Ja. Kim Putters heeft daar uitgebreid over gesproken tijdens de (in)formatie rondes.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
‘Als we alle vier een ander beeld hebben van extraparlementair, dan wordt het wel lastig praten.’
Dacht dat ze hier hele sessies over hebben praten, maar goed
En Dijkgraaf en Van Zwol vast ook, al is het alleen maar om zelf duidelijk te krijgen wat er werd bedoeld.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Kim Putters heeft daar uitgebreid over gesproken tijdens de (in)formatie rondes.
Het is uiteindelijk nog steeds voor niemand duidelijk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
En Dijkgraaf en Van Zwol vast ook, al is het alleen maar om zelf duidelijk te krijgen wat er werd bedoeld.
Yesilgoz met haar Twitter polariserende filmpjes.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de trekker bedoel je.
Dit is toch ook een ongelukkige combinatie zo samen. Het verwijt aan Van de Plas is dat ze zaken niet snapt, Omtzigt is te emotioneel en Wilders gooit er nog steeds ondermijnende tweets uit.
Yezilgoz lijkt de normaalste en de meest volwassene te zijn. Maar die moet een scheuring in haar partij zien te voorkomen.
Ik ben benieuwd naar het komende parlementaire jaar. Of de bewindspersonen een eigen statuur kunnen innemen ten opzichte van hun fractieleiders.
Omtzigt lijkt me inderdaad iemand die van de regels is, maar ze best in zijn voordeel wil buigen 'zo had ik het niet bedoeld, dat ik er last van had'. Een coalitie met Omtzigt in welke samenstelling ook lijkt me trouwens een garantie voor drama en geruzie.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk nog steeds voor niemand duidelijk.
Ik begrijp dat het een nadrukkelijke wens van Omtzigt was. Vind het dus ergens wel vreemd dat er kennelijk geen goede afspraken over gemaakt zijn.
Of is het een man die op zijn afspraken terug komt? (Ik ken genoeg van dat soort mensen)
Dit fundament lijkt gewoon een moetje.
Totaal mee eens. Zijn rol in de Toeslagenaffaire was ook tenenkrommend. Hele punt maken van bijvoorbeeld kinderen die onterecht uit huis zijn gezet. Alsof de overheid dit bewust deed.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt lijkt me inderdaad iemand die van de regels is, maar ze best in zijn voordeel wil buigen 'zo had ik het niet bedoeld, dat ik er last van had'. Een coalitie met Omtzigt in welke samenstelling ook lijkt me trouwens een garantie voor drama en geruzie.
Ik was ooit wel fan van die man als financieel woordvoerder aan het begin van zijn kamerlidmaatschap, maar sinds hij ook andere onderwerpen heeft en overal een enorm punt van maakt vind ik hem eigenlijk totaal ongeschikt geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nooit fan van hem geweest. Ben van huis uit katholiek en ik herken te veel in zijn gedachten. Ook in die lezing van hem.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt lijkt me inderdaad iemand die van de regels is, maar ze best in zijn voordeel wil buigen 'zo had ik het niet bedoeld, dat ik er last van had'. Een coalitie met Omtzigt in welke samenstelling ook lijkt me trouwens een garantie voor drama en geruzie.
Ik was ooit wel fan van die man als financieel woordvoerder aan het begin van zijn kamerlidmaatschap, maar sinds hij ook andere onderwerpen heeft en overal een enorm punt van maakt vind ik hem eigenlijk totaal ongeschikt geworden.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Totaal mee eens. Zijn rol in de Toeslagenaffaire was ook tenenkrommend. Hele punt maken van bijvoorbeeld kinderen die onterecht uit huis zijn gezet. Alsof de overheid dit bewust deed.Hij heeft zelf die regels helpen scheppen. En vond dat er maar hard opgetreden moest worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Totaal mee eens. Zijn rol in de Toeslagenaffaire was ook tenenkrommend. Hele punt maken van bijvoorbeeld kinderen die onterecht uit huis zijn gezet. Alsof de overheid dit bewust deed.Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg. Natuurlijk was en is de toeslagenaffaire erg. Goed ook dat eerst Azarkan en later Leijten en nog wat later Omtzigt zich hier druk om hebben gemaakt. Dat is terecht (dan negeer ik even dat Omtzigt ook de grootste aanstichter van de fraudewet die tot de toeslagenaffaire leidde was, iets waar Klaver toen letterlijk al voor waarschuwde).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar vervolgens bij elk miniscuul detail, elk debat, over elk onderwerp vragen om een feitenrelaas en om elk stuk NU aangeleverd te krijgen en doen alsof een ministerie dat zurgvuldig ipv snel wil zijn obstructie pleegt, heeft de democratie gewoon veel slechts gedaan. En het heeft ook voor tientallen nutteloze debatten op basis incomplete informatie gezorgd.
Zo begon de toeslagenaffaire trouwens ook: met Omtzigt die op basis van incomplete en foutieve informatie een staatssecretaris een MVW aan de broek wilde smeren. Dat was het begin van de toeslagenaffaire en daar heeft Omtzigt niets van geleerd. Zijn totale ongeduld richting ministers en ambtenaren, terwijl hij zelf trouwens ontzettend traag is als hij zelf iets moet aanleveren, maakt de man volslagen incompetent.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
Van der Plas laat zich gebruiken als uithangbord van een zeer vervuilende industrie die niet eens het beste voor heeft met de meeste boeren en dat weet ze volgens mij zelf ook wel. Haar manier van werken leek verder wel netjes, ze volgt niet alles even snel maar was tot nu niet achterbaks zo lijkt het. Maar dit is dus wel een hele smerige actie richting Omtzigt, ze lijkt het imago van lieve moeder die de boel bij elkaar wil houden los te laten. Volgens mij is ze ook nog steeds enorm boos over de 'bij BBB kan niemand normaal rekenen, de simpelste berekeningen snappen ze nog niet' aanval die bij NSC vandaan leek te komen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:55 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Op Van der Plas en Wilders valt ook heel wat op te merken.
Alleen hadden mensen Omtzigt kennelijk hoger ingeschat. Ik vind dat naief. Hij was altijd al zoals hij nu is.
"Ik wil met Pieter" weet je nog?quote:Op dinsdag 3 september 2024 23:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Plas laat zich gebruiken als uithangbord van een zeer vervuilende industrie die niet eens het beste voor heeft met de meeste boeren en dat weet ze volgens mij zelf ook wel. Haar manier van werken leek verder wel netjes, ze volgt niet alles even snel maar was tot nu niet achterbaks zo lijkt het. Maar dit is dus wel een hele smerige actie richting Omtzigt, ze lijkt het imago van lieve moeder die de boel bij elkaar wil houden los te laten. Volgens mij is ze ook nog steeds enorm boos over de 'bij BBB kan niemand normaal rekenen, de simpelste berekeningen snappen ze nog niet' aanval die bij NSC vandaan leek te komen.
Wilders weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken, die is in zijn eigen onzin gaan geloven, zo lijkt het. Waar het eerst een pose leek vlak nadat hij uit de VVD kwam. En op Wilders zijn manier van werken valt natuurlijk enorm veel aan te merken, die man leeft van de persoonlijke aanvallen.
Volgens de reconstructie van De Correspondent wou hij een amendement toevoegen aan de wet om af te wijken.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft zelf die regels helpen scheppen. En vond dat er maar hard opgetreden moest worden.
Helemaal mee oneens. De kabinetten Rutte hebben dag in dag uit de SG niet geinformeerd, bewust informatie achtergehouden en deze ook bij de rechter. Dit gebeurde niet alleen bij de Toeslagenaffaire maar ook bij het Groningen drama.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg. Natuurlijk was en is de toeslagenaffaire erg. Goed ook dat eerst Azarkan en later Leijten en nog wat later Omtzigt zich hier druk om hebben gemaakt. Dat is terecht (dan negeer ik even dat Omtzigt ook de grootste aanstichter van de fraudewet die tot de toeslagenaffaire leidde was, iets waar Klaver toen letterlijk al voor waarschuwde).
Maar vervolgens bij elk miniscuul detail, elk debat, over elk onderwerp vragen om een feitenrelaas en om elk stuk NU aangeleverd te krijgen en doen alsof een ministerie dat zurgvuldig ipv snel wil zijn obstructie pleegt, heeft de democratie gewoon veel slechts gedaan. En het heeft ook voor tientallen nutteloze debatten op basis incomplete informatie gezorgd.
Zo begon de toeslagenaffaire trouwens ook: met Omtzigt die op basis van incomplete en foutieve informatie een staatssecretaris een MVW aan de broek wilde smeren. Dat was het begin van de toeslagenaffaire en daar heeft Omtzigt niets van geleerd. Zijn totale ongeduld richting ministers en ambtenaren, terwijl hij zelf trouwens ontzettend traag is als hij zelf iets moet aanleveren, maakt de man volslagen incompetent.
Alleen is het een beetje lastig als je als Omtzigt zelf de veroorzaker van shitzooi bent, natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Yesilgoz met haar Twitter polariserende filmpjes.
Zelfs Keijzer stelt teleur met haar PVV corvee. Het is een grote circus kabinet. Alleen Omtzigt lijkt normaal te zijn met zijn lezingen, niet uitdelen om vervolgens karaktermoord tegen zich te krijgen dmv "anonieme bronnen" bij "De Telegraaf" de huiskrant van "Wakker Nederland" PVV huisblaadje a la Fox News.
Voordeel is dat het in de VS allemaal nog erger kan. Als je ziet wat een Fox News 24/7 schrijft/uitzendt over Harris. De duivel is er niks bij.
Als ik Omtzigt was zou ik afspreken dat deze shitzooi niet meer gebeurt en anders gaat de stekker eruit. Verzamel maar alvast integere journalisten voor een interview en schrijf een eventuele boek over wat er achter de schermen gebeurt.
En Timmermans moet een kans op een doorstart kunnen krijgen. Als VVD dan niet wilt, het zij zo.
Van der Plas heeft een marketingachtergrond, zij weet dus als geen ander hoe je lulkoek moet verkopen aan de impulsgevoelige consument aka kiezer.quote:Op dinsdag 3 september 2024 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
"Ik wil met Pieter" weet je nog?
En dan vervolgens in haar eigen naïviteit een gratis bier motie (met hulp van Pieter opgesteld) verdedigen wat haar enorm heeft doen afgaan in de kamer.
Die heeft dit nu even recht getrokken.
Het is allemaal zo kinderachtig.
Dat laatste is een beeld wat leeft, maar wat totaal niet waar is. Ze lakken bij vrijwel geen enkel onderwerp.quote:Op dinsdag 3 september 2024 23:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Helemaal mee oneens. De kabinetten Rutte hebben dag in dag uit de SG niet geinformeerd, bewust informatie achtergehouden en deze ook bij de rechter. Dit gebeurde niet alleen bij de Toeslagenaffaire maar ook bij het Groningen drama.
P.S: Als de Tweede Kamer dan al informatie kreeg was het grootste deel zwart gelakt.
Het is gewoon uiting van de nieuwe politiek: "als je niet over het probleem praat, dan bestaat het niet"quote:Op woensdag 4 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
Inderdaad, wat weer een enorm dom en slecht besluit: https://nos.nl/artikel/25(...)provincies-van-tafel
De gebiedsplannen die nu ongeveer af zijn en al zijn besproken met organisaties van belanghebbenden gewoon overboord gooien. Daar heb je dan als gedeputeerde keihard aan gewerkt. En je kunt het ook niet alsnog uitvoeren, want je ging als gedeputeerde uit van een bepaald geldbedrag en dat heeft de BBB wegonderhandeld.
Hopelijk fluit de Kamer haar terug, VVD en NSC stonden in principe achter de aanpak van Van der Wal.
Die levert inderdaad gewoon wat je mag verwachten.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:55 schreef capricia het volgende:
Alleen hadden mensen Omtzigt kennelijk hoger ingeschat. Ik vind dat naief. Hij was altijd al zoals hij nu is.
Nou was serieus bouwen ook al lastig omdat er veelal geen ruimte meer op het stroommeter zit maar dit haalt weer een flink stuk perspectief weg.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nederland nog verder op slot
Ach Nederland
Alleen praten rechter en EU er wel over. Er loopt nog een bodemprocedure van Greenpeace (https://www.trouw.nl/duur(...)or-vervolg~bc318408/), die gaat de overheid op deze manier kansloos verliezen. En Vollenbroek zal ook wel weer bezig zijn voor als de plannen over 2 weken niet bevallen.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is gewoon uiting van de nieuwe politiek: "als je niet over het probleem praat, dan bestaat het niet"
Natuurlijk, en dat weet het (schaduw)kabinet zelf ook wel. Maar het enige doel van dit plan is tijdrekken, en dat is dan al lang bereikt.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:06 schreef Szura het volgende:
Vollengod gaat dit prutskabinet wel slopen in de rechtszaal
Is toch mooi, schijt aan oude politiekquote:
Dit is juist oude politiek, dit is exact doen wat er van 1998 tot ongeveer 2022 gedaan is. Vooruitschuiven, wegkijken en doen alsof het probleem van de veel te grote veestapel niet bestaat. Er iets aan doen, dat is nieuwe politiek.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Is toch mooi, schijt aan oude politiek![]()
Dat het eventueel nadelig is, is een vervelende bijkomstigheid![]()
Maar we weten nog niet of en wat er voor in de plaats komt.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is juist oude politiek, dit is exact doen wat er van 1998 tot ongeveer 2022 gedaan is. Vooruitschuiven, wegkijken en doen alsof het probleem van de veel te grote veestapel niet bestaat. Er iets aan doen, dat is nieuwe politiek.
Wat denk je met een BBB en PVV?quote:Op woensdag 4 september 2024 08:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet of en wat er voor in de plaats komt.
Doe je dan ook thuis je auto of je huis weg voordat je iets nieuws hebt?quote:Op woensdag 4 september 2024 08:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet of en wat er voor in de plaats komt.
Niet aleen geen goed beleid, maar het is ook kapitaalvernietiging. Er is veel tijd en geld gespendeerd om met deze plannen aan de gang te gaan en dat wordt nu zo weggespoeld. Het mag wat kosten, de BBB in de regering.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Doe je dan ook thuis je auto of je huis weg voordat je iets nieuws hebt?
Echt hele rare redenering. Je mag best tegen alle stikstofplannen zijn, maar je kunt dit met beste wil van de wereld geen goed beleid gaan noemen.
Ik word hier moedeloos van.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
Inderdaad, wat weer een enorm dom en slecht besluit: https://nos.nl/artikel/25(...)provincies-van-tafel
De gebiedsplannen die nu ongeveer af zijn en al zijn besproken met organisaties van belanghebbenden gewoon overboord gooien. Daar heb je dan als gedeputeerde keihard aan gewerkt. En je kunt het ook niet alsnog uitvoeren, want je ging als gedeputeerde uit van een bepaald geldbedrag en dat heeft de BBB wegonderhandeld.
Hopelijk fluit de Kamer haar terug, VVD en NSC stonden in principe achter de aanpak van Van der Wal.
Er was 20 miljard begroot, wat te weinig was, en door het budget met 15 miljard te verkleinen, winnen ze 15 miljard? Die redenatie is onnavolgbaar.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Aan de andere kant was er 20 miljard begroot, dat was te weinig voor de plannen.
Nu "winnen" ze 15 miljard door het budget te verkleinen + het bedrag wat anders ook nog nodig was geweest.
Dat zijn een paar pijnlijke bezuinigingen minder.
Dan nog lijkt me dit overigens niet de juiste aanpak.
En eigenlijk klinkt het ook wel als belachelijk veel geld.
Als ik zou het plan doorscan lijkt me ook enorm veel geld te gaan zitten in commissies, onderzoeken etc ipv "echte" maatregelen.
https://www.rijksoverheid(...)ocument+NPLG_PDF.pdf
"We hebben een nieuwe rekenmethode gebruikt en daaruit blijkt dat er helemaal geen stikstofprobleem meer is".quote:
Als ik iets op een begroting heb staan voor 20 miljard, dit verklein naar 5 dan kan ik op papier die 15 miljard ergens anders uitgegeven en/of minder belastingen heffen?quote:Op woensdag 4 september 2024 08:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was 20 miljard begroot, wat te weinig was, en door het budget met 15 miljard te verkleinen, winnen ze 15 miljard? Die redenatie is onnavolgbaar.
Je had die 20 miljard toch niet voor niets erop staan?quote:Op woensdag 4 september 2024 08:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik iets op een begroting heb staan voor 20 miljard, dit verklein naar 5 dan kan ik op papier die 15 miljard ergens anders uitgegeven en/of minder belastingen heffen?
Ik denk dat wat het anders maakt is dat hij nu probeert om in een uiterst rechtse regering tegen beter weten in linkse veranderingen door te voeren, gegeven hij nog wel wat onderneemt (zie toeslagenaffaire) en Wilders en Van der Plas 'de burger' meer als een wortel voor de stemmen gebruiken. Hij had waarschijnlijk minder weerstand gehad in een linkser kabinet, waardoor hij niet steeds met zijn virtuele stormram klaar hoeft te staan.quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:55 schreef capricia het volgende:
Zoiets zal het wel worden ja. En tegen de tijd dat men volledig uitgeprocedeerd is, is het kabinet al gevallen.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"We hebben een nieuwe rekenmethode gebruikt en daaruit blijkt dat er helemaal geen stikstofprobleem meer is".
Dan maak je wel de onderliggende keuzes dat het A) een probleem is wat opgelost moet worden en B) het probleem op deze manier opgelost moet worden en dat dit geld op deze manier uitgegeven moet worden.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je had die 20 miljard toch niet voor niets erop staan?
Ik heb 100 euro voor boodschappen voor aankomende week begroot. Ik verklein dat naar 25. Dan heb ik 75 euro ergens anders voor, maar ik kom daar wel 75 euro tekort. Als het niet nodig was, had ik wel 25 euro begroot.
Je zou ook nog wat verder terug in de tijd kunnen. Het zijn in feite allemaal partijen die voortkomen uit CDA en VVD, daar nieuwe politiek van verwachten lijkt me wat dapper.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is juist oude politiek, dit is exact doen wat er van 1998 tot ongeveer 2022 gedaan is. Vooruitschuiven, wegkijken en doen alsof het probleem van de veel te grote veestapel niet bestaat. Er iets aan doen, dat is nieuwe politiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |