Mwah ik denk niet dat zij nou zoveel invloed heeft op het geheel. Ook onder de evangelicals treedt er een zekere Trump-moeheid op.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:45 schreef Naqin het volgende:
[..]
Inhoudelijk gaat het natuurlijk nergens over, maar de "White Born Again Evangelical" vote van hierboven ga je er niet mee winnen. Gewoon niet zo slim.
Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te winnen en je hoeft ze niet direct te winnen. Als je geen acties onderneemt omdat ze niet helemaal 100 % perfect zijn en dan maar op je handen blijft zitten, bereik je so wie so niets en niemand. En dat is « gewoon niet slim ».quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:45 schreef Naqin het volgende:
[..]
Inhoudelijk gaat het natuurlijk nergens over, maar de "White Born Again Evangelical" vote van hierboven ga je er niet mee winnen. Gewoon niet zo slim.
En terecht natuurlijk, zodra je niet « z’n ballen likt » (pardon my French), ben je een verrader en een Rino. Zodra je niet meer van nut voor hem bent, laat hij je vallen als een baksteen. En hij heeft een zeer onaangenaam karakter, zoals elke egocentrische narcist die niet tegen zijn verlies kan.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er lijken toch wel de nodige Republikeinen rond te lopen met een hoop frustratie over Trump.
Wat Kijkertje hierboven al zegt, deze mevrouw en deze groep gaan niet het grote verschil maken, dus het is een beetje geneuzel in de marge. Het is alleen een rare keuze om conservatieve evangelicals te proberen te bereiken met superprogressieve sprekers, die ga je daarmee niet aan het denken zetten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te winnen en je hoeft ze niet direct te winnen. Als je geen acties onderneemt omdat ze niet helemaal 100 % perfect zijn en dan maar op je handen blijft zitten, bereik je so wie so niets en niemand. En dat is « gewoon niet slim ».
Mensen aan het denken zetten is ook een goede eerste stap.
Ce sont des petits ruisseaux qui font des grandes rivières. Alle kleine beetjes helpen, vele kleintjes maken één grotequote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:52 schreef Naqin het volgende:
[..]
Wat Kijkertje hierboven al zegt, deze mevrouw en deze groep gaan niet het grote verschil maken, dus het is een beetje geneuzel in de marge. Het is alleen een rare keuze om conservatieve evangelicals te proberen te bereiken met superprogressieve sprekers, die ga je daarmee niet aan het denken zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
hij heeft een zeer onaangenaam karakter
Weird. Niet bizar, weirdquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:11 schreef Naqin het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar man wat zijn die Project 2025 training video's bizar![]()
[ x ]
Dit dus. In plaats daarvan schreven ze het ene na het andere artikel over zijn leeftijdquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:27 schreef AnneX het volgende:
Wie vond ook al weer dat Harris een diepte interview moet geven. (?)
Hieronder wordt uiteengezet hoe de verhouding pers : potus : vp is:
https://www.editorialboar(...)rom-the-press-corps/
Krijg een indruk van arrogantie - sorry koos vogels- van zeker de Amerikaanse pers.
Alsof zij de dienst uitmaken.
Quote:
…”In the future, we might look back and see the most important difference between the Biden and Harris campaigns is their level of trust in the press corps. The president believed voters would reward him for the substantial things he has done, and he trusted – indeed, he depended on – the press corps to inform voters, as it’s supposed to…”
Ze zou een interview kunnen geven aan iemand als Lawrence O'Donnell die zich juist wel altijd richtte op de prestaties van de Biden/ Harris-administratie en zich regelmatig kritisch heeft uitgelaten over het ondermaatse gedrag van de pers.quote:It didn't matter what Joe Biden did - pull the country out of a pandemic, dodge a recession, tame inflation, grow jobs, grow wages, enforce anti-monopoly laws, revive every single one of the so-called "left behind" counties that voted for Trump in 2016 because of "economic anxiety" - it didn't matter what Joe Biden did. The press corps decided nothing was more important than his age, and lo! 2024 became an election about vibes and vibes ended his candidacy.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:35 schreef AnneX het volgende:
Titanic, My heart will go on en Staying alive: 😎 AI anyone ?
P.S. zouden ze willen![]()
[ x ]
Ik in ieder geval.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:27 schreef AnneX het volgende:
Wie vond ook al weer dat Harris een diepte interview moet geven. (?)
Oh dat zal echt wel gaan gebeuren hoor maar wat een gezanik, ze is nog niet eens de officiele kandidaat en net 3 weken bezig. Komt nog eens bij dat ze nog steeds de VP is onder Biden's beleid waar ze natuurlijk haar steun aan heeft gegeven.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik in ieder geval.
Er is van alles aan te merken op de media. Maar een kandidaat kritisch laten bevragen door een goede en onafhankelijke journalist is natuurlijk nog steeds mogelijk. Er zijn nog steeds uitstekende journalisten die een gedegen interview kunnen afnemen en kritisch kunnen doorvragen op plannen en beloftes. Nu moeten de kiezers het doen met speeches van speechwriters, wat oneliners en adjudanten die naar de zenders gestuurd worden.
Dit artikel beschrijft vooral dat het tactisch handig is om de pers buitenspel te zetten. En waarschijnlijk is dat ook zo, want Harris heeft er nu weinig bij te winnen en veel te verliezen (ze was in het verleden geen ster in interviews geven). Maar laten we niet doen alsof het daarom ook wenselijk is dat kandidaten zich niet meer kritisch laten bevragen door onafhankelijke journalisten.
Dat is in mijn ogen een raar smoesje. Als nog-niet-officiële kandidaat heeft ze al wel een kandidaat vice-president gekozen en loopt ze de een na de andere verkiezingsbijeenkomst af, waar ze in volgepakte stadions speeches afsteekt als de presidentskandidaat van de Democraten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh dat zal echt wel gaan gebeuren hoor maar wat een gezanik, ze is nog niet eens de officiele kandidaat en net 3 weken bezig. Komt nog eens bij dat ze nog steeds de VP is onder Biden's beleid waar ze natuurlijk haar steun aan heeft gegeven.
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Het enige dat je Trump kunt nageven is dat hij weldegelijk interviews doet met (voor hem) vijandelijke media. Meestal gaat hij daar hard bij onderuit, zoals laatst toen hij allemaal onzin over Harris ging roepen bij die bijeenkomst voor zwarte journalisten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen een raar smoesje. Als nog-niet-officiële kandidaat heeft ze al wel een kandidaat vice-president gekozen en loopt ze de een na de andere verkiezingsbijeenkomst af, waar ze in volgepakte stadions speeches afsteekt als de presidentskandidaat van de Democraten.
En ik moet nog zien of het gaat gebeuren. Harris heeft gewoon een slecht track-record qua interviews. Dus waarom zou je dan dat risico nemen? Misschien houdt ze het wel bij een slap interviewtje bij een bevriende reporter (a la het Musk ‘interview’). Maar een echt scherp interview zoals bij ons Nieuwsuur heeft gedaan?
Welke 'bubbel' mag dat wezen?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Het enige dat je Trump kunt nageven is dat hij weldegelijk interviews doet met (voor hem) vijandelijke media. Meestal gaat hij daar hard bij onderuit, zoals laatst toen hij allemaal onzin over Harris ging roepen bij die bijeenkomst voor zwarte journalisten.
(Overigens zijn de organisatoren van die bijeenkomst hard aangevallen vanuit dezelfde bubbel waar Kijkertje ook in zit, de hoek die vindt dat journalisten Trump niet mogen 'platformen' en die vinden dat de New York Times schuldig is aan het zwartmaken van Biden ofzo.)
Trump is altijd slecht bij dit soort interviews, omdat hij gewoon dezelfde onzin roept als bij die rallies maar nu geen gejuich terug krijgt. Dan weet hij ook niet meer wat hij moet doen begint het gebrabbel. Harris is nauwelijks beter.
Curieus, waarom wil hij zich voordoen alsof hij legitiem verblijft in New York?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:04 schreef Monolith het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
https://www.bbc.com/news/articles/c1jlgyzzyz4o
Rechter in NY oordeelt dat Kennedy in de documenten heeft gelogen over zijn verblijfplaats en daarom niet op de ballot mag.
In jouw ogen, ja. Maar ze is nog niet officieel kandidaat, ze is pas 3 weken bezig en moet zich de pestpokke organiseren, Trump kwam ook pas met een fake-persconferentie en een softbalinterview toen hij achter stond.En ze heeft, naast ineens campagne voeren, ook nog een baan hè. En de agenda voor betreffende baan wordt maanden tevoren volgeschreven.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen een raar smoesje. Als nog-niet-officiële kandidaat heeft ze al wel een kandidaat vice-president gekozen en loopt ze de een na de andere verkiezingsbijeenkomst af, waar ze in volgepakte stadions speeches afsteekt als de presidentskandidaat van de Democraten.
En ik moet nog zien of het gaat gebeuren. Harris heeft gewoon een slecht track-record qua interviews. Dus waarom zou je dan dat risico nemen? Misschien houdt ze het wel bij een slap interviewtje bij een bevriende reporter (a la het Musk ‘interview’). Maar een echt scherp interview zoals bij ons Nieuwsuur heeft gedaan?
Kritiek op Biden was ook dat hij zo weinig interviews gaf. Deze strategie wordt voor Harris gewoon overgenomen door het campagneteam van de democraten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik in ieder geval.
Er is van alles aan te merken op de media. Maar een kandidaat kritisch laten bevragen door een goede en onafhankelijke journalist is natuurlijk nog steeds mogelijk. Er zijn nog steeds uitstekende journalisten die een gedegen interview kunnen afnemen en kritisch kunnen doorvragen op plannen en beloftes. Nu moeten de kiezers het doen met speeches van speechwriters, wat oneliners en adjudanten die naar de zenders gestuurd worden.
Dit artikel beschrijft vooral dat het tactisch handig is om de pers buitenspel te zetten. En waarschijnlijk is dat ook zo, want Harris heeft er nu weinig bij te winnen en veel te verliezen (ze was in het verleden geen ster in interviews geven). Maar laten we niet doen alsof het daarom ook wenselijk is dat kandidaten zich niet meer kritisch laten bevragen door onafhankelijke journalisten.
Huh? Ze heeft al lang aangekondigd dat ze wacht tot na de DNC en dat er voor het eind van de maand een interview komt?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kritiek op Biden was ook dat hij zo weinig interviews gaf. Deze strategie wordt voor Harris gewoon overgenomen door het campagneteam van de democraten.
Want Harris verschijnt wel tussen de mensen op bijeenkomsten, en ze leest speeches voor van teleprompters, maar ze geeft geen interviews en beantwoord geen vragen van (kritische) journalisten.
Zolang Trump het niet doet en niet hoeft en geen enkele interviewer doorvraagt op een antwoord van Trump hoeft Harris van mij dit ook niet te doen. De tijd dat we democraten tegen een andere meetlat aan leggen is eigenlijk wel voorbij wat mij betreft. Goede oneliners zijn belangrijk en vooral geen genuanceerd of gecompliceerd verhaal vertellen. Harris moet winnen en dit is wat ze dus moet doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik in ieder geval.
Trump liet zich notabene interviewen door ''The National Association of Black Journalists''. En Vance verscheen bij CNN voor een interview bij Dana Bash.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zolang Trump het niet doet en niet hoeft en geen enkele interviewer doorvraagt op een antwoord van Trump hoeft Harris van mij dit ook niet te doen. De tijd dat we democraten tegen een andere meetlat aan leggen is eigenlijk wel voorbij wat mij betreft. Goede oneliners zijn belangrijk en vooral geen genuanceerd of gecompliceerd verhaal vertellen. Harris moet winnen en dit is wat ze dus moet doen.
Maar hij gaf geen antwoorden. En dat maakt nu net het verschil. Een interview is geen echt interview als de geinterviewde geen antwoorden geeft.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump liet zich notabene interviewen door ''The National Association of Black Journalists''.
Dat is helemaal niet bewezen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:05 schreef Kijkertje het volgende:
Bovendien werd het interview met zwarte journalisten halverwege afgebroken door Trump's eigen mensen om meer schade te voorkomen.
Welke persco?quote:Zijn persco was een aanfluiting evenals het 'diepte'-interview met Musk.
Je bent duidelijk slecht op de hoogte dus ...quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet bewezen.
[..]
Welke persco?
Goed, mijn punt blijft staan, Trump en Vance doen meer ongescripte interviews dan Harris en Walz.
Niet om het één of ander maar dit is natuurlijk wel hilarisch. Ik ben het met je eens dat campagne voeren om te winnen belangrijk is, maar daar kom je nu pas achter?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zolang Trump het niet doet en niet hoeft en geen enkele interviewer doorvraagt op een antwoord van Trump hoeft Harris van mij dit ook niet te doen. De tijd dat we democraten tegen een andere meetlat aan leggen is eigenlijk wel voorbij wat mij betreft. Goede oneliners zijn belangrijk en vooral geen genuanceerd of gecompliceerd verhaal vertellen. Harris moet winnen en dit is wat ze dus moet doen.
Het punt: Trump en Vance doen meer interviews, ook met kritische interviewers. Dit is een feit. Je zou dat ook gewoon kunnen accepteren, in plaats van alsnog een zielige 'ja, maar de interviews waren slecht!!!'. Alsof dat er toe doet.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geeft niet hoor want je punt blijft staan!![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zelfs Florida begint nu toch wel langzaam richting de "margin of error" te bewegen, zou toch fijn zijn als Trump zijn centen daar ook nog moet gaan gebruiken om die uberhaupt te winnen
https://www.natesilver.ne(...)election-polls-modelquote:Last update: 3:30 p.m., Wednesday, August 14: Another day, another series of strong swing state polling for Kamala Harris — other than in Nevada, although she’s had enough strong surveys recently there to remain slightly ahead in our average. The race is still in what we’d consider the toss-up range, but Harris’s momentum has been steady and upward.
Als Harris Georgia ook weet af te snoepen van Trump wordt zijn pad naar victorie een vrij lastigequote:Op donderdag 15 augustus 2024 07:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model
Wat zei je daar Nate, momentum?
Nate Silver die nu in de zak van Peter Thiel zit, btw.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 07:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model
Wat zei je daar Nate, momentum?
Hoezo zit hij in de zak van Peter Thiel?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nate Silver die nu in de zak van Peter Thiel zit, btw.
https://www.dailykos.com/(...)trust-media-OR-pollsquote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:47 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoezo zit hij in de zak van Peter Thiel?
Hoorde hem paar dagen geleden in de podcast van Ezra Klein en daar kwam hij vrij genuanceerd op me over. En in tegenstelling tot Thiel hoopt hij dat Harris gaat winnen.
Als ik het goed lees is Nate Silver dus voor een klus ingehuurd door een bedrijf en dat bedrijf is weer voor een klein deel gefinancierd door een hedgefund van Peter Thiel. Verder geen enkel bewijs dat hij daardoor beïnvloed is of niet meer onafhankelijk zou zijn. Maar de (anonieme) auteur concludeert voor het gemak maar dat we ‘de media en de peilingen’ niet meer moeten vertrouwen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.dailykos.com/(...)trust-media-OR-polls
Ik ben ook wel erg allergisch voor dat soort simplistische 'follow the money'-redeneringen. Het is een beetje als alles wat de VK, Trouw en het NRC schrijven afserveren omdat ze onderdeel van grote geldbeluste concerns zouden zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als ik het goed lees is Nate Silver dus voor een klus ingehuurd door een bedrijf en dat bedrijf is weer voor een klein deel gefinancierd door een hedgefund van Peter Thiel. Verder geen enkel bewijs dat hij daardoor beïnvloed is of niet meer onafhankelijk zou zijn. Maar de (anonieme) auteur concludeert voor het gemak maar dat we ‘de media en de peilingen’ niet meer moeten vertrouwen.
Tja, vind het niet echt een sterke onderbouwing dat Silver ‘in de zak zit’ van Thiel
Volgens mij is het meest nauwe pad van Harris als we de relatief veilige swing states alvast toebedelen aan de betreffende partij (Virginia, Florida, New Hampshire en Minnesota) om Pennsylvania / Wisconsin / Michigan binnen te halen. Met die staten had ze er dacht ik 270 dan.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Harris Georgia ook weet af te snoepen van Trump wordt zijn pad naar victorie een vrij lastige
Hilarisch dit, zomaar wat onzin roepen en dan komen met zo'n 'bron'.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.dailykos.com/(...)trust-media-OR-polls
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |