Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.
Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:19 schreef koemleit het volgende:
Iemand die mailde dat ze graag " menuur of 3 wilde beginnen."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zijn er wel een paar die rond 1 uur smiddags beginnen, maar die zijn dan ook veel sneller in hun werk dan de rest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.
Kun je overal wel aardig doen toch, thuis zitten in de ziektewet en 90% vangen, mits je een vast contract hebt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:16 schreef ZarB het volgende:
De grootste incompetente lui werden juist niet ontslagen. In de zorg kun je zakkenvullen (al dan niet thuis zittend in de ziektewet) tot je pensioen.
Groeien die bananen niet gewoon buiten dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:55 schreef bananen-plukker het volgende:
Collega had ik die altijd wachtwoorden kwijt was, duurde dan 2 uur om overal weer in te komen... heerlijk opstarten zo na een vakantie of weekend (dachten wij anders over).
Nou...quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.
Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
Jawel hoor. Bij bosjes.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Domme mensen op de werkvloer bestaan niet
Wat is daar preciesquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:
Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excel![]()
Dit was het pre-digitale tijdperk. Alle inkoopfacturen waren nog op papier verwerkt en moesten daarna opgeruimd in ordners. Op alfabetische volgorde, zowel qua letter als binnen de letter.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.
Ik ken alle gangbare Excel formules uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat is daar preciesaan?
Ken jij alle formules in Excel uit je hoofd dan?
Stoer man, maar als mensen zien dat je je veters niet goed kan strikken zullen ze alsnog in dit topic posten dat je dom bent.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ken alle gangbare Excel formules uit mijn hoofd.
En als ik die niet ken, dan weet ik vast wel hoe die gebruikt moeten worden.
Gewoon geinig als mensen standaard formules niet kennen.
Dus als jij iets wel weet en een ander niet, is de ander dom.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Dat is die kortzichtigheid van mensen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Stoer man, maar als mensen zien dat je je veters niet goed kan strikken zullen ze alsnog in dit topic posten dat je dom bent.
Wie zegt dat? Je moet nou geen woorden in mijn mond leggen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus als jij iets wel weet en een ander niet, is de ander dom.
En vlookup is geen standaard formule die in een basis Excel cursus gegeven wordt. Dat wordt gegeven in een Excel cursus voor gevorderden. Dus nee, dat maakt mensen niet dom.
Jou wel, omdat jij de intelligentie niet bezit om je in te leven in andere mensen met andere kennis.
Ik kwam ooit een vacature tegen waarbij men het belangrijk vond dat men de Engelse taal beheerste. Om te filteren had men de vacature ook maar naar het Engels vertaald.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:41 schreef blomke het volgende:
Accountmanager die het verschil tussen "to reach" en "to receive" niet wist; schreef in een brief aan een buitenlandse (Zwitserse) klant: "I hope that you received Switserland safe and well"
Jij met je 'quote:
Dat doe je dus letterlijk zelf.quote:Je moet nou geen woorden in mijn mond leggen.
Om het in de volgende reactie dus teniet te doen.quote:Mijn eerste reactie is letterlijk dat domme mensen op de werkvloer niet bestaan.
Ga er nou niet mee in discussie, die gast kan alleen maar trollen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jij met je '' . Die smiley wordt gebruikt om anderen uit te lachen / iets belachelijk te maken.
[..]
Dat doe je dus letterlijk zelf.
[..]
Om het in de volgende reactie dus teniet te doen.
Ook de statistische functies??quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En het dan hebben over spellingSfouten, natuurlijk joh.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef Edensnator het volgende:
Spellingsfouten met d' en dt's kom ik regelmatig tegen. Mensen die daar gewoon letterlijk niks van begrijpen. En de ziekte van Kroon vond ik ook wel grappig toen ik dat een keer zag staan (i.p.v. ziekte van Crohn).
Beetje kortzichtig van je. Dat vlookup kende ik ook niet maar met vijf minuten via google snap ik het wel denk ik. Het is maar net waar je mee bezig bent hele dagen, ik heb in geen vijf jaar een knap excell blad gemaakt dus is het niet zo vreemd dat de actuele kennis wat minder is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.vlaanderen.be(...)ngfout-spellingsfoutquote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:28 schreef dl3b het volgende:
[..]
En het dan hebben over spellingSfouten, natuurlijk joh.
Omdat het haar niet boeit wie er opgepakt is, is ze dom? Of?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:53 schreef Fer het volgende:
Was ooit iets aan het installeren bij een bekend advocatenkantoor. Die hadden een nieuwe telefoniste met een kort lederen rokje.
Op gegeven moment belde iemand op. Ze luid roepend naar een collega: Hallo! Ik heb hier meneer S. uit Vucht. Hij belt voor meester…
Ze sprak zijn volledige achternaam uiteraard en deze heer was vrij recent met veel bombarie in het nieuws opgepakt. Maar het meisje had duidelijk geen idee wie het was en waarschijnlijk ook niet dat hij vanuit de EBI belde.
Nou, als je bij een bedrijf gaat werken is het vaak wel handig om enig inzicht te hebben wie de klanten zijn ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:55 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Omdat het haar niet boeit wie er opgepakt is, is ze dom? Of?
Het woord 'joh' kan ik ook niet terugvinden in de Dikke van Dale.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:28 schreef dl3b het volgende:
[..]
En het dan hebben over spellingSfouten, natuurlijk joh.
De goede mentaliteit eigenlijk door werk op plaats 3 ipv 1 te zetten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:03 schreef Pajanus het volgende:
Niet echt dom, vooral niet-willend.
Je merkt gewoon dat met de laatste jaren de mentaliteit van mensen gigantisch achteruit is gegaan, weinigfulltime, niet willen leren voor werk, liefst thuiswerken en dan eigenlijk gewoon iets anders aan het doen zijn natuurlijk.
Ik snap dat we allemaal zo veel mogelijk willen verdienen op een zo fijn mogelijke manier, maar daarvoor moet je je wel een beetje bewijzen en dat mist vaak.
Snap ook wel dat er steeds meer voor ZZP'ers gekozen wordt want die kun je gewoon meteen wegsturen in plaats van nog 5 van de 6 maanden contract uitzitten...
Okay we hadden eens een collega die het alleen maar over auto's kon hebben, elke dag te laat kwam met weer een nieuwe smoes, en volledig into crypto was (we moesten alles investeren in Ethereum).
Jawel, hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:42 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Het woord 'joh' kan ik ook niet terugvinden in de Dikke van Dale.
Onzin, als je aangenomen bent om bepaald werk te doen dan doe je dat gewoon zo goed mogelijk. Dat betekent niet dat je moet zwoegen, stressen, zweten waardoor je thuis kapot bent... dat betekent verdiepen in wat je aan het doen bent en het zo efficiënt mogelijk uitvoeren ZODAT je niet hoeft te zwoegen. Vaak zie je dat stress bij mensen juist ontstaat doordat ze het hele proces niet goed op orde hebben of gewoon niet goed/slim genoeg zijn voor hun werkzaamheden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De goede mentaliteit eigenlijk door werk op plaats 3 ipv 1 te zetten.
Ik begrijp je opmerking niet zo goed, jij wilt ook dat er minder gepresteerd wordt?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tja, zelf weten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies, ik heb manueel werk en werk op het land gedaan en werk nu op een kantoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin, als je aangenomen bent om bepaald werk te doen dan doe je dat gewoon zo goed mogelijk. Dat betekent niet dat je moet zwoegen, stressen, zweten waardoor je thuis kapot bent... dat betekent verdiepen in wat je aan het doen bent en het zo efficiënt mogelijk uitvoeren ZODAT je niet hoeft te zwoegen. Vaak zie je dat stress bij mensen juist ontstaat doordat ze het hele proces niet goed op orde hebben of gewoon niet goed/slim genoeg zijn voor hun werkzaamheden.
Oh je moet je werk ook wel doen maar niet veel meer dan dat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin, als je aangenomen bent om bepaald werk te doen dan doe je dat gewoon zo goed mogelijk. Dat betekent niet dat je moet zwoegen, stressen, zweten waardoor je thuis kapot bent... dat betekent verdiepen in wat je aan het doen bent en het zo efficiënt mogelijk uitvoeren ZODAT je niet hoeft te zwoegen. Vaak zie je dat stress bij mensen juist ontstaat doordat ze het hele proces niet goed op orde hebben of gewoon niet goed/slim genoeg zijn voor hun werkzaamheden.
Geen idee wat voor formule dit is. Scheelt ook dat ik dat ook niet hoef te weten omdat mijn team dingen voor mij uitwerkt. Ben ik nu dom?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Slecht ingewerkt op de peuterschool dus.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.
Ja dat hoeft ook niet, uiteindelijk hoef je alleen maar je werk beter te doen dan je collega's. Dan ben je de beste van het bedrijf en zit je goed.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh je moet je werk ook wel doen maar niet veel meer dan dat.
Dat hele heb hart voor de zaak daar moet je niet intrappen.
Ik gebruik al 20 jaar vlookup en ik moet nog af en toe weer nadenken hoe het nou precies werkt. Is gewoon een kut formulequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee wat voor formule dit is. Scheelt ook dat ik dat ook niet hoef te weten omdat mijn team dingen voor mij uitwerkt. Ben ik nu dom?
Nee hoor. Iedereen kan leren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee wat voor formule dit is. Scheelt ook dat ik dat ook niet hoef te weten omdat mijn team dingen voor mij uitwerkt. Ben ik nu dom?
Datquote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jij met je '' . Die smiley wordt gebruikt om anderen uit te lachen / iets belachelijk te maken.
[..]
Dat doe je dus letterlijk zelf.
[..]
Om het in de volgende reactie dus teniet te doen.
De meesten wel, maar die laat ik vaak door ChatGPT doenquote:
Kan je aangeven waar ik ook maar 1 iemand dom heb genoemd?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:39 schreef 215 het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig van je. Dat vlookup kende ik ook niet maar met vijf minuten via google snap ik het wel denk ik. Het is maar net waar je mee bezig bent hele dagen, ik heb in geen vijf jaar een knap excell blad gemaakt dus is het niet zo vreemd dat de actuele kennis wat minder is.
Maar eh, kan jij hier even het bewijs voor de stelling Pythagoras reproduceren? Dat heb ik vijftig jaar terug op school geleerd en hoewel nooit meer iets met dat bewijs gedaan kan ik dat nog wel. Wie is er nu dom?
Iemand dom vinden terwijl je zelf niet in staat bent een plaatsnaam goed te schrijven (ik neem aan dat je hier niet het Belgische gehucht bedoelt waar maar een paar honderd mensen wonen) en zelf geen goede zin kan construeren (ik heb nog nooit iemand in het nieuws opgepakt zien worden).quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:53 schreef Fer het volgende:
Was ooit iets aan het installeren bij een bekend advocatenkantoor. Die hadden een nieuwe telefoniste met een kort lederen rokje.
Op gegeven moment belde iemand op. Ze luid roepend naar een collega: Hallo! Ik heb hier meneer S. uit Vucht. Hij belt voor meester…
Ze sprak zijn volledige achternaam uiteraard en deze heer was vrij recent met veel bombarie in het nieuws opgepakt. Maar het meisje had duidelijk geen idee wie het was en waarschijnlijk ook niet dat hij vanuit de EBI belde.
Daar gaat dit topic over. Zelfs het domste wat je hebt meegemaakt. Dit zie je toch in de TT? Je zit hier niet in een breitopic.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kan je aangeven waar ik ook maar 1 iemand dom heb genoemd?
Dus het klopt wel wat ik zei. Duidelijk, je ontkent het immers niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Datwordt gebruikt om mensen uit te lachen is echt je eigen probleem.
Maar ook niet die van mij. Echt geen idee waar dit nou weer op slaat?quote:Dat jij gemene reacties plaatst, is niet mijn probleem.
Er is ook niemand die een ander dom heeft genoemd om die reden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:42 schreef Vincent_student het volgende:
Iemand dom vinden omdat die niet weet wat Vlookup is, vind ik juist niet dom. Ik motiveer altijd mensen om geen Excel te gebruiken, omdat Excel compleet zijn doel voorbij is geschoten. Het valt me op dat Excel altijd voor doeleinden wordt gebruikt waar het niet voor is bedoeld, zoals lijstjes of dat medewerkers die niet kunnen programmeren in een taal zich in allerlei bochten wringen om in Excel de meest bizarre constructies te maken waar het niet voor is bedoeld. Vlookup is daar een onderdeel van.
Daarnaast zie je vaak dat rekenbladen zo enorm zijn geworden dat er niet meer mee te werken valt. Ik zeg dus: schaf dat hele Excel af en stop je energie in professioneel programmeren, zoals in C of Python. Dat komt een stuk intelligenter over dan dat punnikwerk in Excel.
Dat zijn de ergste, te duur om b.v. eigen afval op te ruimen maar dan wel een uur zitten kletsen over een gekocht speedbootje of zo. Maar goed, dat is een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Of, nog erger: 'Nee, want daar ben ik te duur voor.'
Heb twee collega’s (zitten niet opdezelfde afdeling) die heel vaak ziek zijn. Hebben een vast contract.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je overal wel aardig doen toch, thuis zitten in de ziektewet en 90% vangen, mits je een vast contract hebt.
Ach, als dat het domste is aan de collega’s op je werk valt het reuze meequote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef Edensnator het volgende:
Spellingsfouten met d' en dt's kom ik regelmatig tegen. Mensen die daar gewoon letterlijk niks van begrijpen. En de ziekte van Kroon vond ik ook wel grappig toen ik dat een keer zag staan (i.p.v. ziekte van Crohn).
Hier heb je een bedrijfsarts voor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb twee collega’s (zitten niet opdezelfde afdeling) die heel vaak ziek zijn. Hebben een vast contract.
Als ze een periode beter zijn melden ze zich elke maand wel een dag ziek. En dan zijn ze weer een paar maanden lang ziek, tot zelfs bijna twee jaar met dat ze af en toe arbeidstherapeutisch aanwezig zijn (en zich nog vaak ziekmelden).
Het lijkt wel of ze het zo spelen dat ze net niet de ww in gaan. En zo gaan ze jaren door.
Eerst was het dit, dan is het dat. Steeds andere redenen om ziek te melden. Van een depressie naar heupproblemen tot een longontsteking tot een kleine operatie waar ze maanden voor uit de running was.
Het zijn jonge mensen waar ik het over heb.
O ja, een van de twee was zwanger, vanaf dag 1 positieve test ziek gemeld. En bij de tweede zwangerschap opnieuw. Ziek vanaf de positieve test.
Trouwens, misschien zijn deze collega’s helemaal niet dom maar juist heel gehaaid om zo min mogelijk te doen en verantwoordelijkheid te nemen. Ik erger me er in ieder geval wel aan.
Oh, hier ook van die collega's hoor. Ik geef ze geen ongelijk heel eerlijk gezegd. Als het echt een baan was waar ik keihard voor zou willen gaan dan zou ik me er wel aan storen, maar ik heb net zo goed een bullshit job als mijn collega's.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb twee collega’s (zitten niet opdezelfde afdeling) die heel vaak ziek zijn. Hebben een vast contract.
Als ze een periode beter zijn melden ze zich elke maand wel een dag ziek. En dan zijn ze weer een paar maanden lang ziek, tot zelfs bijna twee jaar met dat ze af en toe arbeidstherapeutisch aanwezig zijn (en zich nog vaak ziekmelden).
Het lijkt wel of ze het zo spelen dat ze net niet de ww in gaan. En zo gaan ze jaren door.
Eerst was het dit, dan is het dat. Steeds andere redenen om ziek te melden. Van een depressie naar heupproblemen tot een longontsteking tot een kleine operatie waar ze maanden voor uit de running was.
Het zijn jonge mensen waar ik het over heb.
O ja, een van de twee was zwanger, vanaf dag 1 positieve test ziek gemeld. En bij de tweede zwangerschap opnieuw. Ziek vanaf de positieve test.
Trouwens, misschien zijn deze collega’s helemaal niet dom maar juist heel gehaaid om zo min mogelijk te doen en verantwoordelijkheid te nemen. Ik erger me er in ieder geval wel aan.
Het is best wel makkelijk om daar een spelletje mee te spelen. Bedrijfsarts betekend echt niet zo veel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hier heb je een bedrijfsarts voor.
Schijnbaar mankeren ze voldoende om niet inzetbaar te zijn.
Dat weet ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hier heb je een bedrijfsarts voor.
Schijnbaar mankeren ze voldoende om niet inzetbaar te zijn.
Dan ga je toch wat anders doen? Als het toch maar een bullshit baan is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, hier ook van die collega's hoor. Ik geef ze geen ongelijk heel eerlijk gezegd. Als het echt een baan was waar ik keihard voor zou willen gaan dan zou ik me er wel aan storen, maar ik heb net zo goed een bullshit job als mijn collega's.
Maar zou zelf nooit de persoon zijn die zoiets zou kunnen doen.
Voor de één is dat heel makkelijk en voor de andere wel echt een hele grote opgave. Dat laatst geldt voor mij. Het gaat er om wat géén bullshit baan voor iemand is. Als iemand verpleegkunde ofzo heel leuk vind kan iemand zich makkelijk daarvoor laten bijscholen, maar stel dat iemand straaljagerpiloot wil zijn, dan is het een ander verhaal. Het ene kan wel makkelijk en het andere niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan ga je toch wat anders doen? Als het toch maar een bullshit baan is.
Walgelijk soort collega's, moet er niks van hebbenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar vraag me af of die zich niet makkelijk wat kunnen laten aanpraten. Beide dames zijn verbaal zeer sterk. Als ze aanwezig zijn praten ze ook veel en uitgebreid over wat ze allemaal mankeert. En als ze herstelt zijn (voor even) zijn ze vooral goed in het aangeven van hun grenzen en is het al snel te veel. Reken er maar niet op dat ze een keer een dienst extra komen werken om in te vallen voor een zieke collega. Gebeurd nooit. En de rest moet zich maar een tandje meer inzetten. Ik werk in de gezondheidszorg.
Dat snap ik eerlijk gezegd ook nooit. Ik heb een baan waarin ik relevant ben. Zou echt doodongelukkig worden van een bullshit job, waarin je weinig toevoegt, je salaris opstrijkt en langzaam naar je pensioen hobbelt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan ga je toch wat anders doen? Als het toch maar een bullshit baan is.
Ik word altijd moe van vacatures met al die bullshit over wat een bedrijf jouw biedt in plaats van dat ze transparant zijn over wat ze echt aan jou gaan bieden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat snap ik eerlijk gezegd ook nooit. Ik heb een baan waarin ik relevant ben. Zou echt doodongelukkig worden van een bullshit job, waarin je weinig toevoegt, je salaris opstrijkt en langzaam naar je pensioen hobbelt.
Herkenbaar. Vakinhoudelijk kan je ze gewoon met een kluitje het riet in sturen. Kost een hoop, biedt een beetje.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:24 schreef Hoppahop het volgende:
Dom…..vooral teamleiders meegemaakt die niets van het operationele werk afwisten. Continue werden ze onder de tafel geluld door de collega’s.
Niet mee eens. Ik vind het ideaal. Weliswaar voor hele simpele zaken zoals je huishoudboekje, je boeken of muziek ordenen of om je energieverbruik een beetje bij te kunnen houden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:42 schreef Vincent_student het volgende:
Iemand dom vinden omdat die niet weet wat Vlookup is, vind ik juist niet dom. Ik motiveer altijd mensen om geen Excel te gebruiken, omdat Excel compleet zijn doel voorbij is geschoten. Het valt me op dat Excel altijd voor doeleinden wordt gebruikt waar het niet voor is bedoeld, zoals lijstjes of dat medewerkers die niet kunnen programmeren in een taal zich in allerlei bochten wringen om in Excel de meest bizarre constructies te maken waar het niet voor is bedoeld. Vlookup is daar een onderdeel van.
Daarnaast zie je vaak dat rekenbladen zo enorm zijn geworden dat er niet meer mee te werken valt. Ik zeg dus: schaf dat hele Excel af en stop je energie in professioneel programmeren, zoals in C of Python. Dat komt een stuk intelligenter over dan dat punnikwerk in Excel.
Ligt er maar net aan wat er gevraagd wordt door het hogere management aan de teamleider. Ik doe operationeel ook weinig, maar dat is dan ook mijn werk niet. Daarvoor zitten de mensen in mijn team er, als specialist op dat gebied.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:24 schreef Hoppahop het volgende:
Dom…..vooral teamleiders meegemaakt die niets van het operationele werk afwisten. Continue werden ze onder de tafel geluld door de collega’s. De teamleiders hadden wel mooie praatjes op LinkedIn maar qua kennis was het gewoon waardeloos. Regelmatig teamleiders huilend zien vertrekken.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb het over het werk. Wat je thuis uitvogelt, daar doe ik ook allemaal aan mee. Ik heb nog computers uit de jaren 90 met Windows 95 en 98. Werkt heerlijk. En ze blijven het maar doen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik vind het ideaal. Weliswaar voor hele simpele zaken zoals je huishoudboekje, je boeken of muziek ordenen of om je energieverbruik een beetje bij te kunnen houden.
Nu heb ik wel een hele oude versie van MS Office (2003) en die werkt nog steeds prima. Voor mij dan.
[ afbeelding ]
Zeker als je al een beetje tegen pensioen aanhobbelt laat je het meestal wel om weg te solliciteren of te veel kritiek te hebben.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat snap ik eerlijk gezegd ook nooit. Ik heb een baan waarin ik relevant ben. Zou echt doodongelukkig worden van een bullshit job, waarin je weinig toevoegt, je salaris opstrijkt en langzaam naar je pensioen hobbelt.
Voor de één kan dat en voor de ander is dat heel moeilijk. Het is maar waar je relevant in wil zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Voor mij is de definitie van een bullshit job juist dat je niet echt relevant bent. 95% van die mensen kan prima betekenisvol werk gaan doen, de vacatures vliegen je momenteel om de oren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voor de één kan dat en voor de ander is dat heel moeilijk. Het is maar waar je relevant in wil zijn.
Zoals ik zei, het gaat er om wat betekenisvol is voor jou. Ik kan wel een baan doen die heel betekenisvol is voor de maatschappij, maar als het dat niet voor mij is is het net zo goed een bullshitjob.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Voor mij is de definitie van een bullshit job juist dat je niet echt relevant bent. 95% van die mensen kan prima betekenisvol werk gaan doen, de vacatures vliegen je momenteel om de oren.
Dat zijn dan ook (even ongezien) DRAKEN van "systemen" gebouwd door techneuten voor techneuten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:29 schreef DJKoster het volgende:
Af en toe een stagiair die na een maand nog niet vlot de basisfuncties van ons LIMS beheerst
Het is puur de druk die ze niet aankunnen en niet kunnen inleven. En de medewerkers zijn specialisten in hun vakgebied en doen gevaarlijk / risicovol werk - 24 uur - per dag. Het is een apart slag man / vrouw. Dat moet de teamleider begrijpen. Lukt dat niet dan staat de teamleider er alleen voor en laten ze hem / haar vallen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:05 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat er gevraagd wordt door het hogere management aan de teamleider. Ik doe operationeel ook weinig, maar dat is dan ook mijn werk niet. Daarvoor zitten de mensen in mijn team er, als specialist op dat gebied.
Overigens, als je regelmatig teamleiders huilend hebt zien vertrekken lijkt me er meer mis dan enkel dat ze operationeel niets kunnen, dat neigt meer naar een onveilige werksituatie.
Echt absurd dat het allemaal maar kan, maar als werkgever heb je gewoon pech in NL.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar vraag me af of die zich niet makkelijk wat kunnen laten aanpraten. Beide dames zijn verbaal zeer sterk. Als ze aanwezig zijn praten ze ook veel en uitgebreid over wat ze allemaal mankeert. En als ze herstelt zijn (voor even) zijn ze vooral goed in het aangeven van hun grenzen en is het al snel te veel. Reken er maar niet op dat ze een keer een dienst extra komen werken om in te vallen voor een zieke collega. Gebeurd nooit. En de rest moet zich maar een tandje meer inzetten. Ik werk in de gezondheidszorg.
Ja en dat draagt ook weer lekker bij aan het onbegrip op de werkvloer bij die lui..quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 01:20 schreef Baklapper het volgende:
Collega's die vanachter het bureau complexe processen bedenken en dan verbaasd zijn dat werklui het niet begrijpen en dat een project vervolgens compleet flopt.
Ik dacht het, jij zei het,quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:14 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Iemand dom vinden terwijl je zelf niet in staat bent een plaatsnaam goed te schrijven (ik neem aan dat je hier niet het Belgische gehucht bedoelt waar maar een paar honderd mensen wonen) en zelf geen goede zin kan construeren (ik heb nog nooit iemand in het nieuws opgepakt zien worden).
En tenslotte: wat heeft kleding met domheid te maken?
Wat is daar dom aan? Zo boeiend is het toch ook niet als je een andere taal niet helemaal onder de knie hebt?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:41 schreef blomke het volgende:
Accountmanager die het verschil tussen "to reach" en "to receive" niet wist; schreef in een brief aan een buitenlandse (Zwitserse) klant: "I hope that you received Switserland safe and well"
Wel als acadeem. Klant nooit meer terug gezien.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is daar dom aan? Zo boeiend is het toch ook niet als je een andere taal niet helemaal onder de knie hebt?
Rare klant die na een kleine spelvaut weg loopt dan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel als acadeem. Klant nooit meer terug gezien.
Vanwege een spelfout? Dat kan ik me niet voorstellen. En ook academici hoeven toch niet foutloos Engels te kunnen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel als acadeem. Klant nooit meer terug gezien.
Dat verhaal van die programmeurs is wel afhankelijk van de senioriteit, bij een junior die na een jaar niet goed weet wat de software doet is dit eigenlijk wel een fout van de senior boven hem.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:59 schreef sigme het volgende:
Ik heb wel eens een hele domme collega gehad. Zwakbegaafd. Die deed z'n werk uitstekend.
Ik heb wel eens een collega gehad die echt alles verprutste en voortdurend bij de hand genomen moest worden om de boel niet in de soep te laten lopen. We hadden hem nodig omdat hij de autorisaties had die nodig waren (en wij niet). Dus als wij 'm maar goed instrueerden (als in: er naast staan en zorgen dat ie intypt wat ingetypt moet worden) ging het goed. Dat was verder een intelligente en bijzonder muzikale man, maar dit werk was z'n forte niet.
Zo heb ik ook wel redelijk bekwame programmeurs als collega gehad. Als duidelijk was wat er geprogrammeerd moest worden kunnen ze dat correct in javacode vangen. Maar na een jaar hadden ze nog steeds zelf geen enkel inzicht in nut/doel/noodzaak etc van de programma's voor de gebruikers.
Ik heb ook wel collega's die zich compleet een slag in de rondte testen op een luizige grenswaarde voor een batchproces dat eenmaal per jaar draait en wat geen vaste peildata heeft. Tsja.
En ik heb ook wel functies gezien waarin de een na de ander afbrandt omdat er eigenlijk geen werk te doen is. In mijn ervaring heb je dan ongeveer 5 weglopers voordat je er een passende klaploper hebt zitten, die kan het dan jaren volhouden en zolang is iedereen tevree. Een enkele keer landt er dan iemand op zo'n positie met én ambitie én de capaciteit om de functie aan te passen tot iets waar daadwerkelijk iets gedaan wordt.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rare klant die na een kleine spelvaut weg loopt dan.
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanwege een spelfout? Dat kan ik me niet voorstellen. En ook academici hoeven toch niet foutloos Engels te kunnen?
Maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel programmeurs die dat ondanks alle hulp en uitleg gewoon niet oppikken, dat van dat doel/nut/noodzaak van hun programmatuur. Die kunnen trouwens dan ook nooit senior-programmeur worden, en je kan je ook afvragen of ze wel geschikt zijn voor hun vak. Het komt ook 'dom' over, van die mensen die dus al jaren aan dezelfde set programma's werken en nog steeds niet weten wat die programma's precies doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat verhaal van die programmeurs is wel afhankelijk van de senioriteit, bij een junior die na een jaar niet goed weet wat de software doet is dit eigenlijk wel een fout van de senior boven hem.
Mwah, die zin zit wel boven A1 niveau lijkt me. Voor accountmanagement hoeft C2 ook niet toch?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.
B2 wel minimaal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, die zin zit wel boven A1 niveau lijkt me. Voor accountmanagement hoeft C2 ook niet toch?
Bijzonder dan dat hier niet wordt ingegrepen op enige wijze. Een up or out aanpak is misschien niet ideaal, maar dit is wel weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel programmeurs die dat ondanks alle hulp en uitleg gewoon niet oppikken, dat van dat doel/nut/noodzaak van hun programmatuur. Die kunnen trouwens dan ook nooit senior-programmeur worden, en je kan je ook afvragen of ze wel geschikt zijn voor hun vak. Het komt ook 'dom' over, van die mensen die dus al jaren aan dezelfde set programma's werken en nog steeds niet weten wat die programma's precies doen.
Ik heb afgeleerd om te denken dat die mensen ook echt dom zijn; dat zijn ze niet, maar hun manier van denken/leren sluit ten eerste niet aan bij mijn opvattingen over wat ze zouden moeten leren/weten en ten tweede niet bij de eisen om goed (senior) te worden binnen hun vak. Maar als junior of medior kunnen ze uitstekend op hun plek zijn.
Moet je je voorstellen dat je iemand een ontslagvergunning komt aanvragen en als reden geeft 'maakte taalfout'.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.
Ik vind het eerder een teken van domheid van de schrijver zelf, als je kleding betrekt in je oordeel over iemand.quote:
Oh zelfde bijna meegemaakt. In het bedrijf kwam iemand die ik gelijk wantrouwde (het is zo simpel, doen een belletje naar een ex wrleekgever) als commercieel accountmanager.quote:Op zondag 25 augustus 2024 10:02 schreef spicymchaggis het volgende:
Er valt me enkel een accountmanager in die ook aan acquisitie deed en waarbij een door hem binnengehaalde opdracht in een lade verdween en vervolgens vergeten werd, de klant (een tak binnen een grote Duitse multinational) belde enkele maanden later een collega van me op en vroeg hem naar de status van de opdracht. Uiteraard wist mijn collega nergens van...
Diezelfde account manager was bij sommige klanten ook niet meer welkom en schuwde ook nepotisme niet: zijn schoonzus - die tot dan nooit meer dan barvrouw en serveerster was geweest - werd door hem persoonlijk als "office assistent" (of iets dergelijks) binnengehaald en streek vervolgens een vorstelijk senior engineer salaris op.
En wat was de baan die diegene moest vervullen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:21 schreef Andromache het volgende:
Eindtrede schaal 13. Rijksoverheid. Wist he-le-maal niets van elementaire logica, statistiek, onderzoek doen, methodologie, kraamde totale onzin uit over wetenschap. Maar wel een salarisstrook van heb ik jou daar.
Eens. Maar in menig bedrijf mag je als stafmedewerker absoluut niet zelf uitvoerbare code gaan fabriceren en is het enige beschikbare middel VBA.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:42 schreef Vincent_student het volgende:
Geen flauw idee. Een of andere senior strategische adviseursfunctie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En wat was de baan die diegene moest vervullen?
Op het vlak van wetenschap?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Een of andere senior strategische adviseursfunctie.
Een expertisecentrum waar ze ook een bak gedragswetenschappers en data scientists naar binnen gefietst hadden. Met een flink aantal omhooggevallen vinkjeszetters erbij.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Op het vlak van wetenschap?
Oh is dat zo? Dat verbaast me. In onze organisatie heeft iedere afdeling een data-analist of datascientist die een repertoire aan programmeertalen en tools tot zijn beschikking heeft. Dat is om de centrale automatiseringsafdeling die over grote systemen gaat te ontlasten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:30 schreef Andromache het volgende:
[..]
Eens. Maar in menig bedrijf mag je als stafmedewerker absoluut niet zelf uitvoerbare code gaan fabriceren en is het enige beschikbare middel VBA.
Vreemd, joh! Ik wel:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:42 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Het woord 'joh' kan ik ook niet terugvinden in de Dikke van Dale.
https://www.vandale.nl/gr(...)rlands/betekenis/Johquote:joh (tussenwerpsel)
1
als aanspreking: joh, hou nou 's even op!
Ik heb gewerkt bij organisaties waar er inmiddels wel wat uitgerold wordt aan lowcodeplatformen voor gebruik door jan-met-de-korte-achternaam, maar dat is het dan ook wel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Dat verbaast me. In onze organisatie heeft iedere afdeling een data-analist of datascientist die een repertoire aan programmeertalen en tools tot zijn beschikking heeft. Dat is om de centrale automatiseringsafdeling die over grote systemen gaat te ontlasten.
Als iemand niet analytisch kan denken dan kan je ze wel trucjes aanleren maar zodra iets niet meer als verwacht gaat dan lopen ze vast.quote:
Klopt. Ik heb bij Interpay gewerkt en die werkten met spreadsheets!!!! Enorme excels. Was verschrikkelijk. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ze berekenden creditcardsbedragen met excels. Ik lieg dit niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:32 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt bij organisaties waar er inmiddels wel wat uitgerold wordt aan lowcodeplatformen voor gebruik door jan-met-de-korte-achternaam, maar dat is het dan ook wel.
Sterker nog, ik ken een registeraccountant die beweert dat menig grote systeembank voor opmerkelijk belangrijke bedrijfsfuncties tot op de dag van vandaag vertrouwt op uitgebreide spreadsheets met wat externe koppelinkjes en flink wat macro's.![]()
Excel rekent nooit mis andersquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:15 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb bij Interpay gewerkt en die werkten met spreadsheets!!!! Enorme excels. Was verschrikkelijk. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ze berekenden creditcardsbedragen met excels. Ik lieg dit niet.
Laat maar. Ik zal het wel mis hebben. Maar als professional zeg ik, als je een creditcardadministratie van een bank in excel doet, heb je iets niet goed begrepen.quote:
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef 215 het volgende:
[..]
Zeker als je al een beetje tegen pensioen aanhobbelt laat je het meestal wel om weg te solliciteren of te veel kritiek te hebben.
Veel zestigplussers worden op het werk niet meer voor vol aangezien en dus steeds meer op een zijspoor gezet.
Op mijn werk zit er ook zo'n ééntje.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.
Nou geef hem zijn geld dan maar, belast hem met thuis te gaan zitten, maar wel met enkelband en hij mag niet naar buitenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:43 schreef GM78 het volgende:
[..]
Op mijn werk zit er ook zo'n ééntje.
Is 60 jaar en heeft er geen zin meer in.
Alles is kut, en zelf doet die het liefst zo min mogelijk.
Komt er ook openlijk voor uit dat die wil stoppen, maar gewoon zijn tijd uit gaat zitten tot zijn pensioen ivm inkomen.
Doet de sfeer op de afdeling niet veel goed
Zo typisch ook. Hier ook van die mensen. Paar jaar geleden zo'n iemamd die met pensioen zou. Deed echt helemaal niks meer op een dag qua werk. Hadden ze iets georganiseerd na werk om afscheid te nemen. Was ie al weggegaan met z'n vrouw en heeft nooit meer iets van zich laten horen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.
Die mening deel ik. Echter hebben wij wel professionele software voor onze taken en 90% van de tijd zou ik het en gebruikersvriendelijker en sneller en betrouwbaarder kunnen verwerken in excel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:18 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Laat maar. Ik zal het wel mis hebben. Maar als professional zeg ik, als je een creditcardadministratie van een bank in excel doet, heb je iets niet goed begrepen.
Dan had ik wel overal mijn ontslag gekregen als het om spellingsfouten of taalfouten gaat. Nu ben ik nooit manager geweest maar in de engineering had ik toch wel een behoorlijke functie als hoofd constructeur. En ondanks dat ik nooit klachten heb gehad in die tijd en overal aan de slag kon gaan zonder te solliciteren bij andere ing. bureaus heb ik toch wel fouten gemaakt. Niemand is perfect. De kunst is om je zwakheden te compenseren met zaken waar je juist goed in bent. En de zaken die je minder goed liggen laat je aan een ander over.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 08:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat je iemand een ontslagvergunning komt aanvragen en als reden geeft 'maakte taalfout'.
Fixedquote:Op woensdag 4 september 2024 00:30 schreef Cherni het volgende:
Als hij een PenID zag kon die daar niets uit maken terwijl ik de installatie al in mijn hoofd had zitten.
Dat laatste (eerste ook wel) vind ik enorm ergelijk.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:22 schreef Black-Death het volgende:
Echt domme mensen misschien niet tegengekomen, het is vaak een opeenstapeling van fouten. Als je al zo vaak iemand dingen uitlegt, instructies mailt, en vervolgens alsnog medische informatie van patiënten in het verkeerde dossier hangt..
En van die types die alles van zich afschuiven. Hele dag wat zitten Facebooken, en als er een mailtje binnenkomt weten ze het allemaal niet of hoort dat opeens niet bij hun taken. Flikker toch op
Ga jij vegen dan als dat niet in je taakomschrijving past?quote:Op woensdag 4 september 2024 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat laatste (eerste ook wel) vind ik enorm ergelijk.
En wie bepaalt dat wat die mensen doen? De werkgever en niet zijzelf. Godver!
Wie bepaalt dat. Als de baas dat zegt dan doe je dat.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ga jij vegen dan als dat niet in je taakomschrijving past?
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat. Als de baas dat zegt dan doe je dat.
Wie bepaalt dat je tijdens de baas zijn tijd maar niks gaat doen. De baas niet iig.
Ja prima.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.
Inmiddels is hij ontslagen en zit Franco Colapinto op zijn plekquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:03 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb zo'n lompe gast als collega hoeveel tonnen schade hij gemaakt heeft in de jaren dat ik met hem samenwerk is echt ongeloofelijk. Dan hebben ze weer een stevig gesprek met hem en dan is weer het afwachten tot de volgende schade. Maarja hij werkt er nog steeds dus uiteindelijk kunnen ze er ook weinig aan doen lijkt het.
Ik ken zat bijna-pensionado's die dat juist helemaal niet erg vinden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef 215 het volgende:
[..]
Zeker als je al een beetje tegen pensioen aanhobbelt laat je het meestal wel om weg te solliciteren of te veel kritiek te hebben.
Veel zestigplussers worden op het werk niet meer voor vol aangezien en dus steeds meer op een zijspoor gezet.
Tsja, dat hangt ook wel een beetje af van de situatie en van het type bedrijf.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.
Frappant dat er dagelijks veel jonkies aan mijn bureau staan met allerhande vragen en problemen waar ze zelf geen antwoord op hebben.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef 215 het volgende:
Het zal een combinatie zijn van bedrijfscultuur, en van de houding van de betreffende 'oude medewerker'.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant dat er dagelijks veel jonkies aan mijn bureau staan met allerhande vragen en problemen waar ze zelf geen antwoord op hebben.
Ik ben dan weer wel een geliefde collega. Maar ik hoef mij daar geen zorgen om te maken want in deze functie is er genoeg werk binnen mijn functieomschrijving.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Tsja, dat hangt ook wel een beetje af van de situatie en van het type bedrijf.
Als je hier altijd zo star in bent zal je wrs geen geliefde collega zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |