerleden dan ook niet worden uitgenodigd?
Ja, dat is normaal.
pi_214899492
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Eigenlijk vind ik dat telefoons uit de kamer geweerd zouden moeten worden.

Agema zit er als minister, maar ze zit gewoon op haar telefoon en is kennelijk niet geinteresseerd in wat er wordt besproken. En dat zie je bij bijna alle kamerleden en ministers en staatssecretarissen. Gewoon in de telefoonzak of kluis, net als op scholen.
Zoals ik al eerder zei: als ze dan een ander apparaat krijgen waarmee ze verslagen van vergaderingen, moties, wetten, onderzoeken van universiteiten, CBS, PBL enz. kunnen opzoeken is dat een optie. Maar liever de telefoons in de zaal dan geen toegang meer tot die info, dan verlaag je het niveau van het debat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')