abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214691054
Wat waren het voor figuren, hoe lang duurde het voordat ze konden vertrekken en wat gaf de uiteindelijke doorslag?
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:17:49 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214691122
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.

Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214691307
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.

Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214691348
Ik heb weleens met eentje een stuk moeten opstellen en toen ik haar product kreeg zag ik er allemaal hyperlinks in staan. Bleek ze allerlei shit te hebben gecopy-paste van Wikipedia.
pi_214691375
Hoorde iemand op de klantenservice een keer in gesprek met een klant.

Dat spel je met de O van auto ( Oto zoals zij het uitspreekt)

Dat was wel grappig :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214691693
Geen last van, ik werk louter met hooggeleide G's.
pindazakje
  maandag 12 augustus 2024 @ 15:16:35 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_214691705
De grootste incompetente lui werden juist niet ontslagen. In de zorg kun je zakkenvullen (al dan niet thuis zittend in de ziektewet) tot je pensioen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214691731
Iemand die mailde dat ze graag " menuur of 3 wilde beginnen."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 augustus 2024 @ 16:17:32 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214692252
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:19 schreef koemleit het volgende:
Iemand die mailde dat ze graag " menuur of 3 wilde beginnen."

SPOILER
SPOILER
Hier zijn er wel een paar die rond 1 uur smiddags beginnen, maar die zijn dan ook veel sneller in hun werk dan de rest.
  maandag 12 augustus 2024 @ 16:20:06 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214692270
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.

Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excel _O- maar dat leg je gewoon uit en dan is t gedaan.

Alles kan geleerd worden. Bedrijven waar ze niet genoeg tijd steken in het inwerken van mensen eindigen vaak met werknemers die na iedere new joiner 10% minder weten dan de vorige.
pi_214692591
Annette. Een secretaresse die ingewikkelde technische rapporten niet alleen huisstijlde (wat haar taak was) maar zonder overleg ook inhoudelijk aanpastte omdat ze het beter leesbaar vond.

Het heeft gelukkig niet meer dan een paar maanden geduurd voodat ze ontslagen werd.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_214693856
Een collega met een grote lege kist op de lepels van de heftruck die niet tussen twee gebouwen door kon. Hij probeerde het op alle manieren: vooruit, achteruit, heel hoog met de mast helemaal uitgeschoven maar het lukte niet. Deed me denken aan een hond met een stok in de bek die tussen twee paaltjes door probeert te komen.
Later maar even geholpen en de kist een kwartslag gedraaid. :)
Ja, het bedrijf kreeg wat subsidie om hem aan het werk te houden maar hij nam zijn werk wel serieus en was altijd vriendelijk. Veel prettiger dan sommige luie horken met "normale intelligentie". Hij heeft later zelf ander werk gevonden.
pi_214694369
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:16 schreef ZarB het volgende:
De grootste incompetente lui werden juist niet ontslagen. In de zorg kun je zakkenvullen (al dan niet thuis zittend in de ziektewet) tot je pensioen.
Kun je overal wel aardig doen toch, thuis zitten in de ziektewet en 90% vangen, mits je een vast contract hebt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214697144
Hier hebben we er ook eentje die iedere week weer uitgelegd moet krijgen hoe dr laptop werkt.

Opzich is een paar keer uitleggen niet heel erg, maar je mag na bijna een jaar toch wel verwachten hoe mail, word en wat andere basic apps werken.
pi_214716942
Collega had ik die altijd wachtwoorden kwijt was, duurde dan 2 uur om overal weer in te komen... heerlijk opstarten zo na een vakantie of weekend (dachten wij anders over).
pi_214716967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 22:55 schreef bananen-plukker het volgende:
Collega had ik die altijd wachtwoorden kwijt was, duurde dan 2 uur om overal weer in te komen... heerlijk opstarten zo na een vakantie of weekend (dachten wij anders over).
Groeien die bananen niet gewoon buiten dan?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_214717091
Ik heb nog nooit gemerkt dat domheid een probleem was op de werkvloer. Ik verbaas me er wel over hoe slecht georganiseerd veel mensen zijn, maar dat is eerder regel dan uitzondering en daarvoor word je niet de laan uitgestuurd. Niet kunnen en willen samenwerken, dat zorgt er in enkele gevallen wél voor dat iemand niet aan kan blijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214718746
Spellingsfouten met d' en dt's kom ik regelmatig tegen. Mensen die daar gewoon letterlijk niks van begrijpen. En de ziekte van Kroon vond ik ook wel grappig toen ik dat een keer zag staan (i.p.v. ziekte van Crohn).
Edensnator over 'n out
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:43:28 #19
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214718801
quote:

Nou...
Ooit iemand die bezig was met HBO aan het inwerken voor een baan in het werkveld waar ze ook voor studeerde. Sommige dingen kwamen echt niet aan hoor. Ik was bezig met babysitten ipv inwerken. Ze heeft het een maand volgehouden geloof ik.
Was ook type die dacht dat ze college online kon volgen terwijl ze op werk was en ervoor betaald kreeg.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:48:56 #20
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214718849
Iemand met een PhD die zo aan het nadenken was voor het werk (inwegen als bijbaan) dat ze ontzettend langzaam was en nog fouten maakte ook.
Nog iemand die als reintergratie bij ons was met een uni diploma of zelfs PhD die opzettelijk fouten maakte zodat hij ontslagen zou worden.

En allemaal mensen die zich hier duizend keer aan dezelfde steen stoten, omdat ze puur geen interesse hebben in het werk.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:56:38 #21
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214718907
quote:
Domme mensen op de werkvloer bestaan niet
Jawel hoor. Bij bosjes.
pi_214718952
Niet echt dom, vooral niet-willend.

Je merkt gewoon dat met de laatste jaren de mentaliteit van mensen gigantisch achteruit is gegaan, weinigfulltime, niet willen leren voor werk, liefst thuiswerken en dan eigenlijk gewoon iets anders aan het doen zijn natuurlijk.

Ik snap dat we allemaal zo veel mogelijk willen verdienen op een zo fijn mogelijke manier, maar daarvoor moet je je wel een beetje bewijzen en dat mist vaak.

Snap ook wel dat er steeds meer voor ZZP'ers gekozen wordt want die kun je gewoon meteen wegsturen in plaats van nog 5 van de 6 maanden contract uitzitten...

Okay we hadden eens een collega die het alleen maar over auto's kon hebben, elke dag te laat kwam met weer een nieuwe smoes, en volledig into crypto was (we moesten alles investeren in Ethereum).
Lachen joh.
pi_214718975
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:

Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excel _O-
Wat is daar precies _O- aan?

Ken jij alle formules in Excel uit je hoofd dan?
pi_214718981
Een keer een nieuwe collega gehad die in haar eerste week lekker Netflix ging kijken (kantoorbaan). Toen iemand vroeg wat ze aan het doen was zei ze ja ik ben 'klaar' met de taakjes die mij gegeven werden en het kwam niet in haar op om gewoon even naar iemand toe te lopen om te vragen wat ze nu kon gaan doen. Is haar proeftijd niet doorgekomen want het bleef niet bij 1 keer.
pi_214719076
quote:

[..]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.

Dit was het pre-digitale tijdperk. Alle inkoopfacturen waren nog op papier verwerkt en moesten daarna opgeruimd in ordners. Op alfabetische volgorde, zowel qua letter als binnen de letter.

Dat bleek ook na veel uitleg, oefenen, herhalen, alfabet ernaast, dingen opnieuw moeten doen echt onmogelijk.

Het maakte het niet gemakkelijker dat ze zichzelf heel wat vond en iedere fout afwees en op een ander probeerde af te wentelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214719805
90% van alle gemiddelde baantjes kan je met een IQ van 100 gewoon leren, maar je moet niet verwachten als je nog nooit ergens in verdiept had dat het in 1x goed kan gaan. Stratenmakers zijn gemiddeld gezien vrij dom, maar het maakt niet uit of je IQ 160 of hoger is, je kan niet iemand z'n werk net zo goed doen als iemand die 20 jaar dat werk doet. En als iemand het na 100x uitleggen op de werkvloer nog niet begrijpt, dan is zijn IQ gewoon te laag voor de werkzaamheden die hij moet doen.

Meestal zijn het gewoon mensen die geen zin hebben en het ook niet willen begrijpen :Z
Facts don't care about your feelings
pi_214720779
Accountmanager die het verschil tussen "to reach" en "to receive" niet wist; schreef in een brief aan een buitenlandse (Zwitserse) klant: "I hope that you received Switserland safe and well"
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214721139
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wat is daar precies _O- aan?

Ken jij alle formules in Excel uit je hoofd dan?
Ik ken alle gangbare Excel formules uit mijn hoofd.

En als ik die niet ken, dan weet ik vast wel hoe die gebruikt moeten worden.

Gewoon geinig als mensen standaard formules niet kennen.
pi_214721168
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Stoer man, maar als mensen zien dat je je veters niet goed kan strikken zullen ze alsnog in dit topic posten dat je dom bent.
pi_214721185
quote:

[..]

Dus als jij iets wel weet en een ander niet, is de ander dom.

En vlookup is geen standaard formule die in een basis Excel cursus gegeven wordt. Dat wordt gegeven in een Excel cursus voor gevorderden. Dus nee, dat maakt mensen niet dom.

Jou wel, omdat jij de intelligentie niet bezit om je in te leven in andere mensen met andere kennis.
pi_214721333
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Stoer man, maar als mensen zien dat je je veters niet goed kan strikken zullen ze alsnog in dit topic posten dat je dom bent.
Klopt. Dat is die kortzichtigheid van mensen.

Domheid is zeldzaam. Iedereen kan bijna alles leren.
pi_214721337
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus als jij iets wel weet en een ander niet, is de ander dom.

En vlookup is geen standaard formule die in een basis Excel cursus gegeven wordt. Dat wordt gegeven in een Excel cursus voor gevorderden. Dus nee, dat maakt mensen niet dom.

Jou wel, omdat jij de intelligentie niet bezit om je in te leven in andere mensen met andere kennis.
Wie zegt dat? Je moet nou geen woorden in mijn mond leggen.

Mijn eerste reactie is letterlijk dat domme mensen op de werkvloer niet bestaan.
pi_214721399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:41 schreef blomke het volgende:
Accountmanager die het verschil tussen "to reach" en "to receive" niet wist; schreef in een brief aan een buitenlandse (Zwitserse) klant: "I hope that you received Switserland safe and well"
Ik kwam ooit een vacature tegen waarbij men het belangrijk vond dat men de Engelse taal beheerste. Om te filteren had men de vacature ook maar naar het Engels vertaald.

Het was volslagen duidelijk hoezeer ze om dergelijke mensen zaten te springen toen de zinsnede “must be able to dominate the English language” voorbij kwam.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 15 augustus 2024 @ 17:14:46 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214721516
Tijdens een stage, al heel wat jaren geleden, werkte ik bij een klein bedrijf met ongeveer tien medewerkers. Samen met nog twee andere stagiairs waren we er om ervaring op te doen. Het was een gemoedelijke werksfeer, en elke ochtend werd er even besproken wat iedereen van plan was te doen en of er hulp of advies nodig was.

Eén van de andere stagiairs, viel al snel op. Iedere ochtend nam hij uitgebreid de tijd om te vertellen waar hij mee bezig was en hoe geweldig alles verliep. Zijn verhalen waren vol bravoure, en het leek alsof hij bergen werk verzet kreeg. Hij liet geen kans onbenut om te benadrukken hoe goed hij het allemaal onder controle had en hoe goed die het allemaal wist.

Tot er na meerdere weken een voortgangsgesprek kwam, hierin werd samen met een medewerker gekeken naar wat er nu stond qua code en of dit de goede richting op ging. Hierin werd het de medewerker langzaam duidelijk dat er niet zo veel was uitgevoerd en is het gesprek verplaatst naar een aparte ruimte waar wij niet zaten.

Nu bleek dus dat er van enige voortgang totaal geen sprake was, en dat al die mooie verhalen onzin waren. In plaats van code te schrijven en zijn project te ontwikkelen, had hij zijn dagen vrijwel volledig doorgebracht op sociale media. Dit was niet alleen te merken aan het gebrek aan resultaat, maar ook zichtbaar in de log van het systeem waar de code opgeslagen moest worden(github).

Die kon toen dus vertrekken, nooit meer wat van die kerel gehoord. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 15-08-2024 17:20:43 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214722398
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:56 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
Jij met je ' _O- ' . Die smiley wordt gebruikt om anderen uit te lachen / iets belachelijk te maken.
quote:
Je moet nou geen woorden in mijn mond leggen.
Dat doe je dus letterlijk zelf.
quote:
Mijn eerste reactie is letterlijk dat domme mensen op de werkvloer niet bestaan.
Om het in de volgende reactie dus teniet te doen.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:25:51 #36
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_214722837
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Jij met je ' _O- ' . Die smiley wordt gebruikt om anderen uit te lachen / iets belachelijk te maken.
[..]
[..]
Ga er nou niet mee in discussie, die gast kan alleen maar trollen.

Dit hele 'domme mensen bestaan niet, alleen slecht ingewerkte, kijk hoe positief ingesteld ik ben maar intussen doe ik belerend om iets dat waarschijnlijk 80% van werkend Nederland niet kent', was voor zijn doen wel een redelijk subtiele moet ik zeggen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_214723038
quote:

[..]

Ook de statistische functies??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214724539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef Edensnator het volgende:
Spellingsfouten met d' en dt's kom ik regelmatig tegen. Mensen die daar gewoon letterlijk niks van begrijpen. En de ziekte van Kroon vond ik ook wel grappig toen ik dat een keer zag staan (i.p.v. ziekte van Crohn).
En het dan hebben over spellingSfouten, natuurlijk joh.
Karper diem, vis van de dag
pi_214725739
quote:

[..]

Beetje kortzichtig van je. Dat vlookup kende ik ook niet maar met vijf minuten via google snap ik het wel denk ik. Het is maar net waar je mee bezig bent hele dagen, ik heb in geen vijf jaar een knap excell blad gemaakt dus is het niet zo vreemd dat de actuele kennis wat minder is.

Maar eh, kan jij hier even het bewijs voor de stelling Pythagoras reproduceren? Dat heb ik vijftig jaar terug op school geleerd en hoewel nooit meer iets met dat bewijs gedaan kan ik dat nog wel. Wie is er nu dom?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 22:42:36 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214725795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:28 schreef dl3b het volgende:

[..]
https://www.vlaanderen.be(...)ngfout-spellingsfout
The love you take is equal to the love you make.
pi_214725988
Was ooit iets aan het installeren bij een bekend advocatenkantoor. Die hadden een nieuwe telefoniste met een kort lederen rokje.

Op gegeven moment belde iemand op. Ze luid roepend naar een collega: Hallo! Ik heb hier meneer S. uit Vucht. Hij belt voor meester…

Ze sprak zijn volledige achternaam uiteraard en deze heer was vrij recent met veel bombarie in het nieuws opgepakt. Maar het meisje had duidelijk geen idee wie het was en waarschijnlijk ook niet dat hij vanuit de EBI belde.
.
pi_214726019
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:53 schreef Fer het volgende:
Was ooit iets aan het installeren bij een bekend advocatenkantoor. Die hadden een nieuwe telefoniste met een kort lederen rokje.

Op gegeven moment belde iemand op. Ze luid roepend naar een collega: Hallo! Ik heb hier meneer S. uit Vucht. Hij belt voor meester…

Ze sprak zijn volledige achternaam uiteraard en deze heer was vrij recent met veel bombarie in het nieuws opgepakt. Maar het meisje had duidelijk geen idee wie het was en waarschijnlijk ook niet dat hij vanuit de EBI belde.
Omdat het haar niet boeit wie er opgepakt is, is ze dom? Of?
pi_214726488
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat het haar niet boeit wie er opgepakt is, is ze dom? Of?
Nou, als je bij een bedrijf gaat werken is het vaak wel handig om enig inzicht te hebben wie de klanten zijn ja.
pi_214727848
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:28 schreef dl3b het volgende:

[..]
Het woord 'joh' kan ik ook niet terugvinden in de Dikke van Dale.
Edensnator over 'n out
pi_214727983
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:03 schreef Pajanus het volgende:
Niet echt dom, vooral niet-willend.

Je merkt gewoon dat met de laatste jaren de mentaliteit van mensen gigantisch achteruit is gegaan, weinigfulltime, niet willen leren voor werk, liefst thuiswerken en dan eigenlijk gewoon iets anders aan het doen zijn natuurlijk.

Ik snap dat we allemaal zo veel mogelijk willen verdienen op een zo fijn mogelijke manier, maar daarvoor moet je je wel een beetje bewijzen en dat mist vaak.

Snap ook wel dat er steeds meer voor ZZP'ers gekozen wordt want die kun je gewoon meteen wegsturen in plaats van nog 5 van de 6 maanden contract uitzitten...

Okay we hadden eens een collega die het alleen maar over auto's kon hebben, elke dag te laat kwam met weer een nieuwe smoes, en volledig into crypto was (we moesten alles investeren in Ethereum).
De goede mentaliteit eigenlijk door werk op plaats 3 ipv 1 te zetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214728012
Tijdens een cursus waren er mensen die niet wisten wat 1 procent van 100 was.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:43:51 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214728093
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 07:42 schreef Edensnator het volgende:

[..]
Jawel, hoor.

Van Dale Groot woordenboek Nederlands

joh (tussenwerpsel)
➊ (informeel) aanspreekvorm

▼ voorbeelden

hé joh!

kop op, joh
The love you take is equal to the love you make.
pi_214728097
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Onzin, als je aangenomen bent om bepaald werk te doen dan doe je dat gewoon zo goed mogelijk. Dat betekent niet dat je moet zwoegen, stressen, zweten waardoor je thuis kapot bent... dat betekent verdiepen in wat je aan het doen bent en het zo efficiënt mogelijk uitvoeren ZODAT je niet hoeft te zwoegen. Vaak zie je dat stress bij mensen juist ontstaat doordat ze het hele proces niet goed op orde hebben of gewoon niet goed/slim genoeg zijn voor hun werkzaamheden.
pi_214728143
Een stagiaire die bijvoorbeeld een keer de barcode van een printer moest oplezen. Die kon ze niet vinden, dus las ze de barcode van het tafeltje waar de printer op stond maar op.

En nog een Wajonger waar echt niet mee te werken viel, maar die had sowieso mentale issues.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:56:25 #50
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214728169
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik begrijp je opmerking niet zo goed, jij wilt ook dat er minder gepresteerd wordt?

Prima als je andere prioriteiten hebt, maar gewoon niet-functioneren is wel een beetje triest hoor.
quote:

[..]
Tja, zelf weten.
Ik denk dat er voor de meerderheid zeker hele leuke banen zijn, het leven is makkelijker met wat meer geld en een goede carriere.

Zelf denk ik ook dat er snel al een splitsing gaat ontstaan van een minderheid aan mensen die wél werken wil en een grote groep die dat niet wilt en uiteindelijk terecht komt in een Amazon-warehouse ofzo.
Lachen joh.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:57:27 #51
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214728172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Onzin, als je aangenomen bent om bepaald werk te doen dan doe je dat gewoon zo goed mogelijk. Dat betekent niet dat je moet zwoegen, stressen, zweten waardoor je thuis kapot bent... dat betekent verdiepen in wat je aan het doen bent en het zo efficiënt mogelijk uitvoeren ZODAT je niet hoeft te zwoegen. Vaak zie je dat stress bij mensen juist ontstaat doordat ze het hele proces niet goed op orde hebben of gewoon niet goed/slim genoeg zijn voor hun werkzaamheden.
Precies, ik heb manueel werk en werk op het land gedaan en werk nu op een kantoor.
De verantwoordelijkheden zijn veel groter, maar de input is veel lager. Door goede keuzes te maken houd je jezelf rustig.
Lachen joh.
pi_214729272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Oh je moet je werk ook wel doen maar niet veel meer dan dat.
Dat hele heb hart voor de zaak daar moet je niet intrappen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:15:07 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_214729472
quote:

[..]

Geen idee wat voor formule dit is. Scheelt ook dat ik dat ook niet hoef te weten omdat mijn team dingen voor mij uitwerkt. Ben ik nu dom?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_214729525
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Slecht ingewerkt op de peuterschool dus.
pi_214729604
Af en toe een stagiair die na een maand nog niet vlot de basisfuncties van ons LIMS beheerst (https://en.m.wikipedia.or(...)on_management_system)

En jaren terug kwam er iemand bij ons werken die al bijna zestig was, moest weg bij een andere locatie die opgeheven was en bij ons was een vacature.
Nou, helemaal prima, hij had daar ook een wat hogere functie gehad, dus het werk op het lab zou dan toch helemaal goed komen.
Nou, viel dat even tegen :')
De simpelste werkzaamheden lukten al niet vlot, werken met software was een ramp en hij volgde voorschriften niet (eigenwijs). Na een half jaar was hij weer vertrokken.
pi_214729955
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh je moet je werk ook wel doen maar niet veel meer dan dat.
Dat hele heb hart voor de zaak daar moet je niet intrappen.
Ja dat hoeft ook niet, uiteindelijk hoef je alleen maar je werk beter te doen dan je collega's. Dan ben je de beste van het bedrijf en zit je goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Geen idee wat voor formule dit is. Scheelt ook dat ik dat ook niet hoef te weten omdat mijn team dingen voor mij uitwerkt. Ben ik nu dom?
Ik gebruik al 20 jaar vlookup en ik moet nog af en toe weer nadenken hoe het nou precies werkt. Is gewoon een kut formule :P
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:10:15 #57
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214729956
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Nee hoor. Iedereen kan leren.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:11:19 #58
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214729967
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat _O- wordt gebruikt om mensen uit te lachen is echt je eigen probleem.

Dat jij gemene reacties plaatst, is niet mijn probleem.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:12:49 #59
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214729979
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:44 schreef blomke het volgende:

[..]
Ook de statistische functies??
De meesten wel, maar die laat ik vaak door ChatGPT doen
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:13:32 #60
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214729985
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:39 schreef 215 het volgende:

[..]
Beetje kortzichtig van je. Dat vlookup kende ik ook niet maar met vijf minuten via google snap ik het wel denk ik. Het is maar net waar je mee bezig bent hele dagen, ik heb in geen vijf jaar een knap excell blad gemaakt dus is het niet zo vreemd dat de actuele kennis wat minder is.

Maar eh, kan jij hier even het bewijs voor de stelling Pythagoras reproduceren? Dat heb ik vijftig jaar terug op school geleerd en hoewel nooit meer iets met dat bewijs gedaan kan ik dat nog wel. Wie is er nu dom?
Kan je aangeven waar ik ook maar 1 iemand dom heb genoemd?
pi_214730383
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:53 schreef Fer het volgende:

Iemand dom vinden terwijl je zelf niet in staat bent een plaatsnaam goed te schrijven (ik neem aan dat je hier niet het Belgische gehucht bedoelt waar maar een paar honderd mensen wonen) en zelf geen goede zin kan construeren (ik heb nog nooit iemand in het nieuws opgepakt zien worden).
En tenslotte: wat heeft kleding met domheid te maken?
pi_214730394
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Kan je aangeven waar ik ook maar 1 iemand dom heb genoemd?
Daar gaat dit topic over. Zelfs het domste wat je hebt meegemaakt. Dit zie je toch in de TT? Je zit hier niet in een breitopic.
pi_214730464
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:11 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat _O- wordt gebruikt om mensen uit te lachen is echt je eigen probleem.
Dus het klopt wel wat ik zei. Duidelijk, je ontkent het immers niet.

quote:
Dat jij gemene reacties plaatst, is niet mijn probleem.
Maar ook niet die van mij. Echt geen idee waar dit nou weer op slaat? :?
pi_214730560
Iemand dom vinden omdat die niet weet wat Vlookup is, vind ik juist niet dom. Ik motiveer altijd mensen om geen Excel te gebruiken, omdat Excel compleet zijn doel voorbij is geschoten. Het valt me op dat Excel altijd voor doeleinden wordt gebruikt waar het niet voor is bedoeld, zoals lijstjes of dat medewerkers die niet kunnen programmeren in een taal zich in allerlei bochten wringen om in Excel de meest bizarre constructies te maken waar het niet voor is bedoeld. Vlookup is daar een onderdeel van.
Daarnaast zie je vaak dat rekenbladen zo enorm zijn geworden dat er niet meer mee te werken valt. Ik zeg dus: schaf dat hele Excel af en stop je energie in professioneel programmeren, zoals in C of Python. Dat komt een stuk intelligenter over dan dat punnikwerk in Excel.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:45:50 #65
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214730578
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:42 schreef Vincent_student het volgende:
Iemand dom vinden omdat die niet weet wat Vlookup is, vind ik juist niet dom. Ik motiveer altijd mensen om geen Excel te gebruiken, omdat Excel compleet zijn doel voorbij is geschoten. Het valt me op dat Excel altijd voor doeleinden wordt gebruikt waar het niet voor is bedoeld, zoals lijstjes of dat medewerkers die niet kunnen programmeren in een taal zich in allerlei bochten wringen om in Excel de meest bizarre constructies te maken waar het niet voor is bedoeld. Vlookup is daar een onderdeel van.
Daarnaast zie je vaak dat rekenbladen zo enorm zijn geworden dat er niet meer mee te werken valt. Ik zeg dus: schaf dat hele Excel af en stop je energie in professioneel programmeren, zoals in C of Python. Dat komt een stuk intelligenter over dan dat punnikwerk in Excel.
Er is ook niemand die een ander dom heeft genoemd om die reden.
pi_214730667
Dom wil ik niet zeggen. Maar genoeg niet al te slimme mensen meegemaakt in de zin dat ze zich verkopen alles te beheren maar dat bleek niet het geval te zijn. Die hebben zogenaamd alle ervaring en kennis maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Dom zijn ze zeker niet want ze hebben zich prima verkocht en HR trapte in het lulverhaal en dat is dan gelukt. Slim is het niet want uiteindelijk vielen ze door de mand.
pi_214731223
Vaak is het geen domheid, maar is de oorzaak niet de wil hebben om zichzelf te verdiepen in iets. Heb ik al vaak genoeg meegemaakt. Als een ander het al doet, vinden ze het allang prima. Veel mensen zijn liever lui dan moe. Het probleem manifesteert zich pas als degene die het werk doet met vakantie gaat of ziek wordt.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:18:43 #68
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_214731238
Ik kan eigenlijk maar een 1 (ex)collega echt DOM noemen. Als getrouwde man bij een grote klus in het buitenland er een 2e kut op na houden is 1 ding. Maar bedrijfsgereedschap weggeven en om totaal onduidelijke redenen ineens hele dagen niet bereikbaar zijn om met zijn nieuwe lief te gaan rotzooien bij parenclubs en hotels waar de rekening bij ons bedrijf komen. |:(
Maar het ergste was nog wel dat hij een collega bedreigde omdat hij een vermoeden had dat hij er van wist.

Die collega heeft er werk van gemaakt en dit aangegeven bij de directie.
Meneer bleef bij de directie ontkennen totdat de telefoon en ritgegevens van zijn bedrijfsauto boven tafel kwamen. Ook bleef hij toen ontkennen maar had in de gaten dat hij zichzelf aan het vastlullen was en heeft vrijwillig zijn biezen gepakt.
Met mooiste was dat zijn dochter in de gaten kreeg dat de facebook van hem wel heel erg vaak geliked was door een bepaalde vrouw.
Puntje bij paaltje is dus dat hij zijn baan, huwelijk/gezin en woning kwijt was.
Zijn nieuwe vlam zag intussen ook niets meer in hem en wees hem ook de deur.
Voor ons prima want meneer was niet echt geliefd en dat is door de meeste collega's zacht uitgedrukt in ons bedrijf en er was dus geen mooiere manier om van hem af te komen :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_214731296
Niet per se dom maar wel een heel irritant soort collega's waar ik een aantal jaren mee moest samenwerken.
Gasten die hun taakomschrijving heel letterlijk nemen.
Als je dan aan zo'n collega vroeg of hij dit even mee wilde nemen omdat collega X even afwezig was (tandartsbezoek, ziek of ATV) zei zo'n eikel doodleuk dat dit niet in zijn taakomschrijving stond.
Of, nog erger: 'Nee, want daar ben ik te duur voor.'

|:(
pi_214731495
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Of, nog erger: 'Nee, want daar ben ik te duur voor.'

Dat zijn de ergste, te duur om b.v. eigen afval op te ruimen maar dan wel een uur zitten kletsen over een gekocht speedbootje of zo. Maar goed, dat is een ander onderwerp.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:06:30 #71
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214731559
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kun je overal wel aardig doen toch, thuis zitten in de ziektewet en 90% vangen, mits je een vast contract hebt.
Heb twee collega’s (zitten niet opdezelfde afdeling) die heel vaak ziek zijn. Hebben een vast contract.
Als ze een periode beter zijn melden ze zich elke maand wel een dag ziek. En dan zijn ze weer een paar maanden lang ziek, tot zelfs bijna twee jaar met dat ze af en toe arbeidstherapeutisch aanwezig zijn (en zich nog vaak ziekmelden).

Het lijkt wel of ze het zo spelen dat ze net niet de ww in gaan. En zo gaan ze jaren door.
Eerst was het dit, dan is het dat. Steeds andere redenen om ziek te melden. Van een depressie naar heupproblemen tot een longontsteking tot een kleine operatie waar ze maanden voor uit de running was.

Het zijn jonge mensen waar ik het over heb.

O ja, een van de twee was zwanger, vanaf dag 1 positieve test ziek gemeld. En bij de tweede zwangerschap opnieuw. Ziek vanaf de positieve test.

Trouwens, misschien zijn deze collega’s helemaal niet dom maar juist heel gehaaid om zo min mogelijk te doen en verantwoordelijkheid te nemen. Ik erger me er in ieder geval wel aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door MissButterflyy op 16-08-2024 17:18:19 ]
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:08:36 #72
438527 MissButterflyy
pi_214731573
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef Edensnator het volgende:
Ach, als dat het domste is aan de collega’s op je werk valt het reuze mee

[ Bericht 4% gewijzigd door MissButterflyy op 16-08-2024 17:17:05 ]
pi_214732069
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb twee collega’s (zitten niet opdezelfde afdeling) die heel vaak ziek zijn. Hebben een vast contract.
Als ze een periode beter zijn melden ze zich elke maand wel een dag ziek. En dan zijn ze weer een paar maanden lang ziek, tot zelfs bijna twee jaar met dat ze af en toe arbeidstherapeutisch aanwezig zijn (en zich nog vaak ziekmelden).

Het lijkt wel of ze het zo spelen dat ze net niet de ww in gaan. En zo gaan ze jaren door.
Eerst was het dit, dan is het dat. Steeds andere redenen om ziek te melden. Van een depressie naar heupproblemen tot een longontsteking tot een kleine operatie waar ze maanden voor uit de running was.

O ja, een van de twee was zwanger, vanaf dag 1 positieve test ziek gemeld. En bij de tweede zwangerschap opnieuw. Ziek vanaf de positieve test.

Trouwens, misschien zijn deze collega’s helemaal niet dom maar juist heel gehaaid om zo min mogelijk te doen en verantwoordelijkheid te nemen. Ik erger me er in ieder geval wel aan.
Hier heb je een bedrijfsarts voor.

Schijnbaar mankeren ze voldoende om niet inzetbaar te zijn.
pi_214732390
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Oh, hier ook van die collega's hoor. Ik geef ze geen ongelijk heel eerlijk gezegd. Als het echt een baan was waar ik keihard voor zou willen gaan dan zou ik me er wel aan storen, maar ik heb net zo goed een bullshit job als mijn collega's.

Maar zou zelf nooit de persoon zijn die zoiets zou kunnen doen. :')
pi_214732397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het is best wel makkelijk om daar een spelletje mee te spelen. Bedrijfsarts betekend echt niet zo veel.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:22:17 #76
438527 MissButterflyy
pi_214732409
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Maar vraag me af of die zich niet makkelijk wat kunnen laten aanpraten. Beide dames zijn verbaal zeer sterk. Als ze aanwezig zijn praten ze ook veel en uitgebreid over wat ze allemaal mankeert. En als ze herstelt zijn (voor even) zijn ze vooral goed in het aangeven van hun grenzen en is het al snel te veel. Reken er maar niet op dat ze een keer een dienst extra komen werken om in te vallen voor een zieke collega. Gebeurd nooit. En de rest moet zich maar een tandje meer inzetten. Ik werk in de gezondheidszorg.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:34:09 #77
438527 MissButterflyy
pi_214732492
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oh, hier ook van die collega's hoor. Ik geef ze geen ongelijk heel eerlijk gezegd. Als het echt een baan was waar ik keihard voor zou willen gaan dan zou ik me er wel aan storen, maar ik heb net zo goed een bullshit job als mijn collega's.

Maar zou zelf nooit de persoon zijn die zoiets zou kunnen doen. :')
Dan ga je toch wat anders doen? Als het toch maar een bullshit baan is.
pi_214732521
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Voor de één is dat heel makkelijk en voor de andere wel echt een hele grote opgave. Dat laatst geldt voor mij. Het gaat er om wat géén bullshit baan voor iemand is. Als iemand verpleegkunde ofzo heel leuk vind kan iemand zich makkelijk daarvoor laten bijscholen, maar stel dat iemand straaljagerpiloot wil zijn, dan is het een ander verhaal. Het ene kan wel makkelijk en het andere niet.
pi_214732952
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weet ik.
Maar vraag me af of die zich niet makkelijk wat kunnen laten aanpraten. Beide dames zijn verbaal zeer sterk. Als ze aanwezig zijn praten ze ook veel en uitgebreid over wat ze allemaal mankeert. En als ze herstelt zijn (voor even) zijn ze vooral goed in het aangeven van hun grenzen en is het al snel te veel. Reken er maar niet op dat ze een keer een dienst extra komen werken om in te vallen voor een zieke collega. Gebeurd nooit. En de rest moet zich maar een tandje meer inzetten. Ik werk in de gezondheidszorg.
Walgelijk soort collega's, moet er niks van hebben
pi_214733269
Dom…..vooral teamleiders meegemaakt die niets van het operationele werk afwisten. Continue werden ze onder de tafel geluld door de collega’s. De teamleiders hadden wel mooie praatjes op LinkedIn maar qua kennis was het gewoon waardeloos. Regelmatig teamleiders huilend zien vertrekken.
pi_214733751
Een collega die een notepad documentje met al zijn gebruikersnamen + wachtwoorden (eigen (prive en zakelijk) en admin wachtwoorden) op de publieke share had geplaatst waar iedereen bij kon.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_214734690
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat snap ik eerlijk gezegd ook nooit. Ik heb een baan waarin ik relevant ben. Zou echt doodongelukkig worden van een bullshit job, waarin je weinig toevoegt, je salaris opstrijkt en langzaam naar je pensioen hobbelt.
pi_214735495
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat snap ik eerlijk gezegd ook nooit. Ik heb een baan waarin ik relevant ben. Zou echt doodongelukkig worden van een bullshit job, waarin je weinig toevoegt, je salaris opstrijkt en langzaam naar je pensioen hobbelt.
Ik word altijd moe van vacatures met al die bullshit over wat een bedrijf jouw biedt in plaats van dat ze transparant zijn over wat ze echt aan jou gaan bieden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_214736215
Echt heel domme mensen zie ik maar zelden. Maar ik heb wel eens een collega gehad die zomaar dingen begon te doen op grote industriële installaties. De hele afdeling klaagde over hem. En toen was ie ineens weg. Duurde volgens mij wel langer dan een maand, maar er zal wel iets geregeld zijn. Gelukkig kwam het niet tot dingen waarbij de veiligheid van collega's ook nog in het geding kwam.

De ervaring leert wel dat een hoop kan zolang je geen stoorzender bent voor het team, maar dat was in bovenstaande voorbeeld natuurlijk zeker wel het geval; we moesten hem inwerken, zijn troep opruimen en ook nog ons eigen werk doen.
pi_214736506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:24 schreef Hoppahop het volgende:
Dom…..vooral teamleiders meegemaakt die niets van het operationele werk afwisten. Continue werden ze onder de tafel geluld door de collega’s.
Herkenbaar. Vakinhoudelijk kan je ze gewoon met een kluitje het riet in sturen. Kost een hoop, biedt een beetje.
pi_214736837
quote:
Niet mee eens. Ik vind het ideaal. Weliswaar voor hele simpele zaken zoals je huishoudboekje, je boeken of muziek ordenen of om je energieverbruik een beetje bij te kunnen houden.
Nu heb ik wel een hele oude versie van MS Office (2003) en die werkt nog steeds prima. Voor mij dan.

pi_214736880
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:24 schreef Hoppahop het volgende:
Dom…..vooral teamleiders meegemaakt die niets van het operationele werk afwisten. Continue werden ze onder de tafel geluld door de collega’s. De teamleiders hadden wel mooie praatjes op LinkedIn maar qua kennis was het gewoon waardeloos. Regelmatig teamleiders huilend zien vertrekken.
Ligt er maar net aan wat er gevraagd wordt door het hogere management aan de teamleider. Ik doe operationeel ook weinig, maar dat is dan ook mijn werk niet. Daarvoor zitten de mensen in mijn team er, als specialist op dat gebied.

Overigens, als je regelmatig teamleiders huilend hebt zien vertrekken lijkt me er meer mis dan enkel dat ze operationeel niets kunnen, dat neigt meer naar een onveilige werksituatie.
pi_214736952

Uit de prehistorie van de computer. :X

Ook heel dom natuurlijk, maar toen wisten ze nog niet zoveel over computers.
pi_214737012
quote:

:')
Op onze werkvloer noemen we dat dweilen met de kraan open.
pi_214737349
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niet mee eens. Ik vind het ideaal. Weliswaar voor hele simpele zaken zoals je huishoudboekje, je boeken of muziek ordenen of om je energieverbruik een beetje bij te kunnen houden.
Nu heb ik wel een hele oude versie van MS Office (2003) en die werkt nog steeds prima. Voor mij dan.

[ afbeelding ]
Ik heb het over het werk. Wat je thuis uitvogelt, daar doe ik ook allemaal aan mee. Ik heb nog computers uit de jaren 90 met Windows 95 en 98. Werkt heerlijk. En ze blijven het maar doen.
pi_214738348
quote:

[..]
Zeker als je al een beetje tegen pensioen aanhobbelt laat je het meestal wel om weg te solliciteren of te veel kritiek te hebben.

Veel zestigplussers worden op het werk niet meer voor vol aangezien en dus steeds meer op een zijspoor gezet.
pi_214738565
quote:

[..]
Voor de één kan dat en voor de ander is dat heel moeilijk. Het is maar waar je relevant in wil zijn.
pi_214738747
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 17:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Voor de één kan dat en voor de ander is dat heel moeilijk. Het is maar waar je relevant in wil zijn.
Voor mij is de definitie van een bullshit job juist dat je niet echt relevant bent. 95% van die mensen kan prima betekenisvol werk gaan doen, de vacatures vliegen je momenteel om de oren.
pi_214738858
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 18:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Voor mij is de definitie van een bullshit job juist dat je niet echt relevant bent. 95% van die mensen kan prima betekenisvol werk gaan doen, de vacatures vliegen je momenteel om de oren.
Zoals ik zei, het gaat er om wat betekenisvol is voor jou. Ik kan wel een baan doen die heel betekenisvol is voor de maatschappij, maar als het dat niet voor mij is is het net zo goed een bullshitjob.
pi_214739028
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:29 schreef DJKoster het volgende:
Af en toe een stagiair die na een maand nog niet vlot de basisfuncties van ons LIMS beheerst
Dat zijn dan ook (even ongezien) DRAKEN van "systemen" gebouwd door techneuten voor techneuten.
Type: hekje dakje apenstaartje tilde en dan de formule van dienst, dat werk.
Typisch onbruikbare zwaar onhandige systemen die de normale conventies niet volgen.
Denk b.v. aan "F5" voor zoeken (zoals in textpad) in plaats van gewoon control f wat alle anderen doen terecht.
In textpad plak je met control f de datum en tijd (vraag niet waarom...) en dan doe je weer van o ja kut. Kutinterface!

Maar misschien is e.e.a. ("LIMS") heel gebruikersvriendelijk hoor. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214756554
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:05 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan wat er gevraagd wordt door het hogere management aan de teamleider. Ik doe operationeel ook weinig, maar dat is dan ook mijn werk niet. Daarvoor zitten de mensen in mijn team er, als specialist op dat gebied.

Overigens, als je regelmatig teamleiders huilend hebt zien vertrekken lijkt me er meer mis dan enkel dat ze operationeel niets kunnen, dat neigt meer naar een onveilige werksituatie.
Het is puur de druk die ze niet aankunnen en niet kunnen inleven. En de medewerkers zijn specialisten in hun vakgebied en doen gevaarlijk / risicovol werk - 24 uur - per dag. Het is een apart slag man / vrouw. Dat moet de teamleider begrijpen. Lukt dat niet dan staat de teamleider er alleen voor en laten ze hem / haar vallen.

De organisatie kan makkelijk de teamleiders vervangen de operationele medewerkers gaat minder makkelijk. Het zijn specialisten en zonder hen valt alles stil.
pi_214758588
Collega's die vanachter het bureau complexe processen bedenken en dan verbaasd zijn dat werklui het niet begrijpen en dat een project vervolgens compleet flopt.
pi_214758705
Hadden (vroeger waar ik werkte) een nieuwe planster (met jaaaren ervaring) die alles vroeg. Wie ze ook maar tegenkwam begon ze gelijk te vragen.
Na een jaar, inwerken duurde al veel langer dan nodig maar er werd echt wel door collega’s geprobeerd, zat ik eens bij haar in de buurt.

Op maandag belt een klant; Henk (fictief), wou een monteur op dinsdag 14:00. Ze bevestigd de afspraak, komt goed Henk!

Dinsdag zit ik er weer. 14:20 Henk belt. Ik keek haar aan en dacht dat zal ze wel weer vergeten hebben.

Zei ad telefoon, Henk? Nee ik ken u niet, afspraak? Nee. Weet ik niks van.
Schreeuwen op de afdeling: Wie kent Henk en wie heeft daar een afspraak mee gemaakt?

Die heb ik toen wel even minder leuk aangesproken waarna ze uit haarzelf is gaan solliciteren elders.
Vakman pur sang
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:15:05 #99
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214785009
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weet ik.
Echt absurd dat het allemaal maar kan, maar als werkgever heb je gewoon pech in NL.
Lachen joh.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:17:31 #100
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214785033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 01:20 schreef Baklapper het volgende:
Collega's die vanachter het bureau complexe processen bedenken en dan verbaasd zijn dat werklui het niet begrijpen en dat een project vervolgens compleet flopt.
Ja en dat draagt ook weer lekker bij aan het onbegrip op de werkvloer bij die lui..

Blijft lastig hoor, met die verschillen werken.
Lachen joh.
pi_214785430
Ik heb wel eens een hele domme collega gehad. Zwakbegaafd. Die deed z'n werk uitstekend.

Ik heb wel eens een collega gehad die echt alles verprutste en voortdurend bij de hand genomen moest worden om de boel niet in de soep te laten lopen. We hadden hem nodig omdat hij de autorisaties had die nodig waren (en wij niet). Dus als wij 'm maar goed instrueerden (als in: er naast staan en zorgen dat ie intypt wat ingetypt moet worden) ging het goed. Dat was verder een intelligente en bijzonder muzikale man, maar dit werk was z'n forte niet.

Zo heb ik ook wel redelijk bekwame programmeurs als collega gehad. Als duidelijk was wat er geprogrammeerd moest worden kunnen ze dat correct in javacode vangen. Maar na een jaar hadden ze nog steeds zelf geen enkel inzicht in nut/doel/noodzaak etc van de programma's voor de gebruikers.

Ik heb ook wel collega's die zich compleet een slag in de rondte testen op een luizige grenswaarde voor een batchproces dat eenmaal per jaar draait en wat geen vaste peildata heeft. Tsja.

En ik heb ook wel functies gezien waarin de een na de ander afbrandt omdat er eigenlijk geen werk te doen is. In mijn ervaring heb je dan ongeveer 5 weglopers voordat je er een passende klaploper hebt zitten, die kan het dan jaren volhouden en zolang is iedereen tevree. Een enkele keer landt er dan iemand op zo'n positie met én ambitie én de capaciteit om de functie aan te passen tot iets waar daadwerkelijk iets gedaan wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 23-08-2024 18:09:17 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:17:23 #102
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214785613
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:14 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Iemand dom vinden terwijl je zelf niet in staat bent een plaatsnaam goed te schrijven (ik neem aan dat je hier niet het Belgische gehucht bedoelt waar maar een paar honderd mensen wonen) en zelf geen goede zin kan construeren (ik heb nog nooit iemand in het nieuws opgepakt zien worden).
En tenslotte: wat heeft kleding met domheid te maken?
Ik dacht het, jij zei het, _O_.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:24:28 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214785685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:41 schreef blomke het volgende:
Wat is daar dom aan? Zo boeiend is het toch ook niet als je een andere taal niet helemaal onder de knie hebt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_214786447
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:24 schreef kanovinnie het volgende:

Wat is daar dom aan? Zo boeiend is het toch ook niet als je een andere taal niet helemaal onder de knie hebt?
Wel als acadeem. Klant nooit meer terug gezien.
pi_214786456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Rare klant die na een kleine spelvaut weg loopt dan.
Vakman pur sang
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:30:37 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214786607
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Vanwege een spelfout? Dat kan ik me niet voorstellen. En ook academici hoeven toch niet foutloos Engels te kunnen?
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:34:56 #107
459912 FlippingCoin
pi_214786632
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:59 schreef sigme het volgende:
Ik heb wel eens een hele domme collega gehad. Zwakbegaafd. Die deed z'n werk uitstekend.

Ik heb wel eens een collega gehad die echt alles verprutste en voortdurend bij de hand genomen moest worden om de boel niet in de soep te laten lopen. We hadden hem nodig omdat hij de autorisaties had die nodig waren (en wij niet). Dus als wij 'm maar goed instrueerden (als in: er naast staan en zorgen dat ie intypt wat ingetypt moet worden) ging het goed. Dat was verder een intelligente en bijzonder muzikale man, maar dit werk was z'n forte niet.

Zo heb ik ook wel redelijk bekwame programmeurs als collega gehad. Als duidelijk was wat er geprogrammeerd moest worden kunnen ze dat correct in javacode vangen. Maar na een jaar hadden ze nog steeds zelf geen enkel inzicht in nut/doel/noodzaak etc van de programma's voor de gebruikers.

Ik heb ook wel collega's die zich compleet een slag in de rondte testen op een luizige grenswaarde voor een batchproces dat eenmaal per jaar draait en wat geen vaste peildata heeft. Tsja.

En ik heb ook wel functies gezien waarin de een na de ander afbrandt omdat er eigenlijk geen werk te doen is. In mijn ervaring heb je dan ongeveer 5 weglopers voordat je er een passende klaploper hebt zitten, die kan het dan jaren volhouden en zolang is iedereen tevree. Een enkele keer landt er dan iemand op zo'n positie met én ambitie én de capaciteit om de functie aan te passen tot iets waar daadwerkelijk iets gedaan wordt.
Dat verhaal van die programmeurs is wel afhankelijk van de senioriteit, bij een junior die na een jaar niet goed weet wat de software doet is dit eigenlijk wel een fout van de senior boven hem.

Mooie insteek in je eerste alinea wel. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_214787262
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rare klant die na een kleine spelvaut weg loopt dan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Vanwege een spelfout? Dat kan ik me niet voorstellen. En ook academici hoeven toch niet foutloos Engels te kunnen?
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.
pi_214787286
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat verhaal van die programmeurs is wel afhankelijk van de senioriteit, bij een junior die na een jaar niet goed weet wat de software doet is dit eigenlijk wel een fout van de senior boven hem.
Maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel programmeurs die dat ondanks alle hulp en uitleg gewoon niet oppikken, dat van dat doel/nut/noodzaak van hun programmatuur. Die kunnen trouwens dan ook nooit senior-programmeur worden, en je kan je ook afvragen of ze wel geschikt zijn voor hun vak. Het komt ook 'dom' over, van die mensen die dus al jaren aan dezelfde set programma's werken en nog steeds niet weten wat die programma's precies doen.
Ik heb afgeleerd om te denken dat die mensen ook echt dom zijn; dat zijn ze niet, maar hun manier van denken/leren sluit ten eerste niet aan bij mijn opvattingen over wat ze zouden moeten leren/weten en ten tweede niet bij de eisen om goed (senior) te worden binnen hun vak. Maar als junior of medior kunnen ze uitstekend op hun plek zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:31:34 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214787444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:07 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.
Mwah, die zin zit wel boven A1 niveau lijkt me. Voor accountmanagement hoeft C2 ook niet toch?
pi_214789278
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mwah, die zin zit wel boven A1 niveau lijkt me. Voor accountmanagement hoeft C2 ook niet toch?
B2 wel minimaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 24-08-2024 08:52:49 ]
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:31:44 #112
459912 FlippingCoin
pi_214789334
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel programmeurs die dat ondanks alle hulp en uitleg gewoon niet oppikken, dat van dat doel/nut/noodzaak van hun programmatuur. Die kunnen trouwens dan ook nooit senior-programmeur worden, en je kan je ook afvragen of ze wel geschikt zijn voor hun vak. Het komt ook 'dom' over, van die mensen die dus al jaren aan dezelfde set programma's werken en nog steeds niet weten wat die programma's precies doen.
Ik heb afgeleerd om te denken dat die mensen ook echt dom zijn; dat zijn ze niet, maar hun manier van denken/leren sluit ten eerste niet aan bij mijn opvattingen over wat ze zouden moeten leren/weten en ten tweede niet bij de eisen om goed (senior) te worden binnen hun vak. Maar als junior of medior kunnen ze uitstekend op hun plek zijn.
Bijzonder dan dat hier niet wordt ingegrepen op enige wijze. Een up or out aanpak is misschien niet ideaal, maar dit is wel weer het andere uiterste.
pi_214789349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:07 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Moet je je voorstellen dat je iemand een ontslagvergunning komt aanvragen en als reden geeft 'maakte taalfout'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214789471
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:17 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik dacht het, jij zei het, _O_.
Ik vind het eerder een teken van domheid van de schrijver zelf, als je kleding betrekt in je oordeel over iemand.
pi_214789634
Iemand die een meetrapport van een woonkamer zag, waarop stond dan de plafond hoogte 260cm was, en dat er nog 3 cm vloer, op kwam.

Die persoon redeneerde dat de plafond hoogte 263cm zou worden, ipv 257 cm. Immers kwam er 3cm bij, dus moest je het optellen.

260+3, ipv 260-3

En eigenwijs doen, zeggen dat wij het niet goed begrepen. “Er komt 3 cm bij de vloer, er gaat niet 3 cm af, dus je moet de 3cm optellen en niet aftrekken” |:(

Pas een andere collega met zijn handen de situatie nabootste (één hand de vloer, de andere het plafond), en dat de tussenruimte kleiner werd als de onderste hand naar boven ging, bond ze in. “Hoe kan dat nou?” Zij had wel meer domme acties, maar dit was wel het dieptepunt. Proeftijd niet doorgekomen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_214798374
Er valt me enkel een accountmanager in die ook aan acquisitie deed en waarbij een door hem binnengehaalde opdracht in een lade verdween en vervolgens vergeten werd, de klant (een tak binnen een grote Duitse multinational) belde enkele maanden later een collega van me op en vroeg hem naar de status van de opdracht. Uiteraard wist mijn collega nergens van...

Diezelfde account manager was bij sommige klanten ook niet meer welkom en schuwde ook nepotisme niet: zijn schoonzus - die tot dan nooit meer dan barvrouw en serveerster was geweest - werd door hem persoonlijk als "office assistent" (of iets dergelijks) binnengehaald en streek vervolgens een vorstelijk senior engineer salaris op.
pi_214798419
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 10:02 schreef spicymchaggis het volgende:
Er valt me enkel een accountmanager in die ook aan acquisitie deed en waarbij een door hem binnengehaalde opdracht in een lade verdween en vervolgens vergeten werd, de klant (een tak binnen een grote Duitse multinational) belde enkele maanden later een collega van me op en vroeg hem naar de status van de opdracht. Uiteraard wist mijn collega nergens van...

Diezelfde account manager was bij sommige klanten ook niet meer welkom en schuwde ook nepotisme niet: zijn schoonzus - die tot dan nooit meer dan barvrouw en serveerster was geweest - werd door hem persoonlijk als "office assistent" (of iets dergelijks) binnengehaald en streek vervolgens een vorstelijk senior engineer salaris op.
Oh zelfde bijna meegemaakt. In het bedrijf kwam iemand die ik gelijk wantrouwde (het is zo simpel, doen een belletje naar een ex wrleekgever) als commercieel accountmanager.

Het was crisistijd en men was op zoek naar een paar grote klussen. Hij had een grote klus als snel binnengehaald en moest voor besprekingen vaak naar Amsterdam. Op een gegeven moment kwamen er ook getekende stukken, offertes en opdrachten.
Later werd die ontslagen (omdat die totaal schizofreen was ook) en bleek zelfs het adres van de klant niet te bestaan. Had alles verzonnen.

Die heb ik nog gevolgd op LI die had nog jaren baantjes (2-3 per jaar) als vestigingsdirecteur, commerciëel manager, enz. Tot op de dag van vandaag.
Ik vind dat ongelofelijk. En telkens zijn er nieuwe recruiters die 3-5K bonus krijgen als ze die man ergens naar binnenloodsen.
Vakman pur sang
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:21:53 #118
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_214813055
Eindtrede schaal 13. Rijksoverheid. Wist he-le-maal niets van elementaire logica, statistiek, onderzoek doen, methodologie, kraamde totale onzin uit over wetenschap. Maar wel een salarisstrook van heb ik jou daar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_214813079
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:21 schreef Andromache het volgende:
Eindtrede schaal 13. Rijksoverheid. Wist he-le-maal niets van elementaire logica, statistiek, onderzoek doen, methodologie, kraamde totale onzin uit over wetenschap. Maar wel een salarisstrook van heb ik jou daar.
En wat was de baan die diegene moest vervullen?
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:30:22 #120
138876 Andromache
pi_214813134
quote:
Eens. Maar in menig bedrijf mag je als stafmedewerker absoluut niet zelf uitvoerbare code gaan fabriceren en is het enige beschikbare middel VBA.
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:31:02 #121
138876 Andromache
pi_214813140
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En wat was de baan die diegene moest vervullen?
Geen flauw idee. Een of andere senior strategische adviseursfunctie.
pi_214813146
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:31 schreef Andromache het volgende:

[..]
Geen flauw idee. Een of andere senior strategische adviseursfunctie.
Op het vlak van wetenschap?
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:34:53 #123
138876 Andromache
pi_214813184
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Op het vlak van wetenschap?
Een expertisecentrum waar ze ook een bak gedragswetenschappers en data scientists naar binnen gefietst hadden. Met een flink aantal omhooggevallen vinkjeszetters erbij.
pi_214813322
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:30 schreef Andromache het volgende:

[..]
Eens. Maar in menig bedrijf mag je als stafmedewerker absoluut niet zelf uitvoerbare code gaan fabriceren en is het enige beschikbare middel VBA.
Oh is dat zo? Dat verbaast me. In onze organisatie heeft iedere afdeling een data-analist of datascientist die een repertoire aan programmeertalen en tools tot zijn beschikking heeft. Dat is om de centrale automatiseringsafdeling die over grote systemen gaat te ontlasten.
pi_214814226
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 07:42 schreef Edensnator het volgende:

[..]
Vreemd, joh! Ik wel:

quote:
joh (tussenwerpsel)
1
als aanspreking: joh, hou nou 's even op!
https://www.vandale.nl/gr(...)rlands/betekenis/Joh
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:32:23 #126
138876 Andromache
pi_214816767
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:53 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Oh is dat zo? Dat verbaast me. In onze organisatie heeft iedere afdeling een data-analist of datascientist die een repertoire aan programmeertalen en tools tot zijn beschikking heeft. Dat is om de centrale automatiseringsafdeling die over grote systemen gaat te ontlasten.
Ik heb gewerkt bij organisaties waar er inmiddels wel wat uitgerold wordt aan lowcodeplatformen voor gebruik door jan-met-de-korte-achternaam, maar dat is het dan ook wel.

Sterker nog, ik ken een registeraccountant die beweert dat menig grote systeembank voor opmerkelijk belangrijke bedrijfsfuncties tot op de dag van vandaag vertrouwt op uitgebreide spreadsheets met wat externe koppelinkjes en flink wat macro's. :X
pi_214817006
quote:

Alles kan geleerd worden.
Als iemand niet analytisch kan denken dan kan je ze wel trucjes aanleren maar zodra iets niet meer als verwacht gaat dan lopen ze vast.
pi_214817197
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:32 schreef Andromache het volgende:

[..]
Ik heb gewerkt bij organisaties waar er inmiddels wel wat uitgerold wordt aan lowcodeplatformen voor gebruik door jan-met-de-korte-achternaam, maar dat is het dan ook wel.

Sterker nog, ik ken een registeraccountant die beweert dat menig grote systeembank voor opmerkelijk belangrijke bedrijfsfuncties tot op de dag van vandaag vertrouwt op uitgebreide spreadsheets met wat externe koppelinkjes en flink wat macro's. :X
Klopt. Ik heb bij Interpay gewerkt en die werkten met spreadsheets!!!! Enorme excels. Was verschrikkelijk. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ze berekenden creditcardsbedragen met excels. Ik lieg dit niet.
pi_214817783
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:15 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Klopt. Ik heb bij Interpay gewerkt en die werkten met spreadsheets!!!! Enorme excels. Was verschrikkelijk. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ze berekenden creditcardsbedragen met excels. Ik lieg dit niet.
Excel rekent nooit mis anders :P
Vakman pur sang
pi_214818075
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Excel rekent nooit mis anders :P
Laat maar. Ik zal het wel mis hebben. Maar als professional zeg ik, als je een creditcardadministratie van een bank in excel doet, heb je iets niet goed begrepen.
pi_214826551
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef 215 het volgende:

[..]
Zeker als je al een beetje tegen pensioen aanhobbelt laat je het meestal wel om weg te solliciteren of te veel kritiek te hebben.

Veel zestigplussers worden op het werk niet meer voor vol aangezien en dus steeds meer op een zijspoor gezet.
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.
pi_214828051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.
Op mijn werk zit er ook zo'n ééntje.
Is 60 jaar en heeft er geen zin meer in.
Alles is kut, en zelf doet die het liefst zo min mogelijk.
Komt er ook openlijk voor uit dat die wil stoppen, maar gewoon zijn tijd uit gaat zitten tot zijn pensioen ivm inkomen.
Doet de sfeer op de afdeling niet veel goed
  woensdag 28 augustus 2024 @ 21:40:17 #133
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_214828918
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 20:43 schreef GM78 het volgende:

[..]
Op mijn werk zit er ook zo'n ééntje.
Is 60 jaar en heeft er geen zin meer in.
Alles is kut, en zelf doet die het liefst zo min mogelijk.
Komt er ook openlijk voor uit dat die wil stoppen, maar gewoon zijn tijd uit gaat zitten tot zijn pensioen ivm inkomen.
Doet de sfeer op de afdeling niet veel goed
Nou geef hem zijn geld dan maar, belast hem met thuis te gaan zitten, maar wel met enkelband en hij mag niet naar buiten :) :)
pi_214829697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Zo typisch ook. Hier ook van die mensen. Paar jaar geleden zo'n iemamd die met pensioen zou. Deed echt helemaal niks meer op een dag qua werk. Hadden ze iets georganiseerd na werk om afscheid te nemen. Was ie al weggegaan met z'n vrouw en heeft nooit meer iets van zich laten horen. _O-
pi_214829843
Ik heb zo'n lompe gast als collega hoeveel tonnen schade hij gemaakt heeft in de jaren dat ik met hem samenwerk is echt ongeloofelijk. Dan hebben ze weer een stevig gesprek met hem en dan is weer het afwachten tot de volgende schade. Maarja hij werkt er nog steeds dus uiteindelijk kunnen ze er ook weinig aan doen lijkt het.
pi_214832656
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:18 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Laat maar. Ik zal het wel mis hebben. Maar als professional zeg ik, als je een creditcardadministratie van een bank in excel doet, heb je iets niet goed begrepen.
Die mening deel ik. Echter hebben wij wel professionele software voor onze taken en 90% van de tijd zou ik het en gebruikersvriendelijker en sneller en betrouwbaarder kunnen verwerken in excel.

Dan zie ik namelijk wel wat er gebeurd.
pi_214885497
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Moet je je voorstellen dat je iemand een ontslagvergunning komt aanvragen en als reden geeft 'maakte taalfout'.
Dan had ik wel overal mijn ontslag gekregen als het om spellingsfouten of taalfouten gaat. Nu ben ik nooit manager geweest maar in de engineering had ik toch wel een behoorlijke functie als hoofd constructeur. En ondanks dat ik nooit klachten heb gehad in die tijd en overal aan de slag kon gaan zonder te solliciteren bij andere ing. bureaus heb ik toch wel fouten gemaakt. Niemand is perfect. De kunst is om je zwakheden te compenseren met zaken waar je juist goed in bent. En de zaken die je minder goed liggen laat je aan een ander over.

Zo had ik een collega constructeur die veel beter theoretisch was aangelegd en ik was veel beter praktisch aangelegd(ondanks gelijke opleiding). Samen was dat een perfecte combinatie. Heerlijke collega. Ik zette de lay-out op en hij deed de rekentechnische zaken want praktisch had hij niet zo een geweldig 3d inzicht en durf om een ontwerp te maken. Als hij een PenI zag kon die daar niets uit maken terwijl ik de installatie al in mijn hoofd had zitten. Maar rekentechnisch was het een kei. En daar was ik dan minder in. Maar hij kon wel expansie berekeningen maken etc. En dat was in een tijd zonder rekenprogramma,s maar alles met de hand.

Tja en als ik nu met Excel moet werken is dat zeer beperkt. In die zin zou je kunnen zeggen dat ik niet slim ben.
Ben nooit echte domme mensen tegen gekomen. Louter mensen die een functie vervullen waar ze dan minder geschikt voor zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherni op 04-09-2024 00:37:12 ]
pi_214890073
Echt domme mensen misschien niet tegengekomen, het is vaak een opeenstapeling van fouten. Als je al zo vaak iemand dingen uitlegt, instructies mailt, en vervolgens alsnog medische informatie van patiënten in het verkeerde dossier hangt.. :')

En van die types die alles van zich afschuiven. Hele dag wat zitten Facebooken, en als er een mailtje binnenkomt weten ze het allemaal niet of hoort dat opeens niet bij hun taken. Flikker toch op
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_214890465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 00:30 schreef Cherni het volgende:
Als hij een PenID zag kon die daar niets uit maken terwijl ik de installatie al in mijn hoofd had zitten.
Fixed
pi_214893784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 15:22 schreef Black-Death het volgende:
Echt domme mensen misschien niet tegengekomen, het is vaak een opeenstapeling van fouten. Als je al zo vaak iemand dingen uitlegt, instructies mailt, en vervolgens alsnog medische informatie van patiënten in het verkeerde dossier hangt.. :')

En van die types die alles van zich afschuiven. Hele dag wat zitten Facebooken, en als er een mailtje binnenkomt weten ze het allemaal niet of hoort dat opeens niet bij hun taken. Flikker toch op
Dat laatste (eerste ook wel) vind ik enorm ergelijk.
En wie bepaalt dat wat die mensen doen? De werkgever en niet zijzelf. Godver!
Vakman pur sang
pi_214893802
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat laatste (eerste ook wel) vind ik enorm ergelijk.
En wie bepaalt dat wat die mensen doen? De werkgever en niet zijzelf. Godver!
Ga jij vegen dan als dat niet in je taakomschrijving past?
pi_214893827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ga jij vegen dan als dat niet in je taakomschrijving past?
Wie bepaalt dat. Als de baas dat zegt dan doe je dat.
Wie bepaalt dat je tijdens de baas zijn tijd maar niks gaat doen. De baas niet iig.
Vakman pur sang
pi_214893913
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wie bepaalt dat. Als de baas dat zegt dan doe je dat.
Wie bepaalt dat je tijdens de baas zijn tijd maar niks gaat doen. De baas niet iig.
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.
pi_214894105
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.
Ja prima.
Vakman pur sang
pi_214894222
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja prima.
Dat is het inderdaad.
  woensdag 4 september 2024 @ 21:41:52 #146
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214894308
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 23:03 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb zo'n lompe gast als collega hoeveel tonnen schade hij gemaakt heeft in de jaren dat ik met hem samenwerk is echt ongeloofelijk. Dan hebben ze weer een stevig gesprek met hem en dan is weer het afwachten tot de volgende schade. Maarja hij werkt er nog steeds dus uiteindelijk kunnen ze er ook weinig aan doen lijkt het.
Inmiddels is hij ontslagen en zit Franco Colapinto op zijn plek :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214895740
quote:

[..]

Ik ken zat bijna-pensionado's die dat juist helemaal niet erg vinden.
pi_214896319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Tsja, dat hangt ook wel een beetje af van de situatie en van het type bedrijf.

Als je hier altijd zo star in bent zal je wrs geen geliefde collega zijn :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_214896342
quote:
Frappant dat er dagelijks veel jonkies aan mijn bureau staan met allerhande vragen en problemen waar ze zelf geen antwoord op hebben.
pi_214896399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:51 schreef blomke het volgende:

[..]
Frappant dat er dagelijks veel jonkies aan mijn bureau staan met allerhande vragen en problemen waar ze zelf geen antwoord op hebben.
Het zal een combinatie zijn van bedrijfscultuur, en van de houding van de betreffende 'oude medewerker'.
pi_214896737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:47 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Tsja, dat hangt ook wel een beetje af van de situatie en van het type bedrijf.

Als je hier altijd zo star in bent zal je wrs geen geliefde collega zijn :')
Ik ben dan weer wel een geliefde collega. Maar ik hoef mij daar geen zorgen om te maken want in deze functie is er genoeg werk binnen mijn functieomschrijving.

Maar wat ik zeg, als dat er niet is. Vertrek ik. Je laat een chirurg toch ook niet vegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')