Ik heb gewerkt bij organisaties waar er inmiddels wel wat uitgerold wordt aan lowcodeplatformen voor gebruik door jan-met-de-korte-achternaam, maar dat is het dan ook wel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Dat verbaast me. In onze organisatie heeft iedere afdeling een data-analist of datascientist die een repertoire aan programmeertalen en tools tot zijn beschikking heeft. Dat is om de centrale automatiseringsafdeling die over grote systemen gaat te ontlasten.
Als iemand niet analytisch kan denken dan kan je ze wel trucjes aanleren maar zodra iets niet meer als verwacht gaat dan lopen ze vast.quote:
Klopt. Ik heb bij Interpay gewerkt en die werkten met spreadsheets!!!! Enorme excels. Was verschrikkelijk. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ze berekenden creditcardsbedragen met excels. Ik lieg dit niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:32 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt bij organisaties waar er inmiddels wel wat uitgerold wordt aan lowcodeplatformen voor gebruik door jan-met-de-korte-achternaam, maar dat is het dan ook wel.
Sterker nog, ik ken een registeraccountant die beweert dat menig grote systeembank voor opmerkelijk belangrijke bedrijfsfuncties tot op de dag van vandaag vertrouwt op uitgebreide spreadsheets met wat externe koppelinkjes en flink wat macro's.![]()
Excel rekent nooit mis andersquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:15 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb bij Interpay gewerkt en die werkten met spreadsheets!!!! Enorme excels. Was verschrikkelijk. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ze berekenden creditcardsbedragen met excels. Ik lieg dit niet.
Laat maar. Ik zal het wel mis hebben. Maar als professional zeg ik, als je een creditcardadministratie van een bank in excel doet, heb je iets niet goed begrepen.quote:
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef 215 het volgende:
[..]
Zeker als je al een beetje tegen pensioen aanhobbelt laat je het meestal wel om weg te solliciteren of te veel kritiek te hebben.
Veel zestigplussers worden op het werk niet meer voor vol aangezien en dus steeds meer op een zijspoor gezet.
Op mijn werk zit er ook zo'n ééntje.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.
Nou geef hem zijn geld dan maar, belast hem met thuis te gaan zitten, maar wel met enkelband en hij mag niet naar buitenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:43 schreef GM78 het volgende:
[..]
Op mijn werk zit er ook zo'n ééntje.
Is 60 jaar en heeft er geen zin meer in.
Alles is kut, en zelf doet die het liefst zo min mogelijk.
Komt er ook openlijk voor uit dat die wil stoppen, maar gewoon zijn tijd uit gaat zitten tot zijn pensioen ivm inkomen.
Doet de sfeer op de afdeling niet veel goed
Zo typisch ook. Hier ook van die mensen. Paar jaar geleden zo'n iemamd die met pensioen zou. Deed echt helemaal niks meer op een dag qua werk. Hadden ze iets georganiseerd na werk om afscheid te nemen. Was ie al weggegaan met z'n vrouw en heeft nooit meer iets van zich laten horen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:56 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Op mijn werk zitten ook personen waar niemand eigenlijk meer weet wat ze doen en vaak de hele dag in een eigen kamertje zitten (niet voor niks), maar wel elke maand een dikke salarisstrook. Laat staan dat je fulltime met die taken bezig bent. Je kan ze niet ontslaan zonder dossieropbouw en vaak door de wisselingen van managers etc. vallen sommige collega's tussen wal en schip of zijn ze ziek dus mag je niks. Dat lijkt me persoonlijk ook vermoeiend.
Die mening deel ik. Echter hebben wij wel professionele software voor onze taken en 90% van de tijd zou ik het en gebruikersvriendelijker en sneller en betrouwbaarder kunnen verwerken in excel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:18 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Laat maar. Ik zal het wel mis hebben. Maar als professional zeg ik, als je een creditcardadministratie van een bank in excel doet, heb je iets niet goed begrepen.
Dan had ik wel overal mijn ontslag gekregen als het om spellingsfouten of taalfouten gaat. Nu ben ik nooit manager geweest maar in de engineering had ik toch wel een behoorlijke functie als hoofd constructeur. En ondanks dat ik nooit klachten heb gehad in die tijd en overal aan de slag kon gaan zonder te solliciteren bij andere ing. bureaus heb ik toch wel fouten gemaakt. Niemand is perfect. De kunst is om je zwakheden te compenseren met zaken waar je juist goed in bent. En de zaken die je minder goed liggen laat je aan een ander over.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 08:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat je iemand een ontslagvergunning komt aanvragen en als reden geeft 'maakte taalfout'.
Fixedquote:Op woensdag 4 september 2024 00:30 schreef Cherni het volgende:
Als hij een PenID zag kon die daar niets uit maken terwijl ik de installatie al in mijn hoofd had zitten.
Dat laatste (eerste ook wel) vind ik enorm ergelijk.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:22 schreef Black-Death het volgende:
Echt domme mensen misschien niet tegengekomen, het is vaak een opeenstapeling van fouten. Als je al zo vaak iemand dingen uitlegt, instructies mailt, en vervolgens alsnog medische informatie van patiënten in het verkeerde dossier hangt..
En van die types die alles van zich afschuiven. Hele dag wat zitten Facebooken, en als er een mailtje binnenkomt weten ze het allemaal niet of hoort dat opeens niet bij hun taken. Flikker toch op
Ga jij vegen dan als dat niet in je taakomschrijving past?quote:Op woensdag 4 september 2024 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat laatste (eerste ook wel) vind ik enorm ergelijk.
En wie bepaalt dat wat die mensen doen? De werkgever en niet zijzelf. Godver!
Wie bepaalt dat. Als de baas dat zegt dan doe je dat.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ga jij vegen dan als dat niet in je taakomschrijving past?
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat. Als de baas dat zegt dan doe je dat.
Wie bepaalt dat je tijdens de baas zijn tijd maar niks gaat doen. De baas niet iig.
Ja prima.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.
Inmiddels is hij ontslagen en zit Franco Colapinto op zijn plekquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:03 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb zo'n lompe gast als collega hoeveel tonnen schade hij gemaakt heeft in de jaren dat ik met hem samenwerk is echt ongeloofelijk. Dan hebben ze weer een stevig gesprek met hem en dan is weer het afwachten tot de volgende schade. Maarja hij werkt er nog steeds dus uiteindelijk kunnen ze er ook weinig aan doen lijkt het.
Ik ken zat bijna-pensionado's die dat juist helemaal niet erg vinden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef 215 het volgende:
[..]
Zeker als je al een beetje tegen pensioen aanhobbelt laat je het meestal wel om weg te solliciteren of te veel kritiek te hebben.
Veel zestigplussers worden op het werk niet meer voor vol aangezien en dus steeds meer op een zijspoor gezet.
Tsja, dat hangt ook wel een beetje af van de situatie en van het type bedrijf.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als het niet in mijn functieomschrijving staat, kan de baas het echt wel vergeten. Het moet relevant zijn voor mijn functie en als dat te vaak niet is, dan ga ik in de baas zijn tijd mijn ontslag wel schrijven.
Frappant dat er dagelijks veel jonkies aan mijn bureau staan met allerhande vragen en problemen waar ze zelf geen antwoord op hebben.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:13 schreef 215 het volgende:
Het zal een combinatie zijn van bedrijfscultuur, en van de houding van de betreffende 'oude medewerker'.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant dat er dagelijks veel jonkies aan mijn bureau staan met allerhande vragen en problemen waar ze zelf geen antwoord op hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |