abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214772473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
ik zie helemaal geen reviews, ik kijk wellicht niet goed?
https://opiness.nl/review/bentum-dragtstra-makelaars
pi_214772977
Ik was even bang dat ik nog 400 jaar moest wachten op de aflossing van goedkoopauto's importeren, maar gelukkig vandaag een betaling voor vervroegde aflossing.
pi_214773404
GVE 27196 APOC leasing VI aflossing onderweg
pi_214774217
Linkje Overto**om
10%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214774231
Collin Linkje

ABC* D*n Haag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214774317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:34 schreef Jaco078 het volgende:
Collin Linkje

ABC* D*n Haag
SPOILER
Een belastingadviseur die ook vuurwerk verkoopt?
pi_214774326
quote:
Collin Linkje

ABC* D*n Haag
SPOILER
De geldnemer is al aardig op leeftijd (77 jaar) daarnaast ligt het pand in een niet al te best deel van Den Haag.
Het is Den Haag dus er is en kans dat er gemeentelijke erfpacht van toepassing is. Weer een lage rente maar de zekerheden lijken verder ruim voldoende op dit bedrijfspand.
pi_214774352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik vraag mij af of de vuurwerkverkoop nog van toepassing is? De laatste review m.b.t. de vuurwerkverkoop is van 2 jaar geleden aan de andere kant zie ik nog wel verschillende vermeldingen online staan m.b.t. de vuurwerk verkoop.
Voor mij nog een beetje twijfel. Wat vinden jullie van dit project?

[ Bericht 10% gewijzigd door Horsemen op 22-08-2024 11:04:01 ]
pi_214774493
Lekker werk weer van GVE. Project is niet tot stand gekomen, goed kan gebeuren, ik neem aan dat dan alles weer terugkomt in mijn wallet, maar nee. Niets te zien, geen communicatie, geen projectupdates op de pagina.

Ga je mailen, krijg je een nietszeggend antwoord terug:

Hoezo, "een update"? Er is niets te updaten, het project gaat niet door, geld terug graag. Krijg echt errors van dit soort dingen. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214774531
quote:
18s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:05 schreef nostra het volgende:
Lekker werk weer van GVE. Project is niet tot stand gekomen, goed kan gebeuren, ik neem aan dat dan alles weer terugkomt in mijn wallet, maar nee. Niets te zien, geen communicatie, geen projectupdates op de pagina.
Voor de werking van een wallet hadden ze enkel naar CCF hoeven te kijken. Moesten zelf het wiel uitvinden en deze is niet rond geworden.
pi_214774922
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of de vuurwerkverkoop nog van toepassing is? De laatste review m.b.t. de vuurwerkverkoop is van 2 jaar geleden aan de andere kant zie ik nog wel verschillende vermeldingen online staan m.b.t. de vuurwerk verkoop.
Ik heb ook twijfel gezien de leeftijd van de geldnemer, het rente% in combinatie met de looptijd en de locatie van het pand.
pi_214774947
quote:
18s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:05 schreef nostra het volgende:

Hoezo, "een update"? Er is niets te updaten, het project gaat niet door, geld terug graag. Krijg echt errors van dit soort dingen. ;)
Er zal wel een aanpassing komen voor het project verwacht ik. Misschien wat minder geld nodig ?
pi_214775038
quote:

[..]
Zekerheid op zich goed, alhoewel ik 275k voor 80m2 toch nog wel wat vindt Voor dit soort pandjes is in dit soort buurten altijd wel een koper te vinden die er een huurbestemming ervoor weet te vinden. Ondernemer krijgt huur, AOW en loon, mis het woordje pensioen hierbij. Waarom zit je op je 77e nog te admi&belastingen. Plus als er iets met Raymond gebeurt, wat we niet hopen, wat gebeurt er dan. Plus het Biden scenario, now he is fit but what happens in the coming years?

In het pandje zit zijn toko, die huur betaalt aan R, in de toko werkt R die loon krijgt als R onverhoopt iets overkomt dan mogelijk niet werken > dus geen inkomsten voor de toko > huur betaling aan R? > loondoorbetaling aan R ? (denk geen AO/ziekteverz gezien leeftijd ). En na de 5jr projectduur heeft hij toch maar pas 20k afgelost en moet er weer 130k herfinan of sale plaatsvinden. En in de 5 jaar betaald hij ook nog eens circa 50k rente.

Ik zou gezien zijn leeftijd het pandje en het klantenbestand allang in de sale gedaan hebben en in Hoek van Holland lekker in een strandtent een lunch bestellen. Een kleine inleg durf ik wel aan, die komt altijd wel terug maar .......kweenie

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 22-08-2024 12:32:01 ]
pi_214775076
https://investeren.sameni(...)rdam-stoombootweg-78

Nieuwe SIG. mijn inziens is 1,5 miljoen veel voor dit pand ondanks de bijna afgeronde afwerking. Hoe kijken jullie hiernaar?
pi_214775189
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:59 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Er zal wel een aanpassing komen voor het project verwacht ik. Misschien wat minder geld nodig ?
Met 30% gefund? Dat zou wel een heel raar verhaal worden dan en zodanig dat het ook mijn beslissing zal beïnvloeden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214775263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:17 schreef Belegger9 het volgende:

Nieuwe SIG. mijn inziens is 1,5 miljoen veel voor dit pand ondanks de bijna afgeronde afwerking. Hoe kijken jullie hiernaar?
schijf 1a is al ruim boven de WOZ waarde, ik laat deze schieten
pi_214775520
quote:
12s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 08:22 schreef peterc het volgende:
GVE 27196 APOC leasing VI aflossing onderweg
En ook APOC leasing VII afgelopen dinsdag ontvangen. Geld in overvloed blijkbaar
pi_214775598
quote:

ja lijkt me wel teveel. ik sla hem ook over. bovendien te laag rendement.
pi_214775787
quote:

Helemaal eens, kijk maar eens wat er verder nog is verkocht in die straat. Verder legt koper geen eigen geld in volgens de EBI, dus vraag me af, hoe dat dan mogelijk is.
pi_214775796
Het het is lintjesregen Linkjesregen

Tweede project van K*ev*in Bl*auw
SPOILER
pi_214775825
quote:
Collin Linkje

ABC* D*n Haag
SPOILER
lage rente wel, maar wel een pareltje m.i.
pi_214776403
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:59 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
lage rente wel, maar wel een pareltje m.i.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De geldnemer is al aardig op leeftijd (77 jaar) daarnaast ligt het pand in een niet al te best deel van Den Haag.
Het is Den Haag dus er is en kans dat er gemeentelijke erfpacht van toepassing is. Weer een lage rente maar de zekerheden lijken verder ruim voldoende op dit bedrijfspand.
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:55 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ik heb ook twijfel gezien de leeftijd van de geldnemer, het rente% in combinatie met de looptijd en de locatie van het pand.
quote:
12s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:10 schreef peterc het volgende:

[..]
Zekerheid op zich goed, alhoewel ik 275k voor 80m2 toch nog wel wat vindt Voor dit soort pandjes is in dit soort buurten altijd wel een koper te vinden die er een huurbestemming ervoor weet te vinden. Ondernemer krijgt huur, AOW en loon, mis het woordje pensioen hierbij. Waarom zit je op je 77e nog te admi&belastingen. Plus als er iets met Raymond gebeurt, wat we niet hopen, wat gebeurt er dan. Plus het Biden scenario, now he is fit but what happens in the coming years?

In het pandje zit zijn toko, die huur betaalt aan R, in de toko werkt R die loon krijgt als R onverhoopt iets overkomt dan mogelijk niet werken > dus geen inkomsten voor de toko > huur betaling aan R? > loondoorbetaling aan R ? (denk geen AO/ziekteverz gezien leeftijd ). En na de 5jr projectduur heeft hij toch maar pas 20k afgelost en moet er weer 130k herfinan of sale plaatsvinden. En in de 5 jaar betaald hij ook nog eens circa 50k rente.

Ik zou gezien zijn leeftijd het pandje en het klantenbestand allang in de sale gedaan hebben en in Hoek van Holland lekker in een strandtent een lunch bestellen. Een kleine inleg durf ik wel aan, die komt altijd wel terug maar .......kweenie
Zeker geen slecht project maar niet iedereen deelt je mening dat dit een pareltje is.
Zelf ben ik ook de mening toegedaan dat m.i. de rente te laag is t.o.v. de verschillende genoemde risico's bij dit project.
Alles afwegend laat ik deze toch maar lopen.
pi_214776592
ccf
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Kinderland de Kindertuin met leningnummer 37688.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
pi_214777031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:06 schreef zeeland6 het volgende:
ccf
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Kinderland de Kindertuin met leningnummer 37688.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
Deze zou nog een jaartje doorlopen. Prima om die dan nu met 6 maanden rente te krijgen.
pi_214777186
Probleempje bij CCF:

SPOILER
Betreft twee leningen:
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v/
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v-2/

Verhaal klinkt niet goed. De afgebrande loodsen maken denk ik deel uit van het onderpand. Als hij het verzekeringsgeld heeft gebruikt om gaten te dichten ipv te herbouwen is de dekking wel wat verslechterd. Ik zit gelukkig maar minimaal in de eerste lening, toentertijd alle maatwerk leningen minimaal meegenomen om met mijn prive account sneller op diamant te komen.

https://www.omroepflevola(...)sbedrijf-bij-dronten

[ Bericht 2% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 22-08-2024 17:35:30 ]
pi_214777245
(Ik zie net dat dit dubbel is maar laat het toch maar staan)

Helaas een nieuw probleem (Collin-)project op mijn lijstje:

SPOILER
Kijk, dit zijn dingen die kunnen gebeuren en het is allereerst heel triest voor deze mensen.
Waar ik vooral van baal dat is dat deze brand al een jaar geleden heeft plaatsgevonden en dat de investeerders volgens mij nu voor het eerst geïnformeerd worden. Ik mag hopen dat de loodsen wel verzekerd waren.
Voor nu dus weer veel nieuwe vragen.
Was het onderpand voldoende verzekerd? Heeft er al herbouw plaatsgevonden? Zo nee, waar is het eventuele geld van de verzekering gebleven?
En dan zijn er nog wat "dingetjes" die er spelen... Waarom is de administratie niet op orde?

Nou ja, dit gaat weer afwachten worden maar gelukkig is inmiddels de betaling van juli gecorrigeerd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met mijn administratie :6

https://www.omroepflevola(...)ren-gegaan-bij-brand
https://www.destentor.nl/(...)men-op-391831-391831

De inzamelingsactie heeft ook nauwelijks wat opgeleverd:
https://www.dedrontenaar.(...)lisdoddeweg-bijna-al

Maar goed, triest blijft het wel...
pi_214777328
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:35 schreef Horsemen het volgende:

Heeft er al herbouw plaatsgevonden?
Ik zit hier niet in, maar streetview foto's van april 2024 laten een grote lege vlakte zien waar op de eerdere foto's de loodsen stonden. Het huis staat er wat verder vanaf en is ongeschonden.
https://www.google.com/ma(...)coh=205409&entry=ttu
pi_214777366
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:28 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Probleempje bij CCF:

SPOILER
Betreft twee leningen:
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v/
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v-2/

Verhaal klinkt niet goed. De afgebrande loodsen maken denk ik deel uit van het onderpand. Als hij het verzekeringsgeld heeft gebruikt om gaten te dichten ipv te herbouwen is de dekking wel wat verslechterd. Ik zit gelukkig maar minimaal in de eerste lening, toentertijd alle maatwerk leningen minimaal meegenomen om met mijn prive account sneller op diamant te komen.

https://www.omroepflevola(...)sbedrijf-bij-dronten

Ik zit gelukkig ook alleen maar in de eerste lening dus daar zal op termijn een groot gedeelte van terugkomen.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:47 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik zit hier niet in, maar streetview foto's van april 2024 laten een grote lege vlakte zien waar op de eerdere foto's de loodsen stonden. Het huis staat er wat verder vanaf en is ongeschonden.
Ja, ik had het inmiddels ook gezien.
Zo te zien is er wel wat nieuws gebouwd. Dat is mooi want anders krijg je ook nog het probleem dat het geen bedrijfswoning meer is. Geen idee hoe de gemeente daar op zou reageren. Gelukkig lijkt er weer iets te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 22-08-2024 20:44:44 ]
pi_214777550
Er staat inderdaad wel iets nieuws, wel kleiner dan wat er eerst stond, maar met minder opdrachten nu is dat misschen wel genoeg.
Hij kan altijd later wanneer hij de zaken weer op orde heeft op de plek waar de afgebrande loodsen stonden weer een grote nieuwe loods bouwen.
pi_214778018
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:55 schreef Jaco078 het volgende:
Het het is lintjesregen Linkjesregen

Tweede project van K*ev*in Bl*auw
SPOILER
Lijkt me geen slecht project. Groot pand waar inderdaad makkelijk 2 appartementen gemaakt kunnen worden, die ook nog een behoorlijke oppervlak hebben.
Misschien ook interessant, achtergrond van het pand, de kunsthandel die er vanaf begin 1900 in heeft gezeten en de familie die het pand heeft laten bouwen.
https://warsage.nl/levensverhalen/alphonse-van-wersch/
pi_214779406
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:28 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Als hij het verzekeringsgeld heeft gebruikt om gaten te dichten ipv te herbouwen is de dekking wel wat verslechterd.
Als het 100% verzekerd/gedekt was wel, ik krijg de indruk dat dat wel eens niet helemaal (of helemaal niet?) het geval zou kunnen zijn geweest. Ik ken de hypotheekakte niet, maar vaak staat daar een verzekerplicht bij een gerenomeerde maatschappij in met het periodiek overleggen van een verzekeringsbewijs/betaalde premies. De vraag is dan of dat in deze akte ook staat en of ccf hier ook op heeft gehandhaafd en die gegevens ook daadwerkelijk heeft gekregen cq. gevraagd? Als ik het zo lees lijkt er overigens ook nog wel wat meer aan de hand, want niet tijdig factureren, accountant (of is het boekhouder?) die zaakjes niet op orde heeft en een veel te positieve inschatting overname, dat voelt niet goed. En een deel van het onderpand is weg (via streetview wel aardig vast te stellen, in elk geval per afgelopen april), sinds wanneer was ccf daarvan op de hoogte?
pi_214782086
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:11 schreef InVestEerder het volgende:
Wij zijn hier altijd heel enthousiast over HCN maar wat ik toch wel een minpuntje vind is dat het vaak zo lang duurt voor je eindelijk een betaalverzoek krijgt, Het is bijvoorbeeld al bijna een maand geleden dat Jondani is volgeschreven.

Verder waren we een aantal maanden geleden ook heel blij met de lancering van hun Belgische platform. Maar tot op de dag van vandaag is daar, volgens mij, nog niet één project op gelanceerd.
Volgens mij is er nu pas een beetje kenbaarheid aan gegeven in Belgie:
https://www.made-in.be/limburg/horeca-haalt-centen-op-bij-tooghangers-en-tafelaars/
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240822_95681287
pi_214782195
quote:
`
Volgens mij is dit wel een volledig ander platform en heeft dit niets met HCN van doen.
pi_214782316
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 09:59 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
`
Volgens mij is dit wel een volledig ander platform en heeft dit niets met HCN van doen.
Daarom dat het platform uitziet als een exacte kopie van HCN?
Alleszins bekende namen uit het Limburgse horeca-milieu.
pi_214782335
Je he
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:19 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Daarom dat het platform uitziet als een exacte kopie van HCN?
Alleszins bekende namen uit het Limburgse horeca-milieu.
Je hebt helemaal gelijk. Dit ziet er precies hetzelfde uit, kwam meer door het artikel, waar het leek dat de horecabazen dit platform zelf hadden opgezet.
pi_214782343
quote:
Collin Linkje

ABC* D*n Haag
SPOILER
Leeftijd ondernemer nog een thema voor jullie?
Pecunia non olet
pi_214782710
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 10:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
ja.
https://www.vzinfo.nl/levensverwachting/leeftijd-en-geslacht

Statistisch is hij al overleden. Dus grote kans dat hij tijdens looptijd komt te overlijden.
pi_214782756
quote:

[..]
Ja, hoe gaat een 82 jarige over 5 jaar dit pand herfinancieren?
pi_214783006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:14 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Ja, hoe gaat een 82 jarige over 5 jaar dit pand herfinancieren?
Niet.... denk dat we idd binnen afzienbare tijd met de erfgenamen te maken zullen hebben.
Pecunia non olet
pi_214783193
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 09:59 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
`
Het is in de basis echt hetzelfde, ik kreeg destijds (feb/mrt dit jaar) van Igpor (=hcn) een reactie op mijn vraag over de KYC procedure die voor een zakelijk account (nl ipv be entiteit) toen niet werkte (of het inmiddels wel werkt weet ik niet). Ook staat er in het artikel dat ze "de mosterd in nederland hebben gehaald" (en blijkbaar al drie jaar bezig zijn met het opzetten).

Verder ook even opletten dat je in België in de basis 30% zogenoemde roerende voorheffing betaalt over je investeringsopbrengsten, of ze dat voor niet-Belgische accounts anders kunnen regelen weet ik niet, maar dat is wel even iets om ook even rekening mee te houden.
pi_214783225
quote:

[..]
Samen met het aan z'n eigen (eenpitter?) bedrijf verhuren zie ik dat wel als een extra risico, als hij wegvalt (wat statistisch niet ondenkbaar is op die leeftijd) valt waarschijnlijk ook de basis onder het bedrijf/=huurder weg. Ik kreeg een beetje het idee van een "opeet-hypotheek" al is dat misschien niet helemaal terecht.
pi_214783269
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ja.
https://www.vzinfo.nl/levensverwachting/leeftijd-en-geslacht

Statistisch is hij al overleden. Dus grote kans dat hij tijdens looptijd komt te overlijden.
Je maakt een denkfout. Die 80.3 jaar geldt vanaf de geboorte. Ben je eenmaal 82 dan is je resterende levensverwachting 7 jaar.
NB Een veelgestelde vraag is: hoe kan het dat de levensverwachting hoger is als je ouder bent?
Mensen kunnen sterven op alle leeftijden. Maar iemand die 50 jaar oud is, kan niet meer sterven op een leeftijd jonger dan 50 jaar. Iemand die 1 jaar oud is kan nog wel op een jongere leeftijd sterven.
Daarom is de levensverwachting van iemand die ouder is hoger dan die van iemand die jonger is.
De oudere persoon heeft al laten zien dat hij niet op jongere leeftijd zal sterven.
pi_214783294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Je maakt een denkfout. Die 80.3 jaar geldt vanaf de geboorte. Ben je eenmaal 82 dan is je resterende levensverwachting 7 jaar.
NB Een veelgestelde vraag is: hoe kan het dat de levensverwachting hoger is als je ouder bent?
Mensen kunnen sterven op alle leeftijden. Maar iemand die 50 jaar oud is, kan niet meer sterven op een leeftijd jonger dan 50 jaar. Iemand die 1 jaar oud is kan nog wel op een jongere leeftijd sterven.
Daarom is de levensverwachting van iemand die ouder is hoger dan die van iemand die jonger is.
De oudere persoon heeft al laten zien dat hij niet op jongere leeftijd zal sterven.

Dat wel, maar er zit natuurlijk wel een cap op en vooral ook hoe je er (geestelijk) gezond bijzit als je nog leeft.
pi_214783399
quote:

[..]
Nee, voor mij totaal niet. Het vererft, er wordt erfbelasting betaald, er komt dan wellicht een herfinanciering of een verhoging. De LTV is heel goed. Leeftijd is voor mij in dit dossier geen issue.
pi_214783609
dubbel..
pi_214783666
quote:
Ik vermoed gezien de beelden op Google Streetview dat dit een vrij nieuw huis is onderpand. Dat komt de waarde in ieder geval ten goede lijkt mij.
pi_214784015
Het zou het eerste huis met een plat dak aan de rechterkant moeten zijn.

https://maps.app.goo.gl/QdB8WAsCKDdzioVFA
pi_214784048
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat wel, maar er zit natuurlijk wel een cap op en vooral ook hoe je er (geestelijk) gezond bijzit als je nog leeft.
Ook de geestelijke gezondheid zit in die statistische GEMIDDELD verwachte levensjaren .....
pi_214784130
quote:
Als hij een lening van 175k uit 2017 heeft kunnen aflossen met dit restaurant dan zal hij die 100k van nu voor een verbouwing ook wel kunnen ophoesten. Bovendien nu nog een dekkende tweede hypotheek. Ik wil wel basis meedoen. Dus als iemand een linkje heeft graag.
pi_214784227
quote:
Collin Linkje

ABC* D*n Haag
SPOILER
staat nu officieel open en er is voor zo'n relatief klein projectje weinig interesse voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 23-08-2024 14:14:22 ]
pi_214784343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Nee, voor mij totaal niet. Het vererft, er wordt erfbelasting betaald, er komt dan wellicht een herfinanciering of een verhoging. De LTV is heel goed. Leeftijd is voor mij in dit dossier geen issue.
Zo zie ik het ook, bij overlijden kan het pand wsl vrij van verhuur verkocht worden, met royale overwaarde. Ik zie dit project niet gauw verliesgevend worden.
Pecunia non olet
pi_214784438
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:00 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ik vermoed gezien de beelden op Google Streetview dat dit een vrij nieuw huis is onderpand. Dat komt de waarde in ieder geval ten goede lijkt mij.
Volgens https://kadastralekaart.c(...)-18/0995200000840850 is het in 2024 gebouwd. Misschien zijn nog eens niet alle verhuisdozen al uitgepakt. :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Het zou het eerste huis met een plat dak aan de rechterkant moeten zijn.

https://maps.app.goo.gl/QdB8WAsCKDdzioVFA
In juni 2023 stond er nog niets, alleen wat hekken rond het perceel.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

[ Bericht 35% gewijzigd door Soulfreak op 23-08-2024 14:44:58 ]
pi_214784640
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
staat nu officieel open en er is voor zo'n relatief klein projectje weinig interesse voor.
Afgezien van zijn leeftijd is de rente ook niet super, 7% en dan nog een Direct lening. Dan heb ik liever die heer Blaauw, rente iets hoger en maatwerk.
pi_214785323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, maar ik wilde het simpel houden. Het project is wat mij betreft een no brainer. Zit niet te wachten op vertraging en dan ook nog voor zo'n lage rente.
pi_214786795
quote:
Kom maar op met het linkje ;). Mooi project en mooie rente.
pi_214787408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kom maar op met het linkje ;). Mooi project en mooie rente.
Dan hier het linkje voor jou
https://www.collincrowdfu(...)0ad974f7632bade10f8e
pi_214788983
Zal deze voorwaarden van CCF conform ECSP zijn?
quote:
Als u investeert nadat de lening reeds volgeschreven is geweest doordat een andere investeerder heeft teruggetrokken dan heeft u een beperkte bedenktermijn. Uw bedenktermijn duurt dan tot 4 dagen nadat de lening in eerste instantie was volgeschreven. Dit is nog zodat de lening 4 dagen na volschrijven kan worden uitgeboekt.
Je zou denken dat de 4 dagen bedenktijd voor iedereen alle onervaren investeerders zou moeten gelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 24-08-2024 17:42:33 ]
pi_214789170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:25 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hier het linkje voor jou
https://www.collincrowdfu(...)0ad974f7632bade10f8e
Dit is inderdaad een mooi project!
Inmiddels meegenomen. Thx voor het linkje!
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:01:23 #260
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214789771
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 03:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Zal deze voorwaarden van CCF conform ESCP zijn?
[..]
Je zou denken dat de 4 dagen bedenktijd voor iedereen zou moeten gelden.
Collin kennende verwacht ik niet dat ze iets zullen doen wat niet strookt met de vergunning,
Ik vind het positief dat ze snelheid in de projecten willen houden. Ze noemen als reden dat project binnen 4 dagen uitgeboekt kan worden. Mijn ervaring is dat dit tijdstip meestal op ongeveer 10-14 dagen na betaling ligt, met uitschieters van 5-6 dagen minimaal, en een maand maximaal.

Theoretisch:
oorspronkelijke investeerder A trekt zich op dag 4 terug. Project opnieuw opengesteld. Investeerder B springt in het ontstane gat. Na 3 dagen begint B te twijfelen en op dag 4 annuleert hij zijn inschrijving. Project wordt weer opengesteld en investeerder C meldt zich.... en zo kan het nog een tijdje doorgaan.
Ondertussen hebben alle andere investeerders dan nog steeds geen rente over hun inleg, want het project is nog steeds niet lopend.
Dus persoonlijk kan ik prima leven met deze gehanteerde beleidsregel.
pi_214791899
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:26 schreef Slijker het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een mooi project!
Inmiddels meegenomen. Thx voor het linkje!
Loopt ook al lekker vol inmiddels, ook basis meegenomen.
pi_214792909
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 03:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Zal deze voorwaarden van CCF conform ECSP zijn?
[..]
Je zou denken dat de 4 dagen bedenktijd voor iedereen zou moeten gelden.
Niet voor ervaren beleggers die als zodanig geregistreerd zijn, daarnaast was er in het verleden meen ik wel altijd een uitzondering bij investeringen gedaan nadat het project was gesloten. Ik heb zelf in de ECSP geen afwijkende bepaling gezien, mogelijk bestaat er een uitzondering in de situatie van een vastgestelde sluitdatum van het project waarbij de bedenktijd daarna automatisch ingekort wordt als er na die datum geinvesteerd wordt, maar dat heb ik nergens kunnen vinden.

Dit is wat CCF er zelf over schrijft:

quote:
10. Kan ik het investeringsbedrag als de leningaanvraag nog niet is volgeschreven wijzigen of annuleren?
Nadat u heeft ingeschreven op een leningaanvraag kunt u zolang de leningaanvraag nog niet is volgeschreven geheel naar wens uw investeringen verhogen, verlagen of annuleren. Zodra de leningaanvraag is volgeschreven wordt er gekeken naar het moment van investeren. U heeft namelijk een bedenktermijn van 4 dagen. Is het meer dan 4 dagen geleden dat u heeft geïnvesteerd dan kunt u de investering niet meer wijzigen. Is het minder dag 4 dagen geleden dan kunt u de resterende periode nog na het volgschrijven van de leningaanvraag gebruiken om uw investering aan te passen. Als deze periode verstreken is, kunt u de investering niet meer wijzigen.
Als u investeert nadat de lening reeds volgeschreven is geweest doordat een andere investeerder heeft teruggetrokken dan heeft u een beperkte bedenktermijn. Uw bedenktermijn duurt dan tot 4 dagen nadat de lening in eerste instantie was volgeschreven. Dit is nog zodat de lening 4 dagen na volschrijven kan worden uitgeboekt

[ Bericht 19% gewijzigd door tnhb op 24-08-2024 16:33:26 ]
pi_214808347
:G voor Collin wat mij betreft

SPOILER
pi_214808610
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 08:49 schreef Faraday01 het volgende:

SPOILER
De zekerheden zijn, als de taxaties kloppen, goed. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Maar je hebt gelijk dat de rente al dan niet met opslag gewoon maandelijks door betaald moet worden gedurende het verkoopproces.
pi_214809147
43189 CCF Braal (failliet 31mei24) / lening 250k waarvan ongev 7,5% afgelost / 1e hypo + 50k borg, zal wel ff duren maar moet wel goedkomen tzt / pand in de sale

https://www.fundainbusine(...)673463-voorstraat-9/

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 26-08-2024 12:08:33 ]
pi_214809582
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 08:49 schreef Faraday01 het volgende:

SPOILER
Vorige week een update gevraagd hierover
SPOILER
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_214809634
Kenneth Smit heeft zijn onderhandeling naar een lage rente goed gedaan:

https://www.collincrowdfund.nl/pr8-business-improvement-b-v/
pi_214809740
quote:
12s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:11 schreef peterc het volgende:
43189 CCF Braal (failliet 31mei24) / lening 250k waarvan ongev 7,5% afgelost / 1e hypo + 50k borg, zal wel ff duren maar moet wel goedkomen tzt / pand in de sale

https://www.fundainbusine(...)673463-voorstraat-9/
Hier kan je zien wat de veiling van de machinerie heeft opgebracht.
https://www.troostwijkauc(...)U44qDdINfheCs&page=2

Bedroevend wat sommige goede spullen opbrengen. De veiling opbrengst zal wel naar de verstuurder van de blauwe enveloppen gaan.Ik zit er gelukkig niet in. Het is een beetje komkommer tijd voor onze bakkers heb ik al enige jaren geleden gehoord van een accountant die veel klanten heeft in de bakkerij wereld.
Brood, schoenen en kleding zijn voor mij al jaren een no go in CF.
pi_214810865
Volgens WvjG maakt het niet uit of je nu wel of geen hypothecaire zekerheid hebt. Meetekenen in prive wordt verkocht als vergelijkbare zekerheid, zonder enig renteverschil :X o|O oO/. Dat was dan ook mijn laatste keer dat ik bij WvjG iets doe :W

quote:
Het vervolg van dit project liep wat anders dan u van ons gewend bent. Het vestigen van een hypotheek op het pand van de ondernemer bleek lastiger dan verwacht, aangezien de partij die het eerste recht van hypotheek bezit, niet mee wil werken aan ons tweede recht van hypotheek.

Deze zekerheid gaat dus helaas niet door. In plaats hiervan willen wij u een vergelijkbare zekerheid aanbieden. De ondernemer tekent dan mee in privé en is dus ook in privé aansprakelijk. De overwaarde van zijn woning dient dan op een andere manier alsnog als zekerheid. De ondernemer zal een hypotheekverklaring ondertekenen.
Wij willen u vragen om te reageren op deze mail met AKKOORD of NIET AKKOORD om duidelijk te maken of u akkoord gaat met deze nieuwe zekerheid. Mocht dat niet het geval zijn, verwijderen wij uw investering en vullen wij deze ruimte met een andere investeerder.
Voor wie toch wil investeren. Er is weer ruimte door annuleringen:
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/van-der-ham-giessen-bv (de tekst in de pitch is nog niet aangepast).
pi_214810927
Eind juni nog een stemming over gevelreiniger die failliet was gegaan. Opschorting van aflossingen was nodig:
quote:
• De aflossingen worden opgeschort voor de periode juni 2024 tot en met
november 2024.
• De looptijd van de lening wordt verlengd met 6 maanden
Vandaag gedeeltelijke vervroegde aflossing
quote:
De geldnemer heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om éénmaal per kalenderjaar maximaal 10% van het oorspronkelijke leenbedrag af te lossen zonder extra vergoedingsrente.
pi_214810962
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 12:24 schreef Jaco078 het volgende:
Kenneth Smit heeft zijn onderhandeling naar een lage rente goed gedaan:

https://www.collincrowdfund.nl/pr8-business-improvement-b-v/
Stimmt, wat me dan opvalt is dat we geen balansje in de toelichting zetten en dass nie zo gek met 11% solvabiliteit, wel jammer, dan wekt CCF de indruk ................ Edwin mag en kan van (zonder) mij aan zijn solvabiliteit gaan improven. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 26-08-2024 16:44:15 ]
pi_214810968
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgens WvjG maakt het niet uit of je nu wel of geen hypothecaire zekerheid hebt. Meetekenen in prive wordt verkocht als vergelijkbare zekerheid, zonder enig renteverschil :X o|O oO/. Dat was dan ook mijn laatste keer dat ik bij WvjG iets doe :W
[..]
Voor wie toch wil investeren. Er is weer ruimte door annuleringen:
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/van-der-ham-giessen-bv (de tekst in de pitch is nog niet aangepast).
Ik ben na de discussie over het verhogen van de fee en het rare puntensysteem (waarbij je punten in kan zeten om op een maillist te komen) al gestopt bij deze club. En nu blijkbaar ook nog te goedgelovig...(wat wel weer bij hun waarde past).
pi_214811090
quote:
12s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:21 schreef peterc het volgende:

[..]
Stimmt, wat me dan opvalt is dat we geen balansje in de toelichting zetten en dass nie zo gek met 11% solvabiliteit, wel jammer, dan wekt CCF de indruk ................ Edwin mag en kan van (zonder) mij aan zijn solvabiliteit gaan improven. *O*
Ik vind het, in combinatie met de lage rente ook niet echt een pracht bedrijf. Wel weer een grappige afkorting (pr8), jammer van de Engelse toevoeging haalt de kracht (kr8) van de naam weer onderuit. Maar dat geheel buiten dit topic.
pi_214811133
Mooie bedrijfsnamen of niet, hier het linkje in ieder geval:

SPOILER
pi_214811299
Was deze van meneer Blauw al genoemd?
Herfinanciering en verbouw woon/winkelpand in Heerlen, 680.000, 7.5%, 60mnd, 1e hyp.
Staat al open.
pi_214811319
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Je laat "het grootste project ooit" (bij WvjG) schieten? En dat met deze "zekerheden"?
quote:
Als zekerheid heeft Waardevoorjegeld de mogelijkheid om mee te beslissen in de ontwikkeling van het vastgoed via aandelen in Mafalda BV.
Waarom lees ik steeds Malafide BV?
pi_214811389
quote:

[..]
Mooie babbels daar zijn de heren goed in, ook om een boel gebakken lucht te maskeren ;)
Pecunia non olet
pi_214811491
quote:
wat me dan opvalt is dat we geen balansje in de toelichting zetten
Dat (balans en w&v) doen ze toch alleen bij Collin Direct projecten, niet bij maatwerkprojecten (wat dit is).
pi_214812599
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:56 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat (balans en w&v) doen ze toch alleen bij Collin Direct projecten, niet bij maatwerkprojecten (wat dit is).
In de EBI staat altijd wat meer bij ccf.
pi_214813250
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:25 schreef pkaiser het volgende:
nieuwe GVE 1e hypo

Kredietbedrag: ¤ 265.000
Rente: 7%
Looptijd: 60 maanden

Aankoop Horecapand Mijdrecht
<spoiler> https://www.geldvoorelkaa(...)=30301&code=VU30301i </spoiler>
De rente is verhoogd van 7,0% naar 7,7% met nu ook een early bird vergoeding van 0,5%
pi_214813579
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:44 schreef ML45 het volgende:

[..]
De rente is verhoogd van 7,0% naar 7,7% met nu ook een early bird vergoeding van 0,5%
Ik ken dat pand, wisselt elke zoveel tijd van uitbater. Is ook gewoon een beetje gek gebouwtje op een gekke plek. Misschien is het pand opzich minder risicovol als beleggingsobject, maar ik zou er van wegblijven.
pi_214815504
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:20 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Was deze van meneer Blauw al genoemd?
Herfinanciering en verbouw woon/winkelpand in Heerlen, 680.000, 7.5%, 60mnd, 1e hyp.
Staat al open.
Waarom loopt dit project niet, heb er wel op ingeschreven maar begin nu te twijfelen of ik iets qua risico over het hoofd zie ?
pi_214815554
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:44 schreef geritz81 het volgende:
ik iets qua risico
LTV 88%, Heerlen (met alle respect), 7,5% rente en een kasstroom die met loon meegenomen net positief is. Klinkt mij niet als een pareltje
pi_214815595
Nieuwe @ CCF, gelijk met linkje:

SPOILER
pi_214815766
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:55 schreef Jaco078 het volgende:
Mooie bedrijfsnamen of niet, hier het linkje in ieder geval:

SPOILER
Staat inmiddels open op CCF maar loopt nou niet echt storm. Snap ik overigens wel mede gezien de rente.
pi_214815854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:23 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Staat inmiddels open op CCF maar loopt nou niet echt storm. Snap ik overigens wel mede gezien de rente.
Met 8-8,5% pak ik m pas mee.
pi_214816251
Jordani staat ook al een tijdje in de wacht zeg.
pi_214816379
,
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:26 schreef nostra het volgende:
Jordani staat ook al een tijdje in de wacht zeg.
is niet erg, want linkje is er al.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:54:54 #289
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_214816469
Nieuwe CCF van Lenfer*nk met linkje
950k / 24mnd / 10% rente / aflossingsvrij

en vol...

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door boriq op 27-08-2024 14:42:15 ]
pi_214817036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:23 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ook wel mooi dat deze projecten niet zo snel gaan. Teken voor CCF dat de renteverlaging niet te fors moet worden.
pi_214817131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:54 schreef boriq het volgende:
Nieuwe CCF van Lenfer*nk met linkje
950k / 24mnd / 10% rente / aflossingsvrij

SPOILER
Gaat rap, met kwart/halve tonnen tegelijk enkelen... doe basis mee.
pi_214818024
nieuwe gve boot

Kredietbedrag: ¤ 220.000
Rente: 8%
Looptijd: 84 maanden
LTV: 79%

SPOILER
pi_214818237
Nieuw project SiG met gedeeltelijk uitgesteld betalen:
https://investeren.sameni(...)nde-groot-nooten-429

Schijf 1A deels soort alternatief bouwdepot die vanuit investeerders wordt toegezegd. Interessant idee. Looptijd is wel wat kort.fase 2 heb je maar 7 maanden 1A rendement.

Loop je met schijf 1B en 2 nu meer of minder risico tov een regulier project?
pi_214818252
Nieuw project met nieuwe financieringsvorm bij SiG:

Warande Groot Nooten 429 Lelystad LIVE 29 augustus 2024 om 16.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Warande Groot Nooten 429 in Lelystad. Je kunt vanaf 29 augustus 2024 om 16.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd is 14 maanden. De LTV van het pand is 85% van ¤ 750.000 van de marktwaarde na oplevering.

Rentevergoedingen residentieel tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 6,35%
Bereidstellingsvergoeding fase 1 2% Start tot 01-01-2025 daarna 6,35%
Bereidstellingsvergoeding fase 2 2% Start tot 01-05-2025 daarna 6,35%

Rentevergoeding schijf 1B 7,80%
Rentevergoeding schijf 2 8,30%

Het betreft een nieuw te bouwen vrijstaande woning met 3 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een gewilde woonwijk, goed bereikbaar via diverse uitvalswegen. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid in de directe nabijheid.

Vanaf vandaag introduceren wij een nieuwe financieringsoptie voor aanvragers en investeerders.

Aanvragers die de bouwkosten willen financieren kunnen nu de gelden hiervoor in fases laten uitbetalen.
Hierdoor betaal je vanaf de start van het project niet direct de volledige rente over het hele bouwdepot.

Bij de publicatie van het project, worden de gewenste uitbetalingsmomenten afzonderlijk weergegeven als verschillende schijven onder schijf 1A. Hierdoor is het voor beide partijen helder wat ze in de toekomst van elkaar kunnen verwachten.

Investeerders kunnen een toezegging doen voor een bedrag van minimaal ¤25.000,- of veelvouden daarvan, te betalen tijdens de bouwperiode op de door hen uitgekozen datum.
Gedurende deze periode tot het moment van werkelijk betalen van de investering wordt er 2% rente berekend. Daarna valt de lening onder schijf 1A en de daarvoor vastgestelde rente. Dit bied je de mogelijkheid op een hoger rendement.

Wij geloven dat deze nieuwe financieringsvorm zowel voor aanvragers als investeerders een waardevolle aanvulling is op ons bestaande aanbod.

Trekt dit je aandacht en wil je hier meer over weten? Wij verwijzen je graag naar https://sameningeld.nl/gefaseerd-financieringsdeel/

Nog meer vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

pi_214818320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:00 schreef impact9 het volgende:
Nieuwe @ CCF, gelijk met linkje:

SPOILER
Iemand een mening over dit hotel? Zit al ruim in deel 1. Dus twijfel om deze tweede ook klein mee te nemen.
pi_214818325
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuw project SiG met gedeeltelijk uitgesteld betalen:

Loop je met schijf 1B en 2 nu meer of minder risico tov een regulier project?
Ik denk eigenlijk dat het niet uitmaakt. Ook de deelnemers van 1a moeten gewoon hun hele inleg voldoen (net als 1b en 2).
Ik denk dat het tov de oude situatie alleen een nadeel is voor de 1a beleggers aangezien die een deel rendement moeten inleveren tgv de huiseigenaar.
pi_214818383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:52 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Iemand een mening over dit hotel? Zit al ruim in deel 1. Dus twijfel om deze tweede ook klein mee te nemen.
Ik ook flinke hap in deel 1, deel 2 pak ik niet mee. Er is een 2de hypotheekrecht en mi staat er weinig tegenover (iets hogere rente maar veel meer risico). Ook cashflow vind ik tegenvallen op die bezetting.
pi_214818391
GVE 25508 perceel Bergeijk , 1.800k , 1e hypo +pandrecht huur + borg 150k De kraan BV Fontexx Cranes en Fontexx Machinery 26jun24 failliet, lening is verstrekt aan
SPOILER
zijn niet failliet evenwel ontvangen zij straks geen ¤ huur meer voor het bedrijfsterrein. Tot nu toe alles keurig voldaan. Zal een aandachtspuntje voor GVE worden. Tax.waarde van het perceel is 2.435k en is volgens mij (redelijk) courant

SPOILER
pi_214818491
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:52 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik zit al in deel 1 dus neem 2 sowieso niet mee.

Wel eerlijk dat ze melden dat de persoonlijke borgstelling tov deel 1 minder materieel geworden is.
pi_214818554
Ccf

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening "Het Viscentrum" Peter de Graaf en Zoon (2) met leningnummer 43736.

Wij danken u mede namens de ondernemers voor uw vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')