Dat word het eerste uur de stelling van Pythagoras leren en het tweede uur klokkijken.quote:
Zwemles ook niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:01 schreef MichaelScott het volgende:
Gelukkig kunnen ze wel 13.000 verschillende genders onderscheiden. Klok kijken is niet belangrijk.
Mwuah. Toen ik op de basischool zat, leerde we dit al niet. Dus deze generatie zal er wss niks van meegekregen hebbenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat het digitale tijdperk dingen ging veranderen, kan ik prima mee inkomen.
Maar zo snel dit soort dingen verleerd zijn (want iedereen heeft dit nog geleerd op de basisschool)....auw...
Ik ben bang voor jou dat een hoop van deze leerlingen tot de categorie behoren die de PVV liever het land ziet verlaten.quote:
Nu niet meer. Net als dat jij wss ook niet hebt geleerd hoe een draaischijftelefoon werkt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:58 schreef Eightyone het volgende:
Dat leer je gewoonlijk toch al als je drie bent of zo?
Nou ja, in de jaren 80 was dat iig zo.
Is dit gebeuren met klokkijken te wijten aan de school of kunnen we dit probleem nu in heel Nederland tegenkomen?quote:
Irritante meningen heb jij steeds over dingen. Doe je dat expres?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nu niet meer. Net als dat jij wss ook niet hebt geleerd hoe een draaischijftelefoon werkt.
Ik vind het erg vreemd dat iemand die beroepsmatig werkt met kinderen niet weet dat er kinderen zijn die niet analoog klok kunnen kijken. Dan heb je zelf beslist niet goed nagedacht bij het ophangen van meer klokken in een school.quote:Extra klokken
„Daar denk je toch niet aan als je school smartphone-vrij wordt”, vertelt directeur Elianne Engelen. „We hadden er wel aan gedacht om extra klokken op te hangen zodat de leerlingen overal de tijd kunnen zien nu ze hun mobiel niet meer bij hebben.” Voor een aantal leerlingen („Het zijn er geen honderden”) baat dat echter niet, zo bleek.
„We merkten de afgelopen weken dat leerlingen aan leraren of conciërges vragen hoe laat het is”, vertelt Engelen. „Die wijzen dan op de klokken die overal hangen. ‘Die kan ik niet lezen’, is het antwoord. Ze zijn het kijken op de wijzerklok verleerd door altijd te werken met een digitale klok. We beschouwden klokkijken als vanzelfsprekend, maar blijkbaar is de werkelijkheid toch anders.”
Mijn subjectieve vermoeden is dat we dit in heel Nederland hebben dat de jeugd niets begrijpt van de analoge klokken die op kerktorens zitten..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Is dit gebeuren met klokkijken te wijten aan de school of kunnen we dit probleem nu in heel Nederland tegenkomen?
Waarom drie voorbeelden noemen uit een oneindige lijstquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:00 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zou waarschijnlijk ook niet meteen weten hoe een zonnewijzer werkt, of een vacuumbuis-radio, of een draaischijftelefoon ...
Ja, dat is expres.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Irritante meningen heb jij steeds over dingen. Doe je dat expres?
Nog net.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nu niet meer. Net als dat jij wss ook niet hebt geleerd hoe een draaischijftelefoon werkt.
Dat is dus sinds kort in heel Nederland het geval na het verbod op die dingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:11 schreef Basp1 het volgende:
Maar specifiek deze school heeft volgens het nieuwsbericht smartphones op school verboden waardoor het gebrek aan deze kennis erg duidelijk wordt voor de buitenwereld.
Dat worden gewoon 4 extra uren klokkijklessen voor de leerlingen die blijkbaar dit nog niet beheersen..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is dus sinds kort in heel Nederland het geval na het verbod op die dingen.
Dan zullen we nog wel veel meer van dergelijke berichten gaan krijgen.
Met mooie stickers als je je werk goed gedaan hebtquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat worden gewoon 4 extra uren klokkijklessen voor de leerlingen die blijkbaar dit nog niet beheersen..
Dit vooral jaquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:00 schreef LXIV het volgende:
Die leraren zijn dom dat ze in deze smoes trappen
Mijn grootouders hadden zo'n ding nog staan, dat was als klein kind machtig interessant altijd.quote:
Even op de website van het bisschoppelijk college gekeken. Ik denk het niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:03 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik ben bang voor jou dat een hoop van deze leerlingen tot de categorie behoren die de PVV liever het land ziet verlaten.
Mijn oudste dochter heeft toch echt klokkijken gehad op de basis school, en volgens mij mijn zoontje op speciaal onderwijs ook...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je hebt toch een app waar de tijden te vinden zijn?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op de NS-stations hangen ook nog steeds klokken met wijzerplaat. Als je met de trein reist, is het wel zo handig als je die kan lezen.
Er is werkelijk niemand onder de 30 die die klokken checkt i.p.v. op de app kijkt...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op de NS-stations hangen ook nog steeds klokken met wijzerplaat. Als je met de trein reist, is het wel zo handig als je die kan lezen.
Irritante mening? Hoe kunnen die irritant zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Irritante meningen heb jij steeds over dingen. Doe je dat expres?
Gelul.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is werkelijk niemand onder de 30 die die klokken checkt i.p.v. op de app kijkt...
Omdat ze gebaseerd zijn op domheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Irritante mening? Hoe kunnen die irritant zijn
Goede ouders leren dat nog steeds op jonge leeftijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:58 schreef Eightyone het volgende:
Dat leer je gewoonlijk toch al als je drie bent of zo?
Nou ja, in de jaren 80 was dat iig zo.
Ja man, als ik het station op loop en wil weten hoeveel tijd ik nog heb tot m'n trein komt op z'n normale tijdstip, dan kijk ik niet snel even omhoog naar de wijzers die je op 50 meter afstand al kan lezen, dan pak ik m'n telefoon en ga ik een app openen. Logisch.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is werkelijk niemand onder de 30 die die klokken checkt i.p.v. op de app kijkt...
Het niet leren hoe uitvindingen van vroeger gebruikt moeten worden... wat dom ja.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Omdat ze gebaseerd zijn op domheid.
En wat voor klokken hangen er dan bij deze jongeren thuis? Ik neem aan dat dit gewone analoge klokken zijn met Romeinse of Arabische cijfers.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn subjectieve vermoeden is dat we dit in heel Nederland hebben dat de jeugd niets begrijpt van de analoge klokken die op kerktorens zitten..
Maar specifiek deze school heeft volgens het nieuwsbericht smartphones op school verboden waardoor het gebrek aan deze kennis erg duidelijk wordt voor de buitenwereld.
Analoge klokken zijn niet van vroeger. Die worden nog steeds overal gebruikt. Elke vergelijking die je maakt gaat helemaal mank.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het niet leren hoe uitvindingen van vroeger gebruikt moeten worden... wat dom ja.
Ik ga ervan uit dat jij met vuurstenen een kampvuur kan maken zonder gebruik van moderne brikettes en houtskool?
Valt reuze mee. Ik zie analoge klokken in het dagelijks leven alleen op kerkgebouwen en in treinstations.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Analoge klokken zijn niet van vroeger. Die worden nog steeds overal gebruikt. Elke vergelijking die je maakt gaat helemaal mank.
Onzin, er worden nog steeds analoge horloges verkocht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Ik zie analoge klokken in het dagelijks leven alleen op kerkgebouwen en in treinstations.
Overal zijn digitale klokken.
Verder gebruikt IEDEREEN natuurlijk hun smartphone of smartwatch om de tijd te checken.
En figuren als deze zorgen er dus voor dat kinderen basisdingen zoals klokkijken niet meer kunnen, voor wie er nog niets van begrepen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Ik zie analoge klokken in het dagelijks leven alleen op kerkgebouwen en in treinstations.
Overal zijn digitale klokken.
Verder gebruikt IEDEREEN natuurlijk hun smartphone of smartwatch om de tijd te checken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |