Ja dat het niet slim/handig is ben ik volledig met je eens.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is dat er nog geen bbq in de tuin is, maar alleen een afgezegd feestje op locatie met catering en wel 100 mensen die op die dag komen opdagen voor een feestje.
Bovendien is de oplossing "een uitzondering bedingen in Brussel" geen oplossing.
Ik denk dat die 20 miljard nooit genoeg was geweest om de doelen te bereiken. Dat budget zou ongetwijfeld nog een paar keer over de kop gaan. Het klinkt leuk dat je samen met het gebied de doelen wil bereiken, maar de belangrijkste deelnemers zijn grotendeels onwillig. Dus die zullen vooral alles in twijfel trekken. Een landelijke restrictiebeleid wat stapsgewijs wordt ingevoerd zou veel beter werken.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:36 schreef Kickinalfa het volgende: Aan de andere kant was er 20 miljard begroot, dat was te weinig voor de plannen. Nu "winnen" ze 15 miljard door het budget te verkleinen + het bedrag wat anders ook nog nodig was geweest. Dat zijn een paar pijnlijke bezuinigingen minder. Dan nog lijkt me dit overigens niet de juiste aanpak. En eigenlijk klinkt het ook wel als belachelijk veel geld. Als ik zou het plan doorscan lijkt me ook enorm veel geld te gaan zitten in commissies, onderzoeken etc ipv "echte" maatregelen. https://www.rijksoverheid(...)ocument+NPLG_PDF.pdf
Ik herken mij niet in dat beeld van Omtzigt.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste is een beeld wat leeft, maar wat totaal niet waar is. Ze lakken bij vrijwel geen enkel onderwerp.
En jij hebt blijkbaar graag dat de Kamer besluiten neemt aan de hand van incomplete informatie. En dus de verkeerde besluiten neemt. Want daar zorgt het ongeduld van Omtzigt voor. Zo heeft hij zelf de toeslagenaffaire veroorzaakt en daar heeft hij helemaal niets van geleerd.
Iemand die niet het geduld heeft om wetgeving zorgvuldig te doen, maar die alles NU en direct wil en daarbij overreageert op elke hype is wat mij betreft ongeschikt als kamerlid. Meer kamerleden hebben deze neiging trouwens, maar Omtzigt is echt wel de ergste.
Als een ministerie er soms wat langer over doet om het goed uit te zoeken, dan moet je ze die tijd gewoon geven. Alleen dan kun je zorgvuldig wetgeving maken en besluiten nemen. En alleen zo kun je blunders zoals de extreme fraudewet opgesteld voor een niet bestaande bulgarenfraude die leidde tot de toeslagenaffaire, een affaire die Klaver letterlijk al aankondigde bij de invoering van de wet, voorkomen.
Sorry, maar dan kijk je volgens mij gewoon geen politieke debatten. Omtzigt staat juist bekend bij zowel vriend als vijand als de grote drammer die alles NU en direct wil. En in het Europese rapport over de toeslagenaffaire (waar Omtzigt steeds om riep maar toen hij uit was snel zijn mond over hield) werd er maar 1 naam genoemd bij de veroorzakers van de toeslagenaffaire en dat was de naam van Omtzigt.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik herken mij niet in dat beeld van Omtzigt.
Nou ja, er zijn natuurlijk een paar prominente figuren die heel erg hard hun best doen om van zowel de milieu- als de immigratieproblemen uit te leggen dat dat allemaal aan Brussel ligt. Dat er een groep mensen is die daarvoor valt is voor mij niet echt een verrassing.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:15 schreef Hanca het volgende:
Als je nog denkt dat de reden om wat te doen in de regels vanuit Brussel zit, dan heb je van het werkelijke probleem helemaal niks begrepen.
Ik denk ook niet het genoeg geweest zou zijn.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat die 20 miljard nooit genoeg was geweest om de doelen te bereiken. Dat budget zou ongetwijfeld nog een paar keer over de kop gaan. Het klinkt leuk dat je samen met het gebied de doelen wil bereiken, maar de belangrijkste deelnemers zijn grotendeels onwillig. Dus die zullen vooral alles in twijfel trekken. Een landelijke restrictiebeleid wat stapsgewijs wordt ingevoerd zou veel beter werken.
Aan één kant niet, aan de andere kant denk ik dan: hebben die mensen echt niet door wat er de laatste pakweg 20 jaar allemaal kapot is gegaan in de natuur? Zien die echt niet dat de biodiversiteit volledig is gesloopt? Dat zijn toch feiten die iedereen met ogen niet kan ontkennen?quote:Op woensdag 4 september 2024 09:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn natuurlijk een paar prominente figuren die heel erg hard hun best doen om van zowel de milieu- als de immigratieproblemen uit te leggen dat dat allemaal aan Brussel ligt. Dat er een groep mensen is die daarvoor valt is voor mij niet echt een verrassing.
Nee, ik denk oprecht dat ze dat niet in de gaten hebben. En als ze er al flarden van zien, dan wordt dat vrij snel weggevaagd door goedkope retoriek die een fijnere boodschap brengt. Vergis je niet in het aantal mensen dat de neiging heeft om weg te duiken voor slecht nieuws. Waarschijnlijk vallen jij en ik op sommige onderwerpen ook in die groep.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aan één kant niet, aan de andere kant denk ik dan: hebben die mensen echt niet door wat er de laatste pakweg 20 jaar allemaal kapot is gegaan in de natuur? Zien die echt niet dat de biodiversiteit volledig is gesloopt? Dat zijn toch feiten die iedereen met ogen niet kan ontkennen?
Integendeel, ik volg debatten zelfs tijdens werk.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sorry, maar dan kijk je volgens mij gewoon geen politieke debatten. Omtzigt staat juist bekend bij zowel vriend als vijand als de grote drammer die alles NU en direct wil. En in het Europese rapport over de toeslagenaffaire (waar Omtzigt steeds om riep maar toen hij uit was snel zijn mond over hield) werd er maar 1 naam genoemd bij de veroorzakers van de toeslagenaffaire en dat was de naam van Omtzigt.
De EU is het niet met je eens. Omtzigt dreigde met een MvW vanwege de niet bestaande Bulgarenfraude. Maar dat die niet bestond kwamen ze door de haast van met name Omtzigt pas achter nadat de fraudewet was ingevoerd.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Integendeel, ik volg debatten zelfs tijdens werk.
En Omtzigt heeft gewoon gelijk. Als je als controlerend kamerlid telkens geen informatie krijgt dan kan je beter thuis blijven.
En nee Omtzigt is niet de veroorzaker van de Toeslagenaffaire. Zoals ik al schreef hij probeerde het nog te voorkomen maar de gehele SG stemde voor de wet (al twijfel ik of de SP dit in de Eerste Kamer ook deed) en verworp Omtzigt zijn amendment
https://decorrespondent.n(...)27-20f8-9dc5dfa3b232
Hij voorspelt hier eigenlijk letterlijk de toeslagenaffaire waarbij de klepel de andere kant op werd geslingerd.quote:Ik begin bij het voorkomen van fraude. Ik ben blij om te lezen dat ook het kabinet erkent dat bij de aanpak van fraude de dienstverlening niet beperkt mag worden. Mensen die per ongeluk een foutje maken bij het invullen van hun belastingformulier mogen niet buitenproportioneel worden gestraft. Het grote gevaar van het dossier dat we hier behandelen, is namelijk dat de klepel in één keer naar de andere kant wordt geslingerd omdat er zich nu een aantal grote incidenten heeft voorgedaan. Ik ben blij dat het kabinet schrijft hierbij een rechte koers te willen blijven varen.
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die de biodiversiteit gewoon niet zo belangrijk vinden. Als je op zondag een keer door het lokale ‘bos’ loopt zie je wat meer brandnetels en bramen ja, lekker boeiend. Moet daar een hele bedrijfssector voor geofferd worden?quote:Op woensdag 4 september 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aan één kant niet, aan de andere kant denk ik dan: hebben die mensen echt niet door wat er de laatste pakweg 20 jaar allemaal kapot is gegaan in de natuur? Zien die echt niet dat de biodiversiteit volledig is gesloopt? Dat zijn toch feiten die iedereen met ogen niet kan ontkennen?
Eens, uit angst voor boerenprotesten was het allemaal te vrijblijvend geworden.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:11 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat die 20 miljard nooit genoeg was geweest om de doelen te bereiken. Dat budget zou ongetwijfeld nog een paar keer over de kop gaan. Het klinkt leuk dat je samen met het gebied de doelen wil bereiken, maar de belangrijkste deelnemers zijn grotendeels onwillig. Dus die zullen vooral alles in twijfel trekken. Een landelijke restrictiebeleid wat stapsgewijs wordt ingevoerd zou veel beter werken.
Ik moet dat nog zien. Ik denk dat het nodig is, maar of het zover gaat komen vraag ik me echt af. Het beeld van de lieve schattige keuterboertjes die hun bedrijf en daarmee hun leven op moeten geven, en het beeld van de Grote Boze Randstad die de provincie wel even in de ellende komt storten blijft vrij sterk, en er zijn maar weinig politici die daar de electorale gevolgen van zullen dragen. Nog los van de vraag of je erop zit te wachten dat er twintig boeren met fakkels hun trekker komen parkeren onder het slaapkamerraam van je kinderen.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:47 schreef tizitl2 het volgende:
Nu wordt het waarschijnlijk gewoon een harde sanering met Europees afgedwongen normen, zoals het normaal gaat als een sector niet houdbaar is zeg maar.
Bijna elke verkiezingsbelofte van de PVV voor de normale gezinnen in Nederland wordt niet nagekomen. Het zou allemaal beter worden voor de gewone burger met betrekking tot wonen, ziektekosten enzovoorts, maar het tegendeel is waar.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:21 schreef Perrin het volgende:
Heeft ie toch maar mooi voor elkaar gekregen.
[ x ]
Heb je een quote daarvan?quote:Op woensdag 4 september 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt zijn reactie destijds: iedereen die een formulier verkeerd in vult is een fraudeur en moeten we daar niet weg mee laten komen.
Gewoon gedwongen maar ruimhartige uitkoop voor piekbelasting, gecombineerd met vrijwillige stoppersregelingen. Niet allemaal even leuk maar wel de meest realistische en toekomstbestendige manier.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is een sector die toch nogal zal veranderen vanwege sterke vergrijzing en een veranderende wereldmarkt.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:43 schreef Lichtloper het volgende:
Moet daar een hele bedrijfssector voor geofferd worden?
Maar op iets abstracts als stikstof krijg je de meute die toch al standaard tegen Den Haag schopt nog wel mee, op bijvoorbeeld waterkwaliteit vermoedelijk al een stuk minder. Daarnaast is er ook nogal een beweging aan de gang tegen migratie en sorteert zelfs de VVD daardoor nu al openlijk voor op beperking van de laagbetaalde arbeidsmigratie (en daar draaien slachterijen op). Dan is er nog het probleem van opvolging, een beweging voor meer dierenwelzijn die vrij sterk gedragen wordt en bij regelgeving gelijk druk geeft op de intensieve veehouderij, het steeds duurdere afvoeren van overtollige mest, banken die het oude model door al deze ontwikkelingen steeds minder financieren etc. etc..quote:Op woensdag 4 september 2024 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik moet dat nog zien. Ik denk dat het nodig is, maar of het zover gaat komen vraag ik me echt af. Het beeld van de lieve schattige keuterboertjes die hun bedrijf en daarmee hun leven op moeten geven, en het beeld van de Grote Boze Randstad die de provincie wel even in de ellende komt storten blijft vrij sterk, en er zijn maar weinig politici die daar de electorale gevolgen van zullen dragen. Nog los van de vraag of je erop zit te wachten dat er twintig boeren met fakkels hun trekker komen parkeren onder het slaapkamerraam van je kinderen.
Steeds meer melkproducten worden sowieso vervangen. Je zag het met margarine, dat is vrij geruisloos melkloos geworden voor iedereen. Is nu ook veel goedkoper te maken uit planten dan uit melk. Die kant lijkt melk ook al wat op te gaan. Het is nog geen gemeengoed, maar sojadrank en andere melkvervangers zijn al veel goedkoper in productie dan melk. Duurt denk ik niet lang voordat in elk geval melk in diverse producten en producten als kwark over gaan (reguliere pure melk zal wat langer duren).quote:Op woensdag 4 september 2024 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is een sector die toch nogal zal veranderen vanwege sterke vergrijzing en een veranderende wereldmarkt.
Dit was de kans om er een zachte sanering van te maken. Nu resteert weinig anders dan een harde sanering op net iets langere termijn.
Tja, dat natuurherstel is sowieso een lastige. Vermesting en verzuring zijn al meer dan 40 jaar bekend als probleem en zal dat nog wel even blijven…quote:Op woensdag 4 september 2024 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Steeds meer melkproducten worden sowieso vervangen. Je zag het met margarine, dat is vrij geruisloos melkloos geworden voor iedereen. Is nu ook veel goedkoper te maken uit planten dan uit melk. Die kant lijkt melk ook al wat op te gaan. Het is nog geen gemeengoed, maar sojadrank en andere melkvervangers zijn al veel goedkoper in productie dan melk. Duurt denk ik niet lang voordat in elk geval melk in diverse producten en producten als kwark over gaan (reguliere pure melk zal wat langer duren).
En er was veel productie voor babymelkpoeder in China, maar China heeft een zelfvoorziening-beleid aangenomen dus dat valt ook grotendeels weg: https://veeteelt.nl/zuive(...)ldwijd-poederprijzen
Er is dus sowieso de komende jaren een enorme afname in vraag te verwachten wat betreft melk. Die sanering komt er dus wel. De vraag is alleen: komt die op tijd voor de Nederlandse natuur? Kan die zich nog herstellen van de enorme aanslag die er nu al jaren jaarlijks op wordt gepleegd?
Ja, maar volgens experts is het nog te herstellen. Maar is het niet meer te herstellen als we niet binnen een paar jaar enorm hard onze stikstofuitstoot reduceren. Dat was ook wat de rechter aangaf in de Greenpeacezaak.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat natuurherstel is sowieso een lastige. Vermesting en verzuring zijn al meer dan 40 jaar bekend als probleem en zal dat nog wel even blijven…
Oh, daar vergis je je in.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Precies, de wal keert het schip. Bij de visserij is dat inmiddels ook al gebeurd; de vloot is flink uitgedund, zonder compensatie o.i.d.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar op iets abstracts als stikstof krijg je de meute die toch al standaard tegen Den Haag schopt nog wel mee, op bijvoorbeeld waterkwaliteit vermoedelijk al een stuk minder. Daarnaast is er ook nogal een beweging aan de gang tegen migratie en sorteert zelfs de VVD daardoor nu al openlijk voor op beperking van de laagbetaalde arbeidsmigratie (en daar draaien slachterijen op). Dan is er nog het probleem van opvolging, een beweging voor meer dierenwelzijn die vrij sterk gedragen wordt en bij regelgeving gelijk druk geeft op de intensieve veehouderij, het steeds duurdere afvoeren van overtollige mest, banken die het oude model door al deze ontwikkelingen steeds minder financieren etc. etc..
Dit is een sector die nu tegen zoveel grenzen tegelijk aanloopt dat ongewijzigd voortbestaan er gewoon echt niet meer inzit. De wat snuggerdere veehouders beseffen dat overigens ook.
Je zegt hier letterlijk dat men doet alsof het halve criminelen zijn en zegt dat een deel eigenlijk dus wel criminelen zijn. Logisch, ja. Snap je niet dat je hier nu precies de onzin van je argumentatie aantoont?quote:Op woensdag 4 september 2024 13:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Precies, de wal keert het schip. Bij de visserij is dat inmiddels ook al gebeurd; de vloot is flink uitgedund, zonder compensatie o.i.d.
Wat ik bij het stikstofverhaal erg lastig vind (en dat valt echt de overheid aan te rekenen) is de communicatie die erg vaag blijft. We horen continu tegenstrijdige verhalen of er al dan niet extra ruimte is, er was ooit een verhaal over onverklaarbare stikstofneerslag vanuit zee, er is ook ooit het bericht geweest dat er nog steeds teveel stikstof is als álle boeren ermee stoppen, etc. etc. Er is te weinig regie op de communicatie, waardoor het nauwelijks nog te volgen is voor wie niet diep in de materie zit. Dan wordt het dus een welles-nietes verhaal tussen degenen die roepen dat de natuur en biodiversiteit eraan gaan en degenen die roepen dat het allemaal wel meevalt. In dit hele verhaal neig ik naar de eerste partij, maar de rommelige communicatie maakt dat erg lastig.
De denigrerende manier waarop in de media doorgaans over boeren en vissers wordt gesproken staat me verder erg tegen; alsof het halve criminelen zijn. Natuurlijk zijn er een aantal zwaar over de schreef gegaan bij de protesten, maar dezelfde journalistiek prent me in andere gevallen continu in dat we niet een hele groep mogen afrekenen op het gedrag van een paar rotte appels.
Daarnaast zijn deze journalisten ook niet vies van protest als er op de omroep bezuinigd wordt of als de BTW op de krant omhoog gaat. Dan lees ik opeens dat de democratie in gevaar is 🙂
Het zou interessant zijn om te zien wat er gebeurt als morgen uit onderzoek blijkt dat drukinkt of talkshowtafels voor een hoge stikstofdepositie zorgen. Ik denk dat de media dan biodiversiteit een stuk minder essentieel vinden.
Ik vraag me af of bevriezen twee kanten op geldt, dan lijkt het me een heel goede zaak om de prijzen niet te bevriezen zodat ze ook niet omlaag kunnen, in die zin begrijp ik de vier partijen die voor stemmen niet. Als bevriezen één kant op werkt niet. Om dit te beoordelen ken ik de motie niet goed genoeg.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:56 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Hadden de regeringspartijen het in 2023 over 'bestaanszekerheid' verbeteren?
De PVV beloofde huurverlaging.
Wat brengt de komende miljoenennota ? Huurverhogingen gaan door. Niks lagere huren ?
april 2024 Motie van het lid Beckerman over de huurprijzen van woningen in alle sectoren dit jaar bevriezen
werd verworpen
Ken jij 1 voorbeeld van een huur die werd verlaagd tijdens een lopend contract? Of ben je nu een onmogelijke optie op aan het werpen?quote:Op woensdag 4 september 2024 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vraag me af of bevriezen twee kanten op geldt, dan lijkt het me een heel goede zaak om de prijzen niet te bevriezen zodat ze ook niet omlaag kunnen, in die zin begrijp ik de vier partijen die voor stemmen niet. Als bevriezen één kant op werkt niet. Om dit te beoordelen ken ik de motie niet goed genoeg.
Goed punt, ken wel voorbeelden van huurverlaging bij wisseling van contract.quote:Op woensdag 4 september 2024 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ken jij 1 voorbeeld van een huur die werd verlaagd tijdens een lopend contract? Of ben je nu een onmogelijke optie op aan het werpen?
Je stelt hier alle boeren gelijk aan degenen die bij hun protesten over de schreef zijn gegaan en dat is het punt dat ik probeer te maken: dat denigrerende neerkijken op een hele beroepsgroep is gewoon niet fair.quote:Op woensdag 4 september 2024 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zegt hier letterlijk dat men doet alsof het halve criminelen zijn en zegt dat een deel eigenlijk dus wel criminelen zijn. Logisch, ja. Snap je niet dat je hier nu precies de onzin van je argumentatie aantoont?
Feit: de sector zorgt voor een onevenredig groot deel van de uitstoot. Feit: Dit is al sinds eind jaren 90 bekend, gedocumenteerd en benoemt, zelfs door de VVD die in de jaren 90 stelde dat de veestapel moest halveren. Feit: Boeren hebben door hun belangenorganisaties en het CDA de boel 20 jaar lang weten te frustreren en te weinig gedaan aan de uitstoot.
Alles wat ik stel zijn feiten. Nergens word er iemand een crimineel genoemd. Maar goed.
PS: Protest omdat je baan verdwijnt (zonder geweld of ontwrichting overigens) zonder dat je daarvoor voor miljoenen (miljarden eigenlijk) uitgekocht word versus maatschappelijke ontwrichting, bedreiging en geweld gelijk stellen is toch ook wel heeeeeeeeeeeeeeel bijzonder.
Je weet dat feitelijk niemand pleit voor minder boeren. PvdD bijvoorbeeld pleit voor veel meer boeren. Alleen minder vee. Waar jij verloren banen vandaan haalt is me dus een raadsel.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:29 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Je stelt hier alle boeren gelijk aan degenen die bij hun protesten over de schreef zijn gegaan en dat is het punt dat ik probeer te maken: dat denigrerende neerkijken op een hele beroepsgroep is gewoon niet fair.
Dat de belangenorganisaties, de politiek en de banken hier absoluut niet vrijuit gaan is helemaal waar. En dat er iets moet gebeuren ook, dat bestrijd ik ook helemaal niet. We koersen nu af op een koude sanering en dat is voor het land waarschijnlijk de snelste en goedkoopste manier. Dat hebben de BBB-stemmende boeren aan zichzelf te danken, want deze partij heeft zeer slecht onderhandeld.
Ik stel alleen vast dat:
- de communicatie over wat er nu wel en niet klopt van alles wat er over stikstof wordt geroepen ronduit rommelig is.
- de media in hun berichtgeving met twee maten meten; van sommige banen wordt het gebracht als een drama als deze verloren gaan, van andere niet.
Ja, maar als we er nu gewoon weer een nieuw onderzoek naar gaan doen, dan zijn we weer anderhalf jaar verder zonder dat de agrarische sector in de tussentijd iets hoeft te doen. Doel bereikt.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:33 schreef Faraday01 het volgende:
Van der plas met haar naar de staat van de natuur kijken nou Karolien die is verschrikkelijk slecht. Daar zijn dozen vol rapporten van.
Als we helemaal niets doen, krijgen we een ijskoude mestsanering dus dat zullen ze wel niet willenquote:Op woensdag 4 september 2024 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar als we er nu gewoon weer een nieuw onderzoek naar gaan doen, dan zijn we weer anderhalf jaar verder zonder dat de agrarische sector in de tussentijd iets hoeft te doen. Doel bereikt.
We blijven net zolang onderzoek doen totdat er toevallig een keer een uitslag uitkomt die ons wel bevalt.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar als we er nu gewoon weer een nieuw onderzoek naar gaan doen, dan zijn we weer anderhalf jaar verder zonder dat de agrarische sector in de tussentijd iets hoeft te doen. Doel bereikt.
Die komt er toch. Het hoogst haalbare is uitstel, en vooralsnog lukt dat al bijna een kwart eeuw. Er is geen enkele reden om die tactiek aan te passen. Vanuit de sector/BBB bekeken dan.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als we helemaal niets doen, krijgen we een ijskoude mestsanering dus dat zullen ze wel niet willen
Hopelijk. Boeren uitkopen enzo lijkt me grote onzin. Als er boeren moeten stoppen kunnen ze toch gewoon hun zooi verkopen aan de markt ervoor. Boerderijtje levert vast prima op evenals het materieel. Waarom de staat ze tegemoet zou komen geen idee. Ze kunnen toch gewoon ander werk gaan doen. Of als ze geen vermogen hebben na verkoop kunnen ze toch gewoon een bijstandsuitkering aanvragen.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als we helemaal niets doen, krijgen we een ijskoude mestsanering dus dat zullen ze wel niet willen
Zou het werkelijk zo cynisch zijn? Denkt de sector echt dat opnieuw blijven doormodderen een haalbare kaart is? Ik ben niet deskundig, maar het lijkt mij dat hiermee geen oplossing wordt geboden voor de stikstofproblematiek, waardoor ons land op slot blijft zitten. En dan hebben we nog niet eens over de aanhoudende schade die stikstofdepositie veroorzaakt in onze natuurgebieden.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die komt er toch. Het hoogst haalbare is uitstel, en vooralsnog lukt dat al bijna een kwart eeuw. Er is geen enkele reden om die tactiek aan te passen. Vanuit de sector/BBB bekeken dan.
Behalve als je gelooft dat de natuur spontaan een overdaad aan stikstof fijn vindt, gaat dit beleid tot koude sanering leidenquote:Op woensdag 4 september 2024 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou het werkelijk zo cynisch zijn? Denkt de sector echt dat opnieuw blijven doormodderen een haalbare kaart is? Ik ben niet deskundig, maar het lijkt mij dat hiermee geen oplossing wordt geboden voor de stikstofproblematiek, waardoor ons land op slot blijft zitten. En dan hebben we nog niet eens over de aanhoudende schade die stikstofdepositie veroorzaakt in onze natuurgebieden.
Zag Van der Plas op Twitter verkondigen dat 'partijen die een puinhoop achterlieten, nu claimen de wijsheid in pacht te hebben'.
Vreemd verwijt, aangezien het plan wat nieuwe kabinet nu overboord gegooid juist moest dienen als oplossing voor de stikstofproblematiek. En het meest verbazingwekkende is dat de nieuwe coalitie in de verste verte geen alternatief plan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |