abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214784227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:34 schreef Jaco078 het volgende:
Collin Linkje

ABC* D*n Haag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
staat nu officieel open en er is voor zo'n relatief klein projectje weinig interesse voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 23-08-2024 14:14:22 ]
pi_214784343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Nee, voor mij totaal niet. Het vererft, er wordt erfbelasting betaald, er komt dan wellicht een herfinanciering of een verhoging. De LTV is heel goed. Leeftijd is voor mij in dit dossier geen issue.
Zo zie ik het ook, bij overlijden kan het pand wsl vrij van verhuur verkocht worden, met royale overwaarde. Ik zie dit project niet gauw verliesgevend worden.
Pecunia non olet
pi_214784438
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:00 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ik vermoed gezien de beelden op Google Streetview dat dit een vrij nieuw huis is onderpand. Dat komt de waarde in ieder geval ten goede lijkt mij.
Volgens https://kadastralekaart.c(...)-18/0995200000840850 is het in 2024 gebouwd. Misschien zijn nog eens niet alle verhuisdozen al uitgepakt. :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Het zou het eerste huis met een plat dak aan de rechterkant moeten zijn.

https://maps.app.goo.gl/QdB8WAsCKDdzioVFA
In juni 2023 stond er nog niets, alleen wat hekken rond het perceel.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

[ Bericht 35% gewijzigd door Soulfreak op 23-08-2024 14:44:58 ]
pi_214784640
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
staat nu officieel open en er is voor zo'n relatief klein projectje weinig interesse voor.
Afgezien van zijn leeftijd is de rente ook niet super, 7% en dan nog een Direct lening. Dan heb ik liever die heer Blaauw, rente iets hoger en maatwerk.
pi_214785323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Je maakt een denkfout. Die 80.3 jaar geldt vanaf de geboorte. Ben je eenmaal 82 dan is je resterende levensverwachting 7 jaar.
NB Een veelgestelde vraag is: hoe kan het dat de levensverwachting hoger is als je ouder bent?
Mensen kunnen sterven op alle leeftijden. Maar iemand die 50 jaar oud is, kan niet meer sterven op een leeftijd jonger dan 50 jaar. Iemand die 1 jaar oud is kan nog wel op een jongere leeftijd sterven.
Daarom is de levensverwachting van iemand die ouder is hoger dan die van iemand die jonger is.
De oudere persoon heeft al laten zien dat hij niet op jongere leeftijd zal sterven.

Dat weet ik wel, maar ik wilde het simpel houden. Het project is wat mij betreft een no brainer. Zit niet te wachten op vertraging en dan ook nog voor zo'n lage rente.
pi_214786795
quote:
Kom maar op met het linkje ;). Mooi project en mooie rente.
pi_214787408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kom maar op met het linkje ;). Mooi project en mooie rente.
Dan hier het linkje voor jou
https://www.collincrowdfu(...)0ad974f7632bade10f8e
pi_214788983
Zal deze voorwaarden van CCF conform ECSP zijn?
quote:
Als u investeert nadat de lening reeds volgeschreven is geweest doordat een andere investeerder heeft teruggetrokken dan heeft u een beperkte bedenktermijn. Uw bedenktermijn duurt dan tot 4 dagen nadat de lening in eerste instantie was volgeschreven. Dit is nog zodat de lening 4 dagen na volschrijven kan worden uitgeboekt.
Je zou denken dat de 4 dagen bedenktijd voor iedereen alle onervaren investeerders zou moeten gelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 24-08-2024 17:42:33 ]
pi_214789170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:25 schreef quepos het volgende:

[..]
Dan hier het linkje voor jou
https://www.collincrowdfu(...)0ad974f7632bade10f8e
Dit is inderdaad een mooi project!
Inmiddels meegenomen. Thx voor het linkje!
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:01:23 #260
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214789771
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 03:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Zal deze voorwaarden van CCF conform ESCP zijn?
[..]
Je zou denken dat de 4 dagen bedenktijd voor iedereen zou moeten gelden.
Collin kennende verwacht ik niet dat ze iets zullen doen wat niet strookt met de vergunning,
Ik vind het positief dat ze snelheid in de projecten willen houden. Ze noemen als reden dat project binnen 4 dagen uitgeboekt kan worden. Mijn ervaring is dat dit tijdstip meestal op ongeveer 10-14 dagen na betaling ligt, met uitschieters van 5-6 dagen minimaal, en een maand maximaal.

Theoretisch:
oorspronkelijke investeerder A trekt zich op dag 4 terug. Project opnieuw opengesteld. Investeerder B springt in het ontstane gat. Na 3 dagen begint B te twijfelen en op dag 4 annuleert hij zijn inschrijving. Project wordt weer opengesteld en investeerder C meldt zich.... en zo kan het nog een tijdje doorgaan.
Ondertussen hebben alle andere investeerders dan nog steeds geen rente over hun inleg, want het project is nog steeds niet lopend.
Dus persoonlijk kan ik prima leven met deze gehanteerde beleidsregel.
pi_214791899
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:26 schreef Slijker het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een mooi project!
Inmiddels meegenomen. Thx voor het linkje!
Loopt ook al lekker vol inmiddels, ook basis meegenomen.
pi_214792909
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 03:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Zal deze voorwaarden van CCF conform ECSP zijn?
[..]
Je zou denken dat de 4 dagen bedenktijd voor iedereen zou moeten gelden.
Niet voor ervaren beleggers die als zodanig geregistreerd zijn, daarnaast was er in het verleden meen ik wel altijd een uitzondering bij investeringen gedaan nadat het project was gesloten. Ik heb zelf in de ECSP geen afwijkende bepaling gezien, mogelijk bestaat er een uitzondering in de situatie van een vastgestelde sluitdatum van het project waarbij de bedenktijd daarna automatisch ingekort wordt als er na die datum geinvesteerd wordt, maar dat heb ik nergens kunnen vinden.

Dit is wat CCF er zelf over schrijft:

quote:
10. Kan ik het investeringsbedrag als de leningaanvraag nog niet is volgeschreven wijzigen of annuleren?
Nadat u heeft ingeschreven op een leningaanvraag kunt u zolang de leningaanvraag nog niet is volgeschreven geheel naar wens uw investeringen verhogen, verlagen of annuleren. Zodra de leningaanvraag is volgeschreven wordt er gekeken naar het moment van investeren. U heeft namelijk een bedenktermijn van 4 dagen. Is het meer dan 4 dagen geleden dat u heeft geïnvesteerd dan kunt u de investering niet meer wijzigen. Is het minder dag 4 dagen geleden dan kunt u de resterende periode nog na het volgschrijven van de leningaanvraag gebruiken om uw investering aan te passen. Als deze periode verstreken is, kunt u de investering niet meer wijzigen.
Als u investeert nadat de lening reeds volgeschreven is geweest doordat een andere investeerder heeft teruggetrokken dan heeft u een beperkte bedenktermijn. Uw bedenktermijn duurt dan tot 4 dagen nadat de lening in eerste instantie was volgeschreven. Dit is nog zodat de lening 4 dagen na volschrijven kan worden uitgeboekt

[ Bericht 19% gewijzigd door tnhb op 24-08-2024 16:33:26 ]
pi_214808347
:G voor Collin wat mij betreft

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214808610
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 08:49 schreef Faraday01 het volgende:

SPOILER
De zekerheden zijn, als de taxaties kloppen, goed. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Maar je hebt gelijk dat de rente al dan niet met opslag gewoon maandelijks door betaald moet worden gedurende het verkoopproces.
pi_214809147
43189 CCF Braal (failliet 31mei24) / lening 250k waarvan ongev 7,5% afgelost / 1e hypo + 50k borg, zal wel ff duren maar moet wel goedkomen tzt / pand in de sale

https://www.fundainbusine(...)673463-voorstraat-9/

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 26-08-2024 12:08:33 ]
pi_214809582
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 08:49 schreef Faraday01 het volgende:

SPOILER
Vorige week een update gevraagd hierover
SPOILER
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_214809634
Kenneth Smit heeft zijn onderhandeling naar een lage rente goed gedaan:

https://www.collincrowdfund.nl/pr8-business-improvement-b-v/
pi_214809740
quote:
12s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:11 schreef peterc het volgende:
43189 CCF Braal (failliet 31mei24) / lening 250k waarvan ongev 7,5% afgelost / 1e hypo + 50k borg, zal wel ff duren maar moet wel goedkomen tzt / pand in de sale

https://www.fundainbusine(...)673463-voorstraat-9/
Hier kan je zien wat de veiling van de machinerie heeft opgebracht.
https://www.troostwijkauc(...)U44qDdINfheCs&page=2

Bedroevend wat sommige goede spullen opbrengen. De veiling opbrengst zal wel naar de verstuurder van de blauwe enveloppen gaan.Ik zit er gelukkig niet in. Het is een beetje komkommer tijd voor onze bakkers heb ik al enige jaren geleden gehoord van een accountant die veel klanten heeft in de bakkerij wereld.
Brood, schoenen en kleding zijn voor mij al jaren een no go in CF.
pi_214810865
Volgens WvjG maakt het niet uit of je nu wel of geen hypothecaire zekerheid hebt. Meetekenen in prive wordt verkocht als vergelijkbare zekerheid, zonder enig renteverschil :X o|O oO/. Dat was dan ook mijn laatste keer dat ik bij WvjG iets doe :W

quote:
Het vervolg van dit project liep wat anders dan u van ons gewend bent. Het vestigen van een hypotheek op het pand van de ondernemer bleek lastiger dan verwacht, aangezien de partij die het eerste recht van hypotheek bezit, niet mee wil werken aan ons tweede recht van hypotheek.

Deze zekerheid gaat dus helaas niet door. In plaats hiervan willen wij u een vergelijkbare zekerheid aanbieden. De ondernemer tekent dan mee in privé en is dus ook in privé aansprakelijk. De overwaarde van zijn woning dient dan op een andere manier alsnog als zekerheid. De ondernemer zal een hypotheekverklaring ondertekenen.
Wij willen u vragen om te reageren op deze mail met AKKOORD of NIET AKKOORD om duidelijk te maken of u akkoord gaat met deze nieuwe zekerheid. Mocht dat niet het geval zijn, verwijderen wij uw investering en vullen wij deze ruimte met een andere investeerder.
Voor wie toch wil investeren. Er is weer ruimte door annuleringen:
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/van-der-ham-giessen-bv (de tekst in de pitch is nog niet aangepast).
pi_214810927
Eind juni nog een stemming over gevelreiniger die failliet was gegaan. Opschorting van aflossingen was nodig:
quote:
• De aflossingen worden opgeschort voor de periode juni 2024 tot en met
november 2024.
• De looptijd van de lening wordt verlengd met 6 maanden
Vandaag gedeeltelijke vervroegde aflossing
quote:
De geldnemer heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om éénmaal per kalenderjaar maximaal 10% van het oorspronkelijke leenbedrag af te lossen zonder extra vergoedingsrente.
pi_214810962
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 12:24 schreef Jaco078 het volgende:
Kenneth Smit heeft zijn onderhandeling naar een lage rente goed gedaan:

https://www.collincrowdfund.nl/pr8-business-improvement-b-v/
Stimmt, wat me dan opvalt is dat we geen balansje in de toelichting zetten en dass nie zo gek met 11% solvabiliteit, wel jammer, dan wekt CCF de indruk ................ Edwin mag en kan van (zonder) mij aan zijn solvabiliteit gaan improven. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 26-08-2024 16:44:15 ]
pi_214810968
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgens WvjG maakt het niet uit of je nu wel of geen hypothecaire zekerheid hebt. Meetekenen in prive wordt verkocht als vergelijkbare zekerheid, zonder enig renteverschil :X o|O oO/. Dat was dan ook mijn laatste keer dat ik bij WvjG iets doe :W
[..]
Voor wie toch wil investeren. Er is weer ruimte door annuleringen:
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/van-der-ham-giessen-bv (de tekst in de pitch is nog niet aangepast).
Ik ben na de discussie over het verhogen van de fee en het rare puntensysteem (waarbij je punten in kan zeten om op een maillist te komen) al gestopt bij deze club. En nu blijkbaar ook nog te goedgelovig...(wat wel weer bij hun waarde past).
pi_214811090
quote:
12s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:21 schreef peterc het volgende:

[..]
Stimmt, wat me dan opvalt is dat we geen balansje in de toelichting zetten en dass nie zo gek met 11% solvabiliteit, wel jammer, dan wekt CCF de indruk ................ Edwin mag en kan van (zonder) mij aan zijn solvabiliteit gaan improven. *O*
Ik vind het, in combinatie met de lage rente ook niet echt een pracht bedrijf. Wel weer een grappige afkorting (pr8), jammer van de Engelse toevoeging haalt de kracht (kr8) van de naam weer onderuit. Maar dat geheel buiten dit topic.
pi_214811133
Mooie bedrijfsnamen of niet, hier het linkje in ieder geval:

SPOILER
pi_214811299
Was deze van meneer Blauw al genoemd?
Herfinanciering en verbouw woon/winkelpand in Heerlen, 680.000, 7.5%, 60mnd, 1e hyp.
Staat al open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')