Dat word het eerste uur de stelling van Pythagoras leren en het tweede uur klokkijken.quote:
Zwemles ook niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:01 schreef MichaelScott het volgende:
Gelukkig kunnen ze wel 13.000 verschillende genders onderscheiden. Klok kijken is niet belangrijk.
Mwuah. Toen ik op de basischool zat, leerde we dit al niet. Dus deze generatie zal er wss niks van meegekregen hebbenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat het digitale tijdperk dingen ging veranderen, kan ik prima mee inkomen.
Maar zo snel dit soort dingen verleerd zijn (want iedereen heeft dit nog geleerd op de basisschool)....auw...
Ik ben bang voor jou dat een hoop van deze leerlingen tot de categorie behoren die de PVV liever het land ziet verlaten.quote:
Nu niet meer. Net als dat jij wss ook niet hebt geleerd hoe een draaischijftelefoon werkt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:58 schreef Eightyone het volgende:
Dat leer je gewoonlijk toch al als je drie bent of zo?
Nou ja, in de jaren 80 was dat iig zo.
Is dit gebeuren met klokkijken te wijten aan de school of kunnen we dit probleem nu in heel Nederland tegenkomen?quote:
Irritante meningen heb jij steeds over dingen. Doe je dat expres?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nu niet meer. Net als dat jij wss ook niet hebt geleerd hoe een draaischijftelefoon werkt.
Ik vind het erg vreemd dat iemand die beroepsmatig werkt met kinderen niet weet dat er kinderen zijn die niet analoog klok kunnen kijken. Dan heb je zelf beslist niet goed nagedacht bij het ophangen van meer klokken in een school.quote:Extra klokken
„Daar denk je toch niet aan als je school smartphone-vrij wordt”, vertelt directeur Elianne Engelen. „We hadden er wel aan gedacht om extra klokken op te hangen zodat de leerlingen overal de tijd kunnen zien nu ze hun mobiel niet meer bij hebben.” Voor een aantal leerlingen („Het zijn er geen honderden”) baat dat echter niet, zo bleek.
„We merkten de afgelopen weken dat leerlingen aan leraren of conciërges vragen hoe laat het is”, vertelt Engelen. „Die wijzen dan op de klokken die overal hangen. ‘Die kan ik niet lezen’, is het antwoord. Ze zijn het kijken op de wijzerklok verleerd door altijd te werken met een digitale klok. We beschouwden klokkijken als vanzelfsprekend, maar blijkbaar is de werkelijkheid toch anders.”
Mijn subjectieve vermoeden is dat we dit in heel Nederland hebben dat de jeugd niets begrijpt van de analoge klokken die op kerktorens zitten..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Is dit gebeuren met klokkijken te wijten aan de school of kunnen we dit probleem nu in heel Nederland tegenkomen?
Waarom drie voorbeelden noemen uit een oneindige lijstquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:00 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zou waarschijnlijk ook niet meteen weten hoe een zonnewijzer werkt, of een vacuumbuis-radio, of een draaischijftelefoon ...
Ja, dat is expres.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Irritante meningen heb jij steeds over dingen. Doe je dat expres?
Nog net.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nu niet meer. Net als dat jij wss ook niet hebt geleerd hoe een draaischijftelefoon werkt.
Dat is dus sinds kort in heel Nederland het geval na het verbod op die dingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:11 schreef Basp1 het volgende:
Maar specifiek deze school heeft volgens het nieuwsbericht smartphones op school verboden waardoor het gebrek aan deze kennis erg duidelijk wordt voor de buitenwereld.
Dat worden gewoon 4 extra uren klokkijklessen voor de leerlingen die blijkbaar dit nog niet beheersen..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is dus sinds kort in heel Nederland het geval na het verbod op die dingen.
Dan zullen we nog wel veel meer van dergelijke berichten gaan krijgen.
Met mooie stickers als je je werk goed gedaan hebtquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat worden gewoon 4 extra uren klokkijklessen voor de leerlingen die blijkbaar dit nog niet beheersen..
Dit vooral jaquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:00 schreef LXIV het volgende:
Die leraren zijn dom dat ze in deze smoes trappen
Mijn grootouders hadden zo'n ding nog staan, dat was als klein kind machtig interessant altijd.quote:
Even op de website van het bisschoppelijk college gekeken. Ik denk het niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:03 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik ben bang voor jou dat een hoop van deze leerlingen tot de categorie behoren die de PVV liever het land ziet verlaten.
Mijn oudste dochter heeft toch echt klokkijken gehad op de basis school, en volgens mij mijn zoontje op speciaal onderwijs ook...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je hebt toch een app waar de tijden te vinden zijn?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op de NS-stations hangen ook nog steeds klokken met wijzerplaat. Als je met de trein reist, is het wel zo handig als je die kan lezen.
Er is werkelijk niemand onder de 30 die die klokken checkt i.p.v. op de app kijkt...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op de NS-stations hangen ook nog steeds klokken met wijzerplaat. Als je met de trein reist, is het wel zo handig als je die kan lezen.
Irritante mening? Hoe kunnen die irritant zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Irritante meningen heb jij steeds over dingen. Doe je dat expres?
Gelul.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is werkelijk niemand onder de 30 die die klokken checkt i.p.v. op de app kijkt...
Omdat ze gebaseerd zijn op domheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Irritante mening? Hoe kunnen die irritant zijn
Goede ouders leren dat nog steeds op jonge leeftijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:58 schreef Eightyone het volgende:
Dat leer je gewoonlijk toch al als je drie bent of zo?
Nou ja, in de jaren 80 was dat iig zo.
Ja man, als ik het station op loop en wil weten hoeveel tijd ik nog heb tot m'n trein komt op z'n normale tijdstip, dan kijk ik niet snel even omhoog naar de wijzers die je op 50 meter afstand al kan lezen, dan pak ik m'n telefoon en ga ik een app openen. Logisch.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is werkelijk niemand onder de 30 die die klokken checkt i.p.v. op de app kijkt...
Het niet leren hoe uitvindingen van vroeger gebruikt moeten worden... wat dom ja.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Omdat ze gebaseerd zijn op domheid.
En wat voor klokken hangen er dan bij deze jongeren thuis? Ik neem aan dat dit gewone analoge klokken zijn met Romeinse of Arabische cijfers.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn subjectieve vermoeden is dat we dit in heel Nederland hebben dat de jeugd niets begrijpt van de analoge klokken die op kerktorens zitten..
Maar specifiek deze school heeft volgens het nieuwsbericht smartphones op school verboden waardoor het gebrek aan deze kennis erg duidelijk wordt voor de buitenwereld.
Analoge klokken zijn niet van vroeger. Die worden nog steeds overal gebruikt. Elke vergelijking die je maakt gaat helemaal mank.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het niet leren hoe uitvindingen van vroeger gebruikt moeten worden... wat dom ja.
Ik ga ervan uit dat jij met vuurstenen een kampvuur kan maken zonder gebruik van moderne brikettes en houtskool?
Valt reuze mee. Ik zie analoge klokken in het dagelijks leven alleen op kerkgebouwen en in treinstations.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Analoge klokken zijn niet van vroeger. Die worden nog steeds overal gebruikt. Elke vergelijking die je maakt gaat helemaal mank.
Onzin, er worden nog steeds analoge horloges verkocht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Ik zie analoge klokken in het dagelijks leven alleen op kerkgebouwen en in treinstations.
Overal zijn digitale klokken.
Verder gebruikt IEDEREEN natuurlijk hun smartphone of smartwatch om de tijd te checken.
En figuren als deze zorgen er dus voor dat kinderen basisdingen zoals klokkijken niet meer kunnen, voor wie er nog niets van begrepen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Ik zie analoge klokken in het dagelijks leven alleen op kerkgebouwen en in treinstations.
Verder gebruikt IEDEREEN natuurlijk hun smartphone of smartwatch om de tijd te checken.
Kan je niet weer terug kruipen in de hoek waar je zat met je kankerverhaal.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat een aannames toch weer. Ik vermoed dat bij hun thuis dan een geen analoge klok meer ergens hangt. Ik heb er ook geen een meer in huis.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat voor klokken hangen er dan bij deze jongeren thuis? Ik neem aan dat dit gewone analoge klokken zijn met Romeinse of Arabische cijfers.
Wat een liefde toch weer van boze mensen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:38 schreef Document1 het volgende:
[..]
Kan je niet weer terug kruipen in de hoek waar je zat met je kankerverhaal.
Ik niet hoor!.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij kent dat verhaal niet?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een liefde toch weer van boze mensen.
Weinig mis met niet kunnen klokkijken. Je houdt te veel vast aan het verleden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En figuren als deze zorgen er dus voor dat kinderen basisdingen zoals klokkijken niet meer kunnen, voor wie er nog niets van begrepen.
Er zijn zoveel dingen die "wij" normaal vimden die de jeugd niet (meer) begrijpt. Er komt steeds meer een generatiekloof.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat het digitale tijdperk dingen ging veranderen, kan ik prima mee inkomen.
Maar zo snel dit soort dingen verleerd zijn (want iedereen heeft dit nog geleerd op de basisschool)....auw...
Wat is dit nu weer voor een domme opmerking?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weinig mis met niet kunnen klokkijken. Je houdt te veel vast aan het verleden.
Zeker wél. En zo moeilijk is dat ook niet hoorquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten werken ze ook nog steeds met am en pm. Als je Amerikaanse studenten trakteert op een digitale klok die op 24-uurs is ingesteld, dan begrijpen ze die waarschijnlijk ook niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:02 schreef stalybridge het volgende:
Ik zag op Youtube een item waar dit aan Amerikaanse studenten werd gevraagd, die konden dit ook niet. Diegene die ze uitzonden in ieder geval.
Toch knap dat wij dat gewoon wél snappen dan..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten werken ze ook nog steeds met am en pm. Als je Amerikaanse studenten trakteert op een digitale klok die op 24-uurs is ingesteld, dan begrijpen ze die waarschijnlijk ook niet.
Er is een serie YT-filmpjes waar jongeren met oude dingen worden geconfronteerd. Op één werd gevraagd om een telefoon met draaischijf te gebruiken. de meesten hadden geen idee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeker wél. En zo moeilijk is dat ook niet hoor
als je als nieuwe generatie niet normaal klok kunt kijken dan verdien je het om als minderwaardig te worden gezien.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:47 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een haat naar jongeren toe. Is natuurlijk wel te verwachten. Elke oudere generatie denkt beter te zijn dan de nieuwe generatie. Dat is iets van alle tijden.
Vooral haat naar mensen als jij die jongeren bepaalde vaardigheden bewust niet aanleren omdat je een rare hersenkronkel hebt die niet helemaal strookt met de echte wereld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:47 schreef Mikeytt het volgende:
Wat een haat naar jongeren toe. Is natuurlijk wel te verwachten. Elke oudere generatie denkt beter te zijn dan de nieuwe generatie. Dat is iets van alle tijden.
Dat ze niet weten hoe het werkt snap ik nog wel. Want draaischijftelefoons zijn er nu niet meer (of amper i.i.g.). Maar het kost 5 seconden uitleg en dan kunnen ze het wélquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er is een serie YT-filmpjes waar jongeren met oude dingen worden geconfronteerd. Op één werd gevraagd om een telefoon met draaischijf te gebruiken. de meesten hadden geen idee.
Natuurlijk, het is dan ook voor het komische effect bedoeld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ze niet weten hoe het werkt snap ik nog wel. Want draaischijftelefoons zijn er nu niet meer (of amper i.i.g.). Maar het kost 5 seconden uitleg en dan kunnen ze het wél
Waarom zouden deze jongeren zich in vredesnaam moeten aanpassen aan de oude gewoonten van oudere generaties??quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vooral haat naar mensen als jij die jongeren bepaalde vaardigheden bewust niet aanleren omdat je een rare hersenkronkel hebt die niet helemaal strookt met de echte wereld.
Juist van jongeren zou ik verwachten dat ze zelf op zoek gaan naar info die hun kan helpen als ze merken dat ze tegen een probleem aan lopen. Het verbaast me niet dat ze niet weten hoe ze een analoge klok moeten aflezen, het verbaast me wel dat ze vervolgens niks met die info doen zodra ze merken dat ze in de problemem komen op school bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:47 schreef Mikeytt het volgende:
Niet per se beter maar oudere generaties weten wel veel meer én hebben meer ervaring.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:47 schreef Mikeytt het volgende:
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten werken ze ook nog steeds met am en pm. Als je Amerikaanse studenten trakteert op een digitale klok die op 24-uurs is ingesteld, dan begrijpen ze die waarschijnlijk ook niet.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom zouden deze jongeren zich in vredesnaam moeten aanpassen aan de oude gewoonten van oudere generaties??
Als het aan mijn oma lag, zou iedereen ook moeten weten hoe je met een nokia 3310 moet gaan typen, maar dat is natuurlijk gewoon niet zo.
Mwuah. Die weten vooral meer over hun eigen generatie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet per se beter maar oudere generaties weten wel veel meer én hebben meer ervaring.
Het is vrij letterlijk, meneer vond het wel geinig om een topic te openen over zijn kanker die hij nooit bleek te hebben gehad.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een liefde toch weer van boze mensen.
Omdat het zo is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rare kronkel waar ik het over heb is het belachelijke idee dat analoge klokken ouderwets zouden zijn.
Die formules heb ik mezelf geleerd. Gewoon door dingen uit te proberen en veel oefenen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mwuah. Die weten vooral meer over hun eigen generatie.
Ik ga bejaarden ook niet als minderwaardig neerzetten omdat ze niet weten hoe je bepaalde simpele excel formules moet gebruiken of moeite hebben met AI gebruik.
Ongetwijfeld maar toch vertrouw ik die youtube clickbait filmpjes vaak niet (zelfde met mensen vragen waar land x op de kaart ligt)quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:02 schreef stalybridge het volgende:
Ik zag op Youtube een item waar dit aan Amerikaanse studenten werd gevraagd, die konden dit ook niet. Diegene die ze uitzonden in ieder geval.
Ehm, nou, nee. Ik zie analoge klokken volop in het dagelijkse leven hoor. Ik heb er thuis eentje hangen (en zo'n beetje iedereen die ik ken ook), op m'n werk hangen er meerdere, in winkelcentra zie je regelmatig analoge klokken hangen, horloges hebben analoge wijzerplaten, ik gebruik op mijn smartwatch een traditionele wijzerplaat en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat het zo is.
In het dagelijks leven zie je analoge klokken nauwelijks. Bussen, trams, metro's, winkelcentra, allemaal digitaal.
Treinstations zijn zo'n beetje de enige plekken waar je ze nog ziet, en als je het jonge mensen vraagt, wordt daar nooit gebruik van gemaakt.
Ik kom uit '97 en toen ik op school zat, hingen er al digitale klokken. Zou mijn god niet weten waarom deze school nog analoog gebruikt.
Nog even dit. Hoe moet ik dit dan rijmen met je OP waarin beweerd wordt dat scholieren regelmatig te laat komen omdat ze geen klok kunnen kijken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou ja, die telefoons moeten dus worden ingeleverd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nog even dit. Hoe moet ik dit dan rijmen met je OP waarin beweerd wordt dat scholieren regelmatig te laat komen omdat ze geen klok kunnen kijken?
Of elf dubbele punt vijfenvijftig dus volgens de scholieren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij is het vijf voor twaalf.
Maar dan nog. Als je weet dat je na een les Nederlands naar het klaslokaal moet waar biologie wordt gegeven, dan vraag je toch aan iemand hoe en wat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, die telefoons moeten dus worden ingeleverd.
Of je verdiept je gewoon even een kwartier in hoe een analoge klok werkt en dan is je probleem opgelost.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar dan nog. Als je weet dat je na een les Nederlands naar het klaslokaal moet waar biologie wordt gegeven, dan vraag je toch aan iemand hoe en wat?
En het laatste lesuur op vrijdag is als de grote wijzer naar de twaalf wijst en de kleine naar de twee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bijles op vrijdagmiddag na het laatste lesuur. Hebben ze het na 1 of 2 bijlessen onder de knie.
Die smartphone is dus ingeleverd....quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:29 schreef sp3c het volgende:
Ik geloof hier geen bal van hoor, ze hebben die smartphone nagenoeg aan hun hand geplakt zitten en dan kijken ze steeds op die klok die ze zogenaamd niet snappen?
Was ik niet mee weggekomen denk ik
#fakeNWS!
Ja maar dan ben je er alquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die smartphone is dus ingeleverd....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |