abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214811319
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgens WvjG maakt het niet uit of je nu wel of geen hypothecaire zekerheid hebt. Meetekenen in prive wordt verkocht als vergelijkbare zekerheid, zonder enig renteverschil :X o|O oO/. Dat was dan ook mijn laatste keer dat ik bij WvjG iets doe :W
[..]
Je laat "het grootste project ooit" (bij WvjG) schieten? En dat met deze "zekerheden"?
quote:
Als zekerheid heeft Waardevoorjegeld de mogelijkheid om mee te beslissen in de ontwikkeling van het vastgoed via aandelen in Mafalda BV.
Waarom lees ik steeds Malafide BV?
pi_214811389
quote:
12s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:21 schreef peterc het volgende:

[..]
Stimmt, wat me dan opvalt is dat we geen balansje in de toelichting zetten en dass nie zo gek met 11% solvabiliteit, wel jammer, dan wekt CCF de indruk ................ Edwin mag en kan van (zonder) mij aan zijn solvabiliteit gaan improven. *O*
Mooie babbels daar zijn de heren goed in, ook om een boel gebakken lucht te maskeren ;)
Pecunia non olet
pi_214811491
quote:
12s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:21 schreef peterc het volgende:
wat me dan opvalt is dat we geen balansje in de toelichting zetten
Dat (balans en w&v) doen ze toch alleen bij Collin Direct projecten, niet bij maatwerkprojecten (wat dit is).
pi_214812599
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:56 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat (balans en w&v) doen ze toch alleen bij Collin Direct projecten, niet bij maatwerkprojecten (wat dit is).
In de EBI staat altijd wat meer bij ccf.
pi_214813250
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:25 schreef pkaiser het volgende:
nieuwe GVE 1e hypo

Kredietbedrag: ¤ 265.000
Rente: 7%
Looptijd: 60 maanden

Aankoop Horecapand Mijdrecht
<spoiler> https://www.geldvoorelkaa(...)=30301&code=VU30301i </spoiler>
De rente is verhoogd van 7,0% naar 7,7% met nu ook een early bird vergoeding van 0,5%
pi_214813579
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:44 schreef ML45 het volgende:

[..]
De rente is verhoogd van 7,0% naar 7,7% met nu ook een early bird vergoeding van 0,5%
Ik ken dat pand, wisselt elke zoveel tijd van uitbater. Is ook gewoon een beetje gek gebouwtje op een gekke plek. Misschien is het pand opzich minder risicovol als beleggingsobject, maar ik zou er van wegblijven.
pi_214815504
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:20 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Was deze van meneer Blauw al genoemd?
Herfinanciering en verbouw woon/winkelpand in Heerlen, 680.000, 7.5%, 60mnd, 1e hyp.
Staat al open.
Waarom loopt dit project niet, heb er wel op ingeschreven maar begin nu te twijfelen of ik iets qua risico over het hoofd zie ?
pi_214815554
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:44 schreef geritz81 het volgende:
ik iets qua risico
LTV 88%, Heerlen (met alle respect), 7,5% rente en een kasstroom die met loon meegenomen net positief is. Klinkt mij niet als een pareltje
pi_214815595
Nieuwe @ CCF, gelijk met linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214815766
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:55 schreef Jaco078 het volgende:
Mooie bedrijfsnamen of niet, hier het linkje in ieder geval:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat inmiddels open op CCF maar loopt nou niet echt storm. Snap ik overigens wel mede gezien de rente.
pi_214815854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:23 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Staat inmiddels open op CCF maar loopt nou niet echt storm. Snap ik overigens wel mede gezien de rente.
Met 8-8,5% pak ik m pas mee.
pi_214816251
Jordani staat ook al een tijdje in de wacht zeg.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214816379
,
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:26 schreef nostra het volgende:
Jordani staat ook al een tijdje in de wacht zeg.
is niet erg, want linkje is er al.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:54:54 #289
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_214816469
Nieuwe CCF van Lenfer*nk met linkje
950k / 24mnd / 10% rente / aflossingsvrij

en vol...

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door boriq op 27-08-2024 14:42:15 ]
pi_214817036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:23 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ook wel mooi dat deze projecten niet zo snel gaan. Teken voor CCF dat de renteverlaging niet te fors moet worden.
pi_214817131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:54 schreef boriq het volgende:
Nieuwe CCF van Lenfer*nk met linkje
950k / 24mnd / 10% rente / aflossingsvrij

SPOILER
Gaat rap, met kwart/halve tonnen tegelijk enkelen... doe basis mee.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214818024
nieuwe gve boot

Kredietbedrag: ¤ 220.000
Rente: 8%
Looptijd: 84 maanden
LTV: 79%

SPOILER
pi_214818237
Nieuw project SiG met gedeeltelijk uitgesteld betalen:
https://investeren.sameni(...)nde-groot-nooten-429

Schijf 1A deels soort alternatief bouwdepot die vanuit investeerders wordt toegezegd. Interessant idee. Looptijd is wel wat kort.fase 2 heb je maar 7 maanden 1A rendement.

Loop je met schijf 1B en 2 nu meer of minder risico tov een regulier project?
pi_214818252
Nieuw project met nieuwe financieringsvorm bij SiG:

Warande Groot Nooten 429 Lelystad LIVE 29 augustus 2024 om 16.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Warande Groot Nooten 429 in Lelystad. Je kunt vanaf 29 augustus 2024 om 16.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd is 14 maanden. De LTV van het pand is 85% van ¤ 750.000 van de marktwaarde na oplevering.

Rentevergoedingen residentieel tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 6,35%
Bereidstellingsvergoeding fase 1 2% Start tot 01-01-2025 daarna 6,35%
Bereidstellingsvergoeding fase 2 2% Start tot 01-05-2025 daarna 6,35%

Rentevergoeding schijf 1B 7,80%
Rentevergoeding schijf 2 8,30%

Het betreft een nieuw te bouwen vrijstaande woning met 3 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een gewilde woonwijk, goed bereikbaar via diverse uitvalswegen. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid in de directe nabijheid.

Vanaf vandaag introduceren wij een nieuwe financieringsoptie voor aanvragers en investeerders.

Aanvragers die de bouwkosten willen financieren kunnen nu de gelden hiervoor in fases laten uitbetalen.
Hierdoor betaal je vanaf de start van het project niet direct de volledige rente over het hele bouwdepot.

Bij de publicatie van het project, worden de gewenste uitbetalingsmomenten afzonderlijk weergegeven als verschillende schijven onder schijf 1A. Hierdoor is het voor beide partijen helder wat ze in de toekomst van elkaar kunnen verwachten.

Investeerders kunnen een toezegging doen voor een bedrag van minimaal ¤25.000,- of veelvouden daarvan, te betalen tijdens de bouwperiode op de door hen uitgekozen datum.
Gedurende deze periode tot het moment van werkelijk betalen van de investering wordt er 2% rente berekend. Daarna valt de lening onder schijf 1A en de daarvoor vastgestelde rente. Dit bied je de mogelijkheid op een hoger rendement.

Wij geloven dat deze nieuwe financieringsvorm zowel voor aanvragers als investeerders een waardevolle aanvulling is op ons bestaande aanbod.

Trekt dit je aandacht en wil je hier meer over weten? Wij verwijzen je graag naar https://sameningeld.nl/gefaseerd-financieringsdeel/

Nog meer vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

pi_214818320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:00 schreef impact9 het volgende:
Nieuwe @ CCF, gelijk met linkje:

SPOILER
Iemand een mening over dit hotel? Zit al ruim in deel 1. Dus twijfel om deze tweede ook klein mee te nemen.
pi_214818325
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuw project SiG met gedeeltelijk uitgesteld betalen:

Loop je met schijf 1B en 2 nu meer of minder risico tov een regulier project?
Ik denk eigenlijk dat het niet uitmaakt. Ook de deelnemers van 1a moeten gewoon hun hele inleg voldoen (net als 1b en 2).
Ik denk dat het tov de oude situatie alleen een nadeel is voor de 1a beleggers aangezien die een deel rendement moeten inleveren tgv de huiseigenaar.
pi_214818383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:52 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Iemand een mening over dit hotel? Zit al ruim in deel 1. Dus twijfel om deze tweede ook klein mee te nemen.
Ik ook flinke hap in deel 1, deel 2 pak ik niet mee. Er is een 2de hypotheekrecht en mi staat er weinig tegenover (iets hogere rente maar veel meer risico). Ook cashflow vind ik tegenvallen op die bezetting.
pi_214818391
GVE 25508 perceel Bergeijk , 1.800k , 1e hypo +pandrecht huur + borg 150k De kraan BV Fontexx Cranes en Fontexx Machinery 26jun24 failliet, lening is verstrekt aan
SPOILER
zijn niet failliet evenwel ontvangen zij straks geen ¤ huur meer voor het bedrijfsterrein. Tot nu toe alles keurig voldaan. Zal een aandachtspuntje voor GVE worden. Tax.waarde van het perceel is 2.435k en is volgens mij (redelijk) courant

SPOILER
pi_214818491
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:52 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik zit al in deel 1 dus neem 2 sowieso niet mee.

Wel eerlijk dat ze melden dat de persoonlijke borgstelling tov deel 1 minder materieel geworden is.
pi_214818554
Ccf

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening "Het Viscentrum" Peter de Graaf en Zoon (2) met leningnummer 43736.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

Wij danken u mede namens de ondernemers voor uw vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')